هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.
وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.
در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرّفی شد.
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد.
📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل
زمان: روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران
همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد میشود.
⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد و انقلابی ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.
وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.
در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرّفی شد.
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد.
📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل
زمان: روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران
همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد میشود.
⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
هدایت شده از بیداری ملت
سه بیراهه، سه فصلالخطاب
رسانههای اصلاحطلب نوشتند: «پزشکیان مسئلۀ فیلترینگ، برخورد با زنان و افایتیاف را با هماهنگی سران قوا و رهبری پیش میبرد».
رئیسجمهور گفته و نیز در مراسم تحلیف، سوگند یاد کرده که تابع رهنمودهای ولی فقیه است؛ رهنمود ولی فقیه و تکلیف شرعی و قانونی سران قوا و کارگزاران نظام در این سه موضوع، برخلاف آنچه که بدخواهان برایش دندان تیز کردهاند و خیز برداشتهاند، بهترتیب این است:
یک)
امام خامنه ای :
🔻همۀ کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریت میکنند، [درحالیکه] ما افتخار میکنیم به اینکه فضای مجازی را ول کردهایم! این بههیچوجه افتخار ندارد! [منبع]
🔻وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را هدایت میکنند و مدیریت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. [منبع]
🔻فضای مجازی مخصوص ما که نیست، همۀ دنیا امروز درگیرند با فضای مجازی؛ کشورهایی که شبکۀ ملی اطلاعات درست کردهاند و [فضای مجازی را] کنترل کردهاند به نفع خودشان و به نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند.
بهترینِ کشورها، قویترینِ کشورها، در این زمینهها خط قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزامشدۀ از سوی آمریکا و دستگاههای پشت سر و پشت صحنۀ این قضیه را راه نمیدهند. ما هم باید کنترل کنیم.
ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، برخلاف آن اصول مسلمۀ ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویت ملی ما است، بهوسیلۀ کسانی که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ [منبع]
دو)
🔻نام آزادی بر آنچه كه جهتگیری فرهنگ غربی نسبت به زنان است، یک نام دروغین است؛ این، آزادی نیست. [منبع]
🔻یکی از واجبات عملی در جامعۀ ما این است که از نگاه غربیها به مسئلۀ جنسیت بهشدت اجتناب کنیم. [منبع]
🔻امنیت اخلاقی [شامل گشت ارشاد، طرح نور و...]، امنیت اجتماعی جزو وظایف ما است؛ جزو وظایف جمهوری اسلامی است؛ نمیتوانیم اینها را رها کنیم. مظهر این امنیت و عامل وسطِ میدانِ این امنیت عبارت است از نیروی انتظامی. [منبع]
🔻حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. [منبع]
سه)
🔻این معاهدات در اصل در یک نقطهای برای منافع و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند پختوپز میشود بعد این را بهواسطۀ دولتهای همسو یا دنبالهرو تصویب میکنند.
اگر یک دولت مستقلی هم پیدا بشود -حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این کنوانسیون را، این معاهدۀ بینالمللی را قبول ندارم»، سرش میریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمیکنید؟» کنوانسیونها غالباً این[جور] است.
بعضی از این معاهدات بینالمللی و کنوانسیونها مواد مفیدی دارند. خیلی خوب، اشکالی ندارد؛ مجلس مستقلاً خودش قانون بگذراند. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمیدانیم تَه آن چیست یا حتی میدانیم که مشکلاتی هم دارد، بهخاطر آن جهاتِ مثبت و جنبههای مثبت، قبول بکنیم. [منبع]
🖌 علی نجاتی مهر
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 همه خوبن، دوقطبی نکنید!
خطّی که معاویه ترویج میکرد...
قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید.
👤 استاد رحیم پور ازغدی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
اَللّهُمَّاغْفِرْلِيَالذُّنُوبَالَّتِيتَحْبِسُالدُّعَاءَ
فرازی از دعای پرفیض کمیل
✍️ امام سجاد عليهالسلام:
▪️الذُّنوبُ التی تَرُدُّ الدعاءَ: سُوءُ النِیَّةِ، و خُبثُ السَّرِیرَةِ، و النِّفاقُ مَع الإخوانِ، و تَرکُ التَّصدیقِ بالإجابَةِ، و تأخِیرُ الصلواتِ المَفروضاتِ حتّى تَذهَبَ أوقاتُها، و تَرکُ التّقرُّبِ إلى اللّه ِ عزّوجلّ بالبِرِّ و الصَّدقَةِ و استِعمالُ البَذاءِ، و الفُحشُ فی القَول.
▪️گناهانى که از استجابت دعا جلوگیرى مىکنند عبارتند از: بد نیّتى، خبث باطن (ناپاکی باطن)، دورویى با برادران، باور نداشتن به اجابت دعا، به تأخیر انداختن نمازهاى واجب تا آن که وقتشان بگذرد، ترک تقرّب جستن به خداوند عزّوجلّ با نیکوکارى و صدقه، بد زبانى و زشت گویى.
📚«معانی الاخبار، ج۲، ص۲۷۱»
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از کراسی - اخبار علمی حوزه
🔔سقط جنین و کارآمدی خانواده؛ آسیبها و راهکارها
▪️از منظر پزشکی/ دکتر نصر، رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان
▪️از منظر جامعهشناسی/ دکتر جعفریان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
▪️از منظر فقهی، حقوقی و قوانین/ حجت الاسلام دکتر هدایتنیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
▫️ دبیر علمی/ حجت الاسلام هادی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🏷 همراه با صدور گواهی
🔹 شنبه ۱۷ شهریور ۹:۳۰ صبح
🔹 اصفهان، خیابان حافظ، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ساختمان شماره۲، سالن شهید رئیسی
🔸 مشاهده برخط: m8r.ir/1001
🔊 کراسی؛ اخبار علمی حوزه👇
@Karasy
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ منطقی آقای رحیم پور ازغدی به اظهارات آقای پناهیان
مرجئه خطّی بود که معاویه آن را ترویج میکرد، خط امام علی علیه السلام درست در قطب مخالف معاویه است.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🔴آیت الله کعبی نائب رئیس جامعهمدرسین :
به فکر تعمیق آموزه های فقهی و حل روزآمد مسائل جامعه اسلامی بر پایه فقه باشیم
عضو هیئترئیسه خبرگان در مرکز علمی فرهنگی امامحسینع گفت :
حوزه های علمیه می توانند در انسجام اجتماعی، تقویت همبستگی و همدلی و استحکام درونی جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند و باید طرح های خود را به نظام جمهوری اسلامی برای کاهش شکاف طبقاتی و تقویت عدالت اجتماعی ارائه دهند.
الحمدلله امروز حوزه های علمیه کشور در مسیر پیشرفت و بالندگی بوده و حوزه ای اثرگذار، روزآمد و تخصصی در رشته های گوناگون علمی متناسب با مقتضیات زمان هستند.
امروز حوزه های علمیه در مسیر اهداف بلند انقلاب اسلامی و تحقق آموزه های اسلام بر پایه مکتب اهل بیت علیهم السلام در تلاش هستند و در مقابل دشمنان اسلام و ایران اسلامی ایستاده و خود را متعهد و مسئول می دانند.
تولید دانش در حوزه های علمیه از زیرساختی ترین نیازها برای پیشرفت و عدالت از سویی و تمدن سازی از سویی دیگر است و طبعا یکی از دانش های بنیادین که در این عرصه، تاثیر ویژه ای دارد، دانش های دینی برآمده از آموزه های اسلام ناب محمدی بر پایه مکتب اهل بیت علیهم السلام است.
آیت الله کعبی افزود :با بیان این که فقه در حوزه های علمیه، دانش عمومی و پایه ای حوزه های علمیه است تاکید کرد:
باید فقه اسلامی به همان سبک اجتهادی و متناسب با مقتضیات زمان و با رویکرد تحول و تولید دانش، مورد توجه قرار گیرد. به فکر تعمیق آموزه های فقهی و حل روزآمد مسائل پیش روی جامعه اسلامی در سطوح گوناگون بر پایه فقه باشیم.
⭕️متن کامل در زیر
https://rasanews.ir/003Cw9
هدایت شده از اندیشه پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ربیع_الاول
#ماه_ربیع
💎 راه شناخت قد و قامت معنوی انسان ها...
🆔اندیشه پژوهان استاد #رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
هدایت شده از جهان نیوز
🔰واکنش روزنامه کیهان به اظهارات حجتالاسلام پناهیان در مورد دوقطبیسازی
🔹روز گذشته حجت الاسلام پناهیان ضمن سخنانی به نقد خطای دوقطبی سازی در جامعه پرداخت و نسبت به آفتهای این اقدام ناصواب متذکر شد.
🔹 اما وی مصادیقی را برای این دوقطبی سازی بیان کرد که به نظر می رسد با منطق کلام ایشان در این جلسه و دیگر اظهاراتشان در تضاد و تعارض باشد.
🔹در بخشی از این اظهارات حجت الاسلام پناهیان از روزنامه کیهان که همواره در خط مقدم جهاد تبیین است به عنوان یکی از مصادیق دوقطبی ساز در جامعه نامبرده و خواستار تعطیلی این روزنامه شد!
🔹حالا روزنامه کیهان در واکنش به این اظهارات پاسخی را در حساب کاربری مجازی خود منتشر کرده که در ادامه می خوانید.
▪️آقای پناهیان کدام طرف ایستادهاید؟!
🔹۱۹ شهریور ۱۳۹۹ که برای دفاع از آقای پناهیان در مقابل هجمه ناجوانمردانه رسانههای زنجیرهای و لشگر مجازیشان و حتی برخی جریانهای داخل جبهه انقلاب نوشتیم و توصیه به رعایت «انصاف» و «اخلاق» کردیم؛ فکرش را هم نمیکردیم که حدود ۴ سال بعد در ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ آقای پناهیان (احتمالا ناخواسته و شاید با مشورت و آدرس غلط برخی اطرافیان) به همان سو بروند و با سخنانی که از یک روحانی بعید به نظر میرسد، آرزوهای چندین و چند ساله دشمنان تابلودار انقلاب علیه کیهان را تکرار کنند!
گزارش کامل را اینجا بخوانید👇
http://www.jahannews.com/news/895506
@jahaannews
jahannews.com
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️نامه غیر منصفانه برخی نمایندگان #مجلس در سال۸۲ به رهبری:
تسلیم بشید وگرنه کارتان تمامه!
❇️حضرت امام خامنهای بعدها با اشاره به آن فرمودند:
سوالاتی کردند که باید خودشان پاسخ می دادند. زیرا هم مجلس و هم دولت دست خودشان بود.
تسلیم نشدیم و ایستادیم، باز هم خواهیم ایستاد.
📣پ.ن.
آنها که با فعالیتها و اقدامات غیرقانونیشان، خروج بر نظام و خروج از نظام کردند، وقتی به نتیجه شوم خود نرسیدند مجبور شدند مجددا به نظام و صندوق رأی ملت که میزان و مبنای اداره امور کشور است بازگردند.
این هنر رهبری مقتدر و بصیر نظام حفظهالله تعالی است که با تشخیص بموقع و اقدام بموقع، صفوف را روشن، توطئه ها را خنثی و همه را به مسیر قانونگرایی و التزام به نظام و اسلام و رعایت قواعد جمهوریت سوق می دهد.
فقیه ولی امر مسلمین به تعبیر امام حسن عسگری علیهالسلام منقذ و نجات غریق ملت است:
«الفقیه من انقذ الناس من اعدائهم.»
خدا بر توفیقات روزافزون الهی ایشان بیفزاید
#قدردان وجود ارزشمند چنین رهبری باشیم.
#هنر_رهبری
#ضامن_عدم_انحراف
هدایت شده از بسیج دانشگاه تهران
🔹 نامه جمعی از تشکل های دانشجویی خطاب به ریاست قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت در خصوص بازداشت حجتالاسلام والمسلمین ریسمانسنج
▫️هفتهی گذشته روحانی عدالتخواه و انقلابی، حجت الاسلام والمسلمین محسن ریسمانسنج، معاون اجتماعی و مطالبهگری سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان، به موجب پروندهی قبلی که با شائبههای زیادی همراه بوده است، دستگیر و روانه زندان شدند.
▫️محسن ریسمانسنج، نمونهای از سرمایه های مردمی انقلاب اسلامی است که برای دفاع از حقوق عامه، گلاویز شدن با مافیای متصل به قدرت اهواز را به جان می خرد اما علیرغم تمام هزینههایی که در این مسیر میدهد، با حکمی مبهم روانه زندان میشود.
▫️درخواست جنبش دانشجویی مطابق اختیارات قانونی جنابعالی و شرایط و سوابق حجت الاسلام محسن ریسمانسنج این است که در ابتدا جلسهای برای دغدغهمندان و با حضور وکلای پرونده با دادستانی محترم کل کشور صورت پذیرد و پرونده ایشان در دادگاهی همعرض مورد بررسی قرار گیرد.
@Basijut_ir
هدایت شده از عبدالله محمدی
📚تازه های نشر
مقاله «بررسی رابطه نظر و عمل از منظر علامه طباطبایی»
این جُستار در پی تبیین رابطهٔ نظر و عمل در اندیشهٔ علامه طباطبایی با هدف روشنشدن یکی از مهمترین ارکان حکمت عملی؛ یعنی رابطهٔ نظر و عمل از منظر این حکیم نوصدرایی است که با روش توصیفی و تحلیلی، ضمن واکاوی آثار علامه طباطبایی، در مواردی که ایشان بهصورت مستقل به این مسئله وارد نشده، آن را براساس مبانی وی بازسازی کرده است. حاصل آنکه: علم از منظر علامه طباطبایی مبدأ تمام رفتارهای انسان است. علم و عمل، امور وجودی هستند و درنتیجه، شدت علم سبب شدت عمل میشود. بین نظر و عمل، تعاملی دوطرفه برقرار است. علامه با تأکید بر مفهوم التفات توانسته است عصمت معصومان و نیز تحقق ملکات اخلاقی را نیز با حقیقت علم مرتبط سازد.
نوآوریهای این جُستار عبارتاند از: سازماندهی سخنان پراکندهٔ علامه در این بحث، اصطیاد چهار تقریر از فرایند تعامل نظر و عمل، ارائهٔ تقریری ابتکاری از تأثیر عمل بر نظر، تکمیل دیدگاه علامه با رویکرد وجودی و نیز دخالتدادن حقیقت اعتباریات، نمایانساختن پیامدهای این دیدگاه در علوم انسانی.
پیوند دسترسی مستقیم به مقاله
https://jphilosophy.um.ac.ir/article_44850.html
👤 عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
https://eitaa.com/abmohammadi
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
نگاهی دوباره به دستور تأملبرانگیز دکتر پزشکیان
🔰 بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی جوابیه دفتر رئیسجمهور و پاسخ کیهان
🔸در پی انتشار گزارش کیهان در نقد دستور رئیسجمهور برای بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی، دفتر رئیسجمهور کشورمان جوابیهای ارسال کرده است.
د🔻ر جوابیه دفتر رئیسجمهور آمده است:
جناب آقای شریعتمداری
مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان
سلام علیکم؛
احتراماً پیرو درج مطلبی با عنوان بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟» در تیتر اول آن روزنامه در تاریخ ۱۰ شهریور ۱4۰3 که حاوی برخی ادعاهای نادرست و تفسیر ناصواب از اظهارات ریاست محترم جمهوری در یکی از سخنرانیهای اخیر میباشد، نکات زیر بهعنوان جوابیه ایفاد میشود و لازم است برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات با رعایت دقیق ضوابط معین شده در قانون مورد نظر، در شماره روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ منتشر شود.
🔻یک/ دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر بازنگری وضعیت اساتید و دانشجویانی که به صورت سلیقهای یا با تفاسیر تنگ نظرانه از قوانین دچار محرومیت از تدریس یا تحصیل شدهاند کاملاً در چارچوب قانون و اختیارات قانونی رئیس جمهور اسلامی ایران صادر شده است. این دستور نه تنها به معنای نقض یا نادیده گرفتن قوانین نیست بلکه تاکیدی بر اجرای دقیقتر و عادلانهتر قوانین موجود به شمار میآید.
🔻دو/ این اقدام در راستای تحقق عدالت در نظام آموزش عالی کشور صورت میگیرد. دولت وفاق ملی در عین حال که متعهد به حفظ نظم و وزانت علمی محیطهای دانشگاهی است، اما رفتارهای فراقانونی و سلیقهای را که آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی را محدود کند، تحمل نخواهد کرد. دولت مصمم به اجرای قانون است، این مسیر با اراده مردم آغاز شده و فضاسازیها و مخالفتها آن را متوقف نخواهد کرد.
🔻سه/ یادداشتنویس روزنامه کیهان در عین حال که از دستور رئیس جمهور محترم برای بازنگری در پرونده دانشجویان یا اساتید اخراجی برآشفته اما خود در موضوع دیگری خواهان بازنگری در پرونده دانشجویانی است که آنها را از نظر سیاسی هم طیف خود میداند صرف نظر از اینکه این نوع برخوردهای دوگانه و سیاستزده چقدر نکوهیده و خلاف شأن رسانهای در تراز جمهوری اسلامی است، طرح این مسئله خود به معنای پذیرش امکان اجحاف در گذشته و تأکید بر ضرورت بازنگری است.
🔻در پایان لازم به تاکید است که دولت وفاق ملی، با درک عمیق از اهمیت نقش دانشگاهها در پیشرفت و توسعه کشور متعهد به ایجاد فضایی پویا، عادلانه و قانونمند در محیطهای دانشگاهی است.
🔸پاسخ کیهان
درخصوص جوابیه دفتر رئیسجمهور ذکر چند نکته ضروری است.
نخست اینکه متن سخنان رئیسجمهور محترم در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و جدید علوم، که کیهان برای پرهیز از کوچکترین اشتباه احتمالی آن را عیناً از پایگاه خبری ریاست جمهوری منعکس کرده است و همچنین تصاویر سخنرانی مذکور موجود است؛ که بر اساس آن دکتر پزشکیان میگویند:
🔻«به وزرای بهداشت و آموزش و پرورش هم گفتهام و اینجا هم تاکید میکنم، وضعیت همه آن اساتیدی که به هر طریقی از دانشگاه لغو قرارداد یا اخراج شدند، مورد بازنگری قرار دهید و دانشجوها را برگردانید. طبیعی است که دانشجو حرف دارد و اعتراض میکند، من باید جوابش را بدهم، یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم، یا نه اشتباه میکند که باید هدایتش کنم.»
رئیسجمهور در ادامه سخنان خود در آن جلسه با بیان اینکه دانشجو نمیتواند آدم بدی باشد چرا که او امید و سازنده فردای مملکت ماست و باید سؤال کند، اظهارداشت:
🔻«کرسی آزاداندیشی که رهبر معظم انقلاب بر تشکیل آن تاکید دارند، یعنی اینکه دانشجو آزادانه حرفش را بزند و با منطق جواب بگیرد، هر کدام منطق نداشت باید منطق طرف مقابل را بپذیرد. اینها مسائل روشن علمی است و باید براساس شواهد تصمیم بگیریم. دانشجو را میشود هدایت و توجیه کرد، اگر حق با اوست، خودمان را باید اصلاح کنیم، نه اینکه با او برخورد کنیم. اگر این مسئله را دریافتیم و توانستیم بپذیریم، آن وقت مملکت را آباد میکنیم.»
🔸همانطور که از این سخنان بر میآید حداقل درخصوص دانشجویان اخراجی که بیشترین بخش از گزارش کیهان به آن اختصاص یافته بود، در کلام دکتر پزشکیان به صراحت سخن از بازگرداندن دانشجویان و نه دستور بازنگری پرونده آنها شده است و اتفاقاً یکی از انتقادات کیهان به این سخنان این بود که چرا جناب رئیسجمهور به جای دستور بازنگری پرونده دانشجویان اخراجی، با یک دستور کلی و غیر منطبق با قانون، صرفاً خواستار بازگشت دانشجویان شدهاند؟!
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔸نکته دیگر اینکه، در جوابیه ارسالی بیان شده است که «دستور رئیسجمهور در راستای عدالت در نظام آموزش عالی کشور صادر شده است و دولت وفاق ملی رفتارهای غیرقانونی و سلیقهای را که آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی را محدود کند تحمل نخواهد کرد و دانشگاه محل تضارب آرا و اندیشههاست»؛ درخصوص این بخش هم باید گفت؛ ظاهرا دوستان تنظیمکننده این جوابیه نیز خیلی اعتقادی به بازنگری و بررسی پرونده دانشجویان اخراجی و کنکاش بر روی اینکه فلان دانشجو یا استاد اخراجی بر اساس کدام علت اخراج شدهاند ندارند و بدون اینکه توضیح بدهند دقیقاً کجا و چه وقت محدودیت در آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی باعث اخراج شده است پیشاپیش رفتارهای غیرقانونی و سلیقهای را دلیل این اخراجها میدانند!
🔻حال آنکه در گزارش کیهان نیز آمده بود: « در سخنان رئیسجمهور محترم به درستی به این موضوع اشاره شده است که «دانشجو حرف دارد و اعتراض میکند»،حرفی نیست، اما بهتر است جناب پزشکیان بفرمایند، چه کسی با حرف زدن دانشجویان و حتی اعتراض و اعلام نظر آنها مخالف است و کجا و چه زمانی دانشجویی صرفا به خاطر حرف زدن یا حتی اعتراض اخراج شده است؟!
🔸نکته پایانی اینکه، تکرار یا اعتقاد به واژه وفاق ملی نباید باعث شود که دانشجو یا استادی که در حوادث و اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به بدترین شکل همسو با تلاش دشمن برای نابودی ملت و کشور، مشغول آشوب و تحریک و میدانداری در اغتشاشات و توهین به ارزشها و ساحت دانشگاه بوده است به جای بازخواست و پاسخگویی یا عذرخواهی به محیط دانشگاه بازگردد. در روزهای اخیر شاهد برکناری دکتر انتظاری استادی انقلابی و با تجربه از ریاست دانشکده صرفا به دلیل یک سهو کلامی و با وجود عذرخواهی بودیم آیا این اقدام با ادعای دوستان در مورد احترام به اساتید و وفاق ملی سنخیت دارد؟ آیا بازگشت بدون عذرخواهی میدانداران اغتشاشات در دانشگاه در کنار برکناری پس از عذرخواهی به خاطر یک خطای کلامی گویای نگاه علمی دوستان است یا اعمال سیاستزدگیهای مخرب؟!
#تیتر_یک
#سرویس_اجتماعی
https://kayhan.ir/001EjG
@Kayhan_online
هدایت شده از سربازان گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اخلاق مسلمانان دلیل گرایش مردم به سمت اسلام
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
«علي اوتارخاني»، سرپرست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي شد
معاون رئيسجمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور با صدور حكمي، «علي اوتارخاني» را بهعنوان «سرپرست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي» سازمان برنامه و بودجه كشور منصوب كرد.
به گزارش مركز روابط عمومي و امور بينالملل سازمان برنامه و بودجه كشور، در حكم انتصاب «علي اوتارخاني» آمده است: «نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب عالي، به موجب اين ابلاغ به عنوان «سرپرست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي» سازمان برنامه و بودجه كشور منصوب ميشويد. اميد است با اتكال به خداوند متعال و اهتمام ويژه در تحقق اهداف سند چشمانداز، سياستهاي كلي مصوب مقام معظم رهبري (مدظلهالعالي)، قانون برنامه توسعه و خدمت به نظام اسلامي و ملت شريف ايران با رعايت منشور اخلاقي دولت چهاردهم، با اتخاذ تدابير مناسب در انجام مأموريتهاي محوله، موفق و مويد باشيد. توفيقات جناب عالي را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»
شايان ذكر است علي اوتارخاني، عضو هيئت علمي دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه شهيد بهشتي بوده و پيش از اين نيز در سال ۱۴۰۱، رياست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي را به عهده داشته است.
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ وصیتنامه ای که لازم است بیستبار بخوانید!
▶️ رهبر معظم انقلاب:
یک جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجانگذشتهی سبزواری، شهید ناصر باغانی، وصیّتنامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّتنامهاش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خواندهام.
📝 گزیدهای از وصیتنامه شهید ۱۹ ساله، ناصرالدین باغانی
🔹اینجانب ناصرالدین باغانی بندهی حقیر در درگاه خداوندم. چند جملهای را به رسم وصیت مینگارم:
🔸سخنم را دربارهی عشق آغاز میکنم.
ما را به جرم عشق موأخذه میکنند. گویا نمیدانند که عشق گناه نیست! امّا کدام عشق؟
🔹خداوندا، معبودا، عاشقا، مرا که آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی، امّا بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضاء نمیکرد، پس عشق به پدر ومادر را در من به ودیعت نهادی. مدتی گذشت، دیگر عشق را آموخته بودم امّا به چه چیز عشق ورزیدن را نه!
🔸به دنیا عشق ورزیدم به مال و منال دنیا عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم. به دانشگاه عشق ورزیدم، امّا همهی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو. (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون ) فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود یَفِرّالْمرءَ مِنْ اَخیهِ و صاحِبَتهِ و بَنیهِ و اُمّهِ وَاَبیهِ، پس به عشق تو دل بستم.
🔹بعد از چندی که با تو معاشقه کردم یکباره به خود آمدم و دیدم که من کوچکتر از آن هستم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آن هستی که معشوق من قرار گیری.
🔸فهمیدم در این مدت که فکر میکردم عاشق تو هستم اشتباه میکردهام، این تو بودی که عاشق من بودهای و من را میکشاندهای!
🔹اگر من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو میآمدم. ولیکن وقتی توجه میکنم میبینم که گاهی اوقات در دام شیطان افتادهام ولی باز مستقیم آمدهام؛ حال میفهمم که این تو بودهای که به دنبال بندهات بودهای، و هرگاه او صید شیطان شده، تو دام شیطان را پاره کردهای و هر شب به انتظار او نشستهای تا بلکه یک شب او را ببینی.
🔸حالا میفهمم که تو عاشق صادق بندهات هستی، بنده را چه، که عاشق تو بشود؛ عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر.
🔹آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار میکردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوق مینشستی. اما من بدبخت ناز میکردم و شب خلوت را از دست میدادم و میخوابیدم! اما تو دست بر نداشتی و آنقدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر میکردم که با پای خود آمدهام
🔸وه چه خیال باطلی! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود. مرا که به چنگ آوردی به صحنهی جهادم آوردی، تا به دور از هر گونه هیاهو با من نرد عشق ببازی. من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب میکردم.
🔹آخر تو بزرگ بودی و من کوچک؛ تو کریم بودی و من لئیم؛ تو جمیل بودی و من قبیح؛ تو مولا بودی و من شرمنده از این همه احسان تو بودم...
🔻امّا شهادت چیست؟
🔸آن هنگام که رزمندهای مجاهد، بسوی دشمن حق میرود و ملائک به تماشای رزم او مینشینند و شیطان ناله بر میآورد و پای به فرار میگذارد و ناگهان غنچهای میشکفد، آن هنگام را جز شهادت چه نام میتوانیم داد؟
🔹شهادت خلوت عاشق و معشوق است .شهادت تفسیر بردار نیست. ای آنانی که در زندان تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصۀ شهادت عاجزید. فقط شهید میتواند شهادت را درک کند.
🔸شهید کسی نیست که ناگهان به خون بغلتد و نام شهید به خود گیرد. شهید در این دنیا قبل از این که به خون بتپد، شهید است. و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمیتوانید بشناسید و بفهمید، بعد از وصلشان نیز نمیتوانید درکشان کنید. شهید را شهید درک میکند. اگر شهید باشید شهید را میشناسید و گرنه آئینۀ زنگار گرفته، چیزی را منکعس نمیکند که نمیکند.
🔹برخیزید و فکری به حال خود بکنید که شهید به وصال رسیده است و غصه ندارد. شهیدان به حال شما غصه میخورند، و از این در عجبند و حیرت میکنند که چرا به فکر خود نیستید!
🔸به خود آیید و زندان تن را بشکنید. قفس را بشکنید و تا سر کوی یار پرواز کنید و بدانید که برای پرواز ساخته شدهاید نه برای ماندن در قفس! این منزل ویران را رها کنید و به ملک سلیمان در آیید...
🌷شادی روح همه شهیدان صلوات
🌺《اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدً وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم》🌺
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴#تلنگر_به_مجلسیان
🔔📌🔔میخواهید جلوی فساد را بگیرید، بسمالله!
طرحی را تهیه و در مجلس تصویب کنید و مانع اعمال نفوذ کلیه مسئولان کشور اعم از
وزرا
و معاونان وزرا
و روسای ادارات و مراکز
و نمایندگان
و روسای دانشگاهها
برای استخدام بستگان و افراد سفارشی،
مانع رپورتاژ آگهی برای اهداف سیاسی،
مانع دادن ماشین و امکانات و پول به مقامات و نهادهای مختلف خارج از اعتبارات مصوب، مانع تصویب بودجه های خارج از شمول برای روسا و مقامات،
و مانع معافیت هیات ها و نهادها ازرسیدگی دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی،
ومانع معافیت همه نهاد ها و شرکتهای دولتی از محاسبه و رسیدگی مالی شوید.
✅ مسئولان حراست تمام دوایر حکومتی به هیچوجه توسط مدیران مجموعه منصوب نشوند تا قدرت مبارزه با فساد مسئولان را داشته باشند.
📌 هر مسئولی بدون استعلام از مراجع ذیصلاح فردی را بکارگیرد از مسئولیت معزول و تصرفات وی در بیت المال و امور مالی و اداری غیرمجاز و جرم محسوب گردد.
📌قانون اصل ۴۹ را اصلاح کنید و جلوی ثروت های حرام ناشی از زد و بند و....را بگیرید.
📌قانون هیات امنای دانشگاه ها را اصلاح کنید و دانشگاه ها نیز تابع قوانین کشور شوند
🔴 اعضای هیات های جذب اساتید دانشگاه ها مستقل از روسا و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شوند.
📌اصل ۴۹ قانون اساسی و قانون منع مداخله مقامات را با جدیت تمام عملیاتی کنید.
🔔در قانون مقرر شود:
هر کس سوءاستفاده کرد در حکم مستعفی است و تصرفات وی در بیت المال باطل است.
اموال و دارایی های حاصله وی و همسر و فرزندانش پس از تصدی مسئولیت وی مصادره و به بیت المال مسترد می شود.
⭕️ مدیرانی همچون شهید مدرس که ترس و طمع نداشته باشند انتخاب کنید.
⭕️ کلام امیر المؤمنين ع در حکمت 107 نهج البلاغه را نصب العین خود قرار دهید:
"انما لایقیم امرالله سبحانه الا من لا یصانع و لا یضارع و لا یتبع المطامع"
💐اینجاست که عدالت علوی محقق می شود و اختلاس و فسادی اتفاق نمیافتد.
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگترین خطر برای زنان از دید آیت الله طالقانی
آیت الله طالقانی: زنان خیال میکنند عقیده امام خمینی خانه نشینی زنان است! اینطور نیست! زنها عضو فعال اجتماع هستند به شرطی که به ابتذال و تجمل پرستی گذشته برنگردند!
🗓 به مناسبت سالروز درگذشت روحانی انقلابی و روشنفکر دینی آیت الله طالقانی
💬 #antisecular_ir
@insta_enghelabi
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴واکنش سخنگوی کمیسیون بهداشت به انتصاب پرحاشیه روابطعمومی وزارت بهداشت
♦️سلمان اسحاقی، سخنگوی هییت رییسه بهداشت: قرار ما بر انتصابات در حوزه های وزارتی، مخصوصا در پست های کلیدی استعلام افراد از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی است. روال در گذشته این بوده که اگر شخصی به عنوان معاون وزیر یا پست های کلیدی وزارتخانه منصبی را قبول می کرد، مقام عالی آن وزارتخانه باید استعلام امنیتی آن فرد را بگیرد. باید ببینیم آقای ظفرقندی استعلام این شخص (حسین کرمانپور) را گرفته است یا خیر؟
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴مراد غایب ما ظاهر نیست نه آنکه حاضر نباشد
✍ حسین شریعتمداری
۱- روز نهم ربیعالاول؛ اولین روز بعد از شهادت امام حسن عسکری علیهالسلام است، این روز، با آغاز امامت حضرت بقیهًْالله الاعظم
- ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- همزمان است. این روز با همه اهمیتی که دارد و سمت و سویی که از تجدید بیعت با حضرتش در آن است، آنگونه که بایسته است مورد توجه قرار نگرفته بود. نه آن که یادی از آن در میان نبود، بلکه یادی که شایسته این روز بزرگ است در پی نداشت. امسال اما، قرار است به همت جمعی از دلدادگان پاکباخته مراد غایب(عج)، مراسمی با عنوان «صبحگاه عهد سربازی» و با انگیزه تجدید بیعت با مراد غایب در سراسر کشور برگزار شود....
یکی از برجستهترین دستاورد تجدید بیعت با بقیهًْالله الاعظم یادآوری وظائف و ماموریت منتظران است.
....
بایسته نیست که خدا به پیروی از اولیالامر دستور داده باشد ولی آنها را معرفی نکرده باشد! ضمن آن که شناخت معصوم تنها از عهده خدا بر میآید که از آشکار و پنهان بندگان با خبر است.و همه میدانستند که خداوند متعال از زبان رسول خود، یکایک امامان علیهمالسلام را با ذکر نام و مشخصات آنها معرفی فرموده است....
این واقعیات از نگاه حاکمان ستمگر بنیامیه و بنیعباس پنهان نبود و از این روی امامان علیهمالسلام را که گسترش عدل و داد و مقابله با ظالمان را ماموریت الهی خود میدانستند و به آن قیام میکردند، اصلیترین مانع ادامه ستمگری خود تلقی کرده و به شهادت آنان کمر میبستند....
«تو را غایب نامیدهاند، چون ظاهر نیستی، نه اینکه حاضر نباشی. غیبت به معنای حاضر نبودن تهمت ناروایی است که به تو زدهاند و آنان که بر این پندارند، فرق میان حضور و ظهور را نمیدانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای ظهور است، نه حضور و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را میخوانند، #ظهورت_را_از_خدا_میطلبند_نه_حضورت_را. وقتی ظاهر میشوی،همه انگشت حیرت به دندان میگزند و با تعجب میگویند که تو را پیش از این هم دیدهاند. و راست میگویند، چرا که تو در میان مایی، زیرا امام مایی و هیچ امامی نیست که در میان امت خود نباشد».
۵- فرامین الهی و قوانین حیاتبخش اسلام، آنگونه که متاسفانه طی قرون گذشته از سوی حاکمان ستمگر و برخی از سادهاندیشان تبلیغ و ترویج شده است، منحصر به دستورات و قوانین مربوط به امور شخصی و فردی نیست و در احکام وضو و نماز و غسل و طهارات و... امثال آن خلاصه نمیشود. احکام مربوط به احوال شخصی و فردی بخشی ضروری و لازمالاجراست و بیتوجهی به آن نه فقط هرگز مجاز نیست بلکه دوری از اسلام عزیز را نیز به دنبال دارد، اما احکام الهی منحصر به آن نیست.
حضرت امام رضوانالله تعالی علیه میفرمودند: «شما پنجاه و چند كتاب فقه را ملاحظه مىكنيد، هفت- هشت تا كتابى است كه مربوط به عبادات است، باقىاش مربوط به سياسات و اجتماعيات و معاشرات و... است ».
۶- و اما، اجرای احکام الهی و قوانین اسلامی #نیازمند_قدرت_سیاسی، یعنی حکومت اسلامی است. برخی از افراد و جریاناتی که تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت حضرت بقیهًْالله الاعظم -ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- را نفی میکنند، چه بدانند و بخواهند و چه ندانند و نخواهند، اجرای احکام الهی و قوانین اسلام و به بیان گویاتر، اسلام را نفی میکنند و این باور انحرافی را ترویج میدهند که مردم در دوران غیبت به اسلام نیازی ندارند! و بعد از غیبت امام زمان(عج) باید بساط اسلام برچیده شود!! آیا غیر از این است؟! مگر اسلام منحصر به احکام مربوط به احوال شخصی و فردی است که در صورت انجام آن، مقصود از بعثت انبیاء و امامت پیوسته ائمه هدی(ع) حاصل شده باشد! کسانی که بر این باورند آنچه ارائه میکنند، هرچه باشد، به یقین اسلام نیست! این دیدگاه اگرچه در ایران به نام گروه انجمن حجتیه فاکتور شده است ولی ماجرا فراتر از قد و قواره گروه مزبور است که شرح آن به درازا میکشد!
۷- در کلام خدا از قیام به عدل و داد با عنوان هدف و مقصود انبیاء الهی یاد شده است. ...و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند»(۲۵ حدید).
بدیهی است که وقتی قرار است این نسخه بر #کرسی_حاکمیت بنشیند و برپایی عدل و داد را دنبال کند، قدرتهای استکباری و همه کسانی که دنیای خود را در غارتگری و چپاول ملتها میبینند و در این راه از هیچکدام جنایتی دست نمیکشند، به مقابله و دشمنی با این نسخه و حاکمیت بنا شده بر آن، برمیخیزند. و این رخداد با تشکیل جمهوری اسلامی ایران که نظامی برخاسته از اسلام ناب محمدی(ص) اتفاق افتاده است.
مقابله با دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب و ملتهای مسلمان و همه مظلومان جهان،یکی از اصلیترین نشانه های انتظار و از ویژگیهای قطعی دوستداران و شیفتگان امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء است.
....
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/001Epg
هدایت شده از تاملات حقوقی
💐در زلال اندیشه#امام_خامنه_ای حفظة الله
📌از چہ چیـز #استغفــار ڪنیم؟
یڪ دسته خلاف هایی است ڪه انجام دادهایم، یڪ دسته هم #گناهانی است ڪه به معنای #ترڪ_فعــل است، #فعــل نیست!
یڪ کاری را باید انجام میدادیم، امّا انجام ندادیم، خیلی از ماها مبتلاۍ به این آخرے هستیم،
خیلی کارها را باید انجام میدادیم،
حرفی را باید میگفتیم،
اقدامی را باید میڪردیم،
امضائی را باید میڪردیم،
امّا انجام ندادیم،
بر اثر تنبلی،
بر اثر کسالت،
بر اثر بیاعتنائی به وظیفه،
این #گناه است،
از این #سؤال میشود.
(۱۴۰۱/۰۱/۲۳)
📥 نسخه برای چاپ👇🏼
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50334
#ترک_فعل
#گناه
#سوال
#قیامت