eitaa logo
طلب العلم فریضة🌟
140 دنبال‌کننده
351 عکس
248 ویدیو
56 فایل
اطلاق افرادی/ طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه اطلاق زمانی/ اطلبوا العلم من المهد الی الحد اطلاق مکانی/ اطلبوا العلم و لو بالصین ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/dadmarzi110
مشاهده در ایتا
دانلود
❓«صله رحم» دقیقاً چیست؟ 🌿 یکی از اعمالی که در آیات و روایات بر آن تأکید فراوان شده است و برای آن آثار و برکات بسیاری در دنیا و آخرت شمرده شده است، «صله رحم» است.🌿 🔹در روایتی به نقل از حضرت امام صادق علیه‌السلام آمده است: «به ارحامت رسیدگی کن، حتی اگر شده با نوشاندن جرعه‌ای آب! و برترین چیزی که می‌توان با آن به ارحام رسیدگی کرد، جلوگیری از آزار رساندن به آنان است. رسیدگی به ارحام، موجب فراموشیِ (به تعویق افتادن) زمان مرگ و جلبِ محبت خانواده می‌شود. ❓اما آیا معنایی که امروزه درباره صله ارحام رایج شده است، معنای دقیق و کاملی است یا بایست برای آن، معنایی وسیع‌تر یافت؟ ✍️ پاسخ این سؤال را از کلام آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی مد‌ظله‌العالی بیاموزیم: الآن صله رحم را خیلی‌ها معنا می‌کنند به پیوند با خویشاوندان. در حالی‌که کسی‌که یک قدری دقت کند در موارد استعمال صله رحم، می‌فهمد که صله رحم به معنای رسیدگی به خویشاوند هست و پیوند و دید‌و‌بازدیدها به عنوان یک مصداق برای این رسیدگی، یعنی در واقع یک نوع رسیدگی روحی است و احیاناً یک نوع دید و بازدید باعث آزار طرف شود اذیت شود اصلاً صله نیست. «صله» یعنی رسیدگی به خویشاوند. فرض کنید که گاهی اوقات مثلاً یک خویشاوندی داریم که به خاطر بیماری خاصی که دارد، کسی مایل نیست او را ببیند. ... خب اینجا معنا ندارد و این صله رحم نیست اصلاً. صله رحم یعنی رسیدگی به خویشاوند، دستگیری از خویشاوند. خب این معنا تغییر کرده است به یک معنا. مراد از صله رحم که در روایات و آیات قرآنی هست با مرادی که الآن ما می‌فهمیم تغییر کرده است. 📚 الکافی؛ ج۲؛ ص۱۵۱ 📑 برگرفته از تقریرات درس اصول آیت‌الله‌ شبیری زنجانی مد‌ظله‌العالی (سال۹۰ ص۳۳۷) @madras_emb
هدایت شده از صفاییه
💢 استغنای به فقه! 🔻یک روایتی را رفقا آورده بودند در زمینه فقه و علم. تعبیر این بود که اگر اصحاب ما تفقه در دین نکنند احتیاج به دیگران پیدا می کنند و نتیجتاً در مسیر ضلالت آنها می افتند. روایت این است لَا خَيْرَ فِيمَنْ لَا يَتَفَقَّهُ مِنْ أَصْحَابِنَا هیچ خیری نیست در کسی که تفقه نمی کند از اصحاب ما... إِذَا لَمْ يَسْتَغْنِ بِفِقْهِهِ احْتَاجَ إِلَيْهِمْ نکته نکته ظریفی است. اگر ما نیازی داشته باشیم و این نیازمان با فقه‌مان به استغناء نرسد، ناچار می‌افتیم در دامن جریان های دیگر. راز اینکه می‌افتیم در دامن جریان های دیگر چیست؟ [رازش این است که] وقتی یک نیازی در انسان هست و در مسیر درستش نرود، و جواب درستش را نگیرد طبیعتاً جواب نادرستش را می گیرد. [لذا] اگر به فقه خودمان استغناء پیدا نکنیم گرفتاریم. 🔻حالا راز رسیدن به این استغناء چیست؟ رازش این است که شما به اضطرار برسید، یعنی ببینید نیاز دارید و جای دیگه جواب نمی دهند. هر جایی غیر این راه برویم ضلال است، و این یک ادعا نیست. 🔻هر جایی غیر از هدایت الهی، به دلیل اینکه پایه اش تجربه است و تجربه بشری -اعم از عقل ورزی ها و تجربیات حسی- محدود است. تجربه نارسا است، به دلیل اینکه تاریخ نشان داده که تجربه دائم بن بست دیده، دائم خطاهایش را یافته و دوباره تکرار کرده، [لذا] آنها همه راه ضلال اند و راهی که می تواند چراغ روشن من باشد فقط راه وحی است. این را باید بفهمیم. 🔻البته همه اینها که می‌گوییم به این معنا نیست که تجربه را کنار بگذاریم، [نه!] ما با استغناء به تجربه مشکل داریم وگرنه تجربه وقتی ذیل چراغ وحی قرار گرفت کارکرد [صحیح ]خودش را خواهد داشت. همین روایت هم دارد که وقتی به فقهش استغناء نداشته باشد فَإِذَا احْتَاجَ إِلَيْهِمْ أَدْخَلُوهُ فِي بَابِ ضَلَالَتِهِمْ انسان نتواند نیازهایش را با فقه خودش پر کند، اگر این کار را نکند احتیاج به دیگران پیدا می کند. وقتی احتیاج به دیگران پیدا کردی تو حوزه ی فقهت -فقه نه به معنی فقه احکام، در حوزه فهم حیاتت، فهم زندگیت، فهم دینت- می افتی در طریق ضلالت آنها. این روایت یعنی اینکه شما اگر مسائلت را با اندیشه وحیانی حل نکنی، استغناء به دریافت روایات و آیات نداشته باشی، ناچار باید پای سفره فلاسفه دیگر -شرق و غرب- بنشینی و دیگر می افتی در آن طریقه. و این باز یک نکته ظریفی دارد که آن بحث توجه به طرح فکری و سازمان فکری است. أَدْخَلُوهُ فِي بَابِ ضَلَالَتِهِمْ یعنی وقتی از یک جایی شروع می کنی یک گرهی را، یک مسئله ای را، دیگر در آن مسیر می افتی، دیگر باید بری تا تهش؛ باید بری... 🔻وقتی شما نتوانی نیازت را با فقه خودت تامین بکنی دیگران منتظرند که این نیاز را جواب بدهند و آنها از دریچه ی نیاز شما، شما را داخل می کنند در باب ضلال خودشان. همین کاری که فرهنگ غرب دارد با ما می کند، نیازهای موجودمان را محملی می گیرد و بر اساس همین نیازها آنچه که می خواهد را تحمیل می کند. وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ فکر می کنی هنوز شیعه ای، فکر می کنی هنوز مسلمانی، ولی نه! دیگر افتاده ای در یک مسیر دیگر. 🔻حالا ببینید این روایت هایی که خیلی راحت ما از [کنار]شان می گذریم، در حالی که راهبردند برای زندگی ما. یک علت پایه ای و اساسی این که راحت از کنار امثال این روایات می‌گذریم این است که ما مسئله های مان را قبل از اینکه بیایم به سفره وحی ارجاع بدهیم با جاهای دیگه حل کرده ایم. من این مثال را زیاد تکرار کرده ام که بچه گرسنه ای، رفته است سر کوچه، یک فلافلی بوده، یکی دوتا فلافل خورده. حالا که آمده سر سفره مادر می نشیند، دیگر رودل کرده، دیگه هیچی نمی‌تواند بخورد. اصلا نیاز ندارد «این چی چیه درست کردی؟» ما اینطوری هستیم، ما گرسنگی مان را می رویم جاهای دیگر. مثلاً همین تعبیر لا خیر مهم است. اگر ما بخواهیم بهش توجه بکنیم خیلی از ما می‌شویم لا خیر. یعنی فقه به آن معنایی که گفته شد اگر نباشد، هیچ خیری نیست. 