eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11.5هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷مجلس اول - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒2️⃣ طهارت فقهیه (صفحه ۲۹) ✍️"طهارت" حاویِ یک معنای ظاهری و یک معنای باطنی است. معنای ظاهری ِطهارت ، "پاکی" است. طهارت ِظاهری، در سه بخش « وضو، غسل، و تیمم » حاصل می‌شود و این طهارتی است که در فقه مطرح است. 🔸طهارت فقهیه را برای این در فقه، مطرح فرموده‌اند که بدن انسان را از نجاست‌های ظاهری پاك کند که فقهِ شریف، مربوط به بدن و اعمال غالبیه آن است همانند « نماز و روزه و احکام شرعی» ، که با انجام آن، انسان در مرتبه بدن به مقام تجلیه می‌رسد. 🔸تجلیه مربوط به ظاهر انسان است که مطابق قوانین شرع و احکام شرعیِ آن، آراسته می‌شود. لذا فقه شریف، باید در متن انسان و اجتماع پیاده شود تا هر دو را تجلیه نماید. ✴️ - صفحه ۲۹ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله ) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
جلسه سوم شرح دعای سمات.mp3
12.83M
♦️♦️ 🔸 جلسه سوم « شرح دعای سمات » 🔸سال ۱۳۸۸ ش( قرائت دعای سمات از دقیقه ۵۲ ) 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
جلسه بیست و یکم نامه‌ها برنامه‌ها.mp3
16.75M
♦️♦️ 🔸 جلسه بیست ‌ویکم « شرح نامه ها برنامه ها » 🔸 ماه رمضان ۱۳۸۵ ش - مسجد جامع تجریش تهران 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
🔰بسم الله الرحمن الرحیم🔰 🌸🌸 📝 ( ) ✅مرحله اول مزاج شناسی افراد ،حسب رویت ظاهری بود :👇👇 🔅درخصوص هیکل 🔅حرکات ، سکنات و فعالیت ها ، تند و کند و آرام 🔅رنگ پوست 🔅پوست از لحاظ خشکی و نمناکی 🔅مقدار و نوع رویش مو در بدن ✅ مزاج شناسی در مرحله دوم:👇👇 ♻️مرحله پرسش و پاسخ: ↩️ مرحله دوم از شناسایی مزاج که بیشتر مشخص کننده مزاج حاکم فعلی بربدن است . شامل پاسخ به سوالات است تا آنچه را که در مرحله اول که رویت بصری مشخص گردید، مستحکم نماید. 🔸در مرحله اول مابه مزاج جبلی و پایه فرد آگاهی می یابیم و تاحد زیادی نیز به مزاج حاکم فعلی . اما در این بخش با سوالات مختلف سعی بر کشف مزاج حاکم فرد می نماییم. 🔸چه آنکه مهمترین اصل دربحث پیشگیری و درمان ، مزاج حاکم و فعلی افراد است .تابر اساس مزاج حال افراد، ضروریات سته ،پرهیزات یا درمان مناسب تجویز شود. 🌸 ۱- گرمی و سردی بدن: ↩️ در این مرحله از فرد سوال کنید عمدتا شما درطی سال درگرما راحترین یا درسرما ؟ یعنی هوای گرم رو بیشتر دوست دارید یا هوای گرم را؟ 🔸انچه واضح است افراد دارای طبایع گرم صفراویها و دمویها بعلت گرمای درونی میل به خنک شدن دارند. پس هوا و شرایط خنک را می پسندند. 🔸اما دو گروه دارای طبایع سرد ، سودایی ها و بلغمی ها ، به علت سردی بدن دوستدارگرمی می باشند تا کمبود گرما را در خود جبران نمایند . 🔸لذا عمدتا مشاهده می کنید افراد دارای طبایع گرم، نسبت به گروه طبایع سرد ،میل به پوشیدن لباسهای گرم ندارند و چه بسا درهوای سرد با یک لباس نازک یا ، آستین کوتاه مشاهده میشوند. ↩️ اما در طبایع سرد ، این این افراد برای حفظ و افزایش حرارت غریزی بدن ، محتاج لباسهای گرم می باشند و درصورت افزایش بیش از اندازه سردی ِدربدن و غلبه سردی (غلبه بلغم یا سودا )خواهید دید فرد حتی درتابستان لباس گرم می پوشد و زمانی که همه، محتاج به سرمای کولر می باشند وی بدنبال جای گرم می گردد. ↩️ تعریق بدن در طبایع بدنِ خشک یعنی سودایی ها و صفراوی ها بعلت کمبود رطوبت دربدن زیاد عرق نمی کنند وگاها حتی فعالیت بدنی نیز عرق کمی بر پوست آنها نمودار میشود. 🔸اما دو گروه دموی و بلغمی دارای شرایط متغیری نسبت به دو گروه فوق دارند ؛ چه آنکه این دو گروه در بدن خود دارای رطوبت قابل میباشند. 🔸 اما باید دانست فرق تعریق دموی با بلغمی آن است که دموی چون رطوبت زیادتری در بدن دارند گاها حتی بدون فعالیت و صرفا در معرض هوای گرم قرار گرفتن، شروع به تعریق می کنند. چنانکه در این زمان گرما به سمت بیرون متمایل میشود و روزنه های پوست راباز نموده و همراه حرکت خود رطوبت را نیز به بیرون منتقل می کند. ↩️ اما در بلغمی ها به علت کمبود حرارت درونی ،صرفا زمانی تعریق صورت می پذیرد که به هر علتی مانند فعالیت و ورزش ،حرارت درونی زیاد گردد. ✅ در هرصورت آنچه واضح است ،بلغمی ها نسبت به دموی ها کمتر عرق می کنند و مهم‌تر آنکه عرق دموی ها درلمس گرم و عرق ِبلغمی ها درلمس سردتر است. 🔸بدون وجود شرایط و عوامل دیگر مانند سردی و باد و . . . . این مقایسه باید انجام پذیرد . 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
14.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 حضرت خاتم الأنبیاء ، محمّد مصطفی (ص) در روز شنبه « یوم الرسول الاعظم (ص) » 🌸 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
🌸🍃 (مدظله العالی) : ✳️ سنت پیامبر: ازدواج به موقع 🔸روایت معروفی داریم که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده‌اند: نکاح سنت من است. البته این سنت آفرینش است، سنت میان انسانها و همه اقوام و ادیان است. پس چرا فرموده‌اند سنت من؟ چه اختصاصی وجود دارد؟ شاید از این جهت باشد که اسلام بر این امر تأکید بیشتری ورزیده و این تأکید در ادیان الهی دیگر کمتر است. شما ملاحظه می کنید این تأکیدی که اسلام بر ازدواج کرده در این مکاتب اجتماعی و فلسفه‌های رایج اجتماعی و سیاستهای معمولی دنیا، وجود ندارد. اسلام اصرار دارد که پسرها و دخترها در همان سنینی که برای ازدواج آماده‌اند ازدواج نمایند.( خطبه‌ی عقد مورخه‌ی ۱۳۷۹/۶/۲۸ ) 🔸نکاح، علاوه بر یک تقاضای طبیعی، یک سنت دینی و اسلامی نیز هست. بنابراین خیلی آسان است که کسی از طریق این اقدام و عمل که طبیعت و نیاز او آن را ایجاب می‌کند، ثواب هم ببرد؛ چون سنت است و به قصد ادای سنت پیامبر و اطاعت امر ایشان به این امر اقدام نماید.(خطبه‌ی عقد مورخه‌ی ۱۳۷۶/۱۱/۹ ) 🔸ازدواج یک سنت طبیعی و الهی است. این را پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به سنت خودشان تعبیر می‌کنند. معنایش این است که در اسلام بر روی این مسئله تأکید ویژه‌ای شده. چرا؟ به خاطر اهمیت این مسئله، به خاطر تأثیر عمیق تشکیل خانواده در تربیت انسان، در رشد فضایل، در ساخت و ساز انسان سالم از لحاظ عاطفی، رفتاری، روحی و تربیتهای بعدی.( خطبه‌ی عقد مورخه‌ی۱۳۷۹/۴/۲۹ ) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