eitaa logo
تاملات
729 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
339 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
CelebrityCulture_3.pdf
2.29M
📑 فصلنامه مجازی فرهنگ شهرت ✴️ شماره سوم: 🔻🔻شکاف اینستاگرام؛ ضامن بقای سلبریتی‌ها ✍🏻علی مؤمنی 🔻کژکارکردهای سلبریتی‌سازی(۱) ✍🏻دکتر عبدالله بیچرانلو 🔻چگونه یک هوادار شدم؟ چرا اغلب هواداران سلبریتی‌ها نوجوان هستند؟ ✍🏻 سجاد سامانی 🔻مرجعیت سلبریتی‌ها در ایران ✍🏻دکتر سیداحسان شاه‌قاسمی 🔻بر بام مرجعیت، در دام شهرت ✍🏻معصومه شمس 🔻دفتر مرجع‌ عالی‌قدر نیکی میناژ: علیه مرجعیت فکری سلبریتی‌ها در اینستاگرام ✍🏻 داوود طالقانی و... 🔗 شماره قبلی این نشریه رو در اینجا بخوانید. ⚜️ @taammolat74
🔰 دعوت به فلسفه 📚 (عشق به حکمت و جستجوی راه های نو در فلسفه) اثر ویل دورانت 🔸ویل دورانت در «دعوت به فلسفه» می‌گوید: «جسم پیر می‌شود اما با ایده‌های نو می‌توان جوان ماند.» حالا با گذشت چند دهه از مرگ ویل دورانت، با انتشار چاپ اول یا بازچاپ برخی دیگر از آثار چاپ‌نشده یا تجدیدچاپ‌نشدهٔ او، بیشتر معلوم می‌شود که این محقق و نویسندهٔ بزرگ چقدر سرشار از نیروی زندگی و شور جوانی بود. 🔹 دورانت در «دعوت به فلسفه» توضیح می‌دهد که چرا انسان به فلسفه نیازمند است و اگر فلسفه به حاشیه رفته به این علت است که روح ماجراجویی‌اش را از دست داده و خیرخواه علوم دیگر شده است. او در این کتاب می‌گوید ماجرای فلسفه مهم‌تر از دانستن مشتی معما و چیستان ذهنی است. 🔸«فلسفه، معمایی کم‌اهمیت و غوطه‌ور در میان ابرها نیست که ربطی به زندگی بشر یا تأثیری در آن نداشته باشد. بلکه مسئله‌ای عظیم و مهم است. فلسفه در پی فهم این مسئلهٔ مهم و اساسی است که زندگی انسان چه معنی و ارزشی دارد و امکانات بشر در این عالم بی‌انتها چیست.». او شرح می‌دهد که فلسفه نگرشی کلی است که می‌تواند همه‌چیز را دربر گیرد. اما فلسفه با این قلمرو وسیع، چرا به این روز افتاده است؟ 🔹دورانت به وضع فلسفه در زمان خود نظر می‌کند و جواب را ازدست‌دادن «روح ماجراجویی» می‌داند. او کناره‌گیری فلسفه از امور انسانی و سرگرم‌شدن به مباحث صرف معرفت‌شناسی را خطرناک می‌داند و می‌نویسد فلسفه بدون علم ناتوان است. و علم هم بدون فلسفه نه‌تنها عاجز و تنهاست بلکه مخرّب و ویرانگر هم می‌شود... ⚜️ @taammolat74
🔰پروژه‌ای به نام شارلی ابدو ✍️ صبح نو 🔸رسانه‌ها اولین و مهم‌ترین فتنه‌انگیزان در تصویرسازی غلط از اسلام و پیامبر (ص) هستند. همان اتفاقی که این روزها باز با فتنه‌انگیزی نشریه موهن «شارلی ابدو» خشم مسلمانان و آزادگان جهان را برانگیخته است. اگر یک روز اشعار فارسی به‌عنوان هنر و رسانه اسلام در جهان کار می‌کردند حالا رسانه‌های قوی‌تری هستند که قادرند شاعران همان اشعار را بزرگ و نحله‌های جدید صوفیه را در ترکیه و نقاط دیگر جهان تبلیغ و معرفی کنند بدون آن که از مغز این معارف و آموزه‌های اسلام و شان پیامبر آن حرفی به میان آورند. 🔹غرب با رسانه‌های میراث فرهنگ اسلامی را می‌بلعد و از آن تفاله جویده‌شده‌ای به دلخواه خود بیرون می‌ریزد و در عین حال مغز معارف آن را بایکوت می‌کند و با ارائه قرائت‌های انحرافی مردم منطقه را درگیر جنگ می‌کند و مردم خودش را نیز با شعارهای دموکراسی و آزادی سرگرم دروغ می‌کند. مکرون از آزادی شارلی ابدو دفاع نمی‌کند در واقع این آزادی پروژه‌ای به نام شارلی ابدو است که بقای مکرون و هم‌پیمانانش را تضمین می‌کند. ⚜️ @taammolat74
🔰"امروز مردم دیگر سرکوب نمی‌شوند، سرگرم می‌شوند" (تئودور آدورنو) ✍️ فرهاد قنبری 📍افلاطون برای کار یدی(دستی) ارزش و احترام کمی قائل بود اما برای فراغتی که به وسیله شهروندان لایق به خوبی مورد استفاده قرار می گرفت اهمیت زیادی می داد. فراغت مد نظر افلاطون صرف اجرای موسیقی، نمایشنامه، ورزش و تعلیم دادن اصول می شد. از نظر او برای اندیشیدن،‏ تامل و خودسازی و نیل به خوشبختی باید وقت آزاد داشت. ارسطو فلسفه زندگی را چگونگی کسب سعادت و خوشبختی می دانست. او معتقد بود اعتدال اجتماع در راستای عدالت طبیعی است و خوشبختی امری همیشگی و فراغت مادام ‏العمر است. به عقیده ارسطو کار به معنای کار یدی و فراهم کردن ضروریات زندگی و اوقات فراغت به معنای آن لحظات زندگی بود که در آن انسان درباره حقایق جاودانی تامل کرده و در موسیقی و تئاتر شرکت می‏کرد. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
✔️ [ادامه...] 🔸ارسطو تجارت و جنگ را در یکسو و اوقات فراغت و صلح را در سوی دیگر قرار می ‏داد. او وقت گذرانی را به عنوان فراغت به حساب نمی‏ آورد. در نزد ارسطو فعالیت‏های اوقات فراغت به شدت محدود بود. او تنها موسیقی و تفکر را با ارزش و و در زمره فراغت می شمرد. "انسان مدرن" را باید انسان بدون “فراغت” نامید. انسان مدرن برای هر کار و کنش و عملی وقت کافی دارد الا برای پرداختن به “فراغت” در مفهوم فلسفی آن. 🔹اوقات “فراغت” در جهان مدرن و امروزی در معنا و مفهومی کاملا متفاوت و متضاد از مفهوم “فراغت” در نزد فیلسوفان بزرگی مانند افلاطون و ارسطو، مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه اوقات فراغت به همان اوقاتی که قرار است با بطالت و سرگرمی پر شود، اطلاق می شود. در جهان امروز زندگی انسان به دو بخش کار و سرگرمی تقسیم شده است (دو بخشی که در اندیشه افلاطون و ارسطو ارزش و اعتبار چندانی ندارد) و اصولا زمان و فرصتی برای “فراغت” به مفهوم فلسفی آن وجود ندارد. 🔸سوژه جهان مدرن از صبح تا ساعات پایانی روز در کارخانه و کارگاه و اداره و فروشگاه و... مشغول فعالیت یدی و اداری است و شب با جسم و روحی فرسوده و خسته یا در مقابل تلویزیون لم داده و با برنامه های مزخرف و وراجی های شبکه های مختلف تلویزیونی اوقات خود را سپری می کند، مشغول بازیهای کامپیوتری است و یا اینکه در شبکه های مختلف اجتماعی مشغول تماشای کلیپ های بی معنی و مشمئزکننده شاخ و پلنگ های اینستاگرامی و.. است‌. 🔹اغلب این افراد در روزهای تعطیل هفته هم یا در مهمانی های خانوداگی و دوستانه مشغول بازی “مافیا” و امثالهم هستند و یا با تماشای سری چندم فلان سریال هالیودی اوقات خالی خود را پر می نمایند.‌ در این میان آنچه حذف و فراموش می شود اوقات “فراغت” است که در نزد افلاطون به عنوان ارزشمندترین بخش حیات انسان محسوب می شود. اوقاتی که باید صرف تفکر، فهم و شناخت هنر و کسب فضیلت شود. ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری غرب مدرن 🎙 محسن بهرامی جلسه ششم کانال تلگرامی اشراق ⏰ 17 اردیبهشت 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری 🎙 جلسه ششم ⬅️مبانی نظری غرب مدرن 2- راسیونالیسم 🔹اصالت عقل جزوی نفسانیت مداراستیلاجو 🔹عقل جزوی: نیاز به هدایت قدسی والهی ادیان ندارد..سمت وسوی آن تامین معاش انسان است 🔹عقل مدرن درپی شناخت حقیقت خارجی آنگونه که هست نمیباشد 🔹عقل مدرن بین انسان وعالم نسبت استیلاجویانه واستعماری برقرار میکند 💢تکنولوژی،بروکراسی همگی حاصل نگاه ابزاری انسان مدرن به عالم است 🔗 برای شنیدن جلسه نخست، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🔰 همه چیز از اینجا شروع شد! ✍️ جواد موگویی 🔸مهرماه سال ۶۷ وقتی کتاب آیات شیطانی علیه پیامبر منتشر شد امام فتوا به اعدام سلمان رشدی نویسنده کتاب داد. حتی با جایزه یک میلیون دلاری به اجرا کننده حکم هم موافقت کرد. در مقابل، جامعه اقتصادی اروپا سفرایش را از ایران فرا خواند و قطع روابط کرد. اما امام کوتاه نیامد. ولی چند ماه بعد در نامه منشور روحانیت هشدار داد: 📍«ترس من این است که تحلیل‌‌گران امروز، ده سال دیگر بر کرسی قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتوای اسلامی و حکم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر؟! و نتیجه‌گیری کنند که چون بیان حکم خدا آثار و تبعاتی داشته است و بازار مشترک و کشورهای غربی علیه ما موضع گرفتند، پس باید خامی نکنیم و از کنار اهانت‌کنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مکتب بگذاریم!» 🔹پیش‌بینی امام به ۱۰ سال نکشیده تحقق و خط قرمزها خیلی زود تقلیل یافت. تنها ۶ سال بعد، اعتراض به اهانت به پیامبر که هیچ، حمایت از دختران محجبه مسلمان فرانسوی هم مانع روابط با غرب قلمداد شد. هاشمی در خاطرات ۸ آبان ۷۳ از اعتراض وزرای دولت نسبت به راهپیمایی در همدردی با مسلمانان فرانسه می‌نویسد: 📍«عصر در جلسه هیأت دولت، از اقدامات تندي كه روابط با فرانسه را تضعيف مى‌كند، مثل راهپيمايى براى حمايت از دختران محجبه مسلمان فرانسه و نظایر آن انتقاد شد.» 🔸همه‌چیز از اینجا آغاز شد که روابط با غرب مقدم شد بر همه‌چیز و صیانت از اسلام و حتی استقلال کشور به محاق رفت. جماعت انقلابی خیلی خود را آزار ندهد! و اخراج کاردار فرانسه را پیگیری نکند! نسخه ۲۶ سال قبل در هیات دولت نوشته شده! همین‌که اجازه راهپیمایی دارید را غنیمت شمارید! منابع: صحیفه امام، جلد ۲۱ خاطرات هاشمی سال ۷۳ خون دل؛ کنکاش تاریخی نامه منشور روحانیت امام ⚜️ @taammolat74
🔰چگونه باید با جنجال شارلی ابدو مواجه شد؟ 📍سایت اصلاح‌طلب چندی پیش درباره مواضع و اهداف روزنامه شارلی ابدو درباره و نحوه صحیح مواجهه مسلمانان با این نوع رفتارها با برخی روشنفکران و روحانیون اصلاح‌طلب مصاحبه گرفته است. اما چیزی که مورد دقت نظر است پاسخ‌های عجیب و قابل تأمل و اصلاح‌طلبانی می‌باشد! ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
✔️ [ادامه...] 🔸 -فیلسوف- درباره‌ی نحوه مواجهه با ماجرای شارلی ابدو ضمن اظهار بی‌اطلاعی از علت تکرار آن، می‌گوید باید سکوت کرد و بی‌تفاوت باشیم چراکه واکنش نشان دادن به این موضوعات باعث می‌شود این حرکت‌ها دوباره تکرار شود. همچنین او درباره برخورد نکردن با این موضوع و تفاوت آن با فتوای امام خمینی درباره سلمان رشدی هم گفت ذهن امام سیاسی بود و فتوای ایشان از جایگاه بود اما من به عنوان یک دانش آموخته فلسفه می‌گویم از لحاظ علم فلسفی این روش خیلی موثر نیست. 🔹 روحانی اصلاح طلب درباره نحوه مواجهه با این رفتارها می‌گوید رمواجهه با آنها باید منطقی و استدلالی باشد. چون اسلام دین منطق و استدلال و دین و تفکر است. سراسر آیات قرآن به تفکر و تدبر دعوت کرده است. بنابراین باید فقط روشنگری کرد. همه مسلمانان باید از طریق فضای مجازی که فراگیر شده است درباره دین اسلام روشنگری کنند و دست از برخورد تند بردارند. همچنین . 🔸 روحانی حوزه علمیه قم هم می‌گوید بحث آزادی بیان طرح شده از سوی مکرون رئیس جمهور فرانسه پارادوکسیکال است و برخورد نشریه با مسلمانان به نوع لجاجت تبدیل شده است. در مواجهه با این برخورد باید حاکمان کشورها قوانین جدی در پیش بگیرند.تاریخ نشان داده موضع تند و شدید در برابر موضوعات و شبهات و حتی ناهنجاری‌های جدیدی که پیش آمده نه تنها موجب حذف و سرکوب آنها نمی‌شود بلکه موجب زنده ماندن آن موضوع در سال‌های بعد نیز شده است. من معتقدم اگر در همان سال ۲۰۰۵ که این اتفاق افتاد برخورد دوراندیشانه‌تر و معقول‌تری شکل می‌گرفت و حساسیت‌های شدیدی نشان داده نمی‌شد، این مسئله شاید تا الان ادامه پیدا نمی‌کرد و یا حداقل به شکل امروزی بزرگ و فراگیر نبود!! 🔗 لینک گزارش کامل از سایت انصاف نیوز 🔻 پ.ن: این در حالی است که یکی از اهداف مهم این دست از اقدامات اهانت‌آمیز سنجش میزان غیرت و جرات واکنش جهان اسلام نسبت به حرمت باورهای الهی است. اگر واکنشی صورت نگیرد و اگر واکنش در قد و قواره‌ای موثر و برخاسته از غیرت و بصیرت دینی روی ندهد؛ دشمنان در هتاکی جدی‌تر و جری‌تر می‌شوند و عمل منحوس و پلید خود را تا جایی ادامه می‌دهند که هتاکی به مقدسات، رنگ عادی گیرد. گمان می‌رود به این شکل؛ هم اهمیت ارزش‌ها از دست می‌رود و هم تفکرات و آرمان‌های اسلامی منزوی می‌شود و در سایه فراموشی قرار می‌گیرد. ⏪ نظر شما در این باره چیست!؟ ⚜️ @taammolat74
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سامی یوسف | یا رسول الله یا محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) هو خیر خلق الله رحمة للعالمین علیه الصلاة والسلام🌸 💐خورشید عشق را، ره شام و زوال نیست بر هر دلی که تافت، در آن دل ضلال نیست در آسمان دلبری و آستان عشق نور جمال دلبر ما را مثال نیست . . .💐 ⚜️ @taammolat74
🔰ترکیب غلط «پیامبر اسلام» را به کار نبریم! ✍️ رسول جعفریان 📍سال ها پیش که مرتب تر از امروز خدمت استاد ارجمندم حضرت آیت الله حاج سید محمد علی روضاتی می رسیدم، از ایشان شنیدم که مرحوم امیری فیروزکوهی، شاعر و محقق برجسته کشورمان، مقاله ای در باره غلط بودن تعبیر «پیامبر اسلام» در مجله دانشکده الهیات مشهد نوشته است. شنیدن این که این تعبیر، تعبیر نادرستی است ابتدا برایم نامأنوس بود، و اما به ویژه بعد از مطالعه آن مقاله، دریافتم که حق با آن شاعر فرهیخته و استاد ارجمند بنده بوده و هست. ایشان اصرار داشت که سخن مرحوم امیری درست است و ما نباید این تعبیر را که بسیار غلط و ساخته دست مستشرقان است در هیچ کجا بکار ببریم. ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
✔️ [ادامه...] 🔸در ضمن کار و مطالعه آثار اسلامی، دریافتم که آنچه همیشه و همیشه میان مسلمانان و در متون مقدس از قرآن و حدیث و غیره بکار رفته تعبیر «رسول الله» است نه رسول الاسلام که هیچ سابقه ای ندارد. 🔹حتی امروز هم در فرهنگ مسلمانان غیر فارسی زبان، به خصوص در زبان عربی، کسی تعبیر رسول الاسلام را به کار نمی برد. محتمل است که این تعبیر نادرست درآثار مارکسیست های عرب یا لائیک های ضد دین به کار برود و به وضوح یک خواننده عرب با دیدن تعبیر رسول الاسلام می فهمد که نویسنده اعتقادی به نبوت ندارد. 🔸اما در زبان فارسی به طور اعم یعنی توسط مسلمان و غیر مسلمان بکار رفته و این هم ناشی از بی دقتی ما در انتخاب ترکیب های وارداتی یا ترجمه معادل های انگلیسی به فارسی است. 🔹آنچه در این باره باید توجه داشته باشیم این است که وقتی ما کلمه «رسول» را به کار می بریم مقصودمان فرستاده و نماینده است. در این فرستاده مهم آن است که از طرف چه کسی آمده است نه آن که چه چیزی را آورده است. این اهمیت از آن بابت است که قداست رسول به آن است که از طرف خدای تعالی برای زمینیان فرستاده شده است. خداوند مرتب روی این جنبه تکیه دارد و به همین دلیل است که تعبیر رسول الله در متون مقدس استفاده می شود. 💢در قرآن به طور مؤکد تعبیر به رسول الله داریم و متأسفانه در فرهنگ ما به کاربردن این تعبیر قرآنی ترک شده و به جای آن، آن تعبیرنامأنوس آمده است. ⚜️ @taammolat74
🔰 جامعه نبوي فراتر از جامعه مدني ✍️ پیمان محمودی 🔸 آن چه كه در جامعه مدني به انسان‌ها آموزش داده مي‌شود آزاد بودن انسان است. در حالي كه آزادي همواره آرزوي انسان‌ها بوده است اما اين تنها دروغي بي‌اساس است. انسان‌ها در جامعه مدني هيچ‌گاه به آزادي دست نيافتند و نمي‌يابند بلكه آنان تنها قادرند در ميان الگوهاي طراحي شده‌اي كه اساساً نظام سرمايه‌داري براي‌شان به‌وجود آورده است دست به انتخاب بزنند. 🔹اما جامعه نبوي ركن اساسي در عبوديت و بندگي نهفته است. آزادي و آزادگي در جامعه نبوي ركن اساسي تلقي مي‌شود. درس بزرگي كه پيامبر اسلام(ص) به آدميان داده‌اند اين بوده كه همواره عزيز باشند و عزت داشته باشند چراكه آزادي انسان در گرو عزت آن است و عزت انسان‌ها در جامعه نبوي در بندگي خداوند نهفته است. 🔸در جامعه مدني غربي با نام آزادي مردم را تحت استثمار به اشكال مختلفي در‌مي‌آورند چراكه مردم در نظام سرمايه‌داري توان انديشيدن را ندارند كه بخواهند آزادانه انديشه كنند آنها حتي در قالب‌هايي انديشه مي‌كنند كه خود نظام سرمايه‌داري برايشان به‌وجود آورده است و هيچ گاه نمي‌توانند از آن رهايي يابند براي همين است كه از جامعه‌شناسان بزرگ خودشان كساني چون ماكس وبر جهان عقلاني شده غربي را مانند قفس آهنيني مي‌بينند كه راه رهايي از آن نيست... 🔹در جامعه نبوي هر چه انسان‌ها تقواي بيشتري داشته باشند در نتيجه آزادتر و عزيزتر هستد نزد پرودگارشان. اين نوع آزادي از دل تفكر عقلاني متصل به وحي بيرون آمده است و در آن انسان خود را تنها نمي‌بيند گر چه او مختار است و اختيار دارد و بر سرنوشت خويش مسئوليت دارد و حتي رسالت دارد وليكن همه اين‌ها ذيل مقام بندگي‌اش تعريف و تفسير مي‌شود. 🔗 مشروح این یادداشت را در اینجا بخوانید. ⚜️ @taammolat74
