eitaa logo
طلبگی تا اجتهاد
8.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
937 ویدیو
267 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم چهارمین طرح علمی شاخه پژوهشی گروه : رساله درآمدی بر طبیعیات اسلامی و ضرورت احیای آن در حوزه های علمیه اینکه فکر کنیم بحث تقابل طب غربی و طب اسلامی یک بحث حاشیه ای و بی اهمیت است نشان از ساده نگری است. دعوای عمیق طبیعیات اسلامی و طبیعیات غربی گرچه در بحث طب اسلامی به چالشی فراگیر بدل شده است اما محدود به طب نیست. اصولا هستی شناسی اسلامی و هستی شناسی غربی در حال چالش تمدنی هستند. دعوای نجوم اسلامی با نجوم هاوکینگی و زیست شناسی داروینی با زیست شناسی آفرینشی و مهندسی هستی دوست و آفرینش مدار اسلامی با مهندسی طمع مدار و طبیعت ستیز غربی یک دعوای عمیق و دیرینه است. ریشه های این دعوا به داستان جدا شدن مکتب طبیعیون از مکتب الهیون در عصر حکومت انبیاء در فلسطین بر می گردد که این دعوا بعدها در یونان به اوج رسید. اینکه می بینیم طبیعیون جدید روحانیون و کشیش ها را با تسمیه های جانوری به اسم آخوندک و شیخک و کشیشک و راهبک هنوز هم تمسخر می کنند بحث و دعوای جدیدی نیست. اگر امروز برخی غربزده های حوزوی دم از نبود طب اسلامی می زنند و علامه مجلسی رحمه الله را به خاطر حفاظت و پایداری از هستی شناسی اسلامی در ده مجلد از کتاب شریف بحار الانوار در مقابل هستی شناسی غربی متهم و تمسخر می کنند برای آن است که هستی شناسی عمیق و عریق اسلامی و شیعی مثل هستی شناسی ضعیف و تحریف آمیز و یونانی زده ی کلیسا نیست که به راحتی با چهار هجوم کپرنیکی و داروینی و نیوتنی و دکارتی شالوده اش ازهم بپاشد. ادامه و دانلود رساله در سایت... http://tt-ej.ir/post/743
رفقا سعی بفرمایند دست به قلم بشوند، الحمدلله خیلی عزیزان طلبه کانال راه انداختند و قلم می زنند و طرح دغدغه می کنند ولی عده ای هنوز بسم الله اش رو نگفتند، جهاد تبیین یعنی حضور رسانه ای و زبان باز کردن ... و حداقل حضور رسانه ای یعنی قلم زدن و یادداشت نوشتن... البته این کار هم مثل هر کاری تمرین و تکرار می خواهد و لازمه ی هر راه رفتن یاد گرفتنی، زمین خوردن های اولیه است. مطمئن باشید اگر شما ننویسید دشمنانی هستند که اذهان مردم را با اراجیف خود پر کنند پس چه بهتر که قبل از خاک بلند کردن و غبار آلود شدن فضا توسط دشمن، خودتان آبپاش دست گرفته و با پاشیدن آب حقیقت جلوی بلند شدن گرد و خاک را بگیرید. هر یک قلم زن در فضای مجازی یعنی یک دهان در این فضا و بی دهان هیچ بیانی وجود نخواهد داشت چه رسد به تبیین و چه رسد به جهاد تبیین... برای دهه فجر یادداشت های ویژه ای در راه است ... منتظر باشید...
متفکرین و اساتید و مدیران حوزوی بدانند اگر خودشان در فضای مجازی افکار و منویات خود را روایت نکنند شیاطینی هستند که حتی مراجع را طبق نظر خود در فضای مجازی روایت میکنند و کسی که به مرجع تقلید حوزوی رحم نکند یقینا به آنها نیز رحم نخواهد کرد و در این خصوص حتی به دفتر و بیت هم نباید اعتماد کرد که حضرت امام راحل آن کوهستان بصیرت و شیطنت فهمی فرمود من هیچ سخنگویی ندارم و کذلک الامر فی خلفه الصالح.. و هر کس بخواهد شما مدیران و متفکران حوزوی را از حضور مستقیم در فضای مجازی بازدارد متهم است ... باید در فضای مجازی پایگاه و سنگر داشت و امروز حداقل جان پناه رسانه ای که آدمی از روایت ناصواب جان سالم به در ببرد یک کانال ایتایی یا مثلا یک صفحه در روبینو است... نبرد امروز جنگ روایت هاست... هر حوزوی صاحب نظر و موثر حداقل یک کانال ایتایی باید داشته باشد که تاسیس آن رایگان است و چند ثانیه هم بیشتر زمان نمی برد.. و اگر خدای ناکرده از این امکانات رایگان و سهل الوصول استفاده نکنیم یقینا همه مان در قیامت مورد سوال قرار خواهیم گرفت...
▪️ روح ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلی پیوست. ▪️ شادی روح آن مرجع فقید، الفاتحه مع الصلوات. @talabegitaejtehad
هشدار مرحوم آیت‌الله العظمی به مردم و مسئولین ‼️ خداوند را هلاک کرد؛ امّا امتحان تمام نشده است... 🔸 ای ملت ايران، ای مسئولين، ای کساني که اين برنامه‌ها را تنظيم می‌کنيد و به مردم القاء می‌کنيد، با اين که خداوند به شما داده است چه می‌کنيد؟ ملتفت باشيد قدر اين نعمت را بدانيد و به معصيت خداوند متعال آلوده نکنيد. 🔸 من اول در مجلس خبرگان اول، اين آيه را خواندم: " وَلَقَدْ أَهْلَكْنَا الْقُرُونَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ وَمَا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا كَذَلِكَ نَجْزِي الْقَوْمَ الْمُجْرِمِينَ * ثُمَّ جَعَلْنَاكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ مِنْ بَعْدِهِمْ لِنَنْظُرَ كَيفَ تَعْمَلُونَ" 🔸 اين آيه مثل اين است که الآن براي ما نازل شده است. خداوند مي‌فرمايد: ما آنهایي که پيش از شما بودند، آن ، آنها که می‌خواستند اسلام را از بين ببرند (که شايد الآن هم آنها چه نقشه‌هایي داشتند و چه برنامه‌هایي بود)، خداوند مي‌فرمايد ما آنها را هلاک کرديم، ما طوائف و بسياري را که پيش از شما بودند هلاک کرديم، وقتي ظلم کردند، وقتي تجاوز به احکام خدا کردند، بعد مي‌فرمايد: "جَعَلْنَاكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ"، خيال نکنيد اين تمام شد و مسئله گذشت و شما پيروز شديد و هر کاری می‌خواهيد انجام دهيد. 🔸 الآن وقت امتحان است ما شما را جانشين آنها قرار داديم، کار را دست شما داديم لِنَنْظُرَ كَيفَ تَعْمَلُونَ برای اینکه ببينيم شما چه می‌کنيد؟ 🔸 امروز همه چيز بايد ‌باشد، رنگ قرآن داشته باشد. امروز وظيفۀ شما و است، نبايد اين وظيفه منحصر در سپاه و بسيج باشد، هر‌کسی در هر جا خلاف شرعي می‌بيند منکري می‌بيند بايد کند، در روايت است که: «وَمِنْهُمْ تَارِكٌ لإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَقَلْبِهِ وَيَدِهِ فَذَلِكَ مَيِّتُ الأَحْيَاءِ» 🔸 کسي زندگي و حيات دارد که با منکرات و معاصي مخالفت کند، دشمنان خدا را دشمن و دوستان خدا را دوست بدارد در مورد و 🔸 اميرالمؤمنين(ع) مي‌فرمايد: «وَمَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَالْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللهِ عِنْدَ الأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ‏» يعني احکام دين همه به امربه‌معروف و نهي‌ازمنکر وابسته است. @talabegitaejtehad
حضرت امام خامنه ای مدظله العالی فرمودند: بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت. ۱۳۶۸/۱۱/۰۴ جهت پایداری ملت شریف و غیور ایران تا ظهور مبارک حضرت امام زمان (اروحنا له الفداء و عجل الله تعالی فرجه الشریف) صلواتی عنایت بفرمایید.
