📊نمودار آرای ریاست جمهوری ۱۴٠۳
به تفکیک استان ها
🆔 https://eitaa.com/tabiny
رصد نامه فضای مجازی شماره31.pdf
1.48M
📡 رصدنامه فضای مجازی تبیین
در رصد نامه شماره31 می خوانید:
1️⃣خط خبری رسانه های معاند فارسی زبان
2️⃣خط خبری رسانه های داخلی
4️⃣ اخبار کوتاه انتخابات
5️⃣ تحلیل هشتگ
6️⃣داده نما
⭕️بانک مرکزی به ادعای چاپ پول در دولت سیزدهم پاسخ داد
▫️بانک مرکزی:
🔹متاسفانه در برنامه مناظره شب گذشته کاندیداهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، یکی از کاندیداهای محترم، با نمایش تحولات مانده متغیر نقدینگی تصویری غلط از عملکرد دولت سیزدهم در زمینه کنترل متغیرهای پولی ارایه نموده است.
🔸متخصصان حوزه اقتصادی به خوبی به این امر واقف هستند که حجم نقدینگی یک متغیر انباره (جمع) بوده و همواره سطح آن افزایش مییابد. لیکن مولفه مهم در تحلیل متغیرهای کلان پولی (نظیر نقدینگی) توجه به تحولات رشد آنها در یک دوره زمانی است.
🔹بدون تردید، روند صعودی رشد نقدینگی و ثبت ارقام بیسابقه این متغیر در پایان سال ۱۳۹۹ و نیمه اول سال ۱۴۰۰ مسئلهای بس نگران کننده بود که تداوم آن میتوانست اقتصاد کشور را با معضلات و مخاطرات گوناگونی مواجه سازد و ضمن افزایش نااطمینانیها در تصمیمات خرد فعالان اقتصادی کشور، آثار مخربی بر متغیرهای کلان اقتصای بوجود آورد. آمارها حاکی از آن است که رشد نقدینگی که در ابتدای دولت سیزدهم (پایان شهریورماه ۱۴۰۰) به رقم ۴۰.۵ درصد رسیده بود، در دوران فعالیت دولت سیزدهم روند نزولی قابل توجهی را طی نموده است؛ بطوریکه این متغیر در پایان سال ۱۴۰۱ به رقم ۳۱.۱ درصد و در پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۴.۳ درصد رسیده است.
⭕️روزمان را با قرآن آغاز کنیم
▫️در نا امیدی بسی امید است
🔹و هُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا وَ يَنْشُرُ رَحْمَتَهُ وَ هُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ «28»
🔸و اوست كه پس از نا اميدى مردم باران مىفرستد و رحمت خويش را گسترش مىدهد و اوست سَرور ستوده
▫️پیام ها
1️⃣در نوميدى بسى اميد است، پايان شب سيه سپيد است. «يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا»
2️⃣ تنها پناهگاه انسان در مشكلات و نااميدىها خداست. وَ هُوَ الَّذِي ... مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا
3️⃣باران، نمودى از رحمت الهى است. يُنَزِّلُ الْغَيْثَ ... وَ يَنْشُرُ رَحْمَتَهُ
4️⃣كمى باران در مواردى براى جلوگيرى از طغيان انسانهاست. وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوْا ... يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا
5️⃣ ولايت پسنديده و دائمى، تنها به خداوند اختصاص دارد. «وَ هُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ»
🖊رجبعلی بازیاد
🆔 https://eitaa.com/tabiny
11.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هم وطن، عاقلانه و آگاهانه انتخاب کنیم
#به_عقب_بر_نمیگردیم
⭕️ریشهیابی کاهش مشارکت در انتخابات اخیر
🔹با وجود اینکه نظرسنجیها مشارکت بالای 45 درصد را بیان میکرد؛ اما در انتخابات ریاستجمهوری اخیر شاهد مشارکت 40 درصدی بودیم که این مسئله دلایل گوناگونی دارد که در ادامه بیان میکنیم:
🔸مشکلات معیشتی طبیعتاً یکی از این دلایل است که نمیتوان از آن چشم پوشید؛ چرا که مشکلات اقتصادی معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داده است. هرچند این عامل علت تامه نیست، اما اثرگذار است. شهید رئیسی هرچند در کاهش معضلات معیشتی همت گمارد و برنامههایی، همچون طرح رتبهبندی معلمان و حل مشکل کارگران هفت تپه را در پیش گرفت، اما مشکلی که در یک دهه عمق پیدا کرده است، نمیتواند در سه سال رفع شود؛ لذا رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اگر دولت شهید رئیسی تداوم پیدا میکرد، بسیاری از مشکلات مردم و عمدتاً مشکلات اقتصادی حل میشد.»
