eitaa logo
تفسیر تسنیم
5.3هزار دنبال‌کننده
136 عکس
17 ویدیو
8 فایل
۱. صوت و خلاصه تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی (از ابتدای سوره مبارکه حمد) ۲. مرور سریع آیات تمدن ساز و نظام ساز قرآن کریم پیشنهادات و انتقادات: @j_akbari
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 🔺 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ eitaa.com/tafsire_tasnim1sapp.ir/tafsire_tasnim
✅خلاصه تفسیر سوره مبارکه حمد 📆 جلسه: ۳۸ (آخر) ♦️مفسر: علامه جوادی آملی ♦️موضوع: مباحث پایانی سوره حمد 💠 چند نکته: ۱. چه برای امام، ماموم یا غیر اینها مستحب است که وقتی سوره حمد تمام شد بگوید «الحمدلله رب العالمین» ۲. امام باقر گوید «کسی که سوره حمد او را شفا ندهد هیچ چیز دیگری شفایش نمیدهد.» روایت است برای شفای ظاهری و جسمی ۷ بار حمد قرائت شود. اما اثر اصلی حمد برای است. 🔹 در سوره احزاب به زنان پیامبر دستور میدهد که «در حرف زدنهایتان، صداتان را نازک نکنید تا افرادی که قلبشان مریض است به وسوسه نیفتند.» این آیه نشان میدهد کسی که نمیتوند با شنیدن صدای نازک زن به حرکت و وسوسه نیفتد است و قرآن شفایش را دارد. 💠در سوره حمد از خدا میخواهیم که همسفریِ منعَم علیه که انبیا و اولیائند را به ما بدهد. زیرا گوییم «اهدنا الصراط امستقیم... صراط الذین انعمت علیهم» و در جای دیگر «توفّنا مع الابرار» یعنی ما را با ابرار و اولیا وفات بده و وارد آخرت کن. خب راه مُنعَم علیه یا همان انبیا و اولیا و ابرار چیست که ما نیز باید در همان راه رویم تا همسفرشان شویم؟ دو بخش از قرآن در این مورد است: 1⃣مومن در آیات ۶۲ به بعد سوره نور اینطور تصویر شده: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَىٰ أَمْرٍ جَامِعٍ لَّمْ يَذْهَبُوا حَتَّىٰ يَسْتَأْذِنُوهُ» مومنان از نظر عقیده معتقد به خدا و پیامبرند و در عمل، در که همه مسلمانان در آن حاضر و جمعند (امرٍ جامعٍ) پیامبرشان را تنها نمیگذارند مگر پس از وجود عذر حقیقی و سپس، اجازه گرفتن از پیامبر. این امور اجتماعی یا جامع، شامل زمان جنگ، دفاع و حمله، و زمان و مسلمین است. 🔰در ادامه گوید «إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَأْذِنُونَكَ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ فَإِذَا اسْتَأْذَنُوكَ لِبَعْضِ شَأْنِهِمْ فَأْذَن لِّمَن شِئْتَ مِنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمُ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ» یعنی اگر در مسایل اجتماعی عده ای اذن خروج خواستند، به همه اذن نده چون در این صورت صحنه ترک میشود و این خلاف اصل تقدم مسائل اجتماعی بر مسائل فردی است. اما اگر خواستی به برخی اجازه ترک صحنه دهی، برایشان طلب مغفرت کن تا خدا این عدم حضور را به آنها ببخشد و جبران شود. 💠تفسیر تسنیم علامه جوادی 🆔 @tafsire_tasnim1
✅ ادامه خلاصه تفسیر جلسه آخر سوره حمد (علامه جوادی) 2⃣ توصیف دیگر ابرار و مومنان در آیه ۲۹ سوره فتح است. «محمدٌ رسول الله و الذین معه اشدّاءُ علی الکفار رُحَماءُ بینهم» مومنان از نظر شدیدترین رفتار را در برابر کفار دارند اما در کنار آن، مومنان بین خودشان بسیار مهربان و رحیمند. «تراهم رکَّعاً سجَّداً سیماهم فی وجودهم من اثر السجود» زیاد نماز میخوانند و عبادت میکنند تا آنجا که علامت سجده های فراوان در چهره شان مشخص است. در روایت است که پیشانی مومن شایسته نیست که صاف باشد بلکه باید علامت سجده ها بر روی آن مشخص باشد زیرا مهمترین بخش نماز و عبادت است. مهم: آیا طبق قرآن، مومنان دستشان در امور اقتصادی، پیش کفار دراز است؟ خیر. در ادامه همان آیه ۲۹ سوره فتح، مومنان اینطورند: «و مثلهم فی الانجیل کزرعٍ اخرج شطئهُ فئازَرَهُ فاستغلظَ فاستوی علی سوقهِ یُعجِب الزّراع لیغیضَ بهم الکفارَ» مومنان از کافران در امور اقتصادیشان کاملا مستقلند و هیچگاه دستشان پیش آنها دراز نیست زیرا آیه گوید مَثل مومنان در انجیل، مَثَل است که همه جهات را خود این سنبل تامین می کند. اگر ریشه میخواهد خودش دارد اگر ساقه میخواهد خودش دارد و خودش میسازد، اگر هم شاخه میخواهد خودش آنرا میسازد. اگر بخواهد جوانه بزند خودش جوانه میزند و اگر بخواهد میوه را در دل خویش نگه دارد نگه می دارد. یک خوشه، تمام خواسته های خودش را خودش براورده میسازد! لذا طبق آیه، این سنبل، خودش را سنگین و وزین میکند تا بار را بر دوش آن قرار دهد و آنگاه است که کشاورز متعجب و شاد شده و کفار از دیدنش عصبانی شده غیض میورزند. 📚تفسیر تسنیم علامه جوادی آملی 🆔 @tafsire_tasnim1
💠 علامه جوادی آملی: طبق آیه ۲۹ سوره فتح، مومنان در #امور_اقتصادی خود کاملا از کفار مستقلند و هیچگاه دستشان پیش آنها دراز نیست! آیه گوید مَثل مومنان در انجیل، مَثَل #خوشه_ای است که تمام نیازهایش را خودش براورده میسازد. اگر ریشه و ساقه و شاخه و جوانه میخواهد خودش دارد و تامین میکند. آنگاه کشاورز متعجب و شاد شده و #کفار از دیدنش عصبانی میشوند. #اقتصاد_مقاومتی 💠 آیات تمدن ساز ✅ @tafsire_tasnim1
💯جهت ارائه پیشنهادات یا سوالات به آی دی زیر مراجعه کنید: 🆔 @j_akbari
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 🔺 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ eitaa.com/tafsire_tasnim1sapp.ir/tafsire_tasnim
✅خلاصه تفسیر سوره بقره 📆 جلسه: ۱ ♦️مفسر: علامه جوادی آملی ♦️موضوع: ذلک الکتاب لا ریب فیه 1⃣ بقره در مدینه نازل شده چون بسیاری از احکامی که در مدینه مطرح شده در این سوره است مانند روزه رمضان، حج و جهاد. این احکام اصلا در مکه وجود نداشته است. 2⃣ مضمون بسم اللهِ هر سوره متناسب با محتوای همان سوره است اگرچه تمام بسم الله ها مشترک لفظیند. 3⃣ چرا خدا در ابتدای سوره گوید «ذلک الکتاب» یعنی آن کتاب؟ 🔹اولا طبق فرموده امیرالمومنین در نهج البلاغه، قران، است و چون در مورد خدا در قرآن گاهی «آن خدا» و گاهی «خدایی که نزدیک است» آمده که عبارات «این و آن» در مورد قرآن نیز به خاطر همین تجلی و شباهتست. 🔹ثانیاً قرآن ظاهری دارد و باطنی. همانند یک است که یک سرش در دست انسان بوده و سر دیگرش در دست الله. ظاهر قرآن که بصورت الفاظ است و در دسترس همه میباشد با «این» همراه است چون در دسترس است. اما باطنش که در دست خداست و براحتی در دسترس نیست با «آن» آمده است. 💠 در ابتدای سوره زخرف آمده: «انا جعلناه قرآناً عربیاً لعلکم تعقلون...و انَّه فی امّ الکتاب لَدَینا لعلیٌّ حکیم» ظاهر قرآن که با الفاظ عربیست با خواندن و حفظ و غیره به دست می آید اما باطن آن یک است که نزد خدا و در امّ الکتاب است که جز با طهارت بیرون و درون بدست نمی آید. 💠 در تایید آن، آیه ۷۷ و ۷۸ سوره واقعه گوید: «انه لقرآنٌ کریم، فی کتابٍ مکنونٍ لا یَمَسُّه الّا المطَهَّرون» باطن قرآن در کتابی مکنون و پوشیده است که دسترسی به آن نیاز به طهارت بدنی و درونی هست. 