eitaa logo
معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم
943 دنبال‌کننده
519 عکس
281 ویدیو
76 فایل
این کانال جهت اطلاع رسانی فعالیتهای معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم راه اندازی شده است. ارتباط با ادمین 👇👇 @husseinamereh @Aminqom16
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ فراخون ارسال آثار دهمین جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب و فضلای حوزه های علمیه (برادران و خواهران) ✅ این دوره از جشنواره به هنرهای «هنرهای نمایشی»، «هنرهای تجسّمی» و «هنرهای آوایی» اختصاص یافته است. ✅ موضوعات دهمین جشنواره هنر آسمانی ۱. موضوعات بخش آزاد (اولویت‌دار): 🔸 تبلیغ «کنشگری حوزه‌های علمیه» 🔸 هویت طلبگی «جذب و پذیرش حوزه» 🔸 امید آفرینی 🔸 حکومت اسلامی و ولایت فقیه 🔸 خانواده و سبک زندگی 🔸 جهاد تبیین 🔸 تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 🔸 زیست مجازی 🔸 حجاب و عفاف 🔸 مقاومت و جهاد اسلامی 🔸 فرهنگ و تمدن اسلامی ۲. موضوع بخش ویژه: 🔹 تبلیغ نوین و هوش مصنوعی مهلت ارسال آثار 31 مرداد 1403 📡 دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تضعيف‌نظام،به‌هرکیفیتی،"حرام‌قطعی" 🇮🇷مقام معظم رهبری:این که یک آقائی، در یک گوشه‌ای، عبایش را بکشد به کول خودش، بگوید: من به کارهای کشور کار ندارم، من به نظام کار ندارم، افتخار نیست! این ننگ است!! ♦️روحانی باید از وجود یک چنین نظامی، که پرچمش اسلام است، قانونش فقه اسلامی است، با همه‌ی وجود استقبال کند. مراجع تقلید کنونی، مکرر متعددی‌شان به بنده گفتند که ما تضعیف این نظام را به هر کیفیتی "حرام‌قطعی" میدانیم. خیلی‌شان از روی لطف به من پیغام میدهند یا میگویند که ما تو را مرتباً دعا میکنیم. این، نشان دهنده‌ی "قدرشناسی" از نظام اسلامی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شماها فکر و خبر و تحلیل به فضای مجازی بدید... ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
♨️🔰 سوالات متداول پذیرش ورودی های حوزه‌های علمیه 1️⃣ پذیرش حوزه آزمون دارد یا خیر؟ سوالات تشریحی است یا تستی؟ ج: آزمون کتبی دارد و سوالات تستی(چهار گزینه ای) می‌باشد. 2️⃣ مواد امتحانی آزمون چیست؟ ج: مواد امتحانی گروه های تحصیلی باهم تفاوت دارد و لیست منابع آزمون در دفترچه راهنمای پذیرش به صورت مبسوط ذکر شده است. 3️⃣ محل سکونت و معدل درسی در پذیرش تاثیر دارد؟ ج: بله، پذیرش بر اساس محل سکونت و محل انتخابی برای تحصیل با معدل های مختلف می باشد که در جدول معدل دفترچه راهنمای پذیرش ذکر شده است. داوطلبین گروه اول فقط در استان محل سکونت خود پذیرش می شوند. 4️⃣ آیا با مدرک دانشگاهی هم می توان ثبت نام نمود؟ ج: بله، با هر مقطع تحصیلی امکان ثبت نام و پذیرش وجود دارد( البته با لحاظ شرائط ذکر شده در دفترچه راهنمای پذیرش) 5️⃣ امکان تحصیل حوزه و دانشگاه وجود دارد؟ ج: امکان تحصیل همزمان در سطح1 حوزه وجود ندارد اما بعد از تکمیل سطح2 با شرایطی وجود دارد. 6️⃣ آموزش برای گروه های تحصیلی فرقی دارند؟ ج: طبق برنامه های جدید آموزشی سالهای تحصیل و متون درسی آنها با هم تفاوت دارند. 7️⃣ پس از قبولی و پذیرش چه امتیازاتی به ما تعلق می گیرد؟ ج: پس از گذراندن مراحل قطعی پذیرش و صدور کد تحصیلی رسمی، کلیه مزایای حوزه از جمله شهریه، معافیت تحصیلی و بیمه مطابق ضوابط به طلبه تعلق می گیرد. 8️⃣ حضور در خوابگاه الزامی است؟ ج: برخی از مدارس، حضور درخوابگاه جزء شرائط پذیرش آنها می‌باشد. 9️⃣ سرباز هستم، آیا امکان پذیرش در حوزه برایم وجود دارد؟ ج: افرادی که در حال خدمت هستند در صورت نداشتن اضافه سن می توانند در سامانه ثبت نام کنند و در آزمون و مصاحبه گزینشی و مشاوره شرکت می نمایند و در صورت قبولی در آن مراحل، از خدمت سربازی انفصال می شوند. 0️⃣1️⃣ چه کسانی از آزمون معاف هستند؟ ج: حافظان کل قرآن، نهج البلاغه و رتبه های برتر کنکور سراسری و..(برای توضیحات بیشتر به دفترچه راهنمای پذیرش مراجعه کنید) 1️⃣1️⃣ چه کسانی از ثبت نام و پذیرش در حوزه منع دارند؟ الف) افرادی که قبلا سابقه تحصیل در حوزه داشتند و به دلائل آموزشی و یا صیانتی اخراج شده اند. ب) افراد دارای معافیت تحصیلی که از دانشگاه اخراج شده اند. ج) افرادی که سابقه دو بار انصراف از دانشگاه را دارند ولی پایان خدمت و یا معافیت دائم ندارند. د) افرادی که شرائط مندرج در دفترچه راهنما را نداشته باشند. 2️⃣1️⃣ مدت تحصیل در حوزه چند سال است؟ ج: بلند مدت (سطح 1و2و3 حوزه، حدوداً ده سال می باشد) سفیران هدایت (دوره تحصیلی 5 ساله و همچنین تعهد تبلیغی 5 ساله می باشد) 🌐 لینک ثبت نام: http://admission2.ismc.ir/register/rules/28 🎯 جایی برای افراد پرتلاش است. 📎 📎 🔰 سنجش و پذیرش حوزه های علمیه برادران https://eitaa.com/pazireshhowzeh
25.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی: 🔸 بالاخره صف پاکان و ناپاکان، جدا خواهد شد. دیروز گروهی از خبرنگاران پیش من آمده بودند و سؤالاتشان را مطرح کردند. اولین سؤالشان این بود: در این ۱۵ سال که از انقلاب گذشته، شاهد برگشتن جوانان از انقلاب هستید؟ در واقع، از من می خواست که این را تأیید کنم! گفتم من به شما توضیح می دهم؛ انسان دو بخش دارد: بخشی که می خواهد مقتدر باشد و از همه بزند و از همه بِبَرَد و همه را غارت کند؛ و بخشی که می خواهد یک ذره به کسی تعدّی نکند. شما اروپایی ها، امریکایی ها، این بخشِ بزن-بخور را می‌بینید و آن بخش نزن-نَبَر را نمی‌بینید. شما، به جز هرزه ها هیچ‌کس زیر چترتان و پرچمتان نخواهد ماند و ما تمام پاکان جهان را، از چنگ شما بیرون می آوریم. ما با شما عالَم را قسمت می کنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزه‌های ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزه های ما برای شما و پاکان عالَم برای ما. اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، هست، بالاخره از صفوف شما خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست؛ و اگر در درون خانه های ما، وجود داشته باشد، بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به شما خواهد پیوست. این قرار ما با شما. قرآن می فرماید: «لِيَمِيزَ اللَّهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ». بگذار تا رسانه، تمام هرزه های ما را ببرد و ببینند که هنر متعهد ما، تمام متعهدهای آنها را به پیش ما خواهد آورد. متعهد ما، متعهد ما، متعهد ما بالاخره پیام انبیاء را به زبان هنر در اقصی نقاط عالم منتشر خواهد کرد. جشن در مقابل جشن؛ خبر آمد خبری در راه است
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ الْبِرِّ شَيْءٌ الْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ النَّفْعُ لِعِبَادِ اللَّهِ وَ خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ الشَّرِّ شَيْءٌ الشِّرْكُ بِاللَّهِ وَ الضَّرُّ لِعِبَادِ اللَّهِ دو خوی و صفت نیک است که برتر از آن دو چیزی نیست: ایمان به خدا، و سود و نفع رساندن به بندگان خدا؛ و دو خوی و صفت زشت است که چیزی بدتر از آن دو نیست: شرک به خدا، و زیان و ضرر رساندن به بندگان خدا. بحار الانوار، ج ۷۴، ص: ۱۳۹ معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
