فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جوششِ احساسات نابِ انسانی؛ لحظهی نجات معجزهآسای کودک ششسالهی فلسطینی از زیر آوار بمباران پس از هفت ساعت کاوش...
@tamadone_novine_islami
بهسوی تمدن نوین اسلامی
🔺بررسی یک پرونده قتل...
💢ماهیت واحد قتل و روایت قتل
✍احمد ابوالفتحی
#یادداشت_منتخب
#یادداشت_اجتماعی
#روایت_قتل_خانوادگی
📌پییر ریوییر جوانی روستایی است که مادر و خواهر و برادرش را کشته. ۱۸۵ سال پیش. در یکی از روستاهای فرانسه.
🔸۱۸۵ سال پیش نظام قضایی فرانسه در فرایندِ بررسیِ این جنایتِ محرز که قاتل با جزئیاتِ کامل و بسیار خونسردانه روندِ شکلگیری و انجامش را مکتوب کرده، سه گروه پزشکی را به کمک فراخواند.
🔸اولین پزشک معتقد بود کمترین نشانهی بیماریِ روانی در پییر مشاهده نمیشود. سپس پزشکی دیگر رای به دیوانگی و عدم مسئولیتِ پییر در برابرِ قتلها داد اما در دادگاه اولیه پییر محکوم به مرگ شد.
🔸مدتی بعد رای پییر در فرجامخواهی شکسته شد. بر پایهی ابرازنظر گروهی از پزشکان پاریسی که معتقدند پییر از چهارسالگی دچار "ضعف قوای دماغی" بوده و جنایتهای او در اثر فشار هذیان و ماخولیا رخ داده. نتیجهی این ابرازنظر یک درجه تخفیف در پروندهی پییر است. او پنج سال بعد از ارتکابِ جنایت در زندان خودکشی میکند.
🔸این میزان از اطلاعات دقیق دربارهی قتلی مربوط به ۱۸۵ سال پیش را ما مدیونِ دقتِ قضایی در فرانسهی آن زمان و همچنین اهمیتی که پزشکان برای پیوند علم و اجتماع قائل بودند هستیم.
🔸پروندهی پییر در سالنامهی بهداشت فرانسه منتشر شده بوده و صد و اندی سال بعد میشل فوکو اندیشهورزی که خود را در چهارچوبِ افکارِ اندیشهورزانِ پیش از خود محصور نکرده بوده و سراغ اسناد دستِ اول میرفت، هنگامی که تاریخِ ورود روانپزشکی در دادرسی را واکاوی میکرد آن را کشف کرد.
🔸فوکو و همکارانش در کتاب بررسی یک پروندهی قتل بعد از نقل دقیق تمام مستندات مربوط به پرونده پنج تحلیل درخشان هم بر آن نوشتهاند. از جمله فوکو در تحلیل خود که "قتلهایی که روایت میشود" نام گرفته بر متن پرجزئیاتِ پییر دربارهی علل جنایتش متمرکز شده است. فوکو میگوید: "قتل و روایتِ قتل ماهیتی واحد دارند... پییر ریوییر با یک حرکت دو فعل انجام داد؛ کشتن و نوشتن."
🔸امروز همزمان درگیر ماجراهای قتل بابک خرمدین و کتاب فوکو بودم. دقت حیرتانگیز سیستم قضایی و نظام روانپزشکیِ فرانسهی دو قرن پیش را با وضعِ اطلاعرسانی قضایی و ابراز رای روانپزشکان در این پرونده مقایسه میکردم و جملهی فوکو دربارهی ماهیت واحد قتل و روایت قتل با دیدن خونسردی والدین بابک برایم عینیت یافته بود. پییر هم در روایتش آنگونه خونسردیای داشته است.
🔸بهگمانم این روزها فرصت مناسبی برای بازخوانی کتاب فوکوست. بهویژه پنج تحلیل پایانی کتاب.
#معرفی_کتاب
#میشل_فوکو
#بابک_خرمدین
@tamadone_novine_islami
✌️🇮🇷 سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گرامیباد
#خرمشهر_آزاد_شد
🌷🌴🌷🌴🌷🌴🌷🌴🌷🌴
@tamadone_novine_islami
💢تمدنپژوهی و لزوم اطلاع از نظریههای نظام سیاسی و دولت در اسلام
🔻#یادداشت_تحقیقی
🔸تحولات فکری و سیاسی جهان اسلام نشان میدهد که باید، به دلایلی چند، در خصوص #نظام_سیاسی و #دولت در اسلام اندیشه کرد. به لحاظ عملی، مشکل بتوان زندگی را بدون دولت تصور نمود. دولت در جامعه اسلامی، همانند دیگر جوامع بشری، نه تنها بیانگر وجود مجموعهای از نهادهاست، بلکه حاکی از وجود نگرشها و شیوههای خاصی از اعمال و رفتار است که منحصراً #مدنیت_اسلامی خوانده شده، در واقع جزئی از #تمدن_اسلامی محسوب میشوند.
🔸میتوان گفت که سیاست و دولت به گونهای ظریف در قسمت عمده زندگی ما نفوذ و رخنه میکند. زندگی انسانها در درون نظام سیاسی و دولت آغاز میشود و پایان میپذیرد. بدینسان، دولت در #جوامع_اسلامی، هر چند مفهومی پیچیده است، واقعیت روزمرهای است که نمیتوان نادیده گرفت. لازم است قبل از آنکه درباره نسبت و رابطه خود با دولت بیندیشیم، از نظریه یا نظریههای دولت در #فرهنگ_اسلامی نیز اطلاعاتی به دست آوریم.
🔹بخشی از مقدمهی کتاب "نظام سیاسی و دولت در اسلام"، نوشتهی حجتالاسلام دکتر داود فیرحی
🔻کلید واژهها:
#دولت #نظام_سیاسی #دین_و_دولت #نظریههای_سیاسی #حجتالاسلام_دکتر_داود_فیرحی
@tamadone_novine_islami
💢بازنده این رقابت کیست؟
در حاشیه تصمیم شگفت شورای نگهبان
✍️سیدحسین شهرستانی
#یادداشت_منتخب
#یادداشت_سیاسی
#انتخابات_۱۴۰۰
📌 #توضیح: بازنشر مطالب، لزوماً به منزلۀ تایید آن از سوی این کانال نیست.
🔸مهمترین اثر این تصمیم تخریب شخصیت آیتالله رئیسی است. کسی که در سالهای اخیر اعتماد و اقبال عمومی بسیاری جلب کرده و به چهرهای مردمی تبدیل شده بود، یکشبه به قدرت پسپردهای بدل میشود که همه رقبا را در سازوکاری غیردموکراتیک از میدان به در کرده است.
بعلاوه هزینه جناح سیاسی حاکم بر دولت و مسئولیت سنگین او در قبال «وضع موجود» یکباره از شانهی او برداشته شده و بر شانۀ جریان انقلاب و آقای رئیسی نهاده میشود. چه هدیهای بهتر از این میتوان تقدیم دولت روحانی و دنبالههای سیاسی آن کرد؟
🔸تصویری که از قدرت و نفوذ خاندان لاریجانی در طی سالیان تثبیت شده بود، یکباره محو میگردد و این برادران سیاستمدار و متنفذ، یکباره در موضع مظلومیت و در طرف مردم دربرابر یک سیستم سرکوبگر قرار میگیرند. جز بدین شیوه، نمیشد خاندان لاریجانی را تطهیر و سفید کرد.
🔸نظام در طی سالیان به الگویی برای نمایندگی طیفهای اجتماعی گوناگون رسیده بود. اینکه چهرههای خودی و در چارچوب، نمایندگی نیروهای واگرای سیاسی را برعهده بگیرند، دستآورد بزرگ سه دهه رقابت سیاسی در ایران بود. این دستآورد این بار به اوج خود رسید: علی لاریجانی نمایندۀ جریان غربگرا و اصلاحات در ایران شده بود. این یعنی کنترل و مهار هوشمند این جریان. در این شرایط حذف او و گزینههای دیگر چه معنایی دارد جز القاء حس حذفشدگی به بدنۀ مهمی از مردم و نخبگان و نیروهای اجتماعی و سیاسی. این را بگذاریم کنار حذف ظاهرا ناچار و البته ناگوار احمدینژاد. نتیجه این کنش، تنها ریزش رای هواداران این چهرهها یا جریانات نیست، بلکه اولا تودۀ مردم که در روزهای آخر و در جریان مناظرات به گزینۀ نهایی خود میرسند را از دست میدهید و ثانیا حتی بخشی از بدنهی مردمی که بالقوه حامی رئیسی است نیز دلسرد و بدگمان خواهد شد.
🔸این تصمیم قطعاً بیش از همه به سود علی لاریجانی، حسن روحانی، اسحاق جهانگیری و در طرف دیگر محمود احمدینژاد و به ضرر کلیت نظام، شخص ابراهیم رئیسی و منهدمکنندۀ اعتبار باقیماندۀ شورای نکهبان است. آنقدر این معادله عجیب [است] که انسان گمان میکند پوستخربزهای است از طرف جناح لاریجانی-روحانی، زیر پای نظام: طبق تمام نظرسنجیها، علی لاریجانی کمترین شانس را برای پیروزی در برابر رئیسی واجد بود. جهانگیری که هیچ!
🔸به نظر شما کدام گزینه برای او و جریان حاکم بر دولت بهتر مینماید؛ شکست از مردم در صحنۀ رقابت یا حذفشدن از صحنۀ رقابت توسط شورای نگهبان؟! در واقع در گزینۀ اخیر دوستان نه تنها هزینۀ شکست را متحمل نمیشوند، بلکه هم خود را پاکسازی کرده و مظلوم مینمایانند و هم پیروزی رقیب را از پیش، به یک شکست سیاسی تبدیل کرده و چهرۀ او را پیشاپیش تخریب نمودهاند.
🔸در طرح سیاسی جمهوری اسلامی، این تنها ارادۀ مردمی است که در نهایت میتواند و باید عهدهدار حمل بار انقلاب باشد. در بینش امام، هیچ مصلحتی نمیتواند با این اصل اساسی برابری کند. اینکه حفظ مصالح نظام ایجاب میکند که ارادۀ مردم ولو موقتاً به عقب رانده شود، تناقضگویی محض است چون مصلحتی بالاتر از حضور میدانی مردم و احساس این حضور از جانب ایشان وجود ندارد. ممکن است برخی هزینۀ این جهتگیری را درنیابند چراکه در کوتاهمدت مخالفت علنی اقشار گوناگون را کنترلپذیر بشمارند و پیش خود بگویند که نهایتاً چهار نفر اعتراض میکنند و جمعشان میکنیم. اما این به معنی رفع مشکل نیست. فاجعه تنها این نیست که مردمی به خیابان بریزند و شعار مخالف سردهند، فاجعه اتفاقاً آنجاست که مردم در خانه بمانند و صلاح مملکت خویش به خسروان واگذار کنند. این وضعیت - که البته برای برخی طراحان و صحنهگردانان، وضعیتی ایدهآل است - اساساً چیزی جز پایان کار انقلاب نیست.
🔸اکنون شخص آیت الله رئیسی باید از حیثیت لکهدار شده خود دفاع کند. ایشان میتواند با نقشآفرینی فعال و هوشمند صحنۀ بازی را دوباره برپا کرده و بازیگری خوشنام و ستودنی از طرف همۀ طرفهای میدان باشد. او باید نظام را مجاب کند که رقابتِ از رمق افتاده را دوباره احیاء نماید و باید اعلام کند که دوام حضورش در انتخابات مشروط است به واقعیتر شدن کارزار رقابت سیاسی. در غیر این صورت نتیجۀ انتخابات هرچه باشد، بازندۀ بزرگ بازی #ابراهیم_رئیسی است.