بسم الله الرحمن الرحیم در چنین روزی در تهران چه گذشت: به محض ورود به خیابان اصلی بهشت زهرا هجوم مردم بیشتر شد و بار دیگر رفیق دوست (راننده ماشین امام) خود را روی موج احساس کرد، ناگهان اتومبیل به سمت چپ برگشت به حدی که نزدیک بود واژگون شود. در همان اوضاع و احوال چشم رفیق دوست به میرزا (شهید محمد بروجردی) افتاد که از روی سر مردم به حالت سینه خیز خود را به اتومبیل میرساند، مردم هم برای این که زودتر از سر و کولشان بگذرد و راحت شوند با دست او را به جلو هل میدادند. ناگهان عده ای روی کاپوت اتومبیل افتادند و موتورش خاموش شد. رفیق دوست هرچه استارت زد ماشین بلیزر روشن نشد، با غیظ دستش را به فرمان کوبید، حواسش نبود رادیاتور جوش آورده بود. امام فرمود باقی راه را پیاده میرویم. رفیق دوست با التماس گفت: حاج آقا شما را به خدا بیرون نروید. زیر دست و پای مردم له می شوید. یک دفعه میرزا با مشت به شیشه ی اتومبیل کوبید و گفت: « هلی کوپتر پانصد متر جلوتر روی زمین نشسته است و منتظر است. باید با موج مردم اتومبیل را برسانیم آنجا.» میرزا با صدای بلند از مردم کمک خواست تا ماشین را بلند کنند همین که اتومبیل روی دستهای مردم قرار گرفت میرزا از فراز ماشین آن را به سمت هلی کوپتر هدایت کرد. احمد آقا به سختی وارد هلی کوپتر شد و روحانی هیکلی دیگری اشاره کرد امام بیرون بیاید. در یک لحظه امام را بغل کرد و خود را سمت هلی کوپتر انداخت. مردم با مشاهده امام صلوات فرستادند اما پیش از این که نزدیک شوند آن روحانی هیکلی امام را به داخل هلی کوپتر منتقل کرد و در را بست.سرعت بالهای آهنین هلی کوپتر بیشتر شد. خلبان سعی کرد بلند شود اما مردم به پایه های هلی کوپتر آویزان شده و آن را پایین می کشیدند. میرزا مردم را متفرق کرد و بالاخره هلی کوپتر در خیز سوم از زمین بلند شد و صلوات جمعیت طنین انداز شد. ( به نقل از کتب محمد مسیح کردستان ص ۹۹ با اندکی تصرف و تلخیص) @talabegitaejtehad
بسم الله الرحمن الرحیم...مشکل ما این است که فکر می کنیم با رفتن یک حسن روحانی، کشور از تقی زاده ها و حسن روحانی ها خالی شده است و حال آنکه صدها حسن روحانی هنوز در کشور فعالند... فی المثل آقای مرندی که حسن روحانی بودن خود را در داستان جمعیت اثبات فرموده اند...
درخواست برکناری بانیان وضع موجود از پست‌های مدیریتی-https://farsnews.ir/my/c/120501
ayatollah araKI.mp3
11.88M
🔊 بسیار شنیدنی// صوت کامل بیانات آیت الله اراکی در نشست تبیینی مدرسه معصومیه ♨️ موضوع: نقش حوزه علميه در شكل گيری، تداوم و غايت انقلاب اسلامی ⏱مدت صوت: 49 دقیقه 🔰 برخی مباحث مطرح شده در این جلسه ی ارزشمند: 📣 بحثی غنی و استدلالی پیرامون هویت و فلسفه ی نظام اسلامی به ضمیمه ی شواهد فراوانی از آیات قرآن کریم و روایات 📣 تبیین رسالت انبیاء و ارتباطش با رسالت حوزه و روحانیت 📣 تعریف جامعه و نظام قانونی، از منظرگاه جامعه شناسیِ اسلامی و غربی 📣 پاسخ به شبهه ی جدایی دین از سیاست و رد ادعای باطلِ ناکارآمدی دین نسبت به احکامِ نظامات اجتماعی با تکیه بر آیات قرآنی و مبانی جامعه شناسی اسلامی 📣 دین در فرهنگ قرآنی، چیزی جز حاکمیت و تشکیل نظام اجتماعی نیست و احکام فردی نیز جزو قوانین حاکمیتی است ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
حضرت استاد راسل زید عزه زحمت کشیدند این صوت ارزشمند رو به صورت متنی نیز پیاده سازی نموده اند که در ادامه تقدیم می شود. رفقایی که فرصت شنیدن صوت رو ندارند لا اقل خودشون رو از توفیق مرور متن محروم نفرمایند. سلامتی همه طلاب انقلابی حضرت حجت ارواحنا فداه صلوات...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرا رسیدن یوم الله ۲۲ بهمن، چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را تبریک می‌گوییم. 💠💠💠 ✅ کانال رسمی مسجد مقدس جمکران: @jamkaran_ir
شب رفت و سرود فجر، آهنگین است/ از خون شهید، فجر ما رنگین است/ این ملت قهرمان و آگاه و رشید/ ثابت قدم است و قاطع و سنگین است... فجر نور ظهور بر اهالی مهر و محبت وغیرت مبارک🌷💪🌿
برخیز که فجر انقلاب است امروز / بیگانه صفت، خانه خراب است امروز/ هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد / از لطف خدا نقش بر آب است امروز ... فجر نور ظهور بر شما اهالی مهر و محبت و غیرت مبارک...🌷🌿💪
فجر است و سپیده حلقه بر در زده است/ روز آمده، تاج لاله بر سر زده است/ با آمدن امام در کشور ما /خورشید حقیقت از افق، سر زده است... فجر نور ظهور بر شما اهالی مهر و محبت و غیرت مبارک...🌿💪🌷
از رومینا تا غزل، بازار داغ بی عرضگی اولیاء در فضای مجازی بسم الله الرحمن الرحیم بانوان جامعه بخش احساس مدار جامعه هستند و در پی برخورداری از احساس بالاتر، پایبندی و عقال آنها در موارد متعدد مغلوب احساسات این عزیزان می شود. کما اینکه مردان نیز بخش عقل مدار جامعه بوده و از نقصان احساس و لطافت طبع رنج می برند و لذا اگر جنس لطیف زن در کنار آنها قرار نگیرد عموما زندگی خشک و خشنی را تجربه خواهند کرد. خدای متعال از باب رحمتش زنان را برای آرامش مردان و مردان را برای افزایش پایبندی زنان آفریده است و به گونه ای در آنها کاستی و فزونی متقابل قرار داده است که کار آنها به هم گره بخورد و بنیان خانواده برای شکل گیری محفلی با استحکام عقل و لطافت و زیبایی حس و عاطفه تشکیل شود. برای حفاظت از این بنیان لازم است زنان از لطافت و آرامش و سکینه و احساسات مردان خود محافظت نموده و مردان نیز حافظ عقل و پایبندی زنان خود باشند تا مبادا زنان به دلیل طبع احساسی خود فریب تزیین شیاطین را خورده و در دام آنها گرفتار آیند. وقتی شارع مقدس می فرماید که اذن خروج زنان از منزل باید در دست ولی آنها اعم از پدر و شوهر باشد این بدان جهت است که به دلیل احساس مداری، خطر فریب خوردن این قشر به وسیله شیاطین در محیط جامعه فوق العاده زیاد است و باید بادی گارد و محافظ عقل مداری مثل مرد در کنار آنها باشد تا فریب شیاطین در آنها اثر نکند. بزرگترها یادشان است که در ایامی که تازه تلفن آمده بود چقدر زن ها که با همین صدای جذاب مزاحم های تلفنی فریب می خوردند و گرفتاری برای خود و خانواده شان ایجاد می کردند. لذاست که در لمعه می خوانیم : بهتر است زنان حتی صدای نامحرم را نشوند زیرا که دل زن مملو از احساس است و خطر فریفتگی او قریب و چاه ندامتش در پیش. اگر پاشنه آشیل مردان در فضای فریفتگی جنسی چشم آنهاست پاشنه آشیل زنان نیز در این فضا بیشتر گوش آنهاست و چه بسیار دختر که با چهار کلام مخ زنی پسران و مردان نابکار فریفته شده اند و شده است آنچه نباید بشود. اخیرا با رشد فناوری و آمدن اینستاگرام علاوه بر صوت، تصویر نیز به مزاحمت های تلفنی افزوده شده است و لذا کار برای پدران و شوهران در حفاظت از زنانشان در مقابل بیگانه حتی در محیط درون منزل نیز سخت شده است. قطعا در حکم لزوم اذن شوهر برای خروج از منزل، منزل چهاردیواری موضوعیت ندارد و عمده تعامل زن با جامعه ای است که هر لحظه ممکن است قاپ زن را از مجرای پاشنه آشیل احساساتش بدزدد و او را دچار فاجعه نماید. لذا لازم است مردان جامعه ی امروز با مدیریت روابط مجازی همسران و حراست از قرار گیری آنها در گروه ها و کانال های امن و مسدود کردن روابط ناشناس، مراقب باشند این بانوان عزیز در معرض مزاحمت های جانیان ناموس قرار نگیرند وگرنه یا رومینا شدن در پیش است و یا غزل شدن. امروزه حتی در غرب نیز نرم افزارهای مدیریت والدین بر تعاملات مجازی کودکان طراحی شده است تا والدین بتوانند از ولایت خود در فضای مجازی برای حراست از کودکان دلبند خود استفاده نمایند ولی غرب متاسفانه هنوز بعد از سالیان در مورد خطر سوء استفاده از احساسات لطیف زنان و فریب آنها در فضای مجازی بی توجه و بی تفاوت است و البته در بسیاری موارد خودخواسته به دنبال افزایش فساد جنسی و مشغول شدن مردم و غافل شدن آنها از فضای سیاست و حکومت است کما اینکه از شراب خواری و کشتی کج و اعتیاد و هیجانات ورزشی غفلت آور نیز استقبال می کند و لذاست که نباید انتظار داشت در غرب برای زنان بی نوا کاری شود و دلی سوزانده شود. والحمدلله اولا و آخرا و اعاذنا الله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا @talabegitaejtehad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی زیبای نمک گیرتم علی.... در دمی که دم ز علی نزنم/چه نیازی به باز دم باشد/ خاک پای علی شدم که فقط/ سایۀ شاه بر سرم باشد.. سالروز ولادت شاه مردان، یگانه جهان پهلوان ایستاده در میدان، فخر جوانمردان و غیرتمندان و پدر صبر و وفا و ایمان و سالار عدالتخواهان و انقلابیون عالم وروز مرد بر شما عاشقان مولا مبارک..💪🌷🍦 @talabegitaejtehad
com.android.nakhl.apk
3.32M
بسم الله الرحمن الرحیم... این ایام البیض ماه رجب هر کس خود را از اشعار مناجاتی حاج غلامرضا سازگار محروم کند حقا ضرر کرده است... 🌿🌿🌿 به مناسبت این ایام نرم افزار اندروید نخل میثم برای استفاده از این شاهکارهای شعر مناجاتی تقدیم می شود.... التماس دعا @talabegitaejtehad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ خدایت را چگونه راضی می کردی؟ به بندگان خدا خدمت می کردم. ⚠️ آیا می دانید بهترین بنده خدا، مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام است؟ ✅اللهم عجل لولیک الفرج @talabegitaejtehad
! سرکشی از جانبازان و مجروحان و خیمه شهدا خیلی طول کشید. هر کدام از رزمندگان را که میدیدی، از لباس و سر و وضع و سلاحش گرد و خاک و خون میچکید. پیروز که چه عرض کنم، شکست نخوردیم. عرصه سختی بود. جوری تن به تن شدیم که گاهی فضا برای چرخاندن سلاح نداشتیم و هر کس هر جور بلد بود به جان طرف مقابلش افتاده بود. کم کم اعلام کردند که رسول خدا فرموده همه جمع شوند. رسم حضرت بر این بود که بعد از هر نبرد، همه را جمع میکردند و ابتدا حاضر غیاب میکردند و سپس خطبه کوتاهی میخواندند. شروع به خواندن اسم ها کردند. پیامبر روی جهاز مختصری نشسته بود و همه رزمندگان گرد ایشان بودند. فلانی ، حاضر فلانی ، حاضر فلانی ، شهید شد فلانی ، زنده است اما مجروح شده فلانی ، شهید شد و .. تا اینکه پیامبر نگاهی به جمعیت کردند و فرموند: علی کجاست؟ سکوت، جمعیت را فرا گرفت. هیچ کس حرفی نزد. پیامبر دو مرتبه فرمودند علی کجاست؟ باز هم همه ساکت و هاج و واج به اطرافشان نگاه میکردند! پیامبر از سر جا برخواستند تا همه جمعیت را دقیق تر ببینند. شرق و غرب یاران و لشکر را دیدند. نگاهی به زمین و نگاهی به زمان کردند. با همان حالت خاص خودشان فرمودند: بروید ... همه بروند دنبال علی ... هر کس خبر سلامتیش را بیاورد، هر چه بخواهد به او میدهم! هر چه بخواهد! تاکید پیامبر بر «هر چه بخواهد به او میدهم» خیلی وسوسه انگیز بود. چه برای طالبان معرفت و آخرت و چه برای طالبان دنیا و زر و سیم روزگار و چه برای پیاده هایی مثل من که عقلم نمیرسید پیامبر چه وعده نابی داده. فقط سه چهار نفر از اقوام و آشناها را صدا کردم و همین طور که همه جمعیت پراکنده شدند تا علی را بیابند، ما هم دنبالش رفتیم. سه چهار نفری که دور هم جمع شدیم، هر کدام برای خودشان اعجوبه ای بودند. یک نفرشان از بوی هوا میتوانست مسیر پرواز پرنده را پیدا کند! یک نفر دیگر چشمش را اگر میبستیم، از شتر و جَک و جانورها دقیق تر مسیرش را پیدا میکرد. یک نفر دیگر اصلا در همین صحرا به دنیا آمده بود و از وقتی یادش بود با دانه های شن و سوز بیابان روزگار گذرانده بود. من هم که ... نه به اندازه آنها ... اما داشتم یک چیزهایی در خودم. مثل بقیه شروع به دویدن به این ور و آن ور نکردیم. دقایقی دور هم ایستادیم و فکر کردیم. دیدیم علی مرد فرار و رو به عقب که نیست. مرد رفتن به طرف کوه و دامنه و پناه گرفتن و از بالا بلندی به دشمن زخم زدن هم نیست. یک طرف دیگر هم که لشکر خودمان بود و در این جمعیت انبوه و خیمه های شهدا و مجروحان هم نیست. پس از سه جهت فقط یک جهت میماند و آن هم جهتی است که دشمن قرار داشت! برای لحظاتی هر چهار نفرمان به همان جهت چشم دوختیم. دروغ چرا؟ هیچ کداممان دلمان نمیخواست پیشنهاد بدهیم که به مسیر فرار و عقب نشینی دشمن برویم. چون هنوز آن مسیر امن نبود و گوشه به گوشه اش امکان تله و تیرانداز و هزار چیز خطرناک وجود داشت. هر چهار نفرمان برگشتیم و به هم نگاه کردیم. گفتیم نزدیک ترین رزمنده به صف اول دشمن علی بوده. خودمان را گول نزنیم. باید به همان مسیری میرفتیم که از آن میترسیدیم. راهی نبودا. شاید همه اش دو سه کیلومتر نبود. ولی فقط جبهه رفته ها میدانند دو سه کیلومتر در عمق دشمن رفتن بعنی چه؟ بسم الله گفتیم و رفتیم. از اینکه قدم به قدم که از وسط کشته های دوست و دشمن رد میشدیم و چه حالی داشتیم بگذریم. تا اینکه از جایی به بعد، دیگر جنازه خودی نمیدیدم. تکه پاره های دشمن بود که مشخص نبود به آنها صاعقه خورده یا تیر غیب به سر و گردن آنها فرود آمده که نَبُریده ... کاش بریده بود ... ریز ریزشان کرده! وقتی جلوتر رفتیم، یک نفرمان گفت «ابوالحسن اینجا بوده! شک نکنید.» من گفتم «از اینکه ابوالحسن فقط میتواند اینجاها باشد شکی نیست اما تو چطور فهمیدی؟» گفت «به جنازه ها نگاه کنید. همه از سینه به بالا لته پار شده اند و ندارند. معمولا ذوالفقار علی پایین نمی آید. از همان بالا که مثل صاعقه فرود می آید و مسیر را کوتاه کرده و همان سر و کول و گردن و سینه و اعضای رئیسه را میزند و از هم میپاشد و پیش میرود.» یک نفرمان گفت «شیر مادر حلالش! نگاه کن ... اصلا جنازه خودی اینجا نیست. همه جا ... اِ ... آنجا ... نگا ...» همه ما از سرِ اسب ها بلند شدیم تا دقیق تر ببینیم. دیدیم یک نفر نشسته کنار آب باریکه ای و به کاری مشغول است. لباسش از خودمان بود. به خاطر همین جرات کردیم اما با احتیاط به همان طرف رفتیم. خودش بود. جمال نورانی حیدر در آنجا نشسته بود و در آب باریک، آستین و ذوالفقارش را میشست و طاهر میکرد. دل و جانمان روشن شد. از اسب پیاده شدیم و به طرفش دویدیم. به ایشان که نزدیک شدیم، سلام کردیم و به تماشایش نشستیم. -علیکم السلام. شما کجا و اینجا کجا؟ - خدا قوت. ما حتی از وسط کشته ها هم جرات رد شدن نداشتیم. چه برسد به اینکه کیلومترها پشت جبهه دشمن نفوذ کنیم! - از ت