eitaa logo
تاملات حقوقی
455 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3هزار ویدیو
341 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ الهی یا غیر الهی بودن حکومت و عذاب و بخشش الهی ⭕️ عذاب مردم باتقوا بواسطه پذیرش حکومت غیر الهی ⭕️ امام باقر (علیه السلام)، حديث قدسی وَ عَنْهُ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ حَبِيبٍ اَلسِّجِسْتَانِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً. (الکافي، جلد۱، صفحه۳۷۶) ⭕️ امام باقر(عليه السّلام)فرمود: خدا تبارك و تعالى فرمايد(حديث قدسى است)محققاً من عذاب كنم مردم و رعيتى را در اسلام كه گردن نهند به ولايت و حكومت هر پيشواى جائر و ستمكارى كه از طرف خدا نيست، هرچند، رعيت در كردار خودشان نيكوكار و با تقوى باشند. و محققاً می بخشم و عفو می کنم مردم و رعيتى را كه در عالم مسلمانى گردن نهند به ولايت و حكومت امام عادل منصوب از طرف خدا، هرچند، خود آن رعيت نسبت به خودشان ستمكار و بد كردار باشند. (اصول كافى/ترجمه كمره اى؛ ج ۳ ص ۳۹) @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
✍حضرت آیت اللّه ره(امامت و مهدویت) 🌺نظام امامت از انقلابى‌ترین برنامه‌هاى اسلامى نظام امامت ‌یکى از انقلابى‌ترین و سازنده‌ترین برنامه‌هاى اسلامى است(ایمان و عقیده به این نظام کم‌ترین فایده ‏اش بازدارى و کنترل هر نظام دیگر است که بر اوضاع مسلط شده باشد، عقیده به نظام امامت،آن نظامات غیرشرعى را نیز محدود مى‏کند و از دیکتاتورى و مطلق‌العنانى آن‌ها جلوگیرى مى‏نماید، و افراد را از این‌که دربست ‏خود را در اختیار آن‌ها بگذارند،مانع مى‏شود. که باشد در همان مرحله نظام بازدارى از ظلم و فساد و استضعاف است که بیشتر از این در این‌جا مجال شرحش نیست)که متأسفانه از آن به‌طور کامل در پیشبرد مقاصد و اهداف اسلام، امر به معروف و نهى از منکر و مبارزه با تجاوز و استضعاف، استفاده نمى‌شود، و چنان‌که باید به عموم تبلیغ نشده و ایمان به این نظام و ابعاد آن و تعهداتى که شخص مؤمن به این نظام دارد، در یک سطح همگانى و با اهمیت عرضه نمى‌شود. به نظر این‌جانب تمام یا عمده نقاط ضعف و عقب‌ماندگى‌هاى جامعه، از عدم توجه به این برنامه و مشخص نکردن تابعیت و ملتزم نبودن به لوازم عقیده به امامت و نشناختن آن، مایه گرفته است، و این‌که بسیارى امامت را در عصر حاضر یک امر اعتقادى خارج از عمل مى‌شمارند و آن‌را مربوط به دوران و امام مى‌دانند، و نمى‌دانند که هم‌اکنون نیز نظام امامت قائم و برپاست و فقط تبعیت از آن، راه نجات دنیا و عقبى است. ⭕️ عقیده به نظام امامت در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد عقیده به نظام امامت و حکومت ‌شرعى، در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد، و شعبه‌اى از عقیده توحید خالص است که از آن انفکاک ندارد، و حدیث‌ شریف معروف: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیّة‌» (منتخب‌الاثر/۱۵) همین استمرار و همین لزوم اطاعت دائم و در تمام اعصار و ازمنه و مناطق را تأیید مى‌نماید و چون عقیده به نظام امامت رشته‌اى از عقیده به توحید و حکومت‌ خدا و سلطنت‌ حق است، هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است.