1_346614856.m4a
11.63M
♨️ #عالم_انسان_دینی
🎤 محمد روضه سرا
🔆 جلسه بیست و چهارم
#در_جستجوی_تحول
#عالم_انسان_دینی
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
1_348324909.m4a
12.41M
♨️ #عالم_انسان_دینی
🎤 محمد روضه سرا
🔆 جلسه بیست و پنجم
#در_جستجوی_تحول
#عالم_انسان_دینی
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
1_349754313.m4a
11.03M
♨️ #عالم_انسان_دینی
🎤 محمد روضه سرا
🔆 جلسه بیست و ششم
#در_جستجوی_تحول
#عالم_انسان_دینی
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
1_350999652.m4a
12.73M
♨️ #عالم_انسان_دینی
🎤 محمد روضه سرا
🔆 جلسه بیست و هفتم
#در_جستجوی_تحول
#عالم_انسان_دینی
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
AUD-20200903-WA0008.m4a
12.48M
♨️ #عالم_انسان_دینی
🎤 محمد روضه سرا
🔆 جلسه بیست و نهم
#در_جستجوی_تحول
#عالم_انسان_دینی
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
1_375028775.m4a
13.27M
♨️ #عالم_انسان_دینی
🎤 محمد روضه سرا
🔆 جلسه سی ام
#در_جستجوی_تحول
#عالم_انسان_دینی
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
1_382208358.m4a
11.23M
♨️ #عالم_انسان_دینی
🎤 محمد روضه سرا
🔆 جلسه سی و یکم
#در_جستجوی_تحول
#عالم_انسان_دینی
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
🔰تلنگر 6⃣
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
#تلنگر
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
هدایت شده از اخبار دزفول - بیداردز
⭕️ *آن زن چادر به خود پیچیده!*
🔺روایتی منتشر نشده از بانویی بی نام و نشان. روایتی از حمله هوایی 19 آذرماه 1360
✍🏻 دکتر علی موجودی نویسنده تارنمای تخصصی الف دزفول در رابطه با مطلب تازه نشر شده میگوید: بیش از ده سال است که الف دزفول را می نویسم. به جرأت می گویم این روایت با همه روایت ها فرق دارد. شاید تکان دهنده تر از این ماجرا، روایتی ننوشته باشم.
✅ روایتی از اوج حیا و عفاف و صبر و استواری زنان دزفول. روایتی بی نظیر که نمونه اش را هیچ کجای عالم ندیده اید.
✅ روایتی که هر گاه تصاویرش را تجسم کنید، بی اختیار دلتان می لرزد. بغض می کنید و اشک می ریزید.
🌹عاجزانه تقاضا دارم این روایت را در خلوت و با تأمل و در فرصتی مناسب بخوانید.
✋🏻 از عموم مردم ، خصوصاً زنان و دختران، با هر اعتقاد و اندیشه و تفکری می خواهم اگر نمی خواهند تصمیم جدیدی برای مسیر زیستنشان ، برای رشد و کمالشان و برای تداوم مسیر شهدا بگیرند، به این روایت نگاه هم نکنند.
✅ الف دزفول را با شرط هایی که گفتم ببینید و گرنه بی خیال این پست شوید👇🏻
🌐https://alefdezful.com/9191
__________
✅ «الف دزفول» اولین رسانه تخصصی مقاومت و پایداری شهرستان دزفول
🌐www.alefdezful.com
_______________________
📍 bidardez.ir | بیدار دز
🔰واتساپ بیداردز
https://chat.whatsapp.com/Ia1Tt11IhzGF46HYAHxAp0
🔰ایتا بیداردز
http://eitaa.com/joinchat/1640759297Cd60b86bf75
🔰اینستاگرام بیداردز
http://www.instagram.com/bidardez_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روایت حاج قاسم "ره" از امدادهای حضرت زهرا"س" در بحبوحه مشکلات
👌 حاج قاسم از توسل به مادر؛در هنگام اضطرار می گویند.
آیا در هنگامه اضطرارهای زندگی مان؛ سراغ مادرمان رفته ایم⁉️
#حضرت_زهرا
#ایام_فاطمیه
#حاج_قاسم
#فاطمیه
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
زهرا در آتش بود
حیدر داشت می سوخت
😭😭😭😭😭😭
#حضرت_زهرا
#ایام_فاطمیه
#فاطمیه
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
اگر به دنبال محتوای مفید و کم حجم درباره حضرت فاطمه "سلام الله علیها" هستید.
جزواتی را به ترتیب اهمیت خدمت تان ارسال می کنم.
✍محمد روضه سرا
#حضرت_زهرا
#ایام_فاطمیه
#فاطمیه
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
ریشه اصلی غم فاطمه علیه السلام.pdf
274.1K
🔰 ریشه اصلی غم فاطمه "س"
✍ استاد اصغر طاهرزاده
📚 5⃣3⃣ صفحه
#حضرت_زهرا
#ایام_فاطمیه
#فاطمیه
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
1294_lobolmizan.ir_244_Angizehaye Hazfe Hakemiyate Maasoum Az Zabane Hazrate Fatemeh.pdf
171.9K
🔰 انگیزه های حذف حاکمیت معصوم از زبان حضرت فاطمه "س"
✍ استاد اصغر طاهرزاده
📚 9⃣1⃣ صفحه
#حضرت_زهرا
#ایام_فاطمیه
#فاطمیه
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
1417_lobolmizan.ir_362_Fatemeh_Bonyangozar_Nahzat (1).pdf
231.4K
🔰 حضرت فاطمه"س" بنیانگذار نهضتی که هنوز ادامه دارد
✍ استاد اصغر طاهرزاده
📚 8⃣ صفحه
#حضرت_زهرا
#ایام_فاطمیه
#فاطمیه
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
1303_lobolmizan.ir_766_Hazrate Fatemeh Mazhare Obodiyat.pdf
292.8K
🔰 حضرت فاطمه"س"مظهر عبودیت
✍ استاد اصغر طاهرزاده
📚 9⃣3⃣ صفحه
#حضرت_زهرا
#ایام_فاطمیه
#فاطمیه
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
🔰تلنگر 6⃣
مادامى که سيب با چوب باريکش به درخت متصل است
همه عوامل در جهت رشدش در تلاشند,
باد باعث طراوتش ميشود
آب باعث رشدش ميشود
و آفتاب پختگي و کمال ميبخشد
اما
به محض منقطع شدن از درخت
و جدايى از "اصل",
آب باعث گنديدگي
باد باعث پلاسيدگي
و آفتاب باعث پوسيدگي
و ازبين رفتن طراوتش ميشود
مراقب "اصالتمان" باشيم
که
انسانيتمان از بين نرود
#تلنگر
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نخودچی یا نخود⁉️
📽 استاد نعیمی
👌یک اصل بسیار مهم و ناب در باب تربیت کردن افراد
✅ رونوشت؛
✔️معلمان
✔️دانشجو معملمان
✔️اساتید دانشگاه
✔️مسئولین تشکیلات ها
✔️پدر و مادرها
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
🔰تلنگر 7⃣
فکر کردن کار مشکلی است
برای همین بیشتر مردم
قضاوت می کنند.
#تلنگر
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰می توانیم
👌دیدن این کلیپ برای تمام اونایی که تو مسیر رسیدن به اهداف شون احساس بی اراده بودن و بی انگیزگی دارند توصیه می شود.
#هدف
#اراده
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
✅ تلنگر 8⃣
🔰 قضاوت های منفعت محور‼️
فردی در ترافیک جلوی ما بپیچید: احمق
ما که جلوی دیگران می پیچیم: زرنگ
کسی جواب تلفن ما را ندهد: بی معرفت
ما که جواب ندهیم: گرفتار
فرد بلندتر از ما: دراز
کوتاهتر از ما: کوتوله
همکار جزئی نگر: ایرادگیر و وسواسی
ما جزئی نگرتر باشیم: دقیق
فردی لیوان آب ما را چپه کرد :کور
پای ما به لیوان دیگری خورد: شعور ندارد لیوان را سر راه قرار داده .
دنیای قضاوت ها یعنی تحلیل رفتار و گفتار دیگران بر اساس نیازها و ارزش های خودمان...
#تلنگر
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
🔰مسئله
آدمها سه گروهند: بیمساله، مسالهدار و مسالهستیز. البته این یك تقسیمبندی پیشنهادی و موقت برای كارم است و اصراری بر دقت و فراگیری آن ندارم. برخی آدمها گویی هیچ مساله یا نگرانی و دغدغهای در زندگی ندارند و جوش چیزی را نمیزنند و در پی اثبات یا ابطال نكتهای نیستند. نه میخواهند جهان را دگرگون كنند و نه طرحی نو در افكنند. همهچیز را آنگونه كه هست، میپذیرند و وقتشان را صرف مسائل خُرد و كلان نمیكنند. اینها آدمهای سربهراه و بیمسالهای هستند كه در مجموع روزگار خوشی دارند. گاه به زندگی آنها رشك میبرم. البته آقای دكتر اسلامی ندوشن این بیمسالگی را خود مسالهساز میداند و در سفرنامه دانمارك به این مساله اشاره میكند كه در این كشور همه مسائل حل شده است و هیچ مسالهای وجود ندارد و «اگر بشود گفت مسالهای در دانمارك وجود دارد، آن مساله بیمسالگی است.» در این وضع، آدمها از فرط خوشبختی بدبخت میشوند و «دیگر آدمی میماند معطل كه در زندگی با چه چیز دست و پنجه نرم كند؛ زندگی میشود انتظارگاه مرگ؛ آدم مینشیند و روزها را پشت سرهم به سر میآورد تا به آستانه مرگ برسد.» (محمدعلی اسلامیندوشن، صفیر سیمرغ، تهران، توس، 1352، ص 174)
گروه دوم آدمهای «مسالهدار» هستند. در اینجا مقصودم از «مساله» معنای نسبتا مثبت آن است، یعنی دغدغهای كه همراه آدمی است و او را نگران، گرسنه و گاه بیخواب میكند و آرامشش را بههم میزند. این آدمهای مسالهدار، همواره دغدغه چیزی یا چیزهایی دارند، به آرمانی فكر میكنند، خود را ملزم به دفاع از چیزی یا رسیدن به هدفی میدانند. برای نمونه یكی فكر میكند مهمترین مساله ما پاكسازی زبانی و سرهگرایی است و دیگری در پی نشان دادن عظمت و مجد گذشته است و سومی در پی ترویج زبانی جهانی است. این كسان بخشی از زندگی و گاه همه آن را، صرف مسائل خود میكنند، مینویسند، بحث میكنند و به ترویج و تبلیغ ایدههای خود میپردازند. البته ممكن است كسانی در عین «مسالهدار» بودن، فرصت یا جرات و شهامت دنبال كردن مساله خود را نداشته باشند و آن را در درون خود نگه دارند. چنین كسانی در عین «مسالهدار» بودن، مانند افراد بیمساله زندگی میكنند.
گروه سومی هم هستند كه خود گویی مساله مشخصی در زندگی ندارند و «مساله» اصلی آنها در افتادن با مسائل دیگران و اثبات بیمسالگی آنها است. فرض كنید دغدغه اصلی كسی حفظ پاكی و خلوص زبان فارسی باشد. در نتیجه، ممكن است به سرهگرایی روی بیاورد و در ترویج آن مقالاتی بنویسد و دست به فعالیت عمومی بزند. یا مساله شخص دیگری مراقبت از جنگلها باشد و در این زمینه تصاویری منتشر كند و مستندهایی بسازد. حال نوبت این گروه سوم میرسد تا آستینها را بالا بزنند و با مساله گروه دوم بستیزند و نشان بدهند كه مساله جامعه ما مراقبت از جنگل یا سرهگرایی نیست. البته ممكن است كسی بگوید به جای سرهگرایی بهتر است سراغ مساله دیگری مانند تقویت بنیاد فرهنگی و حفظ لهجههای در حال انقراض برویم. اگر چنین كسی باشد، او را جزو گروه دوم میدانم. یعنی او در واقع مساله دیگری را شایان توجه میداند. اما نكته آن است كه برخی كسان بهطور مشخص گویی خود هیچ مسالهای ندارند و تنها مساله آنها اثبات نادرستی و نامساله بودن مسائل گروه دوم است.
در حالیكه گاه به گروه اول غبطه میخورم و با گروه دوم همدلی میكنم، منطق گروه سوم برایم قابل فهم نیست، چون فكر میكنم اگر كسی بر این باور است كه فلان مساله اصلا مساله نیست، در این صورت بهتر است كه وقت عزیزش را صرف این نكند تا نشان بدهد كه این مساله، به واقع مسالهنما است. شاید بهتر باشد كه مستقیم آنچه را كه خودش مساله ارزشمندی میداند طرح كند و به بحث درباره آن بپردازد. اینگونه ناظران میتوانند درباره اهمیت مسائل مختلف نظر دهند و داوری كنند. با این حال، به نظر میرسد كه برخی اصولا از این حالت «مسالهستیزی» لذت میبرند و هویتشان در این قالب بهتر شكل میگیرد. در افتادن با مسائل دیگران، آسانتر از طرح و پیگیری مسائل و دغدغههای خویش است. این كسان مرا یاد شخصیتی میاندازند كه نقش او را آقای اصغر سمسارزاده ایفا میكرد و هر سخنی میشنید، بلافاصله میگفت: «مخم و مخم و مخالفم» و این ترجیعبند سخنانش بود.
✅ تلنگر 8⃣
🔰 خودمان باشیم
چطور به این نتیجه میرسیم که گوشی فقط سامسونگ، تیم فقط بارسلونا، و نویسنده فقط فلان؟ بله، احتمالاً برای هر کدام از این انتخابها دلایلی داریم، ولی نکتۀ دردناک این است که تقریباً تمام دلایلی که برای چنین ترجیحاتی ردیف میکنیم چیزی جز توجیهات مندرآوردی نیست. اگر با شکاکیت و #تفکر بیشتری نگاه کنیم، اندکاندک واقعیتی تلخ خودش را نشان میدهد: خیلی از چیزهایی که میپسندیم را صرفاً به این خاطر پسندیدهایم که اطرافیانمان آنها را دوست داشتهاند.
🔺تمرین
ببنید در زندگی چه کارها و رفتارهایی را صرفا بخاطر اینکه خوشایند دیگران است دوست داریم انجام بدهیم؟؟
#تلنگر
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole