تاملات
🔰دامن زدن به فضای دین ستیزی کرونایی توسط روزینامه #سازندگی به سردبیری محمد قوچانی 🔸البته از #محمد
🔰«نقدی بر تحلیلهای متعصبانه لیبرالها در تحلیل انقلاب اسلامی»
♦️انقلاب اسلامی که با رنگ و بوی دینی و ضد امپریالیستی خود توانست آحاد مردم را برای مقابله با امپریالیسم بسیج نماید؛ انقلابی که برگرفته از فتوای تحریم تنباکوی است که توانست تنها در مدت چند روز تمامی مردمان کشور پهناوری همچون ایران را در برابر قراردادی مثل رژی به آگاهی رساند و بسیج نمود؛ انقلابی اسلامی که مستضعان توانستند با دستان خالی را در برابر دیکتاتوری تا دندان مسلح، مقاومت سپس پیروزی این میدان باشند.♦️
⚜ @fekrat_net
⚜ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰«نقدی بر تحلیلهای متعصبانه لیبرالها در تحلیل انقلاب اسلامی» ♦️انقلاب اسلامی که با رنگ و بوی دین
🔰 نقدی بر تحلیلهای متعصبانه لیبرالها در تحلیل انقلاب اسلامی
🔸یکی از اتهام های همیشگیِ لیبرالها داخلی به انقلاب اسلامی و گفتمان حاکم برآن، تفسیر مارکسیستی از انقلاب است.
🔹لیبرالهای متعصبی مانند آقای #زیباکلام و بسیاری از ژورنالهای جریان اصلاحات مانند آقای #قوچانی، پای ثابت تحلیل مارکسیستی از انقلاب اسلامی بوده و هستند.
🔸#حسین_بشیریه در کتاب ریشههای اجتماعی انقلاب ایران حتی قدم فراتر نهاده و تفسیری مارکسیستی از امام خمینی ارائه میکند!
🔹در حالی این تفسیر در سخنرانیها و قلم #روشنفکران داخلی جریان پیدا میکند که مشابه این ادعاها و قلم فرساییها را بارها در کتب مستشرقینی که در مورد انقلاب اسلامی مطالعه کردهاند دیدهایم؛ از الویه روا در کتاب «تجربه اسلام سیاسی» تا به افرادی همانند یرواند آبراهامیان در کتاب «ایران بین دو انقلاب».
💠به نظر میرسد هدف از این اتهامات در نشریاتی مانند سازندگی و میتنگهای سیاسی ـ علمی، با توجه به کارنامه اعتدال و اصلاحات، طرح این اشکالات است که:
1⃣اولاً انقلاب اسلامی یک انقلاب ناب دینی نبوده، بلکه آمیزهای از آموزههای دینی، ایرانی و #مارکسیستی است! در حالی که وقتی به سیر تحول فکری تشیع که از سال ها بلکه قرن ها قبل از #انقلاب_اسلامی شروع شده و تا انقلاب اسلامی سیر تکاملی خود را دنبال کرده است توجه میشود، نارسایی و بی منطقی این اشکال به وضوح دیده میشود.
2⃣ثانیاً انقلاب اسلامی به خاطر قرابت با ایدئولوژی مارکسیستی اقتصادش نیز به کشورهای مارکسیستی وابسته بوده و هست (چین و روسیه)! این کلمات را کسانی جاری میکنند که بارها با قبول بسیاری از معاهدات و اسناد بین المللی کشور را تا آستانه وابستگی کامل به غرب و آمریکا کشاندهاند.
🔸در ضمن خوانش انقلاب اسلامی از مسائل جهان بینی ، اقتصاد، اخلاق، حکومت و رهبری، جامعه شناسی، انسان شناسی، و بالاخره در کلیه مسائل فلسفی کانلا متفاوت با نگرش مارکسیستی بوده و هست و خواهد بود.
و چندین اشکال دیگر که در این مقال نمیگنجد و در جای خود با آنها میپردازیم.
🔸اما نباید فراموش کنیم که بخش زیادی از لیبرالهای موجود، جزء مارکسیستهای سابق بودهاند و حالا با رویکرد فرار به جلو، انقلاب و دولت انقلابی آینده را متهم میکنند.
🔸ریشه چنین تحلیلهایی را باید در مبانی فکری وارداتی این طیف دانست.
طیفی که بدلیل اصرار بر مبانی فکری وارداتی، همچون مارکسیستها از درک حقیقت انقلاب عاجز ماندند.
⚜ @fekrat_net
⚜ @taammolat74
♨️ نکته جالبتر اینکه ظاهرا این طرح جدید روزنامه سازندگی، کپی از یک هفتهنامه وایرتشافت آلمانی است!!
