eitaa logo
تنها علاج
894 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
579 ویدیو
302 فایل
"با امام حسین(ع) به همه جا می توان رسید" صفحه رسمی حجت‌الاسلام سیّد علی‌اصغر علوی https://virasty.com/tanhaelaj ارتباط با مدیر: @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ این پیام را از دست ندهید 👇 ⚠️ منطقی بنظر میرسه مگه نه؟ ➖ خانواده‌ام چه می‌شود؟ ➖ می‌خواهم تفسیر قرآن بگویم ➖ اسلام به من نیاز دارد ➖ نابینا و علیل بودم ➖ اسلحه و اسبم برای تو ➖ می‌خواستم عبادت کنم 🔺 اینها بخشی از توجیه‌ها و بهانه‌های مردمِ سال ۶۱ هجری بود برای با حسین نبودن... توجیهاتِ به ظاهر منطقی که شاید هر کدوم از ما هم، در زندگی ازشون استفاده کنیم. ◾️‌ قصد داریم از امروز بمدت ۴۰ روز، در سری پیامهایی با نام به بررسی ریشه‌ی این توجیهات با نگاهی جذاب در کانال مهدیاران بپردازیم، تا خدایی نکرده در امتحانِ یاریِ امام زمانمان به سرنوشتِ مردم کوفه دچار نشویم. با ما همراه باشید...👇 ☑️ کانال مهدویت مهدیاران👇 eitaa.com/joinchat/2885222402Ce75349b11c @tanhaelaj
🔻اگر جا را خالی کنی، تیر به امام می‌خورد... 🔹در ماجرای اُحُد پیامبر فرمود تنگه را رها نکنید؛ اما شد آنچه شد... عده‌ای جا را خالی کردند... خوش به حال سعید‌بن‌عبدالله که می‌دانست نباید جایی را که به او سپرده‌اند، واگذار کند؛ باید ایستاد... خوش به حال مدافع نماز ظهر عاشورای امام حسین، جناب سعید‌بن‌عبدالله که می‌دانست امامش پشت سرش هست. اگر جا را خالی کنی، تیر به امام می‌خورد... محکم بایست! این احساس را باید در کارهای اجتماعی و فرهنگی خود داشته باشی؛ اگر جایت را خالی کنی، امامت تیر خواهد خورد... «السَّلَامُ عَلَى سَعِيدِ‌بن‌عَبْدِاللهِ الْحَنَفِيِّ!» @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نعل اسب جناب حر هم نیستیم 🔻تعریف ما کجا و اصحاب الحسین کجا؟ کنایه از اینکه فکر نکن خیلی خبر است و کسی هستی! 🔻پیشینه برداشتی از رمان قیدار: «من و تو ذوب آهن اصفهان بشویم نعل اسب حضرت حر هم نیستیم.» 🔻ریشه معنوی سیدالشهدا یارانشان را در طول تاریخ، بی‌بدیل‌ترین معرفی کردند و فرموند: مثل شما ندیدم «لَا أَعْلَمُ‏ أَصْحَاباً أَوْفَى وَ لَا خَيْراً مِنْ أَصْحَابِي‏» 🔻کاربرد برای تنظیم باد خادمین محترم در حالات چموشی روح! 🔻ارتباط با بیماری‌های تشکیلاتی بیماری‌های گندگی، شاخ‌بازی. 📚 @tanhaelaj
هدایت شده از حلقه وصل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ ‍ 🎞 اینجا خیمه ای برپاست .... 🔸 راهی برای افزایش اشک محبت 🔺️کاری از کارگروه رسانه هیئت یالثارات الحسین(ع)شهرستان دزفول 📌 برگرفته از کتاب «روضه اصحاب چیست» نوشته استاد علی اصغر علوی 🆔 @hvasl_ir
🔰 شهیدی که فرصت رجز خواندن پیدا نکرد! 🔹روز عاشورا رجز همه اصحاب یک جمله شد: «وَاللّهِ، لا نُفارِقُكَ» عموم ياران حسين عليه السلام، سخنانى چنين و به همين صورت، بر زبان آوردند و گفتند: به خدا سوگند، از تو جدا نمى شويم؛ بلكه جان‌هاي‌مان، فداى تو باد! ما از تو با دل و جان و دست و سر، محافظت مى‌كنيم؛ و چون كشته شويم، به عهد خود وفا كرده، وظيفه خود را ادا كرده‌ايم. 🔹حتی نوجوان یازده‌ساله سپاه امام حسین هم از قافله عقب نماند. او هم رجزش در زمان غربت امامش همین بود؛ شاید عبدالله‌بن‌حسن با این رجز می‌خواست ثابت کند: حال که اصحاب بزرگسال نیستند، عبدالله هست! عبدالله یازده‌ساله کم از حبیب هشتادساله ندارد، اگر استاد و مرشد و معلم هر دوی‌شان امام حسین باشد! هر دو سر یک کلاس نشسته‌اند و از یک استاد خوشه‌چینی کرده‌اند... 🔹او هم فریاد زد: «وَ اللَّهِ‏ لَا أُفَارِقُ‏ عَمِّي» آن‌چنان که دیگر یاران هم شب عاشورا همین مطلب را فریاد زدند: «وَاللّهِ، لا نُفارِقُكَ» به خدا سوگند، از تو جدا نمى‌شويم؛ بلكه جان‌هاي‌مان، فداى تو باد! او نیز همین مطلب را در گودال قتلگاه در آغوش عمویش تکرار کرد... «وَ اللَّهِ‏ لَا أُفَارِقُ‏ عَمِّي» «اگر جدایی اوفتد میان جسم و جان من قسم به جان تو دلم از تو جدا نمی‌شود» چه اتفاق‌های هم‌دلانه‌ای در کربلا رقم خورد... 🔹عبدالله‌بن‌حسن بر خلاف دیگر شهیدان نتوانست رجزی مفصل بخواند. رجز او همین یک کلام شد: «وَ اللَّهِ‏ لَا أُفَارِقُ‏ عَمِّي» پیام عبدالله‌بن‌حسن در عین کوتاه بودن همین بود که وقتی امام در مسلخ است، رجز، همان اقدام است... 📚"دقایقی از قتلگاه" دریچه هایی زندگی ساز از کربلا. صص ۱۸۶ و۱۸۷ @tanhaelaj
هدایت شده از نو+جوان
هدایت شده از نو+جوان
📚 📙 | توجیه ‌المسائل کربلا 😔 توجیهات جاماندگان بیایید یک‌بار به اهل کوفه حق بدهیم(به‌ناحق!) که امام حسین علیه‌السلام را تنها گذاشتند. یک‌طرفه به قاضی نرویم! بهانه‌هایشان خواندنی است و مبتلابه. این کتاب در جست‌وجوی دلایلی برای رها کردن امام حسین علیه‌السلام است. شما هم خودتان را مخاطب این کتاب ببینید! 😩 لشکر بهانه تراشان از کربلا و اتفاقات آن زیاد شنیده‌ایم. بعضی قسمت‌ها بیشتر و بعضی قسمت‌ها کم‌تر. یکی از آن قسمت‌هایی که کم‌تر شنیده‌اید، توجیهات و بهانه‌های افرادی است که با امام حسین علیه‌السلام همراه نشدند. کسانی که تکلیفشان را نشناختند یا این‌که شناختند و بهانه‌های مختلف تراشیدند و باب توجیه را باز کردند. می‌توانید خودتان را جای تک‌تکشان بگذارید و ببینید کجا سال 61 هجری هستید؟! لبیک به ندای امام علیه‌السلام می‌دادید و حجتان را ناتمام می‌گذاشتید؟! یا مثل «طرماح» هنوز داشتید گندم به یمن می‌بردید؟! یا ظهر عاشورا اسبتان را زین می‌کردید و می‌رفتید؟ 👌 تاریخ را از دریچه امروز نباید دید، تاریخ را در تاریخ خود باید بررسی کرد، در سال 61 هجری، تا شاید اندکی طعم اولویت‌ها بهتر فهمیده شود. وقتی از این زاویه کتاب را بخوانید، جایگاه اصحاب و یاران امام علیه‌السلام برایتان روشن‌تر می‌شود. اصلاً طعم شیرینی همراهی‌شان با امامِ زمانشان زیر زبانتان می‌رود. متن کتاب، ساده و خودمانی است و در قسمت‌های مختلف آن از بیانات مقام معظم رهبری برای شرح کامل‌تر موضوعات استفاده شده است. نویسنده‌ کتاب، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر علوی‌؛ پژوهشگر حوزه عاشوراست که کتاب‌های زیادی در این زمینه دارد. ➕ برشی از متن کتاب: کربلا پایان‌بخش سردرگمی و بلاتکلیفی است. تکلیف همه پس از کربلا معلوم است. هر کس در هرکجا، در هر موقعیت و در هر شرایطی باشد، از کربلا ناگزیر است. اگر بپذیریم که کربلا هر روز در ما اتفاق می‌افتد (کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا) و هر روز حسینِ خوبی‌ها و پاکی‌ها به کربلای قلب ما می‌آید و یزیدِ گناه و زشتی در مقابلش صف‌آرایی می‌کند، باید از خودمان بپرسیم: جند بار، رها از بهانه و توجیه، این حسین را لبیک گفته‌ایم؟ 🏴 علیه‌السلام 💫 نو+جوان، انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_Khamenei