🔆 متن روایت: أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حَسَّانَ عَنْ إِدْرِيسَ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ الْكِنْدِيِّ عَنْ بَشِيرٍ الدَّهَّانِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ -علیه السلام- لَا خَيْرَ فِيمَنْ لَا يَتَفَقَّهُ مِنْ أَصْحَابِنَا يَا بَشِيرُ إِنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ إِذَا لَمْ يَسْتَغْنِ بِفِقْهِهِ احْتَاجَ إِلَيْهِمْ فَإِذَا احْتَاجَ إِلَيْهِمْ أَدْخَلُوهُ فِي بَابِ ضَلَالَتِهِمْ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ. الكافي، ج‏1، ص 33 @Safaeiyeh
🟣مراقبت بر 🔷مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنِ الْعِيصِ بْنِ الْقَاسِمِ قَالَ : 🔻قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‏ وَ اللَّهِ إِنَّهُ لَيَأْتِي عَلَى الرَّجُلِ خَمْسُونَ سَنَةً وَ مَا قَبِلَ اللَّهُ مِنْهُ صَلَاةً وَاحِدَةً فَأَيُّ شَيْ‏ءٍ أَشَدُّ مِنْ هَذَا وَ اللَّهِ إِنَّكُمْ لَتَعْرِفُونَ مِنْ جِيرَانِكُمْ وَ أَصْحَابِكُمْ مَنْ لَوْ كَانَ يُصَلِّي لِبَعْضِكُمْ مَا قَبِلَهَا مِنْهُ لِاسْتِخْفَافِهِ‏ بِهَا؛ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَا يَقْبَلُ إِلَّا الْحَسَنَ فَكَيْفَ يَقْبَلُ مَا يُسْتَخَفُّ بِهِ. 📖الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏3 ؛ ص269، ح9 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقتِ عید( آیت‌الله جوادی آملی ) عید نوروز مبارک 🌸🌺
امیرالمؤمنین علی علیه السلام: هر کس تمام همتش برای چیزی باشد که وارد شکمش می‌شود، ارزش او به اندازه چیزی است که از شکمش خارج می‌شود (غررالحکم )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 تمام دلخوشی زندگی من اینست که وقت مرگ می‌آیی و مرگ شیرین است 🕌 کفن کنید مرا رو به قبله‌ی حرمش نجف چه جای قشنگی برای تدفین است 🙏🏻 در این شب‌های مبارک بنده حقیر را از دعای خیرتان محروم نفرمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 به درخواست مکرر مخاطبان مناجات فوق العاده زیبای خدایا ببخش با زیرنویس انگلیسی و اردو کانال حاج محمود کریمی [ @hajmahmoud_karimi ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. افاضات (اعلی الله مقامه) طلبه ای که در مدرسه درس می خواند همدوش با درس تزکیه لازم دارد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افاضات (اعلی الله مقامه) نشانه انسان چون خودش را دوست داردخیال میکند خوب است و هر کاری که میکند برای خداست .... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(اعلی الله مقامه) پرهیز از با پناه بردن به الهی دعای ابوحمزه:َ ....وَ قَدْ رَجَوْتُ أَنْ لَا تُخَيِّبَ بَيْنَ ذَيْنِ وَ ذَيْنِ مُنْيَتِي فَحَقِّقْ رَجَائِي وَ اسْمَعْ دُعَائِي يَا خَيْرَ مَنْ دَعَاهُ دَاعٍ وَ أَفْضَلَ مَنْ رَجَاهُ رَاجٍ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در افاضات (اعلی الله مقامه) اگر خود رو بار بیاییم ، بدترین موجودات و منحط ترین موجودات هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در در افاضات (اعلی الله مقامه) 🔻از حالا که هستید ...جدیت کنیدبه اینکه را از خودتان خارج کنید. .
روزى در کوچه‏ هاى کوفه به تنهائى راه مى ‏رفت، همانند همه مسلمین در کمال سادگى با نرمى و آرامش و همه‏ جا را زیر نظر داشت، چون مسئول بود و نقش رهبریت جامعه را ایفا مى ‏کرد، در راه زنى را ملاحظه فرمود که مشک آب بر دوش و ازنفس افتاده، به آرامى نزدیک آمد و آن زن را خسته و رنجیده خاطر یافت، مشک آب را بدوش گرفت تا زن مقدارى استراحت کند، در راه جویاى احوال آن زن شد؟ زن عرضه داشت: شوهرم در یکى از جنگها در سپاه على بن ابى طالب شهید شد، حال من و چند کودک یتیم، بدون سرپرست مانده و آهى در بساط نداریم. امام على علیه السلام برگشت و آن شب را تا سپیده صبح به ناراحتى گذراند. صبح زنبیل طعامى با خود برداشت و به طرف خانه زن روان شد. بین راه، کسانى از حضرت درخواست مى کردند زنبیل را بدهید ما حمل کنیم. حضرت مى فرمود: روز قیامت اعمال مرا چه کسى به دوش مى گیرد؟ به خانه آن زن رسید و در زد. زن پرسید: کیست ؟ حضرت جواب دادند: کسى که دیروز تو را کمک کرد و مشک آب را به خانه تو رساند، براى کودکانت طعامى آورده، در را باز کن! زن گفت: خداوند از تو راضى شود و بین من و على بن ابیطالب خودش حکم کند. حضرت وارد شد، به زن فرمود: نان مى پزى یا از کودکانت نگهدارى مى کنى؟ زن گفت: من در پختن نان تواناترم، شما کودکان مرا نگهدار! زن آرد را خمیر نمود. امام على علیه السلام گوشتى را که همراه آورده بود کباب مى کرد و با خرما به دهان بچه ها مى گذاشت. با مهر و محبت پدرانه اى لقمه بر دهان کودکان مى گذاشت و هر بار مى فرمود: از خدا بخواهید که على را ببخشد. خمیر که حاضر شد امیرمؤمنان علیه السلام تنور را هیزم کرد و شعله ور ساخت و چهره مبارک خود را نزدیک مى ‏آورد و به خود خطاب مى ‏کرد: یا على آتش دنیا را مى بینی چه سوزان است! بدان که آتش آخرت بسیار سوزان ‏تر است. در این میان یکى از زنان همسایه که امام را می شناخت، وارد شد و به مادر کودکان نهیب زد: واى بر تو! می دانى این آقا کیست؟! این پیشواى مسلمین و زمامدار کشور، على بن ابى طالب علیه السلام است. زن که از گفتار خود شرمنده بود با شتاب زدگى گفت: یا امیرالمؤمنین! از شما خجالت مى کشم، مرا ببخش ! اما حضرت با تواضع و فروتنى زیادى فرمودند: شما ببخشید که تا کنون مشکلات شما را حل نکرده بودم، از درگاه خدا بخواهید که على را مورد عفو و بخشش خود قرار بدهد. 6 داستان به مناسبت شهادت امام علی (ع) برای کودکان
🌷 حجت الاسلام جعفر ناصری : ✍ از جمله سفارشات آیت الله مولوی قندهاری(ره) ، این بود که يکی از چهارده معصوم مخصوصاً حضرت بقيةاللّه را در اعمال عبادی خويش شريک کنيم و من نمي‏دانستم اين كار چگونه است تا اين كه به اين داستان برخورد كردم كه ؛ 🖌 سلطاني براي شكار بيرون شد. به دجله رسيد. مرد فقيری را ديد که زار و نزار و خسته و نااميد ، کنار تور ماهی‌گیری‌ خود نشسته است. از او تفقّد کرد و گفت : «پيرمرد! چرا ماهی نمي‏گيري؟» 🖌 پيرمرد در جواب گفت : «از صبح هر چه تور انداختم حتّی يک ماهی هم در تور من نيامد.» سلطان به ذکاوت ، دريافت که روزنه‌ی رزق ماهی‌گير ، تنگ است و بهره‏ ای ندارد. فرمود : «تور ، باز بيفکن به شراکت که نيمی از من و نيمی از تو.» پيرمرد که سلطان را نمي‏ شناخت گفت : «از صبح ، بسيار تور انداختم و يک ماهی هم صيد نکردم.» 🖌 سلطان گفت : «ضرری که ندارد ؛ يک تور به شراکت بينداز» پيرمرد برخاست و توری به شراکت انداخت ؛ تور ماهي‏گير پر شد از ماهي‏ های بزرگ و کوچک و فراوان صيد کرد و خوشحال شد. پادشاه گفت : «حال ، نيمی از صيد ، از آنِ من است و نيمی از آنِ تو.» 🖌 پيرمرد گفت : «قبول است» سلطان گفت : «من نيمه‌ی خويش به تو بخشيدم. همه‌ی ماهی‌ها از آنِ تو باشد» پيرمرد خوشحال شد و با دستی پُر به منزل رفت. 🖌 فردا دو مأمور از طرف سلطان به دنبال مرد فقير آمدند و مرد را به حضور سلطان بردند. چشم پيرمرد که به سلطان افتاد سلطان را شناخت و گمان کرد که برای نيمه‌ی صيد ، او را احضار کرده‏اند ؛ بلافاصله گفت : «قربان! ماهي‏ های شما حاضر است ؛ کسی را بفرستيد تا تقديم کنم» 🖌 سلطان گفت : «ای مرد صياد! ما ديروز با هم شريک شديم. با اينکه من نيمه‌ی صيد خود را به تو بخشيدم ، امّا ديشب به خود مي‏گفتم که شريک سلطان را وضع و روزي ، بهتر از اين بايد ؛ حال که ما را در کار شريک کردی و شريک سلطان شدي ، زندگی بهتری بايد داشته باشي» 🖌 سلطان دستور داد تا وسایل آسايش زندگی بسيار بدو بخشيدند و شاد و مسرور ، مرخّص شد. ☘ حال چنين است که عمل و عبادتی که حضرت بقيةاللّه (علیه السلام) در آن شريک باشد، کَرم و عنايت آن بزرگوار کمتر از سلطان و سلاطين ظاهری نيست و کرم بسيار خواهد نمود و خدای امام زمان (علیه السلام) هم به اين نيّت خير ، جزای نيکو و بسيار خواهد داد. ☀️
هدایت شده از سید دادمرزی
https://telewebion.com/episode/0xc4c64ff دقیقه 54 به بعد رو حتما ببینید
هدایت شده از سید دادمرزی
https://telewebion.com/episode/0x62bb016 فقط یک مادره که این همه گذشت داره برای بچه هاش😭😭😭😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 معنی السلام علیک یا امیرالمومنین چیست؟! ❗️ معنی 🔹 استاد شیخ عباس اخوان https://eitaa.com/shikhabbasakhavan
هدایت شده از مهدی باقری
🪴اگر نتیجه‌ی ماه رمضان امسال ما مطلب زیر باشد، برای دنیا و آخرتمان کافی است. 🔵 طلبه‌ای به امام خامنه‌ای ارواحنافداه، نامه مینویسد و درباره‌ی مشکلات اخلاقی خودش با آقا درد دل میکند و از ایشان راهکار میخواهد. چه کار بجا و قشنگی! 🌴 متن نامه‌ی طلبه: حقیر ... روحانی با سن 55 سال درمانده و عاجز در امور اخلاقی و معنوی، آخرت خود را در خطر احساس میکنم. از محضر رهبر عزیز انقلاب به عنوان ولی خدا تقاضای راهنمائی و دستور العمل جزئی برای سعادت را دارم، اگر هدیه ای که مناسب امور معنوی و رشد اخلاقی باشد. عاجزانه خدا را به خاطر نعمت ولایت ائمه معصومین و ولایت حضرتعالی شاکرم. خداوند طول عمر با عزت و عافیت عنایت فرماید. ✍🏻جواب بسیار جالب امام خامنه‌ای ارواحنافداه: بسمه تعالی خود حقیر نیز به همین گرفتاریها دچار است؛ شما هم برای بنده دعا کنید. و اما آنچه از بزرگان شنیده‌ام در درجه‌ی اول عبارت است از اهتمام به نماز و تقید به اقامه ی آن در اول وقت و نیز تقید دائم به نافله ی شب به شرط آنکه حقیر را دعا کنی و سعی در حفظ حضور قلب در نماز واجب و مستحب
هدایت شده از اهل بیت مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای نقشه معاویه برای امام حسن علیه‌السلام، حتما تا آخر ببین و منتشر کن 👤 «من پسر فاطمه هستم» تقدیم نگاهتان 📥 دانلود با کیفیت بالا ▫️ رسانه اهل‌بیت‌مدیا @AhleBeytMedia
