eitaa logo
کانال تحلیلی سیاسی صراط
2.4هزار دنبال‌کننده
615 عکس
421 ویدیو
60 فایل
تحلیل مسائل روز ایران وجهان کانال دوم ( رسانه= صوتی+تصویری) eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi دست نوشته های اینجانب👇️ @hamraah_batahlil برای ارسال نظرات و ارتباط مستقیم👇️ @Yasin1y ⚠️ #تبلیغ_و_تبادل_نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
احتمال تبرئه طبری⁉️ 🔥شنیده‌های ۹دی از حکم جدید طبری در دادگاه هم‌عرض 🪓آزادی طبری، تبری بر ایمان و امید ملت 💥پس از مطرح شدن مجدد نام اکبر طبری در رسانه ها که با اعلام خبر آزاد بودن وی با قید وثیقه از سوی رئیس سازمان زندانها، آغاز شده بود، هفته گذشته حجت‌الاسلام «سید احمد مرتضوی مقدم» رئیس دیوان عهالی کشور گفت: «موضوع پرونده ارتشاء است و به دفعات متعدد و از اشخاص مختلف مطرح شده است و بحث اختلاس از ابتدای تشکیل پرونده عنوان اتهامی نبوده و نیست.» 🔹وی اتهام دیگر طبری را پولشویی و جعل عنوان کرد و گفت: «مشارالیه معاملاتی را برای تطهیر اموال دریافتی انجام داده که مورد حکم قرار گرفته است، همچنین یکی دیگر از موارد اتهامی جعل سند وکالت به نام همسرش می باشد. حکم صادره پس از قطعیت به مرحله اجرا درآمد و محکوم علیه چهارسال از حبس را گذراند، آقای طبری با ارائه مستندات جدید، درخواست اعاده دادرسی داد و ادعا کرد که بحث تشکیل شبکه ارتشاء در پرونده مطرح نبوده است، در نهایت با بررسی پرونده در دیوان عالی کشور ضمن موافقت با درخواست وی و تجویز اعاده دادرسی، پرونده در این بخش برای بررسی مجدد به دادگاه هم عرض ارجاع شد و پس از بررسی در رابطه با اتهام ارتشاء حکم صادر شد و وی در مورد پولشویی نیز به پرداخت جزای نقدی و استرداد وجوه محکومیت یافته است. 🔹 در حال حاضر پرونده با احکام تکمیلی که صادر شده در دیوان عالی کشور مطرح است و به زودی در این رابطه رأی مقتضی صادر خواهد شد». وی در رابطه با بزه اعمال نفوذ در این پرونده اظهار کرد: «در رابطه با این اتهام نیز حکم صادر شده است.» 🔹بعد از ارجاع پرونده از دیوان عالی کشور به شعبه هم عرض این پرونده مجددا رسیدگی و دادگاه، میزان قرار وثیقه قبلی طبری که ۱۰۰ میلیارد تومان بود را افزایش و به ۳۰۰ میلیارد تومان تغییر داد تا وی با سپردن وثیقه تا رسیدگی نهایی و صدور رای قطعی از زندان آزاد شود. طبق آنچه خبرگزاری میزان اعلام کرده، حکم پرونده اکبر طبری مدتی پیش در شعبه هم‌عرض مجددا صادر و وی به مجازات حبس محکوم شده است. 🔹این در حالی است که طبق سخنان حجت الاسلام مرتضوی در گفتگو با برنامه دستخط، در همان سال صدور حکم، رای دادگاه توسط دیوان تایید شده بوده و طبری به ۳۱ سال حبس محکوم شده بود. 🔻طبری تبرئه می شود؟ اما شنیده های غیر رسمی حاکی است در حکم جدید طبری، میزان حبس او با کاهش اساسی همراه بوده و به ۱۲ سال رسیده است! اگر این خبر صحت داشته باشد متاسفانه باید گفت، قوه قضائیه علاوه بر آزادی طبری با وثیقه، با کاهش حبس به ۱۲ سال هم تبری دیگر بر اعتماد، امید و ایمان مردم وارد خواهد کرد. 🔹اکنون اگر روند جدید برخورد قوه قضاییه با پرونده اکبر طبری ادامه پیدا کند با توجه به قابل اجرا بودن بیشترین مدت حبس که احتمالا از ۴۵ ماه یا ۴ سال بیشتر نخواهد بود، عملا طبری حکم برائت خواهد گرفت و با احتساب ایام حبسی که تاکنون تحمل کرده، به زندان بر نخواهد گشت! علاوه بر این اموال موضوع جرم که طبق قانون می‌بایست ضبط یا مصادره شوند، خلاص شده‌اند و به جزای نقدی که یک حکم تکمیلی است به میزان مبلغ ناچیز اختلاف بین معامله صوری بین مجرمین اکتفا خواهد شد که این بزرگترین اشتباه و اتفاقی است که درحال رخ دادن است! 🔹حق این است که نماینده دادستان کل کشور به عنوان نماینده مدعی العموم به حکم جدید شعبه هم عرض اعتراض و ورود کند و رییس دیوان هم در شرایط فعلی باید بر اساس مستندات جدید که دلالت صریح بر مجرمانه بودن اقدامات و رفتار طبری در تمامی اتهامات وارده دارد و مغایر با آنچه که تاکنون به ان استناد و تمسک کرده، به نفع مدعی العموم و به نفع حقوق عامه دادنامه ۱۲ ساله فرجام خواسته طبری را نقض و برای رفع نقص و صدورحکم مجدد به دادگاه اعاده نمایند و دادستان تهران هم قانونا می‌بایست راجع به آن بخش از مستندات مکشوفه جدید که موضوع حکم قبل نبوده، تشکیل پرونده و به بازپرسی ارایه دهند تا از نو رسیدگی و منتهی به کیفرخواست و برای تعیین مجازات به دادگاه ارسال نمایند. 🔹 هفته نامه ۹ دی در شماره آینده خود، اسناد جدیدی از موضوع اکبر طبری را رونمایی خواهد کرد که بر اساس اسناد مکشوفه جدید باید مجددا پرونده از ابتدا در دادسرا تحت تعقیب و تحقیق قرار ‌گیرد. به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
وقتی میگن خشت اول گر نهد معمار کج ...! @hamraah_ba_tahlil
عاشورا و امروز؛ الهام‌ها و امدادها ✍مهدی جمشیدی ۱. مکتب، دارای «شخصیّت» است و باید آن را همانند یک انسان تصوّر کرد و براین‌اساس، به آن صفات «زندگی» و «مردگی» را نسبت داد. در دو حالت، مرگ یک مکتب اتّفاق می‌افتد؛ یکی در حالتی که مکتب، «توان کارکردی» خود را از دست می‌دهد، یعنی در تحقّق فلسفۀ وجودیِ خود، دچار ناتوانی می‌شود. هر مکتبی آماده است به سؤالاتی پاسخ دهد و خلأهایی را پُر کند، امّا اگر در مقام عمل نتوانست این کارکردها را ایفا کند، مردم از او رویگردان می‌شوند و به‌این‌ترتیب، مکتب در زندگی مردم می‌میرد. حالت دوّم این است که مکتب، «توانِ رقابتِ کارکردی» خود را از دست بدهد؛ به این معنی که مکتب همچنان کارکردهایی که وعده داده است را ایفا می‌کند، امّا مردم توانسته‌اند رقیبی برای آن پیدا کنند که بهتر از مکتب کنونی می‌تواند احتیاجات‌شان را برطرف کند. ۲. خصوصیّت احیاکنندگیِ محرم و صفر، عَرَضی است؛ چون محرم و صفر، پاره‌ای از زمان هستند و زمان هم در ذات خودش فضیلتی ندارد و همیشه چیزی بیرون از زمان به آن - در مقایسه با زمان‌های دیگر - اعتبار و ارزش می‌دهد. در نتیجه، خصوصیّت زنده‌کنندگیِ محرم و صفر را باید به اتّفاق‌هایی که در این ماه‌ها افتاده‌اند، نسبت داد و آن عبارت است از قیام امام حسین(ع) که قیامی اصلاحی بود. اگر مکتب در ذهن و زندگی مردم، دچار اختلال و نابسمانی شود، نیازمند «برخاستن» و «شوریدن» یک مصلح است که پرچم اصلاح را بلند کند؛ چنان‌که امام حسین هم می‌فرمایند: من هدفی از قیام ندارم به ‌جز اصلاح امّتِ جدّم. اصلاح امّتِ جدّم یعنی اصلاحِ دینداری و سبکِ زندگیِ مردمی که پیرو رسول اکرم(ص) بودند. ۳. تعظیم امام حسین، تعظیم قیام امام حسین است و تعظیم این قیام، تعظیم پرچم اصلاحی‌ای است که ایشان برافراشته‌اند. این تعظیم، «دلالت عملی» دارد و این‌طور نیست که یک امر «باطنیِ محض» یا «تشریفاتی» باشد. ما با تعظیم قیام امام حسین، به «حرکت اصلاحی» در درون جامعۀ اسلامی، اعتبار می‌بخشیم و تکریم و بزرگداشت ماه قیام امام حسین، خودبه‌خود حرکت‌هایی از جنسِ امام حسین را بازتولید و بازسازی می‌کند. این‌که محرم و صفر، اسلام را «زنده» نگه داشته‌اند، به این معنی است که در برابر هر نوع مفسده‌ای که در جامعۀ اسلامی به وجود آمده است، این نوع «حرکت‌های اصلاحی»، ورق را به‌نفع اسلام و حقایق آن برگردانده و از مرگ اسلام، جلوگیری کرده است. ۴. انقلاب اسلامی، ریشه در عالمِ معناییِ عاشورا داشت؛ از اساس شکل‌گیری که از هیئت‌های مؤتلّفه و نیروهای مذهبی برآمد و بعد هم که به‌تدریج از طریق همین شبکه‌های اجتماعی در دل مناسبات و مراسم محرم و صفر تداوم یافت و تا سال آخر که عظیم‌ترین تظاهرات انقلابی در مراسم عاشورا و تاسوعا برگزار شد. اینها بیانگر آن است که حرکت انقلابیِ سال پنجاه‌وهفت، وابستگی جدّی به عالمِ معناییِ عاشورا داشت و این حقیقت در آن، نقشِ «مولّد» و «محرّک» را ایفا کرد. پس از انقلاب، در هشت سال دفاع مقدّس نیز عظیم‌ترین انگیزه‌ای که توانست مردم را در خطّ مقدّم نگه دارد و از توده‌های مردم، بسیج اجتماعی بیافریند حماسۀ عاشورا بود؛ چنان‌که پُرتکرارترین واژه در وصیّت‌نامه‌های شهدا، نام مبارک امام حسین(ع) است. آنچه فتنۀ سال هشتادوهشت را نیز برانداخت، چیزی نبود جز راهپیماییِ نهم دی که آن راهپیمایی هم ریشه در عاشورا داشت. این بدان معنی است که وقایعِ تاریخیِ پی‌درپی، همه از «آبشخور عاشورا» تغذیه می‌کنند و این عاشوراست که در بزنگاه‌های تاریخی به سراغ جامعه می‌آید و آن را از ورطۀ سقوط، نجات می‌دهند. ۵. یکی از نتایجی که از این بحث می‌توان گرفت این است که «هیئت‌های سکولار»، خصوصیّت حیات‌بخشی ندارند؛ چون به نوعی سوگواریِ «شخصی‌شده» و «باطنی‌شده» متمایل هستند که هیچ مخالفی ندارد و تغییری را در جامعه رقم نمی‌زند و کاری با آنچه در بستر جامعه رخ می‌دهد ندارد. این در حالی است که قیام امام حسین به این دلیل «حیات‌بخش» بود که در برابر عواملِ مرگ‌آفرینِ اسلام ایستاد و آنها را برانداخت. اگر هیئت‌ها، این خصوصیّت را نداشته باشند، منجر به احیای اسلام نخواهند شد، بلکه حتّی باید گفت هیئت‌های سکولار، تحریف‌گرِ عاشورا نیز هستند؛ زیرا هستۀ مرکزیِ قیام عاشورا را می‌گیرند و صورتی تحریف‌شده و تقلّبی از آن ارائه می‌دهند که کارکرد و ثمری ندارد. اگر «هیئت‌های سکولار» در برابر جوهر و هویت عاشورا ایستاده‌اند، «هیئت‌های غیرانقلابی» نیز چنین حکمی دارند؛ این دو، لبه‌های یک قیچی هستند که یکی «سیاست» را می‌راند و دیگری «سیاست‌بازی» را فرامی‌خواند. سکولارها، حسین را از «حکومت» تهی می‌کنند و غیرانقلابی‌ها، از «انقلاب». یکی از حسین، «عارف عزلت‌نشین» می‌سازد و دیگری «سیاست‌مدار اقتضایی». eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
. ✍ حمید رسایی 💥همانطور که گفته بودم، دیوان عالی کشور تغییر حکم از ۳۱ سال به ۱۲ سال را تایید و اعلام کرده که اتهامات دیگری دارد که در حال رسیدگی است! اگر به اتهامات دیگر رسیدگی شد به این هم رسیدگی می‌شود. دنبال مردم نگردید، کنار گوشمان است. به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
جناب دستگاه قضا؛ حواست هست! به همان اندازه که سوئدی ها، دل مسلمانان و شیعیان را جریحه‌دار کرده، عدم برخورد با مفسدین دانه درشت هم، بذر در دل آنها می‌کارد! @hamraah_ba_tahlil
فناوری هیئت در نسبت با مشارکت بانوان بی حجاب ✍مهدی افراز 💥 "از لاک جیغ تا خدا" عنوان برنامه ای بود که از سال 93 تولید و روی آنتن صداوسیما پخش می شد، محتوای عمده اش مروری بر نحوه تحول و سپس گرایش صدها نفر از دختران جوان به حجاب بود. چند سال پیش از تهیه کننده زحمت کش این برنامه در مورد زمینه اصلی تغییر رفتار این بانوان سوال کردم، با صراحت و با استناد به روایت سوژه ها، در 90 درصد موارد؛ دو عامل محوری را اسباب گرایش این دختران به حجاب می دانست. 🔶این دو عامل نه مطالعه کتاب نظام حقوق زن در اسلام استاد مطهری، نه مشاهده مستند ایکسونامی و انقلاب جنسی، نه آشنایی با فتاوای مراجع در حوزه پوشش، نه شرکت در جلسات الگوی زن سوم در دانشگاه، نه حضور در جلسات مشاوره سبک زندگی کانون فرهنگی مساجد، نه توصیه ها و خواهش های خانوادگی، بلکه "حضور در هیئت امام حسین ع" و "شرکت در کاروان های راهیان نور" به عنوان دو عامل منحصربفردی بوده اند که اسباب گرایش این افراد را به حجاب فراهم آورده اند. بسترهایی که لزوما هیچ دلالت مستقیمی به موضوع حجاب ندارند ولی مشخصا موجب تغییر شدید در سبک پوشش این افراد شده اند. 🔷در این دو فناوری اجتماعی چه محرّک مشترکی برای تحول در سبک پوشش وجود دارد؟ این دو فناوری در کدام نقطه تاثیر وارد نظام حساسیت انسان می شوند؟ به نظر می رسد کانونی ترین نقطه ای که از رهگذر حضور و مشارکت در این الگوها مورد اصابت قرار گرفته است؛ مقوله تحول در معنای زندگی یا به زبان بهتر "تحول در معنای حیات" این افراد است. 🔶وجه کارکردی مشترک هیئت و کاروان راهیان نور، ملاقات با جنبه قدسی انسان یعنی شهید است. شهید صراطی است که در کرانه اش من برتر، من جذاب، من استعلایی و من جاودانه انسان ایستاده است، شهید نمودی از معنای متفاوتِ انسان و پهنه ای برای ورود بشر به جهانی است که موطن وجودی اوست. سیدالشهدا ع در کسوت سیادت و در قله آن استقرار یافته و سایر شهدا در دامنه آن. این ملاقات انسان را نه ذهناً که وجوداً در دوراهی من انسانی- من حیوانی، من ملکوتی – من ناسوتی، من مافوق – من مادون، من باقی– من هالک قرار میدهد. انسان در این دو فناوری با خود برترش مواجه و رسیدن به آن را تمنّا می‌ کند. ادامه..👇 https://eitaa.com/tahlilisiyasiseraat/4275
🔷این مواجهه چه اثری بر انتخاب نوع پوشش دارد؟ وقتی سقف استقرار انسان در ساحت طبیعت و جسمیت خود باشد، تمام توجهش به "نازل ترین بعد وجودی اش" یعنی بدن خواهد بود. اگر این التماس در بستر یک جامعه بازاری با صورت سرمایه داری هم محقق شود که يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ شده و بدن را به مثابه یک کالا وارد میدان تولید – توزیع – مصرف خواهد کرد. ملاقات با شهید، معنای زندگی انسان و غایت بودنش را بر سر دوراهی قرار داده و افق هایش را جابجا می کند، وقتی این دگرگونی رقم خورد رویکرد انسان در تعامل با درون و بیرون خویش از جمله بدن هم تغییر خواهد کرد و نتیجه اش تغییر در سبک مدیریت بدن و پوشش است. 🔶حال با در نظر داشتن چنین استعدادی در این فناوری ها و در زمانه ای که با کمبود الگوهای معنابخش به زندگی شهروندان برای ارتقای سبک پوشش مواجه هستیم، آیا ایجاد ممانعت از حضور بانوان بی حجاب در این مراسمات هوشمندانه است؟ 🔷پاسخ به این پرسش دشوار ولی تامل در آن لازم است. اگر سیر تطور تصوّف و مناسکش در ایران را در پنج قرن گذشته مورد بازخوانی قرار دهیم، احیاناً ملاک های روشن تری برای قضاوت خواهیم داشت. مناسک متصوفانه از زمانی که به بهانه های مختلف دامان خود را از تقید به شریعت و فقه خالی کردند همزمان از جوهره و اثربخشی خود خارج شده و رفته رفته در جامعه ایران به انزوا کشیده شدند. در واقع مناسک معنوی به عنوان یک فناوری اجتماعی، ذات و جوهره شان به آداب و شرایطی گره خورده است که چارچوب آن در شریعت مشخص شده و هرزمان که از محدوده آن خارج شود دچار انقلاب در ذات خواهند شد حتی اگر صورت و فرم خود را نیز حفظ کرده باشند. تأثیر و دخالت در قلوب که کارویژه اساسی این فناوری هاست امری است که تدبیر آن لزوما در اختیار صاحب شریعت است که تاکید دارد؛ أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِه، پس تقید به شریعت شرط تأثیر این مناسک است و اساساً تشیع از رهگذر ایجاد همگرایی میان شریعت و طریقت توانست پاسدار واقعی حقیقت و مسیری برای دستیابی انسان به آن باقی بماند. 🔶اگر ایجاد تحول در قلوب عموم جامعه من جمله بانوان بی حجاب را کارکرد هیئت بدانیم، در این دوره باید تلاش کنیم که به هر هنر و ابتکاری بستر را برای "حضور مؤثر" این افراد مهیا نمائیم اما حضور مؤثر لازمه اش در وجه جمع میان جوهره و کارکرد است. لذا اگر توانستیم با ابتکاراتی زمینه حضور این بانوان را در ضمن تقید به حداقل های فقهی فراهم آوریم موفق شدیم این محافل را در ضمن کارآمدی بسط دهیم، اما در صورت تزاحم و عدم توفیق در ایجاد شرایط، عقل به حفظ جوهره و ذات این فناوری ها یعنی "حراست از موجودیت متشرعانه هیئت" حکم خواهد کرد، عقلانیتی که در موضوع کیفیت ورود بانوان به حرم های اهل بیت نیز در ادوار مختلف کارآمدی خود را نشان داده است... قسمت اول 👇 https://eitaa.com/tahlilisiyasiseraat/4274
قرآن سوزی آغاز ماجراست ✍مهدی محمدی 💥ما در جهانی زندگی نمی کنیم که وقایعی به اهمیت قرآن سوزی سریالی در کشوری ظاهرا بی طرف چون سوئد را بتوان تصادفی دانست یا حمل بر انگیزه های صرفا فردی کرد. اینکه به وضوح پای صهیونیست ها در میان است، مسلم ترین مسئله در این میانه است. حمایت تلویحی فردی تندرو و کم و بیش دیوانه خو مانند بن گویر از این اقدام نشانه روشنی است که نباید آن را دستکم گرفت. نتانیاهو و تیم تندرو او که مورد حمایت روحانیون بسیار رادیکال یهودی هستند اکنون در سرزمین های اشغالی به شدت احساس تنگنا می کنند و با بحران هایی مواجهند که در طول تاریخ رژیم بی سابقه است. به طور تاریخی، یکی از تکیه گاه های صهیونیست ها حین مواجهه با بحران شدید داخلی، حمایت بین المللی از سوی امریکا ‌و کشورهای اروپایی بوده است. اکنون اما چنین حمایتی وجود ندارد و برخی کشورهای غربی نیز تا حدی به این جمع بندی رسیده اند که تداوم حاکمیت گانگستر های نیمه دیوانه در تل آویو هزینه های بی سابقه برای آنها خواهد داشت. کاملا طبیعی و قابل پیش بینی است که رژیم اکنون در پی یافتن راه هایی برای مجبور کردن کشورهای غربی به از سرگیری حمایت همه جانبه خود از تل آویو باشد. نتانیاهو به خوبی می داند جنگ بعدی نه حتی از غزه بلکه از درون کرانه باختری، و حتی عمق بیت المقدس، بسیار نزدیک است ‌و با حمایت ناچیزی که دولت او در جامعه بین المللی از آن برخوردار است محتمل است که چنین جنگی به سقوط دولت وی همانند آنچه پس از نبرد سیف القدس رخ داد منجر شود. به این ترتیب کاملا طبیعی است که اسراییل پشت موضوع باشد. سابقه رژیم نشان می دهد وقتی یک مسئله را امنیتی بداند هیچ خط قرمزی برای خود قائل نیست. انتخاب سوئد به عنوان دولتی ضعیف که همواره تحت نفوذ دولت های بزرگ غربی و جولانگاه سرویس های اطلاعاتی آنها بوده برای این پروژه نیز کاملا طبیعی و قابل تحلیل در چارچوب سناریوی کلی تر است. تحقق هدف نهایی رژیم مستلزم آن است که این حرکت شنیع ادامه پیدا کند و حتی رادیکال تر شود. تنها در صورت وقوع یک رویارویی مذهبی بزرگ با جهان اسلام است که غرب احتمالا آماده خواهد بود اختلافات عمیق خود با دولت نتانیاهو را موقتا کنار گذاشته و از آن در مقابل چالش بی سابقه ای که گریبانش را گرفته حمایت کند. کاملا قابل پیش بینی است که در صورت متوقف نشدن این پروژه به زودی هم کار از قرآن سوزی فراتر برود و به اهانت به دیگر مقدسات اسلامی بکشد و هم بازیگرانی جدید وارد میدان شوند و ابعاد مسئله را از کنترل خارج کنند. از این رو، این وظیفه دولت های اسلامی از جمله دولت ایران است که همین حالا تا دیر نشده هر چه در توان دارند برای توقف این پروژه و وادار کردن سوئد به ختم غائله انجام بدهند. معنای دقیق فرمایش جناب سید حسن نصرالله درباب ضرورت اخراج سفرای سوئد از کشورهای اسلامی نیز همین است و البته گزینه ها محدود به همین یک مورد هم نیست. به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
آمریکا در به در به دنبال با ایران! ✍دکتر مجتبی صدیقی 💥دموکرات‌های حاکم بر کاخ سفید بی صبرانه به دنبال در موضوع هسته ای و البته برخی موضوعات حاشیه ای دیگر با ایران هستند. آنها به دنبال توافقی هستند که چند شرط داشته باشد؛ 🔹 اول اینکه و به دور از افکار عمومی باشد، هم باشد، سوم اینکه چند را هم در بر بگیرد. دلیل این خواست آمریکا تقریبا واضح است؛ 🔹برای آمریکا ایران بسیار دردناک، وحشتناک و نگران کننده شده است، بدتر اینکه نه بر ایران باقی مانده و نه آن همراهی سابق برای فشار بر ایران وجود دارد، همچنین آمريکا به شدت نگران نزدیکی بیشتر ایران به روسیه و چین و گسترش تعاملات نظامی، پولی و بانکی و مقابله با دلار است. 🔹مشکل دیگر آنها به شکسته شدن آمریکا در منطقه باز می گردد و این امر با اتفاقاتی که اخیرا در روابط ایران با همسایگان رخ داده، دیگر سابق به طور کامل فروپاشیده است. موضوع دیگر به وضعیت عوامل آمریکا در ایران بازمی گردد. طبق بررسی یکی از اندیشکده های غربی، ایران به عنوان در ایران پایگاه اجتماعی خود را در حد بسیار بالایی از دست داده اند و امید چندانی برای بازگشت به قدرت ندارند. گرفتاری غرب در و هزینه های سنگین آن برای آنها و مشکلات تامین تجهیزات و را هم به این لیست مصیبت های آمریکا اضافه کنید. 🔹با این توضیح آمریکا به شدت نیازمند یک با ایران است اما نکته اینجاست که این توافق اگر نباشد یک عقب نشینی آشکار و حیثیتی برای آنهاست و لذا به شدت بر آن تاکید دارند. موقت بودن این توافق هم به این نکته بازمی‌گردد که جمهوری خواهان که اکثریت کنگره را در اختیار دارند حاضر به تصویب توافقی که برای دموکرات‌ها باشد، نیستند آنها خوب می دانند که دستهای دموکرات‌ها در انتخابات خالی است، نه توفیقی در سامان دادن اوضاع نامناسب داخلی آمریکا داشته اند نه پیشرفت قابل قبولی داشته و نه ایران مهار شده است. 🔹نکته دیگر در خصوص ضرورت وجود یک توافق، برخی موضوعات حاشیه ای همچون آزادی چند ایرانی_آمریکایی است که مدتهاست کاخ سفید برای آزادی آنها تلاش می کند و آنها امیدوارند در حاشیه این توافق با ایران موضوع حل شود. 🔹یک نکته خیلی جالب این است که برخی اندیشکده های آمریکایی معتقدند اگر هرچه زودتر آمریکا به یک توافق با ایران نرسد، بزودی شرايط داخلی ایران و اوضاع منطقه ای و بین المللی به سویی می رود که ایران دیگر تمایلی به توافق با آمریکا نخواهد داشت زیرا دیگر نیاز چندانی به آن احساس نخواهد کرد. آنها می گویند بسیار بالا رفته است! به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
هدایت شده از صراط (تحلیل_سیاسی)
. با سلام خدمت همراهان گرامی ان شاءالله از امروز ✡ مستند (هر روز یک قسمت) در کانال منتشر خواهد شد. قسمت اول 👇 https://eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi/700 قسمت دوم 👇 https://eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi/704 قسمت سوم 👇 https://eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi/706 قسمت چهارم 👇 https://eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi/711 قسمت پنجم 👇 https://eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi/712 قسمت ششم 👇 https://eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi/717 قسمت هفتم 👇 https://eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi/721 👌لطفاً نشر حداکثری به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 @seraat_tahlil_siyasi
دیدار و همنشینیِ برخی خواص با فتنه گران! آیا سیاست رهبرانقلاب درباره فتنه گران سال 88 تغییری کرده است؟ ✍️بصائر 💥برخی مخاطبان گرامی این صفحه با ارسال عکس دیدار برخی از منصوبین و منسوبین رهبرانقلاب با سید محمد خاتمی پرسیدند: "آیا ممکن است ایشان بدون اجازه رهبر انقلاب با خاتمی همنشین شده باشند و با او خوش و بش کنند؟" و سپس نتیجه گرفته اند که احتمالاً سیاست نظام درباره مواجهه با فتنه گران سال ۸۸ تغییر یافته است. پاسخم این است: 🔰در مواجهه با «متشابهات» باید به «محکمات» رجوع کرد. به عبارت دقیق تر راه «تحلیل صحیح متشابهات»، «رجوع به محکمات» است. کار اشتباه افراد منصوب رهبرانقلاب را باید با محکمات رفتاری و گفتاریِ پرتکرار رهبرانقلاب تحلیل کرد. 🔰حال به چند مورد از محکمات رهبر انقلاب درباره فتنه سال ۸۸ اشاره می کنیم: ✅ ایشان بارها اعلام کردند که فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است و عاملان آن را افرادی "نانجیب" توصیف کردند که نظام را تا لبه پرتگاه سوق دادند. ✅ ایشان بارها و بارها بر یادآوری و گرامیداشت حماسه ۹دی که پادزهر فتنه ۸۸ بود تاکید کرده اند. ✅ ایشان خاتمی را "باغی انقلاب" خواندند و شرط پذیرش ایشان برای ملاقات را (مطابق آیات ۱۵۹ و ۱۶۰ سوره مبارکه بقره) توبه علنی و اصلاح عملی دانستند. ✅ وقتی خواهر سید محمد خاتمی در سال ۹۳ از دنیا رفت، ایشان در رفتاری معنادار، بجای پیام تسلیت به خاتمی، خطاب به مادرش پیام تسلیت صادر می کند و هنگامی که در سال ۹۴،مادر سید محمد خاتمی از دنیا رفت، ایشان بجای پیام تسلیت به خاتمی، خطاب به مردم اردکان پیام تسلیت فرستادند. ✅ ایشان در ماههای اخیر نیز هیچ موضع گیری و یا رفتاری که نشان دهنده عقب نشینی ایشان از این مواضع صریح و محکم باشد، ابراز نکرده اند. ✅ همچنین طبق بیان خود رهبرانقلاب، مواضع علنی و غیرعلنیِ ایشان هیچ تنافی و تعارضی با هم ندارند. 🔰 با وجود اینهمه محکمات پرتکرار و معنادار در گفتارها و رفتارهای رهبرانقلاب باید گفت قطعاً دیدار با سید محمد خاتمی و روی خوش نشان دادن به او (از سوی هرکسی که باشد)، وقتی او هیچ «عذرخواهیِ علنی» و «اصلاح عملی» نکرده، مورد رضایت رهبر انقلاب نیست. 🔰 ملاقات با خاتمی به معنای تایید فتنه ای است که هم شکاف های اجتماعی و خانوادگی عمیقی را در جامعه ایران به وجود آورد و هم موجب طمع دشمن برای وضع تحریم های سنگین و بی سابقه و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم گردید و هم موجب ریخته شدن خون جوانان بسیجی و انقلابی در کشور شد. دیدار با عاملان اصلی فتنه و روی خوش نشان دادن به آنها، پایمال کردن خون این شهداست. به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 @tahlilisiyasiseraat
چرایی موضع گیری تازه روسیه در مورد آرتساخ ✍احسان موحدیان 💥بخشی از سخنان لاوروف پس از نشست سه جانبه دیشب با وزرای خارجه باکو و ارمنستان به شرح زیر بود: طرف ارمنی لزوم متقاعد کردن ارامنه قره باغ کوهستانی را درک می کند تا در اسرع وقت با نمایندگان آذربایجان برای توافق بر سر حقوق ناشی از قوانین مربوطه و تعهدات بین المللی (در این مورد آذربایجان)، از جمله کنوانسیون های متعدد برای حمایت از حقوق اقلیت های ملی، موافقت کنند. طرف آذربایجانی آماده است به مردم ساکن در خاک خود به صورت متقابل همین تضمین ها را ارائه دهد. ارمنی ها در مورد اعمال تمامی کنوانسیون ها در مورد شهروندان ساکن در جمهوری ارمنستان آماده اند همین کار را انجام دهند. ------------- 📍وقتی دولت ارمنستان از تعلق آرتساخ به باکو میگوید، روسیه هم که برای دورزدن تحریم‌های غرب و فروش نفت با علیف دست به یکی کرده و از طرف دیگر قصد دارد پلتفرمهای مذاکره غرب در اروپا و آمریکا را به خصوص برای علیف خنثی و غیرجذاب کند، صراحتا می‌گوید ارامنه قره باغ کوهستانی باید با باکو مذاکره کنند تا حقوقشان حفظ شود و در مقابل از حق بازگشت آذربایجانی ها به قره باغ کوهستانی دفاع می کند. روسیه که خود را مالک بی چون و چرای قفقاز جنوبی و آسیای میانه می داند، بازی خطرناکی را آغاز کرده که مشخص نیست در پایان به نفع خودش تمام خواهد شد یا خیر. نتیجه این روند، تغییر کامل بافت جمعیتی قره باغ کوهستانی یا ارتساخ به نفع باکو و اخراج و نسل کشی ارامنه خواهد بود. در این شرایط خلا خطرناکی در این منطقه شکل می گیرد که ناتو، صهیونیست ها و ترکیه برای پرکردن آن و تهدید منافع ایران، روسیه و چین نهایت استفاده از آن را خواهند کرد. البته روسیه به علت غرور و اعتماد به نفس بیش از حد تصور می کند قادر به مقابله با این تهدیدات است، اما مشخص نیست شرایط آن گونه که روسیه می خواهد رقم بخورد! بارها هشدار دادم که ایران نباید در قفقاز دنباله روی سیاست های روسیه باشد و اتخاذ سیاست مستقل قفقازی برای ایران ضروری است. تازه ترین اقدام روسیه در این منطقه صحت نظر من را ثابت می کند. در عین حال به نظر می رسد ایران تلاش موثری برای تاثیرگذاری بر پلتفرم روسی مذاکرات برای تامین منافع خود نیز انجام نداده که اگر این طور بود شاید لاوروف در مورد قره باغ کوهستانی موضع دیگری می گرفت. از سال گذشته بود که آذربایجان به بکار بردن اصطلاح آذربایجان غربی را برای ارمنستان آغاز کرد تا این مسئله جا بیفتد که باکویی هایی که در دوران اتحاد جماهیر شوروی در ارمنستان زندگی می کردند باید به خانه هایشان بر گردند. علاوه بر این اخباری منتشر شد دال بر اینکه ناظران اروپایی در مناطق مختلف سیونیک در حال پرس و جو از مردم در خصوص مناطقی هستند که قبلا آذریها در آنها زندگی می کردند و به گونه ای در حال سرشماری هستند. رژیم علیف حق حیات ارامنه آرتساخ را به بازگشت آذریها به ارمنستان گره زده و ظاهرا روسیه و غرب در این زمینه مخالفتی با علیف ندارند. با توجه به رویه دولت پاشینیان، شانس زیادی برای نجات ارامنه آرتساخ باقی نمانده است. به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 eitaa.com/tahlilisiyasiseraat
4_5800692807463078700.mp3
10.83M
🏴 به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 @seraat_tahlil_siyasi @tahlilisiyasiseraat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قیام امام حسین (ع) به خاطر اختلاف خانوادگی با یزید !!!! ✔️در کلیپ فوق پاسخ شبهه ذیل را داده ایم : " یزید و حسین پسرعموی هم بودند . علی و معاویه هم پسرعمو بودند . کربلا هم جنگ خانوادگی و قبیله‌ای بر سر قدرت بود " به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 eitaa.com/tahlilisiyasiseraat eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
4_5915875326306553704.mp3
6.71M
مکن ای صبح طلوع... 🏴 به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 eitaa.com/tahlilisiyasiseraat eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
خروش حسین، خاموشی مردم: مرگ محافظه‌کاری، ماندگاری انقلابی‌گری ✍مهدی جمشیدی ۱. نمی‌توان از عاشورا گفت و روضۀ جزئیّات گدازنده را شنید اما از «تنهایی» و «غربت» حسین‌بن‌علی - علیه‌السلام- پرسش نکرد. مردمانِ مسلمان آن روزگار از قیام حسین، بی‌خبر نبودند؛ نه از قیام او، نه از حقانیّت و فضیلت او. شاید راه او را باور نداشتند و شاید با وجود باور به انتخاب دشوار او، نتوانستند مخاطرۀ همراهی با او را بپذیرند و در منازعۀ میان عقل این‌جهانی و عشق آن‌جهانی، هودار هوس خویش شدند. هرچه که هست، حسین در طول دوران امامت خویش، تنها توانست هفتاد و اندی را با خود در کربلا همراه کند. دیگران یا در جبهۀ مخالف او بودند یا بی‌طرفان و خاموشانی بودند که سر به مرداب زندگی خویش فرو بردند و او را در آن معرکۀ تاریخی، تنها و بی‌یاور نهادند. اما چرا حسین، «تنها» ماند؟ چرا جامعۀ اسلامی که پنجاه سال بیشتر با رحلت رسول اکرم فاصله نداشت، جانب او را نگرفت؟ اگرچه پس از کربلا، غوغاها و قیام‌ها و طغیان‌ها برخاست، امّا مسأله این است که چرا در آن «لحظۀ تاریخی» که او پرچم اعتراض و مقاومت برافراشت، نه فریادی به حمایت از او، سکوت سنگین را شکست و نه شمشیری در کنار او از نیام سر بر کشید؟! درد و داغ غربت و تنهایی حسین، کمتر از شهادت او نیست. ۲. در میانۀ این ابتلاء عظیم، بسیارند آنان که نه در این سو بودند و نه در آن سو، امّا در آن زمانه بودند و می‌توانستند حسین را در کربلا تنها نگذارند؛ حتّی به بهای جان خویش، امّا چنین نکردند و اندکی بیش زندگی‌کردن را بر این «همراهی مؤمنانه» ترجیح دادند. آنان، سالیانی بیشتر زیستند و طعم لذایذ دنیا را چشیدند، امّا حیات‌شان، بی‌اثر و خنثی بود. مردگانی بودند که زندگی را در «تنفّس در اکنون» می‌دیدند و شهامت دست‌کشیدن از اکنون را برای آفریدن یک «تاریخِ جدید» نداشتند. کوته‌اندیشانی که خواسته‌ها و تمنیّات‌شان، از زندگی روزمرّه‌اشان فراتر نمی‌رفت و دین‌داری را به بازی دنیا گرفته بودند و تاب زیان را نداشتند. نبرد نابرابر کربلا، حاصل کناره‌گیریِ انبوهِ مردمانِ مسلمان از این نزاع تاریخی بود، وگرنه تقدیر دیگری رقم می‌خورد و عالَم اسلامی به سوی دیگری روانه می‌شد. مردمان، حقّ را شنیدند، امّا به یاری‌اش نشتافتند و باطل را دریافتند، امّا در برابر آن صف نکشیدند. همگان، نظاره‌گر و خاموش ماندند و حسین در تراکم سکوت اینان، به مسلخ رهید و جرعۀ زهرآگین غربت را نوشید و زخم‌های بسیار چشید. ۳. عاشورا، آداب شوریدن است و ازاین‌رو، نقطۀ مقابلِ «بی‌تفاوتی» و «انفعال» و «نظاره‌گری» است. عاشورا، رسم خروشیدن و جوشیدن می‌آموزد و «محافظه‌کاری» و «مصلحت‌اندیشی» را بدنام و منفور می‌سازد. در منطق عاشورا، باید از همه‌چیزِ خویش گذشت و فانی در حقّ شد؛ باید به بیابان بلا رفت و در گرداب خون، غوطه‌ور شد؛ باید تمام محاسبه‌های معطوف به خود را کنار نهاد و به حکمِ عقل سرخ، دل به دریای شمشیر سپرد؛ باید آداب عافیّت را نادیده انگاشت و هزینۀ گزاف مقاومت را پراخت؛ باید میان تسلیم و مرگ، از جان گذشت و با زندگی در سایۀ حقارت، بدرود گفت. عاشورا، یک قاعده است نه یک استثناء؛ یک منطق است نه یک مورد؛ یک فلسفه برای حیات است نه یک داستان گزنده برای گریستن؛ یک تاریخ مستمر است نه یک امر تاریخی‌شده. ۴. سرانجام، حسین در سال شصت‌ویک هجری رفت و اینان – مردمانِ مسلمان آن روزگار - ماندند، امّا نه! اگر همۀ زمان‌ها عاشورا و همۀ زمین‌ها کربلاست، پس باید گفت حسین ماند و اینان رفتند. قافلۀ حسین از حرکت بازنایستاده است و همچنان در متن تاریخِ «حیاتِ باطنیِ انسان»، سیر می‌کند و تکرار می‌شود و حماسه‌ها و خیزش‌ها و صیرورت‌های قدسی می‌آفریند. این او بود که به تاریخ، معنای تازه بخشید و در این امتداد، خوبان هر نسل و عصر را از تاریک‌خانۀ تعلّقاتِ زندگی برگزید و به قافلۀ جریان‌مند خویش افزود. او در دل تاریخ قدسی، جاری‌ست؛ همچون چشمه‌ای زلال، می‌جوشد و جان اصحابِ حقیقت را سیراب می‌کند. تاریخ حسین، تاریخِ در سایه نیست، بلکه معنی حیات است و غایت آن. غیر از آن، هرچه که هست، بیش از لایه‌های ظاهری و نمودهای پوشالی نیست. و این مقاومت و ایستادن و انقلابی‌گری و دل به دریای موّاج حادثه سپردن است که تاریخ می‌آفریند، نه محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی و تسلیم و هراس. محافظه‌کاران از زمانۀ خویش فراتر نمی‌روند و در فردای تاریخ، به شمار نمی‌آیند. به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 eitaa.com/tahlilisiyasiseraat eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍دکتر رضا غلامی 💥‏راه‌اندازی بورس بین الملل برای کشوری که از وجود 4 نرخ ارز، تورم بالا، بی ثباتی در اقتصاد کلان و وجود دشمنانی بشدت فعال و مشتاق در ایجاد یا تشدید بی ثباتی، رنج می‌برد، مثل این است که در ارتفاع بسیار بالا در بدنه هواپیمای درگیرِ طوفان که با موشکی تعقیب می‌شود، سوراخی هم ایجاد کنی. 💥‏حیات بیت کوین و چیزهای مشابه آن، به غیرقابل رصد بودن تبادل آن‌ها در کنار وجود محیط‌های بی ثبات و ناامن است. مشتریان آن‌ها هم عمدتاً قاچاقچیان، اختلاس گران، خارج کنندگان سرمایه و تروریست‌ها هستند. البته برخی سفته بازان هم علاقمند به موج سواری در فضای متلاطم اقتصادی هستند. به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 eitaa.com/tahlilisiyasiseraat eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
شیعه زدایی و تحریف شیعه در آذربایجان ✍شیخ توحید ابراهیمی 💥شیعه‌ستیزی، شیعه زدایی و تحریف شیعه اعم از سکولار سازی، درباری سازی شیعیان در آذربایجان یک ‌توهّم توطئه نیست بلکه یک برنامه ترکیبی دشمن و صهیونیست‌ها در آذربایجان است که از سال 1996 میلادی طبق یک برنامه مدون آغاز شده است. 🔹 اگر ما کار نکنیم، کم کاری بکنیم و یا سطحی و کم عمق کار کنیم، مقابله و مبارزه و تبیین نکنیم مثل طول تاریخ تشیع که شیعه زدایی در سرزمین های مختلف مانند سوریه و ترکیه و مصر و... اتفاق افتاد که اکثرا یا علوی یا تبدیل به فرقه‌های انحرافی و یا به تدریج تغییر مذهب دادند، اتفاق خواهد افتاد و تاریخ تکرار خواهد شد. 🔹 خداوند چک سفید امضا به هیچکس نداده است، کار نکنیم شیعه را در محلول مسیحیت، وهابیت و... حل خواهند کرد. دشمن برنامه دارد این هدف دشمن غیر قابل انکار است. دشمن در آذربایجان تا 2030 برنامه شیعه زدایی و به اقلیت تبدیل کردن شیعه را دارد، میخواهد ترکیب بافت مذهبی جمیعت آذربایجان را برهم بزند و برای همین دارد سی سال ترکیبی کار میکند. 🔹 دشمن برای این هدف شیطانی تنها از دریچه مذهب وارد نشده است، بلکه از دریچه تمدنی، تحریف هویت، جعل تاریخ، ایرانستیزی، از دریچه فشار اقتصادی، مدارس غیرانتفاعی و مهاجرپذیری و کوچ شیعیان و... وارد شده است. چونکه شیعیان بزرگترین خطر برای صهیونیست‌ها و تنها مانع بزرگ در راستای اجرای اهداف شوم آنها است. شیعیان از دید دشمن در آذربایجان یک پایگاه مردمی و قدرت بازدارندگی بالقوه بزرگ برای جمهوری اسلامی بودند که در صورت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت آنها تبدیل به قویترین بازوی جمهوری اسلامی ایران می‌گشتند. برای همین هم در دهه 70 شمسی حیدر علی‌اف بر سر عدم تقویت و توانمندسازی شیعیان و عدم صدور اندیشه انقلاب اسلامی با دولت آقای رفسنجانی توافق کرد. فیلم اعتراف وزیر خارجه وقت دولت آذربایجان در این موضوع موجود می‌باشد. 🔹 اولین قدم را هم در این راستا حیدر علی‌اف بعد از دیدار با نتانیاهو در سال 1996 میلادی برداشت و دهها هزار خانواده اهل سنت را از ازبکستان به آذربایجان منتقل کرد و حدود 3 میلیون شیعه را برای یک تکه نان آواره کوچه‌، بازارهای روسیه و اروپا شرقی کرد که فرزندان آنان اکثرا زبان مادری را فراموش و در محلول مسیحیت حل شده‌اند. علی‌رغم تمام این مسائل و تهدیدات دشمن اگر ما با توکل به خداوند و بر اساس فطرت و تبیین درست مکتب حسینی به میدان بیاییم و بعد تمدنی، تاریخی و هویتی را رها نکنیم، مطمئن باشید برنامه‌های دقیق دشمن با محاسبات اشتباه روبرو خواهد شد، چونکه الله پشتبان این حرکت خواهد بود، چونکه فطرت و اصالت این ملت بر پایه محبت اهل بیت می‌باشد. 🔹 ولی اگر به جای اینکه مانند گام دوم انقلاب اسلامی برنامه داشته باشیم، بشینیم بگوییم که وعده الهی به نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است و ظهور نزدیک است و به بهانه امید به خدا شعار بدهیم که دشمن نمی‌تواند شیعه زدایی کند و خداوند نخواهد گذاشت و توجیهاتی مانند این... خواهیم دید که دشمن شیعه را به اقلیت رسانده است و کم کاری و سطحی نگری ما باعث به ثمر رسیدن اهداف شوم دشمنان در قفقاز و آذربایجان شده است. 🔹 هدف استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در آذربایجان تبدیل این کشور به مستعمره نوین و پیچیده و بزرگترین پایگاه صهیونیست‌ها در سطح منطقه است که شیعیان و مسلمانان آنجا را سپر بلای خود و قرآن سر نیزه معاویه های زمان بکند و ما را با ظاهرسازی و تنش و روابط مدیریت شده... دچار تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و محاسبات اشتباه قرار دهد. دشمن میخواهد آذربایجان اوکراین قفقاز و ترکیه لهستان منطقه بشود... 📌دشمن میخواهد به کمک عوامل خود در داخل و افرادی که اعتقاد قلبی به آرمانهای انقلاب ندارند ما را در این مسئله سرگردان کند و ما به جای اینکه دست در دست هم داده و با این روند سی ساله و تنش‌زایی و مدیریت تنش و روابط, صهیونیست‌ها در قفقاز مقابله کنیم، یکدیگر را متهم به تنش‌زایی بکنیم و سی سال اقدامات ضد ایرانی، ضد شیعی و ضد انسانی رژیم حاکم و وابسته در آذربایجان را نادیده بگیریم و جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و مقاومت را مسبب وضع موجود دانسته و در عدم سازش با رژیمی که خود اختیاری در تصمیم‌گیری ندارد متهم بکنیم. 🔹 صهیونیست‌ها می‌خواهند ایران در قفقاز کاملا دستش خالی باشد و هیچ پایگاه مردمی و قدرت بازدارندگی در زمینه رسانه، دیپلماسی و غیره نداشته باشد تا حتی توافقی مثل توافق با رژیم آل سعود رقم نخورد و صرفا تامین منافع ایران در حد مناسبات محدود تجاری باقی بماند. دشمن میخواهد با از بین بردن تمام فاکتورهای بازدارنده طبق روال همیشگی توافقات مابین با کارشکنی وقیحانه طرف مقابل نقض شود و انتظار هیچ واکنش خاصی را هم نداشته باشد. eitaa.com/tahlilisiyasiseraat eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
دنبال نفوذی می گردید؟ ✍محمد صادق کوشکی 💥آقایی که کنار مولوی عبدالحمید نشسته، جلیل رحیمی نماینده فعلی مجلس(عضو کمیسیون امنیت ملی) است . ▪️جلیل رحیمی اولین نفر از مسئولین ج.ا.ا بود که روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ پرچم خونخواهی "نحسا" را بلند و کبریت آشوب سال گذشته را کشید! (البته همان روز در همین کانال درباره اش گفتیم و گوش شنوایی نبود...) ▪️بررسی مواضع این فرد در سال گذشته، میزان نفرت او از نظام و انقلاب و مقدار ارادت او به مولوی عبدالحمید را نشان می دهد! ▪️طبیعی است که دختر چنین فردی، علنی و بدون ترس، نسبت به شیعیان ابراز تنفر کند ! ▪️خدا می داند طی ۴ سال گذشته چه میزان از اسرار نظامی و امنیتی کشور در اختیار جلیل رحیمی بوده! 🔹سوال اول : چگونه صلاحیت این فرد از سوی هیات نظارت و دستگاههای امنیتی تایید شده ؟ آیا شورای نگهبان نباید روش خود برای تشخیص صلاحیت نامزدهای مجلس را اصلاح کند؟ ▪️چرا جناب قالیباف و اطرافیانشان که ریزترین نقدها به رئیس مجلس را با دقت رصد و مورد هجوم قرار می دادند، در برابر رفتارهای ضدامنیتی این فرد ساکت بوده و از طریق قانون و آئین نامه ، مانع رفتارهای او نشدند؟ آیا رئیس مجلس در خصوص صیانت از قوه مقننه در برابر اقدامات چنین نمایندگانی مسئول نیست ؟ ▪️آیا این فرد با این حجم از اطلاعات، فردا روزی، همسایه "رجب مزروعی" یا "فاطمه حقیقت جو" نخواهد شد؟ 🔹 سوال دوم: به نظر متولیان امنیت کشور با وجود چنین افرادی در ساختار حاکمیت، باز هم نیاز است که با اقدامات فنی و اطلاعاتی در پی عوامل سرویس های متخاصم باشیم؟ eitaa.com/tahlilisiyasiseraat eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi
43.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ارباب کودتاها 📍قسمت اول سوریه در طول تاریخ خود با استعمار، کودتا و ترور درگیر بوده است بعد از جنگ جهانی اول در سال ۱۳۲۰، سوریه تا سال ۱۹۴۶ تحت قیومت فرانسه قرار داشت بعد از استقلال سوریه، فرد ارتشی به اسم «ادیب الشوشکلی» نقش فعالی در کودتاهای این کشور ایفا کرد او یکی از مشهورترین افسرانی بود که علیه فرانسه شورش کرد؛ او عضو حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه بود اولین کودتای الشوشکی در دسامبر ۱۹۴۹ برای جلوگیری از اتحاد عراق و سوریه انجام گرفت؛ بعد از کودتا او ارتش و سازمان اطلاعات را اداره می‌کرد در سال ۱۹۵۱ الشوشکی کودتای دوم در سوریه را علیه دولت بر سر اختلاف برای تعیین وزیر دفاع انجام داد. قسمت دوم 👇 https://eitaa.com/hamraah_ba_tahlil/214 قسمت سوم 👇 https://eitaa.com/hamraah_ba_tahlil/215 به کانال همراه با تحلیل بپیوندید 👇 @hamraah_ba_tahlil