eitaa logo
قیـــــامـــ لله|ایلام🎙
357 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.8هزار ویدیو
144 فایل
فلسفه تشکیل نظام اسلامی🇮🇷اجرای احکام اسلام است 🔹امام روح اللـــــه: قیــــــــامـــ کنید برای خدا 🔹️امام خامنـــه ای: پرچم #آرمانـخواهی و #مطالبه_گری را زمین نگذارید. #امام_خمینی_میراث_فرهنگی_نیست! #قیام_لله🚩 @Dialameh @hejab_ilam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥇افتخاری که وزارت اطلاعات آفرید🥇 🌹خدا قوت داره بچه‌های وزارت اطلاعات ❤️دَم همه تون گرم❤️ 📌وزارت اطلاعات لیدرهای تجمعات ضدایرانی خارج از کشور را دستگیر کرد! 🐒تعدادی از فعالین ضدانقلاب خارج نشین به گونی هدایت شدند... 🧠⚔علوم و جنگ شناختی | جوانی @CWarfare ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 انتقاد شهید مطهری از اختلاط زنان و مردان در حرم ها و اماکن مقدسه 🔰شهید مطهری ره: " ... من همیشه حتی در کتاب مسئله‌ حجاب اعتراض کرده ام به طرز زیارت رفتن در اعتاب مقدسه که از قدیم هم‌ معمول بوده زن و مرد قاطی می‌روند بعد به یکدیگر فشار می‌آورند ولو اینکه‌ در حرم امام رضا باشد کار درستی نیست در قدیم الایام زیارتگاهها اینقدر شلوغ نبوده ولی در این سالها که اینقدر شلوغ شده حق اینست که ساعاتی را مثلا پیش از ظهر را به مردها و بعدازظهر را به زنها اختصاص بدهند یا بالعکس ، یک چنین کاری بکنند لااقل در مواقع ازدحام چنین کاری بکنند این‌ طرز زیارت رفتن با روح اسلامی چندان سازگار نیست ... " 📚پیرامون جمهوری اسلامی، ص 63 ✍پ.ن: 🔻در زمان شهید مطهری، حضور مردان و زنان در اماکن مقدسه به صورت مختلط بوده است. 🔻قابل توجه کسانی که مسئولیت سیاستگذاری و ریلگذاری زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی کشور به عهده آنهاست؛ شهید مطهری در مورد اختلاط زن و مرد در اماکن مقدسه - یعنی مکان هایی که مردم برای زیارت می روند و نه با نیت انجام گناه - می گوید که « این‌ طرز زیارت رفتن با روح اسلامی چندان سازگار نیست». 👈 بنابراین، به طریق اولی اختلاط زن و مرد و یا دختر و پسر در سایر مکان ها از جمله دانشگاه، مراسم، تجمعات و ... با روح اسلامی سازگاری ندارد. از همین رو، انتظار می رود که مسئولین کشور به این موضوع دقت داشته باشند. متاسفانه در سال های گذشته فراوان دیده شده است که این اصل اساسی در عرصه های مختلف نادیده گرفته شده است و اتفاقاً از این قضیه آسیب های جدی دیده ایم. ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
خبرگزاری فرانسه : در حالی که حکومت ایران از همیشه یکپارچه تر است، اپوزیسیون این رژیم کاملا از هم فروپاشیده است و چند تکه است که بر سر هیچ چیز بایکدیگر توافق ندارند، این یک واقعیت است که اپوزیسیون توان ایجاد اخلال در عملکرد حکومت ایران را به هیچ وجه ندارد. ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
هدایت شده از محصنات