و چون اطاعت داشتن از دیگر، یک نوع و عملى است، حضرت صادق‌ علیه‌السلام در ضمن حدیثى مى‌فرماید: «لا دین لمن دان الله بولایة امام جائر لیس من الله» (کافى/۱/۳۷۵) «دینى نیست از براى کسى که خدا را به ولایت پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، عبادت کند.» حضرت امام باقر‌ علیه‌السلام مى‌فرماید: «قال‌الله تبارک و تعالى: لاعذبن کل رعیة فى الاسلام دانت ‌بولایة کل امام جائر لیس من الله، و ان کانت الرعیة فى اعمالها برة تقیة، و لاعفون عن کل رعیة فى الاسلام دانت ‌بولایة کل امام عادل من الله، و ان کانت الرعیة فى ‌انفسها ظالمة مسیئة‌»؛ (کافى/۱/۳۷۶/ح۴) «خداوند متعال فرموده است: البته عذاب خواهم کرد هر رعیتى را که در اسلام متدین گردد به ولایت هر پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، اگرچه رعیت در کارهاى خود نیکوکار و پرهیزکار باشد و البته عفو مى‌کنم از هر رعیتى که در اسلام متدین گردد به ولایت امام عادلى که از جانب خدا باشد، اگر چه در ذات خود ستمگر بدکردار باشد.» ⭕️از امثال این احادیث (مخفى نماند که احادیث‏ بسیار در موضوع ولایت اهل‌بیت‌(ع) و این‌که هیچ عملى بدون ولایت نفع نمى‏دهد وارد است، که قسمتى از آن‌ها را در کتاب‏ «امان‌الامة‏» نقل کرده‏ ام، و همه بر اهمیت و این‌که باید امت آن‌را تعظیم نموده و از آن اطاعت داشته باشند، دلالت دارند) اهمیت امامت و ، و نقش آن در اجتماع معلوم مى‌گردد و این‌که اگر ملتى و فردى در این اصل مسامحه کند و به نظامى که بر اوضاع مسلط است و به شرعى بودن آن، اعتنا نداشته باشد و در این موضوع خود را مسؤول نشمارد (اگرچه در کارهاى دیگرش مواظب دستورات شرع باشد) مستحق بازخواست و عذاب خواهد شد. و نیز از این احادیث استفاده مى‌شود که ، نظام محدودى نبوده و مستمر و جاودان مى‌باشد و همیشه منعقد است و هیچ‌گاه تعطیل نشده و نخواهد شد. در عصر ما نیز حکومت‌ شرعى بر این اساس برقرار است و هیچ کس در ترک آن و قبول نظامات دیگر معذور نیست و عقیده به وجود امام عصر‌ (عج) و حیات آن حضرت معنایش اعتقاد به وجود حکومت‌ شرعى و لزوم اطاعت از اوامر و پیشنهادها و دستورات است. بنابراین، هیچ‌کس و هیچ گروه بر کسى نمى‌تواند حکومت کند، ولایت و سلطنت ندارد، مگر به اذن الله و به حکم خدا، و همه مردم باید در تحت ‌حکومت ‌خدا و داخل در سلطان‌الله، و مطیع احکام‌الله و ساکن مملکت‌الله باشند. پس حکومت‌هایى که من جانب‌الله نیستند، طبق هر رژیم و برنامه‌اى که باشند، باطل، و اطاعت از آن‌ها بالذات است، و فقط حکومت ‌خلفاى الهى و کسانى که از جانب آن‌ها نیابت دارند، شرعى و است و این منصب براى احدى غیر از آن‌ها ثابت نیست
🔴رابطه «حجاب» و «عفاف» 🖊احمدحسين شريفي 🔸برخي از مخالفان حجاب می‌گویند آنچه که مهم است «عفت» است؛ و «حجاب» غیر از عفت است. این حرف که عفت و حجاب دو مفهوم‌ متفاوتند، سخني درست است؛ ولی این بدان معنا نیست که کسی که بی‌حجاب است، داراي عفت است؛ بلکه پوشش خاص و حجاب داشتن حالت ظاهری است که مرتبۀ بالاتر آن و صعودیافتۀ آن، «عفت درونی» است و صعودیافتۀ عفت، «حیای حضور» در محضر حق است. 🔸به تعبيري عام‌تر سبک زندگی (از جملة مقولة پوشش) عبارت است از «رفتارهای نهادینه شده و سازمان‌یافته»‌اي که متأثر از اخلاقیات و ملکات نفسانی و صفات درونی و بلکه تحقق يافته و حالت نمادين و بيروني آنهایند. بنابراين، نمي‌توان اين ادعا را پذيرفت که فلان فرد، هر چند در ظاهر رفتارهاي ناهنجار و ساختارشکنانه‌اي دارد، اما داراي باطني عفيف است! مگر نه آنکه «از کوزه همان برون تراود که در اوست»؟ 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺افشاگری رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از خیانتهای مکرر مدیران غربزده: کشور را با لج‌بازی مدیریت می‌کنند! ♦️نصرالله پژمانفر در گفتگو با «نود اقتصادی»: دارند کشور را جوری اداره می‌کنند که به مردم بفهمانند، تنها راه کنترل و بهبود وضعیت اقتصادی، مذاکره است/ دلیل گرانی‌های اخیر فقط سوء مدیریت است/ در حالیکه سال‌ها در تولید گندم خودکفا بودیم؛ چرا پارسال ۳ میلیون گندم وارد کشور کردیم، معنی‌اش چیست؟! امسال وضع واردات گندم بدتر است! 🇮🇷 با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به چه مجوزی عکس شهید سلیمانی را از جلوی نماینده ایران بر می‌دارند. ⭕️ دستگاه دیپلماسی و مسئولان دولت و مجلس و قوه قضائیه اعتراض کنند. ⭕️ سازمان ملل در دست تروریست ها و جنایتکاران بین المللی و قاتلان حاج قاسم است که اینگونه از عکس او هم می‌ترسند! برداشتن عکس از روی میز نماینده ایران در جلسه حقوق بشر سازمان ملل❗️ @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
Po970502-11.pdf
1.6M
🌺بررسی اصل 83 قانون اساسی بناها و که از باشد قابل انتقال به غیر نیست مگر با تصویب شورای اسلامی.... @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
حمام شیخ بهایی هرگز فروخته نشده و نخواهد شد معاون میراث فرهنگی استان اصفهان: 🔹 در مالکیت دولت و ثبت است و اموال دولتی اصلاً قابلیت فروش ندارند. 🔸میراث فرهنگی با حدود 40 مالک و خورده مالک این مکان را اصطلاحاً حبه حبه خریداری کرده بنابراین فروش آن پس از سختی‌ها فراوان برای دولت بی‌معنا و غیرعقلانی است. fna.ir/eye3bj @Farsna 🌺 اصل 83 قانون اساسی بناها و که از باشد قابل انتقال به غیر نیست مگر با تصویب شورای اسلامی.... @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
🔹انقلاب ایران نقطه شروع انقلاب موعود(عج) #امام_خمینی @sahifeh_noor
عالم را برای ظهور حضرت مهیا کنیم امام خمینی (ره): آن پر كردن دنيا را از عدالت، آن را ما نمىتوانيم [پر] بكنيم. اگر مىتوانستيم، مىكرديم، اما چون نمىتوانيم بكنيم ايشان[ولی‌عصر(عج)] بايد بيايند. الآن عالم پر از ظلم است. شما يك نقطه هستيد در عالم. عالم پر از ظلم است. ما بتوانيم جلوى ظلم را بگيريم، بايد بگيريم؛ تكليف‌مان است. ضرورت اسلام و قرآن [است،] تكليف ما كرده است كه بايد برويم همه كار را بكنيم. اما نمىتوانيم بكنيم؛ چون نمىتوانيم بكنيم، بايد او بيايد تا بكند. اما ما بايد فراهم كنيم كار را. فراهم كردن اسباب اين است كه كار را نزديك بكنيم، كار را همچو بكنيم كه مهيا بشود عالم براى آمدن حضرت(عج). صحيفه امام؛ ج21؛ ص 16 | جماران؛ 14 فروردین 1367 @sahifeh_noor
جاسوس موساد اعدام شد 🔹"محمود موسوی مجد" که به جرم همکاری با سازمان جاسوسی سیا و موساد به اعدام محکوم شده بود، صبح امروز به دار مجازات آویخته شد. @Farsna
⭕️ برخی نکته های ضروری برای در ⭕️ حرکت_سازمان_یافته و تشکیلاتی یک ضرورت مهم در همه مسائل سیاسی و اجتماعی است. و کارها را نتيجه بخش تر و قابل حصول تر و شدنی تر می کند. و مانع و و "طاحونه ای" آن‌ها خواهد شد. ⭕️ سیاسی، رسانه ای و امنیتی انتظامی لازمه هر کار مهم و است. ⭕️ شخص مشخص، کار مشخص و مسئولیت مشخص لازمه و عاری از ولنگاری است. ! ⭕️ شناخت و ارزیابی نقاط ضعف و قوت جبهه خودی و دشمن در هر شرایطی متوقف بر ردیف کردن و درج آنها در و مقايسه آنها با هم است. این کار افزاست و می تواند به شناخت و حفظ و تقویت و استفاده بهینه از های منجر شود و امید به کارآمدی و موفقیت نیروهای خودی را افزون تر کند. و نیروها را به هدف نزدیک تر کند.(العامل علی غیر بصیره لا یزیده سرعة السیر الا بعدا) ⭕️ تشخیص_شرایط_و_مصلحت های یک مجموعه و حفظ آن از ناشی از تصمیم و رفتار نیروهای خودی بسیار مهم است. ⭕️ تصمیم ها و رویکردها و رفتار ها مبتنی بر مورد تأکید و توصیه معصوم علیه السلام است که العالم بزمانه لاتهجم علیه اللوابس (امام صادق ع) ⭕️ همه جانبه و از مواضع روشن ایشان بدون توجیه و چونان همیشه عامل هم افزایی نیروها و نتیجه بخشی و حصول پیروزی است. ⭕️ و موجب واگرایی و تفرقه نیروها و و و انحراف و جدایی از جبهه حق و است. همانگونه که سابقه انحراف‌ها و نشانگر و مؤید همین امر در تاریخ سیاسی اسلام و نیز انقلاب اسلامی است. الذین آمنوا و عملوا الصالحات، انا لا نضیع اجر من احسن عملا. والعاقبة للمتقین @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ در زلال اندیشه امام خامنه ای ⭕️ اصول قانون اساسی، هدف و قانون جاده معطوف به آن است هم مسأله قانونگذاري، هم مسأله نظارت، هر دو مهمّ است؛ البته مسأله قانونگذاري اساسيتر است. قانون، جاده اي است که شما به سمت هدفهايي که کشور و مديران اجرايي و مسؤولان بايد به آن جا برسند، باز مي کنيد. قانون اساسي براي ما در همه بخشهاي خود هدفهايي را معيّن کرده است؛ هم در بخش حقوقِ مردم، هم در بخش تشکيلات دولتي، هم در ساير بخشها. هر اصلي از اصول قانون اساسي در واقع هدف و سرمنزلي است که بايد به آن رسيد. براي رفتن به اين سمت، حتماً لازم است جاده اي وجود داشته باشد؛ بدون جاده نمي شود حرکت کرد. دستگاه اجرايي کشور بايد به سمت آن هدفها برود. دستگاه اجرايي، اعم از قوّه مجريّه و قوّه قضاييّه و نيروهاي مسلّح و همه دستگاههايي است که نهادهاي دولتي هستند و بخشي از اداره کشور بر عهده آنهاست؛ اينها بايد به سمت اين هدفها حرکت کنند. ⭕️ شما با وضع قانون، راههاي صحيح را معيّن مي کنيد و دستگاههاي پيشرونده را از غلتيدن در ورطه هاي خطرناک باز مي داريد. عظمت و اهميت قانون، اين گونه معلوم مي شود. ⭕️ بنابراين قانونگذاري، بسيار بسيار مهمّ است و هر چه قانون با نگاه آگاهانه تر و خبره تر و شناخت موضوعات و مصالح کشور بيشتر همراه باشد، استحکام آن بيشتر است. وقتي استحکام قانون بيشتر بود، کارايي آن بيشتر خواهد بود و مدّت زمان بيشتري مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. بنابراين نقش قانون خيلي مهمّ است. @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رئیس قوه قضائیه: برای حفظ حقوق عامه، خط قرمز نداریم ⭕️ آیت الله رئیسی: هیچگونه تضییع حقوق عامه پذیرفتنی نخواهد بود. تکلیف سازمان‌ها و... باید روشن باشد. @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
🎭 🔹 یک کارشناس: در انتظار ارتقای شبکه «مستند» و احیای شبکه «افق» هستیم 🔸 یک مستندساز، در پی انتصاب «محسن یزدی» به‌عنوان مدیر شبکه مستند سیما و انتصاب «سلیم غفوری» به‌عنوان مدیر جدید شبکه افق سیما گفت که این دو انتصاب باید منجر به ارتقای شبکه مستند و احیای شبکه افق شود. محمد دیندار، منتقد و مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان، درباره انتصاب مدیران جدید شبکه‌های مستند و افق سیما اظهار داشت: تغییرات جدیدی که در مدیریت شبکه‌های مستند و افق صورت گرفت، نشان‌دهنده رویکرد درست معاونت سیما نسبت به این دو شبکه است؛ مدیر جدید شبکه مستند، سابقه خوبی در این زمینه دارد؛ «محسن یزدی» دارای سابقه‌ای طولانی در حوزه روزنامه‌نگاری است و خودش هم مدتی مستندساز بوده و با ورودش به مدیریت مرکز مستند سوره در حوزه هنری، عامل اتفاقات خوبی شد. یزدی در دورانی هم که به‌عنوان قائم‌مقام در شبکه سه حضور داشت، جایگاه مستند را در این شبکه ارتقا بخشید و باعث شد تا مستندهای خوبی از این شبکه برای اولین‌بار پخش شود. بنابراین، یزدی می‌تواند خط مدیر قبلی شبکه مستند را تقویت کند. از طرفی انتصاب سلیم غفوری به‌عنوان مدیر جدید شبکه افق نیز می‌تواند زمینه‌ساز تحول و اعتلای جایگاه این شبکه شود. غفوری همان‌طور که در دوران مدیریت بر شبکه مستند توانست موجب شاخص شدن این شبکه شود، امروز هم می‌تواند موجب احیای شبکه افق سیما شود. وی افزود: به‌نظر من، معاون سیما در متن حکم انتصاب یزدی، نکات خوبی را مطرح کرده است که عمل به آنها می‌تواند موجب ارتقاء شبکه مستند شود؛ اینکه شبکه مستند باید محلی برای تولید و پخش مستندهای فاخر باشد و در جذب مستندسازان پیشکسوت و جوان بکوشد؛ در یک کلام، شبکه مستند باید محل تلاقی مردم و نخبگان فرهنگی باشد… ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/193681 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا، گپ و بله @kayhannewspaper
📌 🔹 مخالفت نابغه علوم سیاسی با بسته اقتصادی مجلس! 🔸 نابغه علوم سیاسی، بسته اقتصادی مد نظر رئیس و اکثریت مجلس را کلی‌گویی خواند. صادق زیباکلام در روزنامه سازندگی نوشت: تا به اینجا که حدود دو ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم می‌گذرد، این مجلس و نمایندگان آن، هیچ موضع‌گیری نداشته‌اند که تعجب‌برانگیز و خلاف انتظار ما باشد. نکته دیگر اینکه اکثر آنچه که بر زبان نمایندگان مجلس یازدهم جاری است همان شعارها و همان کلی‌گویی‌ها و همان ژست‌های انقلابی است که جریان تندرو 42 سال است که در جمهوری اسلامی ایران علم‌دار آنها بوده‌اند. یعنی ظرف این دو ماه گذشته هیچ کدام از ما شاهد صحبت، طرح و یا حرکتی از سوی نمایندگان درباره مسئله‌ای نبودیم که نشان بدهد هدف آن‌ها حل مسائل مختلف موجود در کشور است. مثلاً در سیاست خارجی ما به جز جنجال‌آفرینی بیشتر و ارائه طرح‌هایی همچون طرح توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی این نمایندگان نبودیم؛ در حالی که امروز به بحرانی در سیاست خارجی دچاریم. در این شرایط آیا مجلس نباید طرحی تهیه کرده و به این سؤال پاسخ بدهد که سیاست خارجی ما باید بر چه اساسی تدوین شود که ما تا این اندازه دشمن نداشته باشیم؟! وی می‌افزاید: این آرزو و این حسرت برای ما باقی ماند که ای کاش برای مجلس یازدهم مشکلات مسائل اصلی و جدی کشور مطرح می‌شد و نه ژست‌های تبلیغاتی و انقلابی‌گری و سیاسی... زیباکلام نوشت: آقای قالیباف در دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری طرحی را با عنوان بسته اقتصاد مردمی به ایشان تحویل داد. در حالی که محتوای این طرح نشان داد تماماً کلی‌گویی است و جز این چیز دیگری در آن وجود ندارد. یعنی مجموعه‌ای از حرف‌های قشنگ و عبارات زیبا بدون هیچ محتوای کاربردی. این اظهارنظر آقای زیباکلام در حالی است که وی اصلاً کارشناس و صاحب‌نظر اقتصادی نیست تا بتواند درباره طرح‌های اقتصادی مجلس- نفیاً یا اثباتاً- اظهار نظر بکند. و اگر دقیق‌تر نگاه بکنیم، وی در هیچ حوزه‌ای صاحب‌نظر نیست… ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/193701 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا، گپ و بله @kayhannewspaper
📛 ۱۰۰ هزار نفر در انگلیس تحت شرایط برده‌داری مدرن کار می‌کنند! 🔻 یورونیوز: اندیشکده «مرکز عدالت اجتماعی» اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در انگلیس در شرایطی مشابه بردگان مشغول به کار هستند که این رقم ۱۰ برابر بیش از برآوردهای رسمی است و با ادامه شیوع ویروس کرونا به طور روز افزونی شمار آن‌ها افزایش خواهد یافت. 🔻 وزیر دادگستری انگلیس در واکنش به این گزارش اعلام کرد که نهاد قضایی این کشور طرح هر ادعایی را در این خصوص مورد پیگیری جدی قرار می‌دهد. 🔻 دولت انگلیس گردش مالی شبکه برده‌داری مدرن در این کشور را در سال ۲۰۱۷ حدود ۴.۳ میلیارد پوند برآورد کرده بود. ⭕️ البته این برآورد بر اساس تخمین وجود ۱۰ تا ۱۳ هزار کارگر گرفتار در سیستم برده‌داری مدرن صورت گرفته بود. 📲 درپیامرسان‌‌ایرانی‌ https://eitaa.com/joinchat/1277165587C3198641c83
