eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بسم الله الرحمن الرحیم🔰 🌸🌸 📝 ( ) ✅مرحله اول مزاج شناسی افراد ،حسب رویت ظاهری بود :👇👇 🔅درخصوص هیکل 🔅حرکات ، سکنات و فعالیت ها ، تند و کند و آرام 🔅رنگ پوست 🔅پوست از لحاظ خشکی و نمناکی 🔅مقدار و نوع رویش مو در بدن ✅ مزاج شناسی در مرحله دوم:👇👇 ♻️مرحله پرسش و پاسخ: ↩️ مرحله دوم از شناسایی مزاج که بیشتر مشخص کننده مزاج حاکم فعلی بربدن است . شامل پاسخ به سوالات است تا آنچه را که در مرحله اول که رویت بصری مشخص گردید، مستحکم نماید. 🔸در مرحله اول مابه مزاج جبلی و پایه فرد آگاهی می یابیم و تاحد زیادی نیز به مزاج حاکم فعلی . اما در این بخش با سوالات مختلف سعی بر کشف مزاج حاکم فرد می نماییم. 🔸چه آنکه مهمترین اصل دربحث پیشگیری و درمان ، مزاج حاکم و فعلی افراد است .تابر اساس مزاج حال افراد، ضروریات سته ،پرهیزات یا درمان مناسب تجویز شود. 🌸 ۱- گرمی و سردی بدن: ↩️ در این مرحله از فرد سوال کنید عمدتا شما درطی سال درگرما راحترین یا درسرما ؟ یعنی هوای گرم رو بیشتر دوست دارید یا هوای گرم را؟ 🔸انچه واضح است افراد دارای طبایع گرم صفراویها و دمویها بعلت گرمای درونی میل به خنک شدن دارند. پس هوا و شرایط خنک را می پسندند. 🔸اما دو گروه دارای طبایع سرد ، سودایی ها و بلغمی ها ، به علت سردی بدن دوستدارگرمی می باشند تا کمبود گرما را در خود جبران نمایند . 🔸لذا عمدتا مشاهده می کنید افراد دارای طبایع گرم، نسبت به گروه طبایع سرد ،میل به پوشیدن لباسهای گرم ندارند و چه بسا درهوای سرد با یک لباس نازک یا ، آستین کوتاه مشاهده میشوند. ↩️ اما در طبایع سرد ، این این افراد برای حفظ و افزایش حرارت غریزی بدن ، محتاج لباسهای گرم می باشند و درصورت افزایش بیش از اندازه سردی ِدربدن و غلبه سردی (غلبه بلغم یا سودا )خواهید دید فرد حتی درتابستان لباس گرم می پوشد و زمانی که همه، محتاج به سرمای کولر می باشند وی بدنبال جای گرم می گردد. ↩️ تعریق بدن در طبایع بدنِ خشک یعنی سودایی ها و صفراوی ها بعلت کمبود رطوبت دربدن زیاد عرق نمی کنند وگاها حتی فعالیت بدنی نیز عرق کمی بر پوست آنها نمودار میشود. 🔸اما دو گروه دموی و بلغمی دارای شرایط متغیری نسبت به دو گروه فوق دارند ؛ چه آنکه این دو گروه در بدن خود دارای رطوبت قابل میباشند. 🔸 اما باید دانست فرق تعریق دموی با بلغمی آن است که دموی چون رطوبت زیادتری در بدن دارند گاها حتی بدون فعالیت و صرفا در معرض هوای گرم قرار گرفتن، شروع به تعریق می کنند. چنانکه در این زمان گرما به سمت بیرون متمایل میشود و روزنه های پوست راباز نموده و همراه حرکت خود رطوبت را نیز به بیرون منتقل می کند. ↩️ اما در بلغمی ها به علت کمبود حرارت درونی ،صرفا زمانی تعریق صورت می پذیرد که به هر علتی مانند فعالیت و ورزش ،حرارت درونی زیاد گردد. ✅ در هرصورت آنچه واضح است ،بلغمی ها نسبت به دموی ها کمتر عرق می کنند و مهم‌تر آنکه عرق دموی ها درلمس گرم و عرق ِبلغمی ها درلمس سردتر است. 🔸بدون وجود شرایط و عوامل دیگر مانند سردی و باد و . . . . این مقایسه باید انجام پذیرد . 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 حضرت خاتم الأنبیاء ، محمّد مصطفی (ص) در روز شنبه « یوم الرسول الاعظم (ص) » 🌸 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
🌸🍃 (مدظله العالی) : ✳️ سنت پیامبر: ازدواج به موقع 🔸روایت معروفی داریم که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده‌اند: نکاح سنت من است. البته این سنت آفرینش است، سنت میان انسانها و همه اقوام و ادیان است. پس چرا فرموده‌اند سنت من؟ چه اختصاصی وجود دارد؟ شاید از این جهت باشد که اسلام بر این امر تأکید بیشتری ورزیده و این تأکید در ادیان الهی دیگر کمتر است. شما ملاحظه می کنید این تأکیدی که اسلام بر ازدواج کرده در این مکاتب اجتماعی و فلسفه‌های رایج اجتماعی و سیاستهای معمولی دنیا، وجود ندارد. اسلام اصرار دارد که پسرها و دخترها در همان سنینی که برای ازدواج آماده‌اند ازدواج نمایند.( خطبه‌ی عقد مورخه‌ی ۱۳۷۹/۶/۲۸ ) 🔸نکاح، علاوه بر یک تقاضای طبیعی، یک سنت دینی و اسلامی نیز هست. بنابراین خیلی آسان است که کسی از طریق این اقدام و عمل که طبیعت و نیاز او آن را ایجاب می‌کند، ثواب هم ببرد؛ چون سنت است و به قصد ادای سنت پیامبر و اطاعت امر ایشان به این امر اقدام نماید.(خطبه‌ی عقد مورخه‌ی ۱۳۷۶/۱۱/۹ ) 🔸ازدواج یک سنت طبیعی و الهی است. این را پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به سنت خودشان تعبیر می‌کنند. معنایش این است که در اسلام بر روی این مسئله تأکید ویژه‌ای شده. چرا؟ به خاطر اهمیت این مسئله، به خاطر تأثیر عمیق تشکیل خانواده در تربیت انسان، در رشد فضایل، در ساخت و ساز انسان سالم از لحاظ عاطفی، رفتاری، روحی و تربیتهای بعدی.( خطبه‌ی عقد مورخه‌ی۱۳۷۹/۴/۲۹ ) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ۴۳ 🌹 🌷احوال غافلین 🔸اوایل سوره‌ی یس، در باره‌ی این آیه، حرفی است، نکته‌ی خوبی است 🔹انّا جَعَلنا فی اَعناقِهِم اَغلالاً فَهِیَ اِلَی الاَذقانِ فَهُم مُقمَحُون وَ جَعَلنا مِن بَینِ اَیدیهِم سَدّاً و مِن خَلفِهِم سَدّاً فَاَغشَیناهُم فَهُم لایُبصِرون" ( ۹ و ۱۰ سوره یس ) 🔸در گردن این محجوبین، بیچاره مردم محجوب، زنگ گرفته‌ها، هرزه‌ها و ولگردها، در گردنشان غل است. 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍀🍂🍀🍂🍀 🍂🍀
✨✅ خلاصه و زبده‌ی مباحث مطرح شده در جلسه بیست و چهارم《 تکثیر نسل پاک شیعه 》 ششم آذر ماه ۹۹ ✨💠 🌸 با افاضات استاد صمدی آملی⬇️⬇️ ( بخش سوم )
♦️5_ بعضی از رفتارهای جوانان، نشان‌گر سلامت آنان است 🔸وسایل ارتباطی‌ همچون اینترنت، موبایل، ماهواره و ... اسباب تهییج شهوت جوانان شده است امّا باید توجه داشت که خود این تهییج شهوت، علامتی است که نشان می‌دهد الحمدلله اجتماع ما سالم است. 🔹فرض کنید عضوی از بدن دچار بیماری شده است. اگر این بیماری با درد همراه باشد درست است که برای بیمار سختی دارد امّا این را هم بشارت می‌دهد که این عضو، سالم است و اعصاب آن به درستی کار می‌کند منتها فعلاً عارضه‌ای برایش پیش آمده که باید آن را برطرف کرد. 🔸اگر عضوی که بیمار است به درد نیاید و نقصی که فعلاً به آن دچار شده است را اعلام نکند، ما به دنبال درمان این عضو نخواهیم رفت و در نتیجه آن عضو کم‌کم فاسد می‌شود و از بین می‌رود. 🔹این‌که می‌بینیم دخترها و پسرهای ما در خیابان می‌آیند و زیبایی‌های خود را نشان می‌دهند و به تعبیری می‌گوییم بدحجابی و بی‌حجابی می‌کنند و به دنبال همدیگر می‌گردند، گرچه این یک درد و نقصی است که بر ما وارد شده امّا خود این درد، علامتِ سالم بودن اجتماع است و این‌که جوانان ما از درون، میل به ازدواج و پیدا کردن جفت دارند. پس از این جهت باید خوشحال باشیم چرا که اگر عقیم باشند و اصلاً میلی به همدیگر نداشته باشند، درست است که به خیابان نمی‌آیند و اشتباهی انجام نمی‌دهند، امّا این، به منزله‌‌‌ی آن است که بیمار هستند ولی عضو بیمار، درد ندارد. 🔸منتها باید به این دختران و پسران عزیزمان که مقداری بی‌احتیاطی می‌کنند آگاهی و توجه دهیم که شما برای شهوت‌رانی آفریده نشده‌اید. اما این شهوتی که الان در آن‌ها ظهور کرده برای ما نعمت است زیرا می‌فهمیم که این عزیزان سالم هستند و عقیم نیستند. 🔹وقتی دختری به دنبال پسری می‌گردد، معنایش این است که طبق روال فطری و طبیعی، خواهان جفت است و این خلاف نیست منتها باید راه درست را به او نشان داد. 🔸🔸 🔹 🔹 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
♦️6_ خلقت انسان بر اساس ازواج و طبع جفت‌خواهی است 🔸این‌که جوانان ما در اجتماع، خود را اظهار می‌کنند و بی‌حجابی زیاد شده و دختر و پسر به دنبال همدیگر می‌روند و یا در فضای مجازی با هم ارتباط می‌گیرند، درست است که این روابط، نامشروع است و دارای عیوب و نقائص زیاد و دردی برای اجتماع ماست؛ امّا وقتی از جنبه‌‌ی تکوینی و فطری به این مسأله نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که خودِ این درد به ما توجه می‌دهد که الحمدلله دختران و پسران ما سالم هستند و خداوند این‌ها را بر اساس اَزواج آفریده و طبع جفت‌خواهی در آن‌ها وجود دارد. 🔹همین که خودِ این فضای مجازی و موبایل و امثال این‌ها به جوانان انگیزه می‌دهد و به تعبیری مُهیّج شهوت می‌شود، نشان‌دهنده این است که الحمدلله دخترها و پسرهای ما ناقص نیستند و قوه شهوت در آن‌ها زنده است. چون گاهی ممکن است در دوران بارداری مادر و یا هنگام بازی‌های دوران کودکی، این قوه معیوب گردد. "سبحان الّذی خَلَقَ الأزواجَ کلّها" (یس_۳۶) 🔸علاوه بر این گروه از جوانان، دخترها و پسرهایی هم داریم که خود را اظهار نمی‌کنند و به دنبال جنس مخالف نمی‌گردند که این از دو حال خارج نیست: ▪️یا قوّه‌‌ی شهوت دارند و سالم‌اند امّا عفت و حیای‌ آن‌ها باعث می‌شود که خود را کنترل کنند و ارزان نفروشند که این‌ها از بهترین دختران و پسران اجتماع ما هستند. ▪️و یا این‌که چون قوّه‌‌ی شهوت در آن‌ها به طور صحیح محقّق نشده؛ عقیم هستند و در ازدواج ضعف دارند لذا نمی‌توانند جفت‌خواهی کنند. در واقع این مسأله به جهت عفیف بودن آن‌ها نیست بلکه از باب سالبه به انتفاع موضوع است یعنی اصلاً میلی در آن‌ها وجود ندارد و آن میل، تخدیر شده است. به عبارت دیگر از جنبه پزشکی قدرت ازدواج و انجام فعل را ندارند که باید به این‌ها توجه شود. 🔸🔸 🔹 🔹 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
♦️7_ نیازهای شهوانی جوانان، آمادگی آن‌ها را برای ازدواج نشان می‌دهد. 🔸شبیخون فرهنگی دشمن که متأسفانه بر نود یا نود و پنج درصد جوان‌های ما تأثیر گذاشته، گرچه برای ما سخت است و جوانان‌ ما در معرض انحراف واقع می‌شوند امّا از طرفی همین امر برای ما خوشحال کننده است. زیرا این امر نشان‌دهنده این است که این نود و پنج درصدی که تحت تأثیر شبیخون فرهنگی دشمن در فضای مجازی، موبایل و اینترنت قرار گرفتند، آمادگی برای ازدواج دارند و از جنبه‌ی جسم، روان و احساس، صحیح و سالم‌اند و قوّه‌‌ی شهوت و آلاتِ تلقّی و تلاقی‌ِ آنان، در صحّت کامل است. 🔹همان‌گونه که وقتی دشمن در هشت سال دفاع مقدس به ما حمله کرد چون بیش از نود درصد مردم، دارای قوه غضبیّه و قهریّه بر علیه دشمن بودند، توانستند وارد عرصه شوند و اگر این قوّه را نداشتند نمی‌توانستند بر دشمن پیروز شوند و به راحتی در اختیار او قرار می‌گرفتند؛ پس وقتی شهوت جوان‌های ما تهییج می‌شود، معنایش این است که الحمدلله جوان‌های ما سالم‌اند و زمینه ازدواج را دارند و این، بهترین علامت است که پدران و مادران به فکر ازدواج فرزندانشان باشند. 🔸اینکه می‌ترسید برای فرزندان‌تان موبایل، تبلت، اینترنت و .... بخرید و یا در خانه ماهواره نصب کنید، همین ترس، علامت سلامت آن‌هاست. منتها باید به آن‌ها توجه داد که از این ابزارها درست استفاده کنند. پس نتیجه می‌گیریم که اجتماع ما به لطف خدا در این بخش سالم است. 🔸🔸 🔹 🔹 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
♦️8_ باید قوّه‌‌ی عاقله‌‌ی جوانان را از طریق معارف عقلیه و معارف علمی و برهانی تقویت کرد. 🔸پدران و مادرانی که نگران هستید فرزندتان از طریق فضای مجازی، موبایل و امثال این‌ها به اشتباه بیفتد و ارتباط ناسالم برقرار کند، اتفاقاً این ترس شما نشان‌دهنده این است که فرزندتان از جنبه شهوت، سالم و آماده برای ازدواج و همسرداری است. اگر عاقل باشید برنامه‌ریزی می‌کنید که این تشنگی‌، از راه طبیعی جواب داده شود نه این‌که موبایل را از دستش بگیرید، تبلت به او ندهید و ارتباطش را با همه جا قطع کنید. 🔹چون وقتی قوّه‌‌ی شهوت او سالم باشد، به هر صورتی که شده ولو از طریق قوه خیال، خود را اِقناع می‌کند و به دنبال اِطفاء شهوت می‌رود. پس بیاییم از طریق فرهنگ‌، عقاید، مقدّسات، معارف و مسائل علمی‌مان او را در مقابل این حملات، ضدّ ضربه بار بیاوریم و واکسینه کنیم. 🔸بعضی‌‌ها به ما می‌‌گویند: آقا من مواظب فرزندم بودم، او را به مسجد می‌بردم و نماز می‌خوانْد امّا وقتی به دانشگاه رفت دست از نماز برداشت و امثال این‌ها. 🔹این نشان می‌دهد که شما نتوانستید فرزند خود را در مقابل شُبهاتی که در دانشگاه به او هجوم آورده، واکسینه کنید. صرفاً او را به مسجد بردید و شاید هم به زور پای منبر نشاندید و آن منبری هم یک سری حرف‌های اقناعی زد؛ در حالی‌که پسران و دختران ما حرف‌های برهانی می‌خواهند. چون فرزندان ما قوّه‌‌ی عاقله دارند و عقل را باید با برهان، جواب داد نه اِقناعیات و صرف موعظه‌. 🔸معمولاً موعظه، خطابیات است و خطابیات هیچ‌گاه عقل را سیراب نمی‌کند. عقل با حقایق عقلیّه و معارف علمی برهانی، قانع می‌شود. 🔹فرزندتان را به مسجد بردید و حسین حسین کرد امّا مفاهیم عاشورا را درست به او تفهیم نکردید. همین امر موجب شد نتواند در مقابل شبهات، جوابگو باشد چون عقل او از نظر علمی، تقویت نشد و لذا زود ضربه خورد. 🔸الحمدلله دختران و پسران ما از جنبه تعقّل، قدرت فهم دارند منتها باید آن‌ها را سیراب کنیم. این‌که دختران و پسران ما در مقابل شبهات، منفعل و آسیب‌پذیرند، گرچه برای ما سخت است امّا این امر بیان‌گر آن است که آنان قوّه‌‌ی عاقله‌‌‌ی فعال دارند که به دنبال فهم است و برهان می‌خواهد. این شبهات فعلاً بر این اساس که عقلشان قوی نشده، آن‌ها را از پا درآورده و ما باید عقل‌شان را تقویت کنیم. 🔸🔸 🔹 🔹 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
♦️9_ ضعف اعتقادی جوانان، نتیجه‌‌ی مسلّح نشدن آنان به معارف و مسائل برهانی و عقلی است. 🔸باید به جوانان عزیز غذای عقلی بدهیم. این‌گونه نباشد که مثلاً تا دانشجویی به استاد دانشگاه در بخش معارف دینی، اشکال کرد حتّی اشکال تند و تیز، آن استاد فوراً بگوید شما کافر هستی، این چه مسائلی است مطرح می‌کنی یا به او نمره ندهد. نخیر. دقت کنید این‌گونه با عقل نجنگید؛ قوه عاقله، قدرت فهم و حس کنجکاوی را خدا در او قرار داده است. 🔹متأسفانه هم پدرها و مادرها در مورد جوانان قصور کردند و نتوانستند آن‌ها را از نظر عقلی، اِقناع کنند و هم روحانیت در منبرها. 🔸نتوانستیم در مسائل تبلیغی جوانان را تا قبل از رفتن به دانشگاه، مسلّح به معارف و مسائل برهانی عقلی کنیم؛ در نتیجه ضعیف بار آمدند و فقط در حدّ همان رشته تحصیلی‌شان برای ورود به دانشگاه، اطلاعاتی دارند امّا از مسائل دینی جز تعبّداتی که از پدر و مادر گرفتند؛ چیزی نمی‌دانند و عقل‌شان تغذیه نشده است و از جنبه فکری قوّت ندارد. لذا به راحتی ضربه‌پذیر می‌شوند و دست از معتقدات خود برمی‌دارند و پدر و مادرشان را افرادی بی‌سواد و بی‌عقل در نظر می‌گیرند که تحت تاثیر آخوندها، ساده‌لوحانه چیزهایی را پذیرفتند و مثلاً نمازخوان شدند! قائل به این می‌شوند که دیگر ما پیشرفت کردیم و فهمیدیم که حرف‌های آخوندها اساس ندارد! 🔹این جوانان عزیز باید توجه کنند که حرف‌های آخوندها اساس دارد منتها متاسفانه نتوانستیم آن اساس عقلی را به شما ارائه دهیم و شما را تغذیه علمی کنیم. پس نقائصی که در اجتماع از طریق شبیخون فرهنگی و یا قتل‌عام فرهنگی وارد شده، نشان می‌دهد که الحمدلله جوانان ما از جنبه‌‌ی عقلی در حدّ بسیار خوبی هستند و قدرت فهم دارند و اگر هم بی‌احتیاطی‌هایی از جمله بی‌حجابی و ارتباطات نامشروع رخ می‌دهد، به ما علامت می‌دهد که جوان‌هایتان سالم‌ و سرزنده‌اند و عقیم نیستند منتها شما نتوانستید آن‌ها را در دوران انعقاد نطفه، بارداری، شیرخوارگی و همین جور تا دانشگاه درست تغذیه کنید. 🔸گرچه زحمت کشیدید و سعی کردید نماز بخوانید و قرآن بخوانید؛ این‌ها همه درست، ولی اگر صرفاً قرار بود با این‌ها به کمال برسیم دیگر نیازی به قوّه‌‌ی عاقله نداشتیم و از مادر که به دنیا می‌آمدیم همه کامل بودیم. امّا وقتی به ما قوای گوناگون از جمله: عاقله، واهمه، خیال، باصره، سامعه و... می‌دهند، معنایش این است که شما باید از طریق این قوا خودت را بسازی. 🔹همه‌ی آن نماز خواندن‌ها و قرآن خواندن‌ها قطعاً روی فرزند شما اثر می‌گذارد امّا در کنار این‌ها حتماً باید تغذیه عقلی و علمی هم بشوند و عقل آن‌ها شکوفا شود. 🔸🔸 🔹 🔹 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
جلسه بیست‌ودوم نامه‌ها برنامه‌ها.mp3
15.43M
♦️♦️ 🔸 جلسه بیست ‌ودوم « شرح نامه ها برنامه ها » 🔸 ماه رمضان ۱۳۸۵ ش - مسجد جامع تجریش تهران 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 حضرت سیّد الاوصیاء ، امیرالمؤمنین ، علیِّ الوصی ، ابوتراب علیه السلام ، در روز یکشنبه🌷 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 حضرت سیّدتنا فاطمة الزهراء ، صدیقة الشهیدة ، عصمة الله الکبری و حجة الله علی الحجج سلام الله علیهم اجمعین، در روز یکشنبه🌸 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃 (مدظله العالی) : 🔸نگذاریم کاهش پیدا کند، نگذاریم جمعیّت جوان کاهش پیدا کند، موالید را افزایش بدهیم؛ دوم :ایجاد ثروت پایدار برای کشور؛ این دو کار باید انجام بگیرد. 🔸اینکه بنده نسبت به و مسئله‌ی و مانند این‌ها ، این همه اصرار میکنم، معنایش این است؛ یعنی اگر چنان‌چه به این مسئله بی‌توجّهی بشود -که متأسفانه در بُرهه‌ی طولانی‌ای بی‌توجّهی شده- اگر این بی‌توجّهی ادامه پیدا کند و همه به فکر فرزندآوری نیفتند و این حرکت عظیمی که در کشور لازم است انجام بگیرد، انجام نگیرد، بیست سال آینده -که مثل برق خواهد آمد؛ بیست سال زمان زیادی نیست- وارد یک مسیری خواهیم شد که دیگر کار برایمان بسیار مشکل خواهد شد. ۱۳۹۸/۰۸/۲۸ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️۵♦️ 🌷دائماً طاهر باش؛ عیوب دیگران را ساتر باش! 🔸يكی از اسمای حُسنای الهی اسم شريف « طاهر » است، خب تو هم طاهر باش. 🔹يكی از اسماء الله « ناظر » است، تو هم ناظر باش منتهی وقتی می‌خواهی ناظر باشی به حال خويشتن ناظر باش. 🔸در خودت نظر كن و عيوب ديگران را ساتر باش. ✳️ استاد صمدی آملی، شرح نامه ها برنامه ها - جلسه۱۰ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