🔷محفل شعر #شهید_جمهور
🏴 به مناسبت هفتمین روز آسمانی شدن رئیسجمهور و همپروازان گرانقدرش
🔻با حضور میلاد عرفانپور، حامد عسکری و شاعران برتر حوزههای علمیه:
حجج اسلام:
سید محمد بابامیری
جواد محمدزمانی
محمدحسین انصاری نژاد
محمدمهدی خانمحمدی
آقایان:
رضا خورشیدی فر
سید علی نقیب
محمدمتین کریمی
و خانمها:
راضیه جبه داری
عاطفه خرمی
عاطفه جوشقانیان
🎙سخنران:
حجةالإسلام والمسلمین ملانوری، معاونت محترم تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🔸با اجرای نجمالدین شریعتی و نوای ابوذر بیوکافی
🗓دوشنبه: ۷خرداد ۱۴۰۳ ـ ساعت: ۱۷:۰۰
سالن اجتماعات مدرسۀ دارالشّفاء
📺پخش برخط برنامه از طریق تلوزیون اینترنتی حوزه:
https://heyatonline.ir/livehowzeh.ir
.
.
دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی
🆔 @Honareasemani
معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم
🔷محفل شعر #شهید_جمهور 🏴 به مناسبت هفتمین روز آسمانی شدن رئیسجمهور و همپروازان گرانقدرش 🔻با حضور
مبلغان گرامی امین در صورت حضور در این محفل شعر، می توانند ساعت حضور را بعنوان فعالیت امین در گزارش ثبت نمایند
🔷دعوت نامه شرکت در «محفل شعر #شهید_جمهور»
🏴 به مناسبت هفتمین روز آسمانی شدن رئیسجمهور و همپروازان گرانقدرش
🔻با حضور میلاد عرفانپور، حامد عسکری و شاعران برتر حوزههای علمیه:
حجج اسلام:
سید محمد بابامیری
جواد محمدزمانی
محمدحسین انصاری نژاد
محمدمهدی خانمحمدی
آقایان:
رضا خورشیدی فر
سید علی نقیب
محمدمتین کریمی
و خانمها:
راضیه جبه داری
عاطفه خرمی
عاطفه جوشقانیان
🎙سخنران:
حجةالإسلام والمسلمین ملانوری، معاونت محترم تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🔸با اجرای نجمالدین شریعتی و نوای ابوذر بیوکافی
🗓دوشنبه: ۷خرداد ۱۴۰۳ ـ ساعت: ۱۷:۰۰
سالن اجتماعات مدرسۀ دارالشّفاء
📺پخش برخط برنامه از طریق تلوزیون اینترنتی حوزه:
https://heyatonline.ir/livehowzeh.ir
.
.
دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی
🆔 @Honareasemani
⚫️ مدیریت حوزه علمیه قم،مدارس علمیه و مؤسسات حوزوی برگزار می کنند:
🔲 بزرگداشت حوزوی عالم مجاهد، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیتالله رئیسی و همراهان شهیدش
◾️سخنرانان:
🔺آیتالله رجبی (زیدعزه)
ریاست محترم موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
و
🔺حجهالاسلاموالمسلمین حسینی کوهساری (زیدعزه)
معاونت ارتباطات و بین الملل حوزههای علمیه
🏢مکان: سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امامخمینی(ره).
⏱زمان:چهارشنبه ۹ خرداد، ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰.
⚜مدیریت حوزه علمیه قم و مدارس علمیه و موسسات حوزوی
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(1)
حرکت ضرورت رشد و تعالی انسان
گاهی برای رسیدن به یه لیوان آب و یا یه تیکه نان و حتی یه شغل و کار مناسب به تکاپو میافتیم و به هر دری میزنیم. یه عطش انسان را به تکاپو و حرکت وادار میکند. یه گرسنگی ما را به حرکت در می آورد. نیاز به گفتن دیگران نیست، اینکه کسی به ما بگه فلانی تو تشنه ای برو آب بخور و... نه خود تشنگی طلب آب را در انسان ایجاد میکند و انسان را به حرکت وادار میکند.
