🌷 حضرت علامه ذوالفنون حسنزاده آملی (رضوان الله علیه)
💠 موضوعِ مسائل حکمت متعالیه، همان موضوعِ مسائلِ عرفانِ اصیل است. جز اینکه عارف آن را حقیقتِ واحدهی ذات مَظاهر میداند و از آن تعبیر به وحدتِ شخصیّهی وجود میکند؛
♻️ و صدرالْمتألهین آن را حقیقتِ واحدهی ذات مراتب میداند که از آن تعبیر به تشکیکِ وجود میکند. عارف هم قائل به تشکیک هست اما نه بدان معنی. زیرا تشکیک در اصطلاح عارف، سِعِه و ضیقِ مَظاهر است.
💠 به حقیقت اگر مسئلهی وجود، به تحقیق معلوم نگردد، اصول و اُمّهاتِ معارف الهی و انسانی که اِعتلای به فهم خِطابِ محمّدی (صَلّی الله عَلیهِ وَآلهِ وَسَلّم) مَنوطِ به آن است، معلوم نمیشود. (#نکته۵۹۶)
♻️ هر یک از تَمهیدُالْقواعِد و مِصباحُالْاُنس بر دو اصلِ اصیلِ عرفانی است؛ یکی مسئلهی توحید، و دیگر مسئلهی مَظهریّتِ تامّه که انسان کامل است.
💠 در هر دو اصل، آن به ایجاز، و این به اِستیفاء، بحث کردهاند. نسبتِ تَمهیدُالقواعِد با مِصباحُالاُنس، نسبتِ شواهِد ربُوبیّه با اَسفار است. (#نکته۵۹۷)
♻️ عبدالوهّاب شَعرانی، متوفی ۹۷۳ هجری در چند جای کتابِ کبریت اَحمر، و کتابِ یواقیت و جواهر، تنصیص نموده است که معاندین در فصوص و فتوحات دَسّ (=پنهان) نمودهاند تا شیخ محیالدّین عربی را بدنام کنند.
💠 و چندین موارد مدسوس (= دسیسه شده، پنهان شده) را نام برده است. و در ابتدای یواقیت در این موضوع به تفصیل بحث کرده است و گوید:
♻️ تا نسخهای یافتیم که از روی نُسَخ شیخ اِستنساخ (=نسخهبرداری) شده بود که موارد مشکوک را در آن ندیدهایم. (#نکته۶۰۲)
💠 (کبریت اَحمر، کتابی است که خانم کلود عدّاس نویسنده فرانسوی در شرح حال ابن عربی نوشته است.)
♻️ (یواقیت والْجَواهر، نویسنده عبدالْوهّاب شَعرانی، در بررسی عقاید محیالدین بن عربی و کتاب فتوحات او )
📘 منبع: هزار و یک نکته، صفحه ۳۴۳ الی ۳۵۰
💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش
https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🍃🌷🌹🍃🌹🌷🍃
🍀🍀🌹🌹🍀🍀
♦️#نامهها_برنامهها♦️
✳️ #نامه_دوم (بخش دوم )
✍️ از ادبش عجب است كه نوشته است: «نور ديدگان دست مباركتان را مشتاقانه مىبوسند» به دوستان سعيدم - كه خداى تعالى دلشان را طور سينا كناد و ديدهشان را به ديدارش بينا - معروض میدارد كه:
▪️مرا معذوردار از دست بوسى
▪️كه من دستى ندارم تو ببوسى
🔸گفته است: «از حال بنده استفسار فرماييد - بحمد اللّه - بد نيست».
مِن باب مطايبه عرض میشود كه يكى از ديگرى پرسيد : « حال فلانى چطور است؟ » گفت: « بد نيست. »
گفت: « مرده شور بد نيست را ببرد . يا خوب است يا بد است، بد نيست كدام است؟ »
🔹الحمد للّه كه حال آقا مانند مقالش خوب است؛
« يا مقلّب القلوب و الأحوال حوّل حالَنا إلى أحسن الحال. »
🔸 آنكه حالش خوب است ،بينوا نيست، به خصوص اگر اهل نوا باشد.
