eitaa logo
معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم
729 دنبال‌کننده
200 عکس
78 ویدیو
32 فایل
این کانال جهت اطلاع رسانی فعالیتهای معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم راه اندازی شده است. ارتباط با ادمین 👇👇 @husseinamereh @Aminqom16
مشاهده در ایتا
دانلود
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ رهبرم، عزیزم، مقتدایم بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت سر خمّ مِی سلامت شکند اگر سبویی😭😭😭😭😭😭😭 رحلت شهادت گونه سید شهیدان خدمت و همراهان او و همچنین امام جمعه مردمی تبریز آیت الله آل هاشم را به محضر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و دوست داران نظام و انقلاب تسلیت عرض می کنیم 🏴🏴🏴
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ رهبرم، عزیزم، مقتدایم بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت سر خمّ مِی سلامت شکند اگر سبویی😭😭😭😭😭😭😭 شهادت سید شهیدان خدمت و امام جمعه مردمی و شهدای خدمت را به محضر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و دوست داران نظام و انقلاب تسلیت عرض می کنیم 🏴🏴🏴
بسمه تعالی مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا شهادت مظلومانه رئیس جمهور محترم و مغتنم ، سیدالشهدای خدمت، آیه الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری حفظه الله و مردم شریف ایران تسلیت می گوییم. آیه الله سید ابراهیم رئیسی در زندگی مجاهدانه و پر افتخار خود به سه مفهوم تبلیغ دین ، خدمت به خلق خدا و مدیریت معنای جدیدی بخشید - موثرترین و عالی ترین نماد تبلیع دین در زندگی سیاسی و مدیریتی آن شهید سعید این بود که مردم را به این باور رسانید که مسند ریاست جمهوری در ایران اسلامی، عرصه غفلت و مال اندوزی و پرو بال دادن به مال اندوزان و رانت خواران و ... نیست. این مسئولیت امانتی است در دست او که باید با تمام وجود از این منصب پاسداری کند. خستگی ناپذیری و تلاش علی الدوام و جهادی او برای همه مردم ثابت کرد فرزند اصیل حوزه‌های علمیه هیچگاه پست و مقام را سکوی کسب مال و مقام قرار نمی دهد. وبرای خدمت به خلق سر از پا نمی شناسد. - سیدالشهدای خدمت با نهضت جهاد خدمت، کسوت روحانیت را کمافی السابق به عنوان علمدار و پیشروی خدمت به خلق خدا معرفی نمود خدمت او به خلق خدا خالصانه و بی شائبه از هر نوع مطامع شخصی و حزبی بود و زیر پرچم ولایت و گوش به فرمان ولی به خدمت به خلق مشغول بود. نه با اسم خلق ومردم به فریب و انحراف خلق آلوده شد و نه با تلاش مستمر و مجاهدانه اش به جریانات انحرافی اجازه جلولان‌ داد. مجاهدت های خالصانه اش همان رساله عملیه خدمت است که با خون پاک خود تای تمت آن را نوشت. آری او امضای خدمت خدایی و بی ریای خود را اینگونه در کلام بنیانگذار کبیر انقلاب گرفت : "سلام بر حماسه‏ سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‏‌اند. سلام بر آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود مُنذران صادقی شدند که بند بند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پاره پاره پیکرشان گواهی کرده است و حقاً از روحانیت راستین اسلام و تشیع جز این انتظاری‏ نمی‏ رود » رئیسی عزیز امروز برای ملت ایران و حوزه های علمیه دیگر یک شخص نیست بلکه یک مکتب مدیریتی است با هدفگذاری های نوآورانه در عرصه خدمت ، احیاء شعارها و گفتمان انقلاب اسلامی، میدان دادن به نیروهای انقلابی و ارزشی نظام ، توجه به خداباوری و معاد باوری و انگیزه الهی و معنوی، و اهتمام به فرهنگ سازی جهاد خدمت و فرهنگ سازی اطاعت پذیری از ولی فقیه. زبان سیدالشهدای خدمت زبان تلاش و اقدام بود نه عبارت پردازی و واژه سرایی. نظریه علمی او نظریه تبعیت از ولی فقیه بود نه ارشاد