🔸مطهرون نیز طبق آیه ۳۳ احزاب همان اهل بیت عصمت و طهارتند «انما یرید الله لیُذهب عنکم الرجس اهل البیت و یُطهّرکم تطهیراً» اهل بیت پیامبر، خود قرآن متحرکند و با کتاب مکنون ارتباط دارند. 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر سوره بقره 🔴eitaa.com/tafsire_tasnim1/1117 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✅کانال تفسیر تسنیم 💠 @tafsire_tasnim1
🔰 بشارت قرآن به مسلمانان: اهل کتاب (یهودیان و مسیحیان) هرگز نخواهند توانست به شما آسیبی بزنند. ♿️اگر هم به جنگ شما بیایند #فرار خواهند کرد. #تهدید_به_حمله #امریکا #اسراییل 💠 قرآن، پاسخ میدهد... ✅ @tafsire_tasnim1
📛 بگو به این خشم بمیرید... 🔰بدون شرح: متن یا ترجمه این دو آیه را بخوانید. #استکبار ✅ قرآن پاسخ میدهد: 💠 @tafsire_tasnim1
‼️ مدیران سفیه، باید از چرخه اقتصاد کشور کنار گذاشته شوند. 🚷 آیت الله جوادی آملی: قرآن گوید اموالتان را که وسیله #قیام و روی پا ایستادن شما هستند را به دست سفیهان ندهید... #مدیران_سفیه #اقتصاد_نئولیبرال #اقتصاد_مقاومتی ✅قرآن پاسخ میدهد! 💠 @tafsire_tasnim1
❌ دین قابل تقسیم نیست که بگوییم این را قبول داریم و آنرا نه! ⚠️ منطق دین، منطق فازی نیست که بین ۱ تا ۱۰۰ باشد. منطق دین، #منطق_صفر_و_یک است: یک امر، یا الهیست (۱) و یا شیطانی (۰) و چیزی بین این دو وجود ندارد. 📚 قرآن به سوالاتتان پاسخ می دهد: 📚 @tafsire_tasnim1
#آیه تمدن ساز 🅾 ای اهل کتاب ... قائل به #تثلیث نباشید! این آیه، بنیان تثلیثی رشته های متنوع علوم انسانی مدرن را رد کرده و دستور میدهد که مبنایتان #توحید و یگانگی باشد. ⁉️ براستی تثلیث از کجا وارد مسیحیت شد؟ در پست بعد بخوانید... 🔰 قرآن پاسخ میدهد: 📚 @tafsire_tasnim1
بررسی تطور تثلیث در ادیان و ورود آن در مسیحیت.pdf
420K
✅ سری مقالات 🔗در پاسخ به پست گذشته که چگونه تثلیثِ نهی شده، وارد مسیحیت شد. 📖 مقاله بررسی تطور تثلیث در ادیان و ورود آن در مسیحیت 📥 @tafsire_tasnim1
🔥 بدون شرح: فقط آیه را بخوانیم و احسنت بگوییم به این دور اندیشی قرآن که برای تمام دورانهاست! #تحریم #فشار_اقتصادی #ترس ✅ علامه جوادی آملی: ایکاش به ما میگفتند قرآن را هر شب قرآن بسر کنید و ببوسید! ⚠️ قرآن به شما پاسخ می دهد: 💠 @tafsire_tasnim1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 🔺 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ eitaa.com/tafsire_tasnim1sapp.ir/tafsire_tasnim
✅خلاصه تفسیر سوره 📆 ♦️مفسر: علامه جوادی آملی ♦️موضوع: ذلک الکتاب لا ریب فیه 📚 «کتاب» در اصطلاحِ قرآن، نوشته ایست که حاوی مجموعه قوانین دین و شریعت (اوامر و نواهی الهی) باشد. آیه ۱۳ شورا این نوع کتاب را تنها مخصوص ۵ پیامبر می داند و دیگر پیامبران را مروج کتب همین ۵ رسول. گاهی یک کتاب میتواند شامل پند و نصیحت باشد اما قوانین شریعت را بیان نمیکرده است لذا خدا کتاب داوود را زبور نامید نه «کتاب». 💠 نفی «ریب» و شک در قرآن: شک شدید را گویند. قرآن، ریب در قرآن و قیامت را نفی کرده است اما این دو شک مثل هم نیستند. شک در قیامت ابدا وجود ندارد اما شک در قرآن وجود دارد و عده ای شک میکنند اما خدا گوید شکّ اینان اشتباه است و قرآن شک بردار نیست. چرا عده ای در دنیا، در مورد حقانیت قرآن شک میکنند اما درون عالم قیامت کسی شک هم نمیکند؟ زیرا دنیا، دارِ حقِ محض نیست و و مخلوطند لذا این اختلاط باعث میشود آنها که ضمیرشان را به دنیا آلوده کرده اند نتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و گاهی حق را باطل میپندارند و در آن شک می کنند اما چون در قیامت همه باطنها آشکار میشود جایی برای شک باقی نمیماند زیرا قیامت، حقیقت محض است. 📜 شک در قرآن در چه مواردیست؟ و چگونه برطرف میشود؟ در مورد شک، قرآن دو بُعد دارد: ۱. دعوا: قرآن مدعیست که من کلام الله هستم و گروهی در آن شک میکنند. ۲. دعوت: قرآن دعوت میکند به توحید و معاد و ... و در یک کلام «دعوت به حق» و لذا مورد شک واقع میشود. 🔑 در مورد شک در بُعد دعوا، قرآن (یک سوره شبیه قرآن بیاورید) و را پیشنهاد میکند که شکاکان ایمان به حقانیت قرآن بیاورند. در مورد بُعد دعوت هم قرآن گوید بیاورید (هاتوا بُرهانکم) این برهان هم مستند به یکی از دو مورد زیر باشد: مستند به کتابی از کتب آسمانی، یا مستند به برهان عقلی. 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر سوره بقره 🔴eitaa.com/tafsire_tasnim1/1117 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔬تفسیر تسنیم علامه جوادی 🔮 @tafsire_tasnim1
✡ یهود گفتند «دست خدا در روزی رساندن بسته است» و لذا نظریه #دست_نامرئی_بازار را ارائه دادند! لازمه نظریه بازار هم، «رقابت» نفس گیر میان افراد و شرکتها جهت در اختیار گرفتن بازارِ مشتریان بوده که طبق پیش بینی آیه بالا به «بغض و کینه» همیشگی میان افراد انجامیده است. 💡تنها راه نجات اقتصاد، بازگشت به نظریه #ید_الله_فوق_ایدیهم میباشد که ضامن برادری و محبت بین بشر امروز خواهد بود. ✅ @tafsire_tasnim1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 🔺 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ eitaa.com/tafsire_tasnim1sapp.ir/tafsire_tasnim
✅خلاصه تفسیر سوره 📆 ۳ ♦️مفسر: علامه جوادی آملی ♦️موضوع: ذلک الکتاب لا ریب فیه، هدیً للمتقین 1⃣ نه در الهی بودن قرآن شک است و نه در به اصول و فروع دین، چون همه اینها حق و هستند و تنها کسانی که چشمِ دلشان کور شده و توانایی دیدن حقیقت و نور را از دست داده اند در آن شک می کنند. البته در دیگر کتابها شک وجود دارد چون اشتباه و باطل در گفتار و کردار انسان راه دارد. 2⃣ شکیست که اضطراب ایجاد کند مانند شک در تحقق قیامت یا درستی اصول و فروع دین، وگرنه شک در تعداد میوه های فلان درخت هندی، ریب نیست. 3⃣ مومنین در دعوا و دعوت قرآن شک ندارند ولی کفار در هر دو شک دارند. ♦️شک در دعوا: ۱. آیه ۲۳ بقره: «ان کنتم فی ریبٍ مما نزّلنا علی عبدنا، فأتوا بسورةٍ من مثله» که در مقابل شک در دعوا تحدی مطرح میشود. ۲. آیه ۳۷ یونس: «و ما کان هذا القرآن ... لا ریب فیه من رب العالمین» که تردید در دعوای الهی بودن قرآن رد میشود و مشابه آن در آیه ۲ سجده است. ♦️شک در دعوت: ۱. آیه ۴۴ و ۴۵ توبه که گوید مومنین برای خروج از جبهه بهانه نگرفته و از تو اجازه نمیگیرند اما کفار در حقانیت دعوتهای پیامبر و خدا همچون توحید و جهاد مرددند و اینهایند که برای پشت جبهه ماندن بهانه گرفته، اذن میخواهند. ۲. کفار در حقانیت دعوت رسولان پیشین هم مردد بودند. اینها در آیه ۹و۱۰ ابراهیم گویند «و انّا لفی شکّ ممّا تدعوننا الیه مریبٍ» ما درباره حقانیت دعوت شما انبیا شک داریم. 4⃣ روش دعوت باید چگونه باشد؟ آیه ۱۲۵ نحل: «اُدعُ الی سبیل ربک بالحکمة و الموعظة الحسنة و جادلهم بالتی هی احسن» این سه روش هم حق است که برای هر فرد با ویژگی های شخصیتی وی باید یکی از این ۳ را بکار گرفت. بعضی را با ، بعضی را با و برخی را با . حکمت فی نفسه حق است، موعظه هم پند و اندرز از راههای باطل یا با مثالهای دروغین نیست بلکه موعظه حسنه است. جدال هم، سوء استفاده از ضعف فکری مخاطب نیست که جدال مُحَرَّم شود بلکه باید از حقوق و قضایای حقه و مسلّمه استفاده کرد. 5⃣ پس از صفت سلبیِ ریب، به صفت ثبوتیِ هدایت برای متقیان پرداخت. 🚊قرآن چون عِوَج و انحراف در آن راه ندارد و راست و است (لم یجعل له عوجاً) پس میتواند هدایت گر به صراط مستقیم باشد. 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر سوره بقره 🔴eitaa.com/tafsire_tasnim1/1117 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 📺 تفسیر تسنیم علامه جوادی آملی 📡 @tafsire_tasnim1
🔥 #همجنس_گرایی قوم لوط، سبب عذاب خدا بصورت باران سنگ شد. یعنی خداوند برای رفع یک گناه عظیم پیامبری فرستاد و سپس باران سنگ نازل کرد. اما اکنون در جهانی زندگی میکنیم که همه گناهان از زنا و همجنس گرایی و ربا و قمار، #علمی و #قانونی شده است! ❗️آیا خداوند عذابی به اندازه تمام عذابهای گذشته نازل خواهد کرد؟! 💠 قرآن پاسخ میدهد: 📚 @tafsire_tasnim1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه 📆 🔺 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ eitaa.com/tafsire_tasnim1sapp.ir/tafsire_tasnim
✅خلاصه تفسیر سوره 📆 جلسه: ۴ ♦️مفسر: علامه جوادی آملی ♦️موضوع: ذلک الکتاب لا ریب فیه هدیً للمتقین 🚦اگرچه آیه گوید «هدیً للمتقین» اما هدایت قرآن تنها برای متقیان نیست. آیه ۱۸۵ بقره و آیه ۱ ابراهیم گوید هدایت برای تمام «ناس» و مردم است. این را هم آیات قرآن، هم رفتار عملی پیامبر در هدایت همه مردم و هم تعداد زیاد افراد کافر و مشرکِ موحد شده تایید می کند. 🎯 اما اینکه آیه، هدایت قرآن را برای متقیان میداند نشان می دهد تنها متقیان ازین هدایت بهره میگیرند و کافران و مشرکانی که چشم دل خود را کور کرده اند و خود را تغییر داده اند عمداً این هدایت را پس میزنند. آیه ۹۴ اسرا گوید هدایت در زمان رسولان گذشته هم به سمت مردم میرفته اما آنها آنرا نپذیرفته و میگفتند بشر نمیتواند پیامبر باشد و حتما باید فرشته باشد. 🍀 علامه طباطبایی گویند منظور از متقین در این آیه، متقین فطریست. توضیح اینکه گمراه شدن یا به مقصد رسیدنِ هر شخص شامل دو هدایت یا دو ضلالت است. برای گمراه شدن نیاز به یک و اولیه است که در اختیار شخص است و با بی توجهی به فطرت توحیدی اولیه و از دست دادن آن حاصل میشود (فی قلوبهم مرض) در اینجا خداوند ضلالت دوم را که است به جان انسان میندازد (فزادهم الله مرضاً) و عملا گمراه میشود. هدایت شدن متقیان نیز شامل و است. ابتدا خود شخص، فطرت خداجوی خود را حفظ کرده و آنگاه خداوند، هدایت افزونی به وی میدهد تا به جلو حرکت کند. 👼 در روایت است که طفل را تا یک سال بخاطر گریه هایش نزنید چون گریه ۴ ماه اول او، شهادت به وحدانیت خدا، گریه ۴ ماه دوم شهادت به رسالت پیامبر و گریه ۴ ماه سوم دعا برای پدر و مادر است. زیرا طفل با به دنیا آمده و گریه هایش برای شیطنت نیست. او ابتدا با گریه هایش از خدا روزی میخواهد و بعد که پدر و مادر را قیم خود و واسطه فیض الهی دانست با این گریه از خدا میخواهد که بوسیله پدر و مادر، فیض خود را برساند. اگر کسی این فطرت توحیدی را خاموش نکند قرآن هادی او خواهد بود. 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر سوره بقره 🔴eitaa.com/tafsire_tasnim1/1117 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 💠تفسیر تسنیم 📚 @tafsire_tasnim1
💠مثال در جدال احسن: کره شمالی 1⃣کره شمالی تا چند هفته گذشته در برابر زیاده خواهی های آمریکا و اروپا به شدت مقاومت میکرد و روزبروز بر قدرت اتمی و نظامی خود میفزود. 2⃣ با ورود ترامپ، او دو گزینه مطرح کرد: یا و به کره شمالی و نابودی آن و یا روابط اقتصادی گسترده و صلح با کره شمالی در صورت نابودی قدرت هسته ایش. او سپس بحث مذاکره در روز معین را مطرح کرد. 3⃣ رهبر کره شمالی با وساطت همه طرفها، از خود مبنی بر ایستادگی در برابر زور کوتاه آمد و خود با غرب را تا بحث هسته ای پایین آورد تا به رونق اقتصادی دست یابد. 4⃣ پنج شنبه این هفته، کره شمالی در فاز اجرایی، تنها مرکز تحقیقات هسته ای خود را منهدم ساخت. 5⃣ ساعتی بعد کاخ سفید اعلام کرد که مذاکره بین ترامپ و اون، از طرف آمریکا لغو شده است. 6⃣روز بعد (امروز) ترامپ اعلام میکند که برای پاسخ به کره آماده ایم و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا میگوید: ما برای روی کره شمالی آماده ایم و دیگر کشورها را هم با خود هماهنگ خواهیم کرد. ⛔️ آیه ۱۲۰ سوره بقره: ای پیامبر، یهود و نصاری از تو راضی نمیشوند مگر زمانی که از دین و آیین آنان پیروی کنی. 🅾 امیرالمؤمنین(ع): ای ابوموسی اشعری، همانا بدبخت کسی است که و را به کار نگیرد (نهج البلاغه: نامه ۷۸) 🚫امام خمینی (ره): 🔹 بنای سیاسیون[ظالم و زورگو] هم همین معناست که یک چیزی را می‌زنند ببینند طرف چه جوری است اگر چنانچه طرف ایستاد مقابلشان، اینها عقب می‌زنند و اگر چنانچه نه، آن بیچاره عقب رفت، اینها هم جلو میآیند. هم همین جورند. صحیفه نور،جلد ۱، صفحه ۲۶۱ 🔹 وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب می‌نشیند.هر چه زیادتر فشار بیاورید، او عقبتر می‌نشیند. یک قدم شما که عقب بنشینید، او جلو می‌آید. یک قدم شما جلو بروید، او عقب می‌رود.این است و مطلبی بود که با ، خود شما ثابت کردید. صحیفه نور، جلد ۹، صفحه ۲۰۸ 🔹 نقشه آن است که قدم به قدم پیشروی کنند. هر قدر شما عقب‌نشینی کنید آنها پیشروی می‌کنند. آنها کمر به نابودی شما بسته‌اند. گمان نکنید با و دست بردار هستند، بلکه با استقامت و ایستادگی و اظهار حق و فریاد مظلومانه عقب می‌نشینند. صحیفه امام، جلد ۲، صفحه ۱۳۰ ⁉️ قرآن پاسخ میدهد: ✅ @tafsire_tasnim1
📛حقوق کارمندان بانک، و حرام است. خب چرا عمداً جهنم میروند؟! 👌 کانال «تفسیر تسنیم» مکانی برای 1⃣مرور سریع آیات تمدن ساز قرآن کریم 2⃣بررسی نظریات انقلابی علامه جوادی آملی 🆔 eitaa.com/joinchat/1076887553Cfdb847e190
#آیات_تمدن_ساز 💠در تعریف علم اقتصاد گویند: تخصیص #منابع_محدود به #نیازهای_نامحدود 🔰اما آیه مذکور محدود بودن منابع را نفی میکند و گوید اگر همه مردم ایمان پیدا کنند برکت از زمین و آسمان خواهد ریخت، لذا رابطه ریاضی بین منابع و نیازها از پایه غلط بوده و تنها در شرایطی کارساز است که ایمانی در بین مردم نباشد. 📚آیات تمدن ساز ✅ @tafsire_tasnim1