eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 🌺 حضرت وصیّ امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام): خداوند سبحان آنها (آفریده‌‌ها) را دلیلِ ربوبیّت و پروردگاری خود ساخت و شواهدی بر نهان بودنِ خود، نمودزیرا پدید آمدنِ آنها، نشان از حُدوثِ آنها دارد؛ و وجودشان، نشان از عدم و نبود آنان. نقل و انتقال آنها از جایی به جای دگر، خبر از زوال پذیری‌‌شان می‌‌دهد. با افول و غروبِ خود، اعلام می‌‌نمایند که آفریننده‌‌ی آنها را غروب و افولی نیست.[۱] 🌺 حضرت عِصمةُ الله الْکُبری، فاطمه (سلام الله علیها): از خدا آن‌‌گونه که شایسته است بترسید. و از دنیا نروید مگر آن‌که مسلمان باشید. خدا را در آنچه امر یا نهی کرده اطاعت نمائید، که همانا فقط دانشمندان از خدا می‌‌ترسند. [۲] 📗 منبع: [۱] تُحفُ العقول، ابومحمد حرّانی، ترجمه صادق حسن‌‌زاده، صفحه ۱۰۷ [۲] فرهنگ سخنان فاطمه زهراء(س)، محمد دشتی، صفحه ۹۰ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌸🌹🍃🌹🌸🍃
♦️بیان حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) در مورد . 🟢 لفظ "کلّی" در اصطلاح منطق و فلسفه به اشتراکِ لفظی بر چند معنی اطلاق می شود. از آن جمله کلّی منطقی، کلّی طبیعی، کلّی عقلی. 🟡 بیانش این که هر لفظ که مفهوم آن اقتضاء شرکت نمی کند آن را "جزئی" گویند مانند زید. و اگر اقتضای شرکت بکند آن را "کلّی" خوانند مانند انسان. و به عبارت دیگر اگر مفهوم فرض صدق آن بر کثیرین ممتنع باشد"جزئی" است و الاّ "کلّی". 🟢 کلّی به این معنی را در کتب عقلی، کلّی منطقی گویند. و طبایع اشیاء چون طبیعت انسان که در افراد انسان خارج نیز متحقق است، و طبیعت حَجَر که در اشخاص حَجَر موجود است، و همچنین طبیعت آب و خاک و آتش و بیاض و سواد که هم در افراد خودشان موجودند آن را کلّی طبیعی خوانند. 🟡 و کلّی طبیعی موصوف به کلّی منطقی را کلّی عقلی گویند مانند انسان کلّی. ♦️ تبصره: کلّی را جز معانی سه گانه فوق معنی دیگر است که در کتب حکمت متعالیه به کار می برند و آن کلّی به معنی احاطه شمولی و سعه وجودی است. مثلاً وجود علّت نسبت به معلول خود وجود کلّی دارد. یعنی سِعه وجودی و احاطه شمولی دارد که آن سِعه و احاطه را وجودِ معلول ندارد و کلّی به این معنی از جرگه مفاهیم دور است.و در ذهن نمی آید و ظرف تحقق آن فقط متن خارج است، چنانکه کلّی عقلی و کلّی منطقی وِعاء ثبوت آنها فقط صُقعِ ذهن است و به هیچ وجه در خارج ذهن وقوع نمی یابد. 🔰 دروس / درس چهل و نهم/ ص۱٩٢-۱٩٣ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌷🌹🍃🌹🌷🍃
🌺 بیان حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) درباره . 🌼 آن که "مَن عَرفَ نَفسه فَقد عَرَفَ رَبّه" را درست فهم کند، جمیع مسائل اصیل فلسفی و مطالب قویم حکمت متعالی و حقایق متین عرفانی را از آن استنباط تواند کرد، لذا معرفت نفس را مفتاح خزائن ملکوت فرموده اند. 🌸 پس برهان شرف این گوهر یگانه، اعنی جوهر نفس، همین مأثور شریف "من عرف" بس است. 🔰 در /فراز بیست و شش/ ص۱۱- ۱٢ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 حضرت علامه حسن‌‌زاده(رضوان الله تعالی علیه) : 🌸 اهَمّ معارف در معرفت و وسائط فیض الهی، انسانی است، بلکه معرفت نفس، قلب و قُطب جمیع مباحث حکمیّه و محور تمام مسائل علوم عقلیّه و نقلیّه و اساس همه‌‌ی خیرات و سعادت و معرفتِ آن اَشرف معارف است. 🌼 غایتِ حرکت ایجادی، ظهور حق در مظهر تامّ مطلق، شامل جمیع جزئیّاتِ مظاهر است و آن انسان کامل است و این اِطلاق سعه‌‌ی وجودی است که حاوی همه‌‌ی شئون است. 📘 کتاب ، صفحه ۸ و ۵۷ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌷🌹🍃🌹🌷🍃
NAHJ 2-402-1-5.mp3
11.89M
🔰 فایل صوتی سخنرانی استاد صمدی آملی ( حفظه الله ) 🔶 ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ ق 🔷 جلسه دوم ➖ ۱۴۰۲/۱/۵ (شب چهارم ماه رمضان ) ✅ موضوع : شرح رساله ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ 💠 آمل - مسجد حضرت علامه حسن زاده آملی ( ره) ................................ 🌐مجموعه فرهنگی قائم(عج) آمل 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/4169334897C0926095398
🌺 حضرت علامه حسن زاده آملی(قدّس سِرّه) 🌟 مقدمات شش گانه . 1️⃣ اولیّات : قضایایی هستند که در آنها مجرّدِ تصوّرِ موضوع و محمول در ایقاع حکم، کافی بُوَد. 2️⃣ مشاهدات : که حسّیّات و محسوسات نیز گویند ؛ قضایایی است که مجرّدِ تصوّرِ موضوع و محمول در ایقاعِ حکم، کافی نَبُوَد، بلکه محتاج به واسطه‌‌ی حس است. 3️⃣ مجرّبات : قضایایی است که حکم عقل در آنها، به واسطه‌‌ی تکرّر مشاهده بُوَد. 4️⃣ حدسیّات : قضایایی هستند که حکم در آنها به واسطه‌‌ی قوّت و حِدَّتِ ذهن و انتقال سریع و دفعیِ آن باشد. 5️⃣ متواترات : قضایایی هستند که به خبر دادن و گواهیِ بسیار کس حاصل شود. 6️⃣ فطریّات : قضایایی هستند که قیاساتشان با آنهاست و عقل به واسطه‌‌ی آن قیاس، "که قضایا آن را با خویشتن دارند و از جهت وضوحِ آن، احتیاج به اکتساب نیست"، حکم و تصدیق به آنها می‌‌کند. 🔶 مقدمات هشت گانه‌‌ی قیاس که در صناعت خَمْس نامبرده شد: 1️⃣ مقبولات: مقدمات، اَعنی قضایایی است که از بزرگانِ عقل و علم و حکمت، اخذ و پذیرفته شده باشند و نه اوّلیّات‌‌اند و نه محسوسات. 2️⃣ مشهوراتِ به ظاهر: قضایایی است که به اوّل شنیدن چنین نمایند که مشهورند و چون به حقیقت بنگری مشهور نباشند. 3️⃣ مظنونات: قضایایی هستند که به غلبه‌‌ی گمان آنها را پذیرفته باشند و عقل روا دارد که بر خلاف آن باشند. 4️⃣ مشهورات، که آنها را مشهوراتِ به حقیقت می‌‌گویند در مقابل مشهوراتِ به ظاهر: قضایایی هستند که قاطبه و عامّه‌‌ی مردم یا گروهی خاص آن را بپذیرند، چه بعضی از مشهورات مَر همه‌‌ی مردم را یکسان بُوَد. 5️⃣ مسلّمات قضایایی است که خصم، یعنی دشمن معیّن طرف مقابل، مستدلّ آن را مُلتزَم شده و تسلیم کرده باشد یعنی بر آن گردن نهاده و پذیرفته باشد، پس طرف مقابل او چنین قضیه را حجّت سازد و بر اِلزام او به کار برد، خواهی حق یا مشهور یا مقبول باشد خواهی نباشد. و مسلّمات را وضعیّات نیز می نامند. و بدان که اگر تسلیم بر سبیل اِستنکار بُوَد آن قضایا را مُصادرات خوانند و اگر بر سَبیلِ مُسامَحت و طِیب نَفْس و حُسنِ ظَنّ بُوَد اصول موضوعه. 6️⃣ وهمیّات: وَهْم قوّه‌‌ای است در انسان دونِ عقل. طایفه‌‌ی مَشّاء انواع اِدراک را چهار قسم می‌‌‌دانستند، و آن احساس و تخیّل و توَهّم و تعقُّل است. 7️⃣ مشبّهات: مقدمات و قضایایی باشند که به حِیلَت ایشان را چنین کرده باشند که حق نمایند و با مشهور و یا مقبول و یا مسلّم، و نه چنین باشد. 8️⃣ مخیّلات: قضایایی هستند که مقصود در آنجا تخیّلاتی است در نَفْس، تا نَفْس از آنها مُتأثّر گردد، و تأثُّر موجبِ قبض و بسط، و قبض سببِ تَنفُّر، و بَسط علّتِ تَرغُّب. 🔰 دروس / درس صدو پانزدهم/ ص۴٧٢- ۴٧۰ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌷🌹🍃🌹🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام ♦️ ♦️ جلسه دوم - شبِ چهارمِ ۱۴۴۴ ه.ق ♦️ ۵ فروردین ۱۴۰۲ ش ✳️ قسمت اوّل ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۲ 🔸 عنوان رساله‌ی شریف "نَهجُ الولایة"ی حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) نشان می‌دهد که در حقیقت، راه شناخت و نَهجِ معرفت به وجود مقدّس حضرت بقیّةالله (عج)، همان راه ولایت است و انسان باید مسیر ولایت را طی کند تا توفیقِ معرفتِ انسان کامل برای او حاصل شود. 🔹 به عبارت دیگر باید وَلیُّ الله شد تا وَلیُّ الله را شناخت چرا که به صرفِ معرفتِ فکری، معرفتِ انسان کامل حاصل نمی‌شود. 🔸 ره‌آورد و نتیجه‌ی معرفت فکری، شناختِ مَعروف، از راه دور است که به تعبیر قرآنی، "اُولئکَ یُنادَونَ مِن مَکانٍ بَعیدٍ". 🔹 اگر بناست که انسان به معرفتِ حقیقیِ انسان کامل دست یابد، راهش این است که ولیّ الله شود تا بتواند ولیّ الهی را ادراک کند و شاید همین امر یکی از بطون معانی فَرَج، ظهور و قیام حضرت بقیّةالله (عج) به حساب آید. 🔸 ولیّ الله شدن نیز از طریق معرفت نفس حاصل می‌شود که در حقیقت، معرفت نفس، نَهْج و راهِ رسیدن به ولایت است. 🔹 مسأله‌ی بقا و دوام بدن عنصری، از جمله مسائل مهم مربوط به حضرت بقیّةالله (عج) است که حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) بعد از طرح این بحث در رساله‌ی "نهج الولایة"، برهانی بر امکانِ دوامِ بدن عنصری اقامه فرمودند. 🔸 وجودِ حضرت بقیّةالله (عج) با بدن عنصری در نشئه‌ی طبیعت، مسأله‌ای بسیار مهم و تقریباً بی‌‌‌بدیل است. 🔹 درست است که حضرت عیسای مسیح نیز با بدن عنصری‌شان در عالم طبیعت به سر می‌برند امّا به هر حال یک مقام انشائی در رابطه با خلقت و اصل تکوّن ایشان مطرح است در حالی که در خلقت حضرت بقیّةالله (عج)، بحث تَوالُد مطرح است نه تولّد یعنی از پدر و مادر بزرگواری به دنیا آمده‌اند. لذا وجود مقدّس ایشان، وجود بی بدیلی است. 🔸 خلقت حضرت عیسی (ع)، از باب انشاء عالم عقل در مقام همّتِ نفس ناطقه‌ی انسانیِ حضرت مریم (س) بود و بر اساس آیه‌ی "اِنَّ مَثَلَ عیسی عِندَ اللهِ کَمَثَلِ آدم"، مَثَل حضرت عیسی، مَثَل آدمی است یعنی در خلقتِ عیسای مسیح نیز همانند حضرت آدم (ع)، مقام انشاء به کار رفته منتها بر اساس ادامه‌ی آیه‌ که می‌فرماید "خَلَقَهُ مِن تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ کُن فَیَکون"، خلقتِ حضرت آدم (ع)، ابتدایش تدریجی است و بعد از آن، بحث مقام کُنِ الهی و انشاء دفعی مطرح می‌شود. 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌷🌸🌺🌸🌷
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام ♦️ ♦️ جلسه دوم - شبِ چهارمِ ۱۴۴۴ ه.ق ♦️ ۵ فروردین ۱۴۰۲ ش ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۲ تا دقیقه ۲۵ 🔸 مآخذ اصلی براهینی که در باب حضرت بقیّةالله (عج) اقامه می‌شود، متن آیات و روایات است که باید به بطون آن‌ها توجّه داشت و تَوَغُّل بسیاری در آن‌ها نمود چرا که فهم آیات و احادیث، کار دشواری است. 🔹 مرحوم جناب کلینی (ره)، ذیل "کتابُ الحُجّة"ی اصول کافی، بابی را مطرح فرمودند با عنوان "بابٌ فیما جاءَ أَنَّ حَدیثَهُم صَعبٌ مُستَصعَب" که در این باب، احادیثی را از جناب رسول الله (ص) و ائمه (ع) نقل می‌کنند که می‌فرمایند: "احادیث ما، صَعب و مُستَصعَب است" یعنی دشوار و پیچیده است. 🔸 و جناب مرحوم کلینی (ره) هم با توجّه به مضمون این دسته از روایات، عنوان این باب را چنین نامگذاری فرمودند. 🔹 هر دو لفظِ "صَعب" و "مُستَصعَب" در متنِ روایات این بخش به کار رفته است. کلمه‌ی "صَعب" به معنای دشوار است و هنگامی که به باب استفعال می‌رود و به صورت اسم مفعولِ "مُستَصعَب" در می‌آید، معنای لطیف‌تری پیدا می‌کند به این صورت که نه تنها احادیث این بزرگواران صاحب عصمت، صعب و دشوار است بلکه مُستَصعَب نیز هست یعنی ذات و شاکله‌ی فرمایشاتشان طلب می‌کند که در دشواری باشند. 🔸 بر این اساس اگر کسی می‌خواهد به دنبال فهم احادیث این بزرگواران راه بیفتد، باید اشتیاق و مِیل به فهمِ مسائلِ دشوار داشته باشد یعنی مُستَصعِب باشد. 🔹 به عبارت دیگر کسانی از احادیث اهل بیت (ع) سر در می‌آورند که رو به سوی فهمِ مسائل سخت و دشوار داشته باشند. افرادی که به دنبال فهمِ ساده و آسانِ مطالب هستند، هرگز نمی‌توانند احادیث پیغمبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را ادراک کنند چرا که به فرموده‌ی خودِ این بزرگواران، علمِ ایشان، غامِض، غابِر و مرموز است. 🔸 و لذا شیخ اکبر مُحیی الدّین ابن عربی درباره امام صادق (ع) می‌فرمایند "وَ هُو الَّذی غاصَ فی اَعماقِ اَغوارِهِ وَ یَتَکَلَّمُ بِغَوامِضِ الاَسرارِ وَ عُلومِ الحَقیقة وَ هُوَ ابنَ سبعَ سنین" یعنی آقا جان امام صادق (ع) با اینکه در سنّ هفت سالگی بودند امّا همواره در سختی‌های علم فرو می‌رفتند و دنبال لطایف و اَسرار علوم بودند. 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش 🌷🌸🌺🌸🌷
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام ♦️ ♦️ جلسه دوم - شبِ چهارمِ ۱۴۴۴ ه.ق ♦️ ۵ فروردین ۱۴۰۲ ش ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۲۵ تا دقیقه ۳۶ 🔸 کودکان را می‌توان از همان دوران کودکی، بر اساس شوق و میلی که نسبت به فهم و یادگیری مسائل دارند، آزمود. 🔹 مثلاً اگر کودکی از همان دوران، میل به فهم و یادگیری داشت، این نشانه‌ی خوبی است مبنی بر اینکه در آینده، در وادی علم و معرفت، عمیق بار می‌آید. لذا والدین از همان دوران، باید او را جهت دهند و وقتش را برای امور دنیا نگیرند. 🔸 در رابطه با اساتید و مدرّسین هم به همین صورت است. اگر استادی مطالب درسی را به صورت خیلی ساده و خلاصه برای دانش‌آموزان یا دانشجویان بیان کرد و آن‌ها نیز به همین میزان اکتفا کردند و دنبال فهم بیشتر نرفتند، نه استاد، غوّاص و عمیق بار می‌آید و نه دانش‌آموزان و دانشجویان. 🔹 در وادی فهم قرآن و روایات اهل‌بیت نیز همینطور است. عدّه‌ای صرفاً به دنبال لقمه‌ی آماده می‌گردند و به یک فهم سطحی و ساده از آیات و روایات بسنده می‌کنند. این‌ها به تعبیری، مُستَسهِل هستند امّا طبع بعضی از افراد به گونه‌ای است که مدام به دنبال فهم دقائق، لطایف و پیچیدگی‌های آیات و روایات اند. یعنی مُستَصعِب اند. 🔸 در حدیث اوّلِ یکی از ابواب کتابُ الحُجّة اصول کافی، از جناب رسول الله (ص) نقل شده است که "إنَّ حَديثَ آل مُحمّد صَعبٌ مُستَصْعَبٌ" یعنی شاکله‌ی کلام و فرمایش آل محمّد صلوات الله علیهم، صَعب و مُستَصْعَب است و کسانی می‌توانند به سِرّ آن برسند، که مُستَصْعِب باشند نه مُستَسهِل یعنی به دنبال فهم دقائق و لطایف باشند نه اینکه به فهم ظاهری اکتفا کنند. 🔹 مثلاً در روایات آمده است که پيامبر اکرم (ص)، ابوالقاسم است. فرد مُستَسهِل صرفاً به این معنا اکتفا می‌کند که چون پيامبر اکرم، پسری به نام قاسم داشتند، ایشان را ابوالقاسم می‌خواندند. 🔸 امّا کسی که مُستَصْعِب است، علاوه بر این معنا، به دنبال فهم بالاتر نیز هست چنانچه در روایات نیز معنای لطیف‌تری برای کلمه ابوالقاسم بیان شده است به این مضمون که جناب رسول الله، استاد امیرالمؤمنین بودند و هر استادی، سِمت پدری نسبت به شاگردش دارد و چون امیرالمؤمنین، قاسِم جنّت و نار (تقسیم کننده بهشت و جهنم) هستند لذا پیامبر اکرم (ص) را ابوالقاسم نامیدند. 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌷🌸🌺🌸🌷
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام ♦️ ♦️ جلسه دوم - شبِ چهارمِ ۱۴۴۴ ه.ق ♦️ ۵ فروردین ۱۴۰۲ ش ✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۳۶ تا آخر 🔸 بیان شد که احادیث و کلام پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت علیهم السّلام، هم صَعب است و هم مُستَصْعَب و به دنبال مُستَصْعِب می‌گردند. 🔹 احادیث و روایات مربوط به ظهور، انتظار، فرج و قیام حضرت بقيةالله (عج) نیز به همین صورت اند چنانچه همین امر موجب شده است که در طول تاریخ، افراد ناپخته‌ای، این مسائل را دستاویز مَطامِع خود قرار دهند. 🔸 حضرت علّامه حسن زاده آملی (ره) در دروس معرفت وقت و القبله، حدیثی را از امام صادق (ع)، از خزائن مرحوم جناب نراقی نقل فرمودند 🔹 در آن روایت آمده است که شخصی به محضر امام صادق (ع) آمد و از اینکه بین الطّلوعین به خواب رفته بود و نتوانست طلوع آفتاب را ادراک کند، ابراز ناراحتی کرد. 🔸 مضمون فرمایش حضرت این است که نگران نباش، برای اِحراز این امر که آیا خورشید از افق مغرب، یا مشرق، طلوع می‌کند، حتماً ضرورتی ندارد که تا طلوع آفتاب صبر کنی بلکه از ناحیه‌ی فجر هم می‌توانی آن را ادراک بفرمایی. 🔹 جناب مرحوم نراقی در اینجا می‌فرمایند گویا در ذهن این راوی که صحابه‌ی امام صادق (ع) بود، چنین مطلبی مُرتَکز بود که یکی از علائم ده‌گانه‌ی ظهور حضرت بقیةالله (عج)، "طُلوعُ الشَّمسِ مِن مَغرِبِهَا" است یعنی طلوع خورشید از نقطه مغربش و این شخص، هر روز بین الطّلوعین‌ بیدار می‌ماند تا این امر را ادراک کند. 🔸 در واقع این فرد، جزء افراد مُستَصْعِب بود چون گویا تمام عمرش تا آن روزی که خدمت حضرت مشرّف شد، هر روز بین الطّلوعین را بیدار می‌مانْد تا ببیند که آیا آفتاب از مغرب طلوع می‌کند یا خیر؟ 🔹 امّا شخص مُستَسهِل، صرفاً به یک معنای ظاهری از این روایت، بسنده می‌کند. 🔸 در روایات آمده است که خواندن احادیثِ اهل‌بیت برای افراد کم‌عمق، در حقیقت، ظلم به آن‌هاست چون حدیث، دنبال مُستَصْعِب می‌گردد و از آن جایی که فرد، مُستَسهِل است، در نتیجه خواندن احادیث، موجب گمراهی او خواهد شد. 🌷والحمد لله رب العالمین 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش 🌷🌸🌺🌸🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در روز دوشنبه 🌸 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 حضرت امام حسین علیه السلام در روز دوشنبه🌸 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
NAHJ 3 -402-1-6.mp3
27.1M
🔰 فایل صوتی سخنرانی استاد صمدی آملی ( حفظه الله ) 🔶 ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ ق 🔷 جلسه سوم ➖ ۱۴۰۲/۱/۶ (شب پنجم ماه رمضان ) ✅ موضوع : شرح رساله ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ 💠 آمل - مسجد حضرت علامه حسن زاده آملی ( ره) ................................ 🌐مجموعه فرهنگی قائم(عج) آمل 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/4169334897C0926095398
🌷 حضرت استاد صمدی آملی (حفظه‌ الله تعالی) 🔶 اگر در مباحث مربوط به حضرت بقیّةالله (عج) از جمله ظهور، انتظار، فرج و امثال آن، بر مبنای معرفت نفس پیش برویم، دیگر موضوع زمان، محدود به زمانِ اصطلاحی نمی‌شود؛ چرا که زمانِ اصطلاحی، برگرفته از مبانی علم هیئت، آن هم هیئتِ مُجسّم است نه هیئت به عنوان یکی از شُعَب ریاضیات عالیه. 📙 رمضان المبارک ۱۴۰۲/جلسه اوّل 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌸🌹🍃🌹🌸🍃