eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11.5هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷 - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒6️⃣ تطبیق وقایع قرآنی در سیر انسانی (صفحه ۳۲) "بخش اول" ✍️همچنان‌که گفتیم باید تمامی آیات قرآن را از بدو تا ختم آن در نفس و اطوار وجودی و شئون اطوار آن پیاده نمود. به عنوان مثال یکی از آیاتی که اشاره مستقیم به ذبح خُلق و خوهای ناشایست و کندن و نابود نمودن آنها از حریم دل دارد؛ آیۀ ۲۶۱ سوره مبارکه بقره است که از جانب ابراهیم خلیل چنین حکایت می نماید: ▪️وإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِنْ ۖ قَالَ بَلَىٰ وَلَٰكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي ۖ قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَىٰ كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا ۚ وَاعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ▪️و چون ابراهیم گفت بار پروردگارا به من بنما که چگونه مردگان را زنده خواهی کرد، خداوند فرمود : باور نداری؟ گفت آرى باور دارم لکن می‌خواهم تا به مشاهده آن، دلم آرام گیرد. 🔸خداوند فرمود: چهار مرغ بگیر و گوشت آن‌ها به هم درآمیز نزد خود، آن‌گاه هر قسمتی بر سر کوهی بگذار، پس آن مرغان را بخوان تا بسوى تو شتابان پرواز کنند و آن‌گاه بدان که خداوند بر همه چیز توانا و به حقایق امور عالم داناست. 🔸همانگونه که در ظاهر آیه شریفه آمده است جناب ابراهیم علیه السلام در این کریمه خواست تا حقیقت اسم شریف "محیی" را مسّ نموده و در مقام شهود آن برآید؛ لذا از حق متعال چگونگی احیاء را طلب کرد که "رب أرِنِی کَیفَ تُحیِ المَوتی"، لذا به حضرتش گفته شد؛ چهار مرغ که عبارتند از کرکس و اردك و طاووس و خروس را بگیر و پاره پاره کن و گوشت‌هاى آن‌ها را در هم بنما و بالاى هر کوهی قسمتی از آن را بگذار، سپس آنها را بخوان تا به سوی تو شتابان پرواز کنند. 🔸حضرت این چهار مرغ را تهیّه کرد و آنها را در هم کوبید و با هم مخلوط کرد و بالاى ده قلّه کوهی نهاد، سپس آن‌ها را صدا زد و این ذرات درآمیخته، از هم تفکیک شدند و هر یک از آن چهار تا، بار دیگر تشکیل شده و به سوی حضرتش پرواز کردند. 🔸اگر چه اکنون درصدد انکار تحقّق چنین قضیه‌ای در خارج نیستیم چرا که از نظر عقلی وقوع قضایایی از این قبیل ممکن بوده و استحاله عقلی ندارد، زیرا انسان کامل، صاحب ولایت کلیه است و وى را دست تصرّف بر ماده کائنات است. 🔸اما با توجه بدین اصل که قرآن، صورت کتبیۀ انسان کامل است و تمامی آیات آن حکایت از احوال گوناگون سالک اِلی‌الله در سیر صعودی دارد؛ عمده آن است که اهتمام وافر به دریافت تفسیر انفسی آیات داشته باشیم. ✴️ - صفحات ۳۲ و ۳۳ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله ) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷 - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒6️⃣ تطبیق وقایع قرآنی در سیر انسانی (صفحه ۳۲) "بخش دوم" ✍️در حدیثی از صادق آل محمد- صلی الله علیه و آله و سلم -می‌خوانیم که آقا فرمودند: حیوانات صور و مُثُلِ اعمالِ شما هستند. فی‌المثل باید دید هر یک از انواع اربعۀ مذبوحه که عبارت بود از کرکس و اردك و طاووس و خروس حاوی چه خصائصی است که در آیۀ شریف، امر به ذبح آنها شده است! 