بسم الله الرحمن الرحیم
تا کنون سه طرح پیشنهادی از طرف شاخه پژوهشی گروه طلبگی تا اجتهاد به جامعه ی حوزوی و خصوصا مسئولین آن تقدیم شده است.
طرح اول طرح احیای مختصرات یا همان تراث درسنامه ای حوزوی بود که در نشانی زیر تقدیم شد:
گنجینه مختصرات حوزوی، تراث درسنامه ای حوزه های علمیه + دانلود نمودار درختی ایکس مایندی (http://tt-ej.ir/post/601)
طرح دوم طرح ضرورت کتابخانه دیجیتال حوزوی بود که رایگان در اختیار طلاب قرار گیرد و در نشانی زیر تقدیم شد:
راه اندازی کتابخانه دیجیتال جامع حوزه های علمیه – طلبگی تا اجتهاد
(http://tt-ej.ir/post/735)
امسال به مناسبت هفته ی پژوهش سومین طرح پیشنهادی گروه با عنوان طرح احیای جهادی تراث تمدن اسلامی چند روز پیش تقدیم عزیزان شد:
http://tt-ej.ir/post/741
کانال طلبگی تا اجتهاد
@talabegitaejtehad
هدایت شده از ادبستان ثقلین محور طلبگی تا اجتهاد
نهادینه سازی تنش و اختلاف با پویانمایی در جهان سوم
بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از بهترین کارهایی که بتوان یک جامعه را از رشد و تعالی متوقف کرد ایجاد درگیری درونی میان اجزاء سیستم آن است اگر دو چرخ دنده با هم درگیر باشند قطعا سیستم درست کار نخواهد کرد اگر چوب لای چرخ دنده ها باشد درگیری داخلی وجود داشته باشد قطعا سیستم لنگ خواهد زد
فلا تنازعوا فتفشلوا
اگر بتوان از کودکی روحیه درگیری با بغل دستی و هم نوع را در جامعه ایجاد کرد و روحیه تنش دائمی را در کودکان جهان سوم نهادینه کرد دیگر نیازی به متوقف کردن آن جامعه نیست زیرا آن جامعه دچار درگیری درونی است
یکی از ترفندهای غرب برای متوقف کردن جهان سوم نهادینه کردن تنش با هم نوع و روحیه تنش خواهی در درون کودکان جهان سوم است.
لابد تام و جری، میگ میگ و گرگ، پلنگ صورتی و کارآگاه، مورچه و مورچه خور و امثال اینها را از کودکی بارها دیده اید که تعلیم عینی تنش و چالش مدام با یک موجود مزاحم هستند و کودک با هم ذات پنداری مدام به دنبال یک لنگه ی دیگر تنش برای شبیه سازی واقعی این همذات پنداری است
البته فقط پویانمایی کافی نیست لنگه ی دیگر این فرهنگ سازی بازی های تنشی و جدالی است مثل فوتبال و بسکتبال و ورزشهای رزمی و امثال آنها
در مقابل بازی هایی که جدل درونی ندارند و هدف سازی مشترک دارند کمتر در کشورهای جهان سوم ترویج می شوند مثل گلف و تیراندازی و ..
چه باید کرد؟ کافیست تلویزیون را تبدیل به صفحه نمایش مدیریت شده ی رسانه ای داخلی کنید. یک هارد اکسترنال یا فلش 64 تهیه نموده و برنامه های سالم مثل مهارتهای زندگی و قلب خورشید و باغ رویایی و ... روی آن بریزید تا بچه خود از بین بهترین ها و سالم ترین ها انتخاب کند. الحمدلله در نظام اسلامی تاکنون هزاران ساعت برنامه سالم تولید شده است گرچه الان افسار شبکه ها هنوز بعد از آمدن مدیر انقلابی دست افراد نا اهل است ولی مجاهدین زیادی در این چهل سال تولید محتوای رسانه ای فرموده اند... فقط فضای کودک نیست بلکه فضای رسانه ای بزرگسالان را هم با انتخاب فیلم ها و سریالها و مستندهای سالم و مفید مدیریت کنید ..
Map 1.pdf
235.7K
نسخه اولیه نمودار محتوایی ۹۰ صفحه اول شبهه تحریمیه (برائت) که حضرت استاد تاکی زید عزه تدریس فرمودند توسط برادر علی فخرایی از طلاب عزیز مدرسه معصومیه سلام الله علیها تهیه شده که جهت آمادگی امتحان میتونه مفید باشه تقدیم به شما طلاب انقلابی . با تشکر از این برادر بزرگوار که در بذل حاصل زحمات علمیشون سخاوتمندانه به روایت شریف زکاة العلم نشره اقدام فرمودند...
بسم الله الرحمن الرحیم
پیشتر چندین طرح علمی و اقتصادی توسط شاخه پژوهشی گروه طلبگی تا اجتهاد تقدیم شد. با توجه به اهمیت مسجد در رشد اجتماعی جامعه و ضرورت تدوین الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی در ادامه اولین طرح اجتماعی این شاخه نیز با عنوان طرح الگویی برای مسجد دانش بنیان و خانواده مدار تقدیم می گردد.
http://tt-ej.ir/post/742
@talabegitaejtehad
16.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مستند کوتاه حاج یعقوب نوذری در قحطی سراسری ایران
شادی روح همه درگذشتگان و حاج یعقوب نوذری صلوات بفرستید.
@talabegitaejtehad
هر جمعه یک کتاب.... قسمت دهم...
هرجا ظاهرگرایی و عقل گریزی در میان اهل علم بیشتر است دشمن راحت تر می تواند از علما سوء استفاده نماید. تاریخ علمای مسیحیت و علمای اسلام پر است از اخباری گری و قشرگرایی و پژوهش گریزی. علامه شهید مطهری رحمه الله در یادداشتهایشان جمله جالبی را میان طلاب به عنوان مشهور ذکر می فرمایند. ایشان می نویسند مشهور است طلبه تنبل مقدس می شود و مجتهد تنبل اخباری می شود و فیلسوف تنبل هم عارف می شود. کتاب القول السدید فی احکام الوباء الجدید درباره کروناست و توسط علمای وهابی و ابن تیمیه گرای عربستان منتشر شده است. در این کتاب که بیشترین اعتماد به نظام جهانی و کوته اندیشانه ترین فهم از روایات دیده می شود کار را به آنجا می رسانند که می گویند حتی حق توهین به ویروس کرونا و منحوس و خبیث نامیدن این ویروس محل اشکال است و باید کرونا را بلای الهی و قضا و قدر بدانیم و صبر و شکر در مورد آن داشته باشیم. البته این ترفند یهود جدید نیست و در طاعونهای قبلی در میان مسیحیان نیز از کج فهمی ها از نصوص دینی و رخنه های کلامی نهایت سوء استفاده رخ داده بود. شکر خدا در میان برادران اهل سنت هستند کسانی که به دست کثیف یهود در طاعونهای حقیقی و مجازی بیشتر از بیست سال پیش در کتابهایشان اشاره کرده اند. برای مثال به مقدمه ی کتاب ما رواه الواعون فی اخبار الطاعون سیوطی رجوع بفرمایید.
دانلود دو کتاب بالا در ادامه تقدیم می گردد:
بسم الله الرحمن الرحیم
چهارمین طرح علمی شاخه پژوهشی گروه : رساله درآمدی بر طبیعیات اسلامی و ضرورت احیای آن در حوزه های علمیه
اینکه فکر کنیم بحث تقابل طب غربی و طب اسلامی یک بحث حاشیه ای و بی اهمیت است نشان از ساده نگری است. دعوای عمیق طبیعیات اسلامی و طبیعیات غربی گرچه در بحث طب اسلامی به چالشی فراگیر بدل شده است اما محدود به طب نیست. اصولا هستی شناسی اسلامی و هستی شناسی غربی در حال چالش تمدنی هستند. دعوای نجوم اسلامی با نجوم هاوکینگی و زیست شناسی داروینی با زیست شناسی آفرینشی و مهندسی هستی دوست و آفرینش مدار اسلامی با مهندسی طمع مدار و طبیعت ستیز غربی یک دعوای عمیق و دیرینه است. ریشه های این دعوا به داستان جدا شدن مکتب طبیعیون از مکتب الهیون در عصر حکومت انبیاء در فلسطین بر می گردد که این دعوا بعدها در یونان به اوج رسید. اینکه می بینیم طبیعیون جدید روحانیون و کشیش ها را با تسمیه های جانوری به اسم آخوندک و شیخک و کشیشک و راهبک هنوز هم تمسخر می کنند بحث و دعوای جدیدی نیست. اگر امروز برخی غربزده های حوزوی دم از نبود طب اسلامی می زنند و علامه مجلسی رحمه الله را به خاطر حفاظت و پایداری از هستی شناسی اسلامی در ده مجلد از کتاب شریف بحار الانوار در مقابل هستی شناسی غربی متهم و تمسخر می کنند برای آن است که هستی شناسی عمیق و عریق اسلامی و شیعی مثل هستی شناسی ضعیف و تحریف آمیز و یونانی زده ی کلیسا نیست که به راحتی با چهار هجوم کپرنیکی و داروینی و نیوتنی و دکارتی شالوده اش ازهم بپاشد. ادامه و دانلود رساله در سایت...
http://tt-ej.ir/post/743
رفقا سعی بفرمایند دست به قلم بشوند، الحمدلله خیلی عزیزان طلبه کانال راه انداختند و قلم می زنند و طرح دغدغه می کنند ولی عده ای هنوز بسم الله اش رو نگفتند، جهاد تبیین یعنی حضور رسانه ای و زبان باز کردن ... و حداقل حضور رسانه ای یعنی قلم زدن و یادداشت نوشتن... البته این کار هم مثل هر کاری تمرین و تکرار می خواهد و لازمه ی هر راه رفتن یاد گرفتنی، زمین خوردن های اولیه است. مطمئن باشید اگر شما ننویسید دشمنانی هستند که اذهان مردم را با اراجیف خود پر کنند پس چه بهتر که قبل از خاک بلند کردن و غبار آلود شدن فضا توسط دشمن، خودتان آبپاش دست گرفته و با پاشیدن آب حقیقت جلوی بلند شدن گرد و خاک را بگیرید. هر یک قلم زن در فضای مجازی یعنی یک دهان در این فضا و بی دهان هیچ بیانی وجود نخواهد داشت چه رسد به تبیین و چه رسد به جهاد تبیین... برای دهه فجر یادداشت های ویژه ای در راه است ... منتظر باشید...
متفکرین و اساتید و مدیران حوزوی بدانند اگر خودشان در فضای مجازی افکار و منویات خود را روایت نکنند شیاطینی هستند که حتی مراجع را طبق نظر خود در فضای مجازی روایت میکنند و کسی که به مرجع تقلید حوزوی رحم نکند یقینا به آنها نیز رحم نخواهد کرد و در این خصوص حتی به دفتر و بیت هم نباید اعتماد کرد که حضرت امام راحل آن کوهستان بصیرت و شیطنت فهمی فرمود من هیچ سخنگویی ندارم و کذلک الامر فی خلفه الصالح.. و هر کس بخواهد شما مدیران و متفکران حوزوی را از حضور مستقیم در فضای مجازی بازدارد متهم است ... باید در فضای مجازی پایگاه و سنگر داشت و امروز حداقل جان پناه رسانه ای که آدمی از روایت ناصواب جان سالم به در ببرد یک کانال ایتایی یا مثلا یک صفحه در روبینو است... نبرد امروز جنگ روایت هاست... هر حوزوی صاحب نظر و موثر حداقل یک کانال ایتایی باید داشته باشد که تاسیس آن رایگان است و چند ثانیه هم بیشتر زمان نمی برد.. و اگر خدای ناکرده از این امکانات رایگان و سهل الوصول استفاده نکنیم یقینا همه مان در قیامت مورد سوال قرار خواهیم گرفت...