📎 امیرالمومنین علیه السلام و قاتلان عثمان (۱)
🔹حضرت امیرالمومنین در نامه ای به معاویه لعنة الله علیه می فرماید:
1⃣اینکه از من خواستی قاتلان عثمان را به تو تحویل دهم، من در این مورد فکر کردم و دیدم تحویل آنان چه به تو چه به دیگری درست و روا نیست.
2⃣به عمر و حیاتم سوگند! اگر از گمراهی و فتنه ات که موجب اختلاف بین امت شده دست بر نداری، قاتلان عثمان بزودی خودشان سراغت خواهند آمد و خواهی دید که چه کسانی بودند!
💠حقیقتا تهدیدی کنایی تر از این پیدا نمی شود، حضرت با این سخن به معاویه فهماندند که:
🔻قاتلان عثمان (افرادی چون محمد بن ابی بکر و عمار و مالک اشتر و عمرو بن حمق که از بزرگان شیعه و اصحاب اند) در جبهه مقابل معاویه یعنی طرف امیرالمومنین اند
🔻تحویل دادن آنان به معاویه و غیر معاویه امری ناروا و نادرست است. (احتمال قوی می دهم از اساس جائز نیست شرعا، چرا که عمل آنان - قتل عثمان - به حق بوده و تسلیم و تحویل این کبار صحابه به معاویه پلید بخاطر کشتن یک مهدور الدم اشتباه است)
⬅️بزودی سخنان علمای شیعه و شراح نهج البلاغه را در رابطه با این نامه امیرالمومنین ارسال خواهیم کرد که فرمودند عثمان مهدور الدم بوده!
@Talabeh_nevesht110
🖋تحلیلی صحیح از اصحاب سقیفه
💠جناب صغیر اصفهانی در شعری گوید:
آنانکه پاس حرمت حیدر نداشتند
ایمان بذات خالق اکبر نداشتند
گر با علی شدند مخالف عجب مدار
تصدیق ز ابتدا به پیمبر نداشتند
چندی به احمد ار گرویدند از نفاق
جز ملک و مال مقصد دیگر نداشتند
⬅️تقریبا در این چند جمله، سقیفه به بهترین حالت ممکن توصیف شده است، جریان نفاقی که از روی طمع دنیوی در ظاهر شهادتین را گفتند و حتی بعد از گفتن شهادتین هم در موارد زیادی بدنبال ترور نبی اکرم صلی الله علیه و آله و کنار زدن او و بدست گرفتن حکومت بودند، این جماعت غدیر هم حاضر بودند از آنجا که از اساس اعتقادی به نبوت پیامبر نداشتند بدنباله آن ولایت را نیز ساخته و پرداخته محمّد بن عبد الله و مقام جعلی بدست او برای دامادش تلقی کردند، سال ها میان مسلمانان زندگی کردند و معجزه ها از پیامبر مشاهده کردند ولی هیچ ایمانی قلباً نه به رسول خدا و نه به خدای اسلام نداشتند و رسول خدا را ساحر و مجنون می خواندند و از همه بیشتر از رسول خدا و امیرالمومنین نفرت داشتند بخاطر خون هایی که در جنگ بدر و دیگر جنگ ها از این ها توسط امیرالمومنین علیه السلام ریخته شد و آنان پر از این کینه بودند ولی پنهان می کردند تا اینکه بعد از آنکه نبی اکرم را مسموم کردند و جنازه رسول خدا را رها کردند فوراً حکومت را قبل از استقرارش در آل محمّد علیهم السلام غصب کردند و آن حقد و کینه های بدری خود را بیشتر از هرجایی در حریان هجوم به بیت وحی ظاهر کردند بطوری که هر لگد و تازیانه ای که می زدند بخاطر کینه از پیامبر بود. ان شاءالله برای این مواردی که گفته شد روایاتی ارسال خواهد شد.
@Talabeh_nevesht110
هدایت شده از ●|مَــعـMAREFATـرِفَـةُ الـحُـHOJATـجَّـةِ|●
#امامت #بحارالانوار #امام
📜معرفة الحجة(۲)
⬅️دومین بابی که در بحارالانوار منعقد شده است باب «فی اتصال الوصیة و ذکر الأوصیاء من لدن آدم إلی آخر الدهر» است، همانطور که از اسم باب معلوم است این باب در رابطه با اوصیایِ انبیاء است، لذا از امیرالمومنین به سیّد الوصیین تعبیر می شود که آقا و افضل جمیع اوصیای انبیاء است و از حضرت قائم بیشتر به «خاتم الاوصیاء» تعبیر می شود.(کشف الغمة ج ۲، ص ۴۹۹) طبق روایات این باب اولین وصیی در این عالَم ناسوت حضرت شیث که هبة الله لقب داشت، بود و او فرزند آدم و وصی او بود و این وصایت استمرار و اتصال داشت تا زمان رسول اکرم و امیرالمومنین علیهما و آلهما السلام.
🔻اوصیاء یکی پس از دیگری علم انبیاء و میراث نبوت و تابوت و اسم اعظم را ارث می بردند و به وصی بعد از خود می دادند لذا تمام این آثار و میراث و وصایا، امروزه نزد حضرت قائم سلام الله علیه است.
❇️حضرت ابو طالب پدر امیرالمومنین صلوات الله علیهما من جمله از حجج الهیه و اوصیائی بود که وصایا و آثاری که به او رسیده بود را به حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله داد.
💠بعضی از علماء همچون صاحب کتاب «اثبات الوصیة» جناب مسعودی به ذکر نام این اوصیاء از بدء خلقت از زمان حضرت آدم تا زمان حضرت خاتم الانبیاء پرداختند و بحث «اتصال حجج و اوصیاء» را مطرح کرده و ۱۲ امام شیعه را به عنوان اوصیایِ آخرین پیامبر ذکر کردند.
🆔 @mohadesin_marefat_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طنز #توحید_امامیه
📚کتاب شریف توحید شیخ صدوق رحمة الله علیه
🔗 #جریان_نفاق_در_سقیفه
⬅️قبلا گفتیم که سقیفه بصورت اتفاقی واقع نشد بلکه منافقینی پشت این جریان بودند که حتی در زمان حیات پیامبر نیز بدنبال فرصتی برای کنار زدن رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام از حکومت و خلافت بودند و از هر فرصت نیز برای ترور شخص و شخصیتی رسول خدا استفاده می کردند و برنامه هایی نیز برای بعد از دنیا رفتن رسول خدا داشتند و حتی در شهادت رسول خدا نیز دست داشتند.
💠در روایتی که محدث صفار به سند خود از ابو حمزه ثمالی (که از خواص امام سجاد و باقر و صادق علیهم السلام بود که حضرات به او بعضی اسرار را که کمتر کسی می دانست بیان می کردند) نقل می کند که امام سجاد علیه السلام در رابطه با ابوبکر و عمر که از مهره های اصلی سقیفه بودند، فرمود: بخدا سوگند که آن دو نفر در حالی از دنیا رفتند که به خداوند کافر و مشرک بودند.
@Talabeh_nevesht110
🔗 #جریان_نفاق_در_سقیفه
📍علی بن ابراهیم قمی از متقدمین محدثین در تفسیر خود سخنی بس عجیب از اهل سقیفه و غاصبان حق امامت و خمس و فدک نقل می کند که آنان در خطاب به اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیهم گفتند: ما به کسی که برای شما امر امامت و خمس را قرار داد، کافر و منکر هستیم!
⬅️گویا مراد از آن کسی که برای اهل بیت «امامت و خمس» قرار داده «رسول اکرم صلی الله علیه و آله» است، چرا که ابوبکر و عمر و امثال این منافقین کما اینکه در حوادث غدیر نقل شده معتقد بودند به رسول خدا وحی نمی شود و پیامبری دروغین و ساحر است برای همین با تردید از روی طعنه به رسول خدا گفتند: اینکه علی علیه السلام امام و امیر امت است از خودت گفتی یا از طرف خداوند؟! (بحار الأنوار ج ۳۷ ص ۱۳۸)
@Talabeh_nevesht110
اگر اجل مهلت دهد در رابطه با ترور شخصیتی حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله در زمان حیاتش و بعد از شهادتش سخنانی خواهم گفت و مثال های متعددی را از کتب حدیث و سیر یادداشت کردم..
#اختلاف_حدیث
#نقد_شبهه #اهل_سنت
🔍کانالی توسط چند ناصبی از اهل سنت اداره می شود که با گذاشتن احادیث اختلافی به مذهب شیعه و ائمه معصومین علیهم السلام طعنه میزنند و با استناد به آیه لو کان من عند غیر الله لوجدوا... شبهه می کنند که چون در کتب حدیثی فقهی شیعه احادیث و روایات اختلافی وجود دارد پس قطعا این مذهب و ائمه این مذهب از طرف خداوند نبودند لذا تناقض گویی داشتند، مثلا در حدیثی گفتند غسل جمعه واجب است! در حدیث دیگر گفتند غسل جمعه مستحب است!
💠چند روز پیش یکی از اخلاء به بنده پیشنهاد دادند که مطالب این را با هم نقد کنیم، لکن آنچه که بنده مشاهده کردم نیازی به نقد ندارد بلکه نکاتی عرض می کنم که بکلی برای تمامی پست های این کانال جواب باشد و نیازی به بررسی تک تک مطالب نیست.