🔰 دو امتیاز فیلم محمد رسول الله مجیدی ✍️ سجاد اسلامی 🔸فیلم " محمد رسول الله " ساخته مجید مجیدی دو ویژگی بسیار ستودنی دارد۰ اول اینکه ساحت فراخ متافیزیک در آن به صورت بسیار عمیق و پررنگی دیده می شود و شما از ابتدا تا انتهای فیلم با حوادث خارق العاده و محیرالعقول ومعجزه آسایی مواجه می‌شوید که ذهنیت جامد طبیعی نگر انسان را در هم فرو می ریزد و البته مهم ترین رسالت سینمای دینی همین است که نردبانی شود تا حریم ذهن را به بام آسمان قدس برساند. 🔹دومین ویژگی ستودنی فیلم مجیدی ، به رویکرد تاریخی ایشان درباره ماجرای حیات پیامبر بر می گردد ؛ فیلم "محمد رسول الله " کینه ها و فتنه ها و نقشه های یهودیان را با جسارت تمام به نمایش می گذارد که از همان ابتدا با شناسایی پیامبر از طریق علومی که در اختیار داشته اند در صدد قتل پیامبر خاتم برآمده بودند . 🔸 شما اگر فیلمی را که "مصطفی عقاد "درباره حضرت رسول ساخته است تماشا کنید می بینید که عنصر " یهودیت " کاملا در این فیلم حذف شده است و به هیچ یک از جنگ های پیامبر با یهودیان اشاره ای نمی کند و تمام نزاع های پیامبر را صرفا با مشرکان عرب به نمایش می گذارد. ⚜️ @taammolat74
♨️ موضوع : عقلانیت در اندیشه حضرت آقا حفظه الله تعالی 💥 با ارائه جناب آقای رسول لطفی 🔺طلبه حوزه علمیه قم 🔺کارشناسی روانشناسی 🔺دانشجوی ارشدمدیریت راهبردی فرهنگ 🕰 هر هفته جمعه ها ساعت 21 ♻️در گروه پشتیبان گام دوم انقلاب 🌾🌻🌾🌻🌾🌻 💥 در گروه پشتیبان گام دوم منتظرتونیم👇 http://eitaa.com/joinchat/4173135889Cf3cd43a0d4 لینک گروه☝️ 🌸☘️🌸☘️🌸 🔺دوستانتون رو دعوت کنید☝️ ⚜️ @taammolat74
🔰 ریشه اختلاف ما با آمریکا ✍️منوچهر محمدی 🔸به‌ اعتقاد من، ریشه‌ ی‌ اختلافات‌ ما، نه‌ در مسایل‌ ژئوپلتیک‌ است‌ نه‌ در منافع‌ اقتصادی‌ و منافع‌ ملی، با تعریفی‌ که‌ آمریکایی‌ها و غربی‌ها دارند که‌ همان‌ رفاه‌ و امنیت‌ است. آمریکا قصد حمله‌ به‌ مرز ما را ندارد. ریشه‌ی‌ اختلافات‌ ما در ایدئولوژی‌ انقلاب‌ است. یعنی‌ ایدئولوژی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با آن‌ تعریفی‌ که‌ ما داریم. و این‌ هسته‌ ی‌ اصلی‌ قدرت‌ ماست. و تا به‌ حال‌ هم‌ به‌ شدت‌ آمریکا را اذیت‌ کرده‌ است. 🔹گر آمریکا در ایران‌ شکست‌ خورد و انقلاب‌ پیروز شد، به‌ خاطر این‌ نبود که‌ مردم‌ مسلح‌ بودند و امکانات‌ نظامی‌ داشتند، به‌ خاطر این‌ بود که‌ آماده‌ شهادت‌ بودند. با دست‌ خالی‌ الله‌ اکبر گویان‌ جلو رفتند و پیروز شدند اگر آمریکایی‌ها به‌ صورت‌ مفتضحانه‌ای‌ مجبور شدند لبنان‌ را ترک‌ کنند، به‌ خاطر نقش‌ ایدئولوژی‌ و مکتب‌ ما بود. اگر امروز هم‌ در فلسطین، اسراییل‌ اذیت‌ می‌شود و ضربه‌ می‌خورد، یقیناً‌ از آثار ایدئولوژی‌ اسلامی‌ بر مردم‌ فلسطین‌ است.زیرا کنترل‌ از دستشان‌ خارج‌ شده، دیگر مردم‌ خودشان‌ هستند، که‌ با این‌ عملیات‌ به‌ میدان‌ آمده‌اند و یک‌ نوع‌ خود آگاهی‌ و اعتماد به‌ نفس‌ در آن‌ها به‌ وجود آمده‌ است. 💢بنابراین‌ مهم‌ این‌ است‌ که‌ آیا ما می‌خواهیم‌ ایدئولوژی‌ و آن‌ چیزی‌ را که‌ زیر بنا و خمیر مایه‌ی‌ انقلاب‌ و نظام‌ است، کنار بگذاریم‌ یا نه؟! ⚜️ @Taammolat74
🔰 سوال راهبردی درباره انتخابات آمریکا 🔸سؤال راهبردی است که شیوه مبارزه انقلاب اسلامی که سهم به‌سزایی در به چالش کشیدن تفکر استکباری و استعماری آمریکا داشته و به‌عنوان رقیب گفتمانی در سطح روابط بین‌الملل حاضر شده و توانسته قدرت خود را در سطح منطقه تثبیت کند، چگونه باید نو شود و همچنان زنده و پویا بماند. 🔹اکنون که از سویی نسل جدید وارد میدان شده و با تاریخ روابط آمریکا و ایران چندان آشنا نیست و از سویی جریان اصلاحات و اعتدال میان معیشت مردم و روابط با آمریکا ارتباط مستقیم درست کرده و رسانه‌های ضدانقلاب هم به‌دنبال وارونه نمایی از واقعیت‌ها هستند و جنگ نرم را در کنار تحریم اقتصادی علیه آسایش مردم پیش می‌برند، شکل جدید مبارزه با آمریکا از اهمیت فراوانی برخوردار است. 🔸این مبارزه گرچه عناصری از مبارزه کلاسیک با استعمار را در خود دارد و روح و معنای آن را باید حفظ کند اما در روش و تاکتیک علاوه بر تاکید روی جنبه‌های مدیریتی و کارآمد‌کردن سیستم مدیریت اجرایی کشور باید بتواند در سطح اجتماعی هم به تبیین این مبارزه بپردازد و روایت‌های ساده‌دلانه و حتی خوش‌دلانه از رابطه با آمریکا را به صورت منطقی نقد کند. 🔹تبیین این واقعیت که قدرت اقتصادی ایران از قدرت منطقه‌ای و توسعه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای می‌گذرد و ریشه در قدرت بازدارندگی موشکی ایران دارد در کنار بیان واقعیت سیاست آمریکا که به مذاکره به مثابه ابزار تضعیف و فریب ایران می‌نگرد موجب می‌شود که دیپلماسی ایران با پیچیدگی مقابل طرف‌های غربی بایستد و خود را نیازمند مذاکره نشان ندهد که این موضوع البته بیش از همه به دولت حسن روحانی بازمی گردد. 🔸مبارزه جدید با استکبار، چند بعدی، پیچیده و دارای عناصر مختلف است که علاوه بر انگیزه و شجاعت و نشاط، تدبیر فراوان می‌خواهد. ریشه این مبارزه در داخل کشور در قوی‌شدن اقتصاد و ارتباط مناسب و دوسویه با مردم است که می‌تواند نقشه‌های مداوم طرف مقابل را خنثی کند. 💢این مبارزه قبل از هر چیز از مقابله با شیفتگان غرب می‌گذرد که هم محاسبات طرف مقابل را تغییر می‌دهند و هم افکارعمومی را منحرف می‌کنند و هم اقتصاد کشور را معطل انتخابات آمریکا و تحولات روابط خارجی نگاه می‌دارند. ⚜️ @taammolat74
📸 : در جامعه‌ای که روز به روز بیشتر به سمت سکولار شدن پیش می‌رود، باید بیشتر از تعصب سیاسی بترسیم تا تعصب دینی. باید از کسانی بترسیم که اجازه می‌دهند عقاید سیاسی‌شان شکل‌دهنده باورها و اعمال دینی‌شان باشد و گروه‌های مذهبی خود را تبدیل به ارتش سیاسی می‌کنند. باید از کسانی بترسیم که سیاست را جایگزینی برای دین می‌دانند. و در نتیجه ما باید از جامعه‌ای بترسیم که باورهای معنوی در آن روز به روز کمرنگ می‌شود و جوانان در فضایی بزرگ می‌شوند که در آن زیست‌بوم اخلاقی منسجمی شکل نگرفته است. 🔻پ.ن: دیوید بروکس، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است. ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری غرب مدرن 🎙 محسن بهرامی جلسه هفتم کانال تلگرامی اشراق ⏰ 25 اردیبهشت 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری 🎙 جلسه هفتم ⬅️مبانی نظری غرب مدرن 3- اندیشه ترقی(سیرخطی تاریخ) 💢قبل از عصر مدرن، انسانها قائل به سیر ادواری تاریخ بودند.این تاریخ از وضعیت مطلوب و طلایی شروع شده وهرچه قدر پیش میرود روال انحطاطی بشر شدت یافته وبه اوج انحطاط میرسد، سپس باظهور موعود یا رخ دادن حادثه ای، تاریخ بشر به دوره طلایی اولیه بازمیگردد. 🔗 برای شنیدن جلسه نخست، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
♨️ اهمیت فرهنگ در سخنان دیروز مقام معظم رهبری: در باب هم همین جور؛ مسئولین فرهنگی باید تلاشهای هوشمندانه‌ای بکنند. گاهی حجم کار فرهنگی‌ ما زیاد است، لکن بایستی فعّالیّت هوشمند باشد؛ یعنی بدانیم کجا نیاز به چه چیزی است، به کدام کار فرهنگی [نیاز] است، برویم سراغ آن کار؛ که اگر این کار انجام بگیرد، به نظر من این سه مقوله، یعنی مقوله‌ی اقتصاد، امنیّت، فرهنگ، سه مقوله‌ی اساسی است که میتوان اینها را با تدبیر، با هماهنگی، با پیگیری [پیش برد]. ⚜️ @taammolat74
🔰در جستجوی زمین سفت 🔸این را آدم توی آب دریا خوب متوجه می‌شود؛ اینکه چقدر مهم است زمینِ سفتی زیر پایش باشد. بدون دلگرمی به زمینِ زیرِ پا، دریای به آن زیبایی و شکوه، می‌شود مایه هراس و عامل مرگ‌. شنا کردن هم برای رسیدن دوباره به زمین سفت و جای پای محکم‌ است. وگرنه هرقدر هم شناگر ماهری باشی، تا ابد که نمی‌توانی شنا کنی‌. آنکه شناکردن بلد نیست و زمین زیرپایش را از دست می‌دهد، از همان لحظه به تقلّا می‌افتد و آنکه شناکردن بلد است، زمان می‌خَرد و جستجو می‌کند. اما او هم اگر پایش به زمین سفتی نرسد از پا می‌افتد. 🔹قصه زمین سفتِ زیرپا، قصه جستجوی حقیقت و معنا در زندگی هم هست. در دل این جهان، مدام زیر پای آدم خالی می‌شود: از یقین‌های پیشین گرفته تا دلبستگی‌های پیش‌تر مطمئن و امن. مدام بی‌خانمان می‌شویم و زمینِ زیر پایمان را از دست می‌دهیم. هرگوشه‌ و هر جزئش را که نگاه کنی همین است. لااقل برای آنکه در پی حقیقت و دلبستگی‌های عمیق است، چنین اتفاقی می‌افتد. 🔸کم نیستند کسانی که زمین سفت باورهای جزمیشان را رها نمی‌کنند و روابط عاطفیشان را هرقدر پرهزینه و بی‌معنا می‌چسبند‌. شاید هم خوش به حالشان. اما فکر می‌کنم مرگِ دیگران و اگاهی از مرگ خود، دیر یا زود زمین سفت زیر پای آنان را هم می‌گیرد. 🔹هنر شناور شدن همیشگی چاره کار است یا مهارت شناگری برای یافتن زمین‌های سفتِ تازه یا شاید هم چسبندگی مدام و رها نکردن به هر قیمتی؟ نمی‌دانم. یک چیز را اما خوب می‌دانم. اینکه خیلی از ما مدّت‌هاست که زمین سفت زیرپایمان را از دست داده‌ایم. از چشم‌های خیره و نگران بسیاری از ما می‌توان فهمید. ⚜️ @taammolat74
🔉 مناظره 🔶 موضوع |تشیع در کشاکش دیروز و امروز ▪️ میلاد دخانچی ▪️حسین شهرستانی روش‌شناسی مطالعات تشیع بخش نخست ⏰ پنجشنبه 11 آبان 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 مناظره 🔶 موضوع | در کشاکش دیروز و امروز ▪️ ▪️ بخش نخست 🔹 امکان‌های علوم انسانی برای شناخت مذهب 🔹 نسبت روانکاوی با دین 🔹بازخوانی فاطمیه در دوران معاصر 🔹 ما و مسأله تقریب و.... ⚜️ @taammolat74