نکتهای که آقای #امید_رامز هوشمندانه به #قوچانی سردبیر سازندگی یادآوری میکند اما او با غرور پاسخی نمیدهد!
واقعا چرا؟؟!🤔
⚜ @taammolat74
🔰چرا جوانان به تتلو علاقمند هستند؟
✍ دکتر ارسیا تقوا (روانپزشک)
🔸فارغ از هر دیدی که درباره تتلو داشته باشیم نمیتوان کتمان کرد که از اقبالی فراتر از بسیاری سلبریتیهای همتراز دیگر برای دیدهشدن، برخوردار است.
🔹هر حرف و هتاکیش در مقیاسی وسیع شنیده میشود. با این که در مقابل گستاخیها و پردهدریهایش بسیاری جبهه گرفته و سعی میکنند تحقیرش کنند بازطیف گستردهای از جوانان مشتاقانه او را دنبال میکنند.
🔸باکارها، فحاشیها، روابط غیراخلاقی، مصرف مواد مخدرش دیگر مرز عرف و حرمتی نمانده که رد نکرده باشد، بزرگ و کوچکی نیست که از گستاخیهای او در امان باشد، توهینهای او به شجریان را به یاد بیاورید؛ اما اینها تاثیری در اعتقاد راسخ مخاطبینش نداشته و هر حرف و پیام و خبر او از طرف حواریونش با علاقه پیگیری میشود.
🔹برخی پستهای او به حدی غریب و تکاندهنده است که خیال میکنی به سرعت تکذیب خواهد کرد و نمیکند.
در زمانهای که تزویر سکه رایجِ زمانه است و هر کسی میکوشد در این بازی فریب با پردهپوشی و دروغ ظاهر خود را منزهتر از دیگران نشان دهد، حکایت پردهدریهای پیدرپی و عریانِ تتلو شگفتآور است.
🔸 چه خوشمان بیاید چه نه، تتلو نه تنها آینهای از زمانه که طلیعهی تبلورِ گونهای از فرهنگ ما پارسیان دارد میشود؛ بله میفهمم تصورش هم سخت است باورش که دیگر سختتر!
🔹تتلو هرچه هست تصویر کاملی از یکدستی و یکرنگی به دیگران نشان میدهد؛ هر جور بخواهد زندگی میکند، هر حرف نگفتنی را وسط اجراها و ویدیوهایش میگوید، هرشکلی بخواهد روی بدنش خالکوبی میکند، هر فازی بخواهد میگیرد و طرفدارانش معتقدند در عوض او مجیزگو نیست، ظاهر و باطنش یکی است، یک دست و یکرنگ است و قبول کنیم که این خصوصیت در دنیای پر از گمان و بدبینی امروز در عین عجیب بودن کیمیاست.
🔸ولی چگونه است در زمانهای که دورویی و نان بهنرخ روز خوردن فضیلت است رفتار بیپروا و حسابنشدهی تتلو هم طرفدار دارد.
💠شاید به این دلیل که آن چه از دورویی در خودمان و اطرافمان هست و با آن زندگی میکنیم اما از ته دل از آن بیزاریم را برای تتلو در قالبی از سادگی و بی پروایی می پسندیم.
🔹هرچند برخی معتقدند او هم اهل ریا است و اگر کاندیدای ریاست جمهوری منتخبش رای میآورد ادامه داستانش به گونهای دیگر رقم میخورد.
🔸به قول یکی از طرفدارانش قاطی است اما قاطی ندارد؛ خردورز نیست، خب نباشد! در عوض ماسک نمیزند؛ و این تصویری است که تتلیتیها از او دوست دارند، بسازند.
#امیرتتلو
#تتلو
⚜ @taammolat74
🔉 فایل صوتی| اضطرار به حجت
🔶 سخنرانی| حجت الاسلام علی صفایی حائری(ره)
🔹قسمت دوم
🔹🔹انتظار از حجت موجب تحول در زندگی می شود ؛ سوال اینجاست که چگونه تحول صورت می گیرد و با چه وسیلهای می توان به تحول رسید؟!
...اضطرار به حجت، افتقار به خدا را در بر می آورد؛ به عبارت ساده تر امام شناسی فقر الی الله را می آورد. از آن طرف هم، خدا استغناء از انسان دارد و در عین استغناء، اشتیاق به ما»🔹🔹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
اضطرار به حجت.mp3
6.89M
🔊 فایل صوتی | اضطرار به حجت
سلسله سخنرانی حجت الاسلام #علی_صفایی حائری (ره)
🔸مفهوم اضطرار و تاثیرگذاری آن
🔸 اضطرار چه تاثیری بر انتظار بر ولی دارد؟
🔹در یک چنین زمانی که آدمی به خویش به قدرتش، به صنعتش، به روابط نزدیکش و نظام نوینی که میتواند پایه گذارش باشد تکیه کرده؛ مساله اثبات امامت که از آن به اضطرار به حجت تعبیر می شود چه جایگاهی دارد؟
🔸واقعش حرف در این است که ما از اضطرار و ضرورت در دنیایی سخن می گوییم که اساس دین به عناویت مختلفی زیر سوال می رود در حالی که نهایت بحثی که مطرح می کنند معقول بودن دین است.
