فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تله جمعیتی
⚠️فقط تا سال 1405 فرصت داریم...
دهشتناکه😱😱😱😱
هرفرزندیک نسل امام زمانی❤👌
لطفانشرحداکثری🌹🌹🌹🌹🌹
#دعایی_چندمنظوره
💐محمد بن ریان گوید به #امام_هادی (ع) نامه نوشته و از ایشان خواستم #دعایی به من بیاموزند که #چند_ویژگی داشته باشد
1️⃣ #تمام_مشکلات زندگی مرا برطرف کند
2️⃣ در برابر همه بلاهای ارضی و سماوی #مرا_بیمه_کند و هیچ بلایی بر من نازل نشود
3️⃣ با خوندن آن دعا، دغدغه هایی که برای آینده دارم برطرف شده و #آینده مرا تضمین کند
4️⃣ #همه_آرزوهای دنیایی و آخرتی مرا برآورده کند
5️⃣ در نهایت، من را #جزء_خواص درگاه اهل بیت(ع) قرار دهد و درب خانه امام زمانم عزیز شوم.
💢امام هادی علیه السلام در پاسخ به نامه من یک جمله نوشته و فرمودند:
#حتی_برای_یک_لحظه، #استغفار از زبانت #نیفتد ❗️
💯این است برکت استغفار 👏
https://eitaa.com/joinchat/772276275C8bf1fa0f7a
💠ذکری مجرّب برای #توسل_به_حضرت_ولی_عصر ارواحنا فداه🙏🏻
🌐عارف سالک و مجاهد نستوه مرحوم آیت الله #حاج_شیخ_محمد_تقی_بافقي (ره) که ملاقات های ایشان با امام عصر علیه السلام شهره خاص و عام است همیشه ميفرمود:
✅غير ممكن است كسي درب خانه امام زمان عليه السلام را بكوبد و در به رويش باز نشود🌷
❇️شاگرد ایشان مرحوم شریف رازی می گوید:
بخاطرم هست كه ایشان فرمودند:
✅اگر حاجت مهمي داشتي در سحر شب جمعه در جاي خلوتي #هفتادمرتبه با اين كلمات به آن حضرت استغاثه كن كه بسيار مجرب است:
🙏🏻يا فارِسَ الحجازِ اَدرِكني، يَا اَباصالِح اَدرِكني، يا اَبَالقاسِمِ المهدي اَدرِكني، يَا صاحِبَ الزَّمانِ اَدرِكني اَدرِكني اَدرِكني وَ لا تَدَع عَنِّي فَاِنِّي عَاجِزٌ ذَليلٌ. ✅
✳️و ميفرمود: نماز امام زمان (ع) در سحر شب جمعه بسيار توسل مؤثري است و آن دو ركعت است كه در هر ركعت آيه " اياك نعبد و اياك نستعين" را صد مرتبه بخواني و بعد، حمد را تمام و سپس سوره را خوانده و نماز را خاتمه داده و تسبيح فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را گفته و دعاء فرج را بخواني.🌟
#الهی_عظم_البلاء
📚 منبع: کتاب التقوی و ما ادراک ما التقوی
https://eitaa.com/joinchat/772276275C8bf1fa0f7a
❇️ قلبهایمان به ده دلیل مرده است...
🍃اول : خدا را شناختیم ولیکن حقش را ادا نکردیم.
🍃دوم : دانستیم که پیامبر خدا رو دوست داریم سپس سنتش را ترک نمودیم.
🍃سوم : قرأن را قرائت کردیم ولی بدان عمل نکردیم.
🍃چهارم : نعمت خدا را خوردیم ولی شکرش را بجا نیاوردیم.
🍃پنجم : گفتیم شیطان دشمن ماست ولی با او در امور توافق کردیم.
🍃ششم : گفتیم بهشت حق است ولی برای رسیدن به آن کوشش نکردیم.
🍃هفتم : گفتیم جهنم حق است ولی از آن نگریختیم.
