eitaa logo
طیبات ( بانوان طراز انقلاب اسلامی )
78 دنبال‌کننده
359 عکس
271 ویدیو
33 فایل
(با هدف آشنایی با آموزه های دینی و ارتقاء سطح آگاهی های فرهنگی،اجتماعی،سیاسی(تربیت دینی و بصیرت سیاسی). حضور برای همگان (آقایون و خانوما) آزاد است
مشاهده در ایتا
دانلود
به سوال‌های ما _ ⁉️چه کنیم تا خدا به ما راه نجات از فتنه‌ها و تشخیص حق را عنایت کند؟ 📖 برای پاسخ رجوع کنید به 👇 🔹 جزء نهم قرآن کریم 🔸 سوره انفال، آیه ۲۹ _ 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir @ taeebat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت خدیجه و الگوی اقتصاد مقاومتی ⁉️ همسر پیامبر، چگونه می‌کردند؟ 🔹 برشی از گفتگوی ، به مناسبت سالروز وفات سلام‌الله علیها 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir @taeebat
تجارت جنسی و سرباز ارزان 🔸 : طبق گزارش بنیاد اِسکِل‌، جمعیت روسپیان در سراسر جهان ۴۰ تا ۴۲ میلیون تخمین زده می‌شود که در این بین‌، ۱ تا ۲ میلیون روسپی در ایالات متحده وجود دارد. ۸۰ درصد از جمعیت روسپی‌های جهان را زنان تشکیل می‌دهند و بین ۱۳ تا ۲۵ سال سن دارند. 🔻 طبق مطالعات وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، اندازه سالانه بازارهای غیرقانونی جنسی در هفت شهر بزرگ این کشور در سال ۲۰۰۷ در مقایسه با بازارهای مواد مخدر و اسلحه چندین برابر بوده است. تجارت سالن ماساژ در حال رشد است و تعداد سالن‌ها به حدود ۵۰۰۰ سالن در سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است. بازار پورنوگرافی کودکان در ایالات متحده کوچک است زیرا عموماً به صورت رایگان این معامله انجام می‌شود و محققان این موضوع را یک جنایت خاموش توصیف کرده‌اند. 🔰مشاهده متن کامل مقاله حجت‌‌ الاسلام راجی در روزنامه کیهان https://kayhan.ir/fa/news/284249 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir @taeebat
نسبت عریانی خانه با نظام سرمایه‌داری: آیا تاکنون تصویر خانه شیشه‌ای، اثر فیلیپ جانسون (معمار مشهور آمریکایی) را دیده‌اید؟ این خانه که با یک جستجوی ساده می‌توانید تصاویرش را بیابید به لحاظ شفافیتِ حداکثری، به عنوان یکی از طرحهای آوانگارد و خاص در معماری معاصر غرب معرفی می‌شود. اما نتیجه تکثیر این مفهوم شفافیت و نقض حریم بصریِ خانه در مقیاس کلان و با شیوه انبوه‌سازی چه شد؟ انواع آپارتمانهای عریان و فاقد حریمی که مرز بین درون و بیرون در آنها کاملا مخدوش شده است. ولی آیا این نوع شفافیت و عریانی با مفهوم حریم خانه در تناقض نیست؟ اگر هست چرا چنین شد؟ آنگاه که نظام سرمایه‌داری، زن را از خانه به کارخانه کشاند تا چرخهای صنعتش ارزانتر بچرخد، خانه از حضور و نقش آفرینی بانوی خانه تهی گشت. نظام سرمایه‌داری با پروپاگاند شدید، به زنان چنین القا کرد که خانه‌داری همان خانه‌نشینی است تا آنها مجبور شوند برای رهایی از ننگ خانه‌نشینی، حضور در کارخانه را به خانه ترجیح دهند؛ حتی با دستمزدهایی معادل با نصف مردان؛ که البته هرچه پایینتر، سود نظام سرمایه‌داری هم بیشتر. زن در چنین خانه‌‌ای که از حضورش تهی گشته است دیگر "رب‌البیت" نیست؛ زیرا اساسا، دیگر بیتی باقی نمانده که رب‌البیت بخواهد. این خانه یا بیت تهی، به دلیل خالی شدن از زنانگی، دیگر نیاز چندانی به حریم ندارد. چنین بیتی فی‌الواقع و با قدری اغماض، بخشی از فضای عمومی شهر است که فضایی غالبا مردانه و فاقد حریم است؛ زیرا همچون فضای عمومی شهر، زوایای مختلف آن در معرض دید سایر شهروندان از بلوکهای دیگر است. و چنین شد که انواع آپارتمانهای عریان بروز یافت تا کالبد مسکن، متناسب با اقتضائات نظام سرمایه‌داری تغییر یابد. به چه قیمتی؟ له شدن کانون خانه و خانواده. بر این اساس، ریشه بسیاری از معضلات معماری و شهرسازی معاصر را بایستی در مناسبات و نظامات اقتصاد سرمایه‌داریِ حاکم بر جامعه جستجو نمود. اقتصادی که با نگاه سودانگارانه، ظاهربین و مادی به هر پدیده‌ای (حتی خانه و خانواده) مصداق تمام و کمال این آیه شریفه است: "يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُون" (روم/۷). حال جا دارد بپرسیم که آیا این نوع نظامات کالبدی و اقتصادی که محصول شجره خبیثه تمدن معاصر غرب هستند هیچ نسبتی با مبانی انقلاب اسلامی دارند؟ اگر نه، پس چرا در دهه پنجم انقلاب، هنوز بسیاری از مدیران مربوطه در دو حوزه کالبدی و اقتصادی، در حال تقلید از نظامات این شجره خبیثه هستند؟ @baladetayyeb @taeebat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارگزاران ومتصدیان امر خیانت کردند،چه ربطی به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد؟ خیانت های کارگزاران حضرت علی علیه السلام باید به حساب حکومت امیرالمومنین علیه السلام گذاشته شود؟ حکومت امام علی اشکال داشت؟ اشکال به نظام نیست،اشکال به افراد و کارگزاران است. @taeebat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 دستورالعملی ویژه براورده شدن حاجات در شب های دهه دوم 💠 امام صادق (ع) : در شب های دهه دوم ماه مبارک رمضان ( یعنی از شب 11 ماه تا شب 20 ماه) قرآن شریف را جلوی خود بگذارید و در دست بگیرید و این دعا ( قسمت رنگ شده متن) را بخوانید و سپس حاجت خود را از خدا بخواهید. 📚 منبع : اصول کافی ، ج 2 ، ص 629 @taeebat
قحطی اخلاق، همدلی! رفاقت! قحطی عشق ! انسانیت!! اوايل دهه شصت تنها شامپوی موجود، شامپوی خمره ای زرد رنگ داروگر بود. تازه آن را هم باید از مسجد محل تهیه می كردیم و اگر شانس یارمان بود و از همان شامپوها یك عدد صورتی رنگش كه رایحه سیب داشت گیرمان می آمد حسابی كیف می كردیم. سس مایونز كالایی لوكس به حساب می آمد و پفک نمکی و ویفر شكلاتی یام یام تنها دلخوشی كودكی بود. صف های طولانی در نیمه شب سرد زمستان برای 20 لیتر نفت! بگو مگو ها سر كپسول گاز كه با كامیون در محله ها توزیع می شد، خالی كردن گازوئیل با ترس و لرز در نیمه های شب. جیره بندی روغن، برنج و پودر لباسشویی ... نبود پتو در بازار ، تازه عروسان را برای تهیه جهیزیه به دردسر می انداخت و پوشیدن كفش آدیداس یك رویا بود. همه اینها بود، بمب هم بود و موشك و شهید و ... اما كسی از قحطی صحبت نمی كرد یادم هست با تمام فشارها وقتی وانت ارتشی برای جمع آوری كمك های مردمی وارد كوچه می شد بسته های مواد غذایی، لباس و پتو از تمام خانه ها سرازیر بود. همسایه ها از حال هم با خبر بودند، لبخند بود، مهربانی بود، خب درد هم بود. و اما امروز... امروز فروشگاه های مملو از اجناس لوكس خارجی در هر محله و گوشه كناری به چشم می خورند و هرچه بخواهید و نخواهید در آنها هست. از انواع شكلات و تنقلات گرفته تا صابون و شامپوی خارجی، لباس و لوازم آرایش تا موبایل و تبلت و ... داروهای لاغری تا صندلی های ماساژور، نوشابه انرژی زا تا بستنی با روكش طلا ! و حال، این تن های فربه، تكیه زده بر صندلی های نرم اتومبیل های گرانقیمت از شنیدن كلمه قحطی به لرزه افتاده به سوی بازارها هجوم می بریم. مبادا تی شرت بنتون گیرمان نیاید! مبادا زیتون مدیترانه ای نایاب شود! صورت های دستکاری شده جراحی های بیهوده دلهای اجاره ای متاسفانه اشتهایمان برای مصرف، تجمل، فخر فروشی و له كردن دیگران سیری ناپذیر شده است . ورشكسته شدن انتشارات، تعطیلی مراكز ادبی فرهنگی و هنری برایمان مهم نیست ولی از گران شدن ادكلن مورد علاقه مان سخت نگرانیم دغدغه بعضی ها هم شده معین و هایده و داریوش !!!!! در این باره می شود كتابها نوشت... خلاصه اینكه این روزها لبخند جایش را به پرخاش داده و مهربانی به خشم فقط كافیست یک ذرّه احساس كنیم كه یكى مخالف نظر ماست آنوقت چنان نابودش می كنیم كه انگار هیچ خدایی رو بنده نیستیم قحطی امروز که ما ایرانیان در این روزگاران آن را به وضوح لمس می کنیم : قحطى اخلاق است! قحطی همدلیست! قحطى رفاقت است! قحطی عشق است! قحطی انسانیت است ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﻤﺎﻥ ﺗﺸﻨﻪ ﯼ ﻓﻬﻢ ﺍﺳﺖ! ببار ای آگاهی...https://eitaa.com/women92 @taeebat
30M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم گزارش می‌دهد. بسته‌هایی که مشاهده می‌کنید با پول طلاهای زنان ایرانی برای ملت مظلوم و سرافراز غزه تهیه شده است، این گزارش دوم مرابطات ایران از است، پویشی که در آن زنان ایرانی طلاهای خود را به مردم غزه اهدا کردند، این طلاها به دلار تبدیل شد و سپس با کمک خیریه‌های بین‌المللی، برای مردم غزه غذا و بسته تهیه شد. در فیلم می‌بینید که مردم غزه از زنان ایرانی تشکر می‌کنند و این نشان همبستگی زنان ایرانی و فلسطینی است. با مرابطات ایران همراه باشید که «فلسطین، مسئله‌ی اول در میان همه‌ی موضوعات مشترک کشورهای اسلامی است». (امام خامنه‌ای) https://eitaa.com/tamamayar @taeebat
أینَ صاحِبُنا؟! 😭😭 أللَهُمَّ إنَّا نَشْکُو إلَیك فَقْدَ نَبيِّنَا وَ غَيْبَةَ وَليِّنَا 😭😭 هر چه فکر می‌کنم که چه اقدامی می‌تواند درخور عمل شنیع و فجاعت بار رژیم کله‌پای اسقاطیل باشد، بیشتر دچار حیرت می‌شوم. سزاست قبل از هر اقدامی دست به دامان مادرمان حضرت خدیجه(س) شویم و از حرکت باز نایستیم. جهان منتظر خیزش آزادگان علیه این رژیم هتاک ضد بشر باشد. ختم صلوات توسل به ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها به نیت رهایی زنان و کودکان اهل غزه از ظلم🇵🇸❤️ سهم شما چند ختم؟ بسم الله تسبیح رو بردارید و شروع کنید @taeebat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جمیله الحاسی که پس از هدف قرار گرفتن بیمارستان شفا در غزه توسط نیروهای اسرائیلی از ساختمان فرار کرد، لحظات وحشتناکی را توصیف کرد: 🔹‌زنان مورد تجاوز جنسی، گرسنگی، شکنجه و اعدام غیرقانونی قرار گرفتند! 🔹‌سربازان اشغالگر سگ های خود را رها کردند تا اجساد افراد مقتول را بخورند! @ taeebat
اوقات قمر در عقرب در سال ۱۴۰۳ در ایامی که قمر در عقرب است، از شروع به انجام کارهای اساسی بپرهیزیم و در صورت اجبار به انجام کاری، حتما صدقه داده و آیت الکرسی و چهار قل قرائت کنیم. نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است. @taeebat
📣 اینم عیدی تیم خدمت شما همراهان عزیز 🌷🌺 ✅ مجموعه کلیپ‌های 50 قسمتی با موضوع فرزندپروری و تدریس استاد 👌 جلسه اول: والدین غایب جلسه دوم: وفای به عهد جلسه سوم: بازی با کودکان جلسه چهارم: زبان تربیت جلسه پنجم: آموزش والدین جلسه ششم: ایجاد انگیزه درونی جلسه هفتم: دعا برای فرزندان جلسه هشتم: الگو سازی جلسه نهم: مجادله و جر و بحث با فرزند جلسه دهم: ایجاد خودمهارگری در فرزند جلسه یازدهم: وجود قانون در خانه جلسه دوازدهم: بینش الهی نسبت به فرزند جلسه سیزدهم: آیا تربیت فرزند اولویت داره؟ جلسه چهاردهم: نقش مادرها در تربیت فرزند جلسه پانزدهم: نقش پدرها در تربیت فرزند جلسه شانزدهم: بردباری در رسیدن به لذت ها جلسه هفدهم: اختلاف نظر والدین در تربیت فرزندان جلسه هجدهم: آسیب های فرزند کمتر جلسه نوزدهم: مدیریت فضای مجازی در منزل جلسه بیستم: تکنیک های کاهش آسیب فضای مجازی جلسه 21: دانستن کافی است یا مهارت لازمه؟ جلسه 22: تله های تربیتی جلسه 23: فرزندپروری در آپارتمان جلسه 24: انتقاد از فرزند جلسه 25: تعادل در تربیت جلسه 26: بهترین سبک تربیت فرزند جلسه 27: رابطه معیوب در فرزندپروری جلسه 28: جابجایی نقش های والدین جلسه 29: والدین نابالغ جلسه 30: آسیب های تربیتی والدین ناسازگار جلسه 31: تاثیر بهداشت روان در فرزندپروری جلسه 32: آیا اختلال شخصیت والدین در فرزندان اختلال ایجاد می کند؟ جلسه 33: تاثیر رفتارهای والدین در تصور کودکان از خدا جلسه 34: برای اینکه بچه هامون دیندار شوند چکار کنیم؟ جلسه 35: چطور عشق خدا رو در دل بچه ها جای بدهیم؟ جلسه 36: محبت کردن به فرزندان جلسه 37: ضرورت و آثار گفتگو با فرزندان جلسه 38: برنامه والدین برای سرگرمی بچه ها جلسه 39: اقتدار همراه با محبت در تربیت فرزندان جلسه 40: اعتدال در امر و نهی در فرزندان جلسه 41: در نظر گرفتن ظرفیت و توانایی کودکان جلسه 42: نمایان ساختن رفتارهای مثبت در فرزندان جلسه 43: نحوه برخورد با درخواست های کودک جلسه 44: تکنیک زمان سکوت جلسه 45: تکنیک بی توجهی برنامه ریزی شده جلسه 46: درمان ناسازگاری بچه‌ها با یکدیگر جلسه 47: بدگویی از اقوام در حضور بچه‌ها جلسه 48: ابراز خستگی از کار و تلاش جلسه 49: بچه ها را قضاوت نکنیم. جلسه 50: تنبیه بچه ها 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 با تشکر 🌺 انجمن روانشناسی اسلامی https://eitaa.com/islamicpa
نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود: *نسلِ رو به اتمام و پر ماجرای ما، اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) در سال۱۴۰۲ باید عددی حدود ۶۰ تا ۶۲ سال باشد، و البته آسیب‌های روحی و جسمی وارده به این افراد، آنان را مشابه پیرمردانی ۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیب‌های روحی و جسمی) نشان می‌دهد. دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخرای خط رسیده‌اند و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند. آرام آرام جانبازان، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر را می‌بندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند، و تقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لا اله الا الله را برای تشییع این خون‌داده‌ها و خون دل خورده‌ها می‌شنویم. تا ده سال آینده، اگر خبرنگارانی هوس مصاحبه و گفتگو با یکی از رزمندگان زنده‌مانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند باید شهر به شهر، کوه به کوه و دیار به دیار، روزها و ماهها بگردند، تا شاید بتوانند یک کهنه‌سرباز پیر و فرتوت را، که نای سخن گفتن ندارد پیدا کنند تا مصاحبه‌ای نمایند. ما بی‌نظیرترین نسلیم! ما نسل انتقالیم. آخرین بازمانده‌های نسل سنتی، و اولین اهالی دهکده مجازی نسل مدرن. ما با تمام سختی‌هایی که داشته‌ایم نسلی بی‌نظیریم. نسلی هستیم که هم خانواده‌ی پرجمعیت را تجربه کردیم و هم خانواده کم‌جمعیت تک فرزندی را دیدیم . نسلی هستیم که عمو، عمه، دایی و خاله برایمان بسیار پررنگ بود، و نسلی را دیدیم که کم‌کم با آن غریبه شدن . نسلی هستیم که همسایه و هم‌محله‌ای بخش مهمی از خاطراتمان بود، و نسلی را دیدیم که در یک آپارتمان چند واحدی، کسی کسی را نمی‌شناسد. نسلی که گروه‌های گفتگویمان، جمع شدن‌هایمان داخل کوچه بود، و نسلی را دیدیم که با ایسنتاگرام و واتساپ و تلگرام، جمع‌های مجازی تشکیل دادند اما سال تا ماه یکدیگر را نمی بینند و بعضاً نمی‌شناسند. نسلی که روزها و هفته‌ها در خانه‌ی پدربزرگ و عمو و دایی و… می‌ماندیم، و نسلی را دیدیم که بعد از دو ساعت مهمانی در خانه‌ی پدربزرگ و عمو و دایی، در گوش پدر و مادر غر می‌زند که چرا نمی‌رویم؟  نسلی هستیم که تماشای آلبوم‌های خانوادگی، یکی از سرگرمی‌های مهمانی‌های مان بود، و نسلی را دیدیم که هزاران عکس بی‌حس را در حافظه گوشی و کامپیوتر  ذخیره می‌کند و هرگز هوس نمی‌کند آنها را بار دیگر ببیند. نسلی که در پذیرایی خانه‌هایمان فقط پُشتی و بالش‌ بود، اما با کلی مهمان و نسلی را دیدیم که مُبل، بخش زیادی از فضای خانه‌شان را اِشغال کرده است و کسی نیست روی آنها بنشیند. ما نسلی بی‌نظیریم! ما جنگ دیده‌ایم، آژیر قرمز شنیده‌ایم، دشمن بی‌رحم دیده‌ایم، بمباران و توپ و تانک و موشک دشمن دیده‌ایم. ما بی‌رحم‌ترین موجودات تاریخ را دیده‌ایم، داعش را تجربه کرده‌ایم و از آن طرف مردِ میدان را داشته‌ایم. (شهدا و جانبازان را) ...... ما با همه‌ی نسل‌ها فرق داریم. ما بی‌نظیرترین نسلی هستیم که نه قبلاً وجود داشته و نه بعدها به وجود می‌آید. در زمان ما سرای سالمندان اسمی ناآشنا بود، اما امروز در هر شهر و محله‌ای تابلوی این مراکز خودنمایی می‌کند. ما نسل انتقالیم. آخرین بازمانده‌های نسل سُنّتی و اولین اهالی دهکده‌ی مجازی نسل مُدِرن. ما با تمام سختی‌هایی که داشته‌ایم نسلی بی‌نظیریم ... : اگر دوباره جنگی شروع شد و ما نبودیم از قول ما *رزمندگانِ دیروز* به *رزمندگانِ فردا* بگوئید: در حین مبارزه با دشمنِ متجاوز، به *بعد از جنگ* هم بیاندیشید. مبادا *ارزش‌ها* در خاکریزها جا بماند، و ارزش‌ها، مثل امروز، *عوض* شود و *عوضی‌ها* ارزشمند شوند. می‌بینید که چگونه ما را غریبه می‌پندارند! آن روزها: قطارقطار می‌رفتیم واگن‌واگن برمی‌گشتیم. راست‌قامت می‌رفتیم کمرخمیده برمی‌گشتیم. دسته‌دسته می‌رفتیم. تنها تنها برمی‌گشتیم. بی‌هیچ استقبال و جشن و سروری. فقط آغوش گرم مادری چشم انتظارمان بود، و دیگر هیچ اما مردانه، ایستادیم... باور کنید که: ما هم دل داشتیم، فرزند و عیال و خانمان ‌داشتیم. اما با دل رفتیم بی‌دل برگشتیم. با یار رفتیم با بار بر گشتیم. با پا رفتیم با عصا بر گشتیم. با عزم رفتیم با زخم برگشتیم. با شور رفتیم با شعور برگشتیم. ما اکنون پریشان هستیم. اما پشیمان نیستیم. ما همان کهنه‌رزمندگانِ پیاده‌ایم که سواری نیاموخته‌ایم. ما همان‌هایی هستیم که به وسوسه‌ی قدرت نرفته بودیم. می‌دانید تعداد ما در هشت سال جنگ چند نفر بود؟؟؟ ۳/۵ درصد از کل جمعیت ایران اما مردانگی را تنها نگذاشتیم. ما غارت را آموزش ندیده بودیم. رفتیم و غیرت تجربه کردیم https://eitaa.com/taeebat/1713
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️زن مستقل مرد شده ✍🏻| خانم مهدیه منافی 🔸یک بار کلیپی دیدم که حرف جالبی ‌می‌زد و می‌گفت: «مردان وقتی به استقلال مالی می‌رسند به سمت تشکیل خانواده می‌روند و زنان برعکس، با استقلال اقتصادی به فکر طلاق می‌افتند!» حرف درستی که برای اثبات آن کافیست کمی به دور و بر خود نگاه کنیم. زنانی که با شاغل شدن و رسیدن به درآمد، قید ازدواج را زدند و یا مردانی که با درآمد همسر، بار خود را در حمایت مالی زن سبک کردند. ایده‌ی زن مستقل، ایده‌ای است که فمینیست‌های مسلمان آن را با حضرت خدیجه تعریف می‌کنند، اما آیا این دیدگاه با سبک زندگی و رویکرد حضرت خدیجه قابل تطبیق است؟ ورود زن به عرصه‌ی اقتصادی به عنوان یکی از عناصر قدرت و حذف مرد به عنوان حامی مالی زن، دو محور مهم در تعریف زن مستقلی است که فمینیست‌ها از آن یاد می‌کنند. با این تعریف، زنی که تحت حمایت اقتصادی مرد است وابسته و ضعیف تلقی شده و ازهمین روست که خانه‌داری در این رویکرد امری فاقد ارزش شناخته می‌شود؛ زیرا زن خانه‌دار ارزش اقتصادی مادی و قابل محاسبه که در قبال دریافت پول تعریف می‌شود را تولید نمی‌کند. 🔹در رویکرد اسلامی اکتساب مال توسط زن مجاز است و برای او انواع حقوق اقتصادی تعریف شده است تا جایی که هم‌پای مردان پرداخت زکات بر آن‌ها واجب شده است که اگر تولید و ورود به عرصه‌ی اقتصادی نبود، نیازی به وجوب پرداخت زکات برای زنان نیز نبود. اما وقتی که یکی از ارکان قوامیت مردان در خانواده بر اساس آیه‌ی ۳۴ سوره‌ی نساء «بما انفقوا» و نقش اقتصادی مرد نسبت به زن است، یعنی یکی از وجوه مهم نقش مرد در خانواده در نسبت با زن، اقتصادی است. تا جایی که برخی از مفسرین از جمله آیت الله جوادی آملی معتقدند مردی که نقش اقتصادی‌اش در خانواده حذف شده، به قوامیت او خدشه وارد شده است. آن‌چه در رویکرد «زن مستقل» مشهود است چیزی نیست جز حذف نقش مهم مرد در خانواده و جا‌به‌جایی نقش‌ها. تا جایی که ‌جرمی آدام اسمیت از آن در کتاب خود با نام «زنان شاغل، مردان خانه‌دار» از آن یاد می‌کند. 🔸موضوعی که برخلاف سیره و مشی رفتاری حضرت خدیجه در نقش خانوادگی خود در نسبت با رسول خدا (ص) است. وجود مقدس ایشان در عین ورود به عرصه‌ی اقتصادی، زنانگی خود را نفی نکرد و قوامیت همسر خود را زیر سؤال نبرد. جالب اینجاست که در روایاتی که وضعیت زنان و مردان را در آخرالزمان وصف کرده است یکی از محورهای مرکزی، مردواره شدن زنان و زن‌واره شدن مردان است. موضوعی که ما آن را در ظاهر و پوشش خلاصه کردیم اما حقیقت این روایت، در تغییر نقش‌ها و از دست رفتن زنانگی و مردانگی است. تا جایی که در روایتی دیگر گفته شده در آخرالزمان زنان نفقه‌دهنده‌ی مردان می‌شوند. امروز که به بهانه‌ی وفات حضرت خدیجه (س) یاد ایشان را گرامی می‌داریم، بهتر است با مبنای صحیح و اسلامی، وجودشان را از تعاریف مدرنی که در سال‌های اخیر به ایشان نسبت داده شده پیراسته کنیم و زن بودن را بما هو زن با مزیت‌هایی که در نظام آفرینش توسط خالق متعال برای او در نظر گرفته شده بشناسیم؛ نه زنی که از زن بودن تهی شده و خود را مستقل از مردی که در زوجیت تکمیل کننده‌ی اوست، تعریف می‌کند. 💠 |@momenaat_ir| 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir| @taeebat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خوش به سعادتت بانو که خدا بخاطر ایمان عمیق شما بر فرشتگان مباهات می کند اللهم ارزقنا..‌.. @ taeebat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨اللّٰهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ غَیْبَةَ وَلِیِّنا، فرازی از دعای افتتاح ✨بارالها برسان آن مه در پرده غیب، فرجی کن که کمی تنگ شود فاصله ها..! @ taeebat