eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
16 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️عیار تجربه(9) 💠راهی برای آگاهی و علم غیر از حواس ظاهر(علوم تجربی) 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman06_6.mp3
550.9K
💠استاد وکیلی؛(35) ❓در روایات است که شرک خفی از راه رفتن مورچه در شب تار بر روی سنگ سیاه نامحسوس تر است. این روایت را چگونه معنی می‌کنند ؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman06_7.mp3
379.4K
💠استاد وکیلی؛(36) ❓آیا ممکن است انسان مسلمان و مومن هم دچار شرک بشود؟ https://eitaa.com/taraef110
قال امام صادق علیه السلام: مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ ع وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَيْنِ وَ بُغْضَ زِيَارَتِهِ. 📚 ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا حلوا به کسی ده که محبت نچشیده https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی. ج۴. الفصل الرابع۸ -0.mp3
1.58M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۶) ✨ روایت شریح بن هانی در الخصال 💎چهار وجه واحدیت در بیان امیر المومنین (علیه السلام) ❓چه وجوهی در مورد ذات مقدس خداوند جائز است؟ ❓معنای کذلک ربنا عزوجل https://eitaa.com/taraef110
⚖️معیار و ضابطه در رشد معنوی⁉️ هرچه داری اگر به عشق دهی کافرم گر جوی زیان بینی https://eitaa.com/taraef110
♦️‌ پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد 🔹‌ امام خامنه‌ای: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. 🔹‌ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است. وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه. سیدعلی خامنه‌ای ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ https://eitaa.com/taraef110
با توجه به اقدام هتک حرمت به قرآن کریم و در راستای محکومیت این اقدام هتاکانه و نژادپرستانه، خواندن این کتاب توسط واحد منابع، اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی توصیه می گردد: کتاب هفته: 36 📘«کتابٌ عَزیز» بررسی شبهاتی پیرامون قرآن کریم ✍️ براساس دروس خارج کلام استاد حاج شیخ محمدحسن وکیلی 📜پاسخ به حدود هفتاد شبهه پیرامون کلام الله مجید فروش ویژه: https://towhidshop.org https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✖️مدعی عشق⛔️ چشم مجنون چو بخفتی همه لیلی دیدی مدعی بود اگرش خواب میسر می‌شد https://eitaa.com/taraef110
✔️راهکار داشتن اخلاص❓ محبت می کند ظاهر عیار طاقت دلها که ظرف کشتی هر کس ز طوفان می شود پیدا https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالة الوضع (16) ✨ آیا وضع برای جهات کمالی انجام شده است ؟ 💠 « التقریر السابع : الوضع لجهة الکمال دون النقص » 🔸یظهر من کلمات موسس الثورة الاسلامیة(قدس سره) فقد ذکر فی «آداب الصلاة» أن القاعدة مسلمة عند المحققین و استشکل علیه بأن الواضع کان من عموم الناس و معلوم أنه لم یلاحظ المعانی المجردة و الحقائق المطلقة حین الوضع و لم یقم دلیل علی أن الواضع هو الله تعالی أو أنبیائه صلوات الله علیهم. ثم قال: « و بالجملة ظاهر هذا الکلام مخدوش... و یمکن أن یقال فی تقریره أن الواضع و إن لم یلاحظ المعانی المطلقة المجردة إلا أن ما وضع اللفظ بإزائه هو المعنی المطلق المجرد. فقد وضع لفظ«النور» مثلا وضعه للجهة النوریة دون اختلاطها بالظلمة...»(۱) 🔰یرد علیه ما سبق فی التقریر الاول من عدم الکلیة...نعم یمکن أن یکون بعض الاسماء کذلک و ذلک فی أسماء المفاهیم التشکیکیة کالنور. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۶۲ (مع تصرف یسیر) 📌(۱) «آداب الصلاة» ص۲۴۹ ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظریه و اشکال آن به سائر سطور کتاب در نشانی مذکور مراجعه فرمایید. 🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان به مرور اشاره خواهد شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت امام رضا علیه السّلام ◾️إنَّ يَومَ الحُسَيْنِ أقْرَحَ جُفونَنا وَ أسْبَلَ دُموعَنا وَ أذَلَّ عَزيزَنا بِأرْضِ كَرْبٍ وَ بَلاءٍ 🎞 یوْمُ الْحُسَيْنِ... 🏴 گوشه‌هایی از مراسم عزاداری روز عاشورا سنه ١٤٤٢ در بیت حضرت آیت الله حاج سیدمحمدصادق حسینی طهرانی مدّ ظلّه العالی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.ثالث۵.mp3
1.93M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۶) ✨ تعین صور سابقه بعد از لحوق چه میشود؟ ❓ آیا تکثر قبلی بعد از لحوق باقی میماند؟ 📌 تاثیر دو نگاه لا بشرط یا بشرط لا در فصول شئ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(15) 🔥الگوی دفع ضرر محتمل کتــب قدیمــی کلام، معمــولا مباحث خود را با همین الگو شروع میکردند. این الگو میگوید که شاید واقعاخدایی باشد و در نتیجه شــاید پیامبری فرســتاده شده باشد و شــاید معاد و قیامتی نیز در کار باشد و شاید نهایتا عذاب و عقابی هم باشد. از طرفی عذاب آخرت یــک ضــرر بســیار عظیم اســت و عقل انســان حکــم میکنــد که ضرر محتمــل را دفع نماید. پس باید مباحــث اصول عقاید را مطالعه کرد تــا اگــر واقعــا خــدا، پیامبر و معــادی بود، آن را بشناســیم و بــر طبق آن عمل کنیم تا از آن عذاب اخرو ی در امان باشیم. ❌نقد ایــن الگــو از دو جهــت کارآمــد نیســت. در ادامــه بــه شــرح دلایل ناکارآمدی این الگو میپرداز یم. 1⃣ایــن الگو ذهن انســان را فقط به مســئلۀ عذاب اخــرو ی معطوف میکنــد، در حالــی کــه بحــث از لذت (با همــان توضیحــی که گفته شــد) اعم از دفع الم اســت. بحث از لذت، هم لذت حاصل از بودن در چیــزی را در بــر میگیــرد و هــم لــذت حاصــل از دفع رنج را شــامل میشــود. به عبارت دیگر حوزۀ بحث از لذت، بســیار وســیعتر از دفع رنــج اســت و شــامل امــور وجــودی وعدمی شــده و مســائل دنیایی و آخرتــی را نیــز در بــر میگیــرد. بحث لــذت در ناحیۀ آخــرت، علاوه بر دفــع عذابهــای جهنــم، به جلــب ثوابهای بهشــتی نیز نظــر دارد. ِ در ناحیــۀ دنیــا هــم، دیــن به انســان لــذت، آرامش و خوشــی جســمانی و دنیوی را آموزش میدهد. بنابراین دامنۀ بحث لذت، با الگوی دفع ضرر محتمل، بســیار متفاوت اســت و یکی از مشــکلات الگوی دفع ضرر محتمل، همین ناقص بودن آن است. https://eitaa.com/taraef110