eitaa logo
تاملات حقوقی
463 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3هزار ویدیو
340 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 - کشتی‌ها به‌ خاطر آبی که اطرافشونه غرق نمی‌شن؛ بلکه به‌ خاطر آبی که به داخلشون نفوذ می‌کنه، غرق می‌شن. 📣 نظام های سیاسی بیش از آنکه به خاطر قدرت دشمنان خارجی بیرون کشور نابود و‌مضمحل شوند، به واسطه نفوذ در داخل مجموعه سازمان‌ها و مقامات کشور نابود می‌شوند. 📣از نفوذ بترسید و مراقب نفوذی ها باشید. - اجازه ندهید به درون ساختار ها نفوذ کنند و با سازهای ناساز و حرف های ناهمگون و مغایر با فلسفه وجودی نظام، کشور را در گرداب نیستی رو به پایین بکشند....! ⭕️ آلبرکامو: من از صدای غرش شیران نمی ترسم من از می هراسم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ سخنان قابل توجه آیت الله جوادی آملی در مورد امر به معروف و نهی از منکر 🔻مساله امر به معروف، غیر از مساله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم . تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه اش کنیم . 🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [ فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم. هر کدام از این ها باشد، دیگر داخل در مساله امر به معروف و نهی از منکر نیست. 🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده ایم؛ امر می کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می کنیم. 🔻اگر ما به کسی گفتیم را رعایت بکن، رعایت نکرد، ۲ تا گناه کرد؛ یکی " قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ " را عمل نکرد. یکی فرمان ما یرا اطاعت نکرد. این که فرمود: " المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ " ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد. 💠 کانال بصیر 📡 🇮🇷 @BASIR1 📣با توجه به تفصیل زیر احکام و پیامدهای آن هم متفاوت است:
🔴 حمایت وزیر کشور از نیروی انتظامی 🔰به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر «احمد وحیدی» در پاسخ به خبرنگاری در خصوص برخی هجمه ها به ماموران انتظامی گفت : تخطی در مقابل ماموران انتظامی که در حال اعمال قانون هستند از هیچ کس پذیرفته نیست. 🔰وی تاکید کرد آنچه فراجا انجام می دهد مورد تاکید و تشکر قاطبه مردم عزیز است و فراجا در چارچوب ماموریت های قانونی خود عمل می کند.
🔹فردا بیا! 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
📎🔹برگزاری اجتماع بزرگ «حجاب و عفاف» در ورزشگاه آزادی تهران برگزاری اجتماع بزرگ «حجاب و عفاف» در ورزشگاه آزادی تهران اجتماع بزرگ حجاب و عفاف با حضور گسترده مردم پایتخت در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس، اجتماع بزرگ «حجاب و عفاف» عصر روز پنجشنبه 22 تیرماه، با حضور گسترده مردم پایتخت و با حضور علی غلامی، استاد دانشگاه و مداحان حسین طاهری، ابوذر روحی و امیر عباسی و خانواده شهید آرمان علی وردی در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد. در این مراسم، جمع با شکوهی از دختران و بانوان مسلمان و فاطمی در پاسداشت موضوع مهم عفاف و حجاب گردهم آمدند و بر لزوم تقویت هرچه بیشتر توجه به مسئله حجاب و عفاف در جامعه تاکید کردند. گفتنی است، پیش از این مراسم نیز اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب به مناسبت سالروز کشتار خونین مسجد گوهرشاد و روز ملی عفاف و حجاب عصر روز چهارشنبه گذشته با حضور پرشور مردم انقلابی پایتخت در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شده بود. 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
🔹توانا بود هرکه...! 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
🔴 وزیر کشور به‌عنوان رئیس ستاد عفاف و حجاب، دستگاههای اجرایی کشور را به خط کند. امام خمینی ره: ما جمهوری اسلامی لفظی نخواستیم. « ما که می گوییم حکومت همان طور که اسلامی است، محتوایش هم اسلامی باشد، یعنی که شما بروید، در هر که شما بروید، در هر که شما بروید، در هر و که شما بروید، در هر که شما بروید، در هر مدرسه و دانشگاه که شما بروید، آنجا را ببینید؛ را ببینید. این برای این است که ما حکومت اسلامی خواستیم. ما جمهوری اسلامیِ لفظی نخواستیم. ما خواستیم که حکومت در مملکتمان - و ان شاء الله در سایر ممالک هم - اجرا بشود. » 📚صحیفه امام خمینی ره، ج8، ص282 و 283
🔴مولدسازی، کاپیتولاسیون داخلی است. بخش اول نامه احمد توکلی به سران قوا در لایحه‌ی برنامه‌ی هفتم، احکامی آورده‌اند که بی‌قانونی شود. دارند قانونی می‌نویسند که بی‌قانونی مجاز باشد. این «ناقانون» است. این به «فساد قانونی» منجر می‌شود. چند سالی، عده‌ای با تأکید بر حرف درست ضرورت تأمین مالی دولت برای انجام وظایف قانونی، بر مفهوم سابقه‌دار «مشارکت عمومی و خصوصی» اصرار داشتند. خلاصه حرف آنان، این بود که بگذارید عده‌ی قلیلی برای ثروت عظیمی تصمیم بگیرند و غصه فساد را هم نخورید. حالا موضوع «مولدسازی» را پیش کشیده‌اند. اینجا هم کار با نقض قانون اساسی آغاز می‌شود، ولی شدیدتر از بار قبل به فساد منجر می‌گردد و البته فسادی عمیق‌تر. این بار هم با حرف درست وارد صحنه شده‌اند. با این حرف درست که دولت کسری بودجه وحشتناک و طرح نیمه‌تمام بسیار زیاد دارد و در همان حال املاک بلااستفاده کم ندارد. می‌پرسند: چرا این اموال فاقد عایدی ریالی را نفروشند و به زخم این کارها نزنند؟ سوال معقول است اما جواب‌شان حیرت‌آور است زیرا می‌گویند همه‌ی کار را دربست در اختیار هیئت هفت‌نفره‌ای بگذارید که درباره‌ی میلیاردها میلیارد ثروت ملت تصمیم بگیرند. فروختنی‌ها را آنان تعیین می‌کنند؛ حتی اگر قیمت کارشناسی تعیین شده‌باشد، می‌توانند آن را تغییر دهند؛ هر قانونی را مخالف کارشان تصور کنند، آن را متوقف می‌کنند؛ هر تغییری در کاربری زمین صلاح دانستند اعمال می‌کنند؛ به هر نتیجه‌ای رسیدند هیچ محکمه‌ای حق بازخواست آنان را ندارد و تمام دستگاه‌های ذیربط مکلف به اطاعت هستند و اگر کسی اوامر آنان را دقیق و کامل اجرا نکند یا مانع اجرای آن شود، محکوم می‌شود، بدون آنکه قاضی اجازه‌ی استفاده از تعویق، تعلیق یا تخفیف قانونی داشته‌باشد. برای هیچ‌یک از مواردی که هیئت احکام قانونی تصویب می‌کند، دیگر شورای نگهبانی هم وجود ندارد که آن مصوبات را کنترل کند. هر قانون یا آئین‌نامه‌ای که به اسم من‌درآوردی دستورالعمل تدوین می‌کنند، نه رئیس مجلس حق دخالت دارد و نه هیئت تطبیق مقررات می‌تواند در برابر تصمیمات