eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 استاد صمدی آملی حفظه الله 🔸 مطلوب مقیّد، ظرف جان انسان را پُر می‌کند و مطلوب مطلق، بر سعه‌ی وجودی ظرف جانش می‌افزاید. و لذا حرکت و توقّف سالک، رابطه‌ی مستقیم با مطلوب نهایی و غایت ذهنی وی دارد. 📚 شرح انسان کامل از دیدگاه نهج‌البلاغه/ ص ۷۶ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ شیخ طوسی (ره) و دیگران به سند معتبر از حضرت امام رضا (ع) نقل کرده‌اند که چون حضرت امام حسین (ع) متولّد شد، حضرت رسول (ص) اسماء بنت عمیس را فرمود که بیاور فرزند مرا ای اسماء. ✨ اسماء گفت آن حضرت را در جامه‌ی سفیدی پیچیده به خدمت حضرت رسالت (ص) بردم. حضرت او را گرفت و در دامن گذاشت و در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامه گفت ✨ پس جبرئیل نازل شد و گفت حق تعالی تو را سلام می‌رساند و می‌فرماید که چون علی (ع)، نسبت به تو، به منزله‌ی هارون است نسبت به موسی، پس او را به اسم پسر کوچک هارون نام کن که شُبیر است و چون لغت تو عربی است، او را حسین نام کن. ✨ پس حضرت رسول (ص) او را بوسید و گریست و فرمود که تو را مصیبتی عظیم در پیش است. خداوندا لعنت کن کشنده‌ی او را. پس فرمود که ای اسماء این خبر را به فاطمه مگو. 📚 منتهی‌الآمال، شیخ عبّاس قمی (ره)، ص ۳۵۸ و ۳۵۹ . 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
✍ حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 《مآثر آثار》 🔹 مؤثر شماره ۳۱ (معجزات فعلی و قولی) قرآن و قبله‌‌ی مدینه از معجزات باقی‌‌اند. 🔹 معجزات سُفرای الهی بر دو قسم است: قولی و فعلی معجزات فعلی تصرف در کائنات و تسخیر آنها و تأثیر در آنها، به قوّت ولایت تکوینی انسانی به اِذن‌‌‌الله است. همچون شَقُّ‌‌القَمر و شقّ‌‌الاَرض و شقّ‌‌البَحر والجَبَل والشَجَر، و ابرای اَکمه و اَبرص و اِحیای موتی و قلع و قمعِ دَر قلعه‌‌ی خیبر به دست یدُالله امیرالمؤمنین علی(علیه‌‌السّلام) 🔹 معجزات قولی، علوم و معارف و حقایقی است که به تعبیر حضرت وصی(علیه‌‌السلام) در خطبه‌‌ی اشباح نهج‌‌البلاغه از ملائکه‌‌ی اهل امانت وحی، از حظائر قُدس ملکوت بر مرسلین نازل شده است. 🔹 سرسلسله‌‌ی معجزات قولی، قرآن مجید است و معارف صادر از اهل‌‌بیت عصمت، و وحی و منطق صواب و فصل خطاب، چون نهج‌‌البلاغه و صحیفه سجادیّه و جوامع روائی، تالیِ آن و مرنبه‌‌ی نازله‌‌ی آن است؛ هرچند که بیانگر اَسرار و بطون و تأویلات قران‌اند. 🔹 معجزات فعلی موقت و محدود به زمان و مکان و خلق‌‌الساعه و زودگذرند و بعد از وقوع، فقط عنوانِ تاریخی و سِمت خبری دارند. برخلاف معجزات قولی که در همه‌‌ی اَعصار معجزه‌‌اند و برای همیشه باقی و برقرار. 🔹 معجزات فعلی برای عوام است که با محسوسات آشنایند و با آنها الفت گرفته‌‌اند، که از نیلِ به بَهجت و وصولِ به لذت روحی و سِیر در دیای فسیح معقولات و مُرسلات بی‌‌بهره‌‌اند. 🔹 و حتی عبادات را به امید حور و قصور خیال قاصرشان انجام می‌‌دهند و از ذوقِ عباداتِ اَحرار و عشاق ناکام‌‌اند و بالاخره عوام‌‌اند خواه در صنایع و حِرَف مادی ورزیده باشند، خواه نباشند. 📗 مآثر آثار، تدوین استاد صمدی آملی، جلد اوّل، ص ۱۶۲ ، ۱۶۳ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
