eitaa logo
تفکّر قرآنی
2.7هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
965 ویدیو
68 فایل
#تفکّر_قرآنی تفکّر با قرآن است... تا انسان با چشمِ‌خدا ببیند همان شاهدبودن و شهیدشدن‌ @mrk_110
مشاهده در ایتا
دانلود
. توصیه ویژه امام رضا عليه السلام برای ورود و معرفت ماه محرم الحرام عَنِ الرَّیان بن شبیب قال: دَخَلْتُ عَلَى الرضا أَوَّلِ يَوْمٍ مِن الْمُحَرَّمِ فَقال لی يَابن شبیب أَ صَائِمٌ أَنْتَ فَقُلْتُ لا فقال إِنَّ هذا الْيَوْمَ هو الْيَوْمُ الَّذِي دَعَا فِيهِ زَكَرِيَّا رَبَّهُ عَزوجل فقال رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُریه طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ فَاسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ و أَمَرَ الملائکه فَنَادَتْ زَكَرِيَّا وَ هُوَ قائِمٌ يُصَلِّي فِي الْمِحْرابِ أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيىفَمَنْ صَامَ هَذَا الْيَوْمَ ثُمَّ دَعَا اللَّهَ عَزوجل اسْتَجَابَ الله له كما اسْتَجَابَ لِزَكَرِيَّا، ثُمَّ قال يابن شبیب إِنَّ الْمحرم هو الشَّهْرُ الّذی كان أَهْلُ الْجَاهِلِيَّةِ فیما مَضَى يُحَرِّمُونَ فیه الظُّلْمَ و الْقِتَالَ لِحُرْمَتِهِ فما عَرَفَتْ هَذِهِ الْأُمَّةُ حُرْمَةَ شَهْرِهَا و لَا حُرْمَةَ نَبِيِّهَا لَقَدْ قَتلوا فی هذا الشَّهْرِ ذُرِّیته و سَبَوْا نِسَاءَهُ و انْتَهَبُوا ثَقَلَهُ فَلا غَفَرَالله لَهُم ذلک أَبَداً يابن شبیب إِن كُنْتَ بَاكِياً لِشَيْ‏ فَابْكِ لِلحسین بن علی بن ابی طالب فَإِنَّهُ ذُبِحَ كَمَا يُذْبَحُ الْكَبْشُ و قُتِلَ مَعه من أَهل بیتِه ثَمَانِيَةَ عَشَرَ رَجُلًا ما لهم فی الْأَرْضِ شَبِيهُونَ و لَقَدْ بَكَتِ السّماوات السَّبْعُ و الْارضون لِقَتْلِهِ و لَقَدْ نَزَلَ إِلَى الْأَرْضِ مِنَ الْمَلَائِكَةِ أَربعهُ آلَافٍ لِنَصْرِهِ فَوَجَدُوهُ قَدْ قُتِلَ فَهُمْ عِنْدَ قَبْرِهِ شُعْثٌ غُبْرٌ إِلَى أَنْ يَقُومَ الْقَائِمُ فَيَكونون من أَنصاره وَ شِعَارُهُمْ يا لَثَارَاتِ الْحسین يَا ابن شبیب لَقَد حَدَّثَنِي أَبِي عَن أَبِيهِ عَن جَدِّهِ أَنَّهُ لَمَّا قُتِلَ الْحسین جَدِّي مَطَرَتِ السَّمَاءُ دَماً و تُرَاباً أَحْمَرَ يابن شبیب ان بَكَيْتَ عَلَى الحسین حَتَّى تَصِيرَ دُمُوعُكَ عَلَى خَدَّيْكَ غَفَرَ اللَّه لَك كُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ صَغِيراً كان أَو كَبِيراً قَلِيلًا كان أَو كَثِيراً يابن شبیب إِنْ سَرَّكَ أَن تَلْقَى اللَّهَ عَزوجل و لَا ذَنْبَ عَلَيْكَ فَزُرِ الحسین يَابن شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَن تَسْكُنَ الْغُرَفَ الْمَبْنِيَّةَ فِي الْجَنه مَعَ النَّبِي و آلِهِ فَالْعَنْ قَتَلَةَ الحسین يابن شبیب إِنْ سَرَّكَ أَن تَكُونَ لَكَ مِن الثَّوَابِ مِثْلَ ما لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحسین فَقُلْ مَتَى ما ذَكَرْتَهُ‏ يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً يَابن شبیب إِن سَرَّكَ أَن تَكُونَ معنا فِي الدَّرجات الْعُلَى مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ علیک بِولایتنا فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا تَوَلَّى حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَهُ يوم القیامه ريان بن شبيب گويد روز اول محرم خدمت حضرت امام رضا (علیه السّلام) رسيدم فرمودند پسر شبيب روزه ‏اى؟ گفتم نه، فرمودند اين روزيست كه زكريا به درگاه خدا دعاكرد و گفت خدایا به من از نزد خود نژاد پاكى ببخش زيرا تو دعا را میشنوی خدا دعایش را اجابت كرد و به فرشتگان دستور داد ندا كردند زكريا را كه در محراب ايستاده بود كه خدا تو را به يحيى بشارت ميدهد هركه اين روز را روزه بدارد و به درگاه خدا دعا كند خدا مستجاب فرماید چنان كه براى زكريا مستجاب كرد. سپس گفت اى پسر شبيب، محرم ماهى است كه اهل جاهليت در زمان گذشته ظلم‏ و قتال را به خاطر احترامش در آن حرام میدانستند و اين امت حرمت اين ماه و پيغمبرش را نگاه نداشتند، در اين ماه ذريه او را كشتند و زنانش را اسير و داراییش را غارت كردند خدا هرگز اين گناه آنها را نيامرزد. اى پسر شبيب اگر براى چيزى گريه كردی براى حسين گريه كن كه چون گوسفند سرش را بريدند و ۱۸ نفر از خاندانش با او كشته شدند كه روى زمين مانندى نداشتند و آسمانهاى هفتگانه و زمين براى كشتن او گريستند و وقتی ۴۰۰۰ فرشته براى ياريش به زمين آمدند او کشته شده بود و بر سر قبرش ژوليده و خاك آلود باشند تا قائم ظهور كند و ياريش كند و شعارشان يالثارات الحسين است. اى پسرشبيب پدرم از پدرش از جدش برايم باز گفت كه چون جدم حسين كشته شد آسمان خون و خاك سرخ باريد اى پسر شبيب اگر بر حسين گريه كنى تا اشک بر گونه‏ هايت روان شود خدا هر گناهى كردى از خُرد و درشت و كم و بيش بيامرزد. اى پسر شبيب اگر خواهى خدا را ملاقات کنی و گناهى نداشته باشى حسين را زيارت كن، اى پسر شبيب اگر خواهى در غرفه ‏هاى ساخته بهشت با پيغمبر ساكن شوى بر قاتلان حسين لعن كن، اى پسر شبيب اگر خواهى ثواب شهيدان با حسين را دريابى هر وقت بيادش افتادى بگو كاش با آنها بودم و به فوز عظيمى مى‏رسيدم اى پسر شبيب اگر خواهى با ما در درجات بلند بهشت باشى با حزن ما محزون و باشادى ما شاد باش و ملازم ولايت ما باش و اگر مردى سنگى را دوست دارد با آن‏ خدا روز قيامت محشورش كند @tafakkor_qurani
اگر طبق روایت سيّد الكلام است امام حسين علیه السلام سيّدالشهداست. اگر در صحيفه ی سجّاديه درباره ی قرآن ميخوانيم: ميزانُ القِسط، امام حسين عليه السّلام ميفرمايد: اَمرتُ بِالقِسط اگر قرآن موعظه ی پروردگار است؛ مَوعِظَةُُ من رَبِّكُم، امام حسين عليه السّلام در عاشورا فرمودند: عجله نكنيد تا شما را به حقّ موعظه كنم، لا تَعجَلوا حَتّي اَعِظُكُم بِالحقّ اگر قرآن مردم را به رشد هدايت ميكند؛ يَهدي اِلَي الرُّشد، امام حسين عليه السّلام نيز ميفرمايند: من شما را به دو راه رشاد دعوت ميكنم، اَدعُوكُم اِلي سَبيل الرّشاد اگر قرآن عظيم است، وَ القُرآنِ العَظيم، امام حسين عليه السّلام نيز سوابق عظيمی دارد، عَظيمُ السَّوابِق اگر قرآن حقّ و يقينی است؛ وَ اِنَّه لَحَقُّ اليَقين، در زيارت امام حسين عليه السّلام نيز ميخوانيم: آنقدر صادقانه و خالصانه عبارت كردی كه به درجه ی يقين رسيدی، حَتّي اَتاكَ اليَقين اگر قرآن مقامِ شفاعت دارد؛ نِعمَ الشَّفيع القُرآن، امام حسين عليه السّلام نيز مقام شفاعت دارد. اَللّهم ارزُقني شَفاعَةَ الحُسَين اگر در دعای چهل و دوم صحيفه سجّاديه درباره ی قرآن ميخوانيم كه پرچم نجات است ؛ عَلَم نَجاة، در زيارت امام حسين عليه السّلام نيز ميخوانيم او نيز پرچم هدايت است، انّه رايَةُ الهُدي اگر قرآن شفا دهنده است؛ و نُنزّل مِنَ القُرآن ما هُوَ شِفاء، خاك قبر امام حسين عليه السّلام نيز شفاست، طينُ قَبرِ الحُسَين شِفاء اگر قرآن منار حكمت است، امام حسين عليه السّلام نيز بابِ حكمتِ الهی است. السَّلامُ عَلَيكَ يا بابَ حِكمَةِ رَبِّ العالَمين اگر قرآن امر به معروف و نهی از منكر ميكند؛ فَالقُرآن آمرٌ وَ زاجر، امام حسين علیه السّلام نيز فرمودند: هدف من از رفتن به كربلا، امر به معروف و نهی از منكر است، اُريد اَن آمُرَ بِالمَعروف وَ اَنهي عَن المنكر اگر قرآن نور است؛ نوراً مبينا، امام حسين علیه السلام نيز نور است، كُنتَ نوراً فِي الاَصلابِ الشّامِخَة اگر قرآن برای تاريخ و همه ی مردم است؛ لَم يَجعَل القُرآن لِزَمانٍ دونَ زَمانِِ وَ لا لِلنّاسِ دُونَ النّاس، درباره امام حسين عليه السّلام نيز ميخوانيم كه، آثار كربلا از تاريخ محو نخواهد شد، لا يدْرس اَثَرُه وَ لا يُمحي اِسمُهُ اگر قرآن كتاب مباركی است؛ كِتاب اَنزَلناهُ اِلَيكَ مُبارك، شهادت امام حسين عليه السّلام نيز برای اسلام سبب بركت و رشد است، اللّهُمَّ فَبارِك لي فِي قَتلِه اگر در قرآن هيچ انحرافی نيست؛ غَير ذي عِوَج درباره ی امام حسين عليه السّلام نيز ميخوانيم: لحظه ای از حقّ به باطل گرايش پيدا نكرد. لَم تَمِلْ مِن حَقّ اِلَي الباطِل اگر قرآن، كريم است؛ انّه لَقُرآنُُ كَريم، امام حسين عليه السلام نيز از بندگان کریم و دارای خُلق کریم است، كَريمُ الخَلائِق اگر قرآن عزيز است؛ اِنَّهُ لَكِتابُُ عَزيز، امام حسين عليه السّلام فرمودند: هرگز زير بار ذلّت نميروم، هيهات مِنّا الذّلة اگر قرآن ريسمان محكم است؛ اِنّ هذا القُرآن... العُروة الوثقي، امام حسين عليه السّلام نيز كشتی نجات و ريسمانِ محكم است. اِنَّ الحُسَين سَفينةُ النَّجاة و العُروَة الوُثقي اگر قرآن بيّنه و دليل آشكار است؛ بَيّنة مِن رَبّكم، امام حسين علیه السّلام نيز اينگونه است، اَشهد اَنّكَ عَلي بَيّنة مِن رَبّكب اگر قرآن را بايد آرام و با تانّی تلاوت كرد؛ وَ رتّل القُرآنَ ترتيلاً، زيارت قبر امام حسين را نيز بايد با گام های آهسته انجام داد، وَامشِ بِمَشيِ العَبيدِ الذَّليلِ اگر تلاوت قرآن بايد با حزن باشد؛ فَاقرَوُهُ بِالحُزن، زيارت امام حسين عليه السّلام نيز بايد با حزن باشد، وَ زُرهُ وَ اَنتَ كئيب شَعث... @tafakkor_qurani
🔴 محرّم بايد خاصيتش اين باشد كه انسان تكان بخورد. ایّام محرّم اگر شرایطش پيش بیايد خيلى اثر میگذارد. منتهى اگر انسان از افرادى نباشد كه فرمود: فَمَا اسْتَكانُوا لِرَبِّهِمْ وَ ما يَتَضَرَّعُون‏. (مؤمنون/۷۶)، امّا آنان نه در برابر پروردگارشان تواضع كردند، و نه به درگاهش تضرّع می کنند! 🔴 گاهى خداوند بر اثر غفلت و سياهىِ دل، تضرّع و گريه را از فرد میگیرد. طرف دلش میخواهد گريه كند ولى نمیشود و دل نمیشكند! در محرّم جا دارد كه انسان بيشتر بنشيند و كار كند؛ چه مطالعه در مورد حضرت اباعبد الله علیه السلام، چه منبر، چه روضه، چه زيارت، چه توسّل، تا حالت تضرّع و گریه پیش بيايد. آن وقت تا این حال پیش آمد ديگر نبايد رها كرد. بايد دائم در طول سال نگه داشت. ‌ ‌ حجّت الاسلام و المسلمین @tafakkor_qurani
اگر كسی كارِ خوبی كرد و خودش فهميد و توجّه کرد كه كارِ خوبی كرده، از كيفيّت عمل پائين می‌آيد. اگر توجّه به عمل را تكرار كرد كه چه كارِ خوبی كردم! همين طور كارِ خوب تنزّل پيدا ميكند تا يک وقتی كه تفاله ی خالص شود! هر باری كه نفس به‏ عملِ خيری از اعمال خيرِ خودش تعلّق و توجّه پيدا كرد، اين برای عمل در عالَم معنا كه باید اين عمل سالم و خالص ارتقاء پيدا كند، آفتی است! روايات هم به اين مضامين زياد هست كه، عملی به سماوات ميرود و مقبول‏حضرت حقّ ميشود كه نفسِ عامل به آن از بابِ عُجب يا از بابِ عظمتِ آن عمل يا خيلی‌خوب بودنِ آن، تعلّق و توجّه پيدا نكند. عملی مقبول است كه از يادِ عامل برود و ديگر او را نبيند! حجّت الاسلام و المسلمین @tafakkor_qurani
گاهی از اوقات ما برای خودمان تصوّر ميكنيم كه يك عمل مهمّ عبادی انجام دادیم‏، ولی وقتی آن عمل ميخواهد به آن عالَم منتقل شود، خيلی قسمت هایش پوک در می آيد! تنها چيزی كه عمل را از آفت نگاه ميدارد و به عالَم بالا منتقل ميكند اخلاص است و الّا شياطين كمر همّت را بسته‏ اند تا عملِ مؤمن را خراب كنند و غالباً اين كار را ميكنند. تعدادشان هم به قدری زياد است كه برای هر عمل كه از مؤمن صادر ميشود، تعداد زيادی از آنها برای خراب كردنِ عملِ مؤمن هستند. حجّت الاسلام و المسلمین @tafakkor_qurani