💠 امام خمینی(ره): ♦️«قصه امام‏ حسن‏ و قضيه صلح، اين هم صلح تحميلى بود؛ براى اينكه امام‏ حسن‏، دوستان خودش، يعنى آن اشخاص خائنى كه دور او جمع شده بودند، او را جورى كردند كه نتوانست خلافش بكند، صلح كرد؛ صلح تحميلى بود. اين صلحى هم كه حالا به ما می خواهند بگويند، اين‏ است. بعد از اينكه صلح كردند، به حسب روايت، به حسب نقل، معاويه به منبر رفت و گفت كه تمام حرفهايى كه گفتم، من قرار دادم، زير پايم. ♦️آن صلح تحميلى كه در عصر امام حسن واقع شد، آن كه در زمان واقع شد و هر دويش به دست اشخاص حيله ‏گر درست شد، اين ما را هدايت مى‏كند به اينكه: نه زير بار صلح تحميلى برويم و نه زير بار حكميت تحميلى.» 📚صحیفه امام، جلد ۲۰، صفحه ۱۱۸ ✾═┅┄┈ 🔗 به کانال خبرگزاری زنان عفیفه جهان مُحصَنات بپیوندید 🆔 @mohsanat_ir
بعد از مطالعه این متن عکس ها رو مطالعه کنید.👇 ✨رهبر معظم انقلاب : چیزی که امام حسن مجتبی علیه‌السلام را شکست داد، نبودن تحلیل سـیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. چیزی که فتنه‌ی خوارج را به‌وجـود آورد و امیرالمومنین علیه‌السلام را آن‌طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریـخ را آن‌گونه مظلوم کرد، نبودن در مــــردم بود. ✾═┅┄┈ 🔗 خبرگزاری زنان عفیفه جهان مُحصَنات 🆔 @mohsanat_ir ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
🔴مشارکت سیاسی بانوان صحابه امام حسن علیه‌السلام با وجود پایمال شدن حقوق سیاسی زنان در سقیفه ♦️دوره امام حسن علیه السلام دوره بسیار پر فتنه جهان اسلام است از طرفی سلطه‌جویی‌های معاویه و از طرفی شیوخ مقدس نهروان انحرافات جدی در دین پیامبر واصل ولایت به وجود آورده بودند، اما امام حسن علیه السلام با وجود فتنه‌ها به هدایت جامعه اسلامی می‌پرداختند. ♦️در این بین حضور بانوان صحابه و خدمات آنها در تداوم امامت و بیعت شیعیان با امام علیه السلام بسیار مهم است. " البته باید گفت فضای فرهنگی جامعه برای مشارکت سیاسی زنان به گونه‌ای بود که، بعد از غصب حق‌رای زنان در غدیرخم و بیعت مردان با ابوبکر، در زمان سه خلیفه حق مشارکت سیاسی زنان به حاشیه رفته بود و حضور جدی بانوان در قیام امام حسین و حضور میدانی آنها در عاشورا خود به نوعی مبارزه با بدعت حذف حق مشارکت سیاسی بانوان اسلام نیز بود. (۱) اما با حال زنان شیعه خدمات چشمگیری برای تداوم مکتب شیعه انجام داده‌اند که می‌شود به چند دسته کلی تقسیم کرد: 🔻زنان شاعر که نوحه‌سرایی شهادت امیرالمومنین را انجام داده‌اند بانوانی مثل امبراء، ام‌هیثم، زینب دختر ام‏سلمه، که از فقیه‏ترین زنان مدینه بود‌. به روایتی زهری، اسماء انصاری نیز از شهادت امیرالمومنین از حق شیعه دفاع کرده‌اند و در بصیرت دهی به جامعه و اجتماع مومنین بر سر ولایت امام حسن نقش آفرینی کرده‌اند. 🔻زنان راوی حدیث در زمان امام حسن علیه السلام نقل حدیث در زمان امیرالمومنین رواج یافته بود که در زمان امام حسن علیه السلام نیز با سرعت کمی تداوم داشته است . زنان مدینه وکوچه نزد امام رفته و احادیث را آموخته و به دیگر زنان آمورش می‌دادند. بانوانی مثل فاطمه دختر امیر المومنین که از صحابه امام نیز بودند، حبابه والیبه، فاطمه دختر حبابه، نضره، ابن سعد واقدی هم زنی به اسم صهبا را معرفی می‌کند، ام ابیها دختر عبدالله بن جعفر، امامه زن پارسای جهان اسلام که خواهر زاده حضرت زهرا سلام الله بودند نیز از شاگردان راوی حدیث امام حسن محسوب می‌شوند. 