در موارد ضروری تر و کمال انسانی هم همین است. یعنی انسان نیاز ندارد دیگران اونها رو به حرکت وادار کنند. بلکه خود انسان و فطرت پاکش او را به حرکت وادار می کند.انسانهایی که سر به بالا دارند و حرکتی متعالی را میخواهند، و برای خود ارزش قائل هستند و به کرامت خود اهمیت می دهند، اینها مثل مثل سنگ نیستند که تا با هل دادن به جایی برسند، این حرکت تا زمانی خواهد بود که کسی او را
به جلو هدایت کند و هل دهد. هر زمان این هل دادن قطع شد و این نیرو تمام شد سقوط میکند. سقوط یک اصل طبیعی برای سنگ هاست. انسانهایی که برای تعالی خود اهمیت قائل نیستند، خداوند در قرآن از آنها را تعبیر به سنگ میکند، خودش هنوز نفهمیده که باید حرکت کند. باید دیگران آنها را هل بدهند. اینها احتمال سقوط شان زیاد است.
اما کسی که ریشه دار بود، و اهل فهم و درک و برای خود اصالت قائل بود، آنچه که برای دیگران غیر طبیعی است برای او طبیعی ترین خواهد بود. مثل تشنه ای می ماند که به دنبال رفع تشنگی خود از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند. خود حرکت میکند نیاز ندارد کسی او را وادار به حرکت کند. مثل گیاهی است که برخلاف جریان طبیعی سنگ، حرکت برای او یک اصل طبیعی است. به هر زحمتی که شده خودش را از دل سنگها و کلوخ ها بیرون می کشد.
انسان باید سر به بالا داشته باشد، بایدحرکت کند و خود را از زیر خاک و سنگ بیرون آورد. و این حرکت برای آنهایی که ریشه دارند یک ضرورت است.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(2)
ساختمان انسان و نیاز به حرکت
انسان دارای فطرتی پاک است، الهی آفریده شده است، با توجه به فطرتی که دارد ایستادن برایش ممکن نیست. باید حرکت کند به جلو برود، به تعالی برسد، چون طوری آفریده شده است که نمیتواند بماند. وضعیت موجود برای او قانع کننده نیست، باید حرکت کند و قلهها را فتح نماید.از چیزی که در آن قرار دارد ناراضی است و برای او رضایت بخش نیست.
کسانی که حرکت نمیکنند مجبور میشوند با تنوعها ظاهری خود را مشغول کنند. با چیزه های به ظاهر زیبا خود را راضی نگه دارند مثل گرسنهای که اگر به او غذا ندهند، کثافتها را هم میخورد. وقتی آدمی که حرکتی ندارد، مجبور است خودش را با شکلهای مختلف زندگی فریب دهد، چیزهایی که بی ارزش است و ماندگار نیست. خودش را مشغول میکند تا خیال کند که حرکتی دارد. خیلی ها خودشون رو فریب می دهند و به امور پست مشغول می کنند غافل از اینکه فطرت او به کمالات و ارزش ها تمایل دارد وبس.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(3)
قدر و ارزش انسان
انسان موجودی با ارزش و کریم است، همین قدر و منزلتش عامل حرکت او به سوی کمال و ارزشهاست. به خاطر کرامتی که دارد باید حرکت کند و نماند. انسان باید بداند اگر بماند میگندد.انبیاء الهی آمدند تا این قدر و ارزش او را به او گوشزد کنند و به او بشناسانند که تو با ارزشی، تو دارای قدر و کرامتی و خداوند تو را باارزش آفریده است.
لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ (الإسراء 70)
خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ (التين 4)
فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ (المؤمنون 14)
امیر المومنین علی علیه السلام: «رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ» (غررالحکم ص233)
هدف در کلام حضرت این است که انسان ارزش خود را نشناسد.
«کَفَی بِالْمَرْءِ جَهْلاً أَلاَّ یَعْرِفَ قَدرَه» (خطبه 16)
برای جهل ما همین بس که اندازه و قدر خود را ندانیم.
اگر انسان اندازه و قدر خود را شناخت، حرکتش را شروع میکند و این حرکت برای انسان از هوا ضرورتش بیشتر است.
انسان وقتی قدر خودش را شناخت احساس میکند مرگ یک تولد است. مرگ یک مخلوق است و یک وجود بزرگتر است. وجودی که از حیات دنیایی عظیمتر است.
خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَات، میفهمد مرگ یک امر وجودی است نه عدمی، شروع تازه است نه تمام شدن.
وقتی شناخت که مرگ تولد است، حرکتش را به هفتاد یا هشتاد سال محدود نمیکند. بلکه عشق به معاد پیدا میکند، نه معرفت به معاد. بلکه عشق به معاد پیدا میشود.
يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ(آلعمران، 114)
با این شناخت میفهمد که ارتباط هایی دارد:
_با تمام هستی ارتباط و پیوند دارد
_با نسلها ارتباط دارد.
_با خالق هستی ارتباط دارد و در ارتباط است
-با این شناخت در مییابد در وجودش نیروهایی وجود دارد که با هم دیگر در ارتباط هستند
و اگر نداند این نیروها چگونه با هم ترکیب میشوند و نشناسد که چگونه آنها را تبدیل کند، قطعا به بن بست میرسد.
ولی اگر برای ترکیب آنها راهی را شناخت در این ترکیب به تبدیل میرسد. می فهمد که در وجود او شهوات، هواها و هوسها است. وقتی ترکیب را شناخت میداند چگونه آنها را تبدیل کند.
در این صورت، غضب او تبدیل میشود. ریا و خودنمایی او تبدیل میشود. بخل تبدیل میشود.
اگر انسان بفهمد چگونه میتواند تبدیل را در وجود خود داشته باشد دیگر هیچ لجنی در وجود او باقی نمیماند و اگر نشناسد در غیر این صورت لجنها او را به گنداب تبدیل میکند؛ حتی نعمتها را تبدیل به کفر میکند.
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَةَ اللَّهِ کُفْراً وَ أَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ (إبراهيم، 28)
آنها هستی خود را به نابودی و وبال سوق میدهند.
همانا اگر این انسان استعدادهای درون خود را شناخت و با ترکیبهایی که به آن رسیدهاند تبدیل میکنند از بن بست بیرون میآیند و حتی بدیها و زشتیهایشان تبدیل میشود.
يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ (الفرقان، 70)
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
این بینش است که ابوذر و بلال و سلمان درست میکند.ابوذرهایی که سواد نوشتن نداشتند ولی چنین بینشی است. شروع حرکت انسان از چنین بینشی است که عظمت انسان در بینش اوست نه دانش او.
اهمیت این بینش:
اگراین بینش نباشد مجموعه دانش و آگاهیها، وسیلهای برای قدرتها و طاغوتها میشود.
انسان که بینش مناسب نداشته باشد، دانش او نقطه ضعفش میشود او در دست منکرات اسیر میشود و از او مهرهای میسازند تا در نقشههای مهم خودشان بهره برداری کنند.
انقلاب انبیاء:
انبیاء هم با استفاده از ایجاد همین بینشها انقلاب به وجود میآوردند.انبیاء میدانستند مادامی که انسان دگرگون نشده باشد هر نوع دگرگونی و انقلابی به جایی منتهی نخواهد شد.
به تعبیر امیرالمومنین علی علیه السلام: انبیاء کارشان این بود که «وَ يُثيرُوا لَهُمْ دَفائِنَ الْعُقُولِ»
کار آنها انقلاب در اندیشهها و سنجشهایی بود که در جریان تولید مدفون شده بودند که باید برانگیخته و احیاء میشدند.
تفاوت انقلاب ما با انقلابهای دیگر همین است.عمق انقلاب اسلامی در این است که انسان را دگرگون میکند.