💠 حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) 🔹 آنچه انسان بدان ارج می‌‌‌یابد دانش است‌ و پیرایه‌‌ای بهتر از دانش برای انسان نیست و نوری فروزنده‌‌‌تر از نور دانش نیست. آنچه که لقاح روان است دانش است و آنچه که مایه‌‌ی پیشرفت آدمی است دانش است‌. دانش است‌ که آب حیات جان‌ است، و سبب ارتقای آثار وجودی انسان است. 📘 دروس معرفت نفس/ص۱۲۷ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
💠 استاد صمدی آملی حفظه الله 🔹اگر کسی در خواب دید که قرآن می‌‌خواند معلوم می‌شود به او چیزی از حقایق ملکوت عطا کرده‌‌اند و حقایق و معانی کلّی عالم عقل همان‌‌گونه که بر پیامبر تنزّل کرد، از ناحیه‌‌ی رسول الّله(ص) برای ايشان نيز تنزّل پيدا کرده است. 📘 شرح مراتب طهارت/ج۱/ص۱۳۱ 💢 کانال(طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
✨ ابن شهر آشوب روایت کرده که هنگام ولادت امام حسين (ع)، فاطمه (س) مريض شد و شیر در پستان مبارکش خشک گردید. رسول خدا (ص) مُرضِعی طلب کرد، یافت نشد ✨ پس خود آن حضرت تشریف آورد به حجره‌ی فاطمه (س) و انگشت ابهام خویش را در دهان حسین (ع) می‌گذاشت و او می‌مکید. ✨ بعضی گفته‌اند که زبان مبارک را در دهان حسین (ع) می‌گذاشت و او را زقه می‌داد چنانکه مرغ، جوجه‌ی خود را زقه می‌دهد تا چهل شبانه‌روز رزق حسین (ع) را حق تعالی از زبان پیغمبر (ص) گردانيده بود، پس رویید گوشت حسین (ع) از گوشت پیغمبر (ص) و روایات به این مضمون بسیار است. ✨ و در علل‌الشرایع روایت شده که حال امام حسین (ع) در شیر خوردن بدین منوال بود تا آنکه رویید گوشت او از گوشت پیغمبر (ص) و شیر نیاشامید از فاطمه (س) و نه از غیر فاطمه (س). 📚 منتهی‌الآمال، شیخ عبّاس قمی، ص ۳۶۰ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
✍️ حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 《مآثر آثار》 🔹 مؤثر شماره ۳۲ (معرفت نَفس - هو - اَعلَمکُم بِنَفسهِ اَعلَمکُم بِرَبّهِ) 🔹 معرفتِ نَفْسِ ناطقه‌‌ی انسانی، قطب معارف ذوقیّه و محور جمیع مسائلِ علوم عقلیّه و نقلیّه، و اساس همه‌‌ی خیرات و سعادات است. معرفتِ نَفس اَقرب طُرق به ماورای طبیعت و صراط مستقیمِ خداشناسی است. 🔹 انسان بزرگترین جدولِ بَحر وجود، و جامع‌‌ترین دفتر غیب و شهود و کاملترین مظهرِ واجب‌‌الوجود است. 🔹 این جدول اگر درست تصفیه و لایه‌‌روبی شود، مَجرای آب حیات و مَجلای ذات و صفات می‌‌گردد. این دفتر شایستگیِ لوحِ محفوظ شدنِ کلمات نوریّه‌‌ی شجونِ حقایقِ اَسماء و شئونِ رقایقِ ظِلّیّه‌‌‌‌ی آنها را داراست. 🔹 آن که حقّ معرفت نَفس روزیش شده است، فیلسوف است؛ چه اینکه فلسفه، معرفتِ انسان به نَفس خود است. و معرفت اُمِّ حکمت است. آن که در وادیِ مقدّس "من کیستم" قدم ننهاده است خرواری به خردلی! 🔹 آن که "مَن عَرَف نَفسَه فَقَد عَرَف رَبّه" را درست فهم کند، جمیع مسائلِ اصیل فلسفی، و مطالب قویمِ حکمت متعالیه، و حقایق متینِ عرفانی را از آن استنباط تواند کرد. لذا معرفتِ نفس را مِفتاح خزائنِ ملکوت فرموده‌‌اند. 🔹 آن که در تن و روان خود بیندیشد، خود را یک شخصیت مُمتَد از فرش تا فوقِ عرش می‌‌یابد که یک انسانِ طبیعی، و مِثالی، و عقلی، و الهی است که طبیعت همیشه سیّال است و صورت او با تَجَدُّد اَمثال محفوظ است و در حقیقت روحِ مُتَجَسِّد است. 🔹 و مِثال را تَجرّدبرزخی و عقل را تجرّد تام و الهی، و اینکه هیچ چیز به انفصال و استقلال نازل نشدا است بلکه: "بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کَلَ شیءِِ" 🔹 روان، گوهری نورانی منزّه از مشاینِ طبیعت و مُغتَذی به حقایق علمیّه است و حقایق علمیّه صُوَر فعلیّه‌اند که به کمال رسیده‌‌‌اند و حرکت در آنها راه ندارد وگرنه باید بالقوّه باشند. 🔹 پس انسان ثابتِ سیّال است. هم براهین تجرّدِ نفس در وی به قوّت خود باقی است و هم ادله‌‌ی حرکت جوهرِ طبیعتِ صورت جسمیّه. 🔹 انسان حقیقت واحدی است که بدنش مرتبه‌‌ی نازله‌‌ی اوست و یک هویّت و شخصیّت است و در حقیقت همانی است که به "اَنا" تعبیر می‌‌کنند و همین موجود زمینی، آسمانی می‌شود که "ثُمَّ اَنشَاناهُ خَلقَاً آخَر" 📗 مآثر آثار، تدوین اسناد صمدی آملی، جلد اوّل، ص ۱۶۵ ، ۱۶۶ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ۵۱♦️ 💥 ، بهترین راه تقرّب به (علیهم السلام) 🌸 حضرت استاد صمدی آملی، حفظه الله 📚 دی وی دی ۵ / ولادت ائمه / جلسه ۳/ شب ولادت امام حسین (علیه السّلام) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
♦️ ۵۱♦️ 💥 ، بهترین راه تقرّب به (علیهم السلام) ⚛️ از بهترین راهی که انسان می‌تواند تقرّب بجوید به ائمه‌ی معصومین، به اولیاء الله به معنای بالای بالا، همین است که حقایق طلب کند. اینجا دیگر این بزرگوارانِ واسطه‌ها دست ایشان را می ‌گیرند پله به پله ببرند پیش آقا که از آقا حرف بشنود. ✴️ چون اینجا آن مقام شامخ علم، اسم اعظم الهی است، باید آن را آقا به ایشان بدهد. ان‌‌شاءالله ما هم از اهل این ها بشویم. ⚛️ جنابعالی هم که امشب، شب عیدت است، یک خواب خوشی، یک کاری، یک برنامه‌ای، یک چیزی، گرفتاری‌‌ای که یک بنده خدایی دارد، این را به جنابعالی حواله کنند و بگویند آقا! برو آن بنده خدا دستش را بگیر. ✴️ این بشود عیدی تو. این بشود به معنای اینکه واقعاً در شب ولادت جناب سیّدالشهداء هستید، یک دستگیری بفرمایید. بخواهید از باطن عالم، از حقیقت عالم که ان‌‌‌شاءالله این‌طوری باشیم. ⚛️ شب تولد است. شبِ ان‌‌شاءالله عیدیِ ما باشد. شب عیدیِ حقیقی باشد. حالا درست است به همدیگر می‌رسیم تبریک عرض می‌کنیم، باشد، ما هم بر شما تبریک عرض می‌کنیم این شب گرانقدر را. ✴️ باشد که شیرینی میل می‌فرمایید، این‌ها هم درست است اما آن شیرینی‌های حقیقی را ان‌‌‌شاءالله میل بفرمایید امشب که هستند کارگزاران عالم، جناب حضرت بقیة الله؛ ⚛️ شیرینی به دستان، آن‌هایی که جام شراب‌های طهور انسان‌ساز را و پاک کننده‌ی انسان را به دست دارند بعد همانند سقّا‌هایی که آب‌رسانی می‌کنند مدام می‌گردند ببینند چه کسی لیوان به دست گرفته بگوید آقا! تشنه‌ایم یک لیوان آب به ما بدهید که یک آب بریزند بنده‌‌ی خدا بخورد و تشنگی‌اش بر طرف شود! 🌸 حضرت استاد صمدی آملی، حفظه الله 📚 دی وی دی ۵ / ولادت ائمه / جلسه ۳/ شب ولادت امام حسین (علیه السّلام) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 حضرت علامه حسن زاده آملی(رضوان الله تعالی علیه): 🔹در میان حروف هجا فقط سین حرف کامل است که زبر و بینه آن با هم برابرند. 🔸یس و القرآن الحکیم  و چون این حرف کامل را بسط حرفی دهیم هشت حرف میشود: س ی ن ی ا ن و ن ، و عدد هشت ح است، و ح بر سر سین درآید حسین شود، 🔹 و صاحب این اسم از اسمای اعظم الهی است. هزارویک کلمه، جلد سوم، کلمه ۳۴۳ صفحه ۴۱۴ 🌿🌸🌿🌸🌿
