هدایت شده از گلچین نکته های ناب
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#زمزمه_شبانه🌙✨
🍃وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّكَ يَضِيقُ صَدْرُكَ بِمَا يَقُولُونَ•••
▫️فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ•••
ما میدانیم سینهات از آنچه آنها میگویند تنگ میشود[و تو را سخت ناراحت میکنند].
[برای دفع ناراحتی آنان]پروردگارت را حمدوتسبیح گوی و از سجدهکنندگان باش.
#حجر_آیه۹۸_۹۷
🌴💎🕯💎🌴
➖خانواده نحس اشعث
🛑عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ الْأَشْعَثَ بْنَ قَیْسٍ شَرِکَ فِی دَمِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ ابْنَتُهُ جَعْدَةُ سَمَّتِ الْحَسَنَ وَ مُحَمَّدٌ ابْنُهُ شَرِکَ فِی دَمِ الْحُسَیْنِ علیه السلام.
🔰امام جعفر صادق علیه السّلام فرمودند:
اشعث بن قیس در ریختن خون حضرت امیر علیه السّلام شرکت داشت.
جعده دخترش امام حسن(علیه السلام) را مسموم نمود،
پسرش محمّد در ریختن خون امام حسین(علیه السلام) سهیم بود
📚:کافی ج۸ ص۱۶۷
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میتونید واسه بچه ها با این بطری ها خیلی راحت تفنگ آب پاش بسازین😍
#سرمه_کشیدن #حنا_بستن
🟣پرسش: آیا سرمه کشیدن و حنا بستن در ایام عزاداری نیز مستحب است یا ترک آن در این گونه موارد بهتر است؟
🟢پاسخ:آیت الله خامنه ای: حرام نیست، اما نباید به گونه ای باشد که عرفا هتک حرمت محسوب شود.
🔹آیت الله سیستانی: حنا بستن معمولا برای مجالس شادی و ایام شادی استفاده می شود و مناسب است ترک شود.
🔹آیت الله مکارم شیرازی: سرمه کشیدن مانعی ندارد؛ولی حنا بستن چون نشانه شادی است، بهتر است در ایام عزاداری ترک شود.
🔺پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
🔺سید علی سیستانی،استفتای کتبی موجود در هیئت علمی اداره پاسخگویی حرم مطهر رضوی
🔺ناصر مکارم شیرازی،احکام عزاداری،ص 119،سوال 174.
📎#محرم
📎#احکام_عزاداری
17.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺شهریار زرشناس: مشکلات اقتصادی امروز ریشه در دوره ناصری و رضاخانی دارد
🔸دکتر شهریار زرشناس (عضو هیات علمی دانشگاه):
🔹مشکلات اقتصادی ما ثمره 44 سال حاکمیت جمهوری اسلامی نیست، بلکه ثمره تفکرات اقتصادی شبه مدرنتیهای است که زمینه اصلی آن به دوران پهلوی و رضاخانی بر میگردد و حتی میتوان رگههای اصلی آن را در دوره ناصری جستجو کرد.
🔹دکتر ظریف میگفت چرا «سازشکاری» فحش است و «مقاومت» ستایش میشود؛ در حالیکه اگر ما به دنبال سازش و پذیرش آنچه نظام جهانی میگوید را قبول کنیم، از نظر اقتصادی وضعیت بدتری خواهیم داشت که نمونه بارز آن ژاپن و کره هستند.
🔹ژاپن تا سالها اقتصادی مخصوص به خود داشت و امپراطور میجی هم بدون اینکه از اقتصاد نظام جهانی تبعیت محض کند، نوعی رنسانس بومی را پیادهسازی کرد اما در نهایت این ژاپنی که با غرب در ارتباط است، جامعه خوشبختی نیست، مردمش بالاترین میزان افسردگی و خودکشی را دارند و با اینکه از نظر اقتصادی به یک قدرت تبدیل شدهاند ولی از نظر سیاسی، نیمه مستقل هستند.
10.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ منتشر شده از پیشبینی ۲۰ سال پیش #امام_خامنه_ای و هشدار ایشان نسبت به شیوع ویروس زن، زندگی، آزادی در ایران، بازتاب گستردهای در فضای مجازی داشته است.
این ویدیو که مربوط به سفر به سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۸۱ است، حضرت آیتالله خامنهای از توصیه مقام اسرائیلی به مقامات آمریکا برای پیادهسازی سیاست آندلسی کردن ایران پرده برداشتند.
❌ شبهه
عاشورا در نگاه دستگاه حکومتی امویان
🔸 الگوی بصیرت: شمر
🔸 سرباز ولایت: حرمله
🔸 عمار یزید: عبیدالله بن زیاد
سران فتنه: حسین (ع)، عباس (ع)، زینب (س)
فریب خوردگان فتنه: ۷۲ نفر خس و خاشاک
اتهام فتنه گران: ایستادگی مقابل حکومت اسلامی یزید
هدف فتنه گران: دین زدایی از جامعه و مبارزه با سنت پیامبر اسلام
🔻اگر از یزیدیان پرسیده میشد حسین (ع) فرزند رسول الله است ، آنها جواب میدادند "میزان حال افراد است" او هر که بود ، امروز علیه حکومت اسلامی یزید و ضد نظام است.
✅ پاسخ
✍️ حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
🔹 حارث همْدانی در جنگ جمل از امیرالمومنین علیه السلام پرسید: حیران شدهام، یک طرف طلحه و زبیر و همسر پیامبر و طرف دیگر شما و برخی دیگر از اصحاب پیامبر!! کدام یک بر حق هستید؟!!
حضرت فرمودند: اشکال تو این است که در تشخیص حق، افراد را ملاک قرار دادهای، این غلط است. اول حق را بشناس و سپس افراد را بر اساس میزان پایبندی به حق قضاوت کن: «فَاعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَهُ» (نهج البلاغة، حكمة ۲۶۲ و أمالي شیخ مفید ص ۵)
مغالطه موجود در این شبهه نیز همانی است که باعث حیرت آن شخص شده است. ابتدا باید #حق را شناخت و حکومت موجود و مخالفان آن را بر اساس #حق قضاوت کرد. اگر حکومت حق است، مخالفان آن فتنهگر خواهند بود و اگر حکومت باطل بود، مخالفان آن مجاهد در راه خدا و شهید راه حق خواهند بود.
حکومت یزید و قیام حسینی برای کسی که حق را نمیشناسد، تفاوت ندارد. و کسی که حکومت یزید را برحق بداند، امام حسین و یارانش را خارجی میخواند. اما کسیکه بداند امام حسین بر حق است، ایشان را شهید و یزید و اعوانش را ظالم میداند.
همینگونه است قضاوت درباره جمهوری اسلامی و مخالفانش: کسی که حق را نشناسد، دو طرف برایش یکسان است. کسی که خیال میکند جمهوری اسلامی ظالم است، از مخالفانش طرفداری میکند. اما کسی که میداند جمهوری اسلامی بر اساس مبانی اعتقادی و اسلامی تأسیس شده، براندازان را فتنهگرانی میداند که دانسته یا نادانسته آلت دست شیطان شدهاند.