@Talabeh_nevesht110
#اختلاف_حدیث
📝نکاتی در رابطه با اختلاف حدیث در کتب شیعه
۱. جواب نقضی: اختلاف حدیث امری است که مختص کتب حدیثی شیعه نیست بلکه اهل سنت نیز در روایاتی که از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل کردند اختلافات زیاد است، لذا اگر قرار باشد مذهب شیعه و عصمت ائمه آن مذهب بخاطر آن زیر سوال برود ابتدا باید مذهب خودتان و رسول اکرم صلی الله علیه و آله را زیر سوال ببرید. اصلا بحث تعارض و تخالف دو حدیث منسوب به امام معصوم یکی از بحث های اصولی مطرح در کتب اهل سنت نیز است، لذا همانطور که شیخ طوسی علیه الرحمة استبصار را برای حل و جمع این اختلاف اخبار نوشت، علمای اهل سنت نیز در این باب کتبی دارند که علل و وجه جمع بین دو حدیث متعارض را بررسی کردند(مانند کتاب اختلاف الحدیث شافعی و الأوسط ابن منذر و أثر اختلاف الأسانيد والمتون ماهر فحل و...) خود شما اهل سنت در یک روایت از رسول خدا نقل کردید غسل جمعه واجب است و در یک روایت نقل کردید مستحب است و در یک روایت از رسول خدا نقل کردید خندیدن در نماز مبطل وضو است و در یک روایت دیگر نقل کردید مبطل نیست و در یک روایت نقل کردید پیامبر از روزه گرفتن در روز شنبه نهی می کرد و در یک روایت دیگر نقل کردید توصیه می کرد! (فقط کافی است در الاوسط ابن منذر کمی تورق کنید تا ببینید چقدر در سخنان منتسب به رسول خدا اختلاف است برای همین فقهایشان نیز ناچار اختلاف کردند! ولی با این حال به شیعه بخاطر اختلاف الحدیث طعنه می زنند که باید اینجا مَثَل ترکی «قازان قازانا دییر گوتون قردی» را گفت).
۲. جواب حلی: قطعا اگر کسی «از روی جهل» سخنان متخالف و متناقض بگوید از طرف خداوند نیست، لکن اختلافی که در روایات شیعه است بخاطر «جهل و عدم احاطه قائل و اضطراب در آراء» نیست، بلکه به جهت ناسخ و منسوخ بودن یا به جهت عام و خاص بودن یا به جهت محکم و متشابه بودن یا به جهت اشتباه راوی در ضبط و حفظ یا به جهت تقیه است، یا هم در حقیقت بین دو حدیث اختلاف نیست ما فکر می کنیم اختلاف است و اگر دقت شود قابل جمع است بدون اینکه حکم دیگری رفع شود. همین نوع اختلافات در خود آیات قرآن نیز است، گاهی بین دو آیه اختلاف می بینیم باید متوجه باشیم که خداوند در آنجا اشتباه نکرده بلکه آیه اولی منسوخ و آیه دومی ناسخ است یا بحث عام و خاص مطرح است، یا به جهت متشابه بودن یکی از آیات فکر می کنیم تخالف دارند مانند آیه «إِلَی رَبِّهَا نَاظِرَةٌ..» که به هیچ وجه با «لا تدرکه الابصار» اختلافی ندارد، یا آیه «لَنَسْأَلَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ» با آیه «لا يُسْئَلُ عَنْ ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَلا جَانٌّ» هیچ اختلافی ندارند و کذا آیاتی که برای جبر به آن استناد می کنند مانند ما رمیت اذ رمیت..
۳. اما این سخن که اگر مردم همه از «فهم صحابه» تبعیت می کردند الان اختلاف و جدایی نبود همه وحدت داشتند! عرض می کنم: از همه بیشتر صحابه در میان خودشان اختلاف حدیث و فتوا داشتند! یکی می گفت پیامبر اینطور فرمود! دیگری پیدا میشد میگفت من دقیقا خلاف این را از پیامبر شنیدم! در فتاوی نیز خیلی اختلاف داشتند، بعضا سخنانی می گفتند و نقل می کردند که مادرتان عائشه مجبور میشد اصلاح کند و بهشان اشکال کند که پیامبر این رو اینطور نفرمود! یا پیامبر اصلا این رو نفرمود! برای همین یکی از علمای اهل سنت جناب بدر الدین زرکشی کتابی با عنوان «الإجابة لإيراد ما استدركته عائشة على الصحابة» نوشته است که در آن اشکالات عائشه را بر صحابه در نقل حدیث و فتوا آورده، از اساس اگر کسی کمی در فقه اهل سنت تأمل کند می بیند که اختلاف فتاوی فقهای اهل سنت به اختلاف صحابه در نقل و فتوا بر می گردد برای همین خیلی در مسائل فقهیه گفته میشود که فلان صحابی بزرگ در این مسأله این فتوا را بر اساس حدیث رسول خدا داشت و صحابی دیگر دقیقا خلاف آن را بر اساس حدیث رسول خدا فتوا می داد.
@Talabeh_nevesht110
🔗 #جریان_نفاق_در_سقیفه
📌علی بن ابراهیم قمی در تفسیر خود روایت می کند که:
🔥آیه شریفه «کسانی که به آخرت اعتقادی ندارند هنگام ذکر خداوند به توحید و یگانگی قلب هایشان تنفر پیدا می کند و کراهت دارند» در رابطه با دو مهره اصلی حریان سقیفه یعنی ابوبکر و عمر نازل شد.
