eitaa logo
تاملات حقوقی
446 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
357 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
جلد سه جریمه تاخیر.pdf
3.17M
سلام علیکم سه جلد کتابی که تقدیم می شود حاصل تلاش در مورد طرحهای بانکداری کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و برخی مسائل حوزه بانکداری، بانکداری اسلامی و بازار سرمایه است. از اساتید بزرگوار تقاضا می شود نظرات انتقادی و تکمیلی خود را برای محقق ارجمند حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر غلامعلی معصومی نیا استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی ارسال فرمایند. امید است این تلاش ناچیز مفید واقع شود. از آنجا که طرح بانک مرکزی در دستور کار مجلس است و کمیسیون اقتصادی بدنبال ادامه کار و ارائه طرح بانکداری است، اهمیت موضوع بیشتر می شود. 👆
نقد طرح بانکداری مجلس شورای اسلامی (2).pdf
6.41M
سلام علیکم سه جلد کتابی که تقدیم می شود حاصل تلاش در مورد طرحهای بانکداری کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و برخی مسائل حوزه بانکداری، بانکداری اسلامی و بازار سرمایه است. از اساتید بزرگوار تقاضا می شود نظرات انتقادی و تکمیلی خود را برای محقق ارجمند حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر غلامعلی معصومی نیا استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی ارسال فرمایند. امید است این تلاش ناچیز مفید واقع شود. از آنجا که طرح بانک مرکزی در دستور کار مجلس است و کمیسیون اقتصادی بدنبال ادامه کار و ارائه طرح بانکداری است، اهمیت موضوع بیشتر می شود. 👇
تحليل و نقد نظام مالي رايج (1).pdf
5.11M
سلام علیکم سه جلد کتابی که تقدیم می شود حاصل تلاش در مورد طرحهای بانکداری کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و برخی مسائل حوزه بانکداری، بانکداری اسلامی و بازار سرمایه است. از اساتید بزرگوار تقاضا می شود نظرات انتقادی و تکمیلی خود را برای محقق ارجمند حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر غلامعلی معصومی نیا استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی ارسال فرمایند. امید است این تلاش ناچیز مفید واقع شود. از آنجا که طرح بانک مرکزی در دستور کار مجلس است و کمیسیون اقتصادی بدنبال ادامه کار و ارائه طرح بانکداری است، اهمیت موضوع بیشتر می شود. 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐اجرای سرود دریای آرامش 🎋کاری از بچه‌های شیراز ❇️بلوار شهید چمران شیراز 🍀 تقدیم به همه دهه نودی های خداباور و غیور امت اسلام 🔔آخرین حلقه نباشید
⭕️💢⭕️💢⭕️💢 ⭕️مجموعه حقوق بشر آمـــــریکا درباره ایران 👇 🌸⃟📚🔰჻ᭂ࿐✰ @uphjnv
⭕️ عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی_اسلامی، بر گرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ⭕️ کتابی خواندنی درباب مواضع رهبری معظم انقلاب درباره زن و رسالت او، حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، ⭕️ این کتاب 140 صفحه است که موضوعاتی همچون عفت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بی بندوباری و روش برخورد با بی بند و باری در قالب 5 فصل از نظر مقام معظم رهبری مورد بحث و کالبد شکافی قرار گرفته است. ⭕️ در آخر نیز فهرست آیات و روایات استفاده شده در کتاب نیز به ضمیمه آورده شده است. پی دی اف رایگان عفاف وحجاب https://www.iribnews.ir/007Bx1 @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀 همخوانی بسیار زیبای شعر عفاف و حجاب توسط دانش‌آموزان در یادواره شهید عبدالمهدی کاظمی🥀🥀🥀 🔶 دبیرستان شهدای غواص اصفهان_خمینی شهر ♦️روز سه شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ شادی روح شهدا الفاتحه مع الصلوات💐 ┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چرا حجاب اختیاری ممکن نیست؟ به چه دلیل میتوان حجاب را قانونی کرد ؟ ❇️استدلال قاطع و تمام کننده استاد رحیم‌ پور ازغدی در عرصه عمومی با عرصه خصوصی متفاوت است. در عمومی کسی حق ندارد برخلاف اقدام کند. ✅در غرب برخلاف مبانی نظری و هم جنس بازی را قانونی و را کردند. ✅ حجاب امر اجتماعی و مربوط به عرصه عمومی است. نحوه پوشیدن لباس در عرصه عمومی به هیچوجه مسأله خصوصی نیست. ✅پدر و مادرها هم در نوع لباس در خانه شأن حریم نگه می دارند و جلوی فرزندان‌شان با هر نوع لباسی ظاهر نمی شوند. ✅طبق اسناد متقن تاریخی، زنان ایران همیشه دارای حجاب و پوشش بوده اند. ⭕️پ.ن.: آزادی اگرچه ارزش مقدسی است لکن در تمام دنیا و نظام های سیاسی، مانند امنیت و بهداشت و اخلاق و دین و ....آن را محدود می کند.
