eitaa logo
استاد تاج آبادی
320 دنبال‌کننده
262 عکس
201 ویدیو
148 فایل
📌کانال رسمی قرآن پژوه برجسته حوزه علمیه قم (اداره شونده توسط مدیر) 📶پایگاه رسمی استاد: tajaabadi.ir 📳ارتباط با مدیر: @MOEIN313 09129384337
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد تاج آبادی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 سلسله نشست‌های‌ معرفتی مهدویت از نگاه قرآن در کانون آل یاسین استرالیا ✅سخنران: استاد
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 سلسله نشست‌های‌ معرفتی مهدویت از نگاه قرآن در کانون آل یاسین استرالیا ✅سخنران: استاد تاج آبادی 💠اهمّ مباحث جلسۀ هفتم: 🔸 ادامۀ بررسی ویژگی‌های جامعۀ مهدوی از نگاه قرآن 🔺ادامۀ بررسی آیۀ 54 مائده 🔺بررسی آیۀ 55 نور 👇👇
Mahdaviat07.mp3
9.23M
🎙|صوت جلسۀ هفتم 🗓|22 اردیبهشت 1401 🌐آرشیو جلسات 🆔@tajaabadi
Mahdaviat07.pdf
263.4K
📖|فایل نوشتاری جلسۀ هفتم 🗓|22 اردیبهشت 1401 🌐آرشیو جلسات 🆔@tajaabadi
🖊 تصویری از استاد تاج آبادی به همراه شهید قبل از عملیات در سال 1365 پ‌.ن: امروز 17 خرداد مصادف با پنجمین سالگرد شهادت مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایکنا، حجت الاسلام سید مهدی تقوی در حادثۀ تروریستی مجلس شورای اسلامی است. @alvaresinchannel 🆔@tajaabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|برنامۀ پرسمان شبکۀ قرآن (22 خرداد 99) 🖋|آیا ائمه در برزخ شفاعت نمی‌کنند؟ 📺|مشاهده مستقیم (در سایت) #️⃣| 🌐tajaabadi.ir 🆔@tajaabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌تفاوت سخن گفتن در دنیا و آخرت(1) 💢شکل‌گیری کلام و تکلّم در دنیا، معلول ساختار جهان طبیعت و محدودیت انسان‌هاست. در دنیا سخن‌گفتن با الفاظ قراردادی رخ‌ می‌دهد و با دلالت قراردادی، مکنونات ذهنی و قلبی متکلم برای مخاطب آشکار می‌شود. 💢در دنیا غیب با شهادت درآمیخته، حقایق آشکار نبوده و پنهان‌پذیر است. انسان نیازمند زندگی اجتماعی و آگاه‌کردن دیگران از مکنونات ذهنی و قلبی خود، و آگاه‌شدن از امور پنهان و نهفته(مکنونات) دیگران است و از آن‌جا که انسان‌ها توان فهم و دریافت مستقیم و بدون واسطۀ یکدیگر را ندارند، تنها به وسیلۀ گفت‌و‌گو(با اصوات یا نوشتار و یا ...) از مکنونات یکدیگر آگاه می‌شوند. 💢در دنیا انسان از امور آشکار، مانند رنگ‌ها و مزه‌ها مستقیماً به وسیلۀ حواس خود آگاه می‌شود؛ اما مکنونات ذهنی انسان‌ها از طریق حواس طبیعی دست‌یافتنی نیست. از این‌رو برای آگاهی از مکنونات ذهنی یک‌دیگر، به ابزار و وسیلۀ لازم نیازمندند و الفاظ و تکلم، یگانه وسیله برای این مهمّ است. 💢بنابراین اگر آگاهی از مکنونات ذهنی دیگران از طریق حواس ممکن بود، تکلّم در میان انسان‌ها صورت نمی‌گرفت. هم‌چنین اگر انسان‌ها انفرادی زندگی می‌کردند و یا این‌که افکار و درون‌شان برای یک‌دیگر آشکار بود، نیازمند تکلّم نمی‌شدند. اما تکلم در سرای دیگر ....(ادامه دارد) ➖➖➖➖➖➖➖ 📚معادشناسی، ص 64 تا 68. 🌐tajaabadi.ir 🆔@tajaabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|برنامۀ پرسمان شبکۀ قرآن (29 خرداد 99) 🖋|آیا کسانی که به تفسیر و مفسر قرآن دسترسی ندارند، از هدایت قرآن محروم می‌شوند؟ 📺|مشاهده مستقیم (در سایت) #️⃣| 🆔@tajaabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جامی از زلال المیزان 💠|تفسیر آیه 201 سوره مبارکه اعراف (5) 🔹|چگونگی بهره بردن شیطان از ترفند «تردید» 📺|مشاهده مستقیم (در سایت) #️⃣| 🌐tajaabadi.ir 🆔@tajaabadi
استاد تاج آبادی
📌تفاوت سخن گفتن در دنیا و آخرت(1) 💢شکل‌گیری کلام و تکلّم در دنیا، معلول ساختار جهان طبیعت و محدودیت
📌تفاوت سخن گفتن در دنیا و آخرت(2) 💢در جهان آخرت، پنهان‌ها نمایان می‌شود. زندگی اجتماعی برچیده شده، انسان‌ها انفرادی زندگی می‌کنند.[1] به همین دلیل نیازی به سخن گفتن ندارند. اگر بر برخی از حالات در قیامت، واژۀ کلام اطلاق می‌شود، به معنای آشکار شدن مکنونات درونی فرد یا افرادی برای دیگران است، بدون آن‌که الفاظی رد و بدل شود. 💢در جهان آخرت، (قبل از ورود به بهشت و جهنم) انسان مالکیت و اختیاری نسبت به تکلم خود ندارد؛ کلمات و جملات بدون اختیار انسان صورت می‌بندند.[2] (اگر چه پس از ورود به بهشت به اذن الله مالک و مختار خواهد شد) ✅حاصل سخن این‌که ماهیت سخن‌گفتن در جهان آخرت با ماهیت سخن گفتن در دنیا تفاوت بنیادین دارد. در دنیا سخن‌گفتن به قصد اظهار مکنونات ذهنی و قلبی متکلم است و متکلم با اراده و اختیار خود سخن می‌گوید و می‌تواند راست و یا دروغ سخن براند. اما سخن‌گفتن انسان‌ها در آخرت از این اوصاف، بیگانه است. سخن‌گفتن در قیامت برای اظهار مکنونات ذهنی و جهل زدایی از مخاطب، به وسیلۀ دلالت‌های قراردادی نیست؛ چرا که اسرار و نهان انسان‌ها در قیامت، آشکار و نمایان است. انسان‌ها در انجام یا ترک سخن گفتن، اراده و اختیار ندارند و هر گاه خدا اراده کند، مضطرّ به سخن‌گفتن‌اند. ➖➖➖➖➖➖➖ 1.ر.ک: المیزان، ج 2، ص 123؛ ج 19، ص 229. 2. «يَوْمَ يَأْتِ لَا تَكَلَّمُ نَفْسٌ إِلَّا بِإِذْنِهِ» (هود: 105.) 📚معادشناسی، ص 64 تا 68. 🌐tajaabadi.ir 🆔@tajaabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|برنامۀ پرسمان شبکۀ قرآن (29 خرداد 99) 🖋|منظور از ظالمین در آیه «وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» چه کسانی‌اند؟ (اسراء/82) 🔸|دو رویکرد در مواجه با قرآن 📺|مشاهده مستقیم (در سایت) #️⃣| 🌐tajaabadi.ir 🆔@tajaabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا