eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
💥وقتی سنگ پا هم کم می آورد.... نقدی به بیانیه ۷۷ نفر از درباره اخیر 🔻🔻🔻 ✳️ روز یکشنبه ۲۶ آبان ۹۸ در بحبوحه اغتشاشات اشرار و اوباش در برخی از نقاط کشور که با سو استفاده از اعتراضات و مطالبات به حق مردم و با هدایت عوامل خارج نشین، امنیت و آرامش کشور را هدف قرار داده بودند، جمعی از اصلاح طلبان در بیانیه ای گستاخانه بجای پذیرش مسئولیت خود در به وجود آمدن این وضعیت برای کشور و با ادعای دفاع از حق اعتراض مردم، با پررویی هرچه تمام تر، به نیروهای حافظ امنیت کشور حمله کرده و خواستار محاکمه آنان شدند. ✳️ نکته جالب توجه آن است که این افراد علی رغم آنکه از گروه های مختلفی همچون: ، و و... هستند ولی به طور قاطع از حامیان، طرفداران و همفکران به حساب می آیند و نقش بسزایی در روی کار آمدن این دولت دارند. ✳️ از جمله این افراد فرزند و نیز همسرش است، با توجه به در دست داشتن مسئولیت پس از مرگ وی، در انتخابات سال 92 و 96 با استفاده از این جایگاه از حامیان جدی و صریح بود و بیانیه های صادره از طرف دفتر آقای منتظری در حمایت از خود گواهی روشن بر این ماجرا می باشد. ✳️ ظاهرا و دیگر دوستان اصلاح طلبش فراموش کرده اند که با چه ادبیات و وعده هایی مردم را متقاعد به رای دادن به دولت فعلی کردند و در این راه از دروغ و سیاه نمایی چیزی فرو گذار نکردند، پس نمی توانند امروزه خود را جدای از بدانند و باید نسبت به کارنامه این دولت که حامی آن بودند و اکنون چنین اوضاع بحرانی را برای به بار آورده است، پاسخگو باشند نه اینکه با فرار رو به جلو از پاسخگویی شانه خالی کنند. ✳️ این موضوع وقتی مضحک تر می شود که در بین امضا کنندگان نام نیز به چشم می آید، فردی که در حال حاضر از مسئولان دولت و دستیار نیز می باشد و با امضای این بیانیه بطور رسمی خلاف موضع در اغتشاشگر و مزدور نامیدن بانیان این اتفاقات، موضع گرفته است. @tabyinchannel
♦️استاد رحیم‌پور ازغدی: بیشترین قرارداد با دشمن در ۶ سال گذشته امضاء شده/ احتمالا در شورای انقلاب فرهنگی حضور پیدا نکنم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: 🔹 در ۴۰ سال گذشته چوب اعتماد بی‌جا به دشمنان را خورده‌ایم، طی ۶ سال گذشته بیشترین قراردادها را با دشمن بعد از انقلاب اسلامی امضاء کرده‌ایم. 🔹برخی مسؤولان به بهانه آشتی با جهان می‌خواهند زیر سلطه آمریکا و استکبار بروند، ما با جهان مشکلی نداریم و تنها با جهان‌خواران مشکل داریم. 🔹اگر سران سه قوه آدرس غلط به مردم دهند جامعه به انحراف کشیده می‌شود، ما برای پیشرفت احتیاج به باور فکری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خودمان داریم. 🔹برجام و سند ۲۰۳۰ بر خلاف قانون اساسی و بدون اینکه در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود، اجرا شد. 🔹احتمالا دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا نکنم، رسالت و وظیفه دانشگاهیان این است که بخشی از آسیب‌ها را شناسایی کرده و راه‌حل مناسبی برای آن‌ها ارائه دهند./ فارس @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺👆بازخوانی دیدگاه رهبر انقلاب نسبت به فضای مجازی 🔴 رایانه ها و فضای مجازی و سایبری که الآن در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آن ها را نمی شناسید، برسانید...مبادا این فرصت ضایع شود...اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد... @tabyinchannel
