دین چگونه تباه میشود؟
و از دست میرود؟
✅۱-- هدف دین چیست؟
هدف دین؛ آزاد کردن مردم از تحمیلات طبقاتی و از اندیشه های شرکِ تحمیل شده بود... آزاد کردن شان از احکام و قوانینی که به سود یک گروه و یک طبقه بر دیگران تحمیل شده بود...
(لیضع عنهم اصرهم..)
این رسالت پیامبر بود، در مقابل فرهنگ تحمیلی، در برابر اقتصاد تحمیلی، در برابر قوانین تحمیلی، در برابر محدودیت هایی که از جانب حق نیست، اما آنها را به اسم خدا به دست و پای مردم می بندند و مردم را از حیات بازمی دارند.
این همان اصراست، این همان اغلال است. این اغلالی است که پیامبر مبعوث شد تا بشر دچار شده به این همه غُل و زنجیرها را نجات دهد.
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🌪فَنَظَرَ بِأَعْيُنِهِمْ وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِمْ
هیچ عامل ساقط کننده ای همچون کلمات زشت و تاریک در مورد دیگران که روح را مسموم و فضا های ارتباطی را تیره و تار می سازد ؛ زمینه ساز حضور شیطان نیست.
هیچ عاملی همچون استفاده از شیوه های غیر اخلاقی در زندگی و کوششهای ناپسند و نامشروع در جامعه که فضای سوء ظن و بی اعتمادی را در جامعه می گستراند؛ زندگی ها را به جهنمی سوزان بدل نمی سازد و راه سلطه شیطان و شیطان صفتان را فراهم نمی دارد.
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🔺فروپاشی خانواده؛ ارمغاني از مدرنيته و ليبراليسم
⚠️ يکي از مهمترين عوامل فروپاشي نظام خانواده در ايران، غربگرايي و #لذتگرايي لجام گسيختة غربي است.
ميزان ناامني خانوادگي و فروپاشي خانواده در خانوادههاي غربگرا و حتي در زندگي هنرمندان غربزده به مراتب بيشتر از خانوادههاي فقير و بيکار و حتي معتاد است.
تحليل ميداني طلاق در کشور ما نشان ميدهد که به هر ميزان افراد و خانوادهها (از طريق فضاي مجازي، موسيقيهاي مبتذل، شبکههاي ماهوارهاي، فيلمها و سريالها، مدها و مدلها و ...) با سبک زندگي غربي و فرهنگ منحط #لیبرالیسم انس بيشتري ميگيرند، به همان ميزان ارزش و اصالت خانواده در ميان آنها کمرنگتر ميشود.
( حاصل سالها مطالعه در فلسفه و فرهنگ ليبراليسم)، فرهنگ غرب، فرهنگي خانوادهستيز و عفتسوز است؛ در نتيجه به ميزان دلبستگي به اين فرهنگ، دلبستگي به خانواده و حيا و عفت کمرنگ شده و طلاق و فروپاشي خانواده بيشتر ميشود.
#خانواده
#نقد_لیبرالیسم
#فروپاشی_خانواده
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🔸#انسان_سرگرمشده و #استعماراندیشه
🔹امروز دیگر مردم «سرکوب» نمیشوند؛ «سرگرم» میشوند .رسانهها از مخاطب خود میپرسند که چه برنامههایی را بیشتر دوست داری تا پروژهی "احمقسازی" خود را تکمیل کنند. (تئودور آدورنو)
🔹شاید این تعبیر نزدیک به این گفته ادگار مورن جامعه شناس و فیلسوف فرانسوی باشد که معتقد بود که جهان در پایان قرن ۱۹ به پایان استعمار مادی رسیده و در قرن ۲۰ استعمار اندیشه انسانی انجام می گیرد. او بر این اعتقاد بود که نظام موجود جوامع غربی به کمک رسانه های جمعی وابسته به سرمایه داری با عرضه کالاهای فرهنگی و آثار #تخدیری، به استعمار اندیشه پرداخته و به وسیله غیرسیاسی کردن بیشتر افراد، دوام خود را استوارتر کرده است.
🔹مورن معتقد است وجه اصلی فرهنگ وسایل ارتباط جمعی، #سرگرمی_عوامالناس است که معمولاً با سرگرمىهاى معمول و لذت حاصل از تماشاى تلويزيون، شنيدن برنامههاى راديو، ديدن فيلم، خواندن داستان، روزنامه و مجله به دست می آید.
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
چالشهای اکران اینترنتی
🎥اکران اینترنتی، گام نوینی برای بیشتر دیده شدن فیلمها از سوی مخاطب ایرانی است؛ اما این اقدام تنها در صورتی میتواند در مسیر رشد سینمای ایران باشد که:
⚠️ نظارت موثر بر محتوا در زمان اکران و دقتی بیش از پیش در صدور پروانه ساخت فیلمها بهجای حذف آن، در این بستر وجود داشته باشد؛ در غیر اینصورت ضرری به مراتب گستردهتر از سینمای ولنگار کنونی به بار خواهد آمد.
🔴مردمی که سرگرم مشغلههای روزمره بودند و فرصت تماشای فیلم در سینما را نداشتند و به نوعی از آسیبهای آن در امان بودند، اینک با صرف هزینهای اندک تمام آنچه را که نباید ببینند در خانه و در کنار فرزندان به تماشا مینشینند.
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
″فرسودگی هنر زیرسایه مدیران غافل″
❌پروژههایی همچون 'مسیح'، نشاندهنده ایدئولوژیست بودن سازندگان اثر است. اغلب فیلمهای هالیوود و سریالهای شبکههای آمریکایی، مطابق با فلسفه تمدن مادی ساخته میشوند.
آنها در فیلمهایی چون مرد عنکبوتی، قهرمانسازی نموده و فرهنگشان را به جهان صادر میکنند؛ یا با محور قراردادنِ مردی سرکش و پیروزیاش بر سیستمِ معیوبِ حاکمیت آمریکایی در فیلم ایلیسیم، تابآوری اجتماعی را بالا میبرند. فیلمهای داستان ازدواج، انیمیشن شرک، عصر یخبندان، بچه رئیس و... به آنها کمک میکند فروپاشی خانواده در آمریکا را کمی مدیریت کنند.
جالب اینکه در اغلب فیلمها و سریالها قهرمان یک آمریکاییست که در ایجاد هویت اجتماعی بسیار موثر است. آنقدر جذابیتهای بصری و تکنیکهای اقناعی را بهدرستی بهکار میبرند که تحریف گذشته و آینده جهان و حتی تاریخ معاصر برایمان باورپذیر میشود.
⏳ سینمای غرب، ″فرسنگها عقبماندگی″ سینما و تلویزیون ایران از رسالتی که بر عهده دارد را بیشازپیش نمایان میسازد. سینمایی که با داشتن عقبهی متقن تاریخی، قهرمانهای واقعی و محتواهای آماده و وافر، میتوانست جایگاهی رفیع در عرصه بینالمللی و داخلی نزد عامه مردم و علاقمندان به هنر داشته باشد.
پروژههایی مانند مختارنامه و یوسف پیامبر که در منطقه و حتی جهان اسلام بازخوردهای وسیعی داشته، نمونههایی هستند که نشان از ظرفیتِ بالای هنرمندان متخصص و متعهد این سرزمین دارند.
🔴مدیران خوابزدهی حوزهی هنر، متخصصینِ بیتعهد و بیدغدغه، گرایشاتِ بیهویتی در سازندگان و بازیگران، همه و همه از دلایل صرفِ بودجههای کلان برای محتواهای بیهوده، خودتحقیری و دوقطبیسازی شده است و صدای آه حسرتها را بلند کردهاند.
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
"پدران ما، پدران سینما"
✅ به جرأت میتوان گفت در فرهنگ ایرانی، پدر مرکز ثقل و تکیه گاه اصلی خانواده است. پدرانی از جنس ایثار و از جان گذشتگی، غیرت، مهربانی، وفاداری و قاطعیت. پدرانی از جنس یونس و علی به وقت شام که قلبشان برای همه فرزندان ایران و حتی جهان می تپد، از جنس امیرحسین دست های خالی و دایی غفور بوی پیراهن یوسف...
❎ پدران ما آنچه در غالب فیلم ها نمایانده میشوند، نیستند! در بسیاری از فیلمها یا پدری وجود ندارد؛ فوت شده، خانواده را ترک کرده یا به دنبال خوش گذرانی است؛ یا اگر هم وجود داشته باشد با شخصیتی مواجهیم که با کودک خانواده تفاوت چندانی ندارد، کسی به حرف او توجه نمیکند، مردی بی مسئولیت که غیرت و مردانگی در او مرده است؛ و یا مجموعه ای است از انواع ناهنجاریها؛ پدری بیکار، معتاد، بیرحم، خائن و...
⭕️ از سوی دیگر، در این آثار رفتار اعضای خانواده با پدر کوچکترین سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد. سرکشی، بیتفاوتی، بیاحترامی و فحاشی مادر و فرزندان به پدر خانواده ارزش و اقتداری برای او باقی نگذاشته است.
❗️واقعبین که باشیم درمیابیم در بسیاری از آثار سینمایی، مستند، سریال، فیلم کوتاه و حتی پیامهای تبلیغاتی با یک حرکت منسجم تهاجمی نسبت به جایگاه پدر روبرو هستیم و مسئولانی که خود پدر هستند و غافل!
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
″سینمای آبمیوه ای″
📽 #سینما درقبال مردم مسئول است، در قبال حالی که برایشان میسازد و تاثیری که در زندگیشان میگذارد، اصلا سینما یک پا آموزشگاه است. منصفانه بخواهیم بگوییم، برخی فیلمسازان بسیار حرفه ای از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نمیکنند، فیلم هایشان پر است از نکات آموزنده، آن هم چه نکات نابی! با استفاده از بهترین و بروزترین تکنیک های فیلمسازی!
🛁 آب بستن به فیلم را میتوان یکی از تکنیک های مهم دانست که بسیاری از فیلمسازان از آن بهره برده اند. اخیراً سازندگان منورالفکرمان دلشان برای مخاطب تپیده آبِ خالی برایش نمی بندند به فیلم. انگور را تخمیر کرده مشروب به فیلم می بندند! که به بیننده یاد بدهند چگونه متجدد باشد و منور شود فکرش،💡یاد بگیرد می شود خط قرمزها را هرطور دلش خواست زیرپا بگذارد ⛔️ و احدی به او آخ هم نگوید!
🔺پس سکانس می روند از جاساز مشروبات، مهیا کردن ساغر ها، شکل و شمایل بالا رفتنش در یک پیک و حال ولنگار بعدش! باید تشکر کرد از شورای پروانه ها؛ ساخت و اکران، نظارت و ارزشیابی، هیئت انتخاب بابت این حجم از دغدغه.
❗️عنصر سبُک مغزی به تقلید از آنور آبی ها، شده عضو جدانشدنی فیلم های منورالفکران عزیز، ظاهرا آن ها مرام و شعور و آزادگی مخاطب را نشانه رفته اند.
🔸 با این حساب دور نیست ترتیبی اتخاذ شود که در جهت ترقی هرچه بیشتر سینمای ایران مسئولان امر در پی جذب اسپانسر 💰 از بین صاحبان برندهای مشروب و سیگار باشند!
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد