eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
👤 ریشۀ استکبار غرب چیست؟ 1️⃣ 🔷 اغراق نخواهد بود اگر بگوییم شالودۀ تمدن غرب را اومانیسم تشکیل می‌دهد و همۀ آسیب‌ها و شرارت‌های تمدن غرب از این اندیشه سرچشمه می‌گیرد. 🌐 تمدن غرب کنونی بر اساس جهان‌بینی اومانیستی شکل گرفته است. پس از رنسانس، اومانیسم بر جوامع اروپایی و آمریکایی حاکم شد و پایه‌های تمدن نوین غرب را ساخت. 🌆 در جهان‌بینی اومانیستی، همه چیز بر اساس ارادۀ معطوف به قدرت، تکوین می‌یابد. در چنین نگرشی، قدرت بیش تر به افزایش حق بیش تر برای زندگی و بهره‌گیری از دیگران ارتباط دارد. رهبران غرب هرآنچه را که برای دیگران، جرم و جنایت می‌دانند، برای خویشتن، مباح فرض می‌کنند. ↙️ بنابراین، ریشۀ خودبزرگ‌بینی و زیربنای برتری‌طلبی در تمدن غرب، به نوع نگرش این تمدن به انسان و هستی باز می‌گردد. ⭕️ از این رو، پس از رنسانس، هر قدرتی که در غرب، فراگیر شده، ادعای برتری‌طلبی کرده است؛ مانند کمونیسم، فاشیسم و نازیسم. 🌎 امروزه خوی بزرگ‌بینی و برتری‌طلبی در لیبرال‌دموکراسی و در اشکال تئوری‌های "جهان واحد"، "پایان تاریخ"، "دهکده جهانی"، "برخورد تمدن‌ها"، "نظم نوین جهانی" و "موج سوم"، از سوی رهبران فکری و سیاسی غرب، مانند والتراشتاین، فوکویاما، مک لوهان، هانتینگتون، جرج بوش و تافلر مطرح می‌شوند. 🖋 مهدی ابراهیمی،نشریه فرهنگ پویا، شماره34 #استکبار_ستیزی #غرب_شناسی #برتری_نژادی #نژادپرستی #غرب_محوری @tabyinchannel #کانال_تبیین #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
17.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 دیدن این فیلم برای همه لازم است! ... 💥 مردمی که را فراموش کنند، زیر پای دشمن ! پس که... 🌐💥کسانی که سال ۸۲ از حاکمیت خروج کردند، حالا نه تنها به برکت دولت حسن روحانی از در و پنجره به حاکمیت برگشته‌اند و زندگی مردم را فلج کرده‌اند، اینها گرچه هستند ولی معترضند که چرا برای ورودشان در فرش قرمز پهن نشده است؟! 👈👌 در اسفند سال ۹۸ برگزار خواهد شد و این قطعه از تاریخ مربوط می‌شود به زمستان سال ۸۲ در اخرین روزهای . 🔶🔸 یعنی جوان ۲۲ ساله امروز که پیگیر انتخابات و اخبار آن است، وقتی این حوادث اتفاق افتاد، شش ساله بود. بسیاری از ما هم فراموش کرده‌ایم که ریشه برخی دولتمردان و اصلاح طلبان امروز، از چه تغکری شکل گرفته است. @tabyinchannel
و 🔴 نماینده اصلح 1⃣ وعده‌های پوچ نمی دهد يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ 2⃣ رقبای انتخاباتی خودش را تخریب نمیکند يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ... 3⃣ امانتدار مردم باشد إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا.. 4⃣ نسبت به حل مشکلات مردم دغدغه داشته باشد لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ @tabyinchannel
🔰 #جریان_مخالف_دخالت_دین_در_سیاست/ | تضعیف مرجعیت دینی مهمترین ویژگی طیف اصلاح طلب افراطی 🔺 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تاسیس نخستین حکومت دینی مشروع در عصر غیبت بر مبنای #ولایت_فقیه، جریان مخالف دخالت دین در سیاست همچنان به عنوان یکی از جریان‌های مطرح در حوزه نمود روشن‌تری یافته است. 🔺 جریانی که در لفافه دین و به نام دفاع از آن به مخالفت دخالت دین در عرصه سیاست برخاسته است. این جریان را پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور مشخص می‌توان در شاخه‌هایی از گفتمان موسوم به #اصلاحات مورد مطالعه و بررسی قرار داد. 🔺 طیف اصلاح طلب خود دارای جریانها و شاخه‌های متعددی با عقاید و دیدگاه‌های متفاوت است که بعضا خود را در دایره ولایت تعریف نموده و سیطره دین بر تمام ابعاد زندگی بشر را نیز پذیرفته است اما نوشتار حاضر معطوف به شاخه‌های افراطی از این جریان است که تاکنون ولایت مطلقه فقیه را زیر سوال برده و با تمسک به رویکرد عقل‌گرایانه محض بر جمهوریت نظام به جای اسلامیت آن تاکید ورزیده‌ است. 🔺 در اصل این گفتمان به دین حداقلی و جدایی آن از سیاست متمایل شده‌ است. و در نهایت مهم‌ترین ویژگی این طیف را می‌توان در نفی یا تضعیف #مرجعیت_دینی و حاکمیت سیاسی علما و فقهاء شیعه در عصر غیبت توصیف نمود. 🔺 در ادامه به برخی از سرشاخه‌ها و نمادهای حوزوی این پدیده که در دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب گفتمان اصلاحات ظاهر گردیدند اشاره می‌کنیم: 🔸 الف - جریان حامی طیف #ملی‌گرا 👇👇👇
🔸 الف - جریان حامی طیف 🔺 اجمالا طیف ملی‌گرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریانی است که بر تقدم عناصر ملی و سرزمینی و جمهوریت نظام بر اسلامیت آن تاکید ورزیده‌اند. 🔺 در مقطع بعد از تاسیس نظام جمهوری اسلامی با چهره‌هايی از حوزه مواجه می‌شویم که از آنها می‌توان با عنوان حامیان سیاسی جریان ملی‌گرا و جریانات وابسته به آن یاد کرد این چهره‌ها به دلایل سیاسی همواره مورد حمایت جریانات ملی‌گرا نیز قرار داشته‌اند در میان این چهره‌ها می‌توان به افرادی همچون آقای ، و محسن اشاره کرد. 1️⃣ 🔸 آقای سید کاظم شریعتمداری با اعتقاد به عدم توانایی عالمان دینی برای دخالت در و حکومت و لزوم جدایی نهاد دین از سیاست از همان آغاز نهضت حضرت (ره) خود را در برابر امام و مبارزات رهبر انقلاب قرار داد. 🔸 وی در بحبوحه انقلاب گرچه به صورت ظاهر کمی از حمایت‌های خود از رژیم کاست اما اسناد حاکی از ان است که وی تا آخرین لحظات به حفظ رژیم سلطنت امید داشت و از حمایت‌های خود نسبت به رژیم دست بر نداشت. 🔸 چهار ماه قبل از پیروزی انقلاب، مقامات ارشد رژیم در ملاقاتی با آقای شریعتمداری با او در خصوص وضعیت آن روز به تبادل نظر پرداختند در بخشی از گزارش این دیدار آمده است: 🔹 «آقای شریعتمداری اظهار نمود سلام مرا به پیشگاه اعلیحضرت برسانید … من برای حفظ مملکت و صیانت سلطنت فکر می‌کنم… 👇👇👇
… (امام)خمینی و کسانی که مانند او فکر می‌کنند که حکومت اسلامی برای مملکت مناسب است، در خراب کردن، قدرت دارد و برای سازندگی، نه سازمانی دارد و نه توانایی. 🔹 من صریحا می‌گویم که با (امام)خمینی و اعمال او مخالفم. تعدادی از علما به من مراجعه می‌کنند و یا بحث راجع به روش من و (امام)خمینی سوال می‌کنند که آیا اختلافی داریم؟ من می‌گویم بلی. او مخالف شاه است در حالی که من این طور نیستم»! 🔸 آقای شریعتمداری پس از پیروزی انقلاب اسلامی جلساتی با اعضای #نهضت_آزادی و جریان‌های دیگر ملی‌گرا برگزار می‌کرد یکی از اعضای نهضت آزادی در این خصوص می‌گوید: 🔹 «در اوایل تشکیل جمع هیات امنا ما یکسری تماس‌ها با شریعتمداری برقرار کرده بودیم به خاطر می‌آورم که شریعتمداری، خود صریحا به ما گفت: آقایان باید بنشینند و فکری کنند که کار مملکت از دست آخوند خارج شود»! @tabyinchannel #کانال_تبیین #اسباط
🔰 #جریان_مخالف_دخالت_دین_در_سیاست/ بخش 7 📝 #یادداشت| جریان حامی طیف #ملی‌گرا 2️⃣ #حسن_یوسفی_اشکوری 🔸 حسن یوسفی اشکوری یکی از نزدیکان فکری و مروجان اندیشه #مهندس_بازرگان و #دکتر_شریعتی است که در مجلس اول شورای اسلامی در فراکسیون ملی- مذهبی‌ها فعالیت سیاسی داشت. 🔸 فعالیت‌های سیاسی وی بیشتر با نشریات و افراد همفکر خود در طیف #نهضت_آزادی بود. آقای اشکوری به طور آشکار احکام اسلامی را زیر سوال می‌برد، و بر جدایی نهاد دینی از دولت تاکید می‌ورزد. 🔸 وی در جریان مناظره‌ای در همایش «#دموکراسی در بستر دین #رحمانی» که در دانشکده علوم پایه دانشگاه تهران در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۵ برگزار شد گفت: 🔺 «من به حکومت مذهبی و فقهی از زمان #غیبت تا زمان حاضر اعتقاد ندارم، حکومت از مقوله عرفی است و نهاد دین و نهاد حکومت را از هم جدا می‌دانم». در مجموع آقای اشکوری نیز از جمله مروجان اندیشه #سکولار در برابر #حکومت_دینی است. 🌐 https://www.asbaat.