🔹نقل از صفحۀ اینستاگرامِ سیدحسین شهرستانی
------------------------------------
کانال بهسوی تمدن نوین اسلامی
https://telegram.me/tamadone_novine_islami
🔺بیانیه علی لاریجانی در واکنش به عدم احراز صلاحیتش
#خبر_منتخب
📌تقدیر از مردم و دعوت به مشارکت در انتخابات از سوی «بنده خدا» علی لاریجانی
🔰 متن بیانیه:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملّت عزیز و عظیمالشأن ایران
در این دوره از انتخابات، بر حسب وظیفه اسلامی، ملّی و انقلابی و بر اساس تأکید رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات و توصیه مراجع عظام تقلید و برخی صاحبنظران دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، لازم دیدم برای خدمتگزاری به ملّت، به صحنه انتخابات وارد شوم. با حمایت شما عزیزان بخصوص نخبگان جامعه، برای رفع مشکلات پیش روی ملّت، عزمی راسخ داشتم؛ اما حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام دادهام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانیکه در این مدّت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.
بنده خدا
علی لاریجانی
@tamadone_novine_islami
🔺نامه بسیج دانشگاه امیرکبیر، شریف و خواجهنصیر به شورای نگهبان:
👈 این لیست، باعث حیرتمان شد
👈 عدم حضور برخی از چهرههای سرشناس که در طول این سالها مسئولیتهای بزرگی در کشور داشتهاند، موجب تعجب و حیرت نخبگان و آحاد مردم شده است؛
👈 درخواست میشود در صلاحیت برخی از چهرهها که مغایرتی با اسلام، نظام و قانون اساسی ندارند تجدید نظر کنید
👈 لیست اعلامی نشان از بیتوجهی به امر مشارکت به عنوان اصلیترین مسئلهی انتخابات، سختگیری بیش از حد در تطبیق شرایط قانونی و تنگ کردن دایرهی حق انتخاب مردم دارد
👈 بدیهی است بیتوجهی به این کار با مشارکت پایین مردم در انتخابات مواجه خواهد شد و موجب روی کار آمدن دولتی بدون پشتوانهی مردمی میشود. ضمن اینکه اصلیترین پایهی مشروعیت نظام اسلامی که همان مشارکت مردم است با چالشی جدی مواجه خواهد شد | خبرگزاری دانشجو
@maktubaat
@tamadone_novine_islami
🔴️ مشارکت عاقلانه و گذار از دوقطبیهای استادیومی
#یادداشت_منتخب
🔸پس از دو روز بحث و گفتگو درباره مساله مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و نگرانیهایی که در این باره شکل گرفته بود، سخنان روز پنجشنبه رهبر معظم انقلاب مسیر جدید و روشنی در این مساله گشود.
🔸تاکید مهم رهبر انقلاب بر اینکه حضور نام و اسامی افراد خاص صرفا مساله گروههای سیاسی است و مساله اصلی مردم نیست، تکلیف بخشی از انتقادات این روزها را مشخص کرد.
🔸برآوردهای میدانی نیز نظر ایشان درباره فرعی بودن حضور افراد خاص در صحنه انتخابات را تایید میکند و مردم بیش از آن که به دنبال چهرههای معروف و مشهور باشند، طالب مدیری هستند که بتواند گره از مشکلات کشور بگشاید؛ چنان که نظرسنجی یک مرکز معتبر نشان میدهد غیبت برخی چهرهها تنها برای ۸٪ مردم مهم بوده و همین درصد کم نیز الزاما با صندوق قهر نخواهند کرد.
🔸رهبر انقلاب همچنین با تاکید بر اصلی بودن مساله معیشت و اقتصاد، توجه به طبقات ضعیف، اشتغال، واردات و تعطیلی تولید، از نامزدها خواستند که راهحلهای خود برای این دردهای جامعه را ارئه دهند و از تخریب یکدیگر بپرهیزند.
🔸بیانات رهبر انقلاب درباره اهمیت مسائل اصلی در صحنه انتخابات نشان داد که تاکید ایشان بر افزایش مشارکت، نه از مسیر دوقطبیسازیهای استادیومی، که از مسیر برجستهسازی برنامهها و راهکارهای نامزدها درباره مسائل اصلی میگذرد.
🔸بنابراین میتوان گفت که مسیر مدنظر ایشان برای افزایش مشارکت، مسیری است که همراه بالندگی عقلانیت و رشد تحلیل سیاسی و اجتماعی مردم باشد و هرگونه تاکید بر افزایش مشارکت مردم از طریق دوقطبیهای هیجانی رهزن این مسیر است.