خالق آفاق من فوق الحجاب کرد با داود پیغامبر خطاب گفت هر چیزی که هست آن در جهان خوب و زشت و آشکارا و نهان جمله را یابی عوض الا مرا نه عوض یابی و نه همتا مرا چون عوض نبود مرا، بی من مباش من بَسَم جانِ تو، تو جان کَن مباش ناگزیر تو منم، این حلقه گیر یک نفس غافل مباش ای ناگزیر لحظه ای بی من بقای جان مخواه هرچ جز من نیست آید، آن مخواه ای طلب کار جهاندار آمده روز و شب در درد این کار آمده اوست در هر دو جهان مقصود تو گر ز روی امتحان معبود تو بر تو بفروشد جهان پیچ پیچ در جهان مفروش تو او را به هیچ بت بود هرچ آن گزینی تو برو کافری گر جان گزینی تو برو معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
اندرزهاى پيامبر صلى الله عليه و آله عنه صلى الله عليه و آله : أيُّها النّاسُ ، كأنّ المَوتَ فِيها على غَيرِنا كُتِبَ ، و كأنّ الحَقَّ فِيها على غَيرِنا وَجَبَ ، و كأنَّ الّذي يُشَيَّعُ مِن الأمواتِ سَفْرٌ عَمّا قَليلٍ إلَينا راجِعونَ ، بُيوتُهُم أجداثُهُم ، و نأكُلُ تُراثَهُم كأنّا مُخَلَّدونَ بَعدَهُم ، قَد أمِنّا كُلَّ جائحَةٍ و نَسِينا كُلَّ مَوعِظَةٍ ! طُوبى لِمَن شَغَلَهُ عَيبُهُ عَن عُيوبِ النّاسِ ، و أنفَقَ مِن مالٍ اكْتَسَبَهُ مِن حَلالٍ مِن غَيرِ مَعصيَةٍ، و رَحِمَ أهلَ الذُّلِّ و المَسكَنَةِ ، و خالَطَ أهلَ الفِقهِ و الحِكمَةِ ، و اتّبَعَ السُّنَّةَ و لَم يَعْدُها إلى بِدعَةٍ ، فأنفَقَ الفَضلَ مِن مالِهِ ، و أمسَكَ الفضَلَ مِن قَولِهِ . طُوبى لِمَن حَسُنَت سَريرَتُهُ و طَهُرَت خَليقَتُهُ .[كنز العمّال : 44175.] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اى مردم! گويى مرگ در اين دنيا براى غير ما رقم خورده و انگار حقّ در آن بر غير ما واجب گشته است و گويى مردگانى كه تشييع مى شوند مسافرانى هستند كه بزودى به سوى ما برمى گردند، خانه هاى آنها گورهايشان است و ميراث آنان را چنان مى خوريم كه گويى پس از آنها جاودانه ايم. از هر بلاى سخت و بنياد كنى خود را ايمن مى پنداريم و هر اندرزى را از ياد برده ايم. خوشا كسى كه عيب خودش او را از پرداختن به عيوب مردم بازدارد و از مالى كه از راه حلال و غير معصيت به دست آورده است، خرج كند و بر بينوايان و مستمندان رحم آورد و با مردمان فهميده و خردمند بياميزد و از سنّت پيروى كند و آن را به بدعت نكشاند و زيادى مالش را انفاق نمايد و زياده گويى زبانش را نگه دارد. خوشا كسى كه نهادش نيكو و سرشتش پاك باشد. معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
دوره دوم جلسه اول‌: اهداف تربیت اهداف تربیت را به دو دسته اهداف میانی و اهداف نهایی تقسیم می‌کنیم: هدف میانی به آن دسته از اهدافی گفته می‌شود که راه رسیدن به هدف نهایی رو هموارتر می کنند به نوعی اهداف خاصی هستند که با استفاده از رفتارهای جزئی می توان به آنها دست یافت و در نهایت به هدف غائی یا نهایی رسید. هدف نهایی همان آخرین مطلوب و مقصودی است که شایسته است به دنبال آن باشیم به عبارت دیگر هدف نهایی همون کمال اختیاریست که نهایتاً همه فعالیت‌های اختیاری ما برای آن است که به این وسیله یعنی با انجام دادن کارهای اختیاری حقیقتا کمالی را به دست آوریم که آن کمال اختیاری همان هدف نهایی است. به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
دوره دوم جلسه دوم: انواع اهداف میانی اهداف میانی به پنج دسته تقسیم می شود: 1. اهداف الهی؛ 2. اهداف شخصی؛ ۳. اهداف جمعی؛ 4. اهداف اقتصادی 5. اهداف طبیعی؛ ادامه دارد... به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan
دوره دوم؛ در تربیت دینی کودک و نوجوان جلسه سوم الف) اهداف بینشی ۱. شناخت خداوند متعال اولین و مهمترین هدف در تربیت دینی، در ساحت فکر و اندیشه مخاطب، شناخت خداوندمتعال است. أَوَّلُ اَلدِّينِ مَعْرِفَتُهُ وَ كَمَالُ مَعْرِفَتِهِ اَلتَّصْدِيقُ بِهِ وَ كَمَالُ اَلتَّصْدِيقِ بِهِ تَوْحِيدُهُ وَ كَمَالُ تَوْحِيدِهِ اَلْإِخْلاَصُ لَهُ وَ كَمَالُ اَلْإِخْلاَصِ لَهُ نَفْيُ اَلصِّفَاتِ عَنْهُ لِشَهَادَةِ كُلِّ صِفَةٍ أَنَّهَا غَيْرُ اَلْمَوْصُوفِ وَ شَهَادَةِ كُلِّ مَوْصُوفٍ أَنَّهُ غَيْرُ اَلصِّفَةِ و قدم اول در دین شناخت پروردگار است و شناخت کامل او باور کردن اوست و کمال باور کردن اور یگانه دانستن اوست و کمال یگانه دانستن او اخلاص به اوست و کمال اخلاص به او زدودن صفات از اوست. زیرا که هر صفتی گواه بر این است که غیر از موصوف خود است. ثو هر موصوفی گواهی میدهد که غیر از صفت است. الإمام الصادق عليه السلام :إِنَّ أَفضَلَ الفَرائِضِ وأَوجَبَها عَلَى الإِنسانِ مَعرِفَةُ الرَّبِّ وَالإِقرارُ لَهُ بِالعُبودِيَّةِ ، وحَدُّ المَعرِفَةِ أَنَّهُ لا إِلهَ غَيرُهُ ولا شَبيهَ لَهُ ولا نَظيرَ لَهُ ، وأَنَّهُ يُعرَفُ أَنَّهُ قَديمٌ مُثبَتٌ بِوُجودٍ غَيرِ فَقيدٍ ، مَوصوفٌ مِن غَيرِ شَبيهٍ ولا مُبطِلٍ ، لَيسَ كَمِثلِهِ شَيءٌ وهُوَ السَّميعُ البَصيرُ برترین و واجب ترین وظایف و تکالیف بر انسان شناخت پروردگار و اقرار به بندگی اوست و معرفت او آن است که بداند معبودی جز او نیست و شبیه و نظیری ندارد و بداند که او قدیم ثابت و موجودی همیشه و همه جا حاضر است. موصوفی است بدون آن که شبیه و باطل کننده ای داشته باشد. هیچ چیز مانند او نیست و شنوا و بیناست. عنه عليه السلام : لَو يَعلَمُ النّاسُ ما في فَضلِ مَعرِفةِ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ ما مَدُّوا أعيُنَهُم إلى ما مَتَّعَ اللّه ُ بِهِ الأعداءَ مِن زَهرَةِ الحَياةِ الدّنيا و نَعيمِها ، و كانَت دُنياهُم أقَلَّ عِندَهُم مِمّا يَطَؤونَهُ بِأرجُلِهِم ، و لَنَعِموا بِمَعرِفةِ اللّه ِ جَلَّ و عزَّ ، و تَلَذَّذوا بِها تَلَذُّذَ مَن لَم يَزَلْ في رَوضاتِ الجِنانِ مَعَ أولِياءِ اللّه ِ . إنَّ مَعرِفةَ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ اُنسٌ مِن كُلِّ وَحشَةٍ ، و صاحِبٌ مِن كُلِّ وَحدَةٍ ، و نُورٌ مِن كُلِّ ظُلمَةٍ ، و قُوَّةٌ مِن كُلِّ ضَعفٍ ، و شِفاءٌ مِن كُلِّ سُقمٍ .[الكافي : 8/247/347 .] امام صادق عليه السلام : اگر مردم مى دانستند كه شناخت خداوند عزّ و جلّ چه ارزشى دارد، به زرق و برق زندگى دنيا و نعمتهاى آن كه خداوند دشمنان را از آنها بهره مند ساخته است چشم نمى دوختند و دنياى آنان در نظرشان كمتر از خاك زير پايشان بود و از معرفت خدا متنعم مى شدند و چونان كسى از آن لذّت مى بردند كه همواره در باغهاى بهشت با اولياء و دوستان خدا باشد. شناخت خدا، مونس هر تنهايى است و يار هر بى كسى و روشنايى هر تاريكى و نيروى هر ناتوانى و شفاى هر بيمارى است. به کانال ملحق شوید: @tarbiatkoodak_nojavan