عملِ خالص، يک پايه لطيف ‏تر و بالاتر از آن است كه شياطين بتوانند آن را درك كنند. بعد از این که عملِ خالص بالا رفت، فقط هنوز یک خطر برای آن باقی ميماند و آن خطرِ تعلّقِ نفس به عمل ‏است! مثلاً من یک كتابی نوشته ‏ام؛ اين كتاب در عالم معنی فوراً ‏صورت پيدا ميكند؛ جلد و طرحش آن طرف هست. آن كتاب به خاطر خلوصِ كاتب و عامل بالا رفته است؛ الان دیگر تنها راه دسترسی شياطين به آن كتاب، تعلّقِ نفسِ خودِ عامل به آن كتاب است. به ‏مجرّد اينكه آن کتاب را ياد ‏كنم و عُجب پیدا ‏كنم، اين حالت عُجب من مانند يك طناب نامرئی به دور آن كتاب می افتد و آن را تنزل ميدهد! بايد انسان پناه به خداوند ببرد كه هيچ عملی را بزرگ نبيند. تا مطمئن نشود كه آن عمل به منتهای قربِ الهی نرفته است، آن‏ را مهمّ و بزرگ نداند، و خودش را از شرّ شيطان به خدا بسپارد. حجّت الاسلام و المسلمین @tafakkor_qurani
🔴 شهیدِ راه حق و لو کره المشرکون... @tafakkor_qurani
شیاطین مشغولِ از بین‌بردن عمل میشوند، مگر عملی را که انسان در مرتبه‌ی اخلاص انجام دهد که شیاطین می‌آیند و متحيّر ميشوند! لذا شيطان، مخلَصین را از همان اول استثنا کرد و گفت: فَبِعِزَّتِک لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ إِلَّا عِبَادَک مِنْهُمُ الْمُخْلَصِين، به عزّت و جلال تو قسم كه تمام خلق را گمراه خواهم كرد، مگر خاصان از بندگانت را كه دل از غير بريدند و براى تو خالص شدند. عملی که با اخلاص انجام میگیرد، لطافت بسیار زیادی دارد و چشم شيطان هم ديگر آن عمل را نميبيند. شیطان می‌آید و میداند که آن شخص الآن نماز میخواند؛ امّا هر چه آن شیطان نگاه میکند، نمیتواند اين عملِ خالص را ببیند؛ چون عمل به سمتِ آسمان رفته است؛ ولی شیطان در زمين به دنبال آن ميگردد! شیاطین موجودات ناری هستند که وجود خارجی‌ آن‌ها با آن عالَم، منطبق است و میشود درکشان کرد. حجّت الاسلام و المسلمین @tafakkor_qurani
رزق خودمون هم دست خداست غصه ی رزق بچه ها!!! خودش یه نحوه ناشکریه! @tafakkor_qurani
وَ رِزقُ رَبِّکَ خَیرُُ وَ اَبقی رهاش نمیکرد! میگفت تو چطور زندگی میکنی؟ مگه میشه با این حقوقِ کم طلبگی زندگی کرد؟! دوست طلبه ش که دید رفیقش رهاش نمیکنه گفت: واقعیتش اینه که، یکی از یهودی‌های بازار مدتیه گفته: من ماهانه یه کمکی بهت میکنم تو بنشین خوب درسِت رو بخون!! دوستش گفت: خوب مرد حسابی زودتر میگفتی که یه کسی بِهِت کمک میکنه! حالا خیالم راحت شد! طلبه که جواب محکمی بهش داده بود گفت: ببین حاجی جان، خدایِ خالِق تمام موجودات نمیتونه رزق منو برسونه ولی یه یهودیِ بازار رو اینقدر بِهِش امیدواری؟! آری، ما گاهی تنها از بنده ی خدا امیدِ خیر و بذل و بخشش و توان داریم، امّا از خودِ خدا نه! @tafakkor_qurani
تفکر قرآنی 03 13990918.mp3
13.75M
💌 جلسه سوم تفکر قرآنی با حضور استاد نجات بخش کیفیت صوت در دقیقه ی دوم بهتر از قبل میشود @tafakkor_qurani
ج۱۲_تفسیرسوره حاقه.mp3
14.77M
💌 تفسیر سوره الحاقه 💌 استاد اصغر طاهرزاده 💌 معنای حقّ الیقینی قرآن در نسبت با انسان @tafakkor_qurani
کانال آیینیِ زلال شعر اشعاری زیبا و‌ کاربردیِ اهلبیت علیهم السّلام با هشتک‌‌های مختلف هدیه محضر عزیزان 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1889075388C72645b5710
اگر ما به زبانِ حقّ آشنا شدیم، به زبانِ حق هم تکلّم میکنیم، با چشمِ حقّ می‌بینیم. اینکه حافظ میگوید: هر چه کردم همه از دولتِ کردم، میخواهد بگويد که، قرآن به من تکلّم کردن را آموخت. مثل طفلی که زبان را از پدر و مادرِ خود می آموزد، قرآن هم سخنِ حقّ گفتن را به ما می‌آموزد. علما و بزرگانِ ما، در پرتو اُنسِ با قرآن زبانشان به حقّ باز شده است. @tafakkor_qurani
ج۱۳_تفسیرسوره حاقه.mp3
15.52M
💌 تفسیرسوره‌الحاقّه سوره ی مبارکه الحاقّه و نظر به سنت لایتغیر جاری در هستی در ابعاد گوناگون @tafakkor_qurani
💌 بسیاری اوقات انسان براى خود گرفتارى ایجاد مى‌‌‌‌‌‌‌‌کند که این گرفتاری، باعث ‌میشود انسان از بعضی مقدمات عقب بیفتد و موقعیت را از دست بدهد! گرچه در همین موقعیت هم امکان اصلاح هست؛ ولى راه برای او باریک مى‌‌‌‌‌‌‌‌شود و مى‌‌‌‌‌‌‌‌گوید من نمى‌‌‌‌‌‌‌‌توانم سحر بیدار شوم یا این که می‌ گوید گریه در اختیار من نیست! درست مى‌‌‌‌‌‌‌‌گوید؛ ولى باید یک پله به عقب برگردد. گاهى شکم انسان از حرام پر ‌‌‌‌‌‌‌‌شده است؛ ولی در فکرِ گریه سحر خود است؛ معلوم است که گریه نمی‌ آید. اوّل آن را اصلاح کن. 💌 خداوند در می‌فرماید: کُلُوا مِنَ الطَّیِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحا؛ از غذاهاى پاکیزه تناول کنید و کارهاى پسندیده انجام دهید. اکلِ طیّب با عمل صالح ارتباط دارد. بعضی افراد مى‌‌‌‌‌‌‌‌گویند: نمى‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم دو ساعت بنشینیم و اعمال صالح انجام بدهیم. دو ساعت نمى‌‌‌‌‌‌‌‌تواند؛ امّا چرا نیم ساعت نمی‌نشیند؟ چرا پنج دقیقه‌‌‌‌‌‌‌‌ نمى‌‌‌‌‌‌‌‌نشیند؟ بعضی بزرگان، روزی ده جزء قرآن قرائت می‌ کردند؛ شما یک جزء بخوان! آن بزرگان هم از یک جزء قرآن شروع ‌‌‌‌‌‌‌‌کردند؛ ولی استقامت به خرج دادند؛ تا این که این یک جزء را تبدیل به ده جزء کردند. حجّت الاسلام و المسلمین @tafakkor_qurani
💌 پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله که صاحب بود، بیش از ده سال شبها تا صبح مشغول تلاوت و انس با قرآن بودند. در روایت دارد: وَ لَقَدْ قَامَ عَشْرَ سِنِينَ عَلَى أَطْرَافِ‏ أَصَابِعِهِ حَتَّى تَوَرَّمَتْ قَدَمَاهُ وَ اصْفَرَّ وَجْهُهُ يَقُومُ اللَّيْلَ أَجْمَعَ حَتَّى عُوتِبَ فِي ذَلِكَ فَقَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ، طه ما أَنْزَلْنا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقى‏... یعنی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مدت ده سال، شب ها بر پاهای خود می‌ایستادند و به عبادت می‌پرداختند تا آنکه پای مبارکشان ورم نموده و چهره شان از شدت شب زنده داری زرد گشت. پس خداوند آیات ابتدائی سوره مبارکه طه را نازل نمود. 