ولی فقیه و نه رفع مسئولیت و از سر باز کردن مسئولیت. اگر در میان مردم و با مردم بود، با اقتدای به مولای متقیان امیر المومنین علیه السلام هیچگاه آرام نداشت. سیدالشهدای خدمت رئیسی عزیز فرزند حوزه است و حوزه شعیه در تاریخ حیات خود همواره شخصیت های خدوم و دستگیر از مردم تربیت کرده و می کند اگر او مظلومانه آماج تهمت ها و تبلیغات مسموم جبهه عناد قرار گرفت و هم اکنون نیز به او می تازند امر عجیبی نیست این تبلیغات مسموم در طول تاریخ همیشه بوده است و پاسخ آن حقانیت و معصومیت مومنان واقعی است که با صبر خود و شهادت خونین خود آن را برملا کرده اند. مبلغین و طلاب حوزه های علمیه همواره از وجود چنین تربیت شدگان در حوزه علمیه به خود می بالند و اعلام می دارند این راه و سیره تمام شدنی نیست و همواره ادامه خواهد داشت. او یک تفکر و جریان برخواسته از قرآن و عترت است و با رحلت شهادت گونه اش آن جریان و تفکر زنده تر خواهد شد. همانگونه که بعد از شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت تقویت شد و گسترش چشمگیری یافت و جبهه جهانی مقاومت با عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق خود را تثبیت نمود بعد از آیه الله رئیسی هم نهضت ملی و جهانی خدمت و ترویج فرهنگ و معارف مدیریتی انقلاب اسلامی تقویت و گسترش خواهد یافت در پایان مجددا شهادت فرزند برومند حوزه ، سیدالشهدای خدمت و سید محرومان و همراهان گرانقدرش را به محضر بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای حفظه الله و ملت شهید پرور تبریک و تسلیت عرض می نماییم. معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
هدایت شده از 
بانک تولیدات مجازی بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه ارتباط با ادمین @Mobalegh20 https://eitaa.com/banketolidat
🇮🇷🇮🇷ما ملت شهادتیم 🥀🥀🥀 ..............🍃﷽🍃............. 🌟 صحیفه سجادیه پر از انگیزه‌های شریف برای انسان‌هاست که اگر انسان به آنها توجه کند، کافیست که یک جامعه را اصلاح و بیدار کند. مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) 🔷 جلسه تخصصی صحیفه سجادیه ویژه مربیان طرح امین،جهت آشنایی با دوره تخصصی تربیت مربی صحیفه 🔷با همکاری بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه 🔷با بیان شیوای استاد حجه الاسلام و المسلمین مرتضی وافی 🌻ان شاءالله با حضور سبزتان بتوانید گامی در جهت اعتلای فرهنگ و معنویت بردارید. 🕒 زمان:دوشنبه ۷ خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح 🔶مکان: اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳، سالن شهید سلیمانی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بسم رب الشهداء و الصدیقین 🌹 در عرصه تربیت، جنگ را جدی بگیرید. مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ۹۶/۵/۳۰ ضمن عرض تبریک و تسلیت بمناسبت شهادت شهید جمهور عزیز، حضرت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان🖤 🎥گزارش مصور اختتامیه طرح تربیتی امین ۱۴۰۳_۱۴۰۲ ناحیه یک، تقدیم نگاهتان. این برنامه با حضور مسئولین و مبلغین، صبح ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن شهید عسگری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک با؛ 🔰تلاوت آیات نورانی از کلام الله مجید 🔰سخنرانی 🔰کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 🔰مدیحه سرایی 🔰دکلمه خوانی 🔰تقدیر از مبلغین برگزار گردید. با آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمامی مبلغین طرح تربیتی امین و با تشکر از همه عزیزانی که ما را در برگزاری این برنامه یاری نمودند.🌹 ان شاءالله همه از جمله سربازان منجی عالم‌ بشریت، حضرت مهدی روحی و ارواح العالمین له الفداء و زمینه ساز ظهور باشیم.🌹
🔷محفل شعر 🏴 به مناسبت هفتمین روز آسمانی شدن رئیس‌جمهور و هم‌پروازان گران‌قدرش 🔻با حضور میلاد عرفان‌پور، حامد عسکری و شاعران برتر حوزه‌های علمیه: حجج اسلام: سید محمد بابامیری جواد محمدزمانی محمدحسین انصاری نژاد محمدمهدی خانمحمدی آقایان: رضا خورشیدی فر سید علی نقیب محمدمتین کریمی و خانم‌ها: راضیه جبه داری عاطفه خرمی عاطفه جوشقانیان 🎙سخنران: حجةالإسلام والمسلمین ملانوری، معاونت محترم تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🔸با اجرای نجم‌الدین شریعتی و نوای ابوذر بیوکافی 🗓دوشنبه: ۷خرداد ۱۴۰۳ ـ ساعت: ۱۷:۰۰ سالن اجتماعات مدرسۀ دارالشّفاء 📺پخش برخط برنامه از طریق تلوزیون اینترنتی حوزه: https://heyatonline.ir/livehowzeh.ir . . دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani
مبلغان گرامی امین در صورت حضور در این محفل شعر، می توانند ساعت حضور را بعنوان فعالیت امین در گزارش ثبت نمایند
🔷دعوت نامه شرکت در «محفل شعر » 🏴 به مناسبت هفتمین روز آسمانی شدن رئیس‌جمهور و هم‌پروازان گران‌قدرش 🔻با حضور میلاد عرفان‌پور، حامد عسکری و شاعران برتر حوزه‌های علمیه: حجج اسلام: سید محمد بابامیری جواد محمدزمانی محمدحسین انصاری نژاد محمدمهدی خانمحمدی آقایان: رضا خورشیدی فر سید علی نقیب محمدمتین کریمی و خانم‌ها: راضیه جبه داری عاطفه خرمی عاطفه جوشقانیان 🎙سخنران: حجةالإسلام والمسلمین ملانوری، معاونت محترم تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🔸با اجرای نجم‌الدین شریعتی و نوای ابوذر بیوکافی 🗓دوشنبه: ۷خرداد ۱۴۰۳ ـ ساعت: ۱۷:۰۰ سالن اجتماعات مدرسۀ دارالشّفاء 📺پخش برخط برنامه از طریق تلوزیون اینترنتی حوزه: https://heyatonline.ir/livehowzeh.ir . . دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی 🆔 @Honareasemani
⚫️ مدیریت حوزه علمیه قم،مدارس علمیه و مؤسسات حوزوی برگزار می کنند: 🔲 بزرگداشت حوزوی عالم مجاهد، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش ◾️سخنرانان: 🔺آیت‌الله رجبی (زیدعزه) ریاست محترم موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و 🔺حجه‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری (زیدعزه) معاونت ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه 🏢مکان: سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره). ⏱زمان:چهارشنبه ۹ خرداد، ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰. ⚜مدیریت حوزه علمیه قم و مدارس علمیه و موسسات حوزوی
(1) حرکت ضرورت رشد و تعالی انسان گاهی برای رسیدن به یه لیوان آب و یا یه تیکه نان و حتی یه شغل و کار مناسب به تکاپو می‏افتیم و به هر دری می‏زنیم. یه عطش انسان را به تکاپو و حرکت وادار می‏کند. یه گرسنگی ما را به حرکت در می آورد. نیاز به گفتن دیگران نیست، اینکه کسی به ما بگه فلانی تو تشنه ای برو آب بخور و... نه خود تشنگی طلب آب را در انسان ایجاد می‏کند و انسان را به حرکت وادار می‏کند. در موارد ضروری ‏تر و کمال انسانی هم همین است. یعنی انسان نیاز ندارد دیگران اونها رو به حرکت وادار کنند. بلکه خود انسان و فطرت پاکش او را به حرکت وادار می کند.انسان‏هایی که سر به بالا دارند و حرکتی متعالی را می‏خواهند، و برای خود ارزش قائل هستند و به کرامت خود اهمیت می دهند، اینها مثل مثل سنگ نیستند که تا با هل دادن به جایی برسند، این حرکت تا زمانی خواهد بود که کسی او را به جلو هدایت کند و هل دهد. هر زمان این هل دادن قطع شد و این نیرو تمام شد سقوط می‏کند. سقوط یک اصل طبیعی برای سنگ هاست. انسانهایی که برای تعالی خود اهمیت قائل نیستند، خداوند در قرآن از آنها را تعبیر به سنگ می‏کند، خودش هنوز نفهمیده که باید حرکت کند. باید دیگران آنها را هل بدهند. اینها احتمال سقوط