eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
580 عکس
77 ویدیو
493 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
به حوزه علمیه مجازی حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف خوش آمدید 🌹از مقدمات تا تخصص🌹 🌹هر درس حدود ۱۵ دقیقه 🌹 🌹هر روز تفسیر نهج‌البلاغه 🌹 🌹هر روز ۳ درس و ۳ کتاب صوتی🌹 @HozeHazrateMahdi https://eitaa.com/HozeHazrateMahdi
🔖 ارزیابی نظریه زوائد علم اصول با محوریت نقد کتاب «زوائد اصول فقه» ✍🏻 استاد مهدی معتمدی و علی اصغر سلطانی - دام عزّهما - ✔️ : دانش اصول [فقه] به عنوان یکی از مهم ترین مقدمات استنباط، با اتهام دچار شدن به و مسائل زائدی که در به کار نمی‌آیند روبه‌رو شده است. از جمله، مؤلف کتاب «زوائد اصول فقه» بخش قابل اعتنایی از مسائل اصول فقه را دانسته و به ضرورت این دانش به منظور پیراستگی از مسائل بی‌ثمر و دور از هدف استنباط باور دارد. اما بررسی دقیق ادله یادشده در این اثر نشان از نادرستی دیدگاه یادشده دارد و اغلب مسائل این دانش -به رغم وجود برخی مباحث زائد- کاربردی بوده و فقیه در استنباط، از آن بی‌نیاز نیست. توجه به نکات پیش رو نادرستی این شبهه را آشکار می‌سازد: الف) نگاه دقیق به محل نزاع و مبانی اصولیان در مسائل مزبور، از کاربرد این مباحث نشان دارد. ب) طرح بسیاری از تدقیقات اصولی موجب آشکار شدن مسئله‌ای کلی‌تر می‌شود که دارای فوائد فراوان است. ج) برخی مسائل از مبادی تصوری یا تصدیقی دانش اصول شمرده می‌شود که چون در دانش دیگر یا به آن پرداخته نشده یا جهت نگاه به آن متناسب با هدف فقیه نبوده است، باید در اصول به آن‌ها پرداخت. به نظر می‌رسد نداشتن تصویر درست و آگاهی کافی نسبت به ابعاد هر مسئله و مبانی اصولی پیرامون آن، موجب پدید آمدن این شبهه شده است. 🌐 دریافت متن کامل مقاله @tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎯 اولین کانال کمک آموزشی برای ورود به عرصه علوم انسانی اسلامی 🎯 📖📖 معرفی و تبیین نظریه‌های اصلی در عرصه‌های دین شناسی، فلسفه علم و علم دینی 📎📎 معرفی پیش‌نیازهای پژوهش در علوم انسانی اسلامی 📚📚 معرفی کتاب و سیر مطالعاتی 🔍🔍 معرفی رشته‌های مختلف علوم انسانی و تحقیقات میان رشته‌ای 📌📌 راهنمای تکمیل ابعاد مختلف قوه‌ی اجتهاد ✍🏻✍🏻 ارائه‌ی آخرین تحقیقات در زمینه‌ی فقهِ معارف و فقهِ نظامات ⁉️ ⁉️ پاسخ به شبهات نوین در رابطه با نهاد فقه و فقاهت @din_shenasi https://eitaa.com/din_shenasi
💠 جشنواره نوآوری‌های تبلیغی «جنّات» 📌 محورهای جشنواره: ▫️تبلیغ عمومی و سنّتی ▫️تبلیغ تخصّصی ▫️تبلیغ اجتماعی ▫️بخش ویژه جشنواره: خانواده، زیست عفیفانه و هویت نوجوان و جوان 📌 جوایز: ▫️۳ فعالیت برگزیده اول هر کدام ۳۰ میلیون تومان ▫️۳ فعالیت برگزیده دوم هر کدام ۲۰ میلیون تومان ▫️۳ فعالیت برگزیده سوم هر کدام ۱۵ میلیون تومان ▫️۱۰ فعالیت منتخب هر کدام ۵ میلیون تومان ⏳ ثبت‌نام تا آخر آذر ماه ۱۴۰۳ 🌐 اطّلاعات بیشتر: www.jannatt.ir 🆔 20l.ir/jannatt-ir
✅ آغاز ثبت نام دوره های حضوری ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ⏳ مهلت ثبت نام: از ۱۱ تا ۲۵ آذر ماه 📚 شروع ترم: شنبه یک دی ۱۴۰۳ 🔶 مکان برگزاری: ابتدای بلوار امین، مدرسه معصومیه، مرکز آموزش زبان حوزه 👈 جهت ثبت نام فقط و فقط از طریق لینک زیر اقدام فرمایید: ❇️ لینک ثبت نام ویژه ترم یک: 👉https://survey.porsline.ir/s/ownZpYAx ❇️ لینک ثبت نام ویژه تعیین سطح: 👉https://survey.porsline.ir/s/X0X3yWhs ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🌷 ما را به کسانی که دوستشان دارید معرفی کنید 🎧 لینک کانال «بخش آموزش زبانِ» مرکز 👇 eitaa.com/joinchat/3981967394C02ccfa0627 مرکز آموزش زبان حوزه
💢 انتشار چهل و سومین شماره فصلنامه «دین و قانون» سال دوازدهم، بهار ۱۴۰۳ شماره ۴۳ مدیر مسئول: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی نهاوندی سردبیر: دکتر محمود حکمت نیا ✔️ جدیدترین شماره فصلنامه «دین و قانون» به جامعه اساتید، فضلا و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی عرضه گردید، در این شماره، شش مقاله ارائه شده است. 🔹 مسئله مصلحت‌‌ورزی و فرایند آن در نظام تصمیم‌‌گیری حکومت اسلامی/ سید سجاد ایزدهی 🔸 بررسی فقهی حریم اراضی، ابنیه، چاه و رودخانه و مسائل آن/ رضا پورصدقی و محمدعلی راغبی 🔹 موضوع شناسی فقهی حکمرانی دینی/ نجف لک‌زایی، علی اکبری معلم. محسن حدادی 🔸 نقش پذیرش عمومی در جرم‌انگاری معاصی از منظر فقه امامیه/ محمدجعفر صادق‌پور 🔹 نسبت نظریّه های ولایت فقیه با رژیم پارلمانی در بستر جایگاه ریاست کشور (با نگاهی بر ارکان قوّۀ مجریه در ج.ا.ا) / زهرا رئوفی‌فرد، حسن انصاری جم 🔹 الزام والدین به حضانت طفل و آثار تربیتی آن در نظام حقوقی ایران/ زهرا سادات نجم‌آبادی، کبری پورعبدالله از عموم اساتید و فضلای محترم دعوت می‌شود به منظور ارسال مقالات پژوهشی خود از طریق لینک زیر نسبت به ثبت‌نام و ورود به سامانه اقدام کنند 🆔 https://qjrl.parliran.ir/ 👈 مطالعه نمایید: فصلنامه دین و قانون 🆔 https://qjrl.parliran.ir/ کانال مرکز تحقیقات اسلامی مجلس: https://eitaa.com/joinchat/1021771898C48c711af96 @tafaqqoh
📚 احکام الخلل فی الصلاة ✔️ تقریر دروس خارج فقه آیةالله وحید خراسانی - حفظه الله - ٫ ۲ مجلّد ✍🏻 الشیخ مهدی العوازم القطیفی - دام عزه - @tafaqqoh
أحكام الخلل في الصلاة، تقرير أبحاث الشيخ الخراساني - مهدي عوازم القطيفي - ج1.pdf
13.63M
📗 احکام الخلل فی الصلاة ٫ تقریر ابحاث آیةالله الشیخ حسین الوحید الخراسانی - حفظه الله - ٫ ج ۱ 📥 دریافت از: مدیا فایر - گوگل درایو @tafaqqoh
أحكام الخلل في الصلاة، تقرير أبحاث الشيخ الخراساني - مهدي عوازم القطيفي - ج2.pdf
17.07M
📗 احکام الخلل فی الصلاة ٫ تقریر ابحاث آیةالله الشیخ حسین الوحید الخراسانی - حفظه الله - ٫ ج ۲ 📥 دریافت از: مدیا فایر - گوگل درایو @tafaqqoh
🔖 بررسی و نقد «فص حکمت عصمتی در کلمۀ فاطمی (س)» ✍🏻 دکتر محمود صیدی ٫ عضو هئیت علمی دانشگاه شاهد ٫ گروه فلسفه و حکمت اسلامی 📚 مجله علمی - پژوهشی خردنامه صدرا ٫ پاییز ۱۴۰۱ شماره ۱ (پیاپی ۱۰۹) ✔️ : فَصّ حکمة عصمتیة فی کلمة فاطمیة عنوان اثری است از استاد آملی [رحمه الله] که به سیاق و به عنوان مکمل و تتمه آن نوشته شده است. در این کتاب به ابعاد و زوایای شخصیت اسرارآمیز و در عین حال همه جانبه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در مقام انسانی کامل و معصوم پرداخته شده است. چنین مبحثی در گرچه از جهاتی مُدعایی است اما با اشکالاتی روبه‌روست: ۱) در نقل احادیث و مستندات روایی آن عموماً دقت کافی صورت نگرفته است؛ برخی از احادیث مورد ادعا در منابع روایی یافت نمی‌شود و برخی دیگر از منابع روایی نامعتبر نقل شده‌اند؛ ۲) اختصاص به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) ندارد. بنابراین اختصاص یافتن چنین فصی به ایشان نادرست به نظر می‌رسد؛ ۳) فصوص الحکم با شروع شده و با خاتمه می‌یابد و از آن‌جا که وارثین حقیقی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در ، ایشان هستند، احکام و مسائل عرفانی مرتبط با حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در فص محمدی جای می‌گیرد و نیازی به فصی جداگانه و متمایز نیست. 📥 دریافت متن کامل مقاله @tafaqqoh