مادامی که انسان دگرگون نشده باشد هیچ نوع دگرگونی را در سطح جامعهاش نمیتواند تحمل کند. اگر بخواهی خیری را از او بگیری باید امتیاز زیادتری بدهی و اگر بخواهی او را به یک کلام حق دعوت کنی، باید ده گام باطل با او برداری.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(5)
نیاز انسان
یکی از عوامل حرکت، نیاز انسان است.
انسان در مسیر زندگی خود به نیازهایی میرسد که در دسترس نیستند و برای رسیدن به آنها باید بکوشد و حرکت کند.کسی که در وجود خود به نیازها رسید و آنها را احساس کرد دیگر نمیتواند بی تفاوت باشد و منتظر باشد و ساکن بماند، بلکه باید حرکت خود را شروع کند. انسانی که به نیاز های وجودش اعتنایی نکرد و برای آنها کار نکرد و سکوت کرد و در سکون ماند، می گندد و فاسد می شود.این نیازها گاهی مربوط به جسم است که غالبا انسانها در این قسمت کوتاهی نمی کنند و به تلاش خود برای رفع نیاز ادامه می دهند. اما نیازهای مهمتری در نهاد انسان وجود دارد که آنها را نمی شود با امور دنیایی حل کرد و خود را راضی نگه داشت. برای این نیازها هم باید حرکت کرد و تلاش. کسی میتواند خوب شروع کند و درست حرکت کند که همه نیازها را خوب بشناسد.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(6)
جهت حرکت
حرکت چیزی نیست که ایجاد شود. در درون انسان وجود دارد.مهم جهت حرکت و شکل حرکت است.باید این حرکت را که در درون انسان وجود دارد، به سمت و جهتی مناسب هدایت کرد .باید همه نیروها و انگیزههایی که در انسان وجود دارند تبدیل شوند و جهت بگیرند.باید ترسها و بخلها و حتی دردها و رنجهای انسان تبدیل شوند، باید عقدهها تبدیل شوند.انسان باید بن بستهای درون خود را بشناسد و بفهمد که چگونه باید از آنها بیرون بیاید.باید بفهمد چگونه از همان عقدههای درون خود بهره بگیرد در این صورت بدیهای او تبدیل به خوبی میشود.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم)
خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ الْبِرِّ شَيْءٌ الْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ النَّفْعُ لِعِبَادِ اللَّهِ وَ خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ الشَّرِّ شَيْءٌ الشِّرْكُ بِاللَّهِ وَ الضَّرُّ لِعِبَادِ اللَّهِ
دو خوی و صفت نیک است که برتر از آن دو چیزی نیست: ایمان به خدا، و سود و نفع رساندن به بندگان خدا؛ و دو خوی و صفت زشت است که چیزی بدتر از آن دو نیست: شرک به خدا، و زیان و ضرر رساندن به بندگان خدا.
بحار الانوار، ج ۷۴، ص: ۱۳۹
اندرزهاى پيامبر صلى الله عليه و آله
عنه صلى الله عليه و آله : أيُّها النّاسُ ، كأنّ المَوتَ فِيها على غَيرِنا كُتِبَ ، و كأنّ الحَقَّ فِيها على غَيرِنا وَجَبَ ، و كأنَّ الّذي يُشَيَّعُ مِن الأمواتِ سَفْرٌ عَمّا قَليلٍ إلَينا راجِعونَ ، بُيوتُهُم أجداثُهُم ، و نأكُلُ تُراثَهُم كأنّا مُخَلَّدونَ بَعدَهُم ، قَد أمِنّا كُلَّ جائحَةٍ و نَسِينا كُلَّ مَوعِظَةٍ ! طُوبى لِمَن شَغَلَهُ عَيبُهُ عَن عُيوبِ النّاسِ ، و أنفَقَ مِن مالٍ اكْتَسَبَهُ مِن حَلالٍ مِن غَيرِ مَعصيَةٍ، و رَحِمَ أهلَ الذُّلِّ و المَسكَنَةِ ، و خالَطَ أهلَ الفِقهِ و الحِكمَةِ ، و اتّبَعَ السُّنَّةَ و لَم يَعْدُها إلى بِدعَةٍ ، فأنفَقَ الفَضلَ مِن مالِهِ ، و أمسَكَ الفضَلَ مِن قَولِهِ . طُوبى لِمَن حَسُنَت سَريرَتُهُ و طَهُرَت خَليقَتُهُ .[كنز العمّال : 44175.]