🔹نقل از کانال بیداری ملت
@bidariymelat
-------------------------------------
@tamadone_novine_islami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراقب باشیم سیاست، برای ما مانند عرصه فوتبال نشود!
#فوتبال #سیاست #تفکر #دانایی
@tamadone_novine_islami
⭕️ نقدی به نگرانیها، برای جمهوریت نظام
✍ محمدمهدی تهرانی
#یادداشت_منتخب
🔸مشارکت و حضور نمایندگان تمامی جریانات در عرصه انتخابات، لبّ دغدغهای بود که بیانیهها و نامهنگاریها برای تجدیدنظر در رأی شورای نگهبان را موجب شد. در این میان ارجاعی قابل توجه به نامه رهبر انقلاب خطاب به شورای نگهبان در سال ۸۴ نیز وجود داشت و چنین مینمود که دغدغهها بیراه نیست.
🔸با این همه اما یک نقد را باید پذیرفت، و آن اینکه دغدغهمندان [فقط] یک سوی واقعه را لحاظ کرده بودند و به نظر میرسد به آسیبهایی که ورودهای مکرر رهبری در این عرصه میتواند داشته باشد توجه نداشتند. چنانچه همان ورود رهبری در سال ۸۴ مدام ذهنیتها را بعد از هر ردصلاحیتی متوجه ایشان میکرد. ورود مجدد ایشان عملا حکم حکومتی در این عرصه را از استثناء به قاعده تبدیل مینمود که این طبعاً به منزله سست شدن جایگاهی بود که بناست در این خصوص کار کارشناسی را به عهده گیرد.
🔸از سوی دیگر برخلاف ۸۴ دعوا بر سر یک نفر و دو نفر نبود. وقتی تعداد بالایی ثبت نام کردهاند و رد شدهاند، کدامین را باید با حکم حکومتی تأیید کرد؟ همه را؟ اگر برخی را، چرا دیگران نه؟
🔸این جمله عباس عبدی مهم بود: «هرگونه تغییر در تایید صلاحیتها به این معنی است که یا رفتار شورای نگهبان قانونی نبوده، یا قانونی بوده ولی با قانون نمیتوان کشور را اداره کرد.»
✅باید بپذیریم تصمیم در این میانه دشوار بود.
🔻اما چه باید کرد؟
🔸فارغ از این انتخابات، اگر دغدغهمندانی که نامه و بیانیه نوشتند، این سطح از ضوابط تنگ را برای تأیید صلاحیتها به صلاح کشور نمیدانند، قاعدتا باید با نگاهی کارشناسانه در خصوص آن قوانین و معیارها چون و چرا کنند و درصدد اصلاح آنها برآیند تا نیازی به دور زدن قانون نباشد.
🔸در واقع میتوان پرسید با توجه به اهمیت رقابتی بودن انتخابات، چه سطح از سختگیری در تأیید صلاحیتها لازم است؟ آیا واقعا مثلا لنکرانی و لاریجانی و... صلاحیت ورود در این عرصه را نداشتند؟ آیا نگرانیهایی که آن ضابطه گذاریها را موجب شد، این قدر جدی است که این محدودیتها وجود داشته باشد یا خیر؟ اینها سوالات است که نگاهی مداقانه و کارشناسانه میطلبد.
🔸دست آخر آنکه دغدغه همه آنان که این روزها دغدغهمندانه سخن راندند را باید ارج نهاد و اهتمام آنان به آزاداندیشی و جمهوریت نظام را علیرغم تمامی تبلیغات جریان رقیب به تقدیر نشست.
🔸اکنون اما زمان، زمان انتخابات است و این بر عهده همه ماست که به فردا بیاندیشیم و در رقم زدن انتخاباتی پرشور نقش آفرین باشیم. امری که کاندیداهای انقلابیِ بازمانده نیز حتما میتوانند بدان یاری رسانند.
🔹نقل از کانال محمدمهدی تهرانی
@mahdytehrani
------------------------------------
کانال بهسوی تمدن نوین اسلامی در تلگرام:
https://t.me/tamadone_novine_islami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✌️سیآٔتیایامالفرح...
