هدایت شده از تبلیغ
#ماه_مبارک_رمضان
دعای روز سوم ماه مبارک رمضان
✨أللّهمَّ ارزُقنی فیهِ الذِّهنَ وَ التَّنبیهَ وَ باعِدنی فیهِ مِنَ السَّفاهَةٍ وَ التَّموْیهِ وَاجْعَل لی نَصیباً مِن كُلِّ خَیرٍ تُنزِلُ فیهِ بِجُودِكَ یا اَجوَدَ الاَجوَدینَ ؛
▫️خدایا! در این روز مرا هوش و بیداری در اطاعتت نصیب فرما و از سفاهت، جهالت و کارهای باطل دور گردان و از هر خيری که در این روز نازل میفرمایی، مرا نصیب بخش. به حق جود و کرمت، ای بخشندهترین بخشندگان.
🔴پیامهای دعا
1⃣بیداری
2⃣دوری از سفاهت و جهالت
3⃣بهرهمندی از خيرات
4⃣بهره مندی از بخشش خدا
🔵پیام منتخب
▪️هیچ کار خیری را نباید کوچک شمرد؛ همچنانکه نباید به کارهای خیر، مغرور شد؛ زیرا قصد قربت و خلوص، در هر دو حالت لازم است. امام صادق(ع) میفرماید: ✨«لاتُصَغِّر شَیئاً مِنَ الخَیرِ، فَإنَّکَ تَراهُ غَداً حَیثُ یَسُرُّکَ؛ هیچ کار خیری را کوچک مشمار که فردا مایۀ خرسندی و خوشحالیات خواهد شد. »
🚩مجلسی، بحار الأنوار، ج ۷۱، ص ۱۸۲.
1526590522022.apk
8.77M
نرمافزار اندروید
شرح دعای_سحر (اولین کتاب تالیفی امام خمینی در سن ۲۷سالگی)
#رمضان_المبارک
#محتوای_پژوهشی
#اهل _بیت_قران
ملازمت قرآن با اهل بيت(ع)
برخي گفته اند كتاب نامه اي از طرف خدا و وجود مقدس پيامبر اکرم(ص) هم نامه رسان بوده و همه چيز تمام شده است و خبر ديگري نيست. اين كتاب را که جايش در قلب اميرالمؤمنين(ع) است و به وسيله اميرالمؤمنين بايد در جامعه بشري نشر يابد، به كتابي ساده تبديل کرده اند.
امام صادق(ع) فرمودند: خدا نفرموده قرآن آيات بيناتي است، بلکه فرموده «في صُدُورِ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ». (عنکبوت: 49) اين اولين كاري بوده كه در تحريف قرآن كردند. قرآن را از اهل بيت(ع) جدا كردند. وقتي اين کار را انجام دادند، باب فهم قرآن به روي بشريت بسته شد. اين گمراهان باب جريان نور قرآن را بستند. حضرت فرمودند: «إِنَّمَايعْرِفُ الْقُرْآنَ مَنْ خُوطِبَ بِهِ».
ما مخاطب قرآن هستيم. ما قرآن را مي فهميم. وقتي قرآن را به يك كتاب تبديل كرديد، يعني از اميرالمؤمنين علي (ع) جدا كرديد. اين كتاب ديگر کتاب هدايت نيست، اين همان نکته اي است كه وجود مقدس رسول الله(ص) در آخرين لحظات عمرشان بسيار روي آن تأكيد کردند و بارها فرمودند: «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمْ ثَقَلَينِ كِتَابُ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّواابداً لَنْ يفْتَرِقَا حَتَّي يرِدَا عَلَي الْحَوْضَ»
🖌سایر مباحث:
✅ويژگي و امتياز قرآن نسبت بهديگر کتب آسماني
✅خصوصيت نور نبي اکرم اسلام
✅شرط هدايت پذيري
✅جايگاه اسلام و قرآن و معارف در وجود انسان
✅هدايت متناوب و مستمر قرآن
✅حقيقت قرآن
✅اثرات نور قرآن بر انسان
✅رحمت خاصه قرآن
✅لازمه حرکت به سوي خدا
✅سينه پيامبر و اهل بيت(ع)، جايگاه قرآن
lish.ir/P8F
_احادیث_موضوعی
#روزه
روزه آزمون اخلاص
No image1ا
امام على (علیه السلام) فرمود:
فرض الله الصیام ابتلاء لاخلاص الخلق
خداوند روزه را واجب كرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید.
lish.ir/P8R
نهج البلاغه، حكمت 252
لا يَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ يَعْمَلُونَ
وَ لَكِنَّنَّا عِبادٌ مُكْرَمُونَ؛ لا يَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ يَعْمَلُون
✨ اما ما بندگان گرام خدا هستيم كه اظهار نظر پيش او نمى كنيم و بدستورش عمل مي نمائيم.