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
اى مردم! گويى مرگ در اين دنيا براى غير ما رقم خورده و انگار حقّ در آن بر غير ما واجب گشته است و گويى مردگانى كه تشييع مى شوند مسافرانى هستند كه بزودى به سوى ما برمى گردند، خانه هاى آنها گورهايشان است و ميراث آنان را چنان مى خوريم كه گويى پس از آنها جاودانه ايم. از هر بلاى سخت و بنياد كنى خود را ايمن مى پنداريم و هر اندرزى را از ياد برده ايم.
خوشا كسى كه عيب خودش او را از پرداختن به عيوب مردم بازدارد
و از مالى كه از راه حلال و غير معصيت به دست آورده است، خرج كند
و بر بينوايان و مستمندان رحم آورد
و با مردمان فهميده و خردمند بياميزد
و از سنّت پيروى كند و آن را به بدعت نكشاند
و زيادى مالش را انفاق نمايد
و زياده گويى زبانش را نگه دارد.
خوشا كسى كه نهادش نيكو و سرشتش پاك باشد.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(7)
جهت حرکت
حرکت چیزی نیست که ایجاد شود. در درون انسان وجود دارد. ساختار انسان به گونه ای است که اورا به حرکت وادار می کند به عبارتی دیگر حرکت ایجاد شدنی نیست، بلکه و جود دارد و انسان همواره در حرکت است، مهم جهت حرکت و شکل حرکت است.باید این حرکت را که در درون انسان وجود دارد، به سمت و جهتی مناسب هدایت کرد. باید همه نیروها و انگیزههایی که در انسان وجود دارند تبدیل شوند و جهت بگیرند.باید ترسها و بخلها و حتی دردها و رنجهای انسان تبدیل شوند، باید عقدهها تبدیل شوند. باید همه ی بن بست های درون انسان تبدیل شوند برای این تبدیل شدن، انسان باید بن بستهای درون خود را بشناسد و بفهمد که چگونه باید از آنها بیرون بیاید. باید بفهمد چگونه از همان عقدههای درون خود بهره بگیرد و آنها را جهت دهد در این صورت است که بدیهای او تبدیل به خوبی میشود.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(8)
رشد انسان
مادامی که در خود انسان حرکتی به وجود نیاید، هر نوع حرکتی، هر نوع تربیتی، هر نوع باروری و زیاد شدنی جز به کم شدن انسان منتهی نمیشود.گاهی زیاد برای انسانی که خود زیاد نشده باشد فقط رنج و درد را به همراه خواهد داشت.گاهی انسان برای خود مطالعاتی را در نظر میگیرد و سیر مطالعاتی درست میکند و در مسیر روزمره زندگی کتابهای زیادی را مطالعه میکند. دانش و آگاهی های او در عرصه های مختلف زیاد میشود؛ ولی چون خودش از درون زیاد نشده است، این آگاهی ها وبال گردن، و موجب درد و رنج او میشود و او را از مسیر رشد واقعی منحرف میکند.
قرآن می فرماید: «وَ یَتَعَلَّمُونَ ما یَضُرُّهُمْ وَ لایَنْفَعُهُمْ» بقره : 102
برخی از مردم اموری را می آموزند كه مایه ی ضرر و زیان است و هیچ نفعی نمی رساند. چنان كه بعضی سراغ سحر و جادو می روند تا میان همسران جدایی افكنند.