@tamadone_novine_islami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جریانهای تحولخواه ایرانی و انتخابات ۱۴۰۰، به روایت آیتالله میرباقری
#انتخابات_1400
#تمدن_نوین_اسلامی
👈 آیتالله میرباقری در گفتوگوی دوشنبه شب برنامه «جهانآرا»: دو جریان تحولخواه در ایران هست: یکی جریانی که بهدنبال ایجاد تمدن اسلامی است و دیگری جریان سکولار مسلمان.
@mirbaqeri_ir
@tamadone_novine_islami
💢ملاک اصلیِ برای «رأی دادن» این است که موازنۀ موجود را بهنفع جبهه انقلاب تغییر دهد. «اصلح» کسی است که درمجموع، بهتر میتواند موازنه موجود را بهنفع اسلام و جبهه انقلاب تغییر دهد.
📌بهصرفِ اینکه کسی تخصص بیشتری دارد، کافی نیست که در مقام مدیریت و تصمیمگیری و در مقام ایجاد هماهنگی بین شئون مختلف جامعه، اصلح باشد.
🔰 آیتالله میرباقری
درباره معیار اصلح بودنِ کاندیداهای ریاست جمهوری باید به چند نکته توجه کرد:
🔸 #نکته_اول این است که ملاک اصلیِ رأی دادن در انتخابات این است که #موازنه موجود به نفع جبهه حق و جبهه انقلاب تغییر کند. اگر نمیخواهیم موازنه را تغییر دهیم برای چه رأی میدهیم و این رأی چه خاصیتی دارد؟! ما باید بهگونهای رأی دهیم که موازنه تغییر کند. بهصرف اینکه در تشخیصِ فردیِ ما کسی «اصلح» است کافی نیست که به او رأی بدهیم، بلکه عوامل و متغیرهای مختلفی را باید ملاحظه کنیم تا رأی ما به برتری جبهه حق و جبهه انقلاب در موازنه منتهی شود. درست است که ما باید به #تکلیف و وظیفه عمل کنیم، اما تکلیف و وظیفه، معطوف به چنین #نتیجه ای هم هست. ما اگر به #اصلح_غیرمقبول رأی دهیم و نتیجهاش سر کار آمدنِ فرد غیرصالح باشد مقصریم. ما مکلفیم بهگونهای رأی دهیم که فرد غیرصالح بر سر کار نیاید. حتی در شرایطی، اگر فرد غیرصالحی هم در بین نباشد، ممکن است تقویت پایگاه و پشتوانه اجتماعی آن کسی که میخواهد مسئول شود موضوعیت داشته باشد و ما به او رأی دهیم تا قدرت عملکرد بیشتری داشته باشد.
🔸 #نکته_دوم این است که اساساً #اصلح کسی است که درمجموع، بهتر میتواند موازنه را به نفع جبهه حق و جبهه انقلاب تغییر دهد. چنین کسی باید شاخصهای مختلفی را داشته باشد. بهصرف اینکه کسی #تخصص بیشتری دارد، کافی نیست که در مقام مدیریت و تصمیمگیری و در مقام ایجاد هماهنگی بین شئون مختلف جامعه هم اصلح باشد. هرچند تخصص یکی از شئون #مدیریت است اما نباید مدیریت را در حد تخصص تنزل دهیم و بگوییم هر کس متخصصتر است او مدیرتر و صالحتر است! به عبارت دیگر، تخصصهای مختلف، هرچند امتیازی برای مدیریت میآورد، اما مدار تشخیص #اصلحیت در مقام اداره کشور نیست. کمااینکه توانمندی در مدیریت بیمارستان غیر از متخصص بودن در رشتههای مختلف پزشکی است.
