فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🔴 هی آیات رحمت را میخوانید!
🔴 چرا آیاتِ قتال را نمیخوانید؟
@tafakkor_qurani
1_11273771313.mp3
34.49M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد | رهبر انقلاب: همه ائمه از امام باقر علیه السّلام به بعد از نسل امام حسن علیه السّلام هستند
🏴 شعرخوانی آقای محمد سهرابی در ديدار شاعران درباره امام حسن علیه السّلام
🔳 انتشار به مناسبت هفتم صفر؛ سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیهالسّلام
@tafakkor_qurani
🖼 یار ایرانی پیامبر
و اولین کسی که #قرآن را
به فارسی ترجمه کرد که بود؟
۷ صفر سالروز حفر خندق
بزرگداشت سلمان محمّدی
1_3956653142.mp3
6.18M
💠 ترتیل جزء چهاردهم
#قرآن_کریم با صوت
استاد صدیق #منشاوی
🌷🌹🌷
#قرآن_کریم
#مادران_قرآنی
#روزانه_یک_جزء
#ستاره_های_زمین
#جلسات_خانگی_قرآن
#هر_مسجد_پایگاه_قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 سخنان حضرت آیتالله العظمی خامنهای در ۵۰ سال قبل و پیشبینی برگزاری کنگرۀ عظیم اربعین در سرزمین کربلای معلّی
💥 اربعین یعنى میعاد شیعیان در یک کنگرۀ بینالمللى، جهانى، در یک سرزمینى که خود آن سرزمین خاطرهانگیز است؛ سرزمین خاطرهها است؛ خاطرههاى باشکوه، خاطرههاى عظیم؛ سرزمین شهدا، مزار کشتهشدگان راه خدا. اینجا جمع بشوند پیروان تشیّع و دست برادرى و پیمان وفادارىِ هرچه بیشتر ببندند. این اربعین است. ۱۳۵۲/۱۲/۲۴
1_3956656614.mp3
6.87M
💠 ترتیل جزء پانزدهم
#قرآن_کریم با صوت
استاد صدیق #منشاوی
🌷🏴🌷
#قرآن_کریم
#مادران_قرآنی
#روزانه_یک_جزء
#ستاره_های_زمین
#جلسات_خانگی_قرآن
#هر_مسجد_پایگاه_قرآن
حصان رحمان.mp3
9.63M
﷽
سورهی مبارکه الرحمن
از آیات شریفه ۱ تا آخر
مدت تلاوت: ۴۰ دقیقه
#عبدالعزیز_حصّان
@hassanmoghaddasi
33.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 تلاوت آقای سیدپارسا انگشتان در محفل انس با قرآن کریم در حضور رهبر انقلاب
🔸تلاوت سوره فتح آیات ۱ تا ۷
🌷 رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد:
🔹بزرگداشت شهدا، زنده نگه داشتن ایستادگی در مقابل جنگ روانی دشمن است
👈 جوانان دوران دفاع مقدس، با تمام وجود در مقابل جنگ روانی دشمن ایستادند
✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار دستاندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به ترفند بدخواهان ایران در ایجاد جنگ روانی و ترس برای به عقبنشینی واداشتن ملت ایران در عرصههای گوناگون، شناخت تواناییهای خود و پرهیز از بزرگنمایی توان بدخواهان را راه مقابله با این ترفند خواندند و گفتند: شهیدان با فداکاری و مجاهدت خود در مقابل این جنگ روانی ایستادگی کردند و آن را خنثی کردند . در بزرگداشت آنها نیز باید این حقیقت را برجسته کرد و زنده نگه داشت.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای یکی از پایههای اصلی جنگ روانی علیه ملت عزیز و ایران اسلامی را بزرگنمایی از تواناییهای دشمنان خواندند و گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب آنها به شیوههای مختلف به ملت ما تفهیم و القاء میکردند که باید از آمریکا، انگلیس و صهیونیستها بترسید.
✏️ ایشان هنر بزرگ امام(ره) را بیرون راندن ترس از دلهای ملت و خودباوری و اعتماد به نفس دادن به آنها دانستند و افزودند: ملت ما احساس کرد که با اتکاء به نیرو و توان درونی خود قادر به انجام کارهای بزرگ است و دست دشمن آنچنان که وانمود میکند، پُر نیست.
✏️ رهبر انقلاب اسلامی هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقبنشینی خواندند و گفتند: به تعبیر قرآن کریم، عقبنشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدانهای سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.
✏️ ایشان احساس ضعف و انزوا و تسلیم شدن در مقابل خواستههای دشمن را از آثار بزرگنمایی توان آن در عرصه سیاسی دانستند و افزودند: دولتهایی که با ملتهای بزرگ و کوچک امروز در مقابل خواستههای مستکبران تسلیم هستند، اگر به ملتها و تواناییهای خود تکیه کنند و واقعیت توان دشمن را به دور از بزرگنمایی بشناسند، میتوانند به خواستههای آنها «چَشم» نگویند.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای، نتیجه بزرگنمایی دشمن در میدان فرهنگ را نیز احساس انفعال، مجذوب فرهنگ دشمن شدن و تحقیر فرهنگ خود، خواندند و گفتند: نتیجه چنین انفعالی،قبول سبک زندگی طرف مقابل و حتی استفاده از واژگان و تعابیر بیگانه است.
✏️ رهبر انقلاب، شهدا و مجاهدان را عناصر ایستاده در مقابل جنگ روانی دشمن برشمردند و افزودند: باید از جوانانی که بدون احساس ترس و تأثیرپذیری از سخنان دیگران در مقابل جنگ روانی ایستادند، قدردانی کرد و این حقیقت را باید در آثار و تولیدات هنری و بزرگداشتها، مجسم کرد و زنده نگاه داشت.
✏️ ایشان با تأکید بر تولید آثار فرهنگی و هنری درباره شهدا و دفاع مقدس از جمله کتاب و فیلم بهگونهای که تأثیرات ماندگار بخصوص در سبک زندگی مخاطبان و جوانان ایجاد کند، از دستاندرکاران برگزاری این کنگره تقدیر کردند و گفتند: شهادت و فداکاری جوانان یک ملت، ذخیره و پشتوانه بزرگی برای پیشرفت کشور است که باید حفظ و از تحریف یا فراموشی آن جلوگیری شود. ۱۴۰۳/۵/۲۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پابوسی حرم امیر المومنین علیه السّلام توسط حضرت آیتالله ناصری
@FarsMaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انصارالله یمن: ملّتهای مسلمان که تعداد آنها حدود ۲ میلیارد نفر است کجا هستند
شاهزادهی یمنیما
اویس قرنی ما از مسلمانان تعجب میکند که کجا هستند و چرا بهخود نمیجنبند!
ولی جایز است که ما تعجب کنیم که این مردان بزرگ از کجا پیدا شدهاند و مردانه اینگونه میایستند !
تاکید بر غیرت و شرف نسبتی بوده که همیشه در دوران جاهلی حتی اعراب به خود میبستهاند و داشتهاند! آنقدر که گاهی یک دهه از عمر خویش را برای خونخواهی در بیابانها میگشتند و میمردند! ولی عجیب این است که در جهان امروز این مردان بزرگ آب شرف و شجاعت و مردانگی را از کدام سرچشمه مینوشند که تمامی ندارد!
وقتی که علما و شجاعان و مردان دیندار از ترس فکرشان دچار لغزش و تردید میشود اینها چگونه میمانند!
رحمت خدا بروح بلند
روحالله خمینی و سید ما خامنئی
یه دنیا تلاوت
استاد #شحات
و فرزندانشون
و برخی قاریان
به سبک شحات
👇👇👇
@shahhatha
@shahhatha
@shahhatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1_3956661241.mp3
6.98M
💠 ترتیل جزء شانزدهم
#قرآن_کریم با صوت
استاد صدیق #منشاوی
🌷🌹🌷
#قرآن_کریم
#مادران_قرآنی
#روزانه_یک_جزء
#ستاره_های_زمین
#جلسات_خانگی_قرآن
#هر_مسجد_پایگاه_قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: این نظام قطعه ای از بهشته
🔻 قدر این نظام مقدس را بدانید؛ اجازه ندهیم مجددا کربلا رخ دهد تا بعد از آن امت اسلام تازه بفهمند چه نعمتی را از دست دادند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دودوتا چهارتا نمیشه
دودوتا هرچی امام حسین
علیهالسلام بگه
باور نداری؟
#بازنشر
قصه، اربعین، جابر
۱-همه ی مان لابد اینها را شنیده ایم و خوانده ایم
همه جا کربلا
همه جا نینوا
کل یوم عاشورا
کل ارض کربلا
همه جای زمین
شده باز اربعین
امشب که کوفه بودم یک لحظه بدیهی ترین چیز باز یافتم شد
که چقدر قصه ی زیارت در اربعین با غیر اربعین فرق دارد . فرقی ندارد که کجا باشی هرجا که باشی(ایران یا عراق، کنار موکب محله ی خودتان یا موکب های نجف یا کربلا و...) مهم این است که خودت را در ماجرا و قصه ی اربعین پرت کرده باشی. همینکه در قصه باشی در همه کوچه پس کوچه های قصه حاضری و همه ی قصه با تو قصه است. با اینکه هنوز پیاده روی اربعین امسال را شروع نکرده ام اما انگار همه ی تبعات و پی آمد های ظاهری و باطنی اربعین را تجربه کردم( چه از خسته گی و بدن درد و گرفتگی عضلات تا یکدل شدن با همه، و همه چیز را با جماعت اربعینی سیر و سیاحت کردن و الی آخر که من قد و اندازه ی گفتنش را ندارم و خودتان حتما با دل و جان تجربه اش کرده اید. همه و همه را)
قصه، اربعین، جابر
۲- اگر کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا معنی نداشت قاعدتا باید بعد از قصه ی حسین نقطه ی پایان اسلام را میگذاشتیم و همه چیز تمام شده بود اما میبینیم جابر مکر روزگار را نمیخورد و کوتاه نمی آید و بعد از عاشورا هنوز در نگاه به حسین خود را در ماجرا پرتاب می کند و قصه اربعین را از سر میگیرد و چیز دیگری با او شروع میشود
و این قصه ی کل یوم... و کل ارض... برای همه ی ما همچنان به نحو خودمان ادامه دارد
@esharenakhana
#بازنشر
قصه، اربعین، جابر
۳- گفتم جابر مکر روزگار را نخورد، قطعا این حرف ابهام دارد
شاید نشود آنچنان با توضیح و تفسیر از ابهام درش آورد.
اگر بخواهم اشاره ای کنم اینقدر می فهمم که چنان هزینه ی شهادت ابا عبدالله بالا بود که هر کسی تاب ماندن در آن موقع و مقام را نداشت، هرکسی توان و باور این را نداشت که بشود بعد از ابا عبدالله راهی را ادامه داد و قصه ای را شروع کرد. همه را بهت گرفته بود و بیرون آمدن از این بهت به این راحتی نبود و ته تهش به خاطر نشناختن وقت و تاریخ خودشان آنها که به پیامبر و اهل البیت محبت داشتند برای آرام کردن و راضی کردن خودشان در فکر انتقام بودند که یا کشته شوند یا بکشند و عده ی دیگرشان هم مایوسانه گوشه نشین شدند.
شاید همه ی این حوادث به نحوی، (کم یا زیاد) مکر روزگارشان بود. اما جابر دچار چنین مکری نشد. او نه خواست انتقام بگیرد و نه از راه و قصه ی امام کوتاه بیاید. او راهی را رفت که هیچکس نرفت که به ظاهر کار خاصی هم نبود و سر و صدایی هم نداشت. ولی از اتفاق راهی که او رفت به آینده راه پیدا کرد و ما در امروز تاریخ هنوز در قصه و صحنه ی هنرمندانه ای که جابر خلق کرد در رفت و شدیم و نقش مان را پیدا میکنیم و بیش ازینکه قصه ی او مال دیروز باشد مال امروز و آینده ی ماست.
@esharenakhana
#بازنشر
قصه، اربعین، جابر
۴- در دعای سمات میخوانیم که «وَ آمَنّا بِهِ وَ لَم نَرَهُ صِدقاً وَ عَدلاً»؛ یعنی به پیغمبر ایمان آوردیم در حالی که پیغمبر را ندیدهایم
میخواهم به نابینا بودن جابر به نحو ذوقی نگاه کنم. انگار از بعد شهادت امام حرکت و روند تاریخ تا به امروز به سمتی رفت که چشم مردم( آنهم مردمی که با امام معصوم در نسبتی بودند) کم کم از دیدن امام معصوم محروم شد و از آن به بعد تا به امروز نسبت مردم با امام به نحو دیگری شده است. جابر عوض اینکه ندیدن و نابیناییش را ناتوانی و نشدن قلمداد کند. رفت و با آن قصه ای را رقم زد و طور دیگری با امام نسبت برقرار کرد که این نسبت متفاوت از نسبت دیروزیان با امام بود، نسبت او رو به فردا و آینده بود. امروز اگر ما در قصه ی اربعین حاضر شویم به نحوی همچون جابر با همین ندیدن و نابینایی مان با امام معصوم در نسبت و قصه قرار میگیریم.
@esharenakhana
#بازنشر
قصه، اربعین، جابر
۵- این تذکر باید گفته شود که این ندیدن و نابینایی برای کسانی که اهل نسبت با امام هستند ندیدن اخلاقی نیست بلکه باید گفت انگار بعد از شهادت امام تقدیر قصه را اینطور نوشته به عبارتی قصه ی نابینایی ما را از بعد ابا عبدالله اینطور نوشته اند که همچو جابر اگر میخواهیم در قصه باشیم باید دیدن دیگری را برگزینیم. و جابر که مکر روزگار را نخورد نابینایی را بهانه ی نشستن و کوتاه آمدن از قصه نکرد. بلکه قصهی نابینایی و در عین حال در نسبت بودن با امام را از سر گرفت.
@esharenakhana
#بازنشر
قصه، اربعین، جابر
۶- اینکه میگویم اربعین بیشتر مال امروز و آینده است تا دیروز، از این روست که اربعین صحنه ی هنر مندانه ای ست که به ما نشان داد، امروز که نه از مرکب خبری هست نه از چشم بینایی، پیاده ها و ندیده هایی که خواستند با امام در نسبتی باشند، در صحنه ی اربعین نه گوشه نشین شدند و نه خود را بیرونِ از قصه هلاک کردند. بلکه همه ی ماجرا را در همین پرتاب کردن در قصه ی نسبت شان با امام آن هم بی چشم بینا و بدون مرکب دیدند. و در همه ی کوچه پس کوچه های قصه حاضر شدند و همه ی قصه با ایشان قصه شد و هرکس به نحو خودش نقش اربعینی خودش را بازی کرد. «فوقع ما وقع»
@esharenakhana
📩 گاهى بعضى از جوانهاى ما که مراجعه میکنند و جوابى نمىشنوند، به من نامه مینویسند و التماس میکنند که اجازه بدهید ما برویم در صفوف مقدّم با رژیم صهیونیستى بجنگیم. ملّت، عاشق مبارزهى با صهیونیستها است و جمهورى اسلامى [هم این را] نشان داده است. ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
📩 ما اسیر محدودیّتهاى مذهبى نشدیم؛ ما نگفتیم این شیعه است، این سنّى است... ما توانستیم مشت برادران فلسطینىمان را در غزّه و در مناطق دیگر تقویت کنیم و انشاءالله ادامه خواهیم داد. ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
📩 برخلاف آرزوی احمقانهی اقتدار و استحکامی که سیاستبازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر میپروراندند، این رژیم روزبهروز به اضمحلال و نابودی نزدیکتر شده است. ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
📩 موضع گیری صریح و قاطع در مسائلی همچون فلسطین، رژیم صهیونیستی، غزّه، سوریه، عراق، تکفیری ها و دخالت های امریکا، به نفع نظام جمهوری اسلامی است و منافاتی هم با زبان دیپلماسی و مذاکره ندارد. ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
📩 همهى دنیا و بخصوص دنیاى اسلام، موظفند هرچه میتوانند به تجهیز ملت فلسطین کمک کنند. ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
📩 بنده عقیدهام این است، این اعتقاد ما است که کرانهى باخترى هم مثل غزّه باید مسلح بشود. دست قدرت [لازم است]. کسانىکه علاقهمند به سرنوشت فلسطینند، اگر میتوانند کارى بکنند، کار این است؛ در آنجا هم باید مردم را مسلح کنند. ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
📩 رژیم صهیونیستی در واقع یک رژیمی است که پایههای آن بشدّت سست است، رژیم صهیونیستی محکوم به زوال است. ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
📩 گاهی شنیده میشود دشمنان ملّت ایران، از جمله از دهان نحسِ نجسِ سگِ هار منطقه در رژیم صهیونیستی، چانه میجنبانند که ایران تهدید همهی جهان است؛ نه، این سخنِ دشمن و درست نقطهی مقابل ممشای اسلامی است. ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
📩 امام بزرگوار همان کسی است که در مورد مسئله رژیم صهیونیستی از هیچ کس تقیّه نکرد؛ اینکه رژیم صهیونیستی یک غدّهی سرطانی است و باید از بین برود، این حرف امام است. ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
📩 اگر غلطی از سردمداران رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی «تلآویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد. ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
📩 صریح میگوئیم، ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجهاش هم پیروزی جنگ سی و سه روزه و پیروزی جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است. ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
📩 ما با تکیه بر تعالیم اسلام که کرامت انسانی یکی از سرلوحههای آن است و کشتن یک انسان بیگناه در آن به مثابهی قتل همهی انسانها به شمار میرود... مبارزه با پدیده شیطانی تروریسم را تکلیفی تخلفناپذیر برای خود میدانیم و تلاش در راه این مبارزهی بزرگ را با قدرت ادامه خواهیم داد بحول الله و قوته. ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
📩 اینی که گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم! این حرف درستی نیست؛ حرف غیرمنطقیای است... با اصحاب ادیان در دنیا هیچ مشکلی نداریم؛ اما با غاصبان سرزمین فلسطین چرا؛ مشکل داریم. غاصب هم فقط رژیم صهیونیستی نیست. این موضع نظام است، این موضع انقلاب است، موضع مردم است. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹
📩 حمایت از فلسطین، انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش از ارکان اصلی سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران است. ۱۳۸۰/۰۲/۰۴
📩 نجات فلسطین و محو دولت غاصب صهیونیستی، مسألهای است که با مصالح ملتهای این منطقه سرو کار دارد. کسانی که از روز اولِ انقلاب، یکی از برنامهها را مقابله و معارضه با نفوذ و اقتدار صهیونیستها قرار دادند، با محاسبه این کار را کردند. این برنامه، طبق مصالح کشور و مصالح عمومی جمهوری اسلامی و مردم ایران انتخاب شده است. ۱۳۷۹/۰۹/۲۵
📩 نباید شک کرد که شجرهى خبیثهیى اسرائیل که »اجتثت من فوق الارض ما لها من قرار»، هیچ پایه و پایگاه و استمرارى نخواهد داشت و بىشک نابود خواهد شد. ۱۳۷۰/۰۸/۱۵
📩 اسرائیل ثابت کرده است که جز زبان زور، چیز دیگری نمیفهمد. با او جز با زبان قدرت یک ملت و قدرت یک امت اسلامی در سراسر عالم، نمیشود حرف زد. ۱۳۷۰/۰۷/۲۷