eitaa logo
تربیت تمدنی
931 دنبال‌کننده
225 عکس
37 ویدیو
7 فایل
نوشته های احمد سعیدی و بانو سعی ما در تبیین و روشنگری پیرامون مسائل تربیتی و تربیت انقلابی_تمدنی است اما از اندیشه ها و نوشته های دیگر حیطه ها بی نصیب نمیمانیم. راه ارتباطی: @admin_t_t "الیه یصعد الکلم الطیب"
مشاهده در ایتا
دانلود
💠کرامت انسانی💠 ⚡️ انسان نزد خداوند خیلی بالا و جالب است، حتی آن هنگامی که فوت شده و بی جان است. یعنی حتی جسمش هم باید باشد. 🔸 مثلا در غسل کردن میت آمده است که شکم او را فشار ندهید. این معلوم است که برای چیست. برای اینکه صحنه ناپسندی از را مشاهده نکند. 🔸 یا داریم که غسل دهنده باید ادای کند و ادای امانتش به آن است که آنچه که در هنگام غسل کردن میبیند به کسی نگوید. یعنی اگر بدن شخص داشت یا صحنه ناپسندی دید، آن را برای بقیه . (کافی شریف) ✍ کلید واژه ها: أو تغمز بطنه/لا يحدّث بما يرى 🌐@tarbiat_taktiki🌐
💠گناه اجتماعی💠 🔮 یکی از جملاتی که میگفت این بود که خدا کند گناه نکنیم و اگر گناه هم میکنیم گناهمان باشد، نباشد. 💥 خدا خیلی روی حساس است. نباید عمل ما اثر بد روی بقیه بگذارد. نباید عمل ما یک در جامعه ایجاد کند. مردم عیال خداوند هستند، هستند. خداوند روی خانواده اش حساس است. 📿 میفرماید هر کس سنت بدی را بگذارد و بعدی ها از او تبعیت کنند، آن ها را علاوه بر خودشان به پای کسی که این سنت بد را ایجاد کرد هم مینویسند. (وسائل الشیعة) ✍ کلید واژه: مَنِ اسْتَنَّ سُنَّةَ جَوْر 🌐@tarbiat_taktiki🌐
💠 عمامه در تهران 💠 1⃣ مادرم زنگ زد: پسرم میایی تهران، لباس نگذار خطرناک است، با لباس شخصی بیا. پدرم به خانواده همسرم گفته بود که شما هم به او بگویید شخصی بیاید خطرناک است. برادرم تماس گرفت گفت که فلان فلان شده ها هار شده اند، لباس نپوشی که خطرناک است. 2⃣ سوار ماشین شدم، ۱۵۰ کیلومتر راندم تا به خانه پدرم در تهران رسیدم. باید برای تهیه دارویی پیاده تا داروخانه میرفتم، همسرم گفت صبر کن تا من هم بیایم، گفتم برای چه؟ گفت خطرناک است، اگر من هم با تو بیایم میگویند با همسرش هست اذیت نمیکنند. 3⃣ تنها آمدم بیرون، ترسی ناخواسته سراغم آمد، چند نفس عمیق کشیدم. اطراف را نگاه کردم، جمعه بود و خلوت. اما اطراف داروخانه و درمانگاهی که کنارش بود مثل همیشه شلوغ. قدم قدم وارد داروخانه شدم، آخرِ صفی نامرئی ایستادم. سرم به زمین خیره بود و چهره ام در آرامش. چند خانوم رو به رویم ایستاده بودند، در حاشیه نگاهم میدیدم که نگاهم میکنند. معلوم بود، محله ای که امام جماعت مسجدش را به زور آن هم هنگام نماز و فقط در مسجد در لباس روحانیت دیده باشد، اگر در کوچه خیابان، روحانی ببیند، تعجب میکند، چه برسد در صف داروخانه کنار خودش... 4⃣ گفتم الآن است که چیزی بگویند و متلکی بار کنند. در همین حال، چشمم به چشم یکی از کارکنان مرد داروخانه افتاد، میخواستم از نگاهش فرار کنم که با حیایی خاص سلام داد و گفت «حاج آقا بفرمایید» سلام دادم و گفتم فلان دارو را میخواستم. به خانومی که قبض دارو میداد گفت «ببین حاج آقا چه میخواهد؟» او هم گفت «حاج آقا چی میخواستین؟» گفتم فلان دارو. نوشت و گفت ببرید صندوق. در قمی که به زور «حاج آقا» از این و آن میشنوم، در تهران آن هم در سی ثانیه مرا به رگبار حاج آقا حاج آقا بستند. 5⃣ دیگر از ترسی که ابتدا داشتم خبری نبود، رفتم صندوق، آنجا هم شلوغ بود، در صف ایستادم، نوبتم شد و حساب کردم. آمدم داخل داروخانه، هنوز شلوغ بود، میامدند و میرفتند جلو، مردی که معلوم بود هم عجله دارد و هم به کارش گره افتاده آمد جلو و به زنی که برمیگشت با لحن بدی گفت که برو کنار خانوم. آن زن هم با لحن بدتری همان را به او گفت و من همچنان در آخر آن صف نامرئی ایستاده بودم. 6⃣ ناگهان، خانومی که مسول فروش لوازم آرایشی و بهداشتیِ داروخانه بود و انتظار و حیای مرا دیده بود، تابش تمام شد و گفت: «حاج آقا چه میخواستید» رسید را نشان دادم و گفتم فلان دارو. او هم آورد و گرفتم و تشکر کردم و تشکرم را جواب داد و رفتم. قدم قدم فکر میکردم که مردم همان مردم قبلی اند، قدم قدم تا به خانه رسیدم... 💡 میخواهم بگویم چه قدر واقعیتی که برایمان ساخته اند از واقعیتی که ما را ساخته است فاصله دارد. همین... 🌐@tarbiat_taktiki🌐
💠سوادم آرزوست💠 🔸 کلیپی را دارند پخش میکنند که در یکی از پاساژ های تهران تعدادی خانم بی حجاب هستند. از قطعه قطعه شدن کلیپ معلوم است که تدوین گرش فقط هایی که در آنجا هستند را پشت سر هم آورده و کسانی که حجاب داشته اند را نشان نداده. بعضی کانال های انقلابی هم داد وا اسلاما سر داده که نگاه کنید اوضاع چگونه است؟ و این تنها یک نمونه از چند نمونه کلیپ اینگونه بوده و احتمالا خواهد بود... 🔸 برادر من، خواهر من! اینگونه کلیپ ها را پخش کردن، بیشتر کسانی که این کاره اند را جری تر و ، قشر خاکستری را به سمت پذیرفتن ضدهنجار و محجبه ها را میکند. کسی انکار افت رعایت حجاب ظاهری را نمیکند اما اینکه کلیپی را پخش کنیم که بله انگار کل شهر اینطور است، این کاملا غلط است. چرا باید در بازی کنیم؟ چرا سواد رسانه ای ما حزب اللهی ها اینقدر پایین است؟ 🔸 دارد تمام تلاشش را میکند تا حس اکثری بودن بی حجاب ها را به مردم منتقل کند (در حالی که در واقع اینطور نیست)، باشد تو هم کمکش کن و او را تکمیل کن! به نظرم بیشتر از اینکه کشف حجاب آن زنان، وا اسلاما بخواهد، اینقدر رسانه ای قشر حزب اللهی وا اسلاما میخواهد... @tarbiat_taktiki
💠 قانون رضایت 💠 💡 در عالم هستی داریم. قوانینی که غیر خدشه است. به آن ها میگویند. یعنی الا و بلا همینطور است. 🔮 یکی از آن سنت ها، این است که اگر کسی با گناه، دنبال کسی غیر از خداوند باشد، غضب آن ها شاملش میشود. یعنی اگر برای ما راضی بودن مردم مهم باشد و با بخواهیم به آن برسیم، میبینیم که ای دل غافل! چرا اینطور شد؟ چرا همه دارند از من شکایت میکنند؟ چرا همه از من طلبکارند؟ چرا دیگر همان کسی که قبلا از من تعریف میکرد دارد به من بد و بیراه میگوید؟ ✍ رسول خدا: من طلب مرضاة النّاس بما ‍‌_اللّه عزّ و جلّ‌ كان حامده من النّاس ذامّا (کافی شریف، کتاب جهاد و مبارزه) @tarbiat_taktiki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موکب شبهای مادری تا پنجشنبه ۸ دی از ساعت ۱۸ تا ۲۱ قم، مدرسه علمیه معصومیه برادران @tarbiat_taktiki
کجایی سردار ...
📖 در این کتاب میخوانیم... 🔮 پی بردن به شاهکار های تربیت نسلی مقام معظم رهبری 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
"تصوری که ما از مقام معظم رهبری داریم تصور فردی معنوی و حکیم است که در جای مناسب، تصمیمات درستی میگیرد. اما این تصور بسیار ناقصی است. ایشان یک هم هست که توانسته با عملی کردن نظریه های خود، سی سال، کشور را اداره کند. یکی از نظریه های بسیار مهم ایشان نظریه «» است که در این کتاب توضیح داده شده است. جوانان به تعبیر مقام معظم رهبری لوکوموتیو و هستند. اما سوال اساسی اینجاست که این حرکت چگونه امکان پذیر است؟ جوانی که نه مالی و مسولیتی دارد و نه کسی مطیع حرف اوست چگونه میتواند موتور محرکه اجتماع قلمداد شده و نام بگیرد؟ این سوال با نظریه بالا قابل حل است. نظریه ای که از صحبت های ایشان استخراج شده و نگارنده هیچ گونه دخل و تصرفی در آن انجام نداده و با چینش بیانات ایشان به صورت و به آن رسیده است." 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
برشی از کتاب: "نقطه تمایز این اثر با نوشته های دیگر، انتساب مستند مطالب بیان شده به بیانات معظم له است. به کارگیری قواعد استنباط فقهی در استخراج نظر نهایی ایشان و کاربست قوانین استظهار گیری در کلامشان از نقاط قوت کتاب است. این اثر با محدود کردن منابع خود به بیانات معظم له با دانشجویان و استخراج عمومات و تخصیص های بیانات ایشان و همچنین توجه به میزان تکرار کلیدواژه ها و عبارات به کار رفته در مورد آن ها، نوشتاری اجتهادی در زمینه منظومه فکری مقام معظم رهبری نسبت به رسالت دانشجویی فراهم آورده است." سفارش و توزیع، بعد از تعطیلات عید 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
برشی از کتاب: "یکی دیگر از ویژگی های این کتاب سعی در واقعی و مطالب با وقایعی است که در تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده است. بررسی تقاطع های و دوران های مختلف انقلاب با بیانات معظم له در آن دوران ها و بررسی آیت الله خامنه ای در مواجهه با آن بزنگاه های حساس نقطه قوت دیگری است که میتوان در مورد این اثر بیان کرد." سفارش و توزیع، بعد از تعطیلات عید 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
📗 طرح کلی رسالت دانشجویی؛ فرایند کنشگری دانشجو در حرکت‌های اجتماعی براساس منظومه فکری مقام معظم رهبری ✏️ مؤلف: احمد سعیدی 📝مترجم: 📚 ناشر: انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم 📔 تعداد صفحات: 207 🔰 آنچه در کتاب «طرح کلی رسالت دانشجویی» مورد بحث قرار گرفته، در واقع راهبرد‌هایی است که مقام معظم رهبری برای رسیدن به هدف‌ها و آرمان‌‌های انقلاب در نظر دارند. 🔹این راهبرد‌ها، رسالت ویژه «دانشجویان و جوانان» بوده، غیر از ایشان، هیچ‌کس مخاطب این‌ها نیست. راهبرد‌هایی که ایشان مد‌نظر دارند، مرحله‌‌ پنج‌گانه‌ تصمیم‌سازی، آرمان‌خواهی، تبیین، مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی است. 🔸این اثر با محدود کردن منبع‌های خود به فرمایش‌های معظم‌له با دانشجویان، و استخراج عمومات و تخصیص‌های سخنرانی‌های ایشان، و با توجه کردن به میزان تکرار کلیدواژه‌ها و عبارت‌های به‌کار‌رفته در مورد آن‌ها، نوشتاری اجتهادی در زمینه منظومه فکری مقام معظم رهبری در مورد رسالت دانشجویی فراهم آورده است. ⬅️ کتاب در هفت فصل تنظیم شده است: ➖آرمان‌خواهی قسمت اول ➖مراحل پنجگانه رسالت دانشجویی ➖آرمان‌خواهی قسمت دوم ➖تبیین ➖مطالبه‌گری ➖گفتمان سازی ➖تصمیم سازی 📝متن معرفی:‌ rbo.ir/__a-3383 💵 لینک خرید اثر: www.pbshop.ir 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) | www.rbo.ir
نقاط ممتاز کتاب 1 استناد عمده مطالب و ایده های کتاب به بیانات رهبری و به کاربست قواعد استنباطی و اجتهادی: این نوشتار، صرفِ جمع آوری بیانات نبوده بلکه تحلیل مجتهدانه فرمایشات رهبری است ان شاء الله. عمومات و تخصیصات، مطلقات و مقیدات، انصرافات، مترادفات اصطلاحی، میزان تکرار کلیدواژه ای، تحلیل کیفی گزاره ها و قواعد استنباطی زیادی در این کتاب استفاده شده است که مجال بیان آن ها فراهم نشده است. لینک خرید کتاب: http://pbshop.ir/__p-p-599.aspx
نقاط امتیاز کتاب 2 کشف نظامواره و فرآیند کنشگری جوان دانشجو در حرکت های اجتماعی و چگونگی تأثیر او در حرکت جامعه و نقش او در ساخت تمدن نوین اسلامی: با توجه به فرآیند استنباطی صورت گرفته از فرمایشات رهبری، دانشجو برای رساندن انقلاب به آرمان هایش باید عنصری «تصمیم ساز» باشد و این تصمیم سازی بعد از چهار مرحله دیگر اتفاق میفتد که به ترتیب عبارت از «آرمانخواهی»، «تبیین»، «مطالبه گری» و «گفتمان سازی» است. تولی مراحل، تعریف آنها، لوازم و آثار هر کدام با استناد به صحبت های رهبری در این کتاب آمده است. لینک خرید کتاب: http://pbshop.ir/__p-p-599.aspx
نقاط ممتاز کتاب 3 تبیین چکیده وار وظیفه اصلی رهبری در رساندن انقلاب به اهداف خود و ایجاد تمدن اسلامی: رهبر، مربی امت خود بوده و وظیفه اصلی او همراه سازی مردم برای رسیدن به اهداف انقلاب است. این امر با بسیج افکار عمومی میسر بوده که از طریق ایجاد گفتمان حاصل میاید. به عبارت دیگر رهبر «ارباب گفتمان ها» است. اصلی ترین ابزار او نیز «تولید شعار» بر اساس نیاز سنجی دقیق است. نمونه های عینی این گفتمان سازی و به عبارت بهتر «کاشت بذر گفتمان» در قسمت گفتمان سازی کتاب آمده است مثل «نهضت نرم افزاری» و «جنبش عدالتخواهی». لینک خرید کتاب: http://pbshop.ir/__p-p-599.aspx
نقاط ممتاز کتاب ۴ مشخص کردن جایگاه «جهاد تبیین» در عرصه کنش اجتماعی: با طرح ایده «تصمیم سازی پنج مرحله ای» که از بیانات رهبری استخراج شده است، جوان انقلابی و نقش آفرین اجتماعی نگاهی از بالا بر جهاد تبیین پیدا کرده و مسیر این جهاد، مقدمات، مؤخرات، جایگاه آن و نوع اثرگذاری آن را در پازل حرکت جامعه به سمت حیات طیبه بیش از پیش درک میکند. لینک خرید کتاب: http://pbshop.ir/__p-p-599.aspx
⚡️ قابل توجه والدین، معلمان، مربیان و علاقه مندان به عرصه تربیت 🎯 سوال ذیل یک سؤال اساسی در عرصه تعلیم و تربیت است. 📱 بزرگوارانی که علاقه مند هستند تا پاسخ سؤال ذیل را بدهند، جوابشان را به مدیر کانال فرستاده تا به مناسبت جواب های ارسالی در کانال بازتاب داده شده و سرآخر جواب مورد نظر کانال نیز فرستاده خواهد شد. @admin_t_t
❓آیا با تصمیم احساسی متربی (شاگرد، دانش آموز، فرزند) باید موافقت کرده یا مخالفت کنیم؟ 📖 توضیح بیشتر: 🖇تصمیمات احساسی متربی بر سه قسم است: 📎۱. تصمیماتی که از عقل نشات گرفته و فقط در عرصه عمل احساس به عنوان عامل داخل میشود. 📎۲. تصمیماتی که از عقل نشات گرفته نشده اما همراستای تصمیم عقلانی است. به این صورت که اگر شخص دیگری بخواهد بر اساس عقل به نتیجه برسد همین نتیجه را میگیرد. اما تفاوت در آنجاست که اولی از روی احساس اتفاقا تصمیمی گرفته که مطابق تصمیم عقلانی است اما نفر دوم با عنایت عقل این تصمیم را گرفته و تصمیم منشا احساسی نداشته است. 📎۳. تصمیماتی که از عقل نشات نگرفته و خلاف تصمیم عقل است. ❓ما باید با کدام تصمیم متربی مخالفت کرده و با کدام موافقت کنیم؟