💌 با اینکه صاحب بود و قرآن برای آن بزرگوار نازل شد. این‌قدر این کتاب عزیز و بزرگ است که رسول خدا صلی الله علیه و آله که بهترین و لطیفترین و کریمترین شخصیت، با خلقی عظیم بود، تا این حد ملتزم به انس با قرآن بود که این آیه نازل شد: طه مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى. طه! ما قرآن را بر تو نازل نكرديم كه به زحمت بیافتى. این طور کار می‌کردند.‌ ‌ حجّت الاسلام و المسلمین @tafakkor_qurani
کانال آیینی زلال شعر اشعاری زیبا و‌ کاربردی اهلبیت علیهم السّلام با هشتک‌ های مختلف هدیه به دوستانتان... 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1889075388C72645b5710
تفکر قرآنی 05 13991002.mp3
14.96M
سلسله جلسات تفکر قرآنی استاد نجات بخش جلسه پنجم @tafakkor_qurani
از اَنا و توجّه به خود تا رسیدن به صبغه الله... انسان بايد روی شاکله ی خود فكر كند و به خودش خطاب كند كه: در سالهای گذشته از خودت چه ساختی؟ شاكله‏ ات چه جوری است؟ انسان باید يكی يكی ابعاد و زوايای أنا را در وجود خودش باز كند؛ ببيند با چه انگیزه هایی كارهایش را انجام میدهد؟ در ساختن شاكله «أنا» افراط و تفريط ها را بشناسد، حدّ اعتدال را بشناسد و از افراط و تفريط بپرهيزد و شروع به ساختن أنايی كند كه خدای متعال ميخواهد. أنايی كه خدای متعال ميخواهد أنايی است كه رنگ خدايی بخورد؛ همين يك كلمه همه چیز در آن هست. رنگ فرعون نداشته باشد، رنگ شيطنت نداشته باشد، رنگ قارون نداشته باشد، رنگ هامان نداشته باشد، رنگ خيانت نداشته باشد. رنگ سياست شيطانی نداشته باشد، رنگ ادعاهای بيجا نداشته باشد، بلکه رنگش خدايی باشد. حجّت الاسلام و المسلمین @tafakkor_qurani
💌 سیمای هنر و اندیشه کانالی کاربردی‌ و‌ متفاوت ذیلِ گفتمانِ انقلاب اسلامی 👇👇👇👇 @soha_sima @soha_sima
انا لله و انا الیه راجعون با دنیایی از تاسف، خبر ارتحال ملکوتی عزیز دلمان، عارف واصل و عالم جلیل القدر، حضرت آیت الله ناصری رحمت الله علیه را به اطلاع میرسانیم. شادی روح عزیزمان فاتحه و صلوات @tafakkor_qurani
▪️مراسم خاکسپاری حضرت آیت الله ناصری رضوان الله علیه، ششم شهریور ماه، در گلستان شهدای استان اصفهان خواهد بود. جزئیات تشییع خدمت عزیزان اعلام خواهد گردید.
▪️به اطلاع عموم مومنین و علاقمندان میرساند، مراسم تشییع پیکر مطهر حضرت آیت الله ناصری قدس سره روز یکشنبه (ششم شهریور) ساعت ۹ صبح از فلکه احمد آباد به سمت گلزار شهدای اصفهان برگزار می گردد و در جوار شهدای عزیز دفن خواهد شد. @tafakkor_qurani