🔍اینکه چنین آیه ای با این توصیفات در شأن آن دو فرد نازل شده است خبر از اعتقادات و قلب آنان می دهد، آنان با توحید و یکتا پرستی مخالفت داشتند بلکه مشرک بودند و به همان لات و عزی هایشان و سایر بت ها معتقد بودند(همانطور که عمر بن خطاب در نامه اش به معاویه تصریح می کند که تا به امروز بر اعتقاد خود به بت هایمان هستم و هیچ ایمانی به خدای یکتای محمّد نیاوردم) و هیچ اعتقادی نیز به حشر انسان ها نداشتند(عدم اعتقاد به حشر کبری نیز من جمله از عقاید مشرکین زمان پیامبر بود) و از همه مهم تر آنکه آنان نفاق دارند! گرچه در زبان و عیان اظهار موافقت با کلمه توحید می کنند ولی در قلب و نهان انزجار و نفرت از این کلمه «لا اله الا الله» دارند..
@Talabeh_nevesht110
#یومن_ببعض_یکفر_ببعض
🔍عملیات «وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ» گروهک تکفیری داعش
⬅️جدیدا گروهک تکفیری داعش عملیات متعددی را در نقاط مختلف جهان (آفریقا، افغانستان، ایران و...) به نام این آیه شریفه «بکشیدشان هر کجا که آنان را یافتید» شروع کرده است، جدا از اینکه داعش در تطبیق مصادیق کفار از روی غرض یا مرض یا جهل شاید همه این ها به اشتباه حرکت می کند، ولی اینکه بخشی از آیه را بریده و توجیه برای قتل زنان و پیرزنان و کودکان و پیرمردان و چقدر مردم بی گناه بی طرف قرار داده است، نهایت بیشرفی دواعش را می رساند.
🔻این آیه شریفه با این تعبیر و با کمی فرق در قرآن در چند مورد و سوره جای دارد:
1⃣سوره بقره ۱۹۱
2⃣سوره نساء آیه ۹۱
3⃣سوره نساء آیه ۸۹
💠بررسی و تحلیلی از آیات
🔹جدا از اینکه این آیات هیچ دستوری نسبت به کشتن مردم بی گناه(اعم از مرد و زن و کودک و پیر) ندارد، بلکه ضمیر «هم» بر اساس آیات ما قبل و ما بعد، راجع به کفار و عهد شکنانی است که علیه مسلمانان فتنه پراکنی می کردند و بدنبال جنگ با مسلمانان و خارج کردن مسلمانان از دیارشان بودند، بر خلاف توهم غلط داعش از آیات که آنان علی الظاهر از ضمیر «هم» مطلق کفار را مقصود دانستند (چه کافری که در ذمه است چه کافری که بی طرف و در صلح است و چه کافری که سر جنگ دارد).
✳️بلکه باید گفت در این آیات شریفه نهایت احتیاط را در رابطه با خون و جان مردمان می کند از آنجا که برای قتال و قتل کفار قیود و شروطی را بیان می کند:
🔳در آیات سوره بقره که گفتیم بیان می دارد که تنها با کسانی از کفار قتال کنید که با شما قتال کنند و قصد اخراج شما از وطن تان را داشته باشند، در حالی داعش این آیه را سر لوحه عملیات خود قرار داده که آیه تصریح دارد که مردمان بی گناه و بی طرف که با شما قتال دارند(همچون مردم غیر نظامی کرمان و افغانستان) را نکشید.
🔳در آیات سوره نساء نیز خداوند بیان می کند که با کسانی که با شما در قتال نیستند، قتال نکنید و اگر با شما جنگ را آغاز کردند ولی بعد دست کشیدند و کاری با شما نداشتند، حق هیچ گونه تعرضی نسبت به آنان ندارید! و در آخر باز تصریح می کند که: فَإِن لَّمْ یَعْتَزِلُوکُمْ وَیُلْقُوا إِلَیْکُمُ السَّلَمَ وَیَکُفُّوا أَیْدِیَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ؛ یعنی اگر از جنگ کناره نگرفتند و اظهار مسالمت و عدم جنگ نکردند و دست از (جنگ و تعرض به شما مسلمانان) برنداشتند در اینصورت بکشیدشان هر کجا که آنان را دریافتید!
⬅️اما از شما می پرسم: داعشیان مدعی تمسک به کلام الله چه کردند؟! خذلهم الله و لعنهم.. انحرافی بنام «تبعیض در ادله» بزرگ ترین صدمه را دارد، اینکه فردی بدون لحاظ کردن تمامی ادله از آیات و روایات، و با اخذ بخشی از آیات یا با اخذ بخشی از روایات، بدون تجمیعی از خود فتوا دهد. قرآن و حدیث، ناسخ و منسوخ (اتفاقا یکی از آیاتی که شبهه نسخ در آن است آیه شریفه «وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ» می باشد) و محکم و متشابه و مطلق و مقید و عام و خاص دارد.
@Talabeh_nevesht110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻عالم معاصر اهل سنت و تکفیر شیعیان
⬅️هر کس به روایات و مطالب کتبی مانند #کافی شیخ کلینی و تهذیب شیخ طوسی و من لا یحضره الفقیه شیخ صدوق و #بحارالانوار علامه مجلسی اعتقاد داشته باشد کافر(حلال الدم) است.
✍بنظر بنده این عالم اهل سنت که اعتقاد سنیان را در رابطه با شیعیان آشکار کرد، شرف دارد به علمای اهل سنت داخلی تقریبی که در ظاهر تکفیر نمی کنند ولی در باطن آنان نیز روایات کتاب کافی و بحارالانوار را کفر و شرک آمیز و معتقد به آن را کافر می دانند.
🔻نباید در این شک داشت که گروهک های تکفیری که به جان شیعیان افتادند، همان تعالیم و معارف اهل سنت داخلی تقریبی را عملی می کنند که زیارت قبور و توسل و استغاثه و طعن به صحابه را همگی جمیعهم در کتب شان بیان کردند کفر و شرک است.
@Talabeh_nevesht110
⚠️❌ارزش زن و انسان در نگاه این جماعت
⬅️در روزگاری به سر می بریم که مردمان آن ارزش انسان و زن را در چند کار منحصر می دانند که حقیقتا موجب خنده ما می شود:
1⃣نوشتن کتاب و مقاله
2⃣مشرف بودن به علم فیزیک و ریاضی و شیمی و...
3⃣اختراع چیزی مانند لامپ
✳️جدا از اینکه این زنیکه فاحشه ملعونه به مادر مومنین حضرت فاطمه زهراء (علیها السلام) به بهانه هایی که گفته شد جسارت می کند، چند نکته عرض می کنیم:
❓چه کسی گفته است ارزش زن یا انسان،«منحصر» در مقاله و کتاب نویسی و یاد گرفتن چند علم است؟ این ها را که هوش مصنوعی و دستگاه های کامپیوتری نیز بهتر از انسان انجام می دهند! یاد گرفتن علم و نوشتن فضیلت است ولی ارزش نیست و اگر با تقوا و خدا ترسی همراه نباشد آن علم و نوشته ها هیزم برای آتش جهنم آن فرد است.
❓آیا این فاحشه نمی داند که مادر ما حضرت صدیقه طاهره علیها السلام علم اول و آخر و تمام علوم سماوی و ارضی و ملکی و بشری و جنی و انسی را می دانست؟ کتابی داشت که در احادیث ما از آن به «مصحف فاطمة» تعبیر شده است که جمیع آنچه که برای بشریت در زندگی شان لازم است آن بانوی بزرگوار نوشتند. (الکافي ج ۱، ص ۲۴۰)
@Talabeh_nevesht110
شکی ندارم که اینگونه افراد در خانواده هایی تربیت شدند که وقتی فرزند خود را به مدرسه می بردند با نگاه تحقیر آمیز به رفتگر محله می گفتند: درس بخون تا مثل این نشی! نتیجه تربیت چنین پدر و مادر های احمقی، همین احمق می شود که ارزش انسان را به مقاله و کتاب نویسی و مدارک تحصیلی می داند.
🔗 #جریان_نفاق_در_سقیفه
⬅️علی بن ابراهیم قمی در تفسیر خود و محدث صفار در بصائر و شیخ مفید در الاختصاص روایتی مشابه هم دارند که در آن ابوبکر و عمر از رسول خدا به «ساحر» تعبیر می کنند.
🔻جریان آنست که امیرالمومنین پیامبر را بعد از شهادتش بر ابوبکر ظاهر کرد و پیامبر صحبت هایی نیز کرد و ابوبکر تحت تاثیر قرار گرفت لکن مضل شیاطین عمر بن خطاب آمده و گفت ای کم خرد! مگر نمی دانی که بنی هاشم(در بعضی روایات بنی عبد المطلب) در سحر کردن دست دارند و علی تو را سحر کرده همانطور که محمّد قبل از این سحر ها انجام می داد(مانند حرکت در آمدن درخت و تار های عنکبوت غار و نشان دادن جعفر و سایر شهدای جنگ مؤته در کشتیی بر روی دریا).
🔷این روایت که در آثار متقدمین وارد شده است و وحدت مضمون در مطلوب ما دارد(یعنی ساحر نامیدن پیامبر توسط ابوبکر و عمر) بعید نیست ادعای تواتر یا حداقل استفاضه کنیم و محدث صفار به همین شکل و معنی روایات زیادی را نقل کرده است، که حاکی از آن است که ابوبکر و عمر هیچ اعتقادی به نبوت رسول خدا نداشتند و او را پیامبری دروغین و ساحر می دانستند لکن این را در دل خود مخفی می کردند.
@Talabeh_nevesht110
🔗 #جریان_نفاق_در_سقیفه
⬅️صاحب قرب الاسناد حمیری قمی (از محدثین قرن ۴) روایتی نقل می کند که:
🔻راوی ابراهیم بن عبدالحمید (از ثقات اصحاب) می گوید خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم و امام یک مصحف و کتابی را در آورد و برایم نشان داد و من نیز آن را نگاه می کردم که یک لحظه چشمم به قسمتی از این کتاب افتاد که در آن نوشته بود:
🔥هذه جهنم التی کنتما بها تکذبان ... یعنی الاولین؛ این همان جهنمی است که شما دو نفر - ابوبکر و عمر - آن را تکذیب می کردید و دروغ می دانستید! پس داخل آن شوید و به آتش آن بسوزید!
📌سابقا گفته بودیم که یکی از عقاید اساسی مشرکین (حتی بعد از اسلام ظاهری منافقانه) انکار حشر کبری و بهشت و جهنم اخروی بود.(کما لا یخفی علی المتأمل الدقیق!) و این روایت و روایات گذشته که ارسال شد نشانگر آن است که 🔥سران سقیفه که در قتل رسول خدا نیز دست داشتند، هنوز به یکی از مسائل واضحه دین رسول خدا که «معاد و بهشت و جهنم» است هیچ اعتقادی نداشتند.
@Talabeh_nevesht110
هدایت شده از ●|مَــعـMAREFATـرِفَـةُ الـحُـHOJATـجَّـةِ|●
#امامت #بحارالانوار #امام
📜معرفة الحجة(۳)
⬅️سومین بابی که علامه مجلسی در ج ۲۳ بحار مجلدات امامت دارد باب «أن الإمامة لا تکون إلا بالنص و یجب علی الإمام النص علی من بعده» است. من جمله از اعتقادات امامیه در بحث امامت آنست که امامت فردی با «تنصیص و تصریح خداوند یا منصوب خداوند چون پیامبر یا امام قبلی» ثابت می شود و لکن اهل سنت و دیگر فرقه های باطله راه های دیگری نیز به زعم خود اثبات کردند مانند: ۱. اجماع امت کافةً ۲. شوری ۳. اختیار اهل حل و عقد ۴. استیلاء ۵. قیام به سیف.
🔻بنظر شیعه تنها راه که دومی ندارد آن «نص از الله و منصوب من عند الله» است و باقی طرق به دلائل عقلیه و نقلیه فاسد است و یکی از دلائل عقلیه این است که در امام اعلمیت و افضلیت و اتقی بودن و عصمت شرط است و این ها اموری اند که جزء خداوند کسی دیگر بهتر نمیتواند تشخیص دهد. در دلائل نقلیه نیز دو آیه قرآنی کفایت می کند همانطور که علامه مجلسی آورده: ۱. وَ رَبُّکَ یَخْلُقُ ما یَشاءُ وَ یَخْتارُ ما کانَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ (قصص ٦٨) ۲. وَ قالُوا لَوْ لا نُزِّلَ هذَا الْقُرْآنُ عَلی رَجُلٍ مِنَ الْقَرْیَتَیْنِ عَظِیمٍ أَ هُمْ یَقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّکَ نَحْنُ قَسَمْنا بَیْنَهُمْ مَعِیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا (زخرف ٣٢)
➖طبق این آیات شریفه که زمانی نازل شدند که مردم می گفتند خداوند چرا «محمد» را پیامبر انتخاب کرده! کسی دیگر نبود که از اشراف و بزرگان باشد و فقیر و یتیم نباشد؟!! هیچکس از مردم حق اختیار و انتخاب «نبی و رسول» از سمت خود ندارد و قرآن با استفهام انکاری می پرسد: آیا آنان رحمت پررودگارت را - که نبوت است به تصریح جمیع علمای اهل سنت - تقسیم می کنند؟!! پس ثابت می شود که امامت و خلافت نیز که «نشستن در جایگاه رسول الله» است مانند نبوت کسی حق اختیار و انتخاب ندارد جزء خداوند.
💠علامه مجلسی (ره) در این باب ۲۵ روایت از «اصول و کتب معتبره شیعه» نقل کرده است برای اینکه امام را تنها تنها تنها خداوند انتخاب می کند و حتی خود پیامبر و امام قبلی نیز حق انتخاب امام از سمت خود ندارند بلکه آنان نیز باید تسلیم مختار خداوند باشند و آنان تنها «معرّف و شناساننده منصوب الهی» هستند و بر هر امامی خداوند واجب قرار داده است تا امام بعد از خود را معرفی کند و بشناساند.
✳️نکته آخر که توجه می دهیم اینست که ائمه علیهم السلام همگی منصوب به «نصوص جلیه و حجج و دلائل واضحه» بودند و پیامبر به امامت امیرالمومنین طوری با کلماتی(امام، خلیفه، ولی، اولی بالتصرف، امیرالمومنین، وصیّ) تصریح کرد که جای شکی برای مردم نماند و واضح تر از این نمیشد کما قال الخواجة نصیر الدین: اَلاِمامِ الْوَصیّ اَلْحاکِمِ بِالنَصِّ الْجَلیّ.. و کذا باقی ائمه علیهم السلام همگی بر وظیفه خود با شکلی کامل عمل کردند و امام بعد از خود را با عباراتی واضحه و با تصریحاتی قطعیه معرفی کردند.
🆔 @mohadesin_marefat_110
📝مطالب و نکاتی در رابطه با وجود مقدس حضرت ام کلثوم صلوات الله علیها
🏴قصد داریم به دو سخن باطل در رابطه با حضرت ام کلثوم علیها السلام که بعضا مطرح می شود، پاسخ دهیم: ۱. وجود چنین خانمی ثابت نیست بلکه به احتمال بالا همان حضرت زینب کبری علیها السلام است که به ایشان هم ام کلثوم می گفتند ۲. ام کلثوم از دختران بطنی حضرت فاطمه زهراء علیها السلام نیست بلکه دختر خانمی دیگر است.
✅در پاسخ عرض می کنیم:
1⃣شیخ صدوق رحمة الله علیه به سند صحیح از حضرت امام صادق علیه السّلام روایتی نقل می کند که امام صریحا در آنجا فرمودند: حضرت ام کلثوم و حضرت زینب کبری دو شخصیت جدا هستند و هر دو از اولاد بطنی حضرت فاطمه زهراء علیها السّلام می باشند.
🔸حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الوليد (ثقه) قال : حدثنا محمد بن الحسن الصفار (ثقه) ، قال : حدثنا العباس بن معروف(ثقه) ، عن علي بن مهزيار(ثقه) ، عن الحسن بن علي الوشاء(ثقه) ، عن محمد بن قاسم بن الفضيل(ثقه) ، عن حماد بن عثمان(ثقه) ، قال : قلت لأبي عبد الله عليهالسلام : جعلت فداك ، ما معنى قول رسول اللهصلىاللهعليهوآله : « إن فاطمة أحصنت فرجها فحرم الله ذريتها على النار »؟ فقال : المعتقون من النار هم ولد بطنها : الحسن ، والحسين ، وزينب ، وأم كلثوم.
🔹حمّاد بن عثمان گوید: به امام صادق علیه السلام گفتم: فدایت گردم، معنی فرمایش پیغمبر خدا که فرمود: فاطمه علیها السّلام پاکدامنی نمود و خدا فرزندان او را به آتش جهنم حرام کرد، چیست؟ امام فرمود: آنان که از آتش جهنم آزادند فرزندانی هستند که از رحم آن بانو متولّد گشته اند(از اولاد بطنی آن حضرت هستند) که عبارتند از حسن و حسین، زینب و امّ کلثوم.
📚معاني الأخبار ج ۱ ص ۱۰۶ ح ۳
2⃣شیخ مفید علیه الرحمة در "الارشاد" و شیخ طبرسی در "تاج الموالید" و محمّد بن همام اسکافی از متقدمین علمای شیعه در کتاب "منتخب الانوار في تاريخ الأئمة الأطهار" در ذکر اولاد امیرالمومنین علیه السّلام از حضرت فاطمه زهراء علیها السّلام، حضرت زینب صغری که کنیه اش ام کلثوم است را نیز ذکر کردند.
📚الارشاد ج ۱ ص ۳۵۴
📚تاج الموالید ص ۱۸
📚منتخب الانوار ص ۳۵
3⃣نکته سوم: بعضی از جهال شیعه برای پاسخ به شبهه "ازدواج حضرت ام کلثوم علیها السّلام با عمر بن خطاب" بجای اینکه پاسخ درست حسابی و محکم دهند، وجود حضرت ام کلثوم را منکر شدند و فکر کردند فقط با انکار وجود مقدس حضرت این شبهه حل می شود در حالی که این نوع پاسخ غلط است الا من باب الزام که شما اهل سنت خود مورخین تان گفتند فردی بنام ام کلثوم از فرزندان امیرالمومنین از حضرت زهراء علیها السّلام وجود ندارد پس چطور در چیزی که بین خودتان در رابطه با اصل و اساس آن مسأله اختلاف نظر و دعوا دارید به شیعه اشکال می کنید و علیه شیعه به عنوان شبهه عَلَم می کنید.
4⃣نکته چهارم: اینکه حضرت امیرالمومنین علیه السّلام چند دختر با نام زینب و با کنیه ام کلثوم داشتند، که اثبات کردیم یکی از این کلثوم ها دختر حضرت از حضرت فاطمه زهرا علیها السّلام است، و چند ام کلثوم دیگر نیز بوده که یکی از ام ولد بوده و یکی نیز به عنوان ربیبه دختر ابوبکر از اسماء بنت عمیس بوده که بعدا حضرت با اسماء که ازدواج کردند ام کلثوم بنت ابی بکر به عنوان ربیبه از اهل خانه حضرت امیرالمومنین شدند.