🔸به تعبیر دیگر هر یک از این حیوانات بیان‌گر چه خُلق و خوی زشتی هستند که حق متعال به پیغمبر خود دستور ذبح و نابودی آنها را صادر می‌نماید! با مطالعه و تأمل در خصوصیات این حیوانات دانسته می‌شود که هر کدام از اینها حاوی صفاتی هستند که وجود آنها در انسان، رذیله به حساب آمده و او را مستحقّ عقاب خواهد ساخت. 🔸مثلاً صفت بارز خروس، شهوترانی است که وجود آن نشانه‌ی افراط در شهوت است و در انسان رذیله بشمار می‌آید. و یا اینکه خصوصیت غالب بر طاووس، میل به زر و زیور و نقش و نگار و زیبایی و تجملات دنیایی و کبر و خودخواهی است که باز هم وجود آن در انسان، از خصائص ناپسند بشمار می‌آید. 🔸همچنین است صفاتی چون لجن‌خوری و مرده‌خواری که به ترتیب در حیواناتی چون اردك و کرکس نمودِ بیشتری دارد و هریک از آن‌ها در انسان، مانع از رسیدن او به کمالات لایق انسانی می‌شود. لذا باید هر یک از این صفات را در خود کُشت؛ تا بال‌های طیران به عالم قدس گشوده شود. ✍️حضرت مولی -روحی فداه - در باب دوم دفتر دل اشاره به حقایق مذکور دارند، آنجا که می‌فرمایند: ▪️برای مسّ سرّ اسم محیی بخواهد از خدایش کیف یحیی ▪️باذن او بیابد رهنمون را بگیرد چهار مرغ گونه گون را ▪️چه مرغان شگفت پر فسوسی ز نسر و بط و طاووس و خروسی ▪️نماید هر یکی را پاره پاره به هر کوهی نهد جزیی دوباره ▪️ بخواند نام آنان را به آواز كه دردم هر چهار آيد به پرواز ▪️ترا هر چار مرغ اندر نهادست كه روحت از عروجش ‍ اوفتادست ▪️ ترا تا خسّت نفس است بطّى كه با لاى و لجن ، در بحر و شطّى ▪️همى جوشد ز شهوت ، ديك، دانى زخارف آن ِطاووس است و آنى ▪️ چو نسرى ، كركس مردار خوارى ببين اندر نهاد خود چه دارى ▪️بكش اين چار مرغ بى ادب را كه تا يابى حيات بوالعجب را ⭕️توضیح: ▪️ نسر: کرکس ▪️ بط : اردک ✴️ - صفحات ۳۴ و ۳۵ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله ) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
جلسه بیست و پنجم نامه_ها برنامه_ها.mp3
18.56M
♦️♦️ 🔸 جلسه بیست ‌و پنجم « شرح نامه ها برنامه ها »( جلسه پایانی ) 🔸 ظهر بیستم ماه رمضان۱۴۲۷ ق (شنبه۲۲ مهر ۱۳۸۵ ش) - مسجد جامع تجریش تهران 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
15.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 امام موسی کاظم ، امام رضا ، امام جواد ، امام هادی صلوات الله علیهم اجمعین 🍃🌸 🌷روز چهارشنبه 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
🌸🍃 (مدظله العالی) : 🌷 همدیگر را بهشتی کنید! 🔸ازدواج و اختیار همسر، گاهی در سرنوشت انسان مؤثر است. خیلی از زنها هستند که شوهرانشان را بهشتی می‌کنند. خیلی از مردها هم هستند که زنهایشان را بهشتی می‌کنند. عکس آن هم هست. اگر زن و شوهر این کانون خانوادگی را قدر بدانند و برای آن اهمّیت قائل باشند، زندگی، امن و آسوده خواهد شد و کمال بشری برای زن و شوهر در سایه‌ی ازدواج خوب ممکن خواهد شد. (خطبه‌ی عقد مورخه‌ی ۱۳۷۵/۲/۱۰ ) 🔹گاهی هست که مرد در فعالیتهای زندگی سر ِدو راهی می‌رسد. انتخاب باید بکند یا دنیا را و یا راه صحیح و امانت و صداقت را، یکی از این دو تا را باید انتخاب کند؛ این جاست که زن می‌تواند او را به راه اول یا به راه دوم بکشاند. متقابلاً، طرف عکس آن هم هست. شوهرها هم در مورد همسرانشان می‌توانند این طور تأثیرات را داشته باشند. سعی کنید باهم این طور باشید. هر دو کوشش کنید که متدیّن، در راه خدا، در راه اسلام، در راه حقیقت، در راه امانت و صداقت، نگهدارید و مانع از انحراف و لغزش شوید.( خطبه‌ی عقد مورخه‌ی ۱۳۷۹/۱۲/۲۱ ) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