🔹اما اگر بخواهیم عمیقتر به موضوع نگاه کنیم، مشکلات اقتصادی در طول برهههای گوناگون وجود داشته است؛ اما میزان مشارکت فراز و فرود خاص خود را داشته است؛ از این رو نمیتوان مشکل اقتصادی را مشکل اصلی کاهش مشارکت دانست؛ به تبع رفع مشکلات اقتصادی نیز راه حل کامل این مسئله نیست، به این معنا که اگر مشکلات اقتصادی نیز حل شود، باز هم مسائلی مشارکت را تهدید خواهد کرد. در واقع، مشکل دیگری که به لحاظ جامعهشناختی مردم در معرض آن قرار دارند، فیلترینگ حبابی است. در واقع، فضای مجازی و رسانههای غربی تلاش دارند با جنگ شناختی روحیه یأس و ناتوانی را به مخاطب القا کنند و پس از آن مخاطب را در فیلتر حبابی قرار دهند. فیلتر حبابی به این معناست که وقتی ذائقه مخاطب به سمت ناامیدی تمایل پیدا کرد، دیگر این مخاطب، محتوای دیگری به او نرسد. لذا این مخاطب در حباب خود قرار میگیرد و خطر این است که جامعه در کل، به بسیاری از این حبابها تقسیم شود که هر یک به طرز عجیبی از دیگران جدا میشوند و وقتی از هم دور میشوند، احتمال اینکه هر یک از آنها هر زمان که با هم برخورد میکنند آشفته یا شوکه شوند، بیشتر میشود.
🔸لذا در موضوعی، همچون انتخابات ما شاهد این هستیم که بخشی از جامعه نسبت به افرادی که باور دارند، صندوق رأی تأثیر دارد و میتواند منشأ حل مشکلات مختلف شود، موضع مخالف میگیرند. بنابراین، باید این فضای حبابی شکسته شود، باید خرده روایتها به شکلهای مختلف به گوش اقشار آسیبدیده در جنگ شناختی برسد تا خارج از فضای فیلتر حبابی، استدلال و منطق صحیح شنیده شود و جامعه در فضای منطقی تصمیمگیری کند. این فضای منطقی و عقلانی است که کمک میکند فرد اصلح و کارآمد دارای ایده و برنامه برای توسعه ایران انتخاب شود.
🆔 https://eitaa.com/tabiny
⭕️رأی با حجت شرعی
🔹انتخابات به مرحله دوم رفته و جمعه 15 تیرماه رئیسجمهور دولت چهاردهم مشخص خواهد شد. بدون شک، میداندار این معرکه «مردم» هستند تا با تشخیص آنها یا پزشکیان بر صندلی قدرت بنشیند یا جلیلی. در این میان، آنچه اهمیت دارد، آن است که برای شناخت و تشخیص گزینه اصلح و رأی دادن به وی باید «حجت شرعی» داشت. مبتنی بر معیارهای ناصواب یا عدم شناخت و تحقیق و تنها مبتنی بر ظواهر و احساسات و فارغ از معیارهای غیرعقلی نمیتوان پای صندوق رفت و فردی را برگزید که معلوم نیست بهترین باشد. در این زمینه، رهبر حکیم انقلاب با صراحت تأکید دارند: «باید بگردید، بین خودتان و خدا حجت پیدا کنید؛ یعنی بتوانید از راهی بروید که اگر خدای متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأی دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجتی فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأی بدهید.»(1376/2/31) درباره منطق رأی دادن با حجت شرعی به چند نکته میتوان توجه کرد:
1️⃣طبیعی است که حجت در شرع در این زمینه یا از طریق تشخیص و یقین فردی حاصل میشود یا آنکه افراد امین و صاحب صلاحیت فردی را معرفی کنند. رهبری تأکید دارند: «اگر میتوانید، تشخیص بدهید؛ اگر نمیشناسید، از دیگری که میتواند امین باشد، سؤال کنید(1380/2/28).»
2️⃣از سوی دیگر، تلاش برای انتخاب اصلح نباید به وسواس در گزینش بینجامد. از همین رو رهبر معظم انقلاب انذار میدهند «بعضیها در شناخت اصلح دچار وسواس و دغدغه زیاد میشوند. شما تلاش خود را بکنید؛ مشورت خود را بکنید؛ از کسانی که فکر میکنید میتوانند شما را راهنمایی کنند، راهنمایی بخواهید؛ به هر نتیجهای که رسیدید، عمل کنید و رأی بدهید؛ اجر شما را خدای متعال خواهد داد(1384/3/3).»
3️⃣به واقع وسواس در انتخاب اصلح نباید به شرکت نکردن در انتخابات به بهانه «ناتوانی در تشخیص اصلح» بینجامد! لذا مرجع عالیقدر شیعه در این زمینه چنین حکم میدهند: «هر کس که برود رأی بدهد، چه رأی او صائب باشد و به اصلح رأی داده باشد و چه اشتباه کرده باشد و به غیر اصلح رأی بدهد، همین اندازه که از روی احساس تکلیف نسبت به آینده پای صندوق برود و رأی بدهد، این رأی پیش خدای متعال مأجور و موجب ثواب است و این شخص، علاقهمند به نظام و رهبری است. آنچه که مهم است، این احساس تکلیف است. همه آحاد ملت، این احساس تکلیف را باید بکنند(1376/2/13).»
✔️انشاءالله ملت ایران با حجت شرعی که برای رأی خود خواهند داشت، حماسه دیگری خلق خواهند کرد و در 15 تیرماه بهترینها را بر صندلی قدرت خواهند نشاند.
🆔 https://eitaa.com/tabiny
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روحانی که بود و چه کرد و ادامه راه او کیست؟
#به_عقب_بر_نمیگردیم