eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ یکی از معانی این است که مورد است. اگر تهدید نباشد، پاسداری لازم نیست. ⭕️ وقتی شما میگویید ما پاسدار انقلابیم، معنایش این است که ، انقلاب حاضر است، انقلاب موجود است. ⭕️ اگر انقلاب -آن‌چنان که بعضی ادّعا میکنند یا بعضی آرزو میکنند- ؛ ؛ پس انقلاب حضور دارد. پس معنای پاسداری انقلاب، متضمّن معنای حضور انقلاب است. ⭕️ بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى. ⭕️ پ. ن: انقلاب زنده است چون آرمان‌هایش زنده است و لذا مورد تهدید است و پاسداری از آن یک ضرورت است. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
تبیین
⭕️ #فاسدی_که_برعلیه_فساد_قیام_کرده_است❗️ 🔹✍ با توجه به آنچه در پیام پیشین گفته شد، احمدالحسن دلیل ب
⭕️ 🔹☝️ یکی از مهمترین ادعاهای احمدالحسن، ادعای وصایت به عنوان فرزند امام مهدی است؛ او برای اثبات این ادعا به روایتی از کتاب الغیبه📖 شیخ طوسی استناد می‌کند که امام صادق از پدرانش و آنها از امیرالمومنین نقل کردند که پیامبر در شب وفاتش فرمود: یا علی❗️بعد از من دوازده امام می‌باشد و بعد از آنها دوازده مهدی هستند... 🔰🔰🔰 🔸 احمد الحسن ( ) مدعی است که مطابق این روایت، فرزند حضرت حجت و اولین مهدی بعد از ایشان است. شیخ حر عاملی در توضیح این روایت آورده است: «اما درباره حدیث دوازده مهدی پس از دوازده امام، اخباری در این مضمون صادر شده است که خالی از اشکال و مخالفت نیستند... به خاطر اینکه با سایر روایات تعارض داشته و بالجمله محل توقف می‌باشد... ضمن اینکه شیخ طوسی این روایت را در ردیف احادیثی که از طریق مخالفین در نص ائمه صادر شده، آورده است.» (١) 🔅🔅🔅🔅 🔺 همانند شیخ حر عاملی، بسیاری از علمای شیعه این روایت را مخالف مشهور دانسته و آن را به عنوان خبر شاذ و نادر معرفی کرده اند. (٢) 📚 ١- شیخ حر عاملی، الفوائد الطوسیه، فائده ۳۷، ص ۱۱۵؛ ٢- درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری، علی محمدی هوشیار، چاپ اول، ص ۴۹ ٣۴ @tabyinchannel @daneshgahevelyat
تبیین
⭕️ ۶ سریالی برای خانواده یا علیه خانواده؟ / اثری که از اصالت خود دور شده است 🔷فصل ششم پایتخت تا اینجای کار نشان داده که شوخی های بیش از حد و هایی که در دل کار گنجانده شده، خیلی به مذاق خانواده های ایرانی خوش نیامده است 🔷پس از این فراز و فرودها در فصل های قبل سریال و قصه هایی که به جان نشسته بسیاری از خانواده های ایرانی منتظر بودند تا فصل ششم این سریال را در روزهایی که برای مقابله با کرونا در خانه مانده اند، ببینند و از آن لذت ببرند. اتفاقی که این بار و دست کم تا اینجای کار روی نداده است. 🔷 از آن حالت روستایی و ساده خود به در آمده اند و شده اند، بابا پنجعلی که روزگاری نماد ستون و پایه خانواده بود از دست رفته و جایگزینی برای آن وجود ندارد. در این سریال به گرفته میشود و حتی مزاری برای پدر در نظر گرفته نمی شود و با موضوع تشریح پیکر و... به بدترین شکل با پدر از دست رفته یک خانواده شوخی میشود! همچنین و مقدس مانند مناسک حج، نماز خواندن، شئون و ظواهر مذهبی مانند جای مهر روی پیشانی و... وارد حیطه طنز و میشود. 👇👇👇👇👇
🔷نقی به عنوان پدر خانواده در حدی دچار خصوصیت های است که نمیتواند الگوی خانواده باشد. همه اعضاء خانواده به راحتی به هم میگویند و موضوعات زندگی را از هم پنهان می کنند. هما به عنوان نماد زن ایرانی تحصیل کرده، که در فصول گذشته تلاش می کرد نقی را هدایت کند و برای زندگی اش تلاش می کرد، این بار خود از خط خارج شده، دخترانش را بدون اجازه پدر به اردو می فرستد و به همسرش دروغ می گوید. برای رفتن جلوی دوربین ماسک آرایشی می گذارد و در بخشی هم می بینیم که فهیمه او را ترغیب میکند برای زیبایی بیشتر جلوی دوربین دست به بوتاکس و تاتو و ... بزند. 🔷اعضاء این خانواده تا جایی از هم دور افتاده اند که هیچکس از دیگری خبر ندارد و حتی سارا و نیکا به عنوان نقی میتوانند به راحتی بدهند و حتی برای این کار به بزرگتر خود هم نیازی ندارند. وقتی هم که پدر از موضوع مطلع می شود، نه تنها از موضع خود کوتاه نمی آیند بلکه مصرانه پیگیر آن هستند و مقابل پدر می ایستند. نقی هم در چند دیالوگ گل درشت و ضعیف به بد بودن و چال کردن دیش ماهواره اشاره می کند و اینکه ماهواره چیز بدی است! 👇👇👇👇👇
🔷بهتاش خواهر زاده نقی، گرچه به ظاهر به ورزش و پیشرفت ابراز علاقه میکند، اما و های او به بزرگترها، در این فصل از سریال برجسته تر شده است. دست بلند کردن او روی نقی، خطاب قراردادن مادر و زن دایی اش به اسم کوچک، و منافی اخلاق با دختران و تیغ زدن اطرافیان با دروغ و دغل از جمله رفتارهای اوست. 🔷فهیمه خواهر نقی هم دچار دگردیسی شده، با از دست دادن شوهر، دلباخته رحمت شده و این موضوع را در مقابل فرزندان خود علنی عنوان میکند. هرچند موضوع ازدواج او در نبود همسرش، خارج از عرف نیست، اما روابط او با رحمت و هنجارشکنی هایی که او در این میان میکند، تنها از عفت زن ایرانی است. تا جایی که بهتاش در واکنش به رفتارهای مادرش به او میگوید: «خجالت بکش. کیس از این بهتر نبود باهاش کانکت شی؟» حتی میزان گریم و آرایش این شخصیت در فصل ششم تا حدی زیاد شده که در بخش های مربوط به او تلویزیون مجبور به سانسور شده و تصاویر او را رنگ بری میکند. 🔗متن کامل در لینک زیر👇 🌐farsnews.ir/news/13990107000313 @tabyinchannel
💥💫💥💫💥💫💥💫💥 💫 ⭕️آسیب ها و پیامدهای منفی 🔶 همواره یکی از مخرب ترین و اثرگذارترین برای گسترش خود بوده و در حقیقت بسیاری از بی بند و باری ها، بد حجابی ها، مزاحمت ها و لجام گسیختگی های اجتماعی است. ماهواره‌ها از جمله عناصر بیگانه‌ای هستند که با ورود به مناسبات فرهنگی جامعه‌ی اسلامی ایران، ممکن است اثرات زیانباری بجا بگذارند. محمل ماهواره در ایران، هستند که به نوبه‌ی خود مهمترین نهاد اجتماعی و بنیان انتظام اجتماعی به حساب می‌آیند. بر این اساس متوجه مهمترین بنیان اجتماع است و آسیب‌های آن در گام اول متوجه خانواده‌‌ها و اعضای آن است. 💢آسیب شناسی استفاده از ماهواره 🔷در راستای علــت استفاده از برنامه های نامناسب ماهواره در میان برخی از خانواده ها میتوان مثال معروفی را مطرح کرد که بسیار قابل تداعی است و آن اینکه همه میدانند مصرف سیگار برای سلامتی انسان وحتی اطرافیان مضر است ولی بسیاری از افراد و حتی بعضی از پزشکان نیز سیگاری هستند و قدرت ترک آن را ندارند. 🔷ماهواره ها نیز اگر چه بر خلاف سیگار در کنار سایر اختراعات بشری فواید بی شماری خصوصاً در بخش های علمی و تحقیقاتی هواشناسی و... دارد، اما آنچه که امروزه در سطح جامعه از آن به عنوان نام برده می شود همان است که حقیقتاَ موضوعات آموزنده آن در حداقل جایگاه قرار دارد. 🔷از آن جایی که عمده مردم ما هم مسلط به زبان خارجی نیستند، مراجـعه عمـده استفاده کنندگان از برنامـه هـای ماهـواره ای به سمت است که بودجه وبرنامه های آن از سوی قدرت های سلطه گر تأمین می شود و بازی گردانی آن هم به عهدۀ سلطنت طلبان وگروه های مجذوب فرهنگ غربی می باشد و یا آلوده به صحنه های غیر اخلاقی و... که در هر دو حالت نگاه و رویکرد علمی هیچ جایگاهی ندارد. 🔷 به خانه را می توان به منزله ورود یک فرد نامحرم و لاابالی دانست که دوست ناباب برای فرزندان است، درصدد بین زنها و شوهرهاست، به ناموس افراد چشم طمع دارد، را می گیرد، مرزها و را می شکند، به آسانی حقیقت های سیاسی واجتماعی را جلوه می دهد، دزد وقت افراد است و اگر بتواند حتماً سـرک هــم به کیف پول افراد خواهد زد. 🔷خرید به منزلۀ دعوت این فرد ناباب به منزل هاست. مجاز شمردن خیانت زن به شوهر و زشتی زدایی از روابط قبل از ازدواج، اهانت به والدین و بی توجهی به آنها همه و همه باعث شده فیلم ها و سریال های ماهواره به طور عفت واخلاق اجتماعی را نشانه گیری کنند. 🔗متن کامل در لینک زیر👇 🌐shabestan.ir/detail/News/752173 @tabyinchannel
✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨ ⚡️ ⭕️حقوق اساسی کودک در اسلام/جستاری در 🔶 در طول تاریخ معضلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. اگر بخواهیم یک گروه و طبقه را معرفی کنیم که بیشترین مشکلات، سوءاستفاده‌ها و پایمال شدن حقوق را تجربه کردند، باید گفت این کودکان بوده‌اند. کودکان بسیار آسیب پذیراند و توان دفاع از خود و حقوق خود را ندارند. تاریخ سراسر ظلم و خشونت به کودکان را روایت می‌کند. در تاریخ کودک‌آزاری‌های زیادی نقل‌شده ازجمله اسپارت ها، کودکان معلول را قربانی می‌کردند یا اعراب قبل از اسلام که دختران را زنده‌به‌گور کرده و دختردار شدن را ننگ می‌دانستند.   🔷در این دوران می‌توان   را مربوط به دانست. روزگارانی که کودکان ملک پدران بودند و حقوق چندانی نداشتند، قران و ائمه معصومین در تمام جوانب زندگی کودک اعم از مالی و غیرمالی دستورات صریح و متقنی داشته‌اند. 👇👇👇👇👇
به حقوق مادران و کودکان به حدی زیاد است که در  کشور نیز اصلی به خود اختصاص داده تا تضمین‌کننده محکمی برای رعایت حقوق کودکان در سایر قوانین کشور باشد. 🔷 جوانب و ظرایف زیادی دارد، اما برخی از این جوانب را می‌توان حقوق اساسی کودک دانست، حقوقی که اصلی‌ترین نیاز کودک را در برمی‌گیرد و اصولاً دیگر نیازها و حقوق او به این موارد بازگشت دارد. کودک از جهتی که انسان است، حق ثابتی دارد و از جهتی که کودک است حق موقتی دارد تا به بزرگسالی برسد. حق حیات اولین حق اساسی است که به انسان‌ها داده می‌شود و کودک نیز از آن بهره می‌برد. 💠کودکان و حق حیات 🔷جنین به‌ محض ایجاد شدن دارای حق حیات می‌شود و سقط او از لحاظ اخلاقی ممنوع است. اگر جنین بعد از تکامل و دمیدن روح سقط شود، والدین هم جرم مرتکب شده‌اند و هم باید دیه او را بدهند. 👇👇👇👇👇
فقهای شیعه، سقط‌جنین بعد از دمیدن روح - چهار و نیم ماهگی - را حرام و نامشروع می‌دانند که همین امر باعث شده تا در قوانین کشور، موضوع سقط‌جنین جرم انگاری شده و موجبات جلوگیری از این امر فراهم شود. 🔷با وجود بدیهی بودن حق حیات برای کودک، اما امروزه در بسیاری از کشورها جنین از حق حیات محروم بوده، مرگ و زندگی‌اش در دستان والدینش قرار دارد و سقط‌جنین یا کورتاژ به‌ طور گسترده و قانونی صورت می‌گیرد. جنین چنان در بزرگ شمرده شده که حتی نمی‌توان جنین غیر مشروع و حاصل زنا را نیز سقط کرد و حیاتش مانند موارد مشروع مسلم و قطعی است. مادر اگر جرمی مرتکب شده باشد و مجبور به تحمل حد و تعزیر باشد، اگر این حدود به جنین لطمه‌ای بزند توسط حاکم اسلامی موقتاً لغو می‌شود تا بعد از زایمان و در زمان مناسب و بعد از دوران شیردهی و مستقل شدن نسبی نوزاد، اجرا شود. می‌توان اسلام را تنها نظریه‌ای دانست که اهتمام صددرصدی بر حفظ حق حیات کودک در درون خود دارد. 🔗متن کامل در لینک زیر👇 rasekhoon.net/article/show/1510167 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥💫💥💫💥💫💥💫💥 💫 ✅آزادي در سايه استقلال ⭕️ و از محوري ترين شعارها و خواسته هاي ملت مسلمان ايران در دوران مبارزه براي دستيابي به به شمار ميروند. اين دو شعار راهبردي آنگاه معنا و ارزش واقعي خود را پيدا خواهند كرد كه در چارچوب جمهوري اسلامي، تفسير شده و جامه عمل پوشند. استقلال بدون آزادي، يعني بدون ظهور اراده مردم، دوام نخواهد داشت، و آزادي بدون استقلال همه جانبه، چيزي جز بردگي و دست نشاندگي، و در واقع، سلب آزادي، معنا و مفهوم ديگري نخواهد يافت. 🔷و اين هر دو تنها در سايه و جمهوري اسلامي ايران، قابل دفاع و حمايت است. استقلال به عنوان يك خواسته محوري در دوران مبارزه، و به عنوان يك اصل راهبردي و تعريف شده در نظام جمهوري اسلامي، مفهومي عام و جامع دارد كه شامل ابعاد مختلف سياسي، فرهنگي، اقتصادي و نظامي ميگردد، و آزادي همواره قيودي را همراه دارد كه در جامعه اسلامي از آن به تعبير ميشود. 👇👇👇👇👇