📗سوره مبارکه الانبیاء آیات ٢۶ و ٢٧
🔸اما چرا حضرت این کار را انجام نمیدهند و همه را به یکباره طبق اشاره خودشان به زمین فرو نمی برند؟ وَ لَكِنَّنَّا، برای اینکه یک ولکن در میان است و آن چیزی جز اراده و شاء خداوند نیست که بر امر مقدم و سابق است و لا يَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ يَعْمَلُونَ، و بر آن اراده سبقتی نیست و بر امر او عمل می شود. برای اینکه اهل بیت( علیهم السلام)در این جایگاه همان عبادٌ مکرمون هستند.
🔹امام رضا (علیه السلام) در تفسیر این آیه شریفه می فرمایند: إِنَّ عَلِيّاً وَ وُلْدَهُ عِبادٌ مُكْرَمُونَ، مَخْلُوقُونَ مُدَبَّرُونَ لَا يَقْدِرُونَ إِلَّا عَلَى مَا أَقْدَرَهُمُ اللَّهُ عَلَيْهِ رَبُّ الْعَالَمِين.
🔹«السلام على عباد اللَّه المكرمين الذين لا يسبقونه بالقول و هم بأمره يعملون».
همانا علی و فرزندانش بندگان عزیز خداوند هستند؛ آفریدگان مدبّر نیرو و توانی ندارند جز بر آنچه که خداوند پروردگار جهانیان به آنها داده است.
📗الكافي ج٩ ص٣۱٨
#تفسیر_مختصر
#انس_با_قرآن_مجید
✨لاَ يَعْدَمُ الصَّبُورُ الظَّفَرَ وَإِنْ طَالَ بِهِ الزَّمَانُ...
شخص صبور (و با استقامت) پيروزى را از دست نخواهد داد هرچند زمانى طولانى بگذرد.
حکمت ۱۵۳
#در_محضر_نهج_البلاغه
رهبر معظم انقلاب در دیدار قاریان قرآن مجید:
عزیزان من، جوانان ایرانی، جوانان مؤمن، جوانان انقلابی! آشناییتان با قرآن، اُنستان با قرآن، استفادهتان از قرآن را روزبهروز بیشتر کنید؛
🌷 این مایهی قوت شما است،
🌷 این مایهی اقتدار شما است،
🌷 این مایهی عزّت شما است. ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
#بصیرت_دینی_انقلابی
حکم دستگاه بخور
آیا استفاده از دستگاه بخور، جهت معالجه روزه را باطل مى کند؟
آیات عظام امام، خامنه اى و نورى: صرف بخار غلیظ روزه را باطل نمى کند [مگر آنکه در فضاى دهان به صورت آب در آید].
آیت اللَّه بهجت: اگر به صورت بخار غلیظ باشد، باید آن را به حلق نرساند و اگر بخارها در فضاى دهان به صورت آب جمع شود، نباید فرو دهد.
آیات عظام تبریزى، سیستانى، صافى، فاضل، مکارم و وحید: اگر به صورت بخار غلیط باشد بنا بر احتیاط واجب باید آن را به حلق نرساند.
تبصره: طبق فتواى همه مراجع تقلید، اگر بخارها در فضاى دهان به صورت آب جمع شود، نباید فرو دهد.
#رمضان_المبارک
#استفتائات_مراجع_عظام
استجابت دعا در ماه رمضان
پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام
#رمضان_المبارک
http://rcb.ir/رمضان؛ماه-نیایش-ودعا/استجابت-دعا-در-ماه-رمضان__a-4-89.aspx
#محتوای_پژوهشی
#تعدد_زوجات
نقدی بر مقاله محمد(ص) و زنان (1) (اشکالات اساسی مقاله و بیان سجایای اخلاقی پیامبر (ص))
مقاله پیش رو، تلاشی است برای نشان دادن ناجوانمردی حاکم بر هجمههای صورت گرفته نسبت به پیامبر اسلام(ص) در یکی از این ساحتهای غبارآلود تخریب و ترور شخصیت. این مقاله در پاسخ به نوشتاری تحت عنوان «محمد و زنان» که به قلم «شهاب الدمشقی» نگاشته و توسط فردی به نام کیانوش، برگردان و از سوی «آرش بیخدا» ارائه شده است، تنظیم گردیده است. محور شبهات نویسنده در این مقاله، موضوع تعدد زوجات پیامبر اسلام(ص) و مسائل مربوط به آن میباشد. تلاش شده است در سه قسمت به این مباحث پرداخته شده و سپس جمعبندی نهایی ارائه گردد.
✍محورهای مورد بحث:
1- سجایای اخلاقی و پاکدامنی پیامبر در دوران جاهلیت
2- تعدد زوجات در اسلام
3_بررسی مهمترین شبهات مطرح در مقاله محمد(ص) و زنان
lish.ir/Pir
#فیلمنوشت
فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت»
«چهارشنبه 19 اردیبهشت» فیلمی به کارگردانی وحید جلیلوند، نویسندگی وی و حسین مهکام و تهیه کنندگی محمد حسین لطیفی و علی جلیلوند ساخته سال 1393 است. این فیلم داستان مردی به نام «جلال» را روایت میکند که آگهی غریبی در یکی از روزنامههای صبح تهران منتشر میکند که در آن اعلام میکند میخواهد پول زیادی را به یک مستمند ببخشد. افراد زیادی گرد میآیند و پلیس مداخله میکند. جلال تصمیم میگیرد که بطور تصادفی یک نفر را از میان درخواستها انتخاب کند؛ اما در این میان داستان دو زن، یکی دختر نوزده سالهای به نام «ستاره» که باردار است و دیگری «لیلا»، نامزد سابق او، چشمگیرتر است و داستان فیلم روی آنها متمرکز میشود. این دو قصه دو اپیزود از فیلم و قصه مرد بخشنده اپیزود سوم فیلم را به خود اختصاص دادهاند...
تحلیل شخصیت لیلا(زن مانتویی فیلم)
لیلا زنی صبور و وفادار به خانواده است. در شرایط بحرانی و با رنج فراوان از خانواده صیانت می کند. رفتار او با نامحرمان بسیار عفیفانه است.در مجموع زنی تمام عیار است که با وجود تلخی های فراوان با از خود گذشتگی سعی در بهبود وضعیت زندگی اش دارد.
اپیزود دوم(شخصیت چادری فیلم)
داستان دختری به نام «ستاره» را روایت میکند. ستاره دختری است که پس از فوت پدر و از دست دادن خانوادهاش که در حادثه بم رخ داده است با خانواده عمهاش زندگی میکند. او در عین مخالفت خانواده عمه پنهانی با خواستگارش ازدواج می کندو باعث درگیری همسر پسرعمه می شود .........
ادامه نقدفیلم👈👈👈👈 lish.ir/PiS
#سبک_زندگی_اسلامی
الگوسازی مسکن در راستای تبیین سبک زندگی اسلامی – ایرانی
مسکن، از ضروریترین نیازهای اولیه زندگی انسان، از دیرباز مورد توجه بودهاست. در مذهب اسلام، خانه حریم امن خانواده به شمار میرود که در آیات و روایات اهل بیت(ع)، بر اهمیت آن تأکید شده است. به دلیل اهمیت حریم خانواده در فرهنگ ایرانی، حفظ حجاب در طراحی مسکن به وضوح دیده میشود. سبک معماری گذشته ایران، درونگرا بود و مشرف نبودن خانهها به یکدیگر و همچنین دوری از اختلاط محرم و نامحرم از ویژگیهای مهم آن به شمار میرفت. از دوره قاجاریه که پیشدرآمد معماری مدرن شناخته میشود، تقابل معماری سنتی با مدرن پدید آمد. اگرچه در این دوره، تقابل تنها از راه تصاویر، نمادهای کوچکی داشت، اما با ورود مهندسین تحصیلکرده غرب در عرصه ساختمانسازی، به تدریج معماری سنتی اهمیت خود را از دست داد، به طوری که در دوره پهلوی دوم با شکلگیری مجتمعهای مسکونی به مرور زمان الگوهای سنتی به فراموشی سپردهشد. معماران و مهندسین ایرانی به جهت تعلق خاطری که به سنت داشتند، تلاشهایی برای تلفیق معماری سنتی با غرب کردند، اما با توجه به پیدایش نیازهای جدید و معماری کامپیوتری، معماری سنتی توان رقابتی خود را از دست داد و به فراموشی سپرده شد. در این مقاله سعی شده تا پس از بیان ویژگیهای مسکن در فرهنگ اسلامی _ ایرانی، به ریشه یابی علل بی توجهی به معماری سنتی پرداخته شود و در خاتمه، الگویی مناسب ارائه شود که منطبق با ارزشهای الهی و نیازهای روز جامعه باشد.
lish.ir/Pj0
هدایت شده از تبلیغ
#ماه_مبارک_رمضان
👈👈شرح دعای روز ششم ماه رمضان👉👉
اهل گناه ولو اگر تحصیلات عالی رتبه دانشگاهی هم داشته باشد و لباسهای فاخر به تن کند، باز هم خوار است. اما بندگی خدا را کردن باعث میشود تا محبت آن شخص به مقدار بسیار زیادی در دل دیگران باشد.
: قرآن میگوید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» یعنی هر که ایمان بیاورد و عمل صالح بکند، ما هم دوستیاش را در دل مردم میافکنیم. مردم اهل عمل را دوست دارند.
اَللّهُمَّ لا تَخْذُلْنی فیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ
خدایا در این ماه به خاطر دست زدن به نافرمانیت خوارم مساز
وَلاتَضْرِبْنی بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ
و تازیانههای عذابت را بر من مزن
وَزَحْزِحْنی فیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ
و از موجبات خشمت دورم بدار
بِمَنِّکَ وَاَیادیکَ یا مُنْتَهی رَغْبَةِ الرّاغِبینَ
با منت و بخششت بر من ببخشای ای نهایت آرزوی آرزومندان
جمله ذرات زمین و آسمان لشگر حقاند گاه امتحان
برخی از گناهان خدا را به غضب میآورد و خدا قسم میخورد که دیگر آن شخص گناهکار را نیامرزد.
ادامه مطلب و موارد بیشتر را اینجا ببینید:
👇👇👇👇
lish.ir/PA8
💝 محلی برای #تخصصی شدن تبلیغ شما... 💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_pajooh
#محتوای_پژوهشی
هویت اجتماعی
هویت به ویژگیهایی اشاره دارد که موجب تشخیص فرد میگردد. این کلمه در یک معنا به ویژگی یکتایی، فردیت و تفاوتهای اساسیای که یک شخص را از همه افراد دیگر متمایز میکند، اشاره دارد.
"اجتماعی" در وسیعترین معنا، هر نوع رفتار یا نگرشی است که از طریق تجربه حال یا گذشته، از رفتار سایر مردم تأثیر پذیرفته باشد؛ یا اشاره به رفتاری است که به سوی سایر مردم جهتگیری شده باشد.
هویت اجتماعی(Identity Social) و گروهی، مجموعهای از خصوصیات و مشخصات اجتماعی، فرهنگی، روانی، فلسفی، زیستی و تاریخی همسانی است که بر یگانگی یا همانندی اعضای آن دلالت میکند و آن را در یک ظرف زمانی و مکانی معین، به طور مشخص، قابل قبول و آگاهانه، از سایر گروهها متمایز میسازد.
ادامه مطلب و موارد بیشتر را اینجا ببینید:
👇👇👇👇👇
lish.ir/PAS
✅ حتما ببینید و برای دوستان خود ارسال کنید...💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_hamrah
#محتوای_پژوهشی
#فیلمنوشت
واکاوی باور شخصی فیلمساز ; مشکل مالکیت معنوی در سینمای دینی
آیا فرد غیرمذهبی میتواند فضای دینی را در فیلم خود مصور و ملموس کند؟ این پرسشی است که در مواقع خاص و عمدتا برای مقایسۀ آن دسته از آثار سینمایی که مشی و سبک دینی را برگزیدهاند، تکرار میشود. دشواری پاسخ از آن روست که بسا افرادی که درد دین و دوای دینی را در عرصه هنر دنبال میکنند و در عین حال از نوشتن یک سوگنامۀ داستانی، نمایشی یا سینمایی دربارۀ وقایعی همچون عاشورا بازماندهاند. در نقطه مقابل، گاهی آثاری را میبینیم که با نظر به ظاهر و با لحاظ مدعای آفرینندهشان از درد دین برنخاستهاند، اما قابلیت آنها برای پذیرش تفاسیر دینی پررنگ بوده، یا حتی برخوردار از شرایط الگو شدن در سینمای دینی هستند. از این رو تکرار این دو سوال را همچنان راهگشا مییابیم که:
الف) آیا کسی که سبک زندگی دینی را تجربه نکرده است، میتواند فیلمی با مضمون یا عقبۀ دینی را روایت کند؟
ب) با فرض مشاهدۀ یک اثر سینمایی با قابلیت خوانش و نشانهشناسی دینی، آیا کندوکاو در تجربه زیستۀ هنرمند هم جزئی از اجزاء نقد در این اثر خواهد بود؟
ادامه مطلب و موارد بیشتر را اینجا ببینید:
👇👇👇👇👇
lish.ir/PAZ
✅ حتما ببینید و برای دوستان خود ارسال کنید...💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_hamrah