26.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸معرفی کامل دوره از زبان مسئول کارگروه تربیت اسلامی و شرکت کنندگان اولین دوره🔸
‼️برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به کانال دوره مراجعه کنید.
🆔https://eitaa.com/tarbiate_eslami
دوره تربیت اسلامی کودک و نوجوان متعلق به مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی میباشد.
آدرس سایت: https://el.balagh.ir/
آدرس مرکز: خیابان دورشهر کوچه یک
📌راهنمای کانال:
برای اطلاع، کافی است روی عنوان مورد نظر کلیک کنید.
- پوستر جهت انتشار
- معرفی کامل دوره
- دوره متعلق به کجاست
- مزایای شرکت در دوره
- شرکت در این دوره برای چه کسانی مناسب است
- سرفصل های دوره
- شیوه برگزاری دوره
- هزینه شرکت در دوره چقدر است
- شرایط پذیرش چیست
- مهلت ثبت نام
- شیوه ثبت نام و مراحل گزینش
- ارتباط با ما
- پاسخ به سوال شما
‼️برای ثبت نام و #کسب_اطلاعات_بیشتر به کانال دوره مراجعه کنید.
🆔https://eitaa.com/tarbiate_eslami
هدایت شده از انجمن روانشناسی اسلامی
#دردهای_روانشناسی_در_ایران
گفته های دکتر رفیعی هنر، عضو پیوسته انجمن روانشناسی اسلامی:
🔸 در جلساتی که برای طرح علم دینی داشتهایم همواره یک پایه بحث در ضرورت روانشناسی اسلامی را نگاه انتقادی به روانشناسی جریان اصلی میدانستهام.
🔹روانشناسی جریان اصلی (با محوریت انجمن روانشناسی آمریکا؛ و مبنای آموزش در دانشگاههای کشور ما) حداقل در محورهای ذیل همواره با نقدهایی از جانب خود روانشناسان مغرب زمین مواجه بوده است:
- نظریههای معرف شخصیت آدمی،
- طبقهبندی آسیبهای روانی،
- نظریههای درمان،
- نقشپذیری یا نقشگریزی فرهنگ در تبیین فرآیندهای روانی
- و روش تجربی حاکم بر گفتمان این دانش.
🔸 جالب است که در کشور ما دانشوران روانشناسی عموما یا علاقهای به پیگیری این نقدها نداشته، یا اطلاعی از آن ندارند و ویژگیهای روان آدمی را، تعیینکنندههای رفتار را، ساختار شخصیت را، نشانههای اختلال را، سازوکار درمان را، و شیوه مطالعه فرآیندهای روانی را آن میدانند که نظریههای جریان اصلی به آنها آموخته است!
🔺اصلیترین آسیب این پیرویِ بینقد، «انفعال» و «انسداد» است؛ انفعال در برابر هیمنه نظریههای غالب، و انسداد در برابر ابتکار و دانشوریِ مبتنی بر فرهنگ و خرد خودزا!
🔹این موضوع را نه در دنیای فرض؛ که در مواجهه با برخی نخبگان علوم انسانی و رتبهبرترهای روانشناسی دانشگاهها یافتهام!
🔸نه عزیزان، دنیای روانشناسی دنیای جسارتها، شهامتها، و ابتکارهاست؛ میگویید نه؛ یکبار زندگینامه نظریهپردازان شخصیت را با این نگاه مرور کنید.
سیب کذایی فقط بر سر نیوتن نیفتاد که پیگیر کشف قانون جاذبه باشد؛
روانشناسان مطرح دنیا از لابلای مردگان عبور کردند و نظریه دادند؛
در کوچههای لندن و در میان فقیران و بینوایان گشتند و نظریه دادند؛
در میان زنان خیابانی رفت و آمد کردند و البته خود هم در دورهای یکی از آنها بودند و نظریهپرداز شدند و ما مجبور به تدریس آن نظریهها به دانشجویان خود؛
در میان دائره المعارفها و در میان هزاران واژهی معرف انسان گشتند و ترکیب کردند و نظریه دادند و مبنای سنجش شخصیت شدند،
در کوههای حومه آمریکا زیستند و پایین آمدند و نظریه دادند ... .
بگذریم
🔹تصور نشود که این نظریهها همگی درستنمایی داشتهاند؛ نه! ایدهپردازانشان جسارت داشته، طرح کرده، و آنرا به جریان آزمون تجربی انداختهاند.
همه آنها هم به یک اندازه توان پیشبینی رفتارها و فرایندهای روانی آدمی را نیافتند و همه به یک اندازه تکرارپذیر و تعمیمپذیر نبودهاند
امّا جریان اصلی خواسته است همه آنها به آموزش گذاشته شوند؛ دانشجوی ما همه آنها را باید یاد بگیرد؛ و همه آنها را به رسمیت بشناسد تا روانشناس شود!
از سوی دیگر دانشجوی ما از دیدگاه سمسلند در روششناسی اطلاعی ندارد، در جریان نقدهای استرنبرگ نیست، دیدگاه یاسپرس در آسیبشناسی را نمیداند، نظریه دابروفسکی در شخصیت را نمیشناسد؛ از دیدگاه مثبتنگر نظریهپرداز ایرانی در 1977 خبری ندارد و ... .
⚠️ سوگمندانه باید گفت جریان دانشوری در علوم انسانی سالهاست که در کشورهای اسلامی متوقف شده است؛ راکد شده است و یا بهتر است بگوییم...؛
چرا؟!
💥انفعال و انسداد این دو پدیده دردناک پیکره علوم انسانی ماست! لطفا راهی برای درمان این دو درد بیابید!
🌿🌺🍃🌸🌿
مُحیی
حجت الاسلام دکتر حمید رفیعیهنر
با تشکر 🌺
انجمن روانشناسی اسلامی
https://eitaa.com/islamicpa
❇️دروس عمومی:
🔅وضعیت شناسی تربیت اسلامی در ایران
آشنایی با وضعیت موجود تربیت اسلامی در «خانواده»، «مدارس»، «مهدکودکها»، «مساجد»، «کانونها و مؤسسات تربیتی»، «رسانه و فضای مجازی»، «آثار علمی» و «مراکز و رشتههای تخصصی مرتبط با موضوع تربیت اسلامی»
🔅تربیت اسلامی۱ (نظری)
آشنایی با «مفهوم»، «ضرورت»، «مبانی»، «اهداف»، «اصول»، «عوامل»، «مراحل»، «ویژگی های مربی» و «خصوصیات متربی» در تربیت اسلامی
🔅تربیت اسلامی۲ (مهارتی)
آشنایی با «روشها»، «قالبهای هنری و ادبی» و «گامهای شروع در امر تربیت»
🔅تربیت اسلامی۳ (الگوی نهادی)
آشنایی با «راهبری و مدیریت»، «برنامه درسی»، «تربیت نیروی انسانی»، «معماری و فضا و تجهیزات»، «ارزشیابی»، «تأمین و تخصیص منابع»، «ارتباط با سایر نهادها»
🔅روانشناسی
آشنایی با ویژگیهای «جنسیتی»، «سنّی »، «اجتماعی (امروزی)» در تربیت اسلامی با تأکید بر کودک و نوجوان
🔅مسائل کودک و نوجوان و شیوه حل آنها
آشنایی با مسائل و مشکلات فراگیر تربیتی در دوره کودکی و نوجوانی و شیوههای حل آنها
❇️دروس تخصصی:
🔅مدیریت فرهنگی و تشکیلات تربیتی
آشنایی با چگونگی مدیریت در کار فرهنگی و اصول تشکیلات تربیتی
🔅تولید مواد و رسانههای آموزشی
تولید مواد و رسانههای آموزشی و کاربست آن در تربیت اسلامی
🔅مهارت پاسخ گویی به سوالات تربیتی و والدین و مربیان
آشنایی با چگونگی حل مسائل و چالشهای اعتقادی و اخلاقی و ارتقاء دینداری متربیان
🔅مهارت پاسخگویی به پرسشهای دینی کودک و نوجوان
کسب دانش و مهارت در پاسخگویی به پرسشهای دینی کودک و نوجوان
برای کسب اطلاعات بیشتر:
🆔https://eitaa.com/tarbiate_eslami
💥تمدید شد‼️
💠 دوره تربیت اسلامی کودک و نوجوان
🖊شرایط پذیرش:
1⃣ سابقه فعالیت تربیتی
2⃣ فراغت لازم برای شرکت در دوره
3⃣ اتمام پایه هشت
4⃣ شرط سنی: حداکثر ۲۸ سال
5️⃣ قبولی در آزمون مصاحبه
6️⃣ سکونت در قم
✴️✴️برادران و خواهران✴️✴️
✅مزایای طرح:
🔸گواهی معتبر از دفتر تبلیغات اسلامی
🔹تشکیل پرونده تبلیغ تخصصی کودک و نوجوان
🔸دعوت به همکاری در پروژههای تربیتی
🔹اولویت شرکت در سایر دورههای تربیتی
🔸️ تقدیر از برگزیدگان دوره
🔻شیوه برگزاری:
1⃣دو ترم آموزشی به همراه کارورزی
2⃣دو روز در هفته در نوبت عصر
3⃣ آغاز دوره از ابتدای مهرماه
اطلاعات بیشتر:
https://eitaa.com/tarbiate_eslami
🌐ثبت نام در سایت:
https://el.balagh.ir/form/tarbiyat
🔅دو نیمسال آموزشی به همراه کارورزی
✅ ۱۵ واحد حضوری
✅ ۴ واحد مجازی
✅ ۴ واحد کارورزی
شرکت در دوره رایگان می باشد اما مبلغ پانصد هزار تومان به صورت ودیعه برای هر ترم در نظر گرفته شده که در صورت شرکت منظم در کلاسها به افراد بازگردانده میشود.
📸 #گزارش_تصویری
🏕 اردوی پایانی دوره دوم تربیت اسلامی کودک و نوجوان
💠 با حضور برخی از اساتید دوره به ویژه استاد درودی
📆 چهارم و پنجم مرداد ۱۴۰۳
روستای وشنوه
https://eitaa.com/tarbiate_eslami
شرایط پذیرش:
1️⃣سابقه فعالیت تربیتی
2️⃣فراغت لازم برای شرکت منظّم در دوره
3️⃣اتمام پایه هشت
3️⃣شرط سنّی حداکثر ۲۸ سال
4️⃣سکونت در قم
5️⃣تعهّد به ادامه کار
6️⃣قبولی در آزمون مصاحبه
1️⃣ثبت نام اینترنتی از طریق لینک زیر تا تاریخ ۱۵ مرداد
https://el.balagh.ir/form/tarbiyat
2️⃣دعوت به مصاحبه حضوری
3️⃣شرکت در رویداد یک روزه