غلط آنان از قوانین دفاع کند؛ مجمع تشخیص مصلحت هم نمی‌تواند از سیاست‌های کلی نظام دفاع کند یا مصالحی را که این هفت نفر تشخیص می‌دهند، ارزیابی کند. رئیس قوه قضائیه هم نمی‌تواند به محکمه‌ای بگوید چرا دادخواهی مردم را نمی‌پذیرید. با این طرز برخورد یک‌جا فاتحه‌ی مشروطه و عدلیه و مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را می‌خوانند. در عمل، قوه قضائیه را نیز با نقض سه رکن اصلی قضای اسلامی و بشری یک‌باره و به نفع این هفت نفر حذف می‌کنند. در واقع یک کاپیتولاسیون داخلی است و هیچ آدم آزاده‌ای زیر بار آن نمی‌رود. درحالی‌که این گروه قلیل، این همه را با تمسک به نام رهبری انجام می‌دهند، شایسته نیست که برخی افراد مسئولیت تمام تصمیمات نادرست و خلاف عقل و قانون خود را پشت نام رهبری پنهان کنند. لازم است به منطقی در حکمرانی دقت کنیم که وجه عقلانی تأیید انجام‌شده‌ی قبلی ایشان و مسئولیت مسلم کنونی شما سه بزرگوار و دیگر اقدام‌کنندگان را نشان می‌دهد. استدلال این است: وقتی در حکومتی دموکراتیک و مردم‌سالار که رؤسای سه قوۀ مستقل از هم، که با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم برگزیده شده‌اند و هر سه رجل سیاسی-مذهبی شمرده می‌شوند، بر ضرورت اجرا و یا ترک اقدامی اجماع می‌کنند، رئیس حکومت منطقاً نباید با آن مخالفت کند. چون بنا بر فرض، آنان به قصد خیرخواهی و با اتکا به ظرفیت کارشناسی سازمان‌های عریض و طویلی که هر سه قوه در اختیار دارند، به این نتیجه رسیده‌اند. در چنین موقعیتی مخالفت رهبری در انتهای کار نسبت به امر متفق‌علیه، اعلام بی‌اعتمادی به ظرفیت علمی و کارشناسی ارکان حکومت و یا بی‌اعتمادی به سلامت نیت آنان است. ایجاد دستگاه کارشناسی موازی و ارجاع این قبیل مسائل به آن نیز با کم و زیادش، تاثیر مشابهی را بر اعتبار خدمتگذاران حکومت می‌گذارد. به همین جهت رهبری از چنین امری اجتناب می‌کند و این یک موضع‌گیری منطقی در ساختار هر حکومتی است. اما اینک، گذشته از آن که شما سه نفر بزرگواران سران قوا، در این موضوع کارشناس نیستید و تخصص‌تان در موضوعات دیگری است، از زمان علنی شدن اقدام محرمانه‌ی شما در تصویب چنین مصوبه‌ای، قاطبه‌ی کارشناسان کشور با دلایل گوناگون و از دیدگاه‌های مختلف حقوقی، اقتصادی، سیاسی و غیره، استدلال کردند که این تصمیم کارشناسانه نیست. اکنون با علم به وجود راه‌حل‌هایی بسیار بهتر - و بلکه غیرقابل‌مقایسه با روش مولدسازی قبلی، برای تأمین همان هدف - اساساً دیگر تمسک به وجود بن‌بست و تجویز راه‌های غیرمتعارف و پرخطر و هزینه کردن از اعتبار رهبری و دستاوردهای خون شهدا هیچ توجیهی ندارد. 🔴 👇 @bidariymelat
... ▪️دکتر سید جلیل میرمحمدی میبدی، نماینده مردم شریف تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، خواستار واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی کشور به این اقدام گستاخانه شد. متن بیانیه به این شرح است بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون 🔹جنایت شرم‌آور سوزاندن قرآن کریم توسط یک ملحد بی‌ریشه در کشور سوئد، قلب تمام مسلمانان عالم را به درد آورد. تکرار چنین جسارت بزرگی جز در سایه‌ی حمایت غرب و به ویژه دولت سوئد امکان وقوع نداشت؛ از این رو مقامات این کشور باید پاسخگوی این اقدامات موهن باشند. 🔹به راستی چگونه است که این کشورها علی‌الدوام دم از صیانت از حقوق بشر و شهروندی می‌زنند اما وقتی نوبت حق حدود دو میلیارد مسلمان بر احترام گذاشتن دیگران به مقدساتشان می‌رسد، تا این حد دولتهای مذکور، گستاخ و لاابالی عمل می‌کنند؟! 🔹بر همه ما فرض است همانطور که فقیه مجاهد، سید حسن نصرالله فرمودند به مسئولیت خود در قبال امت اسلامی عمل کنیم. در این میدان، مسئولیت حکومت کشورهای اسلامی خطیرتر از سایرین است و آنان باید پاسخ پشیمان کننده‌ای به این اقدام وقیحانه‌ی دولت سوئد بدهند. 🔹از این رو از دولت جمهوری اسلامی و به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور و شخص وزیر محترم امور خارجه تقاضا دارم طی رایزنی با مقامات سایر کشورهای اسلامی زمینه اخراج دیپلماتهای سوئدی را از کشورهای اسلامی فراهم کنند و مادامی که فرد اهانت کننده به سزای عمل خود نرسیده از برقراری ارتباط مجدد با این کشور خودداری کنند. 🔹به عنوان یک خادم بسیار کوچک از همه ملت ایران و به ویژه اهالی حوزه انتخابیه‌ام نیز درخواست می‌کنم با استفاده از ظرفیت عظیم ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اقدامات ابتکاری، نسبت به این اهانت بی‌شرمانه به ثقل اکبر، واکنشی درخور نشان دهند. در این مسیر هرکاری از بنده ساخته باشد، دریغ نخواهم نمود. سر و جان همه ما فدای قرآن باد. و السلام علی من اتبع الهدی سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم شریف تفت و میبد و عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ۳۰ تیر ۱۴۰۲ 🆔 @DrMirmohamadi 🆔 @DrMirmohamadi11
حاج علینقی، کاسب مومن و خیّری بود که همه اونو به برگزاری جلسات قرآن میشناختنش، آخه پدرش هم به همین معروف بود، درحدی که رضاخان هم نتونسته بود جلسات قرآنشو تعطیل کنه، حالا علینقی هم راه پدر رو ادامه داده بود، اما بچه‌ای نداشت که راهشو ادامه بده، برای همین همسردوم هم گرفته بود ولی خدا بهش بچه نمیداد، یه روز همسایشون که یه عالمه بچه داشته، گربه‌های خونشونو میریزه تو یه گونی و میاره در‌خونه علینقی و میگه تو که بچه نداری، حداقل این گربه‌ها رو نگه دار! علینقی در رو میبنده و شروع میکنه زار زار گریه کردن، که خدایا ببین چطور مضحکه عام وخاص شدم؟! فرداش میره و قالی‌های دستبافشو میفروشه و راهی حج میشه، کنار کعبه رو میکنه به آسمون ومیگه: خدایا خودت گفتی «ادعونی استجب لکم»، ابراهیم صدسالش بود بهش بچه دادی، من فقط ۴۵ سالمه! اگه بهم بچه بدی نذر میکنم مبلغ دین وقرآنت باشه! وقتی برمیگرده خدا ۱۳ تا بچه بهش عنایت میکنه که یکی از اونها «محسن قرائتی» میشه. استاد قرائتی به گردن هممون حق دارن، شاید ترجمه و تفسیر قرآن رو اولین بار با لهجه زیبای ایشون شنیده باشیم، برای سلامتیشون صلوات🤲🏻❤️
💐حجاب یعنی: بی نیازم از هر نگاهی به جز نگاه خدا. 📣بی حجاب خود را نیازمند نگاه چشم های هوس باز می داند و گرنه خود را در معرض دید دیگران قرار نمی داد. 👌آزادی زنان، در حقیقت، آزادی مردان هوس باز در چشم چرانی است. 🌷🍀🌷
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🖌 از که باید عبرت گرفت و بر چی مقاومت کرد؟ چند سالی است که جماعت اندکی در کسوت دانشگاهی و حوزوی عزم شان را جزم کرده اند که مدافع ارزش های فرومایه و غیر اخلاقی و غیر شرعی باشند. هر گاه حاکمیت در صدد مهار و کنترل هنجارشکنی های قشر خاصی از جامعه - که عموماً متعلق به طبقه مرفهین بی درد و رنج هستند - بر می آید، به یکباره فریاد اعتراض شان بالا می رود. این جماعت دنیوی منش عزم به اصطلاح فرهنگی خود را منسوب به اصل آزادی و کرامت انسانی می دانند و خود را کنشگران مرزی می خوانند. ولی حقیقت چیز دیگری است. آری، اینان همیشه در خط مقدم جبهه تهاجم فرهنگی دیده می شوند ولی نه این طرف مرز یا حتی روی مرز بلکه همواره آن طرف مرز می ایستند. مسلماً اصل آزادی و کرامت انسانی از اینکه مدافع ارزش های غیر اخلاقی و غیر دینی باشد، شرم دارد. مگر اینکه مفهوم شرم در دنیای مدرن از معنا تهی شده باشد. پس، این عزم ضد فرهنگی - بخوانید آزاد منشانه و کریمانه! - از چه روست؟ حقیقت این است که مبنای عزم این جماعت اندک عرفی گرا مخالفت با حکمرانی دینی است. اساساً ملاک اندیشه ورزی آنان جهت گیری های حکومت اسلامی است. هر آن امر فرهنگی که از نظر حاکمیت دینی ارزش باشد، در نظر آنان ضد ارزش است و باید برابر آن ایستاد. اگر حاکمیت مبتنی بر خواست عمومی در صدد مهار و کنترل هنجار شکنی های اخلاقی و شرعی برآید آنان فریاد مخالفت بر می آورند. تردیدی نیست که اگر اینان در حاکمیت غیر دینی به سر برند، هیچ مخالفتی با سیاست های فرهنگی آن ندارند بلکه دستگاه فرهنگی غیر دینی را یاری می دهند. اما به هر روی، این جماعت اندک که در کسوت دانشگاه و حوزه خود نمایی می کنند، این روزها در وضعیت رقت باری از سقوط و انحطاط قرار دارند. آن بیچاره که کارگزار حاکمیت دینی را بیچاره می خواند و به گمان باطلش خرسندانه مقابله با هنجار شکنان فرهنگی و اخلاقی را موجب تسریع سقوط حاکمیت می داند، همو آشکارا هنجار شکنان را به اخلاق ماکیاوللی فرا می خواند. می گوید مقابل مأمور گشت اخلاقی محجوب باشید و از او که دور شدید از حجاب در آئید! به راستی، کدام استاد دانشگاه اخلاق مدار و فرهنگی را می توان سراغ گرفت که به مخاطبان جوان خود بگوید " پوشش تان را آن جور که دوست دارید ادامه بدهید و در این راه مقاومت کنید" که گوینده این سخن دومی آن باشد؟! اما بیچاره تر از این دانشگاهی نما روحانیان دنیوی گرایی هستند که در کنج حوزه علمیه خزیده اند و فقط هنگامی که حاکمیت در صدد مقابله با هنجار شکنان اخلاقی و شرعی بر می آید، فریاد وا اسلاما سر می دهند. آنان با وجودی که قبول دارند حجاب واجب شرعی است ولی الزام حکومت به این واجب شرعی را وهن به اسلام می دانند!! یعنی اگر رسول خدا و حضرت وصی علیهما السلام مردم را امر به معروف حجاب و عفاف کنند، نعوذبالله وهن به اسلام کرده اند؟!! بر این اساس، نعوذبالله قیام امام حسین علیه السلام هم حرکتی موهن به اسلام است. چون اگر آن حضرت در جنگ نا برابر ظالمانه پیروز می شد و حکومت را به دست می گرفت، امر به معروف های شرعی چون عفاف و حجاب می کرد. یا شاید به زعم باطل این مدرسین حوزوی نما، آن حضرت کاری به کار هنجار شکنان اخلاقی و شرعی ندارد و آنان را آزاد می گذاشت!! آری، اینگونه هم می توان قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام را از معنا تهی و تحریف کرد. اما چرا این آقایان هر گاه که حاکمیت در مهار هنجار شکنان جدی می شود، یادشان می آید که منکرات بزرگی از قبیل اختلاس، تضییع اموال عمومی، ربا، انتصاب های فامیلی و سایر مفاسد اقتصادی هم وجود دارد؟ چرا این آقایان در وقت دیگر، خصوصاً زمان روی کار آمدن دولت های منتخب شان نسبت به این مفاسد اقتصادی از خود حساسیت نشان نداده و نمی دهند؟ چرا این آقایان فقط زمان مبارزه با فرهنگ بی حجابی و برهنگی وارونه به یاد وهن اسلام می افتند؟ چرا این آقایان برابر اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک حساس نمی شوند و بیانیه نمی دهند؟! ادامه متن 👇👇👇
ادامه مطلب 👇👇👇 تردیدی نیست که امروز با این قبیل بیانیه ها که همداستان با گفتار آموزگاران ماکیاولیستی است می توان در سپاه اموی بود و برابر قیام سرخ حسینی احتجاج کرد. مگر کارگزار فرهنگی اموی در توجیه کار خود سخنی غیر از این دارد. او نیز هر گونه برخورد با هنجار شکنی های اخلاقی و فرهنگی اعم از بی حجابی و سایر منکرات را غیر شرعی و غیر قانونی و دور از کرامت انسانی می داند. آری، باید عبرت گرفت و مقاومت کرد. اما از کی؟ حاکم و ملتی که امر به معروف و نهی از منکر می کند مایه عبرت نیستند. آنان الگو و اسوه حسنه هستند و باید روی آن ایستاد و مقاومت کرد. بلکه آیندگان از آموزگاران ماکیاولیستی و بیانیه نویسان اموی عبرت می گیرند. ✍ داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
لزوم حمایت همگانی از نیروی انتظامی/ با هنجارشکنان به شدت برخورد شود آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس و نخبگان اجتماعی فرهنگی شهرستان شوشتر، اظهار داشت: مصیبت عظیم عاشورا بعدی ملکوتی به حجم تمام حقیقت هستی دارد زیرا خلاصه آفرینش این است که انسان خلیفه الله بشود و انسان کامل که برگزیده خدا و تربیت شده دستگاه الهی است برای رهبری هستی و انسان های دیگر به عنوان خلیفه الله و رهبر جامعه معین می شود که خداوند این جایگاه را به محمد و آل محمد سپرده است. 📎 ادامه خبر 🌐https://rasanews.ir/00368w 💯 🆔 @rasanewsagency
https://virasty.com/farbehi/1689821949276312175 از کجا باید شروع کرد؟ گاه وارد مجموعه‌ای تحت نظارت دولت می‌شوم به‌هر بخشی می‌روم خانم‌هایش بدحجاب‌اند با خودم می‌گویم: اول باید از خدمات‌رسانیِ خانم‌های بدحجاب جلوگیری کرد سپس از خدمات‌رسانی به خانم‌های بدحجاب جلوگیری کرد حفظ مراحل اجرای قانون یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در اجرای قانون است. https://eitaa.com/farbehi
🔴 تصریح معاون اول قوه قضائیه به نداشتن خلاء قانونی در زمینه حجاب 🔰حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه: " قوانین ما در حوزه حجاب بسیار و است و ما امروزه در این حوزه خلاء قانونی نداریم، در حال حاضر باید قوانین را به میدان عمل بیاوریم و این در حالیست که دستگاه‌های مختلف در این زمینه باید ایفای نقش کنند. " / خبرگزاری میزان ✍پ.ن: 🔻از معاون اول قوه قضائیه باید تقدیر و تشکر کرد که به درستی و با نکته بینی به این مطلب تصریح کرده است. 👈 همچنین در ماه های گذشته نیز بارها این موضوع از سوی خواص انقلابی مطرح شد که ما در زمینه حجاب و عفاف نیاز به قانون جدید نداریم.