🌸 يا كاشفَ الْكرب عَن وَجْهِ الْحسين إكشِف كَربى بِحقِّ أخيكَ الْحسين 🔸مَثَل ابوالفضل با اباعبداللّه، مَثَل اميرالمؤمنين با پيغمبر است. 🔹 همان طور كه پيغمبر فرمود: من شهر علمم و على درِ اين شهر است، حضرت سيدالشهدا نيز بابى دارد و باب الحسين ، آقا ابوالفضل العباس است. 🔸 استاد صمدی آملی ▪️حضور و مراقبت، مجلس هفدهم 🌱🌷🌿🌹🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا‌یه‌حُ‌ـسین‌داشت‌ ڪہ‌اونم‌الحمدالله‌ارباب‌ماشد🪐'✨:) ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ روایت کرده‌‌‌اند عقیل، نسّاب بود و به‌ انساب و اخبار عرب، دانا و اميرالمؤمنين علیه‌‌‌ السّلام گفت با وی در میان قبايل عرب، زنی جوی برای من زاده‌‌ی دلیران تا تزویج کنم و از او پسری دلاور به وجود آيد. عقیل گفت: فاطمه( امّ‌البنین ) کلابیه را تزویج کن که در همه‌ی عرب، دلاورتر از پدران وی نيست. پس امیرالمؤمنین عليه السّلام او را تزویج کرد. ✨ ابوالفرج گفت عبّاس بن علی بن ابیطالب عليه‌‌ السّلام کُنیَت او ابوالفضل‌ بود و مادرش ام‌‌‌ّالبنین و او بزرگ‌‌‌تر فرزند ام‌‌‌ّالبنین بود و پس از برادران اَبوِینی خویش، شهيد شد. 📚 ترجمه‌ی نفس المهموم/ ص ۲۵۸ و ۲۵۹ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora
🔹 کربلا سِرّ و رمزهای فراوان دارد. آنقدر اَسرار در کربلا نهفته است که باید صاحبان دل را از آن اَسرار خبری باشد. 🔸 از جنبه‌ی قُرب زمانی هم باید شهادتین عبّاس و حسین کنار هم باشد. چه اینکه تولّدشان هم در کنار هم است منتها در تولّد، حسین جلوست و ابوالفضل، عَبد است. در ایثار و فداکاری، عَبد به جلو می‌رود و مولا باید در پشت عَبد قرار بگیرد. شب سوم شعبان، حسین ظهور کند، شب چهارم در طول حسین و مولایش، عَبد تجلّی کند. 🔹"السّلام علیکَ اَیُّهَا العَبدُ الصّالِح اَلمُطیعُ لِلّه و لِرسوله" اما هنگام شهادت، باید اوّل عبد به مرحله‌ی ایثار رود چون باید قربانی و فانی در پیشگاه مولایش شود. آنگاه مولایش به عنوان فاتِحةُالْکتاب شهادت در میدان کربلا، حاضر شود. چه خوش است تولّدین! و چه خوش است شهادتین! 🔸 حسین و ابوالفضل مُتشابِک‌اند. تَشابُک، تو در تو رفتن. شهادت حسین و ابوالفضل و تولد آقا و عبد، به صورت شبکه به شبکه است. تولّد حسین اوّل، شهادت عباس اوّل. تولّد ابوالفضل دوم، شهادت حسین آخِر. باید متشابک باشند. 🔹 شهادتین و تولّدین جناب ابوالفضل و حسین سلام الله علیهما، تشابک وجودی دارد؛ این، اوّل است و آن، اوّل. این آخِر است و آن آخِر "هُوَ الاَوَّلُ و الآخِرُ وَالظّاهِرُ وَ الباطِن" 🔸 خداوند توفیق فهمش را عطا کند و علاوه بر فهم، توفیق ادراک شهودی‌اش را مرحمت بفرماید. 📚 استاد صمدی آملی حفظه اللّه/ گنجینه آثار/ دی وی دی شماره‌ی ۵/ ولادت ائمه/ ۱۳۸۶/ شب ولادت حضرت ابوالفضل العبّاس (ع) 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora