✍️تحمل نخواهم کرد
من به شما می گویم تا زنده ام تحمل نخواهم کرد نظامی را که در آن انسان های بسیار کم درآمد در کنار انسان های پردرآمد زندگی کنند، من این را تحمل نخواهم کرد و تا آنجا که در توان دارم برای از بین بردن این خواهم کوشید و اسلام هم همین را نمی پسندد
📚 سخنرانی ها و مصاحبه های شهید بهشتی، جلد 3، ص 509
✳ مهيای مؤاخذهام!
💠 امام خمینی : «خدا ميداند که شخصاً براي خود ذرهاي مصونيت و حق و امتياز قائل نيستم. اگر تخلفي از من هم سر زند مهياي مؤاخذهام.» (۶۷/۱۲/۰۳)
📌 محسن رفيقدوست: «اينکه امام ميگويند آماده مؤاخذهام، در عمل هم آن را نشان دادند؛ زمان جنگ يک نفر به دادگستري رفت و از امام شکايت کرد که طول کشيدن جنگ کار امام است و بچهام شهيد شده. موضوع را پيگيري کرد و پرونده تشکيل داد. امام به آقاي #موسوی_اردبيلی، رئيس وقت قوه قضاييه، ميفرمايند چون حضور من در دادگاه تبعاتي دارد و باعث اذيت مردم ميشود، شما به نمايندگي از طرف من به دادگاه برويد و پاسخگو باشيد. ايشان هم در دادگاه حاضر ميشود و با دليل و مدرک از امام دفاع ميکند.»
📚 از کتاب #برای_تاريخ_میگويم (خاطرات محسن رفيقدوست)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بازهم شیپور را از سر گشادش بنوازید.
باز هم لقمه را دور سر خود بچرخانید.
باز هم با غفلت از «#العدل_حیاة_الاحکام» کار فرهنگی بدون پشتوانه انجام دهید و نقش بر آب زنید.
باز هم با حرف و عملتان، #دین_کاریکاتوری برای مردم ترسیم کنید و به دینگریزی ایشان سرعت بخشید.
مأجورین انشاءالله
🍃 استاد حسن رحیم پورازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تضعیف نکنید این جمهوری رو...
👈 یکی از مسائل بسیار مهمی که اسلام بر آن تاکیدکرده است این است که محرومیت محرومان و گرسنگی گرسنگان و بی خانمانی بی خانمانان، هیچکدام معلول تقدیر الهی نیست.
👈 زیرا پروردگار متعال انسان ها را آفریده و رزق و روزی آنان و هرچه را مایه اداره حیات است، در اختیارشان قرار داده است(نحن قسمنا بینهم معیشتهم فی الحیاه الدنیا)
👈 حتی اسباب زیور و زینت را نیز در دسترس آنان گذاشته است
(قل من حرم زینه الله التی اخرج لعباده)
👌 پس، فقر و بیچارگی و محرومیت از کجا ناشی شده؟
بدون شک گناه ثروتمندان و ظلم ستمگران اقتصادی و تجاوز غاصبان به حقوق انسان ها، موجب تحمیل فقر و آثار فجیع بر جامعه گشته
🍂 علامه محمدرضا حکیمی
📚 کتاب: گزارش، ص۹۶و۹۷
♨️ خودمان را فریب ندهیم
🍃 علامه محمدرضا حکیمی:
👈 آری ، نه می توان بدون ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی و قضایی جامعه اسلامی ساخت، زیرا که امام علی بن ابی طالب فرمود: "العدل حیاه الاحکام" ( احکام دین با وجود عدالت زنده و باقی است)؛ و نه می توان جامعه منهای عدالت را به اسلام نسبت داد، زیرا که "ان الله یامر بالعدل و الاحسان" ( خدای متعال فرمان می دهد که عدالت را اجرا کنید و ...)؛ و نه می توان با حضور فقر در جامعه از عدل دم زد، زیرا که به فرموده امام هفتم، حضرت موسی بن جعفر سلام الله علیه: "لو عدل فی الناس لاستغنوا" (اگر عدالت در کار باشد فقیری نخواهد ماند)...
📚 کتاب: الحیات
پ.ن:
👈 "سرمایه داری + 17 رکعت" چپ و راست و جناح سیاسی نمی شناسد، یک تفکر است.
یک تفسیر منحط از اسلام راستین است. به مراتب خطرش برای اسلام از سرمایه داری ولنگارانه غربی بیشتر است، چرا که با چهره دین وارد عرصه چپاول و غارت اجتماع می شود و مخالفان خود را گرچه ابوذر باشد، خوارج و عدالتخوار می نامد
👌#برتر_از_هزار_عابد
🎞معاویة بن عمار می گوید:به امام صادق(علیه السلام)عرض کردم؛⬇️
✔️شخصی احادیث و احکام شما را در میان مردم تبلیغ کرده و در دل شیعیان شما آنها را جای می دهد و مردمی هم از شیعیان شما تنها به عبادت می پردازند؛کدام یک از این دو برترند؟؟
🧡امام(علیه السلام)فرمودند: کسی که احادیث ما را دردل شیعیان ما جای می دهد،از هزار عابد برتر است.
📘کافی،ج1،ص33
🔴جامعه مُرده
اگر ایمان را به پیکری همانند کنیم، سَرِ آن پیکر #عدالت است. و آیا پیکر بیسر چه خواهد بود؟ میته، مردار... و اگر جامعه ای میته و مردار شد، یعنی به حیات عدل زنده نبود، و با روح عدالت جان نیافت، دیگر از چه ارزشی سخن می توان گفت؟ پس بفهمیم «إن الله يأمُرُ بالعدل» را، و بفهميم «العدلُ رأسُ الايمان» را، و بفهمیم را «العدلُ حياةُ الأحكام» را...
|علامه محمدرضا حکیمی🌱|
📖قیام جاودانه/صفحه ۱۹۸
مولا علی علیهالسلام:
⭕️ العدل حیاة الاحکام...
👈 در جامعه ای که از حیث عدالت عقب افتاده است، احکام اسلامی همچون مُرداری است که جز نفرت به بار نمی آورد.
👈 ازین پس اگر خواستیم علل دین گریزی و بی مبالاتی مردم به نماز، حجاب، روزه و دیگر احکام را بررسی کنیم، این حدیث را پیش چشم داشته باشیم، شاید دغدغهها و مطالبهگریهایمان را سمت و سویی ریشهایتر بخشد ...
مولا علی علیهالسلام:
⭕️ العدل حیاة الاحکام...
👈 در جامعه ای که از حیث عدالت عقب افتاده است، احکام اسلامی همچون مُرداری است که جز نفرت به بار نمی آورد.
👈 ازین پس اگر خواستیم علل دین گریزی و بی مبالاتی مردم به نماز، حجاب، روزه و دیگر احکام را بررسی کنیم، این حدیث را پیش چشم داشته باشیم، شاید دغدغهها و مطالبهگریهایمان را سمت و سویی ریشهایتر بخشد ...
آنچه که جمهوری اسلامی را به عنوان یک پدیدهی بدیع ممتاز میکند، همین است که: حضور مردم و انتساب به معنویات و به حکم الهی و خشوعِ در مقابل پروردگار. این دو یک حقیقت واحدی را تشکیل دادهاند. این بحث که در نظام اسلامی، جمهوریت مقدم است یا اسلامیت مقدم است، یک بحث بیمعنی و انحرافی است. اسلامیت و جمهوریت دو عنصر جدا نیستند که به یکدیگر وصل شده باشند و یک حقیقت را به وجود آورده باشند؛ در دل اسلامیت، جمهوریت هست. در دل اتکاء به حکم الهی، تکیهی به مردم و احترام به خواست و رأی مردم هست. جمهوری اسلامی یک حقیقت واحد است که هدیهی انقلاب اسلامی به ملت ایران است.
۱۳۹۲/۰۲/۰۲
رهبر معظم انقلاب با انتقاد از کسانی که می گویند اگر فلان کار نشود اسلام از دست می رود، خاطرنشان کردند: کسانی هم هستند که می گویند اگر اوضاع فلان جور نشود، جمهوریت از بین می رود. اما هر دوی این حرفها غلط است چرا که جمهوریت ما، از اسلام گرفته شده نه از جای دیگر، ضمن آنکه اسلام به ما اجازه نمی دهد مردم سالاری نداشته باشیم.
ایشان تاکید کردند: خدا و مردم در نظام اسلامی، در طول هم قرار دارند و این ملت با تکیه بر قانون اساسی توانسته است اسلامیت و جمهوریت نظام را تضمین کند.
۱۳۸۲/۱۱/۲۴
البته از طرف کسانی سعی شده که بین جمهوریت نظام و اسلامیت، رقابتی به وجود بیاورند. یکجا بعضیها بگویند روی اسلامیت تکیه شد، جمهوریت تضعیف شد؛ یک عده هم بگویند روی جمهوریت تکیه شد، اسلامیت تضعیف شد. اینطوری نیست. در کشور ما جمهوریت از اسلامیت جدا نیست.
بیانات در آخرین دیدار رئیسجمهور و اعضای هیأت دولت هشتم
۱۳۸۴/۰۵/۱۰
رهبر انقلاب :
جمهوریتِ برآمده از اسلام
در «الگوی جمهوری اسلامی» نه تنها مردمسالاری و دین دو عنصر جدا از یکدیگر نیستند بلکه مردمسالاری برآمده از دین است: «افرادى گمان نکنند که امام بزرگوار ما، انتخابات را از فرهنگ غربى گرفت و آن را قاطى کرد با تفکر اسلامى و شریعت اسلامى؛ نه، اگر انتخابات و مردمسالارى و تکیهى به آراء مردم، جزو دین نمیبود و از شریعت اسلامى استفاده نمیشد، امام هیچ تقیدى نداشت؛ آن آدم صریح و قاطع، مطلب را بیان میکرد. این جزو دین است... باید شریعت اسلامى رعایت بشود. و گردش کار در این نظام بهوسیلهى مردمسالارى است... کار، دست مردم است؛ این، پایهى اصلى حرکت امام بزرگوار است.» [۳] در واقع در این الگو «جمهوریت» از «اسلام» جدا نیست: «در این کشور و در این نظام، اسلام با جمهوریت همراه است. جمهوریت ما از اسلام گرفته شده و اسلام ما اجازه نمیدهد در این کشور مردمسالاری نباشد. ما نخواستیم جمهوریت را از کسی یاد بگیریم؛ اسلام این را به ما تعلیم داد و املاء کرد. این ملت، متمسک به اسلام و معتقد به جمهوریت است. در ذهن این ملت و در این نظام، خدا و مردم در طول هم قرار دارند.» [۴] نکتهی مهم حائز اهمیت اینکه این الگو با این مبانی و مختصات در سطح جهانی «حرفی نو و جدید» محسوب میشود: «امروز مردمسالاری دینیای که ما در کشور خود مطرح میکنیم، یک حرف نو است؛ نه فقط به خاطر اینکه ما شاخهای از مردمسالاری را ارائه میدهیم؛ نخیر، ما در واقع در مردمسالاریهای دنیا شبهه میکنیم.» [۵]
[۳] - بیانات در مراسم بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله) ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
[۴] - بیانات در خطبههای نمازجمعه ۱۳۸۲/۱۱/۲۴
[۵] - بیانات در دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀اگر این کارو گذاشتید کنار
باندهای #فساد کمکم به قدرت میرسن...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆نزاع دو اسلام!
1⃣ نزاع امام کاظم(سلام الله علیه) با هارون الرشید، نزاع دو اسلام بود:
اسلام در قول و عمل مدافع پابرهنگان، مقابل اسلام مرفهین بی درد!
عروسی میلیاردی هارون و زبیده و آن تجملات کنارش موقوفات هم داشت! زبیده خیّر هم بود!
آن کاخ ها و شب نشینی ها، ۱۰۰ندیمه ی حافظ قرآن هم همیشه کنار زبیده داشت! در حرم تا بیت الله پیاده رفتن را هم داشت!
اسلام موسوی، مقابل این اسلام لاکچری و قارونیِ هارون بود!
2⃣ اسلام هارون الرشید پیشرفت را داشت اما عدالت نداشت. اوج پیشرفت علمی و فناوری و شهرسازی و معماری بود. یک ساعت دیواری بزرگ اعجاب انگیزی را به شارلمانی پادشاه فرنگ(فرانسه امروز) هدیه داد که همه دست به دهن شدند. شهر رویایی بغداد سربرآورد و اختراعات نوآورانه از شیشه تا عدسی و چشم پزشکی.
اما ابوالعتاهیه شاعر که رسانه آنروز بود در شعرش از گرانی و خانه های خالی از طعام یتیمان و از پا افتادگان می گوید.
امام کاظم(ع) عایله و نان خور خود را ۵۰۰نفر شمرد یعنی به تنهایی همه آن نادارها را تامین میکرد.
|آیت الله محسن قنبریان🌱|