توصیف جالب لیلاز از شرایط اقتصاد کشور هم‌میهن درباره انتقاد کیهان از رسانه‌های منتقد دولت رئیسی به دلیل ندیدن دستاوردهای دولت با سعید لیلاز گفتگو کرده است. لیلاز در این گفتگو نظرات جالبی درباره وضعیت اقتصاد کشور بیان کرده است: «واقعیت این است که من شرایط اقتصادی ایران را بیشتر از آنچه که به‌صورت عمومی در رسانه‌های منتقد دولت مطرح می‌شود، می‌بینم. هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وجود ندارد که شرایط آن نسبت به دو یا سه سال قبل به مراتب بهتر نباشد. این به معنای آن نیست که اقتصاد کشور شرایط خوبی دارد. ما هنوز در شرایط بحران هستیم اما روندمان رو به بهبود است. وضعیت مالیات‌ستانی، بهبود شرایط عمومی کسب‌وکار و مانند آن شرایط بهتر است و در بعضی حوزه‌ها مثل رشد اقتصادی با سرعت نسبتاً کمتری رو به جلو حرکت می‌کنیم. ما در حال تغییر وضعیت از حالت به وضعیت هستیم. در این زمینه نیز سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد. تولید خودروی ایران در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۷۰۰ هزار دستگاه بود. این آمار در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسید. علاوه بر اینکه چندهزار دستگاه خودرو از خارج از کشور وارد شد. این حوزه رشد ۱۰۰ درصدی داشته است. سوال من این است که چه کسانی این خودروها را می‌خرند؟ سرمایه‌دارها می‌خرند؟ سرمایه‌دارها که خودروی ایرانی سوار نمی‌شوند. به نظر می‌رسد وضعیت خرید در حال بهبود است. با وجود اینکه در ۵ سال گذشته بیش از ۳ میلیون دستگاه خودرو تولید شده، ۵۰۰هزار نفر همچنان در صف خرید خودرو قرار دارند که ظرف ۴ ماه آینده ماشین‌های خود را دریافت خواهند کرد. در حال حاضر ماهانه یک‌ونیم میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور می‌شود که نیمی از آن ارزش گمرکی ۶۰۰ دلاری دارد که به معنی پیشرفته بودن این دستگاه‌هاست. مراجعه به آمارهای سینمایی و فروش بلیت‌های تئاتر نشان می‌دهد که این عرصه نیز با رونق بیشتری مواجه شده است. آنچه شما مطرح کردید مبنی بر اینکه چرا ما به‌عنوان شهروندان این پیشرفت‌های اعلامی را در زندگی‌مان حس نمی‌کنیم، سه علت مادی و یک علت ذهنی دارد؛ اول، سرعت رشد اقتصادی ایران به اندازه‌ نیاز کشور نیست. سرعت کم است و برای محسوس بودن آن به رشد بیش از ۷ درصد نیاز داریم. این اعداد طی چهار و پنج سال گذشته ۴ تا ۵ درصد بوده است. دوم، بخش مهمی از این رشد اقتصادی چاله‌های سقوط اقتصاد ایران در سال‌های ۹۷ و ۹۸ را پر کرده است. این همان چیزی است که اقتصاد‌دان‌ها و مقام رهبری اسم آن را دهه از‌دست‌رفته ۹۰ گذاشته‌اند. سوم، شکاف طبقاتی به‌ویژه در دوران اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. وقتی حرف از رشد اقتصادی می‌زنیم، طبقات فرادست آن را بیشتر از طبقات فرودست احساس می‌کنند. علت اصلی این شکاف طبقاتی، تورم لگام‌گسیخته ۶ سال اخیر بوده است. بخشی از این شکاف طبقاتی به علت پرداخت یارانه‌های نقدی در حال ترمیم است. دلیل ذهنی این وضعیت نیز این است که آقای رئیسی و نظام جمهوری اسلامی، جنگ نرم را باخته‌اند.»
. 🔹 بعد از یکسال از دولت رئیسی، درست در روزهایی که قیمتها به نقطه ثبات نسبی رسیده بود؛ قیمت دلار در محدوده ۲۷ هزارتومان مهارشده بود، روابط تجاری با کشورهای همسایه به اوج خود رسیده بود؛ نفت را با حجم بی سابقه و به صورت نقدی و... می فروختیم؛ دست دولت برای اجرای افزایش حقوقها بعد از مدتها باز شده بود؛ آرامش نسبی به فضای کسب و کار برگشته بود، کارخانه های تعطیل شده یکی پس از دیگری راه می افتادند و تولید افزایش یافته بود و صادراتمان رونق گرفته بود، ناگهان به تعبیر رهبر انقلاب جنگ ترکیبی و توطئه بزرگی را علیه ایران رقم زدند. 🔹 همه گفتیم فتنه و آشوب! اما معلوم شد جنگ ترکیبی جهانی بود؛ صحنه گردانان خودشان اعتراف میکنند که تا امروز همه اهرمها را بسیج کرده اند؛ چنان فضا را در حوزه های گوناگون نا امن کردند که این دولت چه فشاری را تحمل کرد خدا می داند و بس. 🔹 بی معرفتی نیست کسانی که صرفا دولت رئیسی را مقصر این وضع موجود و میراث شوم دولت های گذشته می‌دانند؟ کسی نمیگوید دولت رئیسی خطا نداشته، کنار خطاها اقدامات درست را هم تبیین کنیم. 🔹 در یک نمونه، در همان آغاز جنگ ترکیبی، سید ابراهیم رئیسی جانش را به خطر انداخت، رفت به سنندجی که شب و روز میگفتند سقوط کرده و در نظر امنیتی های دنیا، این یک دیوانگی محض بود؛ جایی رفت که تجزیه طلبها از هر کوچه و پس کوچه و پشت بام خانه و بلندی می توانستند رئیس جمهور را هدف قرار دهند. 🔹رئیسی رفت تا دنیا بداند که دشمنان این ملت، در نا امن کردن ایران شکست خوردند و ایران آرام است. 🔹خدا شاهد است که شاید گفتن برخی حرفهای ناصواب در اوج جنگ ترکیبی و جنگ شناختی، حق الناس است، انتشارشان خیانت است. هر دلی را که بی جهت نگران و ناامید کنیم مرتکب معصیت شدیم. هر امیدی را که بی جهت نا امید کنیم، خیانت کردیم. 🔹اگر به انتقاد کردن باشد همه ما به اندازه همه فعالان پر مخاطب مجازی حرف انتقادی داریم، اما در این جنگ ترکیبی و شناختی در کنار انتقاد، به تعبیر رهبری کمی نگاه سرافرازانه هم به پیشرفت های کشور داشته باشیم. الان وقت زدن دولت رئیسی نیست که همه دنيا در این فتنه بین المللی دارند می زنند! لااقل شما نیروی حزب اللهی و ولایی دیگر نزن! راهکار سازنده بده اگر تخصص داری. براندازها وارد فاز جنگ مسلحانه شده اند. هسته های خفته منافقین در کشور فعال شده اند. دشمن علنا و صراحتاً اعلام میکند که مشغول مسلح کردن معترضین است. ملای بی بصیرت خیانتکار فلان گوشه کشور عملا مردم را رودرروی نظام قرار داده و تجزیه طلبی را دامن میزند و دم از گفتگو با تکفیری میزند. 🔹در این فضای وهم آلود مجازی که معلوم نمی شود کی دوست است و کی دشمن! بخدا قسم تبیین لازم داریم نه سیاه نمایی و نق زدن و غر زدن. در این شرایطی که مثل موریانه و خوره به جان امید مردم افتاده اند، چند بار رهبر انقلاب فرمودند امید آفرینی؟! مگر دائم نمیگوییم از تو به یک اشاره... 🔹به چه زبانی بگوییم که عده ای دارند شبانه روز جان می دهند در سکوت خبری تا مردم آرامش داشته باشند! دنبال شهید شدن امنیتی ها هستیم تا از آمارشان بفهمیم چقدر هزینه دادیم!؟ 🔹بیاییم به سلبریتی های مذهبی مجازی بگوییم کمی انصاف داشته باشید، جوانمردی کنید کمی صبور باشید، به جای سیاه نمایی، جهاد تبیین مد نظر رهبری را جدی بگیرید. 🔹 رهبر انقلاب بارها تاکید کردند به این مضمون ها که این کشور و این ملت در آستانه یک پیروزی بزرگ در آخرالزمان هست... با یاس آفرینی در جنگ شناختی تاخیرش نیندازیم. 🔹 یک تمثیل مهم که باید گفته شود: حکایت این دولت، شاید حکایت شهید آرمان علی وردی است. هرکسی از راه میرسد دارد با هرچه دم دستش دارد می زند! حواسمان نیست که امروز درگیر جنگیم و دشمن دم در خانه است! شهادت سربازان نیروی انتظامی را دیدید!؟ گناهشان چه بود؟ ما با دشمنی روبرو هستیم که شاید در بین مردم خودمان سنگر گرفته! هر لحظه ممکن است کنار یک حوزه از امنیت گرفته تا اقتصاد و دلار تا حجاب زنان ما سبز شود و یک گلوله شلیک کند. برای حل مشکلات، وسط این جنگ ترکیبی اگر یار نیستیم حداقل بار نباشیم. یا علی.