🍃هشتم : دانستیم مرگ حق است اما برای آن آماده نشدیم.
🍃نهم : به عیب مردم مشغول گشتیم و عیب خویش را فراموش کردیم.
🍃دهم : مردگانمان را دفن کردیم ولی عبرت نگرفتیم
📚 آیتالله مجتهدی تهرانی رحمهاللهعلیه
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹شرح #حکمت19
درود خدا بر امیرالمؤمنین فرمود:" آن کس که در پی آرزوی خویش بتازد، مرگ او را از پای درآورد."
🔻 یکی از موضوعات بسیار مهم و پرتکرار در نهج البلاغه، بحث آرزوها است. آرزوها وقتی سه قید داشته باشند، منفور و مورد مذمّت امیرالمؤمنین ( علیه السلام) می باشند:
1⃣ فردی، 2⃣ دنیوی، 3⃣ طولانی
🔻به این معنی که اگر آروزها صرفاً فردی بودند، نه مورد نفع جامعه؛ از آن طرف فقط دنیوی بودند و هیچ بُعد معنوی نداشتند و از طرف سوّم طولانی بودند و دور از دسترس شرایط عادی، این آرزوهایی که این سه ویژگی را داشتند منفور امیرالمؤمنین هستند. لذا امیرالمؤمنین(علیه السلام) اگر در حکمت ۳۶ می فرمایند: "کسی که آرزوهایش طولانی است، کردارش نیز ناپسند است" ؛ چون آرزوها قدرت فوق العاده ای در کشش انسان به سمت خود دارند، وقتی طولانی باشند انسان با درک شرایط و مقدورات و محدودیتهای خودش، کم کم ناگزیر میشود حلال و حرام و اخلاق و انسانیّت را زیر پا بگذارد، تا به آن آرزوی دوردست، دست پیدا کند؛ بنابراین کردارش ناپسند می شود.
🔻همچنین مولا علی( علیه السلام) در حکمت ۳۳۴ نهج البلاغه اینگونه می فرمایند که: " اگر بنده خدا اجل و پایان کارش را می دید، با آرزو و فریب آن دشمنی می ورزید" ؛ یعنی راه اینکه انسان عقلش روشن شود و فریب آرزوهای مادیِ دنیویِ فردگرایانه را نخورد، این است که بداند دیر یا زود اجل در خانه اش را می زند و به او مهلت نمی دهد. آن موقع اولاً همه آرزوها دست یافتنی نبودند و در حسرت می میرد؛ ثانیاً برای رسیدن به همان مقدارش که دست پیدا کرده، چقدر حقّ اللّه و حقّ النّاس را ضایع کرده تا توانسته به این آرزو برسد. آن موقع اجل و توجه به مرگ باعث میشود که انسان بی ارزشی این طور آرزو کردن ها را خوب درک کند و نفسش را از این سرکشی و هیجان باز بدارد.
🔻همچنین بر اساس همین مبنا یعنی توجه به مرگ و عبرت از گذشتگانی که مثل ما آرزوهای طولانیِ مادیِ فردی داشتند، اما مرگ آنها را ناکام گذاشت، حضرت در حکمت ۳۵۹ اینگونه نهیب می زنند: " ای اسیران آرزو ها بس کنید، زیرا صاحبان مقامات دنیا را تنها دندانِ حوادث روزگار به هراس افکنده، ای مردم کار تربیت خود را خودتان برعهده بگیرید و نفس را از عادتهایی که به آن حرص دارد، بازگردارید" ؛ یعنی علاوه بر اینکه مرگ خودتان را دائما یاداوری کنید، عبرت بگیرید از صاحبان جاه و مقام و ثروت در تاریخ که چگونه دندان مرگ آنها را از رسیدن به آرزوها و بهره برداری از آن همه امکانات و ثروت محروم کرد.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
https://eitaa.com/joinchat/772276275C8bf1fa0f7a