💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_105 إِنَّ اللهَ افْتَرَضَ عَلَيْکُمْ فَرَائِضَ، فَلاَ تُضَيّ
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_106
لاَ يَتْرُکُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لاِْسْتِصْلاَحِ دُنْيَاهُمْ إِلاَّ فَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ.
امام(عليه السلام) فرمود:
مردم چيزى از امور دينشان را براى اصلاح دنيايشان ترک نمى کنند مگر اين که خداوند زيان بارتر از آن را به روى آنها مى گشايد
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_106 لاَ يَتْرُکُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لاِْس
شرح و تفسير
نتيجه تخريب دين براى دنيا
امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه خود اشاره مى کند به نکته مهمى درباره تعارض دين و دنيا و کسانى که دنيا را بر احکام دينشان ترجيح مى دهند و مى فرمايد: «مردم چيزى از امور دينشان را براى اصلاح دنيايشان ترک نمى کنند مگر اين که خداوند زيان بارتر از آن را به روى آنها مى گشايد»; (لاَ يَتْرُکُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لاِْسْتِصْلاَحِ دُنْيَاهُمْ إِلاَّ فَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ).
اشاره به اين که در بسيارى از اوقات، دستورات دينى و منافع دنيوى در برابر هم قرار مى گيرند و رعايت هر يک سبب ضايع شدن ديگرى است. انسان هاى موحد و يکتاپرستان حقيقى که هيچ مؤثرى را در عالم جز به فرمان خدا نمى دانند به منافع دنيوى خويش پشت پا مى زنند و براى حفظ دين و ايمان و اطاعت فرمان هاى الهى مى کوشند، از اين رو رحمت الهى شامل حالشان مى شود و بهتر از آن عايدشان مى گردد. به عکس آنها که دينشان را فداى دنيا و وظايف الهى خود را فداى منافع دنيوى مى کنند خداوند بدتر از آنچه را از آن بيم داشتند به سراغشان مى فرستد.
فى المثل کسانى هستند که حج واجب خود را که بر طبق حکم شرع جنبه فوريت دارد به تأخير مى اندازند مبادا تشکيلات مادى آنها گرفتار رکود شود.
در حديثى از امام باقر(عليه السلام) مى خوانيم: «مَا مِنْ عَبْد يُؤْثِرُ عَلَى الْحَجِّ حَاجَةً مِنْ حَوَائِجِ الدُّنْيَا إِلاَّ نَظَرَ إِلَى الْمُحَلِّقِينَ قَدِ انْصَرَفُوا قَبْلَ أَنْ تُقْضَى لَهُ تِلْکَ الْحَاجَةُ; هيچ کس حاجتى از حوايج دنيا را بر حج مقدم نمى دارد مگر اين که ناگهان نگاه مى کند حجاج خانه خدا که آثار حج در چهره آنها نمايان است از اين سفر باز گشتند پيش از آنکه حاجت او برآورده شده باشد».(1)
در حديث ديگرى که در کتاب شريف کافى از امام صادق(عليه السلام) آمده مى خوانيم که حضرت به يکى از اصحاب خاصش «سماعه» فرمود: «مَا لَکَ لاَ تَحُجُّ فِي الْعَامِ فَقُلْتُ مُعَامَلَةٌ کَانَتْ بَيْنِي وَبَيْنَ قَوْم وَأَشْغَالٌ وَعَسَى أَنْ يَکُونَ ذَلِکَ خِيَرَةٌ فَقَالَ لاَ وَاللَّهِ مَا فَعَلَ اللَّهُ لَکَ فِي ذَلِکَ مِنْ خِيَرَة; چرا امسال حج نمى روى؟ عرض کرد: معامله اى ميان من و گروهى است و گرفتارى هايى دارم و شايد خير، در آن باشد. امام(عليه السلام)فرمود: چنين نيست».(2)
يا مثلاً انسان هنگامى که مشغول نماز مى شود به دليل بعضى از کارهاى دنيا آن را به سرعت تمام مى کند و چه بسا ارکان نماز آنچنان که لازم است انجام نمى شود. اين گونه افراد که نمازشان را فداى منافعشان مى کنند به گفته اميرمؤمنان(عليه السلام) به جايى نمى رسند.