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #تصویری 🔷تربیت فرزند به روش کریمانه و بزرگوارانه #استاد_پناهیان #تربیت_فرزند @tabyinchannel #کانال_تبیین
و 🔷«فریفتگان غافل، خانه‌داری زن را تحقیر می‌کنند؛ در حالی ‌که خانه‌داری یعنی تربیت انسان، و تولید والاترین محصول عالمِ وجود یعنی بشر.» 🔺 ۹۵/۱۲/۲۹ @tabyinchannel
گویا یکی از اعضای #شورای_شهر_تهران، امروز مدعی شده است که چون پلیس بخاطر فقیر بودنِ مالکینِ خودروها و موتورهای "دودزا" آنها را متوقف نمی‌کند، پس دلیل تشدید #آلودگی_هوا میتواند فقر و بیکاری باشد؛ هرچند هنوز صحت و سقم این خبر آنچنان معلوم نیست، اما از جماعتی که عامل مشکلات اقتصادی کشور را #دهه‌_شصتی‌ها میدانند و همیشه خواهان آن بوده‌اند که با گران کردنِ شهر تهران آن را خلوت کنند، اصلاً بعید نیست که این‌بار با مقصر خواندن #فقرا، سعی کنند تمام تعلل‌های چندین‌ ساله‌ی خودشان و کارنامه‌ی خالی‌شان را توجیه و ماستمالی کنند!! #مهدی_قاسم_زاده @tabyinchannel #کانال_تبیین
🔴هر روز چهره عوض مى کند❗️ #نهج_البلاغه ✨لَمْ يَکُنْ اِمْرُءٌ مِنْها فِي حَبْرَة إلاّ اَعْقَبَتْهُ بَعْدَها عَبْرةً، وَ لَمْ يَلْقَ فِي سَرّائِها بَطْناً إلاّ مَنَحَتْهُ مِنْ ضَرَّائِها ظَهْراً 💠«هيچ کس از دنيا شادمانى نديده جز اين که به دنبال آن او را با اشک و آه رو به رو مى سازد، و هنوز با خوشى هايش مواجه شده که او را به ناراحتى هاى پشت کردن (نعمتها) مبتلا مى کند» 📚 #خطبه ۱۱۱
💥💫💥💫💥💫💥💫💥 💫 ⭕️ماشه را چکانده‌اند، باج ندهید! 🔷نکته‌ای که در پی می‌آید، پیچیده نیست که برای درک آن به اذهان پیچیده نیازی باشد و پنهان و چند لایه هم نیست که بدون دسترسی به اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده قابل فهم نباشد! در نهایت یک معاهده و توافق چندجانبه است - یعنی بود - و مانند همه توافقات چند‌جانبه، آن به حضور همه اعضاء در آن است. بنابراین برجام با خروج که یکی از اعضای این معاهده بود، دیگر وجود خارجی ندارد. آقای عراقچی نیز قبل از خروج آمریکا از برجام به درست اعلام کرده بود اگر آمریکا از برجام خارج شود دیگر برجامی وجود نخواهد داشت. 🔷حالا بر فرض که خروج آمریکا از و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل - که مجرمانه و قابل مجازات است - را نادیده بگیریم و برجام را باحضور سایر اعضاء، از جمله قابل ادامه بدانیم! در این صورت هم برجام وجود خارجی ندارد. چرا که فرانسه، انگلیس و آلمان از هنگام اجرایی شدن برجام تا‌کنون - یعنی بعد از خروج آمریکا تا به امروز هم - اولاً به تمام علیه ایران پایبند بوده‌اند و ثانیاً به هیچیک از برجامی خود نیز عمل نکرده‌اند! 🔷با توجه به نکات فوق باید از مسئولان محترم کشورمان پرسید آیا برجام وجود خارجی دارد که پی‌در ‌پی اعلام می‌فرمائید جمهوری اسلامی از برجام خارج نمی‌شود؟! و از آنجا که در برجام همه امتیازات را به حریف داده و در مقابل «هیچ» امتیازی نگرفته‌ایم، آیا ادامه حضور کشورمان در برجام، غیر از باج دادن به حریف می‌تواند مفهوم دیگری داشته باشد؟! 🔷دیروز سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کردند که اگر جمهوری اسلامی به کاهش تعهدات خود در برجام ادامه بدهد از استفاده خواهیم کرد. نتیجه نهایی مکانیسم ماشه بازگشت قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان است. در این باره گفتنی است که؛ 1️⃣در برجام، شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران اسلامی لغو نشده، بلکه تحت قطعنامه ۲۲۳۱ تجمیع شده و در صورت تخلف ایران از برجام قابل بازگشت خواهد بود! خُب، سؤال این است که کدامیک از قطعنامه‌های قبلی در حال اجراء نیست که باید از بازگشت آنها نگران باشیم و از ترس بازگشت باج بدهیم؟! 2️⃣موضوع تمامی قطعنامه‌هایی که ادعا می‌شود با برجام لغو شده است، تحریم کشورمان است! آیا هم‌اکنون انواع تحریم‌ها علیه ایران اسلامی اجراء نمی‌شود؟! بنابر‌این ماشه مورد اشاره در مکانیسم ماشه را مدتهاست که چکانده‌اند! 3️⃣مسئولان محترم هسته‌ای بارها به منشور سازمان ملل علیه کشورمان اشاره کرده و ضمن آنکه خارج‌شدن ایران از ذیل فصل هفت منشور را یکی از دستاوردهای برجام! معرفی کرده‌اند، بازگشت این فصل را نیز نگران‌کننده دانسته‌اند! که در این خصوص باید گفت جمهوری اسلامی ایران، برخلاف ادعای آقایان از ذیل فصل هفت خارج نشده است. ❌نکته مهم در فصل هفتم منشور ملل متحد، بندهای ۴۱ و ۴۲ آن است. بر اساس بند ۴۱، شورای امنیت می‌تواند از اعضای ملل متحد بخواهد کشور هدف را تحریم کنند. این تحریم‌ها شامل قطع روابط تجاری و بانکی و بیمه‌ای و ... می‌شود. و اما بر پایه بند ۴۲ منشور یاد شده، کشور هدف می‌تواند با حمله نظامی نیز رو‌به‌رو شود! ❌گفتنی است اگر در قطعنامه از واژه و عنوان «ذیل فصل هفت» استفاده شده باشد، هر دو مورد تحریم و حمله نظامی در دستور قرار می‌گیرد، ولی اگر از عنوان «ذیل بند ۴۱ فصل هفت» استفاده شده باشد، فقط تحریم‌ها قابل انجام خواهد بود و نه گزینه نظامی و در صورتی که استفاده از بند ۴۲ - گزینه نظامی - مورد نظر باشد، شورای امنیت باید با کسب نظر کشورهای دیگر، قطعنامه جدیدی صادر کند. که البته استناد به این بند، به آسانی ممکن نیست و بسیاری از کشورها از جمله ۵ کشور دارای حق وتو تاکید کرده‌اند که این تصمیم قبل از آنکه برای ایران خطرآفرین باشد، برای سایر کشورهای تصمیم‌گیرنده فاجعه‌آفرین است و اگر چنین نبود تا به حال ده‌ها بار به این حماقت دست زده بودند! ❌در قطعنامه فصل هفت منشور سازمان ملل متحد علیه ایران، به بند ۴۱ یعنی تحریم‌ها استناد شده است. که هم‌اکنون در حال اجراست و به بیان دیگر در عمل از ذیل بند ۴۱ فصل هفت خارج نشده‌ایم که از بازگشت آن نگران باشیم! 🔺حالا قضاوت بفرمائید که خارج شدنمان از چه تبعاتی خواهد داشت که هم‌اکنون ندارد؟! و آیا ادامه حضورمان در برجام باج مفت به حریف نیست؟! @tabyinchannel