🔴 نگویید قانون نداریم! 📣قوانین و مقررات موجود را پاس بداریم. 📌قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند. ماده 1- کسانی که عالماً لباس ها و نشانه هائی که علامت مشخصه گروه های ضداسلام یا انقلاب است کنند یا کنند و یا و یا در ملاء عام و انظار عمومی از آنها نمایند شناخته می شوند و البسه و اشیاء ذکور در حکم قاچاق محسوب می شود. تبصره - نشان های مذهبی اقلیت های دینی رسمی برای پیروان این ادیان از شمول این قانون مستثنی است. ماده 2- مجازات تعزیری تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان و فروشندگان و استفاده کنندگان البسه و نشان های مذکور در ماده (1) به شرح زیر خواهد بود: 1. تذکر و ارشاد. 2- توبیخ و سرزنش. 3- تهدید. 4- تعطیل محل کسب به مدت سه ماه تا شش ماه در مورد فروشنده و جریمه نقدی از 500 هزار ریال تا یک میلیون ریال در مورد وارد کننده و تولید کننده و 10 تا 20 ضربه شلاق یا جریمه نقدی از 20 تا 200 هزار ریال در مورد استفاده کننده. 5- لغو پروانه کسب درمورد فروشنده و 20 تا 40 ضربه شلاق یا جریمه نقدی از 20 تا 200 هزار ریال در مورد استفاده کننده. دادگاه با توجه به شرایط و حالات مجرم دفعات و زمان و مکان وقوع جرم و دیگر مقتضیات، مجرم را به یکی از مجازات های مذکور محکوم می نماید. تبصره 1- دادگاه، تولید کننده را ملزم به تعطیل خط تولید مخصوص و انطباق آن با ضوابط اسلامی می نماید. تبصره 2- در صورتی که مجرم کارمند دولت باشد علاوه بر یکی از مجازات های فوق به یکی از مجازات های زیر محکوم می شود: 1- انفصال موقت تا دو سال. 2- اخراج و انفصال از خدمات دولتی. 3- محرومیت استخدام به مدت پنج سال در کلیه وزارتخانه ها و شرکت ها و نهادها و ارگان های دولتی و عمومی. ..... ماده 7- رسیدگی به جرائم موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی است. ✅قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343 ✳️ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند https://rc.majlis.ir/fa/law/show/91340 📣
🔴 نگویید قانون نداریم! 📣قوانین و مقررات موجود را پاس بداریم. ماده 4- کسانی که در انظار عمومی وضع پوشیدن لباس و آرایش آنان خلاف شرع و یا موجب ترویج فساد و یا هتک عفت عمومی باشد، توقیف و خارج از نوبت در دادگاه صالح محاکمه و حسب مورد به یکی از مجازات های مذکور در ماده 2 محکوم می گردند ماده 7- رسیدگی به جرائم موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی است. ✅قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343 ✳️ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند https://rc.majlis.ir/fa/law/show/91340 📣
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 📒با موضوع: شرح راهبردی زیارت عاشورا 📆 روز سوم محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲ 🎤 با سخنرانی: 📌 هیأت غدیریه اصفهان 🥀 📤 @mahdavi_arfae
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تصویری 📒با موضوع: بهترین روش نهی از منکر 📆شب پنجم محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲ 🎤 با سخنرانی: 📌 هیأت یادگاران امام اصفهان 🥀 📤 @mahdavi_arfae
📌📣علّت عذاب خوبان چيست؟ ❇️حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) وَ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : أَوْحَى اَللَّهُ تَعَالَى إِلَى شُعَيْبٍ اَلنَّبِيِّ أَنِّي مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَةَ أَلْفٍ أَرْبَعِينَ أَلْفا مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّينَ أَلْفا مِنْ خِيَارِهِمْ فَقَالَ يَا رَبِّ هَؤُلاَءِ اَلْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ اَلْأَخْيَارِ فَأَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ دَاهَنُوا أَهْلَ اَلْمَعَاصِي فَلَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي. ✳️امام باقر عليه السّلام فرمود: خداوند متعال به شعيب نبى عليه السّلام وحى كرد كه:من از قومت صد هزار نفر را عذاب مى كنم؛چهل هزار نفر از افراد اشرار و شصت هزار نفر هم از خوبان، شعيب گفت: پروردگارا آنان را كه عذاب مى كنى نااهلانند، پس علّت عذاب خوبان چيست؟ خداوند عزّ و جل به او وحى كرد كه: آنها با اهل معصيت مدارا كردند و به خاطر غضب من خشمگين نشدند. 📚 مشکاة الأنوار في غرر الأخبار، ج 1، ص 91 📣🔴 بترسیم از اینکه با اهل معصيت می کنیم و به خاطر غضب خدای متعال، نمی شویم! راستی، امر به معروف و نهی از منکر کجای زندگی ماست؟
🔴🔲دسته عزاداری دانشگاهیان دانشگاه تهران ❇️محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. ( امام خمینی ره) دسته عزاداری هیئت عاشقان ثارالله (ع) دانشگاه تهران از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه دوم مرداد ماه همزمان با ششم محرم‌الحرام با حضور اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در صحن پردیس مرکزی و خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. ⭕️حضور در مراسم حسینی مصداق تعظیم شعایر اسلامی است.
وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ هُوَ اجْتَبَاكُمْ ▫️ برنامه دهه محرم، روز ششم : 💢 موضوع: فوائد و آثار فراوان تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد کشور ″بایدها و نبایدهای تربیتی در مساجد محلی″ 💠 استاد تبیین کننده: حجه الاسلام جناب آقای دکتر رسول مظاهری عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه اصفهان 📆 زمان دوشنبه، ۰۲/مرداد/۱۴۰۲ ساعت ۱۸ ♻️ تالار گفتگو: https://online.bellmeet.com/room/121160/efcd7f28-5ca5-4ef9-b5f0-c167ae0208ce?lang=fa ✨آدرس پیام رسان شاد و بله: 💢@jehadetabyin ✨آدرس کانال در ایتا @jehadetabyinf 💢 جهت همفکری: https://eitaa.com/joinchat/3343253676Cc6322517e5 ble.ir/join/NmE4NjBkOT
❇️خوشایند گویی یا مصلحت گویی! 🔻به مصداق - سخن امام رضا علیه السلام در بیان وظایف خطییب - : «وَ تَوْقيفِهِمْ عَلى ما ارادَ مِنْ مَصْلَحَةِ دينِهِمْ وَ دُنْياهُمْ»‏ در خطابه و منبر باید مصلحت‏گويى بشود 🔻بايد بدانيم كه غير از مزاج‏گويى است، غير از اين است كه چيزى بگوييم كه مردم خوششان بيايد و ما را تحسين كنند و «به‏به» بگويند. 🔻هيچ مى‏دانيد مردم با پيغمبران زمان خودشان مخالف بوده‏اند؟ هر پيغمبرى كه پيدا مى‏شود زياد مخالف پيدا مى‏كند؟ پيغمبرها در زمان خودشان از ما كمتر مريد داشته‏اند؟ اين قضيه، رمزى دارد. 🔻رمزش اين است كه آنها با مردم مبارزه مى‏كردند و ما از نقاط ضعف مردم بهره‏بردارى مى‏كنيم. آنها مى‏خواستند آن معايب و آن نقاط ضعف را اصلاح كنند و از بين ببرند و ما معمولًا مى‏خواهيم از همان معايب و همان نقاط ضعف بهره‏بردارى كنيم. 🔻براى اينكه بانى مجلس را راضى كنيم، براى اينكه مستمعين را راضى كنيم، حرف مى‏زنيم نه . ما مى‏فهميم فلان قصه دروغ است و بعلاوه سبب گمراهى و ضلالت و غرور بيجاى مردم مى‏شود، اما چون فكر مى‏كنيم اگر بگوييم را جلب مى‏كنيم مى‏گوييم. 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مشكل اساسى در سازمان روحانيت(ده گفتار))، ج‏25، ص: 351-352--با ویرایش جزئی- !
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توجه و عنایت حضرت امام رضا خیلی عام است و همه را مورد توجه قرار میدهند. باید با حضرت امام رئوف بسیار مانوس شویم و سیستم مشهد رفتنمان را نیز عوض کنیم. باید مهمترین خواسته مان از حضرت رضا عضویت ما در کاروان رایات سود باشد. کاروانی که قبل از ظهور، با ریاست حضرت عیسی و فرماندهی نظامی شعیب بن صالح از مشهد حرکت میکند و در شام با سپاه سفیانی درگیر میشود و مآلاً سفیانی و دجّال به دست حضرت عیسی کشته میشوند. سپاه رایات سود آنگاه به مکه رفته و با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه بیعت کرده، سپس حضرت ولی عصر ارواحنافداه اعلام ظهور می نمایند. اعضای سپاه رایات سود توسط حضرت امام رضا انتخاب میشوند. البته اگر ما را بپذیرند، ما را تربیت کرده آماده عضویت در آن سپاه میکنند. حرکت سپاه رایات سود از مشهد مقدس سخنی عارفانه از مرحوم استاد رضوان الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq