eitaa logo
کانال تجارب طب اسلامی و سنتی حسین معارفی
19.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
25 فایل
درج تجارب خودم و همه اساتید طب ایرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
💊💊🌸خواص شاهتره : ۱.خون را تصفیه و پاک می کند. ۲. سودا بر، صفرا را کم می کند. ۳. ادرار آور و درمان کننده تب های سودایی و بلغم می باشد. ۴. بازکننده گرفتگی کبد، مقوی معده و کبد بوده و آن ها را دباغی می کند. ۵. پاک کننده روده ها از فضولات است و ملین می باشد. ۶. برای درمان جوش های دهان و زخم دهان و خارش های پوستی و گرفتگی طحال موثر است . ۷. تقویت کننده قوه بینایی و آبریزش چشم را کم می کند.
💊💊🌸ویژگی سویا ارائه شده در گروه محصولات کوثر : سویایی که در بازار ارائه می‌شود کنجاله سویا بوده و مربوط به مصرف دام و طیور است و عاری از هرگونه پروتئین، روغن، مواد و املاح است و فقط کمی فیبر گیاهی دارد، ولی جوانه سویا ارائه شده در گروه محصولات کوثر یک پروتئین گیاهی کامل، دارای روغن تازه، کلیه املاح، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن است که به‌صورت بکر ارائه می‌شود. 🌸 خواص جوانه سویا: ۱. جوانه سویا باعث پیشگیری از سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود. ۲. مصرف آن کاهش کلسترول، فشارخون، چربی‌های زائد، دیابت، اوره و غیره را به‌همراه دارد. ۳. علاوه بر آن تاثیر بسزایی در کاهش گر‌گرفتگی زنان یائسه، کوچک‌شدن سنگ صفرا، بهبود بیماری‌های قلبی، آرتروز، مفاصل و بیماری‌های کلیوی دارد. ۴. با مصرف آن به جنگ پوکی استخوان بروید ⬅️ برای این منظور پودر آن را همراه با و کمی در شیر ریخته و مصرف نمائید. ۵. جوانه سویا خشک را خیس نمائید و از چرخ گوشت عبور داده و مثل گوشت چرخ کرده همراه با پودر سایر جوانه‌ها به‌خصوص پودر جوانه نخود‌ انواع شامی، کتلت، خوراک و غیره را تهیه کنید. ۶. پودر جوانه سویا را در سالاد‌ها، شیر، آبمیوه، تمام خوراک‌ها، سوپ، آش، خورش‌ها، پلوها و غیره بریزید و میل کنید.
💊💊🌸 خواص زنجبیل: سم‌زدایی بدن - درمان ضعف اعصاب - تقویت حافظه - تقویت معده و رفع سوء‌هضم - تسکین درد مفاصل - بازکننده کبد - قاطع بلغم - رطوبات غلیظی که روی جداره روده و معده چسبیده را از بین می‌برد - برای افراد فلج نافع است - ادرارآور - درمان کننده اسهال (که در اثر مسمومیت غذایی ایجاد شده ) - رفع‌کننده تشنگی - با زرده تخم‌مرغ پخته شده قوای جنسی را زیاد می‌کند - برای معالجه رماتیسم بسیار موثر است - افزایش دهنده فشار خون - بیشتر به‌صورت دم‌کرده با دارچین مصرف می‌شود - زنجبیل غذای غده فوق کلیه است و ترشح کورتون را زیاد می‌کند و بیشتر خواص آن به همین علت است - مقوی - موثر در بیماری‌های ریوی - مسکن تحریکات میکروبی، حنجره، درمان گلودرد، برنشیت، گریپ، نِزله، اشتهاآور، رفع کننده ترشحات رحمی - یائسگی را به تاخیر می‌اندازد - منظم‌کننده عادت ماهانه دختران - چون ادرار را زیاد می‌کند در بیماری‌های کلیه و آب آوردن نسوج و چاقی ران و باسن تجویز می‌شود - برای معالجه ذهن‌های آشفته و بد‌گمان (مالیخولیا)، وحشت و خوف، اندوه و کسانی که در رختخواب ادرار می‌کنند بهتر است از جوشانده آن استفاده کنند - مربای آن با عسل برای تقویت قوای جسمانی همراه با گل محمدی بسیار نافع است - چون دارای ویتامین k است در بند آوردن خونریزی‌های ناشی از فیبرم و عوارض یائسگی بسیار نافع است.
💊💊🌸خواص آویشن : آویشن سرشار از ویتامین A است - تمام دستگاه بدن را تقویت و در عین حال جسم و روح را ترقی می‌دهد - بدن را سم‌زدایی می‌کند و یک ضد‌سرطان خوب به‌شمار می‌آید - جریان خون را منظم می‌کند - در عفونت‌های ریوی، زکام، برونشیت، آسم، گریپ، خستگی و کوفتگی دست و پا، آنژین، سوءهضم، تخمه، دردِ دل و ورم روده، سردردهای شدید نیمه سر، انواع تب و قطع قاعدگی‌های اتفاقی مصرف می‌شود - در درمان گلودرد، سرفه و رماتیسم (چون جریان خون را زیر پوست منظم می‌کند) نیز مفید است - بُخُور آن باعث ضدعفونی کردن سینوس‌ها و بازشدن راه‌های تنفسی می‌شود - در امراض مُسری، جوشانده آویشن باعث ضدعفونی کردن فضا می‌شود - شستشوی زخم‌های چرکی با آن، سبب بهبود عفونت آن می‌شود - عفونت دهان و دندان با شستشو توسط جوشانده آویشن بهبود می‌یابد و درد دندان آرام می‌شود - با غِرغِره کردن جوشانده آویشن ورم لوزتین رفع خواهد شد - روی محل گزیدگی و نیش حشرات آویشن قرار دهید - آویشن سبب رفع نفخ معده و گاز روده می‌شود و همچنین آرام بخش و مسکن دردهاست - دم کرده آویشن رنگ چهره‌های تیره و گرفته را روشن و شفاف می‌کند - در اختلالات مغزی، کلیوی و عفونت‌های کبدی نیز تجویز می‌شود - کمپرس جوشانده آویشن در درمان رگ‌به‌رگ شدن و پیچیدگی‌های عضلات استفاده می‌شود.
💊💊🌸خواص کنجد قهوه‌ای: کنجد قهوه‌ای که رویش آن در خاک‌های گرم و غنی از املاح مناطق گرم و خشک می‌باشد بسیار گرم‌تر و مقوی‌تر از کنجد سیاه می‌باشد - سرشار از کلسیم، پروتئین و تمام املاح و ریز مغذی‌های مفید برای استخوان‌ها و مفاصل می‌باشد - قدرت سازندگی و نوسازی آن زیاد بوده و می‌توان آن را یک گوشت گیاهی نامید - بهترین دارو برای آرتروز، ورم مفاصل، دیسک و رماتیسم می‌باشد - استخوان‌ها را محکم می‌کند - به‌عنوان یک مکمل غذایی خوب در درمان پوکی استخوان همراه با پودر سنجد به کار می‌رود - برای کاهش وزن همراه با پودر جوانه‌ها و سبوس یک فاکتور کمک‌کننده است - در گرفتگی عروق و برطرف کردن ضعف جسمانی کمک می‌کند - ملین و پاک‌کننده روده‌ها از خلط‌های فاسد سوداوی است - همراه با عسل غذای مغز است - قند خون و فشار خون را کاهش می‌دهد - در فعال‌سازی اسپرم‌ها برای تشکیل نطفه‌ای قوی و بارور موثر می‌باشد.
💊💊🌸پیشگیری از سرماخوردگی با زنجبیل: مصرف مداوم هر شب یک قاشق چایخوری سر‌صاف زنجبیل در آبجوش باعث پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود. کسانی که فشار خون بالا و یا مزاج بسیار گرم دارند می‌توانند در این چایی بسیار مقوی و آرام بخش کمی پالپ دار بریزند، که به این وسیله پاکسازی خون، کبد، معده و روده نیز فراهم می‌شود.
💊💊🌸پاکسازی خون و لنف از سلول‌های سرطانی: برای این منظور هر صبح ناشتا ۱/۲ استکان پالپ‌دار را با یک حبه سیر رنده شده در یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.
💊💊🌸افزایش باروری در مردان با کنجد قهوه‌ای: در عصر کنونی به‌خاطر ورود مواد رادیواکتیو و امواج و سایر سموم به بدن در بعضی از مردان جوان تعداد اسپرم‌ها کم بوده یا از لحاظ مرفولوژی(شکل ظاهری) ناهنجاری داشته و یا فعالیت آن‌ها کم می‌باشد که این عوامل باعث کم باروری ایشان شده است. مصرف روزانه و مداوم این مشکل را تا حدود زیادی حل می‌کند، البته در کنار مصرف این ماده غذایی جادویی باید تعادل مزاج و پاکسازی بدن نیز صورت گیرد.
💊💊🌸پاکسازی خون و کبد با آویشن : مصرف مداوم چای باعث پاکسازی خون و کبد می‌شود، در راستای این پاکسازی رنگ چهره بسیار روشن و براق می‌شود، کسانی که یبوست دارند می‌توانند آویشن را با محمدی مصرف کنند.
💊💊🌸خواص سیب : ۱. چون سیب دارای فسفر فراوان است سلسله اعصاب را تقویت می‌کند و کار فکری را تحریک می‌کند. ۲. سیب بسیار آرام‌بخش و خواب‌آور است. ۳. رفع التهاب کلیه و مثانه می کند و سنگ‌های صفراوی و سنگ کلیه و مثانه را حل می‌کند. ۴. پوست سیب بیش از خود سیب دارای مواد‌غذایی است، از پوست کندن سیب خودداری کنید. ۵. هر کس هر روز صبح ناشتا یک سیب با پوست میل کند تمام رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا و همچنین سموم مخصوصا اسیداوریک را از بدن خود دفع می‌کند. ۶. سیب به دلیل داشتن پکتین و سایر مواد موثره خود سیب، همراه ویتامین C سبب کاهش کلسترول می‌شود.(HDL‌کلسترول خون را افزایش و LDL‌کلسترول خون را کاهش می دهد.) ۷. به رغم وجود قند طبیعی در سیب، خوردن آن در افزایش قند خون اثر نمی‌گذارد. (سیب در لیست مواد‌غذایی کاهش‌دهنده قند خون به حساب می‌آید.) ۸. نقش سیب در کاهش فشار خون بسیار زیاد است تا جایی که حتی بوییدن آن نیز فشار خون را کاهش می‌دهد. ۹. سیب به دلیل داشتن فیبر بالا (سیب با پوست) سطح قند خون را برای مدت طولانی در حالت تعادل نگه می‌دارد، بنابراین احساس سیری طولانی ایجاد می‌کند و به همین دلیل نقش سیب در رژیم های لاغری انکار‌‌ناپذیر است. ۱۰. کسانی که روزانه هر ۸ ساعت یک سیب میل می‌کنند کمتر از دیگران به هر نوع بیماری به ویژه سرماخوردگی مبتلا می‌شوند. ادامه دارد... 🌸ادامه مطلب خواص سیب : ۱۱. مبتلایان به رماتیسم، آرتروز، درد مفاصل و نقرس از این غذای دارویی به خوبی استفاده کنند. (سیب رسیده شیرین) ۱۲. سیب شما را از تنبلی روده و کبد راحت می‌کند. ۱۳. بهترین و موثرترین درمان کننده کبد چرب است. ۱۴. مفرح قلب و اشتها آور است. ۱۵. تاثیر سیب در زیبایی چهره بی‌نظیر است ⬅️ خوردن سیب بخارپز همراه کمی دارچین و عسل پوست صورت را شاداب و جوان نگه می‌دارد. ۱۶. سیب بخارپز شده سبب تقویت معده، رفع کولیت و اسهال‌های مزمن می‌شود. ۱۷. سیب بخارپز شده بهترین مسکن سرفه، سرماخوردگی، آبریزش‌بینی، آسم و تنگی‌نفس است. ۱۸. سیب خام با پوست ملین است. ۱۹. سیب رفع سودا و وسواس می‌کند. ۲۰. سیب دارای سیلیس فراوان است و به همین جهت در استحکام استخوان‌ها نقش فراوان دارد. ۲۱. سیب مقوی روح و قوای دماغی بدن است. ۲۲. کسانی که دچار زخم معده و اثناعشر هستند، سیب را بصورت بخارپز شده با کمی عسل و دارچین روی غذا میل کنند. ۲۳. سیب بوی بد دهان را از بین می‌برد. ۲۴. سیب بوی بد عرق را نیز از بین می‌برد. ۲۵. ادرار آور است. ۲۶. برای افراد پرخاشگر و افراد وسواسی بهترین درمان کننده است. ۲۷.کسانی که دارای اسیداوریک بالا هستند و یا به هر دلیل دیگری منع مصرف گوشت و پروتئین‌های حیوانی را دارند برای درمان کم‌خونی می توانند از پالوده سیب (سیب رنده شده) با کمی عسل و گلاب استفاده کنند.
💊💊🌸خواص برگه سیب : برگه سیب بخاطر مواد موثره موجود در سیب که تاکنون ناشناخته مانده است خواص دارویی و درمانی بیشماری دارد، مهم‌ترین خاصیت درمانی آن در بیماری‌های قلبی ست که بسیار ویژه و برجسته است ... حال به شرح پاره‌ای از خواص آن می‌پردازیم : ۱. پیشگیری از ایست قلبی ۲. درمان تپش قلب (افزایش ضربان قلب را درمان می‌کند) ۳. درمان آریتمی (درمان نامنظم بودن ضربان قلب که سبب سکته‌های قلبی می‌شود ) ۴. تنظیم فشار‌خون(تنظیم فشارخون نامنظم که گاهی بالا و گاهی پایین است) ۵. تقویت عضلات قلب(با خون‌رسانی منظم به عضلات قلب، ضربان قلب تنظیم می‌شود و از سکته‌های قلبی پیشگیری می‌کند) ۶. درمان‌کننده انواع ناهنجاری‌های دریچه‌های قلب(اعم از تنگی دریچه یا گشادی دریچه) ۷. کاهش‌دهنده درد قفسه سینه ۸. پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های قلبی ناشی از نارسایی خون به قلب ۹. و اثرات بسیار زیاد دیگری روی تمام بیماری‌ها و ناهنجاری‌های قلبی دارد که جای بحث و گفتگو فراوان دارد، منتهی یک نکته برگزیده در مورد برگه سیب این است که نقش آن در تقویت قلب بسیار چشم گیر است 🌸ادامه مطلب خواص برگه سیب: ۱۰. بهترین غذای نیروبخش در دوران نقاهت بیماری‌ها ۱۱. بهترین خوراک برای سالمندان ۱۲. بهترین میان‌وعده برای کودکان ۱۳. تقویت‌کننده جسم و جان ۱۴. کسانی که در صبح انرژی لازم برای شروع کار را ندارند از برگه سیب استفاده کنند. ۱۵. مقوی برای کبد ۱۶. قدرت مغز را بالا می‌برد ۱۷. بهترین غذا برای بیماران آلزایمری ۱۸. بهترین غذا برای کسانی که دچار افسردگی هستند ۱۹. بهترین غذا برای برطرف‌کردن ضعف روده و معده ۲۰. بهترین غذا برای کسانی که دچار کلیت، زخم اثنی‌عشر، زخم معده و روده‌اند ۲۱. بهترین درمان‌کننده انواع پولیپ ۲۲. بهترین غذا در دوران سرماخوردگی و حتی در دوره نقاهت بعد از آن ۲۳. تب بر بسیار عالی ۲۴. بهترین شیرین‌کننده بجای قند برای خوردن انواع نوشیدنی و انواع چای‌ها ۲۵. بهترین طعم‌دهنده در انواع خورش‌ها، خوراک‌ها، شیرینی‌ها، کیک‌ها، کلوچه‌ها و نان‌ها ۲۶. بهترین میان وعده برای خانم‌های باردار ۲۷. بهترین غذا برای بیماران بعد از شیمی‌ درمانی ۲۸. برگه سیب خرد‌شده با کمی کنجد قهوه‌ای و دارچین و یک قاشق چایخوری عسل یا یک قاشق مرباخوری شیره⬅️ بهترین صبحانه برای همه گروه‌های سنی و همه مزاج‌ها
💊💊خواص شیره انگور: ضد سرطان _ درمان کم خونی _ کاهش اوره _ کاهش چربی خون _ مفید در بهبود امراض قلبی _ باد شکن _ ترشحات صفرا را به اعتدال می رساند_ معده را کاملا تخلیه می کند _ ادرار را زیاد می کند _ مفید برای درمان ترش کردن _ درمان سوء هاضمه _ بهبود خونریزی معده _ برطرف کننده سنگ کلیه و مثانه _ بهبود و کاهش رماتیسم _ درمان ورم مفاصل _ بهبود نقرس _ کاهش فشار خون _ بهبود مسمومیت با سرب و جیوه _ضد افسردگی و خستگی _ رنگ پوست را روشن و به آن نرمی و لطافت می دهد _خون صالح تولید می کند
💊🌸خواص بادام: ۱_ مقوی مغز و سلسله اعصاب است . ۲_ بینایی را تقویت می کند . ۳_ برای تنگ نفس مفید است . ۴_ ۵۴٪ آن روغن و ۲۴٪ آن پروتئین است. ۵_ دارای مواد قندی ، فسفر، منیزیم ، کلسیم ، پتاسیم ، آهن ،کلر ، سدیم و گوگرد است . ۶_ شیره بادام ضد سرفه و حنجره را باز می کند . ۷_ از خونریزی ریوی جلوگیری می کند . ۸_ به سبب لعابی که دارد برای کلیت و زخم معده ، اسهال و پیچش شکم و زخم اثنی عشر و زخم مثانه مفید است. ۹_ قوای جنسی را تقویت می کند . ۱۰ _ سوزش ادرار را کم می کند . ۱۱_ بدن را نیرو می بخشد . ۱۲_اگر با مواد قندی مصرف شود یک غذای کامل به شمار می رود و بسیار نیرو بخش است . ۱۳_ خوردن بادام با عسل برای افراد سرد مزاج و ضعیف البنیه اثر معجزه آسا دارد . ۱۴_ بو داده آن بلغم و رطوبت معده را جمع می کند . ۱۵_ حریره بادام برای کودکان و افراد ضعیف المعده و کسانی که در دوره نقاهت بیماری ها هستند غذای مناسب است . ۱۶_ شکوفه بادام هورمون مردانه دارد و شهوت مردان را زیاد می کند و شهوت زنان را کم می کند . ۱۷_ شیره بادام یک غذای مناسب بعد از دوران شیمی درمانی برای بیماران سرطانیست . ۱۸_ مصرف بادام همراه با شیره انگور برای کسانی که دچار کم خونی هستند در وعده صبح غذای بسیار خوبی است . ۱۹_ بادام همراه با ارده استخوان ها را گرم می کند . ۲۰_ مصرف بادام همراه با ارده به علت داشتن کلسیم فراوان بهترین دارو برای پوکی استخوان است . ۲۱_ مصرف بادام سبب خروج سنگ های کلیه و مثانه می شود . ۲۲_ به کار بردن بادام در فسنجان برای کسانی که بعد از خوردن این غذا دچار اُفت قند یا فشار می شوند ترکیب خوبی است . ۲۳_ مصرف بادام با مویز باعث تقویت عضلات می شود . ۲۴_ مصرف بادام با کنجد باعث استحکام استخوان ها می شود . ۲۵_ روغن بادام شیرین یک مُلین خوب است و باعث نرم کردن روده ها می شود. ۲۶_ بادام برای کسانی که دچار سختی ادرار هستند مفید است . ۲۷. مصرف بادام همراه با انجیر باعث رویش مو‌های ریخته شده در افراد بلغمی مزاج می‌شود. ۲۸. خاکستر بادام باعث رویش موی ابرو و مژه می‌شود. ۲۹. خوردن بادام برای افراد دیابتی و فشار خون توصیه نمی‌شود. ۳۰. بادام باعث رشد قدی و استحکام استخوان‌های کودکان می‌شود.
🌸خواص گردو : ۱_ سرشار از ویتامین های A , B , P , E و از همه مهم تر ویتامین F است . ۲_ کمبود ویتامین F سبب دیابت و امراض مزمن جلدی می شود . ۳_ این ویتامین در کمتر میوه ای دیده می شود . ۴_ گردو سرشار از فسفر ، آهن ، روی ، مس ، پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم و گوگرد است . ۵_ ۵۰٪ آن روغن بوده و دارای اُمگا ۳ است . ۶_ با گردو می توان از سکته های مغزی پیشگیری کرد . ۷_ ضد دیابت ، آلزایمر ، تقویت کننده معده و به هضم غذا کمک می کند . ۸_ بسیار لطیف، ملین و قوای جوانی را تجدید می کند . ۹_ قوای دماغی و نیروی تفکر و تعقل را مخصوصا اگر همراه با خورده شود تقویت می کند . ۱۰_ برای درد مفاصل و پا درد با موثر است . ۱۱_ مغز گردو به علت داشتن روی اگر همراه با غذا های دیگر خورده شود به جذب ویتامین های آن غذا کمک می کند. ۱۲_ کسانی که دچار زخم معده و هضم ناقص هستند می توانند کنار غذای خود از یک عدد گردو استفاده کنند . ۱۳_ برای افراد فلج همراه با کمی بسیار مفید است . ۱۴_ در زمستان باعث گرم شدن بدن می شود. ۱۵_ مس موجود در آن با آهن غذا ها سبب ساختن هموگلوبین و رفع کم خونی می شود . ۱۶_ گردو برای بیماران دیابتی ، بیماران فشار خون ، قلبی و مغزی بهترین دارو است . ۱۷_ در زمستان بهتر است در کنار هر سه وعده غذایی صبح و ظهر و شب همراه با غذا یک عدد گردو مصرف شود . ۱۸_ممزوج شدن گردو با کشک ( به صورت کالجوش ) و گردو با ( چاشنی مرغ ، گوشت و ماهی ) مضرات لبنیات و گوشت ها را از بین می برد . ۱۹_ گردو کنار غذا ها مثل یک فاکتور مثبت برای افراد دیابتی است که باعث کاهش قند خون می شود . ۲۰_گردو باعث پیشگیری از انواع سرطان ها می شود . ۲۱_ افراد دیابتی که نمی توانند مواد قندی مثل ، ، ، و غیره را بخورند همراه گردو می توانند در صورت کنترل بودن قند خون کمی از این مواد قندی استفاده کنند . ۲۲_ کسانی که با خوردن گردو دچار جوش های چرکی می شوند بعد از خوردن گردو کمی میل نمایند . ۲۳_ بیماران مبتلا به انواع رماتیسم و آرتروز و ام اس گردو را همراه با میل نمایند . ۲۴_ کسانی که دچار کم کاری تیروئید هستند گردو را همراه با میل نمایند . ۲۵_ خوردن گردو با زیتون و باعث تقویت مو می شود . ۲۶_ خوردن گردو همراه با در وعده صبح به تقویت حافظه کمک می کند . ۲۷_ خوردن گردو همراه با باعث پیشگیری و کاهش علائم آلزایمر می شود. ۲۸_ گردو باعث رقیق شدن خون و باز شدن لخته های خون در بیماران قلبی می گردد . ۲۹_ گردو باعث افزایش کلسترول مفید برای بدن می شود . ۳۰_ گردو چین و چروک های موجود در پوست را باز می کند و به آن نرمی و لطافت می دهد .
💊💊🌸خواص زرشک وحشی: ۱. کلسترول خون را پایین می آورد . ۲. اوره و اسید اوریک را کاهش می دهد . ۳. فشارخون را کم می کند . ۴. برای معالجه دیابت توصیه می شود . ۵. امراض کبدی و یرقان را درمان می کند . ۶. قاطع صفرا است . ۷. سنگ کیسه صفرا را خورد و دفع می کند . ۸. برای درمان سنگ کلیه توصیه می شود . ۹. بازکننده شریان ها از لخته های خون است . ۱۰. در معالجه ی آنژین توصیه می شود . ۱۱. برای رفع اختلالات جریان خون موثر است . ۱۲. برای معالجه نارسایی قلبی و ضعف عمومی بدن ناشی از آن موثر است . ۱۳. برای تسکین اختلالات دوران یائِسگی خانم ها بسیار مفید است . ۱۴. برای رفع انواع مسمومیت ها کارساز است . ۱۵. اسهال خونی مزمن را درمان می کند. ۱۶. خروش خون و عصبانیت های آنی (زود گذر) را درمان می کند . ۱۷. بحران های آسم را تخفیف داده و تنگی نفس را بر طرف می کند . ۱۸.جوشانده آن باعث کاهش تب می شود. ۱۹. سوزش کف پا و بین دو کتف را با آب زرشک درمان کنید ‌. ۲۰. عطش را برطرف می کند . ۲۱. در تمام فصول سال خوردن شربت زرشک کنار غذا های گوشتی باعث دفع سموم ناشی از آن ها می شود . ۲۲. بدن را از تمام سموم و رادیکال های آزاد پاک می کند . ۲۳. جوشانده آن برای معالجه ی سوزش مجاری ادرار موثر است . ۲۴. دم کرده آن خونریزی از بواسیر را کاهش می دهد . ۲۵. جوشانده آن در درمان گلودرد های چرکی کاربرد دارد . ۲۶. خونریزی از لثه دندان را در عفونت لثه کاهش می دهد . ۲۷. اشتها آور است . ۲۸. بوی بد دهان را از بین می برد . ۲۹. شهوت را زیاد می کند . ۳۰. غم و غصه و فکر های منفی را از بین میبرد .
💊💊🌸خواص سبوس برنج (معجون جوانی): ۱. چروک‌های پوست را باز می کند. ۲. افتادگی و خمودگی خطوط صورت را برطرف می‌کند. ۳. آرامش اعصاب و راحتی روح و جان را جاری می‌سازد. ۴. اضطراب و استرس‌ها را تسکین می‌دهد. ۵. خواب آرام و عمیق را ایجاد می‌کند. ۶. پرخاشگری نوجوانان را درمانگر است. ۷. بیش‌فعالی کودکان را تسکین می‌دهد. ۸. داروی افسردگی است. ۹. از ریزش مو جلوگیری می‌کند. ۱۰. موخوره و زبری مو را برطرف می‌سازد. ۱۱. رویش موی ابرو و مژه را تسریع می‌کند. ۱۲. افتادگی‌های پوست و عضلات را در تمام اندام‌ها بهبود می‌بخشد. ۱۳. جریان خون در تمام عروق را سیلان می‌دهد. ۱۴. عروق بسته شده قلب و غیره را باز می‌کند. ۱۵. برای واریس بهترین داروست. ۱۶. برای واریکوسل هم بهترین داروست. ۱۷. گرفتگی‌های عضلانی در سراسر بدن را چاره‌ساز است. ۱۸. وسواس فکری و عملی را بهبود می بخشد. ۱۹. رنگ چهره‌های زرد و خاکستری را گلگون می کند. ۲۰. داروی پروستات است. 🌸 ادامه خواص سبوس برنج : ۲۱. سوزش ادرار و عفونت‌های ادراری و مثانه را برطرف می‌کند. ۲۲. قند خون را به سرعت کاهش می‌دهد. ۲۳. فشارخون را پایین می‌آورد. ۲۴. کبد چرب را درمان می‌کند. ۲۵. داروی کاهنده کلسترول خون است. ۲۶. اوره و اسیداوریک را کاهش می‌دهد. ۲۷. صفرا را تصفیه کرده و به سلامت کبد کمک می‌کند. ۲۸. باعث دفع سنگ کلیه می‌شود. ۲۹. مثانه و مجاری ادراری را زهکشی می‌کند. ۳۰. باعث پیشگیری از یائسگی زودرس می‌شود. ۳۱. فعالیت تیروئید را تنظیم می‌کند. ۳۲. دستگاه گوارش را احیا می‌کند. ۳۳. ملین خوبی است. ۳۴. مسکن سرفه است. ۳۵. تب‌بر است. ۳۶. داروی زکام، گریپ و آنژین است. ۳۷. گلودرد‌ها را درمان می‌کند. ۳۸. صدای گرفته را باز می‌کند. ۳۹. در آنفولانزا‌ها بهترین نوشیدنی است. ۴۰. افراد چاق را لاغر و افراد لاغر را چاق می‌کند. ادامه دارد.....
💊💊💊🔺به چهل خاصیت معجزه آسای سبوس برنج در مباحث پیش اشاره کردیم و اکنون : 41_ مصرف روزانه ی یک تا سه لیوان دم کرده سبوس برنج عوامل بیماری زا را از تمام بافت ها و انساج پاکسازی و بدن را سم زدایی می کند . 42_ درد های دوره پریود را تسکین می دهد . 43_ شیر مادران را فراوان و خوش طعم و گوارا میکند . 44_باعث رشد قدی کودکان می شود . 45_ درد های قفسه سینه را تسکین می دهد . 46_ سوزش کف پا را بر طرف می کند . 47_ به درمان خار پاشنه کمک میکند . 48_ برای آسم و کلیه مشکلات ریوی از قبیل تنگی نفس بهترین نوشیدنی است . 49_ آلرژی های فصلی و سایر آلرژی ها را آرام می کند . 50_ در پیشگیری و درمان سرطان ها نقش چشمگیر دارد . 51_ گودی و سیاهی زیر چشم را بر طرف می کند . 52_ باعث پاکسازی معده و روده از رسوبات سودایی و انواع پلیپ هاست . 53_ ادرار آور است و کلیه ها و مجاری ادراری را زهکشی می کند. 54_ رقیق کننده خون و سایر مایعات بدن است . 55_نفخ معده و گاز روده را بر طرف می کند . 56_ در بهبود سینوزیت های حاد و مزمن نقش ویژه ای دارد. 57_ بر طرف کننده وزوز گوش است. 58_ کبد را از چربی و صفرا پاک می کند . 59_ برای تسکین درد های منتشره و جا به جا شونده در ناحیه پشت ، پهلو ها ، بین دو کتف و گردن کمک می کند . 60_ بهترین شستشو دهنده ی پوست از مواد ارایشی است . لازم به ذکر است مصرف سبوس و شلتوک های سمپاشی شده نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه باعث مسمومیت کبد و خون می شود . همچنین بذر های غیر ارگانیک که تبدیل به جوانه می شوند آثار منفی و مواد مضره ای که وارد بدن می کنند را نمی توان نادیده گرفت . ادامه دارد... @mahsolatekosar
💊💊🌺خواص جوانه جودوسر🌺 ۱. درمان صفرا و اخلاط سوخته ۲. مسکن حرارت های باطنی(حرارت جگر، عطش مفرط و تب های گرم) ۳. مولد خون پاک ۴. مسکن سردرد ۵. مسکن سرفه های خشک ۶. درمان زخم روده ۷. افزایش شیر مادران شیرده ۸. درمان ورم چشم ۹. مسکن فشار خون (بیماران فشار خونی) ۱۰. بهبود بیماری دیابت ۱۱. رفع یبوست مزمن ۱۲. درمان و پیشگیری از سفید شدن مو ۱۳. رویش میکروب های مولد گروه B در معده و روده ۱۴.پیشگیری و درمان اسهال گرم (کبدی) ۱۵. پیشگیری و درمان چربی خون ۱۶. بهبود گلودرد چرکی ۱۷. صاف کردن و نرم کردن سینه ۱۸. تمامی امعا داخلی را نرم می کنند از قبیل کلیه، کبد و غیره ۱۹. رفع قرمزی چشم ۲۰. مفید برای افرادی که دچار ضعف بدن و اعصاب شده اند ۲۱. خنک و مقوی ۲۲. مفید برای کسانی که مشکلات ریوی، کلیوی ، پروستات و مثانه دارند ۲۳.غنی از ۶ اسید آمینه ضروری از ۸ اسید آمینه موجود به همین دلیل مصرف آن بخصوص برای کودکان توصیه می شود. ۲۴. حاوی ویتامین B1 ,B2 و ... می باشد ۲۵. سرشار از فسفر، کلسیم، اهن، منیزیم ، پتاسیم و ... ۲۶. روشن کننده رنگ چهره ۲۷. درمان کننده شوره سر ۲۸. مفید برای رشد مو و پیشگیری از ریزش مو ۲۹. شستشو دهنده کبد، معده و روده است. ۳۰. شیر را خوش طعم و خوش بو می کند ۳۱. برطرف کننده بوی عرق و تندی بوی ادرار ۳۲.ضد التهاب و قرمزی پوست ۳۳. ضد اگزوما و خارش های پوستی ۳۴. کاهش دهنده سوزش کف پا ۳۵. تب بر ۳۶. ادرار آور ۳۷. برطرف کننده خشکی پوست و مو و ناخن ۳۸. برطرف کننده جوش های چرکی و لک های پوستی ۳۹. برطرف کننده خشکی واژن ۴۰. برطرف کننده خشکی چشم، بینی و دهان ۴۱. برطرف کننده پولیپ ها ۴۲. برطرف کننده دمل های چرکی ۴۳. بهترین جوانه برای کسانی که مبتلا به سنگ صفرا، کلسترول بالا، کبد چرب، اوره و اسیداوریک بالا، کراتینین بالا، سنگ کلیه، عفونت های ادراری و سوزش ادرار هستند. ۴۴. جوانه جودوسر کاهش دهنده علائم دوره حاده اکثر بیماری های عفونی (ویروس کرونا شایع شده در جهان امروز ) و حتی سرطان ها است. ۴۵. باعث نرمش و لطافت در اخلاق می شود .(گذشت، صبر و بردباری)
💊💊🌺خواص پودر جوانه گندم🌺 ۱. حاوی آهن، کلسیم، مس، روی، سیلیسیم، منیزیم، فسفر و ... ۲. حاوی ویتامین های A / K / D / E / B1 / B2 ... ۳. بیش از ۴۰٪ وزن آن پروتئین خالص ( قابل جذب بدن ) ۴. درمان کم خونی شدید ۵. بهبود ضعف جسمانی ۶. بهبود ضعف قوای روحی ( تمرکز فکر و خواب خوب ) ۷. بهبود ضعف اعصاب ( پرخاشگری ) ۸. بهبود ضعف حواس عمومی بدن ( کسانی که دچار رعشه شده اند یا بیماری پارکینسون ، آلزایمر ، ضعف در بینایی ، شنوایی و حافظه ) ۹. افزایش کارکرد فعالیت های مغزی ( تقویت حافظه و تمرکز و ... ) ۱۰. کمک به استحکام استخوان ها ۱۱. درمان نرمی استخوان ۱۲. تسریع در رشد کودکان ( قد و وزن ) ۱۳. تقویت باروری ۱۴. مفید برای زنان حامله و شیرده ۱۵. به دلیل داشتن ویتامین B6 ویار زنان باردار را کنترل می کند . ۱۶. باعث افزایش آهن خون می شود . ۱۷. سطح پلاکت ها را بالا می برد . ۱۸‌. به دلیل داشتن پروتئین بالا بسیار مقوی و نیروبخش است . ۱۹. به دلیل داشتن منیزیم و سیلیسیم در پیشگیری و درمان سرطان ها موثر است . ( سلول های سرطانی عاری از منیزیم و سیلیسیم هستند. ) ۲۰. پیشگیری و درمان امراض قلبی ( گرفتگی عروق قلب ) ۲۱. بهبود بیماری های ریوی ۲۲. بهبود بیماری سل ۲۳. مسکن حرارت بدن ( تب ) ۲۴. مسکن حرارت چشم و ضد آبریزش چشم و بینی است . ۲۵. نرم کننده سینه ، ضد خفقان ( همراه سوپ یا شیر ) ۲۶. بهبود بیماری های تیروئیدی ( کم کاری و پر کاری تیروئید ) ۲۷. درمان فشار خون پایین ۲۸. درمان آسم و تنگی نفس ۲۹.درمان هر نوع ناتوانی جنسی ( سرد مزاجی خانم ها و اقایان و زود انزالی ) ۳۰. باعث استحکام دندان می شود . ۳۱. خاکستر آن به عنوان سرمه مقوی چشم ، بهبود ریزش مژه و ابرو ، سفید کردن دندان ۳۲. آرامبخش قوی و تنظیم کننده خواب ۳۳. استفاده از ماسک آن ( مخلوط با سرکه ) برای درمان کک و مک و لک های پوستی ۳۴. درمان انواع ورم های گرم ( آپسه دندان و ورم لثه ) ۳۵. روغن آن باعث تقویت و تجدید قوا در دوره ی نقاهت بیماری ها و افراد مسن می شود . ۳۶. رفع یبوست ( همراه با شیر گرم ) ۳۷. درمان کلیت یا اسهال ( همراه با ماست ) ۳۸. درمان زخم معده ۳۹. حریره بادام آن مسکن درد معده ، سرفه و سینه درد است . ۴۰. وجود ویتامین B12 در آن باعث پیشگیری از امراض عصبی ، فلج و اختلال در عملکرد قلب می شود . ۴۱. ضماد آن با آبلیمو یا سرکه خارش و سوزش نیش حشرات را تسکین می دهد . ۴۲. بهترین صبحانه برای ورزشکاران همراه با عسل ۴۳. افزایش مقاومت بدن در مقابله با انواع بیماری های حاد و مزمن ، انواع عفونت های ویروسی ( ویروس کرونا شایع شده در جهان امروز ) ، باکتریایی و آلرژی ها ۴۴. موثر در درمان سکته های مغزی ۴۵. کاهش دهنده عوارض ناشی از آلرژی های فصلی
💊💊🌾مواد معدنی جوانه ارزن بسیار فراوان است. _ در روستاهای بین یزد و کاشان _ بین یزد و کرمان که نان🥖 خود را با ارزن درست می کنند اشخاص سالمند که سن انها از صد سال بیشتر بوده و غالباً تندرست وبا نشاط می باشند خیلی زیاد دیده می شوند ودر بین انها کسی به سرطان🧬 مبتلا نشده است. _ همگی قلمی و لاغر اندام می باشند. _استخوانهای محکم دارند. _ فشارخونشان پایین است. _حرارت بدنشان از 37 درجه کمتر است. _ضربان قلب انها کندتر از اشخاص دیگر است. _هرگز دچار زیادی انواع چربی خون (کلسترول - تری گلیسرید) تصلب شرائین ، سنگ صفرا ، کبدچرب و دیابت نمی شوند. @mahsolatekosar براے سفارش بہ آیدے زیر پیام دهید 👇🏻 @Mahsoolat_kosar
💊💊🍃در گذشته در خمیر نان🥖بربری از آرد ارزن🌾 استفاده می شد که باعث ماندگاری بیشتر و کیفیت بهتر آن نان می شود. _نانی که با آرد ارزن🌾 تهیه می شود باعث تقویت معده شده ، ورم معده و روده ، زخم معده وکلیت را بهبود می بخشد. _یبوست مزمن و اسهال را بر طرف می کند. _دفع طبیعی ایجاد می کند. _سموم حاصل از سوخت و ساز آن قابل توجه نیست. _قند بسیار کمی تولید می کند. _از آنجا که به تدریج جذب بدن می شود چیزی از آن ذخیره نمی شود که بخواهد سبب ایجاد کبد چرب ، کلسترول ،دیابت ، فشارخون و چاقی شود. _نشاسته آن کم و املاح معدنی آن فراوان است و به همین جهت از پرخوری وریزه خواری پیشگیری می کند. _نان تهیه شده با جوانه ارزن🌾 را باسبزیجات خشک مثل شوید و شنبلیله ☘و بذر های زیره 🌱، تخم گشنیز🍀 ، تخم شنبلیله و سیاهدانه و رازیانه 🍃 طبخ کنید و یک نان 🥖کامل و مقوی میل کنید. _قاووت ارزن🌾 با زیره برای رفع دل پیچه و اسهال از دستورات امام صادق (ع) است. @Mahsoolat_kosar
💊🌾جوانه ارزن🌾 ۱. بلغم زدای قوی ۲. گرم و مقوی ۳. تنظیم کننده متابولیسم بدن ۴. تنظیم کننده اشتها ۵. چربی های اضافی در هر جایی از بدن را از بین می برد . ۶. موثر در استحکام عضلات ۷. موثر در استحکام استخوان ها ۸. موثر در آب آوردن انساج ۹. از پرخوری و ریزه خواری پیشگیری می کند . ۱۰. پیشگیری از سرطان ها ادامه دارد... @Mahsoolat_kosar 🌾 جوانه ارزن 🌾 ۱۱. موثر در شب ادراری کودکان ۱۲.موثر در ریزش ادرار سالمندان ۱۳. همراه با عسل موثر در لکنت زبان ۱۴.روغن آن برای درمان بواسیر موثر است ۱۵. کاهش التهابات جداره مثانه ۱۶. کاهش ضخامت آندومتر رحم ۱۷. بر طرف کننده و کاهش دهنده اندازه کیست ها ۱۸. موثر در آندومتریوز ۱۹. تسکین درد رحم و تخمدان ۲۰. موثر در رفع التهابات روده و معده ادامه دارد... @Mahsoolat_kosar 🌾 جوانه ارزن 🌾 ۲۱. موثر در کاهش فشار خون ۲۲. موثر در کاهش تپش قلب ۲۳. موثر در کاهش کلسترول ۲۴. موثر در کاهش تری گلیسیرید ۲۵. موثر در پیشگیری از تصلب شرائین ۲۶. موثر در درمان کبد چرب ۲۷. موثر در درمان انواع کلیت ۲۸. برطرف کننده دل درد ۲۹. برطرف کننده نفخ شکم ودل پیچه ۳۰.بر طرف کننده عفونت های معده و روده ادامه دارد ... @Mahsoolat_kosar 🌾جوانه ارزن🌾 : ۳۱. موثر در کنترول آرتروز ۳۲. موثر در بهبود رماتیسم ۳۳. موثر در تسکین درد استخوانها ۳۴. موثر در استحکام ریشه دندان ۳۵. موثر در رفع عفونتهای دهان و دندان ۳۶. موثر در رفع عفونت زنان ۳۷.موثر در رفع عفونت دستگاه ادراری ۳۸. موثر در افزایش میل جنسی ۳۹.موثر در رفع آب مروارید ۴۰. تب بر ادامه دارد ... علت اصلی ایست قلبی،آرتروز، سردی معده ( سو هضم و دفع نا مرتب ) و غیره... اسیدی شدن خون است. و جوانه ارزن به طور شگفت انگیزی خون را قلیایی می کند . @Mahsoolat_kosar
💊♨️درمان بی‏خوابی⁉️ افرادی که از کمبود خواب رنج می برند، می توانند مصرف کشمش را جدی بگیرند. این میوه‏ های خشک شده مغذی همچنین در کاهش سطح فشار خون در افراد مبتلا به hypertension یا فشار خون بالا نقش موثری دارند. سطوح استرس بدن افراد در صورت مصرف منظم کشمش کاهش می یابد. این امر منجر به اطمینان از بهبود قوای ذهنی فرد می‏شود و در نهایت خواب مناسب فراهم می‏شود ‼️
💊♨️پوستی سالم با گلاب♨️ یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مواظبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده گلاب جهت پاک کردن پوست می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد .‼️
💊♨️درمان دیابت با شنبلیله♨️ شنبلیله نقش موثری در کاهش قند خون دارد؛ طبق مطالعات متعدد صورت گرفته مصرف روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم شنبلیله، تری‌گلیسرید Triglyceride را کاهش و HDL (چربی خوب) را افزایش می‌دهد؛ در دانه شنبلیله اسید آمینه‌ای به نام هیدروکسی ایزولوسین Hydroxy isoleucine وجود دارد که این اسید آمینه ترشح انسولین را تسریع می‌کند.‼️‼️ 🌸