eitaa logo
تنها علاج
897 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
575 ویدیو
301 فایل
"با امام حسین(ع) به همه جا می توان رسید" صفحه رسمی حجت‌الاسلام سیّد علی‌اصغر علوی https://virasty.com/tanhaelaj ارتباط با مدیر: @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 آنچه از اربعین آموختیم: 🔻موکب های عراقی هم موکب امام حسین است! 🔹برخی از زوار اصرار دارند حتما در موکب های ایرانی اتراق کنند. اربعین باید منیت های ما را از ما بگیرد و به ما مودتی با محور امام عنایت کند. خودخواهی ها باید در اربعین از بین برود تا اماممان ظهور نمایند. باید باور کنیم موکب های عراقی هم موکب امام حسین است و همگی زائر یک امامیم. @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺امام حسین (علیه‌السلام)، هم راه است هم هدف 🎥تیزر مجموعه «هنر تشکیلاتی شدن با امام حسین (ع)» با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی‌اصغر علوی ✔️انتشار از شب اربعین، به مدت ده شب، حوالی ساعت ۲۱:۱۵ از همین کانال ⌚این مجموعه در آیتم‌‌های پنج دقیقه‌ای با موضوع تشکیلات عاشورایی تهیه شده‌ و هر شب از صفحه و کانال‌های کالک منتشر خواهد شد. 🙏این تیزر رو برای رفقای تشکیلاتی، هیئتی و اربعینی‌تون بفرستین. @kalk_ir @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 کتاب «ما بعد الحسین» وقتی امام حسین وارد معادلات زندگی میشوند 📚 کتاب «پرواز با بال مگس» درنگی فقه الحدیثانه در ماجرای "اشکی به اندازه بال مگس" 💠 نشر معارف با حجت الاسلام علوی در مورد این دو اثر جدید: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/06/01/2332990 @tanhaelaj
هدایت شده از Atabe
موكب حضرت جون اربعين98
هدایت شده از Atabe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از Atabe
در اين مسير تک خوری ممنوع! ما پلو هم بخوریم با رفیقامون میخوریم! روز چهارم سفر
هدایت شده از Atabe
🔰جایی که ضرب‌المثل‌ها‌ به قدمت عاشورایند... 🔹دقیقاً نفهمیدیم و کسی هم به درستی نمی‌داند این مثل‌ها‌ی رایجی که امروز در زبان‌ها افتاده محصول کدام عاشوراست؟ از سال 61 هجری شروع شده یا اینکه هرکدام برای عاشورای سالی بوده است؟ هرچه هست هنوز کهنه نشده و تازه‌تر از دیروز نُقل مجالس ماست، چرا که عاشورا هر سال و هر ماه و هر روز در تکرار است، آن‌چنان که خورشید و ماه در جریان همیشگی هستند. 🔹مهم نیست این ضرب‌المثل‌ها‌، تعابیر و اصطلاحات متعلق به چه سالی است؛ مهم پیوندی است که با جان ما دارند و پیامی است که در خود به یادگار دارند. مهم سهمی است که هرکدام از کربلا دارند و رنگی که از عاشورا گرفته‌اند، چه ضرب‌المثل‌ها‌ی آن روز قلوب کوفیان 61 باشد یا ضرب‌المثل‌ها‌ی امروز یک روضه‌خوان همین دیار. خاستگاه همه، حقیقت داستان عاشوراست. برخی لبخندی بر لب می‌آورد و برخی اشکی بر گونه می‌نشاند... 🔹در موارد متعددی برای انتقال سریع یک مفهوم یا نکته دست به دامان مَثَل‌ها‌ می‌شویم، مثل‌ها‌یی که پیوستی از ادبیات، فرهنگ و رفتار خود را دارند. شاید اگر اطلاعی از ضرب‌المثل‌ها‌ی عاشورایی، عقبه‌ها و جایگاهشان داشته باشیم هم از بسیاری مثل‌ها‌ی دیگر بی‌نیاز شویم و هم بهتر مطلب را به مخاطب انتقال دهیم خصوصاً در فضای هیئت‌ها که نیاز به یک مفاهمه جدید این‌چنینی هم احساس می‌شود. اصلاً چه اشکالی دارد اگر یک مثل عادی را که عمیق‌ترین جلوه‌اش در عاشورا بوده است از منظر عاشورا یک بار ببینیم تا بعد از آن با نیتی عاشورایی و عشقی کربلایی از آن استفاده کنیم. چرا خود را از این پیوندهای زیبای انسان‌ساز محروم کنیم؟ مثل‌ها همیشه تلنگری برای عبرت و یادآوری است. یک جملة به ظاهر ساده‌ای است تا مطلبی مهم را به مخاطب بفهماند. این نکته در ضرب‌المثل‌های برگرفته از حادثة عاشورا از اهمیت بالاتری برخوردار است، چراکه شاید رفتار و گفتار ما، ناخواسته به شخصیت‌های منفور آن حادثه نزدیک شده باشد و خود از آن بی‌خبر باشیم. 📚 @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از Atabe
از ابتدای مسیر منیر نجف به کربلا، حاج‌آقا پیرامون جریان شناسی فِرَق موجوده در عراق، سخنانی ایراد فرموده بودند. این حقیر هم که اندک اطلاعاتی پیرامون این مباحث داشتم، در مسیر با یکی از دوستان گه‌گداری صحبتی در این باب می‌کردیم. در طریق اربعین که قدم می‌گذاری از نجف تا به کرب‌و‌بلا، خوان عظیمی از اطعمه و اشربه، از برکات حسینی، گسترده شده؛ من هم مثل شما،قبل از سفر چیزهایی در این باره شنیده بودم و با خودم عهد بسته بودم که جز برای رفع گرسنگی، دل به این خوان عظیم، نبندم.  از عمودهای ورودی به شهر کربلا، تعداد موکب‌های استراحت قدری کم‌تر می‌شود و در عوض تعداد چادرها بیشتر می‌شود. گروه ما، نزدیک به مغرب وارد شهر مقدس کربلا شده بود و قرار بر این شد که شب را در موکبی سر کنیم و سحرگاه به سمت حرمین، ادامه‌ی طریق را طی کنیم. رسیدیم به ساختمان موکبی،که گویا تازه ساخته بودند و نمای آن هنوز کامل نشده بود. ابو‌موکب(صاحب موکب)، با کلی التماسِ ما قبول کرد که در آن شلوغی به گروه پانزده‌ نفره‌مان جا بدهد. جاگیر شدیم و با همان دوستم (که در مسیر پیرامون فرقه‌های موجود در کربلا بحث می‌کردیم)، آمدیم که در محوطه موکب قدمی بزنیم. چشم‌تان روز بد نبیند... دیدیم که یک بنر بزرگ از تصویر و نام سرکرده‌ی یکی از فرقه‌های ضاله، در حیاط آن موکب هست و به عبارتی، آنجا موکب آنهاست! همچون مرغ سرکنده، سرآسیمه پیش مسئول گروه آمدیم و ماجرا را تعریف کردیم که: دیدید چه خاکی بر سرمان شد! آمدیم در لانه‌ی زنبور.  مسئول گروه گفت: "" ، اینکه استرس ندارد، الان بساط‌مان را جمع می‌کنیم و می‌رویم. حالا بیا و برای تک‌تک این پانزده نفر توضیح بده که ماجرا از چه قرار است! خلاصه با هزار زور و زحمت از دست بزرگواری‌های(!) موکب‌دار، قِسر در رفتیم و از آنجا بیرون آمدیم. القصه... از من به شما وصيت؛ قبل از مشرف شدن به سفر اربعین,حتما اندکی پیرامونِ جریان‌شناسی فرقه‌ها در عراق، مطالعه‌ بفرمایید. روز چهارم