🔹چه درکی از اضطرار برای انسان باید پدید بیاید که احتمال ها هم او را به حرکت در بیاورد؟
🔸اگر انسان را احتمالا مستمر بدانی و احتمالا ارتباطات عظیم تری بیشتر از این ۷۰ سال را باور کردی، این انسان محتمل الاستمرار و الارتباط، نوع دیگری از برنامه ریزی و مدیریت را می طلبد. اضطرار تو به وحی از نوعی نیست که بشود علم، قدرت و عرفان جایگزین آن شود.
🔗 برای شنیدن قسمت قبل اینجا کلیک کنید.
⚜️ @taammolat74
🎉 قابل توجه همه دوستان و همراهان عزیز کانال تاملات
کانال تاملات با همراهی شما عزیزان استمرار دارد و با استقبال شما دوستان، ملاحظه شد که نوع محتواها و سبک کار جدی تر دنبال بشود. از سویی بنا شد که یکسری فایلهای صوتی و تصویری اندیشهای در کانال بارگزاری گردد، بنابراین جهت سهولت دسترسی به محتواهای صوتی و تصویری، بنا شد در کنار کانال تاملات، پلاس آن را اضافه کنیم.➕
همچنین اگر محتواهایی متنی، صوتی یا تصویری در حوزه اندیشه دارید برای ما ارسال کنید تا دیگران هم بهرهمند گردند.💬
تشکر🌷
👇👇👇
⚜️ @taammolat_plus
••••
[ إِإِلَهِی إِنْ أَنَامَتْنِی الْغَفْلَهُ عَنِ الاسْتِعْدَادِ لِلِقَائِکَ فَقَدْ نَبَّهَتْنِی الْمَعْرِفَهُ بِکَرَمِ آلائِکَ ]
💎خدایا! اگر غفلت از آماده شدن
براى دیدارت به خوابم فرو برده،
ولى معرفت به نعمت هاى کریمانه ات
مرا بیدار ساخته است...!
#مناجات_شعبانیه
⚜️@taammolat74
📣 بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی "پدیدهی کرونا"
🔸در گفتگو با اصحاب علوم انسانی
🎙گفتگوی اول با حضور:
-دکتر وحید یامینپور
-دکتر سجاد صفارهرندی
- و اجرای دکتر میثم مهدیار
📱پخش زنده ازصفحه اینستاگرام:
@rcica_ir
@vahid_yaminpour
🕔دوشنبه ۲۵ فروردینماه ساعت ۱۷
⚜ @taammolat74
تاملات
🔰«نقدی بر تحلیلهای متعصبانه لیبرالها در تحلیل انقلاب اسلامی» ♦️انقلاب اسلامی که با رنگ و بوی دین
🔰مارکس پشت ماسک و صنعت خر فروشی
✍️ کیان عبداللهی
🔸 حکایت و ماجرای نسبتاً معروفی است که در قدیمالایّام کسانی که میخواستند خر خود را در بازار بفروشند، برای اینکه معامله شیرینتری نصیبشان شود، قبل از رفتن به بازار با دوستانی یا همدهاتیهایی گاوبندی میکردند، به این نحو که به هنگام عرضهی جناب خر در بازار یکیشان داد میزد که مثلاً این خر 40 تومان میارزد و دیگری می گفت 45 تومان. بدین نحو قیمت آن خر که ممکن بود در واقعیت بیشتر از 20 تومان هم نیارزد، عددی بین 40 تا 45 تومان تصور میشد. لذا اگر مشتریای پیدا میشد که خر را 40 تومان بخرد، باز هم 20 تومان به نفع صاحب سابق جناب خر بود. لذا از این طریق خرفروشها برای خرهایشان بازار گرمی میکردند و به قیمت بهتری میفروختند. هنری که بعدها صنعت خرفروشی نام گرفت.
🔹مولانا هم چندین جا در مثنوی به چنان حکایاتی اشاره و به تعابیری مثل «بازار خر فروشان» یا «صنعت خر فروشی» و حتی «جنگ خر فروشان» ارجاع میدهد. آنجا که به مخاطب هشدار میدهد که تصور اینکه فقط یا باید این را بگزینی یا آن یکی را، تصور باطل و گمراهکنندهای است که میخواهد تو از راه سوم که از قضا گنج هم همانجا پنهان است، غافل کند.
🔸 جنگ خرفروشان همان چیزی است که امروزه به آن دوقطبی جعلی هم میگویند که شاید از جنگ خرفروشان ظاهرش شیکتر باشد، اما انصافاً به اندازه قبلی مفهوم را نمیرساند!
🔹 ماجرای «مارکس پشت ماسک» و «مجسمه آزادی با ماسک» هم مشابه همان جنگ خرفروشهاست. روزنامه سازندگی که خود را وکیل مدافع یک قرائت تقریباً مندرآوردی از لیبرالیسم میداند، در اولین روز انتشارش بعد از تعطیلات نوروز، با طرح جلدی که کپی یک مجله آلمانی است، به نوعی هشدار داده که پشت سر یا مترصد و در کمیننشستهی اصلی مخالفتها با نمایش اسفناک لیبرالیسم در مواجهه با کرونا، مارکسیسم خوابیده است.
🔸 این همان مصداق گرانفروشی لیبرالیسم به روش قدماست. تبلیغ لیبرالیسم با ترساندن از مارکسیسم، اگر از آن گرانفروشی خرها در قدیم بدتر نباشد، قاعدتاً بهتر هم نیست. چه کسی گفته است که بیرون از این دوگانهی غلط چیز دیگری نیست که آدمی بخواهد نه به لیبرالیسم پناه ببرد و نه به مارکسیم؟ ضمن آنکه لیبرالیسم و مارکسیسم نه تنها متضاد هم نیستند، بلکه در واقع دو روی یک سکه و هر دو محصول مدرنیتهاند. که هر یک دیگری را با برچسب و انگ ایدئولوژی رجم کرده و این در حالی است که اگر هم ایدئولوژی را فحش بدانند، هر دو ایدئولوژیاند.
⚜ @taammolat74
تاملات
🔰کرونا و جهانی که پایان دراماتیکی ندارد کرونا نوشت(۴) ✍️ محمدعلی روزبهانی 🔻«کرونا ویروس اما سبک اب
🔰کرونا و جهانی که پایان دراماتیکی ندارد!
✍️ محمدعلی روزبهانی
🔸تمام رمانها و فیلمهای اخرالزمانی و ویرانشهری، پایانبندی جهان را پرجلال و پرهیبت و در پی حادثه ای عظیم و تکان دهنده تصویر میکنند. حادثه ای پیچیده در نور و رنگ و انفجار و فروریختن اسمان خراشها و به زیر آمدن خارق العاده ترین تکنولوژیها، حادثه ای که انسان هر معجزه ای در آستین دارد برای مهار آن بر آفتاب می اندازد اما در پایانی تراژیک اراده اش به زیر کشیده میشود و یا در آخرین لحظات، ابرانسانی از راه میرسد و با قدرت و زیرکی اسطوره ای اش، چرخ حوادث را متوقف می کند.
🔹پایان دراماتیک جهان در هر دو وجه ان، تعظیم «انسان» و سجده آوردن بر این موجود ناشناخته و تمدن دست ساخته او است. جنگهای بین سیاره ای، شورش سایبورگها و سایبرپانکها، هوش مصنوعی از کنترل خارج شده، آدم فضایی ها و بشقاب پرنده ها و... همگی در تعظیم انسان و به زیر آمدن حماسی و پرشکوه این تندیس پر شکوه و زیبا در پی افسارگسیختگی تکنیک و قدرت لایزال انسانی است که جسم و بدنش بسیار بیشتر از ذهن و تدبیرش فربه شده است.
🔸کرونا ویروس اما سبک ابزورد جهان است در نخستین دهه های فراگیری سایبرنتیک و نوید عصری جدید که به خودآگاهی دیدار تصویر پوچ و بی معنای خود در آینه تمدن نایل آمده است.
🔹برای نابودی تمدن آسمانخراش ها و شرکتهای کهکشانی، تمدن بانکهای بین المللی و سازمان تجارت جهانی، جهان زرادخانه های سلاح های اتمی و هیدروژنی، عصر هالیوود، والت دیزنی و سلیکون ولی، هیچ اختلال یا حادثه ی معنادار و بزرگی به میان نیامده است.
🔸یک نانوپشه نادیدنی، تمام تمدن و تمام ابزارهای مقاومت و مراقبت آن را تعلیق کرده و تنها کاری که از همه این نامها و ابزارها بر می آید آن است که در غاری سر فرو برده، مات و مبهوت عبور این طوفان ویرانگر را تماشا کنند و بی معنایی و پوچی تحقیرکننده ی آن را تا مغز استخوان ایمان آورند.
بشر همچنان اسم اعظم را از یاد برده است...
#کرونا_نوشت
#دیستوپیا
#ویرانشهر
#ابزورد
#دراماتیک
#اخرالزمان
⚜ @taammolat74