@Talabeh_nevesht110
#سیف_الشیطان
📝خالد بن ولید، مسئول ترور های حکومت سقیفه
✳️🔹بعد از اینکه با ابوبکر بیعت شد، بعضی از اصحاب رسول خدا از بیعت با ابوبکر امتناع کردند و بر او اعتراض کردند، چون حکومت سقیفه مانند سایر حکومت های ظالم مبنی بر ترور و کشتار و زور بود، اکثریت این صحابه در لیست ترور حکومت قرار گرفتند و تنها کسی که این ترور ها را به عهده می گرفت «خالد بن ولید» بود، خالدی که اکثر عمرش در جنگ با رسول خدا صلی الله علیه و آله و شرک و بت پرستی بود که بعدا در ظاهر ناچار از روی نفاق اظهار شهادتین کرد، همین آدم در زمان حکومت سقیفه ناگهان تبدیل به «سردار اسلام و شمشیر خدا» شد به سبب ترور هایی که به عهده گرفت.
🔻1⃣قتل مالك بن نویره
📜همانطور که کتب فریقین نقل شده است: مالک بن نویره از جمله معترضین بر حکومت - بخاطر کنار زدن خلیفه اصلی روز غدیر یعنی امیرالمومنین - بود که خالد به دستور ابوبکر شبانه بر مالک و قوم و قبیله اش حمله کرد و مردان شان را کشت و زنان شان را اسیر گرفت و خود خالد همان شب به همسر مالک بن نویره تجاوز کرد.
📚بحار الأنوار ج ۳۰، ص ۳۴۳
📚الكامل في التاريخ ابن اثیر ج ۲ ص ۲۱۳
🔻2⃣قتل سعد بن عباده
📜از جمله معترضان سعد بن عباده بود که تا دوره عمر بن خطاب بر حکومت سقیفه معترض بود و بیعتی نکرد، تا اینکه عمر بن خطاب به خالد بن ولید اشاره کرد که کار این را نیز تمام کنید، خالد سعد بن عباده را کشت بعداً حکومت سقیفه برای بی گناه نشان دادن خود، قتل سعد بن عباده را به اجنه نسبت داد و گفتند اجنه سعد را کشت!!! هر چند اهل بصیرت فهمیدند که چه کسی سعد بن عباده را کشت و لذا طبق روایت بخاری از عمر بن خطاب که می گوید: بعضی گفتند ما سعد بن عباده را کشتیم! نخیر! بلکه خدا سعد بن عباده را کشت!
📚بيت الأحزان ص ۵۹
📚صحيح البخاري ج ۸ ص ۱۶۸
🔻3⃣امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام
📜در رأس معترضان امیرالمومنین بود که در جریان فدک، به مسجد آمده و از حضرت فاطمه علیها السلام دفاع کرد و سخنانی فرمود که موجب رسوایی ابوبکر و عمر در میان مردم شد و تحت تاثیر قرار داد، بعد از این سخنان ابوبکر و عمر مشورت کرده و تصمیم گرفتند حضرت را ترور کنند و مسئولیت را نیز را به خالد بن ولید دادند و گفتند: همین که در مسجد من ابوبکر سلام نماز را گفتم فوراً پا شده و گردن علی علیه السلام را بزن! اسماء بنت عمیس که از زنان صالحه بود ولی همسر ابوبکر بود، همین که جریان را فهمید به امیرالمومنین رساند، روز موعود که رسید ابوبکر پشیمان شد و در سلام نماز مکث کرد و امیرالمومنین که می دانست، به خالد حمله ور شده و او را بالا برد و فشار داد طوری که خالد از ترس و وحشت به خود ادرار کرد.
📚الاحتجاج ج ۱، ص ۸۹ و ۹۰
@Talabeh_nevesht110
May 11
💠روز ولادت امیرالمومنین صلوات الله علیه(۱)
📌علامه فتونی از شاگردان علامه محمّد باقر مجلسی (رحمة الله علیهما) که صاحب کتاب «ضياء العالمين في بيان إمامة الأئمّة المصطفين عليهم السّلام» می باشد.
🔹ایشان بر خلاف مشهور معتقدند روز ولادت امیرالمومنین علیه السّلام در ۱۳ رجب یک قولی غلط است و باید توجه داشت که مشهوریة قول سیزده رجب دلیل بر درستی اش نمی باشد چرا که چقدر از مشهورات غلط از آب در می آیند.
🔖ان شاءالله در پست های آینده دلایل علامه فتونی علیه الرحمة مبنی بر عدم صحت قول ۱۳ رجب را بیان خواهیم کرد.
#سیزده_رجب #ولادت_امیرالمومنین
#علامه_فتونی
@Talabeh_nevesht110
😡کفار غرب فضاحت و نجاست را به حدی رساندند که یک همجنس باز را به عنوان نخست وزیر قرار می دهند!
⚠️کجایند آن مردانی که وقتی در زمین خدا معصیت میشد خشم وجودشان را فرا می گرفت⁉️
🥀خاک بر سر کشور های مسلمان بی وجود بی عرضه که کفار اسرائیل و آمریکا را ریشه کن نمی کنند و این همه ظلم به مسلمانان در نقاط مختلف جهان می شود.
@Talabeh_nevesht110