هدایت شده از تاملات حقوقی
📌مطالبه حق امنیت فرهنگی از نظام اسلامی ✍️ مطلب زیر یادداشتی از دکتر محمدرضا باقرزاده استاد حقوق عمومی و بین الملل است که ملاحظه می‌فرمایید. این روزها کم و بیش در محافل مومنان و متدینان بحث در خصوص فراگیر شدن بدحجابی و بی حجابی در جامعه در جریان است. یک عده می گویند نظام باید کاری کند و عده ای هم می گویند کار از کار گذشته و در این مقولات فرهنگی، اقدامات حکومتی و حاکمیتی پاسخگو نیست. حتی برخی حساسیت نسبت به این قضیه را حمله بر تندروی می کنند و معتقدند نظام باید دست از برخورد حقوقی و قانونی با این موضوع بر دارد و راه حل این مسأله، این راه ها نیست. برخی هم می‌گویند الان زمان مناسبی نیست چون مشکلات اقتصادی فراوان است و آستانه تحمل مردم بسیار پایین است. باید صبر کرد تا زمان مناسبش فرا برسد. در این میان توجه به چند نکته لازم و ضروری است. ۱. قطعا چنین است که راه حل انتظامی و حقوقی به تنهایی در این خصوص کافی نیست اما قطعاً تعطیلی این بخش، به جری تر شدن جریان استحاله فرهنگی خواهد انجامید. فراموش نکنیم که اقلیتی اندک دارند بی حجابی را به‌یک‌امر فراگیر تبدیل می‌کنند که ندیدن عقبه های برون‌مرزی آن ناشی از بی خبری یا خود را به خواب زدن است. اگر امروز علیه این اقلیت ناچیز قاطعیت به ندهیم فردا با موج عمومی‌بی حجابی چه‌خواهیم‌کرد؟ ۲. درست است که فشار اقتصادی عرصه را بر فرهنگ تنگ کرده لکن این را هم باید توجه کرد که دشمن جنگ اقتصادی را برای این شروع کرد که ما را وادار کند در جنگ فرهنگی عقب نشینی کنیم اگر امروز در عرصه دیپلماسی حاضر به عقب نشینی نیستیم به دلیل اهمیتی است که به فرهنگ سیاسی خود می‌دهیم‌‌و فرهنگ اجتماعی هم کم از فرهنگ سیاسی ما ندارد. ۳. حتی برای همراه‌کردن بخشهای فرهنگی و سیاسی و رسانه ای با بخش حقوقی نیز به تدابیر محکم الزام کننده حقوقی نیاز است که حاکمیت باید برای آن اقدام کند. ۴. دوستان بی تفاوت غافل اند که اگر حکومت اسلامی در مورد اجرای یک حکم شرعی سکولار بشود هیچ تضمینی وجود ندارد که در خصوص همه احکام شرعی دیگر هم سکولار نشود و تلاش دشمن برای کوتاه آمدن نظام اسلامی در قضیه حجاب دقیقاً برای تحقق همین منظور است. آنها به دنبال این هستند که از یک جا سکولاریزاسیون را شروع کنند. قضیه فقط حجاب نیست و حساسیت نیروهای انقلابی در مورد بی حجابی ها و بد حجابی ها به دلیل احساس خطر فروپاشی دومینویی بقیه سنگرهای انقلاب اسلامی است. ۵. ممکن است کسانی فکر کنند نهایتاً می شویم مثل لبنان که بی حجاب و با حجاب زندگی مسالمت آمیز دارند، در حالیکه اگر دشمن در این حرکت موفق شود ما لبنان نخواهیم شد و در آن زمان افراد چادری و خانواده های مومن باید منتظر هجوم رو به جلو لشکر مفسدان اخلاقی به خانواده‌های مومن و محجبه باشند چنانکه همین الان نشانه های از حملات فیزیکی و خشونت علیه برخی اقشار فرهنگی و اسلامی را شروع کرده اند. دشمن امید دارد تا با عقب نشینی نظام از اجرای موازین شرعی و‌اخلاقی در این مقوله، کارزاری را علیه همه ارزش های انقلابی و اسلامی صورت داده و به فروپاشی کل نظام دست یابد. در آن روز قطعاً پشیمانی نیروهای مومنی که امروز سهل انگاری کرده‌اند سودی نخواهد بخشید. پس باید همه باهم فکری کنیم برای اینکه این آتش را به بهترین و عقلانی ترین راه ممکن خاموش کنیم وگرنه شعله ور شدن این آتش به تر و خشک رحم نخواهد کرد. @MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته) که در خ انقلاب اسلامی و در حوالی دانشگاه علوم قضایی تهران اقامه شده است، حرکتی الهام بخش است. دو پیشنهاد در این زمینه تقدیم سروران عزیز می‌شود: ۱. شایسته است، هر کدام از اساتید که نزدیک به این محل‌های چهارگانه هستند، با حضور خود در این موکبها از مبتکران طرح تقدیر کنند. ۲.ان شاءالله با حضوری شدن درسها و حضور دانشجویان در ترم آینده، با عنایت مسئولان محترم دانشگاهها و همت دانشجویان ارزشی، شاهد نوآوری‌هایی هوشمند در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در خیابان‌های اصلی شهرهای بزرگ باشیم. پیشنهاد می‌شود، مسابقه‌ای تحت عنوان، (ایده‌برتر در در خیابان‌های اصلی شهر) میان دانشجویان دانشگاه‌های مادر برگزار و برترین ایده پیاده شود. ✅ پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 🆔Eitaa.com/Tabatabaei_ir
🎋مطالبه مردمی در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبری جمعه سوم تیر ۱۴۰۱ به گزارش یکی از اعضای کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان، رئیس نهاد سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در صفوف نماز جمعه خارج از نرده های نماز جمعه و در میان صفوف مردم شرکت کرده بود. بعد از برگزاری نماز جمعه، بسیاری از مردم بویژه جوانان مطالبات و دیدگاههای خود را درباره وظیفه مسئولان در مقابله جدی و سازمان یافته با هنجار شکنی در عرصه حجاب و مسایل فرهنگی کشور و برخی از برنامه های نامطلوب در تلویزیون با ایشان مطرح کردند تا در نماز جمعه مورد پیگیری قرار گیرد.
هدایت شده از تاملات حقوقی
رعایت نکردن حجاب در انظار عمومی، جرم و قابل مجازات است و اگر کارمند باشد میتواند علاوه بر مجازات حبس یا جریمه تا یک میلیون تومان، محکوم به انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی و محرومیت از استخدام شود.
هدایت شده از تاملات حقوقی
❇️ قانون عفاف و حجاب به همه نهاد‌ها ابلاغ شد 💐سخنگوی ستاد : 🔹اجرای این قانون برای دستگاه‌های دولتی آغاز شده، سپس برای دیگر اقشار جامعه هم اجرا می‌شود. 🔹 ما با حضور در ادارات موضوع اجرای قانون را گزارش می‌دهند. 🔹کارمندان آقا و خانم موظف هستند شاخصه های و حجاب را رعایت کنند. 🔹در صورت توجه نکردن تا ، محکومیت دیده شده است.
هدایت شده از احمد فربهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کوتاهی مسؤولان در گسترش فرهنگ حجاب فرهنگ‌سازی مسؤولان درباره‌ی مسأله‌ی حجاب، می‌تواند وضعیت نابه‌سامان حجاب را اصلاح کند، به این چند مثال دقت کنید؛ 1) آن‌روزی که ماشین‌های فرسوده را می‌خواستند از رده خارج کنند، مرتب در تلویزیون، کلیپ‌هایی مبنی بر این‌که این‌ ماشین‌ها «مصیبت و مکافات»‌اند، پخش کردند، آن‌قدر پخش کردند که در ذهن هر کسی این باور نقش بست که ماشین‌های فرسوده، باید کنار گذاشته‌شوند؛ امروز دیگر از آن ماشین‌ها خبری نیست. 2) آن‌روزی که بستن کمربند ایمنی در نیروی انتظامی تبدیل به یک تصمیم شد، هزینه‌های هنگفتی صرف کردند تا کلیپ‌ها و خبرهایی منتشر کنند مبنی بر این‌که این کمربند، «کمربند ایمنی» است، امروز کمتر ماشینی را می‌بینید که در جاده‌ها، کمربند ایمنی نبسته باشد چون همه باور دارند که این کمربند، «کمربند ایمنی» است. 3) از وقتی مسؤولان کشور تصمیم گرفتند مردم ماسک بزنند، مرتب در رسانه‌ها این باور را به مردم منتقل می‌کنند که ماسک زدن، هم موجب امنیت خود شماست و هم حفظ حقوق دیگران؛ و بسیاری از مردم ماسک زدند. اما بسیاری از مردم باور ندارند که بدپوششی برای جامعه، مکافاتی است که باید آن‌را کنار گذاشت و پوشش مناسب، لباس امنی است که جامعه را سالم نگه‌ می‌دارد، و بدپوششی، زیرپا گذاشتن حقوق دیگران است. این فرهنگ‌سازی، به عهده‌ی مسؤولان است و متأسفانه کاری جدی در این زمینه دیده نمی‌شود، از این‌رو، نوک پیکان نهی از منکر توسط خواص جامعه، باید به سمت مسؤولان گرفته شود، و البته نهی از منکرِ میدانی، تأثیرات خود را دارد و وظیفه‌‌ای همگانی است. https://eitaa.com/farbehi