🔻جهاد تبیین بانوان در مقابل جنگ شناختی معاویه سنگین ترین هجمه‌ها علیه امام حسن علیه السلام ونابودی میراث شیعه بعد از صلح اتفاق افتاد، در این زمان بسیاری از یاران به شهادت رسیدند، معاویه مجالس عمومی تشکیل می‌داد، بزرگان را دعوت می‌کرد تا مدح معاویه و بدی امام حسن را بگویند، اما در این بین بانوانی بودند که با تمام قدرت از اهل بیت حمایت کرده‌اند و در روند نگارش تاریخ موثر بوده‌اند به عنوان مثال یکی از این بانوان آمنه همسر عمرو‌بن حمق خزائی است که بعد از شهادت همسرش توسط معاویه، معاویه را نفرین کرده و به علت روشنگری علیه معاویه از شام تبعیدشده است. این زن در راه حمص فوت می‌کند که بعید نیست به دست سربازان معاویه مسموم شده و به شهادت رسیده است . منابع : ۱_محمدحسین دوانی، نشست « بررسی حضور و نقش زنان در حوادث قیام حسینی ۲_حوزه‌نت ۳_کافه تاریخ ✍عالیه سادات ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣هیچ انسانی اجازه نمی دهد هیچ اجنبی به مادرش بد نگاه کند، برای قوم بلوچ مادر مترادف چه واژه ای است؟ 🔹سیستان و بلوچستان مدافع ایران و ایرانی💪 ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
هدایت شده از حمید رسایی
. ♻️ بر خلاف دوستان اصلاح طلبم، به آینده اقتصاد بسیار امیدوارم 🔰 عضو مرکزیت حزب کارگزاران گفت من برخلاف دوستان اصلاح‌طلب‌مان به آینده اقتصاد ایران هزار بار امیدوار هستم. سعید لیلاز که با روزنامه شرق مصاحبه کرده، در پاسخ این سؤال که «خیلی از کارشناسان معتقدند وضعیت فعلی ایران از نظر مشکلات اقلیمی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاست خارجی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. شم چگونه تحلیل می‌کنید؟»، اظهار کرد: من گاهی وقت‌ها می‌بینم برجسته‌ترین نخبگان ایران در واکنش به حوادث یا اظهارنظرهایی که می‌شود، به چنان فرومایگی دچار می‌شوند و چنان فرومی‌غلتند که به یک پوپولیسم دردناک و پیش‌پاافتاده دچار می‌شوند. آن زمان است که واقعا برای ملت ایران ناراحت می‌شوم که ما داریم ادعا می‌کنیم اینها را می‌خواهیم راهبری و نمایندگی کنیم و می‌خواهیم جلو ببریم. این نشان می‌دهد که چقدر روشنفکری حداقل در ایران بیشتر به سلبریتی‌بودن شبیه است تا روشنفکربودن و نخبگی. یعنی دنبال مرید جمع‌کردن و فالوور جمع‌کردن و لایک‌خوردن و لایک‌گرفتن و این حرف‌ها هستند یا می‌خواهند دل کسی را خنک کنند یا می‌خواهند کسی را بچزانند و اصلا دنبال کشف حقیقت نیستند. (خبرنگار: یعنی می‌خواهید بگویید در تحلیل وضعیت هم خطا وجود دارد؟) بله، من رفتم پژوهشی کردم و متوجه شدم ما شهریور 1400 از رکورد تاریخی بالاترین عدد تولید ناخالص داخلی ایران در سال 96 عبور کردیم. از شهریور 1400 تا الان هرچه رشد در اقتصاد ایران دارد اتفاق می‌افتد، جدید است که الان دو سال آن دارد تمام می‌شود. ما در این دوره 21 ساله بدترین موج تلاطم در تاریخ ایران را شاید داشتیم به لحاظ اقتصادی. دو نوبت تحریم اقتصادی که دومی بدون تردید شدیدترین در تاریخ بشر است. من می‌توانم تاریخ تحریم‌ها را همین الان تدریس کنم. می‌دانم در عراق چه گذشته. ولی عراق به اندازه ما نتوانست مقاومت کند و کوبا هم همین‌طور. وی گفت: درست است که زرق و برق عربستان بیشتر است، ولی الان میزان ساختمان‌‌سازی‌ در منطقه 22، اندازه کل دوبی است، بقیه تهران را اصلا کنار بگذارید. می‌دانید! رسیدیم به یک خودانکاری که از لج همدیگر است‌. لطفا یادتان باشد که وضعیت ایران بدتر از عربستان نیست، بدتر از امارات عربی متحده نیست، بدتر از کویت نیست و حتی بدتر از روسیه نیست. در ایران تصور این است که شما محال است بتوانید بدون کمک حکومت و دولت یک روزنامه مستقل و یک بنگاه مطبوعاتی مستقل درست کنید؛ الان من می‌توانم بگویم 10 تا مؤسسه کاملا مستقل از حاکمیت داریم؛ نگاه کنید به «دنیای اقتصاد»، به «شرق»، به روزنامه «مردم‌سالاری» و... اینها تقریبا بدون حمایت حاکمیت دارند کار خودشان را انجام می‌دهند. وی در پاسخ این سؤال که ‌آینده ایران را چگونه می‌بینید؟‌ می‌گوید: آن چیزی که من برای آینده ایران دارم می‌بینم، این است که ما سمت‌گیری‌مان به سمت توازن است. یعنی چه؟ یعنی در بودجه امسال 860 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد مالیاتی توسط دولت شده است. می‌دانید که برخلاف تصور اغلب اقتصاددانان تمام بودجه پارسال در مالیات‌ستانی تحقق پیدا کرد و در ناآرامی‌های پاییز، مهم‌ترین جایی که آسیب دید بخش خدمات و درآمدهای مالیاتی دولت بود. هر چقدر تمرکز دولت‌ها از نفت کاسته شود، به ناچار بر مالیات خواهد افزود و این یعنی توازن طبقاتی، یعنی دموکراسی. درباره آینده ایران باید تأکید کنم که من به لحاظ مادی به آینده ایران خیلی امیدوار هستم و امکان سرنگونی ساختار سیاسی وجود ندارد. امکان بروز ناآرامی‌ها هم بسیار ضعیف است به‌خاطر اینکه ما یک طبقه متوسط بسیار نیرومند در ایران داریم. خبرنگار در ادامه می‌پرسد «ترکیه در توسعه از ایران جلوتر است. تقویت روحیه ملی‌گرایی چقدر در رشد ترکیه تأثیر داشته است؟» و لیلاز پاسخ می‌دهد: من اصلا این را قبول ندارم و چنین چیزی وجود ندارد و آن را توهم می‌دانم... من به آینده ایران بسیار بسیار خوش‌بین هستم. می‌دانید؟ فقط 40 درصد ظرفیت صنعتی ایران الان دارد استفاده می‌شود. بنابراین تا یک‌دوره‌ای بیش از 10 سال، ما بدون سرمایه‌گذاری جدی حتی می‌توانیم رشد اقتصادی دورقمی داشته باشیم. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee virasty.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
‍ ‍ 🔴🔴‍ ‍ کارگاه تجهیزات تروریست های اغتشاشگر در آبدانان منهدم شد 🔴🔴اغتشاشگران تروریست در آبدانان باید بدانند نیروهای امنیتی و اطلاعاتی از رگ گردن به آن ها نزدیک تر هستند و اجازه نخواهند داد با اغتشاش وناامنی، آرامش مردم آبدانان خدشه دار شود بهتر است آبدانان را ترک کنند و تسلیم شوند 🔴🔴تا ۲۸ شهریور یاغی های کوه نشین خرابکار دستگیر خواهند شد 🔴🔴در پی انهدام کارگاه تروریستی اغتشاشگران رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت : 🔹در راستای مدیریت اطلاعاتی سالگرد اغتشاشات ؛ با حکم مقام قضایی و اقدامات اطلاعاتی عملیاتی مشترک اداره اطلاعات شهرستان آبدانان ،اطلاعات سپاه و انتظامی شهرستان، کارگاه تهیه و تولید بمب صوتی به منظور استفاده در اغتشاشات احتمالی شناسایی و با همکاری جامعه اطلاعاتی شهرستان مورد ضربه قرار گرفت. 🔹در این عملیات، مقدار ۷۸ کیلوگرم اکلیل سرنج آماده استفاده ، ۲ لیتر روغن سوخته برای تهیه کوکتل ، شوکر ، اسپری شعارنویسی و ....از متهم کشف و ضبط گردید. 🔹متهم دستگیر شده دارای واحد صنفی خرازی است و به قصد استفاده از این مواد برای مقابله با نیروهای نظامی و انتظامی در اغتشاشات اعتراف نموده است. http://eitaa.com/ilambartar ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
هدایت شده از محصنات
✨﷽✨؛ ✅ برگزاری نخستین دوره تخصصی «حقوق امر به معروف و نهی از منکر ویژه قضات» 💢 نخستین دوره تخصصی «حقوق امر به معروف و نهی از منکر ویژه قضات» از سوی قوه قضائیه با شرکت ۱۵۰ نفر از قضات استان خراسان رضوی برگزار شد. 🔹 دادگستری خراسان رضوی از استان‌های پیشتاز در برگزاری این دوره که از دوره‌های الزامی مصوب آموزش قوه قضائیه است، می‌باشد. 🔸 دکتر صادق منش، مدرس این دوره بود که به طرح مطالبی در خصوص چیستی و ضرورت ورود به شاخه جدید علمی با عنوان حقوق امر به معروف و نهی از منکر پرداخت. 🔸 وی در ادامه مباحث خویش، پیشینه تقنینی در حوزه فریضتین، حقوق قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر، مبانی قانونی تشکیل و وظایف شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر و نیز نقد رویه قضایی در تعدادی از قرارهای نهایی و احکام دادگاه‌ها در خصوص این موضوع را تشریح کرد. 📝 جهت مطالعه خبر به لینک مراجعه نمایید:https://setad-abm.ir/0007kW 📌کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر: https://eitaa.com/joinchat/147849401Cf9c3f14f0d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید کنید 💠 فَاسْتَقِمْ کَما امِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ ❇️ پیغمبر فرمود که من ریشم سفید شد برای این... 🔰 خود ایشان که استقامت داشت، برای اینکه «وَ مَنْ تابَ مَعَکَ» پهلوش است یعنی پیغمبر مامور شده است که اشخاصی هم که همراه او هستند، اشخاصی هم که ایمان به او آوردند، آنها هم استقامت کنند و آن شما هستید... امام خمینی (ره)، ۲۵اردیبهشت ۱۳۶۳ ◾️رحلت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
🔹آیت الله جوادی آملی: يكي از كلمات نوراني پيغمبر اسلام(عليه و علي آله آلاف التحيّة و الثناء) که به منزله قانون اساسی نظام اسلامی است اين است که فرمود: «لا طاعة لمخلوقٍ في معصية الخالق» هرگز هيچ كسي نمي‌تواند از مخلوقي اطاعت كند بگويد من مأمورم, مأمور معذور است و خدا را معصيت كند. ✍️درس اخلاق 17 / 1 /91 ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️گزارش قابل‌تامل بی‌بی‌سی از تجربیات یکساله افرادی که اقدام به کرده‌اند! 🔎به دیالوگ‌های کلیپ، دقت کنید: 📌اوایل سخت بود و ترسناک، مخصوصا با دیدن پلیس؛ بعدا عادی شد و حالا دیگه روسری گذاشتن برام سخته! 📌مردهایی که از کنارم رد می‌شن و می‌گن زن‌زندگی‌آزادی؛ این جملات حس خوبی بهم می‌ده! 📌امسال به راحتی از کنارم رد می‌شن و به نُدرت از مردم عادی، تذکر و حرف شنیدم! 📌تا زمانی که هم که مستقیم احساس خطر نکنم و تذکری بهم داده نشه، رعایت نمی‌کنم! 📌سال قبل تعداد بی‌روسری‌ها خیلی بیشتر بود؛ ولی بعداز تهدید و جریمه و توقیف ماشین‌ها، بنظرم کمتر شده! 📌وقتی کسانی که مثل خودم حجاب ندارن رو می‌بینم، یه لبخند پر از غرور بهم می‌زنیم و حال خوبی داریم که پشت همیم! ✍از مهمترین راه‌حل‌های مهار(نه درمان!) پدیده شوم کشف‌حجاب بعنوان حرام‌شرعی_سیاسی و قطع زنجیره‌ی گسترش این ویروس خانمان‌سوز، دقیقا وارونه کردن جملات بالاست؛ یعنی بالابردن میزان ترس و از بین بردن جسارت و لذت ارتکاب گناه علنی!⛔️ 💯خلاصه فرمولش: 1⃣بالاتر بردن حساسیت و گسترش تذکرات مردمی در قالب احیای و پشتیبانی از همدیگر➕2⃣قاطعیت حاکمیت در حمایت از آمران و ایجاد محدودیت برای ولنگاران 🖇دستور رهبر انقلاب به حمایت حاکمیتی: eitaa.com/CWarfare/2196 🖇اعجاز تشکیل شبکه نامحسوس مردمی: eitaa.com/CWarfare/1207 🖇لزوم حمایت از آمرین شجاع: eitaa.com/CWarfare/2674 🖋 🧠⚔علوم و جنگ شناختی|جوانی @CWarfare ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
| 🔰شهید آوینی را می‌توان الگوی جهاد تبیین در حوزه‌ی فرهنگ نامید. ایشان با سلاح قدرتمند قلم خویش و خلق آثار مکتوب در این حوزه، علاوه بر مبارزه با هجمه‌های فرهنگی غرب، بنیان‌های اصیل فرهنگ اسلامی را در آثار خود تقریر نمود. ▪️درسگفتار: شهید آوینی و تحول فرهنگی (بازخوانی یک مواجهه مکتوب) ▪️با تدریس: مهدی جمشیدی در این درسگفتار ۹۰ دقیقه‌ای قصد داریم به بازخوانی یکی از نامه‌های شهید آوینی به سید محمد خاتمی وزیر وقت دولت کارگزاران با تدریس مهدی جمشیدی بپردازیم. جهت استفاده از صوت و تصویر دوره به‌صورت آفلاین، به آیدی مدرسه فکرت پیام بدهید: @madrese_fekrat ⏰ ۳ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔻حجاب در آئینۀ گذشتۀ سیاستی‌اش 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یکی از تصویرسازی‌های تحریف‌آلود و القاهای ناصواب دربارۀ مواجهه با کشف حجاب این است که کسانی مدعی‌اند برخوردهای سخت در دوره‌های گذشته، حاصلی نداشته است و حجم انبوه تمرکز بر روی تقابل انتظامی و قضائی با مسألۀ حجاب، به نتایج اراده‌شده، متصل نگردیده است. در این روایت، این‌طور وانمود می‌شود که گویا نظام در دهه‌های گذشته، تمام توان خویش را بر روی حجاب و مواجهۀ سخت با آن متمرکز کرد و هرچه بضاعت داشت را در این مسیر به کار گرفت و در عین حال، اکنون با خلاء دستاوری روبرو است. در واقع، اینان می‌کوشند با تصویرسازی انقباضی و حداکثری از گذشته، نوع خاصی از مواجهه را ملامت و نفی کنند و نشان بدهند که چنین مواجهه‌ای، بی‌فرجام و غلط است و باید رویکرد دیگری را برگزید. ۲. برخلاف روایت یادشده، مسأله این است که در دهه‌های گذشته، هیچ‌گاه حجاب، مسألۀ اصلی نبوده است، بلکه حتی فرهنگ نیز در هیچ دولتی، صدرنشین و بنیان انگاشته نشده است، بلکه دولت‌ها و جریان‌های رسمی، همواره یا به سوی اقتصاد حرکت کردند و یا به سوی سیاست. در این میان، فرهنگ جز تعارف‌های سیاسی و تقابل‌های انتخاباتی، منزلتی نداشته و هیچ‌گاه به آن به عنوان امر مستقل و کلیدی، نگاه نشده است. از طرف دیگر، مواجهه‌های انتظامی و قضائی نیز دربارۀ مسألۀ حجاب، همواره حداقلی و موردی بوده‌اند و بیشتر جلوۀ بیرونی و بازتاب رسانه‌ای داشته‌اند. ازاین‌رو، میان واقعیت سیاست‌ها و عملکردها از یک سو، و روایت‌های رسانه‌ای و حتی اجتماعی از آنها، شکاف بسیار بزرگی وجود دارد. حتی گشت ارشاد نیز که این‌همه دربارۀ سخن گفته شد، فاقد حمایت جدی بوده و تنها در حاشیه و به عنوان نمادی از حضور حاکمیت در خیابان، ظهور داشت، اما روشن بود که مواجهه‌های بسیار ناچیز و حداقلی‌اش نمی‌تواند گرهی را بگشاید و تحولی