🔸 #نکته_سوم اینکه هیچکس نمیتواند مدعی شود که در همه شئون جامعه، دارای تخصص است. #برنامه_توسعه کشور با دهها رشته پشتیبان ارتباط دارد و یک فرد نمیتواند در آن دهها رشته تخصص داشته باشد و بهناچار نیازمند استفاده از توانمندی متخصصین دیگر است. البته یک فرد میتواند در نفس #برنامهریزی _ که دانش #میانرشتهای است و به مدیریت نزدیکتر است _ تخصص داشته باشد ولی تخصص در برنامه بهمعنای تخصص در همۀ امور وابسته به برنامه نیست، و باز هم نمیتوان مدیریت را در حد تخصص در برنامهریزی تنزل دهیم و بگوییم هر کس که بهتر میتواند برنامهریزی کند، مدیرتر و صالحتر است؛ مگر کسانی که برنامههای توسعه پنجم و ششم کشور را نوشتهاند برای ریاستجمهوری اصلح هستند؟». ۱۴۰۰/۳/۲۴
@mirbaqeri_ir
@tamadone_novine_islami
برای ایران بهصف میشویم. برای تغییر، برای تحول، برای نه به تکرار...
#انتخابات_۱۴۰۰ 🇮🇷✌️
@tamadone_novine_islami
💢آزمون سخت نیروهای مومن به انقلاب
✍️عبدالله گنجی
#یادداشت_منتخب
🔸آزمون سخت نیروهای مومن به انقلاب اسلامی شروع شد. آزمونی که باید منجر به بازگشت اعتماد و ترمیم سرمایه اجتماعی نظام شود. خوشحالی ما امروز نیست، بلکه ۴ سال دیگر است. روزی که با عمل ما، مشارکت به بالای ۷۰ درصد برسد. نتیجه آزمون نیروهای انقلاب خرداد ۱۴۰۴ قابل قضاوت میشود. رفع یا بیاثر کردن تحریم اولویت نخست است.
🔸میزان رای دکتر #همتی نشان میدهد فراخوانهای اشخاص و احزاب اصلاحطلب آوردهای برای وی نداشته است. امید است اصلاحطلبان در آسیبشناسی، واقعگرا باشند. از آقای همتی نیز باید تشکر کرد که به سهم خویش برای مشارکت تلاش کرد. در عین حال متوجه شد کلیشههای گفتمانی اصلاحطلبی رایساز نیست.
@tamadone_novine_islami
پیام معنوی انتخابات ۱۴۰۰ از زبان اندیشمند آمریکایی:
«اکثر مردم موانع را میبینند و تعداد قلیلی اهداف را میبینند، تاریخ موفقیتهای آن اقلیت را به ثبت میرساند در حالی که فراموششدگی، پاداش آن اکثریت است.»
#اقلیت
#اکثریت
#پیام_معنوی
#پیروزی_اقلیت
#انتخابات_۱۴۰۰
#تناقضات_دموکراسی
#بازتاب_انتخابات_۱۴۰۰
#پیام_معنوی_انتخابات_۱۴۰۰
@tamadone_novine_islami
هدایت شده از نگاشته
🌱سلام!🌱
👈🏻ما خون دل تحقق #تمدنی را میخوریم که حتی برای آب خوردن کبوتران آسمان هم برنامه دارد، چه برسد به آدمی که #اشرف_مخلوقات است.
⚠️امروز کسانی ادعای #تمدّن دارند که انسان را چیزی جز ادامه نسل #میمونها و نیازش را فراتر از ارضای #میل_جنسی تصور نمیکنند!!!
✅#حقوق_بشر، زمانی حقوق #بشر است، که انسان را درست شناخته باشیم و الّا همانی میشود که امروز در #دهکده_جهانی شاهدش هستیم...
🐕دهکدهای که در آن قانون جنگل حاکم است و هر چه گرگتر باشی، سهم بیشتری میبری!!!
🖐🏻حال وقت آن نرسیده که برای ساخت #مدینهفاضله، خواب را بر چشمان خود حرام کنیم؟!
🙏🏼پ.ن: تصویر پشتبام یکی از بادگیرهای شهر تمدّنی #یزد که در آن ظروفی برای آب خوردن پرندگان در نظر گرفته شده.
برخی هم با #اخته کردن و کشیدن #دندان سگ، توهّم حفظ #حقوق_حیوانات را یدک میکشند...
💠#تمدن_اسلامی
⛔️#غرب_وحشی
✍️#محمدجوادمحمودی
@negashteh | نگاشته