🔹آورده است كه: عبادت و تقرّب بنده گناه است، چه رسد به خود گناه.
گويمش آرى:
▪️زاهدان از گناه توبه كنند
▪️عارفان از عبادت استغفار (سعدی)
🔸 الحمد للّه كه گفتار آقا هم مانند خود آقا عوض شد كه پا در كفش اصحاب يمين كرد، و سر در كلاه مقرّبين،
« ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشاءُ » . ( مائده / ۵۵ )
🔹آهى آتشين از كوره دل بركشيد كه: «شرح آلامى است كه هنوز شناخته نشده موجب عدم وصول فيض میگردد».
🔸آقا میداند كه خداى شافى براى هر درد درمان آفريد.
🔸قرآن مجيد را « شِفاءٌ لِما فِي الصُّدُورِ » ( یونس / ۵۸ )معرّفى كرد.
خويش را به قرآن عرضه كند كه معيار صدق ، ميزان عدل ، ملاك حق و شفاى بيمارىها است.
✅ علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه)
✅ کتاب « نامه ها برنامه ها » - #نامه_دوم ، صفحه ۱۵ و ۱۶
💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🌹🌹🍀🍀🌹🌹
🌷حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی)
▪️ باب معاصی و گناهان قلب
هدایت ۱: معاصیِ قلب
🌸 گناهان دل همان صفات مذموم و اخلاق پست است که در مقابل صفات پسندیده، و اخلاق نیکو، به نام طاعت قلب است. قبلاً طاعت قلب را دانستی، و این را با آن قیاس کن هم در فرایض و هم در نافله. چونکه اشیای عالَم، به وسیلهی اَضدادشان شناخته میشوند.
🍀 ضدِّ توبه، اصرار است و ضدِّ شُکر، کفران. و ضدّ صبر، جَزَع. و ضدّ زُهد، حِرص. و ضدّ توکّل، دوستیِ دنیا.
🌸 و ضدّ تفویض، طمع است و ضدّ رضا، سَخَط. و ضدّ تسلیم، حَسد و اعتراض است. و ضدّ نیّت، سَهْوْ و غفلت. و ضدّ اخلاص، نفاق و ریا است.
🍀 فراگیریِ علومِ حرام شده، مثل کِهانت و نُجوم، به منزلهی ضدّ برای فراگیریِ علوم دینیِ واجب است؛
🌸 همچنین علومِ مُستَحبّه، قبل از علومِ واجب، بلکه واجب کفایی قبل از واجب عینی؛
🍀 زیرا که فراگیریِ علومِ مُحرّمه(= حرام) جایز نیست مگر اینکه به وسیلهی بعضی از علوم برای بعضی دیگر کمک گرفته شود.
🌸 پس بیداری داشته باش (هشیار باش) برای این مطلب و از غافلین نباش. و ضدّ حکمت، دو طرفِ مذموم، به نام جَربَزه (=فریبندگی و بازندگی) و کودنی است.
🍀 (مراد از حکمت، همان میانه بودن در قوّهی عقلیّه است.)
🌸 در زیرمجموعهی این دو: (جربزه و کودنی) دهاء و غماره(= زیرکی)، حماقت و جنون مندرج میشود.
🍀 ضد عفت، شَرَه و خمودی است که در تحت این دو، وقاحت(=بیشرمی) و خُبث و تَبذیر و تَقتیر (=بر نفقهی عیال تنگ گرفتن)، و ریا و هتک و کزازت (=افراط در حدّ) و مُجابه (=افراط در هَزل) و عبث و تحاشی (=انکار شدید کردن) و شکاسه(=بدخویی) و ملّق (= تملّق کردن) و حسد و شماتت قرار دارد.
[ ادامه دارد ....]
📗 منبع: #راه_نجات ، صفحه ۳۰۷ ، راه نجات ، ترجمه متن کتاب شریف « منهاج النّجاة » ملامحسن فیض کاشانی
💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش
https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🍃🌺🌸🍃🌸🌺🍃
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🔆#شرح_مراتب_طهارت🔆
🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷
🌷#مجلس_اول - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری
📒6️⃣ تطبیق وقایع قرآنی در سیر انسانی (صفحه ۳۲) "بخش اول"
✍️همچنانکه گفتیم باید تمامی آیات قرآن را از بدو تا ختم آن در نفس و اطوار وجودی و شئون اطوار آن پیاده نمود.
به عنوان مثال یکی از آیاتی که اشاره مستقیم به ذبح خُلق و خوهای ناشایست و کندن و نابود نمودن آنها از حریم دل دارد؛ آیۀ ۲۶۱ سوره مبارکه بقره است که از جانب ابراهیم خلیل چنین حکایت می نماید:
▪️وإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِنْ ۖ قَالَ بَلَىٰ وَلَٰكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي ۖ قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَىٰ كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا ۚ وَاعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
▪️و چون ابراهیم گفت بار پروردگارا به من بنما که چگونه مردگان را زنده خواهی کرد، خداوند فرمود : باور نداری؟ گفت آرى باور دارم لکن میخواهم تا به مشاهده آن، دلم آرام گیرد.
🔸خداوند فرمود: چهار مرغ بگیر و گوشت آنها به هم درآمیز نزد خود، آنگاه هر قسمتی بر سر کوهی بگذار، پس آن مرغان را بخوان تا بسوى تو شتابان پرواز کنند و آنگاه بدان که خداوند بر همه چیز توانا و به حقایق امور عالم داناست.
🔸همانگونه که در ظاهر آیه شریفه آمده است جناب ابراهیم علیه السلام در این کریمه خواست تا حقیقت اسم شریف "محیی" را مسّ نموده و در مقام شهود آن برآید؛ لذا از حق متعال چگونگی احیاء را طلب کرد که "رب أرِنِی کَیفَ تُحیِ المَوتی"،
لذا به حضرتش گفته شد؛ چهار مرغ که عبارتند از کرکس و اردك و طاووس و خروس را بگیر و پاره پاره کن و گوشتهاى آنها را در هم بنما و بالاى هر کوهی قسمتی از آن را بگذار، سپس آنها را بخوان تا به سوی تو شتابان پرواز کنند.
🔸حضرت این چهار مرغ را تهیّه کرد و آنها را در هم کوبید و با هم مخلوط کرد و بالاى ده قلّه کوهی نهاد، سپس آنها را صدا زد و این ذرات درآمیخته، از هم تفکیک شدند و هر یک از آن چهار تا، بار دیگر تشکیل شده و به سوی حضرتش پرواز کردند.
🔸اگر چه اکنون درصدد انکار تحقّق چنین قضیهای در خارج نیستیم چرا که از نظر عقلی وقوع قضایایی از این قبیل ممکن بوده و استحاله عقلی ندارد، زیرا انسان کامل، صاحب ولایت کلیه است و وى را دست تصرّف بر ماده کائنات است.
🔸اما با توجه بدین اصل که قرآن، صورت کتبیۀ انسان کامل است و تمامی آیات آن حکایت از احوال گوناگون سالک اِلیالله در سیر صعودی دارد؛ عمده آن است که اهتمام وافر به دریافت تفسیر انفسی آیات داشته باشیم.
✴️#شرح_مراتب_طهارت_مجلس_اول - صفحات ۳۲ و ۳۳
✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله )
💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
shhadate emam sadegh tabestane 97 khoshvash.mp3
18.79M
🔰 فایل صوتی افاضات استاد صمدی آملی
🔷 مراسم شهادت امام صادق (ع)
🔶 بیست پنجم ماه شوال 1397ش (1440 ق)
💠 تابستان 1397 خوشواش
................................
🌐مجموعه فرهنگی قائم آمل 🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/4169334897C0926095398
🔸 نظرخواهی تعداد مطالب روزانه در کانال( یک گزینه )
https://EitaaBot.ir/poll/087s
🔹 موضوعات مطالب کانال ( انتخاب سه گزینه)
https://EitaaBot.ir/poll/f1vium
✨هلال ماه ذی قعده
🌟 هلال ذی قعده پیدا شد از فراز اُفق
چه گوشواره زریّن، چه خوش کشیده تُتُق
🌟 و یا سپهر به ابروی خود اِشارت کرد
به محرمان حرم کای به بهترین خُلُق.
🌟 میان چو بنده ببندید در پی خدمت
که اربعین کلیمی ز ره رسیده فُتُق.
🌟 اشارتی که در اُو صد بشارتست از دوست
بسالکان طریقت به تارکان طُرُق.
🌟 به ماورای طبیعت چگونه ره یابی
که چون عَلَق بتو چسبید از جهات عُلُق.
🌟 براه عشق هزاران کتل بود در پیش
بدشت پهن ترا پشت هم بود تُپُلُق.
🌟 چو رشد عقل نداری ز کودکی کمتر
اگر چه قامت تو بگذرد ز عوج عُنُق
🌟 بگیر دیده ز ملک و بعالم ملکوت
بدار دیده اگر نیستی شکسته عُنُق
🌟 چو سپر بدست دلارام داده ای زنهار
مزن به چون و چرا دم به کاش و آه نُطُق
🌟 باربعین کلیمی حسَن به بست کمر
بلطف دوست که دارد ز رهزنانش قُرُق
✅ حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
📚 دیوان اشعار/ص٨٨-٨٩
💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🔸#نماز_توبه در روزهای یکشنبه هر ماه
🔻وقت این نماز از اذان صبح تا اذان مغرب
🔺بعد از غسل توبه ، مجددا وضو به نیت این نماز بگیرید.
🔹نماز ۴ رکعتی ، هر رکعت مانند رکعت اول ( حمد ، توحید ۳ بار ، فلق و ناس )
🔸بدون قنوت و تشهد در رکعت دوم
🔹 در پایان رکعت چهارم بعد از تشهد و سلام ِنماز ، اذکار
💠دستورالعمل #نماز_توبه يکشنبه ماه ذي القعده :
🔷این دستورالعمل در کتاب مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی ( رحمة الله علیه ) در اعمال ماه ذی القعده و در پایان رساله لقاءالله علامه حسن زاده (حفظه الله ) به نام دستورالعملی به نام نماز توبه نقل شده است :
🔶جناب سید بن طاووس در اقبال روایت کرده که احمد بن عبدالله از منصور بن عبدالحمید از أبی أمامه از أنس بن مالک نقل کند که انس گفت :
🔷(( جناب رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) روز یکشنبه ماه ذی القعده از منزل خارج شدند و در جمع مردم تشریف فرما شدند و فرمودند : ایها الناس کدام یک از شما حاضرید که توبه کنید ؟
🔶عرض کردند : آقا جان ما همه میخواهیم توبه کنیم و دیگر بد نکنیم . آقا فرمودند : یکشنبه این ماه غسل کنید ( به نیّت توبه ) ، وضو بگیرید ، ۴ رکعت به نیّت نماز توبه روز یکشنبه نماز بخوانید و در هر رکعت سوره حمد ۱ مرتبه ، سوره اخلاص ۳ مرتبه ، سوره فلق ۱ مرتبه و سوره ناس ۱ مرتبه .
(🌷 هر چهار رکعت مانند هم هست و در رکعت دوم ، قنوت و تشهد ندارد. 🌷 وقت این نماز از اذان صبح تا اذان مغرب است . 🌷 )
🔷آنگاه جناب رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند : پس از تشهد و سلام نماز ، ۷۰ مرتبه ( أستغفرالله َ ربی و أتوب ُ الیه ) و سپس آن را به جمله ( لا حول و لا قوّة الا بالله العلی العظیم ) ختم نمایید و در آخر بگویید : (یا عزیز ُ یا غفار اغفرلی ذنوبی و ذنوبَ جمیع ِ المؤمنین و المؤمنات فانّه ُ لا یغفر ُ الذنوب َ إلا انت ).
🔶سپس حضرت در مورد برکات این نماز توبه فرمودند :
هیچ عبدی نیست که این عمل را انجام دهد، جز آن که ندا از آسمان میاید که ای بنده خدا ! اعمالت را از نو شروع کن ، چون توبه تو قبول و گناه تو بخشیده شده است .
و مَلَک دیگر از تحت عرش ندا میدهد که ای عبد ! مبارک باشد بر تو و بر اهل تو و بر ذرّیّه تو ، و منادی دیگر ندا میدهد که ای عبد ! تو بر ایمان می میری و از تو ایمان گرفته نمی شود و قبر تو فسحت می یابد و نورانی میگردد . و منادی دیگر ندا میدهد که پدر و مادرت اگر از تو خشمگین بوده اند، راضی میشوند و گناه آنان و ذریه تو بخشیده شد و تو در دنیا و آخرت وسعت رزق گرفتی
و در نهایت جبرئیل میگوید :
من آنم که با ملک الموت برای تو می آیم که با تو مدارا کند و اثر مرگ تو را مخدوش نکند که جان تو به سلامتی از تن تو بیرون رود .
🔷سپس انس میگوید که گفتم یا رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) اگر بنده ای این نماز توبه روز یکشنبه در این ماه ذی القعده را در غیر این ماه انجام دهد چطور ؟ حضرت فرمودند : هر آنچه که در این ماه گفتم در غیر این ماه هم میشود . و جناب جبرئیل این کلمات را در ایامی که در شبهای معراج در نزد حق تعالی بودیم به من تعلیم کرده است .))
🔶 توجه داشته باشید وقتی که پیامبر یا امامی دستوالعملی میفرمایند باید طبق متن فرمایش معصوم عمل کرد .پس وقتی به شما امر میکنند که فلان طلب را بکنید ، به عینه همان طلب را داشته باشید و هیچ تخطی نفرمایید
🔰حضرت استاد صمدی آملی، کتاب حضور و مراقبت ، صفحه ۲۲
💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب چهاردهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟
✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۶✨
💢جلسه بیستوسوم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت چهارم⬇️⬇️
❇️ مرحوم جناب حاج شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان در مورد نماز توبه روز یکشنبه می فرمایند که این نماز دو تا، دو رکعتی است.
امّا آقاجان (علامه حسن زاده) می فرمایند این نماز چهار رکعت است، نه قنوت دارد و نه تشهد بعد از رکعت دوم.
⬅️ نمازها یا یک رکعتی هستند یا دو رکعتی، سه رکعتی و چهار رکعتی.
✳️ یک نحوه نماز چهار رکعتی شبیه نماز ظهر و عصر و عشا است که همان نمازهای فریضه شبانه روزی ماست که بعد از رکعت دوم، قنوت مستحبی و تشهد واجب دارد.
⬅️ امّا یک نحوه نماز چهار رکعتی دیگر مثل نماز توبه روز یکشنبه است که به نظر آقای ما (علامه حسن زاده) قنوت و تشهد رکعت دوم را ندارد.
❎ در آن نمازی که آقا امام صادق (ع) می خواندند که در روایت آمد، فقط قصدشان این بود که قرآن تلاوت بفرمایند. آقا آنقدر آیات قرآن را تکرار می کردند تا اینکه از خود خداوند بشنوند و خداوند برای ایشان بخوانند که نهایتاً آقا بیهوش می شدند.
⬅️ در مورد نمازی هم که جناب حبیب می خواندند آمده که ایشان بعد از سوره حمد، سوره بقره، آل عمران و به همین صورت تا آخر قرآن را می خواندند. امّا در مورد ایشان گفته نشده که در هنگام خواندن چنین نمازی بیهوش می شدند.
#رمضان_1400
#جلسه_بیست_و_سوم_شب_6_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
01-247.mp3
18.83M
🌹#حُسنِ_حسن ۴ 🌹
🌺فرمایشات حضرت علامه حسن زاده آملی (ره )
🔺مجموعه فرمایشات #اخلاقی1 - جلسه اول⬆️⬆️
💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🍀🍂🍀🍂🍀 🍂🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 سایه کعبه ناپدید شد.
🕋امروز، پدیده نجومی عمود شدن خورشید بر کعبه رخ داد و سایه کعبه و تمام اجسام پنهان شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️#توحیدصمدی ۵۷♦️
🌸 #القَلبُ_حَرَمُ_الله.
قلب، حرَم است.
نظام هستی، حرَم الهی است.
انسان کامل، حرَم خداست.
🌟حضرت استاد صمدی آملی(حفظه الله تعالی)
📘 دی وی دی اول، مبحث انسان و قرآن، جلسه ۵،
💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🌹🌹🍀🍀🌹🌹
♦️#توحیدصمدی ۵۷♦️
🌸 #القَلبُ_حَرَمُ_الله.
قلب، حرَم است.
نظام هستی، حرَم الهی است.
انسان کامل، حرَم خداست.
♻️ امام مُلک و ملکوت، جناب صادق آل محمّد (ص) فرمود، القَلبُ حَرَمُ الله. قلب، حرَم است. نظام هستی، حرَم الهی است. انسان کامل، حرَم خداست. قلب جنابعالی هم حرَم خداست. در این حرم غیر را وارد نفرمایید.
💠 اگر در حَرم دل شما غیر خدا وارد نشود، آنچنان ارتباط با عوالم وجودی داری، آنچنان ارتباط که اگر یک فردی را، هر کس را تمام عالم بیایند برایت تعریف کنند که این، این است، این است، آن راهِ باریکِ دلت خبرها در متن عالم میگیرد.
♻️ میگیرد هنوز آرام نیستم. سلمان فارسی نازنین شما را از فارس و از شهر شیراز میبرد به سوی مکه و مدینه. اباذر را از ربذه میکشاند به طرف پیغمبر. أویس قَرَن را از یمن میکشاند تا به مکه و مدینه. بلال حبشی سیاه چهرهی ظاهر، سفید چهرهی باطن را از حبشه میبرد به سوی مکه و مدینه.
💠 امّا اباجهل در کنار پیغمبر اکرم، ابی لهب را، ایشان با پیغمبر راه ندارد. استاد عظیمالشأن ما میفرمودند که خداوند در کتاب تکوینی نظام هستی، اَجر اَحدی را در عشق به جناب پیغمبر اکرم ضایع نمیکند.
♻️ آقای سلمان فارسی! تو آمدی برای جدّ ما پیغمبر. عشق به پیغمبر در جان تو، در حقیقت تو تراوش کرده. از ایران راه افتادی به طرف مکّه. امام هشتم علیّ بن موسی الرّضا علیه آلاف التّحیّة و الثّناء و علی آبائه الطّاهرین الآلاف التّحیّة و الثّناء، امام هشتم ، عالَم را خوانده. دید وظیفه دارد که جواب جناب سلمان فارسی ایرانی را بی جواب نگذارد. چه کنم؟؟
💠 مأمون بهانه شده. وزارت مأمون بهانه است. مأمون میخواهد علیّ بن موسی الرّضا را بیاورد وزیر کند تا بهره برداری سیاسی بفرماید. اینها همه بهانهی خداست. آقا جان علیّ بن موسی الرّضا! امام هشتم! چرا از مکه، از مدینه، از حجاز به ایران آمدی؟ برای اینکه خواستیم بیاییم به شهر و کشور و منطقه جناب سلمان فارسی عرض ارادت کنیم. بگوییم که این، جواب آن ارادت شما به جدّمان پیغمبر باشد. قبر ما باید ایران باشد. ما باید در ایران به شهادت برسیم.
♻️ چرا؟؟ برای اینکه یک امام معصوم از حجاز به ایران بیاید به عنوان جواب جناب سلمان فارسی. "إنَّ اللّهَ لایُضیعُ أجرَ مَن أحسَنَ عَمَلاً". تو نیکی میکن و در دجله انداز. باکَت نباشد. آدم پاک باش. دنیا بلرزند تو نلرز.
💠 "ثَبِّت قَدَماک". قدم هایت را محکم بر زمین استوار
یقین و حکیم بگذار. "یس و القرآن الحکیم". قرآنی باش. حکیم باش. محکم پایت را بر قاعدهی حکمت زمین بگذار. از هیچ باد صَرصَر و طوفان و سبک و بزرگ نترس. زیرا که "إنَّ اللّهَ لایُضیعُ أجرَ مَن أحسَنَ عَمَلاً"...
✍️ حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی)
📘 دی وی دی اول، مبحث انسان و قرآن، جلسه ۵،
💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)