🔸عجب جنگلی است. قانون زور و وحشت. نیکولاس مادورو از بانک انگلیس خواسته که یک میلیارد دلار از طلاهایی که ونزوئلا در آن بانک ذخیره کرده را به آنها بدهد تا با کرونا مقابله کنند. دادگاه عالی انگلیس وارد ماجرا شده و حکم داده که ما مادورو به رسمیت نمی شناسیم و گایدو رهبر مخالفان را به رسمیت می شناسد. 🔹البته این چیز جدیدی نیست. استعمارگران پیر صدها سال است که در حال غارت منابع کشورهای دیگرند. میلیاردها دلار از سرمایه های ایران را هم بلوکه کردند. دزدی و غارت رسم کهنه آنهاست. 📲 درپیامرسان‌‌ایرانی‌ https://eitaa.com/joinchat/1277165587C3198641c83
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ؟ ⭕️ اگر می‌خواهید تکرار نشود، و حقایق تاریخی را بدانید. ⭕️ ملت ها با اتکا به ذهنیت و شان حرکت می کنند. تاریخ آینده است. ⭕️ از ۹ میلیون ایرانی توسط ، خبر دارید؟ خوردن یونجه و مواد داخل پشکل حیوانات را میدانید؟! 👈 اقتدار امروز را مدیون کیستیم؟ ⭕️ اگر رهبری بصیر و شجاع و فداکاری شهدا و ایثارگران نبود، امروز چنین اقتداری را داشتیم؟ 📌 به مناسبت سالروز توقیف نفتکش انگلیسی 👇👇برای مطالعه بیشتر رک به مطلب بعدی درباره (محمدقلی مجد، قحطی بزرگ و نسل کشی در ایران (1298 - 1296 ش/1919 - 1917 م))👇 @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 | خاطره ای درس آموز از آیت الله العظمی مکارم شیرازی🔸 خدا رحمت کند مرحوم آقای شیخ محمد علی موحد. ایشان استاد [و مدیر مدرسه علمیۀ ما] بودند. ایشان گاهی به ما نصیحت می کردند. یک دفعه از آقای مکارم شیرازی که استاد بزرگ حوزه علمیه است و از مفاخر ما هستند قضیه ای نقل کردند. آقای مکارم هم از شاگردان مرحوم آقای موحد بودند و سطوح حوزه را تا آخر پیش ایشان خوانده بودند. [آقای موحد] گفت یک روزی به ناصر آقا -با همین تعبیر گفت- گفتم: برو به فلانی بگو که ماندن تو در این حجره، خلاف شرع است. به او تذکر بده که این حجره را معطل نگذارد. برود تا یک طلبۀ دیگری را بفرستیم به این حجره. بعد ناصر آقا از من پرسید: من از چه باب این حرف را به او بگویم؟ از باب امر به معروف بگویم؟ از باب نهی از منکر بگویم؟ از باب نصح مستشیر بگویم؟ از باب ارشاد جاهل بگویم؟ از باب تنبیه غافل بگویم؟ بابش را برای من معین کن! من از چه دری وارد شوم؟ این کدامیک از وظایف من است؟ مرحوم آیت الله موحد میگفت: خوشم آمد که با اینکه آقای مکارم بچه سال بود، اما وقتی استادش به او می گوید برو به فلانی بگو، نمی گوید خوب من می روم و به او میگویم. بلکه از من پرسید این حرف را از چه بابی بگویم؟ می گوید من مسلمانم. مسلمان هر حرفی می خواد به دیگری بزند، باید در یکی از این ابواب [فقهی] بگنجد. شما که به من می گویی برو به فلانی بگو، به من بگو از کدام باب باید بروم بگویم؟ از بین این راه هایی که برای من باز شده که مسلمان می خواهد از آن باب برود مکالمه بکند یا تذکر بدهد، برای من باید بابش را مشخص بکنی. این یعنی: «حرکت علی الحجه» (حرکت بر اساس ). انسان سیری که می خواهد بکند علی الامیال نباشد؛ لاحجت را نگیرد، متشابهات را مستند قضایا نگیرد. کما اینکه اداری ها هر وقت بخواهند چیزی بنویسند ماده یا تبصره قانونی اش را مشخص می کنند. اگر رئیس اداره می خواهد یک تصمیم بگیرد که بر اساس هیچ کدام مواد قانونی نیست، کارمند انجامش نمی دهد. شما اگر یک ریال را هم بخواهید خرج کنید، باید طبق یکی از ضوابط و یکی از بندهای قانون خرج کنید. یعنی نسبت به آن کار باید وجود داشته باشد. آن امر است که کارتان را قانونی می کند، کارتان را «اطاعت» می کند. شما اگر از پول اداره تان یک مقدارش را دادید به یک مستحقی، قانون چه کارتان می کند؟ پوست از کله تان می کند. شما را به عنوان اختلاس بیت المال، به زیر سوال می کشد و پیش هرکسی هم که بروید محکومتان می کند. می گوید از کیسه خلیفه بخشش کردی؟ هر یک ریال این پول، کد دارد، برنامه دارد، طبق ضوابط است. باید ببینی از چه راهی خرج کنی. این چیزهایی که شما در دنیا می‌بینید اینها عکس آخرت افتاده رویش، تصویر آخرت افتاده رویش، خدا خواسته آخرت را در این دقتها نشان بدهد به ما و اینها را حجت قرار دهد برای ما که شما پول شخصیتان را هر کاری می خواهید کنید باید آیین نامه داشته باشد، بند داشته باشد، مواد قانونی داشته باشد. بنابراین، خرج شخصی را هم که انسان می کند، خرج خانه‌اش هم که می خواهد بکند، دقیقاً طبق تبصره‌های اسلامی و طبق موازین شرعی باید باشد. حرفی که می خواهد بزند، وقتی که می خواهد مصرف کند، گفتگویی را که می خواهد کند، تلفنی که می خواهد به کسی بزند، صحبتی که می خواهد بکند، حتی صحبتی را که می خواهد گوش بگیرد، طبق یکی از این مواد شرعیه باید باشد. این امر، همه چیز را درست می کند. بی‌امر که شد یعنی هیچی! این یعنی نظام ، نظام شرعی. در نظام ولایت فقیه هم هر کسی باید به یک نحوی، امرش به امر ولایت فقیه بخورد. و هر شخصیتی را که به فرمانش توجه می کنی، باید به یک نحوی مربوط بشود به امام. اگر شد، ارزش پیدا میکند. چون ارتباط با امام برمیگرد به امام زمان و سپس رسول خدا و سپس خداوند. این می شود . یعنی انسان تمام مأموریت هایش از یک جا نشأت بگیرد، اگر همه کارهایی که انسان می خواهد بکند، برگردد به امر خدا، این می شود توحید. فرد اگر همه کارهایش را بر اساس فرمان خدا انجام داد، آن موقع میشود موحّد. @haerishirazi
📍 🎙 ♦️حقوق بشر و انسان‌گرایی 🔹می‌خواهم این را بگویم که حتی به خودشان هم رحم نمی‌کردند؛ به سیاه‌پوستان که اصلاً اهمیت نمی‌دادند. 🔹در واقع تمدن غربی که تشکیل شده، بر اساس ظلم و و برده‌کردن انسان‌های آزاد است. 🔹در قدیم رسم بوده دو گروه که با هم می‌جنگیدند، کسانی که در جبهه بازنده زنده می‌ماندند را می‌کشتند یا برده می‌کردند. 🔹اما غربی‌ها اینطوری نبودند؛ بدون اینکه جنگی داشته باشند، برای گرفتن برده به نقاط مختلف سفر می‌کردند! 🔹در اصل تجارت برده داشتند. 🔹برای ساختن کشورهایشان از برده‌داری استفاده می‌کردند. 🔹هیومنیسم و اومانیسم و انسان‌مداری و بر این اساس و نتیجه‌اش را مطرح می‌کنند، منظورشان از انسان، انسانِ واقعی نیست؛ بلکه کاریکاتور انسان است، یعنی انسانی که فطرت الهی، عقل و خدا را نمی‌پذیرد، یا اگر می‌پذیرد حاضر نیست زیر بار دستورات خدا و دین برود، را مدنظر دارند. 🔹در روایات ما هست: وقتی آدم عقل را انتخاب کرد، دین و حیا هم پشت سرش آمدند. اما این دین و حیا که پشت سر عقل آمدند را غربی‌ها مخالفش هستند. 🔹یعنی کاریکاتوری از انسان و عقل ارائه کردند و این را اصل قرار دادند. ✍️نویسنده: دکتر رضا برنجکار 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1520 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️اندیشه اسلامی به دنبال حذف دانش تجربی نیست. 🔹من در ارتباط با فلسفه علوم انسانیِ اسلامی مایلم از فرصت استفاده کرده و چند نکته را یاد‌آوری کنم: نکته اول اینکه اندیشه علوم انسانی اسلامی به‌هیچ‌وجه دنبال حذف دانش تجربی نیست و اتفاقاً کارایی این علوم در ساحت علوم انسانی را البته در قلمرویی باز اما مشخص افزایش می‌دهد که من جزئیات آن را در نوشته‌های خود شرح دادم. 🔹نکته دوم اینکه علوم انسانی اسلامی نه فقط از پایگاه دین، بلکه از پایگاه خود علم درباره مبانی و روش شناسی علم حرف‌ها و نقدهای جدی دارد. 🔹باید قبول کرد که رشد افسارگسیخته نسبیت‌گرایی در علوم انسانی، شرایط علم را به شدت ضعیف و ناکارآمد کرده است و نظریه‌های پست‌مدرن در فلسفه علم هم نه فقط مشکل را حل نکرده، بلکه به مشکل نسبیت‌گرایی افزوده است. 🔹نکته سوم اینکه هرچند اندیشه علوم انسانیِ اسلامی معتقد به لزوم باز ‌شدن چتر جهان‌بینی الهی بالای سر علم است، اما به دنبال دینی‌‌‌سازی علوم انسانی متعارف از طریق پالایش صرف این علوم نیست. 🔹در واقع علوم انسانیِ اسلامی مساوی یک ساختمان معرفتی جدید است که علم متعارف هم در کنار سایر ساحت‌های معرفتی در آن ساختمان حضور دارد؛ بنابراین، علوم انسانیِ اسلامی مساوی با یک سیستم فکری جدید برای حل مسائل اجتماعی در جامعه دینداران است. 🔹نکته چهارم اینکه ما امروز با شرایطی روبه‌رو هستیم که در اثر سبک زندگی غربی و در اثر تأییدات و حمایت‌های علوم انسانیِ در حال انهدام جوامع انسانی است و لذا علوم انسانی متعارف نه فقط امروز کارنامه قابل دفاعی ندارد، بلکه نسخه‌ای هم برای نجات جوامع انسانی ارائه نمی‌کند، پس باید فرصت‌هایی را به وجود آورد تا اولاً حرف‌های علوم انسانیِ اسلامی شنیده شود و ثانیاً این حرف‌ها در عمل به تکامل برسند تا امکان تغییر شرایط بغرنج فعلی به وجود بیاید. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا غلامی، (رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1768 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️ از شاخص‌های اصلی تمدن آمریکاست! 🔹از قبل از تأسیس مشکل نژاد پرستی را در این کشور مشاهده می‌کنیم. 🔹یکی زمانی که مهاجران اروپایی در آمریکا سرخ پوستان بومی را قتل عام کردند که غالباً هم با نگاه نژادی و درگیری نژادی این کار را کردند. 🔹این برخوردشان با سرخ پوستان بود. 🔹مورد دیگر مربوط به سیاه پوستانی می‌شود که آنها را به زور از آفریقا به عنوان برده می‌آوردند و این کار هم با نگاه نژادی و تفکر برتری نژادی اتفاق افتاد. ✍️نویسنده: دکتر فواد ایزدی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1751 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️بررسی اعتراضات اخیر از منظر حقوقی 🔹مستندی که در ساختار داخلی حقوقی آمریکا برای این خیزش می‌توانست مطرح شود این است که براساس قانون اساسی آمریکا،‌ کنگره در چند موضوع نمی‌تواند قانون وضع کند و به لحاظ حقوقی، منع وضع قانون دارد: یکی در حوزه آزادی بیان و یکی در حوزه آزادی راهپیمایی و تجمعات. 🔹سیستم آمریکا در حوزه آزادی بیان،‌ سیستمی است که قید و تقیید ندارد. 🔹وقتی که قید نداشته باشد حتی به لحاظ مباحث اعلامیه حقوقی جهانی بشر که قیودی را حتی برای آزادی بیان وضع کرده و در نظر می‌گیرند در قانون اساسی آمریکا نمی‌تواند قانون وضع کند. 🔹به لحاظ قضایی، قضات در عین رعایت اینکه به این قانون احترام می‌گذارند بحث‌شان بر سر این است که در موضوع، مداخله می‌کنند یا به تعبیر دیگر، استثناء تخصیصی را قبول ندارند ولی تخصص را قبول دارند؛ به عبارتی،‌ دادگاه‌ها به صورت تخصصی می‌گویند که اینها از حوزه بیان خارج است؛ هم در حوزه تجمعات و هم در حوزه آزادی بیان. ✍️نویسنده: دکتر محمود حکمت‌نیا 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1655 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net