در حديثى مى خوانيم: «إِذَا قَامَ الْعَبْدُ فِي الصَّلاَةِ فَخَفَّفَ صَلاَتَهُ قَالَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَتَعَالَى لِمَلاَئِکَتِهِ أَمَا تَرَوْنَ إِلَى عَبْدِي کَأَنَّهُ يَرَى أَنَّ قَضَاءَ حَوَائِجِهِ بِيَدِ غَيْرِي أَمَا يَعْلَمُ أَنَّ قَضَاءَ حَوَائِجِهِ بِيَدِي; هنگامى که انسانى مشغول نماز شود و نمازش را (براى رسيدن به حوايج دنيا) کوتاه کند، خداوند به فرشتگانش مى فرمايد: آيا اين بنده مرا نمى بينيد گويى گمان مى کند برآورده شدن حاجاتش به دست ديگرى است. آيا نمى داند انجام حوايجش همه در دست من است؟».(3)
آنچه گفته شد در مورد حاجات فردى است; اما حاجات و نيازهاى اجتماعى نه تنها از اين قاعده مستثنا نيست بلکه شمول اين قاعده نسبت به آنها قوى تر و آشکارتر است; مثلاً ـ به گفته مرحوم «مغنيه» در شرح نهج البلاغه خود ـ سران کشورهاى اسلامى، امروز دستور جهاد و دفاع از حريم اسلام و کيان مسلمين را براى منافع مادى که دولت هاى استعمارى به آنها ارائه مى دهند رها کرده اند و خداوند آنها را از هر دو محروم ساخته است; در دست بيگانگان ذليل و خوار شده اند و دنياى آنها نيز تأمين نگشته است.
اگر دقت کنيم آنچه مولا در اين سخن حکيمانه بيان فرموده به اصل توحيد افعالى بازگشت مى کند و جلوه اى از جلوه هاى «لا مُؤَثِّرَ فِى الْوُجُودِ إلاّ اللهُ» محسوب مى شود.
قرآن مجيد مى گويد: «(وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَکات مِنَ السَّماءِ وَالاَْرْضِ وَلکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما کانُوا يَکْسِبُونَ); اگر اهل شهرها و آبادى ها ايمان مى آوردند و تقوا پيشه مى کردند درهاى برکات آسمان و زمين را به روى آنها مى گشوديم ولى (پيامبران الهى و دستورات ما را) تکذيب کردند و ما آنها را گرفتار نتيجه اعمالشان کرديم».(4)
(1). من لا يحضره الفقيه، ج 2، ص 220، ح 2226.
(2). کافى، ج 4، ص 270، ح 1.
(3). همان، ج 3، ص 269، ح 10.
(4). اعراف، آيه 96.
🌹✵ ﷽ ✵🌹
وَ أَحيِ بِه عِبادِك..
زیرا که مردگانیم.
و بندگانت را زنده کن..
❣اَللّهُمَ رُدَ کُلِ غَریب❣
یا صاحب الزمان (عج)
در لغتنامه قلبم جمعه
مترادف دلتنگی است
بیا و با دست های
گره گشای خودت
معنای جمعه هایم را
عوض کن...
ای غریب ترین دلتنگ عالم😔
🌺اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌺
روز هفدهم چله 🌺
#دعای_عهد
شروع چله👈 ۹۹/۷/۹
🏴 @tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامبر اکرم ص الگویی رفتاری مسلمین جهان
▪️@tanhamasirKordestan
12.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#زیارت رحمه للعالمین از راه دور...
خدایا بر محمد و اهل بیت پاکش درود فرست درودی پسندیده از جانب خودت✨
و از جانب ما به آنان تحیت بسیار و سلام برسان 💌
خدایا به خاطر دوستی ایشان به ما فضل و احسان و رحمت و آمرزش عنایت کن،...🤲✨
وجمع ماروبه گنبد خضرا ء رسول الله برسان ....
▪️▪️@tanhamasirKordestan
4_6021714684963455403.mp3
8.13M
غربت و مظلومیت #امام_حسن علیه السلام😔
▪️چه کسی به امام حسن(ع) ظلم کرد؟
🍃حجت الاسلام دارستانی
◼️◾️ @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
غربت و مظلومیت #امام_حسن علیه السلام😔 ▪️چه کسی به امام حسن(ع) ظلم کرد؟ 🍃حجت الاسلام دارستانی ◼️
▪️هنوز هم غربت و مظلومیت امام حسن علیه السلام ادامه دارد.
از مظلومیتهای ایشون با آن شجاعت حیدری، یکی اینکه امروز ترسوهایی، بزدلی خودشون رو با صلح آن بزرگوار مقایسه میکنند.
😔😔😔
🔸علمای اهل سنت کردستان عنوان کردند؛
🔴امام حسن مجتبی (ع) پایه گذار قیام عاشورا بود/ کریم اهل بیت سخت ترین شرایط سیاسی جهان اسلام را تجربه کرد
🔹ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه با بیان اینکه کریم اهل بیت (ع) نماد اخلاق حسنه و صبر قهرمانانه بود افزود: امام حسن مجتبی (ع) در سخت ترین شرایط سیاسی در جهان اسلام با سیاست راهبردی چرخش قهرمانانه، فضا را برای جهاد حسینی و حفظ اسلام فراهم آورد، و وی نماد امامت در عصمت، هدایت، مجاهدت، کرامت و سیاست بود.
ماموستا خالدی امام جمعه موقت سنندج گفت: امام حسن مجتبی از خلفای راشدین و صحابه گرانقدر رسول الله (ص) بودند و بدون شک مودت و حرمت ایشان نزد همه مسلمانان جایگاه ویژه ای دارد.
ماموستا نوری امام جمعه اهل سنت قروه عنوان کرد: اهل سنت و اهل تشیع دو بال اسلام هستند که باید در کنار یکدیگر در شرایط کنونی جهان با اتحاد و یکپارچگی نقشه های دشمنان را خنثی کنند و اجازه ندهند که دشمن به اهداف خود برسد.
ادامه در سایت کردتودی:👇
http://kurdtoday.ir/news/37835/
▪️@tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️از کنار رنجهای رسول خدا ساده نگذریم!
چطور مظلومیتهای امام حسین(ع) باید ذکر شود، اما مظلومیتهای پیامبر(ص) نباید ذکر بشود؟!
#استاد_پناهیان
◼️◾️ @tanhamasirKordestan
Mohammad Hossein Pooyanfar - Emam Reza Ghorbone Kabotarat (320).mp3
5.84M
#امام_رضا(ع)
قربون کبوترات🕊
یه نگاهیم بکن به زیر پات... 😔
🍃 #محمدحسین_پویانفر
◼️◾️ @tanhamasirKordestan
Kashani-13970503-HeyatAbdollahEbnelHasan-Thaqalain_IR.mp3
29.62M
⁉️#امام_رضا(ع) چرا غریب الغرباست؟
▪️غربت امام رضا علیه السلام بخاطر دوری از وطن نبود.
امام در وطن غریبترین امام بود.😔
#پیشنهاد_دانلود 👌
🍃استاد حامد کاشانی
🏴 @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🔴 این پیام را از دست ندهید 👇 ⚠️ منطقی بنظر میرسه مگه نه؟ ➖ خانوادهام چه میشود؟ ➖ میخواهم تفسیر
💢 بهانه بیبهانه!
▪️ هرکس میتواند در کربلا الگویی برای خود پیدا کند: کودک و جوان و پیر، زن و مرد، سفید و سیاه، سالم و ناتوان، تازه مسلمان، نوعروس، معلم، بازاری و...
وجه اشتراکِ همهی آنها هم این است که بدونِ توجیه آوردن، با امامِ خود همراه شدند.✔️
▫️ تکلیفِ همه پس از کربلا معلوم است؛ در واقع کربلا، پایان دهندهی سردرگمی و بلاتکلیفیهاست.
✅ آری! کربلا نشان داد حتی مصیبت و اسارت نیز باعث سلبِ مسئولیت نمیشود.
▪️ اگر «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» و این حقیقت که کربلا هر روز اتفاق میافتد را بپذیریم، دیگر هیچ بهانهای برای فرار از وظیفه نخواهیم داشت.
هنوز هم توجیهاتی مانندِ خانواده، راحتی، عزت و آبرو، عبادت، سیاست، ترس و... باعث تنها ماندنِ امام میشود❗️
هرچند عاشورا دیگر تکرار نمیشود و این توجیهات، تنها باعثِ دوری ما از امام میشود.😔
▫️ امروز هم وظیفهی ما در قبال امام زمانمان روشن است. پس مبادا شرایطِ سختِ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... باعثِ تکرار توجیهاتِ مردمِ سال ۶۱ هجری و محرومیت ما از یاری امام شود.❌
#توجیه_المسائل_کربلا 0⃣4⃣
◼️◾️ @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_106 لاَ يَتْرُکُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لاِْس
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_107
رُبَّ عَالِم قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ، وَعِلْمُهُ مَعَهُ لاَ يَنْفَعُهُ.
امام(عليه السلام) فرمود:
چه بسيار دانشمندى که جهلش او را کشته، در حالى که علمش با اوست;
اما به حالش سودى نمى بخشد
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_107 رُبَّ عَالِم قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ، وَعِلْمُهُ مَعَهُ لا
شرح و تفسير
عالم جاهل منش
در اين گفتار حکيمانه و کوتاه و پرمعنا امام به عالمان بى عمل و آلوده به رذائل اخلاقى اشاره کرده مى فرمايد: «چه بسيار دانشمندى که جهلش او را کشته در حالى که علمش با اوست; اما به حالش سودى نمى بخشد»; (رُبَّ عَالِم قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ، وَعِلْمُهُ مَعَهُ لاَ يَنْفَعُهُ).
همان گونه که در بالا اشاره شد امام(عليه السلام) در اين عبارت کوتاه و پرمعنا از عالمان نادانى سخن مى گويد که جهلشان قاتل آنها شده است در اين که چگونه علم و جهل در وجود آن ها جمع مى شود تفسيرهاى مختلفى مى توان بيان کرد.
از همه روشن تر اين که علم اگر با عمل همراه نشود همچون جهل است، بنابراين نکوهش امام(عليه السلام) از عالمانى است که از علم خود بهره نمى گيرند و به آن عمل نمى کنند و سبب هلاکت مادى و معنوى آنها مى شود.
در حديثى در کتاب شريف کافى از امير مؤمنان على(عليه السلام)مى خوانيم که «إنَّ الْعالِمَ الْعامِلَ بِغَيْرِهِ کَالْجاهِلِ الْحائِرِ الَّذى لا يَسْتَفيقُ عَنْ جَهْلِهِ; شخص عالمى که به علمش عمل نکند مانند جاهل سرگردانى است که از بيمارى جهل بهبود نمى يابد.
سپس حضرت در همان روايت مى فرمايد: «بَلْ قَدْ رَأيتُ أنَّ الْحُجَّةَ عَلَيْهِ أعْظَمُ وَالْحَسْرَةُ أدْوَمُ; بلکه حجت الهى را بر او بزرگ تر و حسرت او را پايدارتر ديدم».(1)
همين عبارت با اندک تفاوتى در ذيل خطبه 110 نهج البلاغه نيز آمده است.
در حديث ديگرى در غررالحکم از همان حضرت مى خوانيم: «عِلْمٌ لا يُصْلِحُکَ ضَلالٌ وَمالٌ لا يَنْفَعُکَ وَبالٌ; دانشى که تو را اصلاح نکند گمراهى است و ثروتى که تو را (در راه خشنودى خدا) سودى نبخشد بدبختى است».(2)
اين احتمال نيز وجود دارد که منظور از «جهل» صفات جاهلانه اى مانند غرور و تکبر و خودخواهى و سودجويى و رياکارى باشد; هر گاه علم با اين صفات نکوهيده جاهلانه همراه گردد عالم را به نابودى مى کشاند، همان گونه که در طول تاريخ مصاديق زيادى دارد. آيا طلحه و زبير عالم به احکام اسلام و قرآن نبودند؟ آيا موقعيت على(عليه السلام)را در اسلام و نزد پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) نمى شناختند؟ چه شد که علمشان سودى به آنها نبخشيد؟ آيا جز اين است که جاه طلبى و پيروى از هواى نفس آنها را به جنگ جمل کشانيد و نه تنها علمشان به حالشان سودى نداشت، بلکه صفات جاهلانه آنها سبب مرگشان در دنيا و مجازاتشان در آخرت شد. حدود هفده هزار نفر از مسلمانان را به کشتن دادند و هرگز به مقصدشان نيز در دنيا نرسيدند.
نيز احتمال مى رود منظور اين باشد که ظواهرى از علم دارد ولى به عمق آن نرسيده است و به تعبيرى ديگر، علم او فاقد بصيرت است همان گونه که در حديثى از امام صادق(عليه السلام) مى خوانيم: «اَلْعامِلُ عَلى غَْيرِ بَصيرَة کَالسّائِرِ عَلى غَيْرِ الطَّريقِ فَلا تُزيدُهُ سُرْعَةُ السَّيْرِ مِنَ الطَّريقِ إلاّ بُعْداً; آن کس که بدون بينش و بصيرت عمل مى کند همانند کسى است که در بيراهه گام بر مى دارد، چنين کسى هر قدر تندتر برود از راه اصلى دورتر مى شود».(3)
جمع ميان اين تفسيرها نيز مانعى ندارد.
🌹✵ ﷽ ✵🌹
اَللّهُمَ اجْعَلْنی مِنْ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ، وَالذابینَ عَنْهُ، وَالْمُسارعینَ إلیهِ فی قَضاءِ حَوائِجهِ وَالْمُمْتَسِلینَ لِاَمْرِه، وَالًمُحامینَ عَنْهُ، وَالسابِقینَ اِلی ارادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهِدینَ بینَ یَدیه
خدایا مرا از یاران و مددکاران و دفاع کنندگان از او قرار ده و از شتابندگان به سویش، دربرآوردن خواسته هایش واطاعت کنندگان اَوامرش ومدافعان حضرتش و پیش گیرندگان به جانب خواسته اش وکشته شدگان درپیشگاهش...
💚🌹💚
مولاے من
چشم وجودمان
خیره بہ نورِ حضور شماست
و دست استغاثہ
و روے حاجتمان
متوسل بہ درگاه تان
تا خداوند
طلعت رشیدتان را بہ ما بنمایاند
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
روز هجدهم چله 🌺
#دعای_عهد
شروع چله👈 ۹۹/۷/۹
🏴 @tanhamasirKordestan
عرض سلام وادب✋ وعرض تسلیت ایام
خیر مقدم به بزرگوارانی که تازه به جمع ما پیوستید🌹
خیلی خوووووش هاتین و کانال خودان صفا آوردین .....
دوستان قدیمی هم که تاج سر ما هستن👑
برای آشنایی و استفاده از مطالب کانال لطفا پیام سنجاق شده رو مطالعه بفرمایید🌷
مطالب تدریس شده درکانال 👇
🔹مبحث جامع ومفیدسبک زندگی
🔹مبحث زیبای ازخانه تاخدا
🔹مبحث مفیدوکاربردی کنترل ذهن
مداحی آنلاین - دامن آلوده و بار گناه آورده ام - حمید علیمی.mp3
1.89M
✨#شهادت_امام_رضا(ع)
دامن آلوده و بار گناه آورده ام😭
گرچه آهی در بساطم نیست آه آورده ام
🍃#حمیدعلیمی
▪️@tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨خادما گریه کنون صحنتو جارو میزنن
همه نقارهی یا ضامن آهو میزنن...
یکی بین ازدحام
میگه کربلا میخوام... 😭
مداحی🎤سیدمهدی میرداماد
#شهادت_امام_رضا(ع)
#به_تو_از_دور_سلام
▪️▪️@tanhamasirKordestan
📺پخش زنده از تمام نقاط حرم مطهر امام رضا علیه السلام
❤️ گنبد و بارگاه 🕌
b2n.ir/716010?eitaafly
❤️ ضریح مطهر🕌
b2n.ir/780435?eitaafly
❤️ صحن انقلاب🕌
b2n.ir/840352?eitaafly
❤️ صحن جامع رضوی🕌
b2n.ir/941603?eitaafly
❤️ صحن آزادی🕌
b2n.ir/024062?eitaafly
❤️ صحن گوهرشاد🕌
b2n.ir/460076?eitaafly
#اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج💔
༻🦋 @tanhamasirKordestan
ساعات آخر است گدا را حلال کن...
ان شالله خداوند از همهی ما، عزاداری هامون رو بپذیرن
و پایان این سوگواریها رو #ظهور صاحب الزمان قرار دهند.
التماس دعای فرج در ساعات آخر ماه صفر🤲✨
༻🦋 @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_107 رُبَّ عَالِم قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ، وَعِلْمُهُ مَعَهُ لا
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_108
تَقْصِير بِهِ مُضِرٌّ، وَکُلُّ إِفْرَاط لَهُ مُفْسِدٌ.
امام(عليه السلام) فرمود:
در درون سينه اين انسان قطعه گوشتى است که به رگ مخصوصى آويخته شده و عجيب ترين اعضاى او و همان قلب وى است، اين شگرفى به علت آن است که صفاتى از حکمت و ضد حکمت در آن جمع است، پس هرگاه آرزوها (ى افراطى) در آن ظاهر شود (حالت طمع به او دست مى دهد و) طمع او را ذليل و خوار مى کند و هنگامى که طمع در او به هيجان آيد به دنبال آن حرص، و هرگونه افراط او را فاسد مى کند.(1)
(1). سند گفتار حکيمانه:
نويسنده کتاب مصادر مى گويد: اين سخن بخشى از خطبه معروف وسيله است که از خطبه هاى مشهور آن حضرت است (هرچند مرحوم سيّد رضى آن را در نهج البلاغه نقل نکرده است) و از جمله کسانى که پيش از مرحوم سيّد رضى اين خطبه را نقل کرده اند. کلينى در روضه کافى و ابن شعبه حرانى در تحف العقول است. سپس به جمع کثير ديگرى از دانشمندان معروف اشاره مى کند که در کتب خود اين کلام حکمت آميز را نقل کرده اند از جمله: مرحوم شيخ مفيد در ارشاد، مسعودى در مروج الذهب، ابن عساکر در تاريخ دمشق و آمدى در غررالحکم مى باشد. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 100).
صاحب کتاب تمام نهج البلاغه اين گفتار حکمت آميز را به ضميمه سخنان ديگرى از قول «ضرار بن ضمره» و در پاسخ معاويه که سخنان بيشترى را از على(عليه السلام) طلب مى کرد ذکر نموده است. (تمام نهج البلاغه، ص 563).
🌹✵ ﷽ ✵🌹
✨اَللّـهُمَّ بَلِغْ مَوْلانا..
اِمامَ الْهادِیَ الْمَهْدَیَ القائم بأَمْرِک..✨
✨خدایا برسان مولای ما را..
امام راهنمای راه یافته..✨
💫🌼طَبیب ها همه ما را جوابِمـان کردند؛
فقط ظهور تو آقا عَلاج بیماری ست!
#اللهمعجللولیکالفرج💫🌺
روز نوزدهم چله 🌺
#دعای_عهد
شروع چله👈 ۹۹/۷/۹
🏴 @tanhamasirKordestan
#از_کجا_معلوم_هنوز_مومنیم❓
🍃آیت الله بهجت(ره): اگر برای فرج دعا میکنید علامت آن است که هنوز ایمانتان پا برجاست .
📚 در محضر بهجت ، / ص۳۶۳
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@tanhamasirKordestan