بیافریند. به‌این‌ترتیب، باید صریح گفت که در طول دهه‌های گذشته، حجاب را باید امر «رهاشده» و «به‌خودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده بوده و قدرت‌ها و امکان‌های ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته بوده است. ۳. وقتی یک عامل، در حاشیه و نیم‌بند و رقیق است، نمی‌توان از آن انتظار داشت که روند را «ثابت» یا «کاهشی» کند، بلکه در این حالت، فقط از «شتاب روند» می‌کاهد؛ یعنی اگر نبود، سرعت روند، «بسیار بیشتر» می‌شد. دربارۀ گشت ارشاد، این حالت صحیح است نه این‌که وانمود شود حاکمیت با تمام توان، بر روی گشت ارشاد تکیه کرد و به حمایت از آن پرداخت و در نهایت نیز نتیجه نگرفت. به‌خصوص در دهۀ نود در اثر سیاست‌های لیبرالیستی در دولت اعتدال‌گرا، نه‌فقط مواجهۀ جدی و چالشی با مسألۀ حجاب به حاشیه رفت و اغلب به تعطیلی کشیده شد، بلکه با در پیش گرفتن رویکردهای ولنگارانه و تساهلی، روندی که رخ داده بود سرعت بیشتری پیدا کرد. در واقع، سیاست‌های دولت اعتدال‌گرا، اقتدار نظام را به چالش کشید و پیام ضعف ارسال کرد. این سیاست‌ها به لایه‌های تجددی جامعه، نشان داد که امکان پیشروی دارند و می‌توانند بر سر سبک زندگیِ غربی، وارد چرخۀ چانه‌زنی شوند و حرف خود را بر کرسی بنشانند. این دولت برای آن‌که از حمایت و هواداری این بدنۀ اجتماعی برخوردار شود، ارزش‌های اساسی و خطوط قرمز فرهنگی را به بازی سیاسی خویش وارد کرد و به این واسطه، به دیگری‌های فرهنگی رسمیت بخشید. ۴. تنها در لحظه‌هایی از تاریخ که بدنۀ اجتماعیِ تجددی، چنین صداهای مخالف‌خوانی از درون حاکمیت می‌شوند جان تازه می‌گیرند و به بیان و اظهار خویشتن فرهنگی‌شان در عرصۀ عمومی می‌پردازند. در شرایط حاکمیتیِ مبتنی بر اقتدار و مرزبندی، این طبقۀ اجتماعی دچار لکنت می‌شوند و احساس انقباض و انسداد می‌کنند و به حداقل‌ها رضایت می‌دهند. پس مسألۀ اصلی این است که از درون حاکمیت، چه صدا و ندایی برمی‌خیزد و لایۀ تجددی، چه درک و احساسی از نیروهای درونی حاکمیت دارند. اینان تابع سیاست‌های فرهنگیِ حاکمیت نبوده و نیستند و نمی‌خواهند از سبک زندگیِ تجددی خویش عبور کنند، بلکه مایل به اظهار و تجلی آن در عرصۀ عمومی هستند، اما این کنش، وابسته به تصویرشان از منطق و انتخاب حاکمیت است. در هر دوره‌ای که نیروهای همگون با اینان به درون حاکمیت نفوذ می‌کنند، این خوداظهاری‌های و جسارت‌ها و ساختارشکنی افزوده می‌شوند و اینان می‌توانند پس از دورۀ توقف، چند گام به پیش آیند. 🖇 منتشرشده در: https://irna.ir/xjNrp5
✴️ خودتحقیری ریشه در خودکم‌بینی‌هایی دارد که باعث می‌شود حتی یک فوتبالیست خارجی را از خودت که وزیر یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان هستی، مهم‌تر فرض کنی. ✴️ خودتحقیری باعث می‌شود دو سکوی داخلی که حاصل تلاش جوانان است را به سخره بگیری و در توییتر آمریکایی، فیلم این شاهکار را پخش کنی! آقای ضرغامی! 💢 نه رونالدو (و هر پا به توپ دیگری) برای نظامی که دوست و دشمن، عزتمندی روزافزون آن را معترف هستند اهمیتی دارد؛ نه «بله» و «ایتا» آن پیام‌رسان‌های ضعیفی هستند که به افکار عمومی، با طعنه و کنایه القاء می‌کنید. 🔴 درست است که حتی اندکی سواد فنی ندارید، اما حداقل به‌عنوان کاربر هم تفاوت‌ها را نمی‌بینید ؟تفاوت‌های ویراستی با توییتر!تفاوت‌های بله با واتساپ! ⭕️ لابد دلتان به تلگرامی خوش است که هر بار چند میلیون، چند میلیون، اطلاعات کاربرانش درز و در بازار سیاه فروخته می‌شود؟! ⭕️ یا شاید به واتساپی که در سال ۲۰۲۳، هنوز امکان حذف پیام بدون اثر را ندارد و اثر حذف را برای مخاطب باقی می‌گذارد؟! پی‌نوشت🔺🔺 اگر ضرغامی چنین است، با خودش. اما: 🔳 چرا دولت این فرد را به‌عنوان وزیر، آن هم وزیر میراث فرهنگی!!! ملت عظیم ایران انتخاب کرده؟! چرا مجلس تجدیدنظر نمی‌کند؟! 🔳 چرا هر روز در کنار یادداشت‌های طعن‌آمیز آن جوانک لیسانسه که فضای سایبر کشور را به توبره کشید، باید حرف‌های بی سر و ته این مثلاً خودی‌ها را هم تحمل کنیم؟! ✍️ شکوهیان‌راد ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
⭕️ همگام با دشمن خارجی 🔹طی دو سال اخیر رهبر انقلاب در چند نوبت و به صراحت از رئیس جمهور خواسته اند برای ساماندهی و قانونمندی فضای ولنگار مجازی اقدام کند. 🔹 عوامل دومین عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ اقرار کرده اند که کلیه مراحل جذب ، سازماندهی، آموزش و بیعت آنها با داعش در فضای مجازی انجام شده است. 🔹 وزارت اطلاعات شبکه های متعدد آشوبگران( که جهت راه اندازی آشوب در کشور در مهرماه امسال توسط موساد و سایر سرویسهای بیگانه سازماندهی و تجهیز شده بودند ) را کشف و متلاشی کرده است. واجا تاکید دارد راه اندازی ، ارتباط و فرماندهی این شبکه ها در فضای مجازی صورت گرفته است. 🔹 اغلب بازداشت شدگان اغتشاشات سال گذشته( بویژه مرتکبین قتل ، خشونت و ...) فضای مجازی را عامل تحریک خود عنوان کرده اند. ▪️چند روز مانده به سالگرد شروع آشوبها ، وزیر ارتباطات اعلام کرد دیگر نیازی به ادامه محدودیتها ایجاد شده برای برخی پیام رسانهای خارجی نیست و تصمیماتی در خصوص رفع این محدودیتها گرفته شده است. ▪️صفحه «اینستاگرام» آقای رئیسی پس از یازده ماه توقف دوباره راه اندازی شد... ▪️ در عرصه امنیت ،نیت افراد مهم نیست بلکه نتیجه اقدامات افراد تعیین کننده است! ▪️منظور از ساماندهی و قانونمندی فضای مجازی، فیلترینگ مسخره و بی حاصل کنونی نیست بلکه تسلیم کامل پیام‌رسان‌های خارجی به قوانین و چارچوبهای امنیت و منافع ملی کشور است. ✍محمدصادق کوشکی @pas_kouchehaie_enghelab ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️درباره صف سوم صحنه کربلا چه می دانید؟ اهالی تپه ندبه... ◀️تپه ندبه چه ربطی به کربلا دارد؟ ◀️ اهل قعود چه کسانی بودند؟ ✅️استاد قنبریان توضیح می دهند: ؟!! ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
1.02M
افشای نقشه دشمن، در ضعیف کردن مهمترين ابزار جنگی جامعه ایمانی (امر به معروف و نهی از منکر) | يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی 🆔@nofoz_shenasi ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فریضه‌ی در نگاه شهید سلیمانی ✍اگر فقط صحبت شهید که گفت "اون‌دختر کم‌حجاب‌، دختر منه" رو دیدی، لزوم هرس کردن رو هم ببین تا شاخص بیاد دستت؛ بلکه عده‌ای صورتی‌مسلک نتونن، ناتوانی و ترس‌ و بی‌غیرتی خودشون رو توجیه کنن! 🖋 🧠⚔علوم و جنگ شناختی |جوانی @CWarfare ┄┄┄┄┄❅☫✾☫❅┄┄┄┄┄ 🆔 @motalebegari_hejab