در دعاها می خوانیم: «أعوذُ بِكَ مِنْ عِلْمٍ لایَنْفَع؛ به خدا پناه می برم از علمی كه مفید نیست. » مستدرك الوسائل، ج 5، ص 69
امام خمینی (ره) در این باره می نویسد: «اصطلاحات و زرق و برق عبارات و تزیین ترکیبات کلمات و تحویل دادن به عقول ضعیفه برای تحصیل مقامات دنیویه، آن را «آیات محکمات» نتوان گفت؛ بلکه حجب غلیظه و اوهام واهیه باید نام نهاد، زیرا که انسان اگر در کسب علوم، مقصدش به وصول به حق تعالی و تحقق به اسما و صفات و تخلّق به اخلاق الله نباشد، هر یک از ادراکاتش درکاتی شود برای او و حجاب های مظلمه ای گردد که قلبش را تاریک و بصیرتش را کور کند.
این مسئله اختصاص به علوم دنیوی یا اخروی ندارد، بلکه هر دانشی که راه به معشوق حقیقی نبرد، بار خاطر است. حتی گاه عرفان و علم توحید نیز به جای آنکه راهگشا و راهبر باشد، سد طریق کمال و موجب خسران و زیان ابدی است؛ زیرا موجب تکبر شخص عارف و خود برتربینی او می گردد و اسیر اصطلاحات و تعابیر و تعاریف می ماند»»
لذا علوم دو دستهاند: علوم مفید و علوم مضر.
لذا در روایات ما هست که در ذات خداوند کنجکاوی نکنید، چون خودتان زیاد نشدهاید. با توجه به نامحدود بودن ذات پاک خداوند و محدود بودن عقل و علم و دانش ما حد ما نیست که در ذات خداوند فکر کنیم.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(9)
رشد مانع اسارت
مادامی که انسان رشد پیدا نکرده باشد، و تا خودش را باور نکرده باشد، اسیر و ذلیل قدرتها و ثروتها خواهد شد.اگر انسان خودش را رشد ندهد و براش مهم نباشد که رشد کند و برای تعالی خود تلاشی نداشته باشد، اگر ثروتش را زیاد کند، قدرت وعلمش را زیاد کند، عشقش زیاد شود، هرچیزی در زندگی او زیاد شود چیزی جز بدبختی برای او به ارمغان نخواهد آورد.کسی که راه زیاد کردن ثروت و علم خودش را یاد گرفته حتما باید برای بارور شدن خودش هم راهی پیدا کرده باشد. باید بداند، با ریاضت، با عبادت، با جهاد، با نماز، با خدمت به خلق و... باید به رشد رسید یعنی این انسان باید راههای بارور شدن خودش را بداند.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی (10)
هدف در زندگی
در مسیر رشد انسان باید هدفمند زندگی کند و هدف باید در رابطه با خود انسان انتخاب شود و این هدف مبنای طرح ریزی و برنامه ریزی او میشود و هدف هر کس در رابطه با اندازه و ارزشی است که از خود سراغ دارد، در رابطه با درکی است که از خود دارد. هدف ها به اندازه شخصیت ها تغییر و تبدیل پیدا میکنند.اگر میخواهیم هدف کسی را عوض کنیم، باید بینش و فکر او را نسبت به اندازه و قدرش کم یا زیاد کنیم.
انسان در مقایسه خود با دیگر پدیدها، تفاوت خود را با آنها میبیند.کسی که قدر و ارزش خود را فهمید، دیگر هدفی کمتر از خودش را انتخاب نمیکند. وقتی که فهمیدم کسی هستم، میتوانم بفهمم برای چه باید باشم.
در دعای مکارم الاخلاق، امام سجاد علیه السلام دعا میکند:
«اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ بَلِّغْ بِإِیمَانِی أَکْمَلَ الْإِیمَانِ وَ انْتَهِ بِنِیَّتِی إِلَى أَحْسَنِ النِّیَّاتِ وَ بِعَمَلِی إِلَى أَحْسَنِ الْأَعْمَالِ اَللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِی وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَک یقِینِی، وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِک مَا فَسَدَ مِنِّی »
بارخدایا بر محمد و آلش درود فرست، و ایمانم را به درجه کاملترین ایمان رسان، و یقینم را برترین یقین گردان، و نیتم را به بهترین نیتها منتهی ساز، و کردارم را به بهترین کردارها تبدیل کن. بارخدایا، نیتم را به لطف خود کامل و خالص گردان، و یقینم را بدان گونه که دانی به راه صحت بر، و تباهی کارم را به قدرتت اصلاح کن.
امام میخواهد زندگی انسان ادامه پیدا کند. هم عملش و هم نیت هم هدفش. واین نیت او احسن و عالی ترین باشد.
و در همه زنگی او راه پیدا کند.
خدایا محبت و لطف تو به من، این باشد که نیت من، نیت عالی من در تمام زندگی وفور پیداکند و محدود به یک قسمت از کار و در یک مقطع از زندگی من نباشد. اَللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِی
حتی در انسان عالی نیت هم در اوج کمال انتخاب می شود.
این نوع هدف گذاری نشان از درک بالا ازخود است.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
هدایت شده از استاد حسین انصاریان
36.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #کلیپ_تصویری
👈 چه کسی سوال و جواب نداره؟!
🏴ویژه شب جمعه، شب زیارتی اباعبدالله(ع)
🔹 محرم 1402
🔹 تهران / حسینیه هدایت
🆔 @ansarian_ir
باسمه تعالی
مبلغان محترم مدارس امین سراسر کشور (زیدعزهم)
سلام علیکم
با تقدیم احترام و عرض ارادت، به اطلاع می رساند سامانه سماوات جهت ثبت گزارش خرداد ماه از ساعت 24 روز پنجشنبه 1403/3/10 تا 1403/3/18 فعال می باشد و مبلغان محترم امین می توانند گزارش خرداد خود را ثبت نمایند.
👈 تذکرات:
1- گزارش خروجی تبلیغ دانش آموزی و فرم ثبت جذب به گزارش ماهانه خرداد لینک و پیوست شده است و تا این دو گزارش ثبت نشود، امکان ثبت گزارش ماهانه فعال نمی گردد.
2- ثبت خروجی تبلیغ و فرم جذب ؛ جهت تمدید حکم و ادامه فعالیت مبلغان در سال تحصیلی آینده موثر می باشد.
3- با توجه به تعطیلی کلاس های مدارس ابتدایی در پایان اردیبهشت و دوره اول و دوم متوسطه تا نیمه خرداد، در ثبت ساعت کارکرد خود دقت لازم را داشته باشید.
4-خرداد ماه آخرین ماه ثبت گزارش ماهانه می باشد و چنانچه مبلغان محترم به هر دلیلی گزارش فعالیت خود را ثبت نکنند، امکان پرداخت معوقه وجود ندارد.
5- در صورتی که مبلغ در این ماه فعالیتی نداشته اما از ماه اردیبهشت طلب دارد، حتما در گزارش خرداد عدد صفر را ثبت نموده تا معوقه ماه قبل در محاسبه مالی لحاظ گردد.
6- مبلغینی که در ماه خرداد فعالیتی نداشته اند، با ثبت خروجی تبلیغ و فرم جذب ؛ گزارش ماهانه خود را با عدد صفر نهایی نمایند.
7_ آمار و اعداد در خروجی تبلیغ دانش آموزی و جذب را با دقت ثبت و تکمیل نمایید.
8_ محدوده ثبت گزارش خرداد ماه، از ۱۳ اردیبهشت الی ۱۲ خرداد می باشد.
با تشکر
مدیریت نهادهای آموزشی و قضائی
مدارس امین
✅ جهت اطلاع از اخبار و اطلاعات مربوط به امین، در کانال اطلاع رسانی مدارس امین عضو شوید.
آدرس لینک: https://eitaa.com/amouzeshamin
🔷 برگزاری کمیته فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی
🔹 کمیته فرهنگی قرارگاه نوزده دی در روز چهارشنبه نهم خرداد در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مردانپور و با حضور اعضا برگزار گردید .
🔹 در این جلسه ضمن بیان ساختارهای معاونت تبلیغ حوزه علمیه که بعنوان پشتیبانی کننده قرارگاه نوزده دی بعنوان کمیته فرهنگی فعال می باشد ، طرح حافظان نور جهت نقش آفرینی کمی و کیفی مبلغین عمومی و تخصصی در سطح محلات و مدارس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
🔹 در این جلسه اعضای کمیته نیز به بیان نظرات خود پرداخته و در انتهای جلسه برادر بابایی مسئول دبیرخانه قرارگاه نوزده دی ضمن قدردانی از دغدغه و اقدامات شایسته معاونت تبلیغ حوزه در طرحهای اثرگذار جهت رفع و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح مدارس ، محلات و اماکن / ایجاد همگرایی ، هماهنگی ، هم اندیشی بین رابطین فرهنگی دستگاهها و اتصال آنان به گروههای مردمی را جز اصلی ترین وظایف کمیته فرهنگی عنوان و آمادگی قرارگاه را جهت حمایت های معنوی اعلام داشتند .
#معاونت_تبلیغ_حوزه_علمیه_قم
#کمیته_فرهنگی
#قرارگاه_فرهنگی_اجتماعی_نوزده_دی
https://eitaa.com/qarargahenozdahdey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 بغض رهبر انقلاب هنگام صحبت از تلاشهای شهید جمهور
🔺️بعد از شهادت رئیسجمهور همه از خدمات و تلاشهای او حرف زدند و من دلم برای رئیسی سوخت
🔺️اینها در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند این حرفها را بگویند.
https://eitaa.com/joinchat/820051968C2b85dac984
📣 گسترده ترین شبکه خبری مردمی در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی بسیار جالب و عارفانه همسر آیت الله رئیسی
🔹بخشهایی از سخنان دکتر علمالهدی همسر شهید آیتالله رییسی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در دانشگاه فردوسی مشهد
هدایت شده از اطلاع رسانی نسیم رحمت حوزه علمیه قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طلاب اگر برای انتخابات کار نکنند نزد خدا مسئولند.
هدایت شده از موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️
طلبهی جهادگر، طلبهی تلاشگر، طلبهی بسیجی، طلبهای که آماده است تا در میدان های خطر حضور پیدا کند، این طلبه است که اگر با ابزار علم مجهز شد، آن وقت دنیایی در مقابل او دیگر تاب نمیآورد...
امام خامنه ای حفظه الله - ۱۳۷۰/۱۲/۰۱
🔰رزمایش کشوری علمی فرهنگی میقات۱۲
✅ ویژه طلاب برادر فعال سراسر کشور
📚 برخی عناوین:
🔹هویـــت طلبگـی
🔹انقـــلاب اســـلامی
🔹مـــدیـــریـــت تبلیـــغ
🔹نظام تحـول و تربیـت
🔹جهـت گیـری تخصصـی
🔹طلبه طراز انقـلاب اسلامی
🔹مسأله محوری و حـل مسأله
🔹مدیـریـت و تشکیـلات اسـلامـی
🗓 زمان برگزاری :
۳۱ تیر الی۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳
⏳آخرین مهلت ثبت نام :
جـمـعـه ۲۵ خــرداد مــاه ۱۴۰۳
💬 ثبت نام اولیه :
📩 ارسال عبارت «طلبه + استان محل تحصیل» به شماره ۶۶۰۰۰۲۵۲۵۰
🖥 مراجعه به پیشخوان حوزه های علمیه (سامانه نجاح)
🌐 اطلاعات بیشتر : www.miqat.ir
☎️ شماره تماس : ۳۷۸۴۰۴۷۵-۰۲۵
📲 شناسه ایتا : @miqat_12
پایگاه اطلاع رسانی l کانال ایتا
📣 شما هم با انتشار این پیام در مسیر رشد، شکوفایی و ارتقاء علمی و عملی جوانان مؤمن انقلابی موثر باشید.
#میقات
#قرارگاه_طلاب
#رزمایش_میقات
#موسسه_میقات_جوانان_انقلاب_اسلامی