شان زیاد است. اما کسی که ریشه دار بود، و اهل فهم و درک و برای خود اصالت قائل بود، آنچه که برای دیگران غیر طبیعی است برای او طبیعی ترین خواهد بود. مثل تشنه ای می ماند که به دنبال رفع تشنگی خود از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند. خود حرکت میکند نیاز ندارد کسی او را وادار به حرکت کند. مثل گیاهی است که برخلاف جریان طبیعی سنگ، حرکت برای او یک اصل طبیعی است. به هر زحمتی که شده خودش را از دل سنگها و کلوخ ها بیرون می کشد. انسان باید سر به بالا داشته باشد، بایدحرکت کند و خود را از زیر خاک و سنگ بیرون آورد. و این حرکت برای آنهایی که ریشه دارند یک ضرورت است. معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
(2) ساختمان انسان و نیاز به حرکت انسان دارای فطرتی پاک است، الهی آفریده شده است، با توجه به فطرتی که دارد ایستادن برایش ممکن نیست. باید حرکت کند به جلو برود، به تعالی برسد، چون طوری آفریده شده است که نمی‏تواند بماند. وضعیت موجود برای او قانع کننده نیست، باید حرکت کند و قله‏ها را فتح نماید.از چیزی که در آن قرار دارد ناراضی است و برای او رضایت بخش نیست. کسانی که حرکت نمی‏کنند مجبور می‏شوند با تنوع‏ها ظاهری خود را مشغول کنند. با چیزه های به ظاهر زیبا خود را راضی نگه دارند مثل گرسنه‏ای که اگر به او غذا ندهند، کثافت‏ها را هم می‏خورد. وقتی آدمی که حرکتی ندارد، مجبور است خودش را با شکل‏های مختلف زندگی فریب دهد، چیزهایی که بی ارزش است و ماندگار نیست. خودش را مشغول می‏کند تا خیال کند که حرکتی دارد. خیلی ها خودشون رو فریب می دهند و به امور پست مشغول می کنند غافل از اینکه فطرت او به کمالات و ارزش ها تمایل دارد وبس. معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
(3) قدر و ارزش انسان انسان موجودی با ارزش و کریم است، همین قدر و منزلتش عامل حرکت او به سوی کمال و ارزشهاست. به خاطر کرامتی که دارد باید حرکت کند و نماند. انسان باید بداند اگر بماند می‏گندد.انبیاء الهی آمدند تا این قدر و ارزش او را به او گوشزد کنند و به او بشناسانند که تو با ارزشی، تو دارای قدر و کرامتی و خداوند تو را باارزش آفریده است. لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ (الإسراء 70) خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ‌ (التين‏ 4) فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ‌ (المؤمنون 14) امیر المومنین علی علیه السلام: «رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ» (غررالحکم ص233) هدف در کلام حضرت این است که انسان ارزش خود را نشناسد. «کَفَی بِالْمَرْءِ جَهْلاً أَلاَّ یَعْرِفَ قَدرَه» (خطبه 16) برای جهل ما همین بس که اندازه و قدر خود را ندانیم. اگر انسان اندازه و قدر خود را شناخت، حرکتش را شروع می‏کند و این حرکت برای انسان از هوا ضرورتش بیشتر است. انسان وقتی قدر خودش را شناخت احساس می‎کند مرگ یک تولد است. مرگ یک مخلوق است و یک وجود بزرگتر است. وجودی که از حیات دنیایی عظیم‏تر است. خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَات، می‏فهمد مرگ یک امر وجودی است نه عدمی، شروع تازه است نه تمام شدن. وقتی شناخت که مرگ تولد است، حرکتش را به هفتاد یا هشتاد سال محدود نمی‏کند. بلکه عشق به معاد پیدا می‏کند، نه معرفت به معاد. بلکه عشق به معاد پیدا می‏شود. يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ(آل‏عمران‏، 114) با این شناخت می‏فهمد که ارتباط ‏هایی دارد: _با تمام هستی ارتباط و پیوند دارد _با نسل‏ها ارتباط دارد. _با خالق هستی ارتباط دارد و در ارتباط است -با این شناخت در می‏یابد در وجودش نیروهایی وجود دارد که با هم دیگر در ارتباط هستند و اگر نداند این نیروها چگونه با هم ترکیب می‏شوند و نشناسد که چگونه آنها را تبدیل کند، قطعا به بن بست می‏رسد. ولی اگر برای ترکیب آنها راهی را شناخت در این ترکیب به تبدیل می‏رسد. می فهمد که در وجود او شهوات، هواها و هوس‏ها است. وقتی ترکیب را شناخت می‏داند چگونه آنها را تبدیل کند. در این صورت، غضب او تبدیل می‏شود. ریا و خودنمایی او تبدیل می‏شود. بخل تبدیل می‏شود. اگر انسان بفهمد چگونه می‏تواند تبدیل را در وجود خود داشته باشد دیگر هیچ لجنی در وجود او باقی نمی‏ماند و اگر نشناسد در غیر این صورت لجن‏ها او را به گنداب تبدیل می‏کند؛ حتی نعمت‏ها را تبدیل به کفر می‏کند. أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَةَ اللَّهِ کُفْراً وَ أَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ (إبراهيم‏، 28) آنها هستی خود را به نابودی و وبال سوق می‏دهند. همانا اگر این انسان استعدادهای درون خود را شناخت و با ترکیب‏هایی که به آن رسیده‏اند تبدیل می‏کنند از بن بست بیرون می‏آیند و حتی بدی‏ها و زشتی‏هایشان تبدیل می‏شود. يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ (الفرقان‏، 70) معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
این بینش است که ابوذر و بلال و سلمان درست می‏کند.ابوذرهایی که سواد نوشتن نداشتند ولی چنین بینشی است. شروع حرکت انسان از چنین بینشی است که عظمت انسان در بینش اوست نه دانش او. اهمیت این بینش: اگراین بینش نباشد مجموعه دانش و آگاهی‏ها، وسیله‏ای برای قدرت‏ها و طاغوت‏ها می‏شود. انسان که بینش مناسب نداشته باشد، دانش او نقطه ضعفش می‏شود او در دست منکرات اسیر می‏شود و از او مهره‏ای می‏سازند تا در نقشه‏های مهم خودشان بهره برداری کنند. انقلاب انبیاء: انبیاء هم با استفاده از ایجاد همین بینش‏ها انقلاب به وجود می‏آوردند.انبیاء می‏دانستند مادامی که انسان دگرگون نشده باشد هر نوع دگرگونی و انقلابی به جایی منتهی نخواهد شد. به تعبیر امیرالمومنین علی علیه السلام: انبیاء کارشان این بود که «وَ يُثيرُوا لَهُمْ دَفائِنَ الْعُقُولِ» کار آنها انقلاب در اندیشه‏ها و سنجش‏هایی بود که در جریان تولید مدفون شده بودند که باید برانگیخته و احیاء می‏شدند. تفاوت انقلاب ما با انقلاب‏های دیگر همین است.عمق انقلاب اسلامی در این است که انسان را دگرگون می‏کند. مادامی که انسان دگرگون نشده باشد هیچ نوع دگرگونی را در سطح جامعه‏اش نمی‏تواند تحمل کند. اگر بخواهی خیری را از او بگیری باید امتیاز زیادتری بدهی و اگر بخواهی او را به یک کلام حق دعوت کنی، باید ده گام باطل با او برداری. معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
(5) نیاز انسان یکی از عوامل حرکت، نیاز انسان است. انسان در مسیر زندگی خود به نیازهایی می‏رسد که در دسترس نیستند و برای رسیدن به آنها باید بکوشد و حرکت کند.کسی که در وجود خود به نیازها رسید و آنها را احساس کرد دیگر نمی‏تواند بی تفاوت باشد و منتظر باشد و ساکن بماند، بلکه باید حرکت خود را شروع کند. انسانی که به نیاز های وجودش اعتنایی نکرد و برای آنها کار نکرد و سکوت کرد و در سکون ماند، می گندد و فاسد می شود.این نیازها گاهی مربوط به جسم است که غالبا انسانها در این قسمت کوتاهی نمی کنند و به تلاش خود برای رفع نیاز ادامه می دهند. اما نیازهای مهمتری در نهاد انسان وجود دارد که آنها را نمی شود با امور دنیایی حل کرد و خود را راضی نگه داشت. برای این نیازها هم باید حرکت کرد و تلاش. کسی می‏تواند خوب شروع کند و درست حرکت کند که همه نیازها را خوب بشناسد. معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
(6) جهت حرکت حرکت چیزی نیست که ایجاد شود. در درون انسان وجود دارد.مهم جهت حرکت و شکل حرکت است.باید این حرکت را که در درون انسان وجود دارد، به سمت و جهتی مناسب هدایت کرد .باید همه نیروها و انگیزه‏هایی که در انسان وجود دارند تبدیل شوند و جهت بگیرند.باید ترس‏ها و بخل‏ها و حتی دردها و رنج‏های انسان تبدیل شوند، باید عقده‏ها تبدیل شوند.انسان باید بن بست‏های درون خود را بشناسد و بفهمد که چگونه باید از آنها بیرون بیاید.باید بفهمد چگونه از همان عقده‏های درون خود بهره بگیرد در این صورت بدی‏های او تبدیل به خوبی می‏شود. معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ الْبِرِّ شَيْءٌ الْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ النَّفْعُ لِعِبَادِ اللَّهِ وَ خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ الشَّرِّ شَيْءٌ الشِّرْكُ بِاللَّهِ وَ الضَّرُّ لِعِبَادِ اللَّهِ دو خوی و صفت نیک است که برتر از آن دو چیزی نیست: ایمان به خدا، و سود و نفع رساندن به بندگان خدا؛ و دو خوی و صفت زشت است که چیزی بدتر از آن دو نیست: شرک به خدا، و زیان و ضرر رساندن به بندگان خدا. بحار الانوار، ج ۷۴، ص: ۱۳۹
اندرزهاى پيامبر صلى الله عليه و آله عنه صلى الله عليه و آله : أيُّها النّاسُ ، كأنّ المَوتَ فِيها على غَيرِنا كُتِبَ ، و كأنّ الحَقَّ فِيها على غَيرِنا وَجَبَ ، و كأنَّ الّذي يُشَيَّعُ مِن الأمواتِ سَفْرٌ عَمّا قَليلٍ إلَينا راجِعونَ ، بُيوتُهُم أجداثُهُم ، و نأكُلُ تُراثَهُم كأنّا مُخَلَّدونَ بَعدَهُم ، قَد أمِنّا كُلَّ جائحَةٍ و نَسِينا كُلَّ مَوعِظَةٍ ! طُوبى لِمَن شَغَلَهُ عَيبُهُ عَن عُيوبِ النّاسِ ، و أنفَقَ مِن مالٍ اكْتَسَبَهُ مِن حَلالٍ مِن غَيرِ مَعصيَةٍ، و رَحِمَ أهلَ الذُّلِّ و المَسكَنَةِ ، و خالَطَ أهلَ الفِقهِ و الحِكمَةِ ، و اتّبَعَ السُّنَّةَ و لَم يَعْدُها إلى بِدعَةٍ ، فأنفَقَ الفَضلَ مِن مالِهِ ، و أمسَكَ الفضَلَ مِن قَولِهِ . طُوبى لِمَن حَسُنَت سَريرَتُهُ و طَهُرَت خَليقَتُهُ .[كنز العمّال : 44175.] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اى مردم! گويى مرگ در اين دنيا براى غير ما رقم خورده و انگار حقّ در آن بر غير ما واجب گشته است و گويى مردگانى كه تشييع مى شوند مسافرانى هستند كه بزودى به سوى ما برمى گردند، خانه هاى آنها گورهايشان است و ميراث آنان را چنان مى خوريم كه گويى پس از آنها جاودانه ايم. از هر بلاى سخت و بنياد كنى خود را ايمن مى پنداريم و هر اندرزى را از ياد برده ايم. خوشا كسى كه عيب خودش او را از پرداختن به عيوب مردم بازدارد و از مالى كه از راه حلال و غير معصيت به دست آورده است، خرج كند و بر بينوايان و مستمندان رحم آورد و با مردمان فهميده و خردمند بياميزد و از سنّت پيروى كند و آن را به بدعت نكشاند و زيادى مالش را انفاق نمايد و زياده گويى زبانش را نگه دارد. خوشا كسى كه نهادش نيكو و سرشتش پاك باشد. معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom
(7) جهت حرکت حرکت چیزی نیست که ایجاد شود. در درون انسان وجود دارد. ساختار انسان به گونه ای است که اورا به حرکت وادار می کند به عبارتی دیگر حرکت ایجاد شدنی نیست، بلکه و جود دارد و انسان همواره در حرکت است، مهم جهت حرکت و شکل حرکت است.باید این حرکت را که در درون انسان وجود دارد، به سمت و جهتی مناسب هدایت کرد. باید همه نیروها و انگیزه‏هایی که در انسان وجود دارند تبدیل شوند و جهت بگیرند.باید ترس‏ها و بخل‏ها و حتی دردها و رنج‏های انسان تبدیل شوند، باید عقده‏ها تبدیل شوند. باید همه ی بن بست های درون انسان تبدیل شوند برای این تبدیل شدن، انسان باید بن بست‏های درون خود را بشناسد و بفهمد که چگونه باید از آنها بیرون بیاید. باید بفهمد چگونه از همان عقده‏های درون خود بهره بگیرد و آنها را جهت دهد در این صورت است که بدی‏های او تبدیل به خوبی می‏شود. معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/tablighowzehqom