eitaa logo
تبیین، تحلیل و اجتهاد
928 دنبال‌کننده
16 عکس
13 ویدیو
1 فایل
این کانال جهت بارگذاری متن‌های تحلیلی_تبیینی راه‌اندازی شده و وابسته به مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری می‌باشد. ادمین: @Manzome_fekri110
مشاهده در ایتا
دانلود
۲. برخلاف تصور عده‌ای که دائما بدنبال تزریق روح ناامیدی هستند و مردم و خصوصا جوانان را متهم به فاصله گرفتن از دین و معنویت و روحانیت(که مظهر دین‌داری و معنویت و اخلاق و سیاست هستند) می‌کنند، حضرت آقا به درستی فرمودند که اتفاقا قضیه صد در صد برعکس است. امروز بیش از هر زمان دیگری بازار فهم و عمل به معارف اسلام ناب داغ است. پ.ن: بنده مفتخرم که در ۶ماه اخیر در سخنرانی‌ها و کلاس‌ها و جلسات مختلف عرض کرده‌ام که در طول تاریخ غیبت کبری، کمتر زمانی را سراغ داریم که اقبال عموم مردم و خصوصا جوانان به دین و سخنگویان دین، به اندازه‌ی الان جمهوری اسلامی باشد. الحمدلله
۳. در بخش دیگر این سخنرانی، معظم‌له به زیبایی، فلسفه‌ی بعثت انبیاء و مهم‌ترین کارکردهای نبوت و در ادامه مهم ‌ترین وظایف طلاب(به عنوان اینکه علمای دین مثل انبیاء بنی اسرائیل هستند) را که عبارت است از، تحقق تمام دین در تمام عرصه‌های زندگی، بیان کردند.
این کانال جهت بارگذاری متن‌های تحلیلی، تبیینی و اجتهادی حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان راه‌اندازی شد. متن‌هایی که در این کانال گذاشته می‌شود، توسط شخص ایشان تهیه و مکتوب می‌شود. @tabyin_tahlil_ejtehad ادمین: @Manzome_fekri110
سلام علیکم دلیل مهم در سازندگی اندیشه‌ی رهبر انقلاب، فهم درست و صحیح ایشان از دین است. ببینید حرف‌های دوم رمضان حضرت آقا سال‌ها پیش نیز گفته شده است: اشتباه بزرگ توده‌های عظیم مسلمان‌، امروز در سراسر دنیا این است که توحید را از حیطه‌ی ذهن به حیطه‌ی زندگی نمی‌آورند. معتقدند که «خدا یک است و دو نیست» اما نقش این عقیده در محوطه‌ی عظیم زندگی کاملاً برایشان مطرح نیست. این است که شیطان‌ها به نام خدا و قوانین طاغوتی به جای قوانین الهی دارد حکومت می‌کنند. اشکال کار توده‌های مسلمان این است که توحید فقط در ذهن‌ها و زندانیِ محفظه ذهنیت‌هایشان است. معتقدند که "خدا یک است و دو نیست" اما برایشان نقش این عقیده در زندگی، در اخلاق فردی، در شکل اجتماعی، در سازندگی انسان و شخصیت انسان، در شکل‌یابی جامعه و نظام سیاسی و نظام اقتصادی... مطرح نیست. آنچه ما از مجموع معارف قرآنی استفاده می‌کنیم و درمی‌یابیم، این است که اسلام از ، ایجاد نظام اسلامی، به نحو کامل است. دینِ حداقلی و اکتفای به حداقل‌ها، از نظر اسلام قابل قبول نیست. اسلام، صرفاً یک اعتقاد و یک عمل فردی نیست؛ بلکه برای اداره زندگی بشر است. رهبر انقلاب اسلامی کتاب عهد مشترک، ص۵۱ @tabyin_tahlil_ejtehad
خدای متعال پیغمبران را فرستاد برای توحید، برای اجتناب از طاغوت، برای عبودیت خداوند، اساس کار این است. عهد مشترک، ص۵۳
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیلی پیرامون آهنگ و رقصی که در بعضی مدارس انجام شد و تجمع دانشگاه تهران @tabyin_tahlil_ejtehad
سلام علیکم در این صوت حرف از زدم و اینکه نقطه‌ی مهم تمرکز دشمن ناامید کردن مردم خصوصا انقلابیون از است. بدانید که بدون حرکت قطار پیشرفت کشور بازمی‌ایستد و دشمن به دنبال توقف و یا کند کردن حرکت انقلاب است. موتور پیشران کشور است، پس تا می‌توانیم باید با خدمت به مردم را در دل‌ها روزافزون کنیم. به این جمله‌ی رهبر انقلاب خوب توجه کنید: بزرگترین مبارزه با امریکا، خدمت به این مردم است. هرکه میخواهد با امریکا مبارزه اساسی کند، باید به این مردم خدمت کند. هر که میخواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملىِ کارآمد کند، با فساد مبارزه کند. ابزارهای دشمن در درون کشور و نظام ما عبارت است از فساد، تبعیض و فاصله طبقاتی. ما باید با اینها مبارزه کنیم. ۱۳۸۲/۳/۱۴ @tabyin_tahlil_ejtehad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرامون گلایه‌مندی حضرت آقا از صدا و سیما و شورای انقلاب فرهنگی @tabyin_tahlil_ejtehad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت یکی از مخاطبین کانال که دو سوال رو مطرح کردند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخِ دو سوال. @tabyin_tahlil_ejtehad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 #صوت کار بر "زمین" مانده... حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان #بیانیه‌ی_گام_دوم @tabyin_tahlil_ejtehad
سلام علیکم طاعات قبول ما برای ایجاد گفتمان نیاز به و و داریم. باید در جبهه‌ی انقلاب کسانی باشند که بعنوان مبانی و معارف و اهداف انقلاب اسلامی، مطرح باشند. همچنان که مثلا سخنگوی فلان نهاد، مرجع روشنگری نسبت به مسائل و رخدادهای آن نهاد است، جبهه‌ی انقلاب هم به اینچنین نیاز دارد. مساله دوم است. جبهه‌ی انقلاب علاوه بر آموزش دیده و توجیه شده، نیاز به رسانا هم دارد. رسانه اگر و یا بود، از رسانا بودن می‌افتد. در کنار سخنگویان و رسانه، نیاز به گفتمان سازی که در متن میدانِ انقلاب حضور فعال و هوشمندانه داشته باشند هم داریم. بنده نسبت به بزرگوارانی که اصطلاحا لیدرهای انقلابی محسوب می‌شوند و همچنین رسانه‌هایی که کارهای انقلابی می‌کنند و تشکّل‌هایی که احیانا روشنگری‌هایی دارند، آشنایی دارم، اما سوال این است که این‌هایی که هست نمره‌ی‌شان در ساحت تمدن‌سازی چند است؟! کاری که ما باید انجام دهیم چیست؟ @tabyin_tahlil_ejtehad
اساس یک حزب این است که مجموعه‌ای از صاحبان فکر سیاسی و اعتقادی و ایمانی تشکّلی درست می‌کنند و میان خود و آحاد مردم می‌کنند و مردمی را با خودشان همراه می‌کنند، تا فکر خود را به آنها برسانند تا افکاری را که خودشان به آن اعتقاد دارند و پای آن ایستاده‌اند را در این کانال‌ها میریزند و این افکار به تک تک افراد میرسد و آن مردمی که اینها را قبول می‌کنند، با اینها پیوند پیدا می‌کنند در نتیجه وقتی از طرف مرکزیت این حزب چیزی گفته شود یا حتی گفته نشود، آن مردم از روی اعتقاد خودشان بر طبق آن عمل می‌کنند چون معیارهایشان یکی است و با یکدیگر همفکرند. به نظر من، این سبک ، منطقی است. «حزب جمهوری اسلامی» بر این اساس تشکیل شده بود و همینطور هم بود البته چنین چیزی الان در کشور ما نیست شاید یکی، دو نمونه ناقص در گوشه و کنار پیدا شود اما بعد از «حزب جمهوری اسلامی» _که ما تعطیلش کردیم_ دیگر چنین حزبی را به این شکل من سراغ ندارم! ۷۷/۱۲/۴ @t_manzome_f_r
این متن توضیحی مختصر پیرامون یک تشکیلات است. حال ببینید رهبر انقلاب در پایان این متن می‌فرماید: مثل تشکیلات حزب جمهوری اسلامی سراغ ندارم. اگر قرار است تشکیلات‌مان در طراز اندیشه‌ولایت باشد، باید را که آقا فرمودند، مراعات کنیم.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف از مذاکره با ایران چه بود؟! @tabyin_tahlil_ejtehad
سلام علیکم وقت بخیر عید فطر رو تبریک عرض می‌کنیم. بعضی از مهم‌ترین نکات بیانات آقا در سالروز رحلت حضرت امام که دیروز ایراد شد را عرض می‌کنم
۱. جاذبه و نفوذ امام بزرگوارِ ما موجب شد که مساله‌ی در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود، آن هم به وسیله‌ی توده‌ی مردم، به وسیله‌ی متن مسلمان‌ها. سرّ این جاذبه‌ی بی‌نظیر امام چیست؟
۲. امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام انسانی بود
۳. امام انسانی باحکمت و باتدبیر، انسانی بود پارسا و پرهیزکار و دلبسته‌ی به خدای بزرگ و ذکر الهی
۴. امام مردی بود ظلم ستیز. امام با ظلم کنار نمی‌آمد. حامی مظلوم بود ک استکبار ستیز
۵. امام مردی بود عدالتخواه. امام اهل صداقت با مردم بود. با مردم همان جوری سخن می‌گفت که دل او بود و احساس قلبی او بود.
۶. امام در راه خدا اهل مجاهدت بود، آرام نمی‌نشست، دائم در حال مجاهدت بود. امام اهل مجاهدت فی‌سبیل‌الله بود.
۷. اما آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب، یک اندیشه، یک تفکر، یک راه، مطرح کرد برای زمان خود و در تاریخ، خصوصیت امام بود.
۸. بنده وقتی به خصوصیت امام نگاه می‌کنم و به آیات قرآن مراجعه می‌کنم، می‌بینم امام حقیقتاً بسیاری از آیات قرآن را با همین ایستادگی و مقاومت خود معنا کرد.
۹. مهم این است که تلاش و تهدید دشمن نمی‌توانست دستگاه محاسباتی امام را به هم بریزد.