✳️استعمار انگلستان ،خانواده ستیزی و کشف حجاب و اسلام ستیزی در ایران معاصر 🔴امنیت‌زدایی ایجابی؛ تهدید نهاد خانواده ✅کشف حجاب از اساس با ارزش‌های جامعه ایرانی در تضاد بود و توسط رضاشاه با زور و اجبار آغاز شد. در پی اجرای این قانون، به‌ناگهان حق انتخاب از زنان گرفته شد و آنچه نمود پیدا کرد امنیت‌زدایی ایجابی بود که طی آن، نهاد خانواده آماج تهدید قرار گرفت. در هنگامه اجرای این سیاست، برای افزودن اهانت و در واقع بدتر کردن وضع زنان چادری، بنا بر این گذاشته شد که فاحشه‌ها حق بی‌حجاب شدن نداشته باشند مگر در بهار تا بتوانند شوهر کنند. ✅در واقع حکومت تلاش می‌کرد نماد عفت را به نماد بی‌عفتی تبدیل کند. برای پیشبرد کار، مقاله‌ای در مجله شهربانی منتشر شد که آماری از جرائم و بی‌عفتی‌هایی که در زیر چادر انجام شده بود ارائه می‌داد و ادعا می‌کرد که همین موضوع باعث بیچارگی زنان شده و به مجرمان کمک کرده است.1  ✅بدین ‌ترتیب کشف حجاب فضا و شرایط مطلوب برای حفظ و تداوم ارزش‌ها و عرف جامعه ایرانی را تهدید کرد و به نااطمینانی برای تحصیل و پاسداری از ارزش‌های خانواده دامن زد. در حقیقت کشف حجاب نه‌تنها امنیت خانوادگی، بلکه امنیت مدنی را نیز خدشه‌دار کرد و عدم تحقق منافع جمعی را به دنبال داشت؛ چراکه حمله‌ای مستقیم به ارزش‌های اصیل جامعه و نهاد خانواده را آغاز کرده بود. ✳️کشف حجاب نمونه‌ای از کوشش‌های رضاشاه برای پاک‌سازی جامعه از اسلام و سنت‌های ریشه‌دار در ایران و پافشاری او برای براندازی اسلام در ایران برای بازآرایی ساحت نمادین جامعه با تجددی بود که با اسلام سازگاری نداشت و هراس را بر دل جامعه ایرانی می‌انداخت.10   فشرده سخن کشف حجاب و لباس متحدالشکل، ابزاری برای دولت پهلوی بود تا ارزش‌ها و هنجارهای مورد نظرش را در سراسر کشور ترویج کند، اما در جهتِ مخالف، جامعه به‌مثابه هدفِ قانون‌گذاری‌های سیاسی، با این پدیده و رویه اجرای آن به مخالفت برخاست. کشف حجاب به تنهایی به‌عنوان یک پدیده نمی‌توانست صورت بگیرد. بررسی‌ها در بعد اجتماعی نشان‌دهنده شکست حکومت پهلوی اول از نیل به مقصودی دارد که برای پروژه کشف حجاب متصور شده بود. در اولین سطح، کشف حجاب امنیت‌زدایی از نهاد خانواده و تهدید آن را در پی داشت. جامعه ایران (زن و مرد) مهم‌ترین نهاد کشور خود یعنی خانواده را در معرض خطر می‌دیدند. ناامنی در جامعه ایران و تلاش‌های بی‌رحمانه حکومت برای کشف حجاب به محبوس شدن زنان در خانه منجر شد. در حقیقت نمود دیگر نبود امنیت در جامعه ایران را باید در رفتارهای پرخاشگرایانه حکومت و تمایل زنان به خارج نشدن از خانه دید. در سطح کلان‌تر کشف حجاب و اقدامات اجرایی برای آن به امنیت‌زدایی از ساحت نمادین جامعه منجر شد. به عبارتی دیگر آن جهان نمادینی که حکومت پهلوی از آن در جهت هم‌آمیختگی جامعه و دولت بهره می‌برد ناامن جلوه کرد و هم‌زمان به تنفر از حکومت عمق بخشید.  ✳️متن کامل در زیر: http://www.iichs.ir/s/19753