⭕️آزادى در اسلام، نه فقط يك حق، بلكه يك تكليف است 🔻نگاه توحيدى به آزادى الزام آور تر است تا نگاه مادی به آزادی ، يعنى نگاه دينى به آزادى، اتفاقاً برعكس تصوّر غالب، پايه هاى آزادى را محكم تر ميكند. چرا؟ 🔻براى اينكه در تفكر اسلامى ، آزادى به عنوان يك حقّ الهى و خدادادى ، قداست دينى دارد. يعنى شما نمى توانى آزادى ها مشروع مرا پايمال كنى، آزادى كه خدا به من داده ، تو نمى توانى از من سلب كنى . اما ديدگاه سكولار نمى تواند با اين استحكام از آزادى دفاع كند ،براى اينكه از ديدگاه آنها نمى توان براى چيزى قداست قائل شد، چون قداست يك مفهوم دينى است نه يك مفهوم سكولار و سكولاريسم اصلاً يعنى قداست زدايى و قداست ستيزى. يعنى همه چيز دنيوى است و قراردادى و خودمان هر كارى كرديم، كرديم. خب اگر كسى اينرا گفت ، ريشه آزادى و حقوق بشر محكم تر ميشود يا سست تر؟ البته كه سست تر، براى اينكه اگر يكروز طبق قراردادهاى بشرى براى تو آزادى هايى را به رسميت بشناسند، روز ديگر طبق قراردادهاى ديگرى، ميتوانند آن آزادى را از تو سلب كنند. به همين راحتى! 🔻آزادى در اسلام، نه فقط يك حق، بلكه يك تكليف است ، چرا؟ براى اينكه اگر آزادى فقط يك حق باشد، حق قابل اسقاط است ، يعنى شما ميتوانى از حق خودت بگذرى، اما در فرهنگ اسلامى هيچكس نميتواند از آزادى خودش بگذرد، هيچكس نميتواند بگويد من از حقّ آزاد بودن خود گذشتم، من ميخواهم برده باشم! 🔻اگر یك جامعه بگويد مگر حق تعيين سرنوشت ما براى خودمان نيست؟ ما دلمان ميخواهد نوكر باشيم، ما ميخواهيم استبداد يا استعمار بر ما حكومت كند، در ديدگاه سكولار ميشود اين حرف را زد امّا در ديدگاه اسلامى نميشود. تو حق نداردى از آزادى خودت بگذرى، تو موظّفى به حفظ احترام و آزادى خودت در نتيجه ، آزادى اسلامى ،فراتر از حق ، يك تكليف الهى غير قابل اسقاط و يك حق غير قابل فروش است. سخنرانی استاد رحیم پور با عنوان "آزادى و دشمنانش٣" سال١٣٨٦ @tabyinchannel
تبیین
‍📛 شب‌های جنبش سبز؛ الهه، هیلدا، و لاله در خدمت کِوین! 🔻در سال۱۳۸۶ ‹کوین› بازیکن آمریکایی سیاه‌پوست، به عضویت تیم بسکتبال شیراز درآمد و در سوپرلیگ بسکتبال ایران، تیم شیراز را همراهی کرد. خانواده و نامزد وی در آمریکا منتظر او بودند. کوین در محل اقامت خود در شیراز، در یک آپارتمان با یک بازیکن صربستانیِ بسکتبال که او نیز در تیم شیراز بازی می‌کرد، هم‌خانه بود. 🔻هنگامی که برای نخستین بار در شیراز برای فیزیوتراپی ورزشی به مطب رفت، با ‹هیلدا› یک دختر اصلاح‌طلب ایرانی آشنا شد. 🔻‹هیلدا› که مبهوت دیدن یک سیاه‌پوست آمریکایی شده بود، خود را به کوین نزدیک کرد. اما این همه ماجرا نبود. 🔻‹هیلدا› دو دوست دیگر خود یعنی ‹الهه› و ‹لاله› که از دوستان اصلاح‌طلب او بودند را نیز به آپارتمان کوین آورد و با او آشنا کرد. این سه دختر اصلاح‌طلب در آپارتمان کوین، بدون پوشش مناسب، به خدمت‌گذاری کوین مشغول شدند: از دادن چای و شیرینی و سِرو مشروب، تا هرچه کوین نیاز داشت! 🔻‹الهه› یکی از این دختران اصلاح‌طلب، زندگی خود را تعطیل و خود را وقف کوین کرد. او که می‌کوشید تا هنرپیشه سینما شود، کوین را نماد قبله‌ی آمال خود یعنی آمریکا می‌دید و شبانه‌روز در خدمت او بود. 🔻‹الهه› در مدت اقامت کوین در شیراز، هم‌چون یک راننده شخصی، و لیدرتور گردشگری خصوصی، او را به دیدن تخت جمشید و خرید از بازار سنتی، و تماشای مراسم عزاداری عاشورا و رستوران‌های گوناگون می‌برد. 🔻در واقع بسکتبالیست آمریکایی گمنامی که از خانواده خود دور شده بود تا در یک تیم محلی دست چندمِ بسکتبالِ شیراز بازی کند، نباید به او سخت می‌گذشت و این مسؤولیت را دختران اصلاح‌طلب به عهده گرفته بودند! 🔻 در خرداد۱۳۸۸ موسوی و کروبی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفتند و اردوکشی خیابانی کردند؛ جنبش سبز هشت ماه کشور را تا‌ آستانه فروپاشی سیاسی - اجتماعی پیش برد. ‹هیلدا›، ‹الهه›، و ‹لاله› دختران اصلاح‌طلب که اسکورت کوین را برعهده داشتند، اکنون به جنبش سبز پیوسته بودند و آتش‌بیار معرکه شدند. 📛 این‌که چرا دختران جنبش سبز، ماه‌ها خود را وقف یک بازیکن گمنام آمریکایی کردند و در آپارتمان او، سفره‌ی دل خود را برای او و بازیکن صربستانی، پهن کردند، یک پاسخ کلّی دارد، و آن این‌که چنین روی‌کردی، یک بیماری فرهنگی است. این بیماری فرهنگی با عنوان ‹غرب‌زدگی› در جامعه‌ی ایران شناخته شد که ادامه بیماری ‹فرنگی‌مآبی› است. 📍بیماری فرهنگی غرب‌زدگی، بیماری حقارت است که گوشه‌ای از آن در ماجرای گرفتن ‹سلفی حقارت› در مجلس شورا بروز کرد. ❌ غرب‌زده‌ها که سبک زندگی آمریکایی و فرنگی را به فرهنگ ملی و اسلامی خود ترجیح می‌دهند، هرگاه یک شهروند غربی را ببینند، شیدای او شده، وی را مَحرم خود دانسته و او را تا اتاق خواب خویش هم می‌برند!!! 💢 یک غرب‌زده، هیچ تلقی روشنی از قاعده «نفی سبیل» در قرآن ندارد و می‌کوشد هر راه ممکن را برای سیطره‌ی غرب بر خودش و جامعه خویش بگشاید. ♨️ ماجرای آمدن کوین به ایران و چرخیدن پروانه‌وار دختران اصلاح‌طلب جنبش سبز در گرد وجود او، در فیلم مستند The Iran Job به تصویر کشیده شده است. 📹 این فیلم که در سال ۲۰۱۲ توسط 👤 Till Schauder و 👤 Sara Nodjoumi ساخته شده را . 👈 کوین به آمریکا برگشت و با نامزد خود leah ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد!! @tabyinchannel
✅ #خبر_ویژه ❌ #دستگيري #سرشاخه‌هاي_اغتشاشات توسط #اطلاعات_سپاه 🔷 سردار رمضان شريف سخنگوي سپاه: در استان‌هاي البرز، تهران و شيراز #سرشاخه‌هاي كليدي‌ #اغتشاشات دستگير شده‌اند. 🔷 #دستگيري_سرشاخه‌ها به فروكش كردن ناآرامي‌ها كمك بسياري كرده است. 🔷بخش اعظمي از هزينه‌هاي #اغتشاشگران در كشور توسط #سلطنت‌طلب‌ها تأمين مي‌شود. @tabyinchannel #کانال_تبیین
✅ اصلا مگر می شود که عادی شود! 🔷سر چهار راه، پشت چراغ قرمز بودم، یک #دختر_جوان با لباس خیلی تابستانی (تاپ و شلوارک بسیار کوتاه) داشت از چهار راه رد میشد و سرش به موبایلش گرم بود و توی حال و هوای خودش بود، اما کسانی که پشت چراغ ایستاده بودند و حتی ماشین های آن سمت خیابان، حواس هایشان پی آن دختر رفته بود (البته که اینجا این مدل لباس پوشیدن ها در تابستان خیلی عادی هست). 🔷من اینطور مواقع به آقایون و عکس العمل هایشان نگاه میکنم، آقای مسنی که ماشین گرانقیمتی هم داشت، آنطرف چراغ بود، دیدم چشم از دختر بر نمی‌دارد و فرصت را مناسب دید و کاملا دور زد و دنبال دختر رفت. 🔷تا آنجایی رفت که دیگر مسیر ماشین رو نبود، اما او با بوق و با نگاهش سعی داشت تا دختر اورا ببینید، اما دختر سرش همچنان پایین بود و به موبایلش نگاه میکرد، مرد بخت برگشته چند دقیقه ای همچنان به دختر می نگریست و در آخر ناامیدانه ناچار شد که برگردد و راه خودش را برود. 🔷راستش این اولین بار نیست که این صحنه ها را در #اروپای_آزاد، جایی که حجابش اختیاری است و #مردانش چشم و دل سیرند!!! میبینم، اصلا مگر می‌شود که عادی شود؟ مگر گرسنگی انسان عادی می‌شود که نیاز جنسی عادی شود؟ ❌ #خانمی که با پوشش بد و عجیبی در #جامعه حضور پیدا می‌کند و حتی نگاه خانم ها را هم دنبال خودش می‌کشاند، مگر می‌شود ذهن و دل و خیال مردان را اسیر جسم خودش نکند؟ ∆منصوره معتمدی | ایرانی مقیم بوسنی @tabyinchannel #کانال_تبیین #انتشار_همراه_با_لینک_کانال‌
🔰عصر ما عصر نفاق ✍استاد متفکر 🔻چگونه است كه قرآن این همه روی مسئله ی منافق تكیه می کند؟ خصوصاً كه در كتب آسمانی پیشین یا اسمی از منافقین نیست یا اگر هست بسیار كم است، چون هر چه بشر بدوی تر و از تمدن دورتر بوده و در درجات پایین تر زندگی می كرده است، از صراحت بیشتری برخوردار بوده است؛ یعنی آنچه كه در درون داشته است از فكر و احساسات و عواطف و از رغبات و بی میلی ها و از ایمانها و بی ایمانی ها، هر چه داشته است همان را ظاهر می كرده است 🔻هر چه بشر پیش رفته و تكامل پیدا كرده است (نمی خواهم بگویم خود این نوعی تكامل است ولی از تبعات تكامل است) قدرتش بر تصنع هم- كه نفاق نوعی تصنع است- افزایش پیدا كرده است؛ كما اینكه اگر ما مردم عصر خودمان را با صدر اسلام مقایسه كنیم نفاق هزاران درجه بیشتر شده است 🔻 یك وقتی من با خودم فكر می كردم كه اساساً اگر عصر ما را از نظر انسانی بخواهند ارزیابی كنند نه از نظر صنعتی، اگر یك جنبه ی انسانی را بخواهند ملاك و مشخص عصر و زمان ما قرار بدهند، باید بگویند عصر نفاق 🔻در نهج البلاغه امیرالمؤمنین در نامه ای كه به محمد بن ابی بكر وقتی او را والی مصر كرده بودند فرمودند: من از پیغمبر اكرم این حدیث را شنیدم. پیغمبر نسبت به آینده ی امت اظهار نگرانی می كرد و می گفت من از منافقان نگرانم. پیغمبر از آینده ی امت خودش اظهار نگرانی می كرد ولی نه از ناحیه ی كافران، نه از ناحیه ی كسانی كه مسلمان نیستند و می گویند ما اسلام را قبول نداریم، بلكه از ناحیه ی كسانی كه اسلام را به ظاهر قبول كرده اند و در باطن قبول نکردند 📚مجموعه آثار؛ ج ٢۵ ص ٢۰٧ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مطمئنم گفته بودی با توام تا روز مرگ من‌فقط شک میکنم گاهی مبادامرده ام!!! #شبتون_سرشار_از_آرامش