eitaa logo
تربیت معنوی
6.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
94 فایل
﷽ 💌 همراه ما باشید در مسیر رشد معنوی ✅ با یک سبک زندگی قرآنی ❤️با دستورالعمل‌های مجرب علما 🙏 تبلیغات نداریم 👇ارتباط با ادمین جهت مشاوره وسؤالات @naserysaad 👇لینک عضویت در گروه هدایای معنوی https://eitaa.com/joinchat/1690239827C278acfec15
مشاهده در ایتا
دانلود
💠اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک 🤲التماس دعا @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯 ان شاء الله ظهور نزدیک است. 🤲امشب برای ظهور دعا کنیم. 🎤 آیت الله رحمة‌الله‌علیه @Tarbiatemanavi
✨ 🔻حضرت آیت‌الله قدس‌سره: 💠 ائمه اطهار علیهم‌السلام هم ترس از جهنم داشتند و هم طمع به بهشت، ولی عبادت را برای و نمی‌کردند. 📚در محضر بهجت، ج١، ص٢٣ @tarbiatemanavi
🌙 🔻گام‌های خودسازی🔻 🔴 گام بیست و سوم: توبه (پیراستن از آلودگی) «اللّهمَّ اغْسِلْنی فیهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَطَهِّرْنی فیهِ مِنَ الْعُیُوبِ»، «بار خدایا مرا از گناهان شسته و از عیب‌ها پیراسته کن». 💠 ، شب و بازگشت به درگاه خداوند متعال و شب شستشوی اندام از آلودگی به گناهان است؛ این شب، شب پیراستن روح و جان از عیوب معنوی مانند کبر، ریا، حسد و عُجْب با آب توبه است که همه ی گناهان را پاک می‌کند؛ در همین زمینه فرمودند: «التائب من الذنب کمن لاذنب له»، «توبه کننده از گناه گویی هیچ گناهی مرتکب نشده است». ♦️فیض بی کران خداوندی در طول ماه مبارک رمضان، که ماه ضیافت الهی است، بر همگان جاری است و گسترده ترین اش در شب‌های مبارک قدر است. سالک همواره انتظار چنین لحظاتی را می‌کشد تا نفخه ی رحمانی بوزد و دل مرده اش با نسیم بهاری و نغمه ی ملکوتی زنده شود. 🤲 ارکان توبه سه چیز است. پشیمانی در دل، پوزش خواهی به زبان و بریدن از بدی و بَدان. 📚 برگرفته از سی گام خودسازی، ص ۶۸ و ۶۹ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تربیت معنوی
💣 خوى و خصلت‏هاى خصمانه‏ یهودی ها (بخش اول) (دلیل قرآنی و تاریخی مبنی بر اینکه رسیدن به صلح پایدار با دولت یهودی غیر ممکن است. )🔻 👿 ستم و تجاوز به ديگران و خيانت عليه بشريت، خصلتى يهودى است كه اخلاقيات خشن و تروريستى ناشى از تعاليم تحريف‏شده تورات آن را تقويت مى‏كند. اين خصلت كه در يهوديان صهيونيست به شديدترين وجه آن موجود است، آنها را وامى‏دارد كه با توجيه دينى و اعتقادى، دشمنان خود را از زن و مرد و كوچك و بزرگ، با بى‏رحمى تمام و بى‏هيچ ملاحظه‏اى نابود كنند، منازل آنها را درهم كوبند، مزارع آنها را ويران كنند و حتى به دام‏ها و حيوانات آنها رحم ننمايند. اين اخلاق وحشيانه را سفر يوشع بن نون چنين توصيف مى‏كند: ▪️ هر آن‏كس را كه در شهر است بكشيد، مردان، زنان، كودكان و سال‏خوردگان؛ حتى گاو و گوسفند و الاغ‏ها را از دم تيغ بگذرانيد و شهر را با هر آن‏چه در آن است به آتش بكشيد.(۱) ❌ تورات، كشتار مخالفان بنى اسرائيل را در روستاى «عاى» چنين توصيف مى‏كند:🔻 هنگامى‏كه اسرائيل كشتار همه ساكنان عاى در مزارع و بيابان‏ها را به پايان رسانيد و همه را از دم شمشير گذراند، جمع كسانى‏كه در آن روز كشته شدند، از زن و مرد، دوازده هزار نفر و همگى اهل عاى بودند. (۲) ❌ تورات، هم‏چنين جنگ رسوا و شرم‏آور آنها را با اهل «مديان» حكايت كرده و چنين مى‏گويد: ▪️ بنى اسرائيل، زنان و كودكان مديان را به اسارت درآوردند و همه چهارپايان آنها و گوسفندانشان و همه اموال و املاك آنها را غارت كردند و همه شهرهاى آنها و نيز جميع قلعه‏هاى آنها را به آتش كشيدند. (۳) ⬅️ سقوط اسرائيل، ص: ۸۶ (1). الاصحاح 6/ 20/ 24. (2). سفر يوشع 29/ 24/ 8. (3). الاصحاح 18/ 17/ 15/ 10/ 9/ 7/ 31. ادامه👇👇👇 @tarbiatemanavi
هدایت شده از تربیت معنوی
🔻قرآن كريم، از طبيعت خصمانه و ستيزه‏گرانه يهود در برابر كل جامعه بشرى سخن مى‏گويد و آنها را كسانى‏كه منادى جنگ و نابودى و فتنه و فساد هستند، به مردم معرفى مى‏كند و مى‏فرمايد: 📜 كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ (۴). «هرگاه آتش جنگى افروختند، خداوند آن را فرونشاند و [اكنون نيز] در زمين براى فساد و تباهى تلاش مى‏كنند و خداوند مفسدان را دوست ندارد». ✳️ از اين كلام خداوند كه فرمود: «خداوند مفسدان را دوست ندارد» درمى‏يابيم كه آن‏چه در كتاب تورات، از تقديس جنگ و كشتار در جوامع بشرى آمده است، ارتباطى به تعاليم آسمانى نداشته و صرفا تحريف‏هايى است كه منعكس‏كننده خصلت و طبيعت ستيزه‏جو، شرور و خون‏ريز يهوديانى است كه زمين را به فساد و تباهى كشانده و آتش فتنه و جنگ‏هاى خون‏بارى را برمى‏افروزند كه در آن به كودكان، زنان و سال‏خوردگان بى‏گناه و حتى حيوانات هم رحم نمى‏كنند؛ ⚠️ نزد آنان، تفاوتى ميان فريب دادن و به قتل رساندن مجرمان، با كشتن انبيائی كه خود به نبوت آنها اعتراف داشته و به صلاحيت آنها شهادت مى‏دهند، وجود ندارد. ✅ از شرم‏آورترين جرائم اين جماعت كه قرآن در بسيارى از آيات مباركه خود، بدان اشاره مى‏فرمايد، كشتار انبياء و مصلحانى است كه آنها را به قسط و عدل دعوت مى‏كرده‏اند، از جمله: 📜 إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِآياتِ اللَّهِ وَ يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَ يَقْتُلُونَ الَّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِيمٍ. (۵) «كسانى را كه به آيات خداوند كفر مى‏ورزند و به ناحق انبياء را كشته و كسانى كه مردم را به قسط امر مى‏كنند به قتل مى‏رسانند، به عذاب دردناك بشارت‏ده». قرآن، در اين آيه، آنها را قاتلان انبياء معرفى مى‏كند. تجاوز، خيانت، كشتار، نيرنگ و غارت اموال ديگران، خصوصيتى ريشه‏دار و خصلتى ثابت در ميان یهودیان بوده است. جرائم و جنايت‏هاى تاريخى آنان در حق رومى‏ها و يونانى‏هاى مسيحى در قرن دوم ميلادى، مشهورتر و رسواتر از آن است كه نيازى به ذكر آنها باشد، همين‏قدر بگوييم كه تاريخ، تعداد كشته‏شدگان آن جنايت‏ها را دويست و بيست هزار زن و كودك و پير و جوان، ثبت كرده است؛ برخى كتب تاريخى صحنه‏هاى جنايت‏كارانه ای از آن جنايت تاريخى را به تصوير كشيده‏اند كه انسان از يادآورى آن به خود مى‏لرزد. 🚨 آنان پوست يونانيان و روميان نگون‏بخت را مى‏كندند و گوشت آنها را مى‏خوردند. بسيارى از آنها را از وسط دو نيم كرده و تعداد بى‏شمارى از آنان را به چنگال حيوانات درنده سپردند. (۶) (4). مائده، آيه ۶۴. (5). آل عمران، آيه ۲۱. (6). ر. ك: استاد عبد الله التل، خطر اليهود العالميه على الاسلام و المسيحيه، ص 55. @tarbiatemanavi
🌌 ✅ «و لَحمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهونَ» @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بقره 186.mp3
3.31M
🔊 بشنوید | شرح یک آیه از قرآن کریم با بیان آیت الله رحمة‌الله‌علیه ⬅️ موضوع: دعاها ⭐ إذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ⭐️ @tarbiatemanavi
🌙 🔻گام‌های خودسازی🔻 🔴 گام بیست و چهارم: استعاذه (به خدا پناهندگی) «وَاَعُوذُبِکَ مِمّا یُؤْذیکَ»، «از آن چه تو را می‌آزارد به تو پناه می‌برم». 🤲 پس از توبه و انابه به درگاه خدا و و شستشوی دل و جان و روان از پلیدی‌ها و آلودگی ها، باید از شرّ و شیطان گمراه کنننده به خدا گریخت و برای پیروزی از خدا کمک گرفت. باید لب را به ذکر «اعوذباللّه من الشیطان الرجیم» مترنّم کرده و همواره در نظر داشت که باید به حول و قوه‌ی الهی پناه برد؛ «لاحول ولا قوة الا باللّه». علمای عرفان و اخلاق دو مقام و میدان را برای پناه بردن به خدا مطرح کرده اند: ✅ یکی میدان «» است در آیه ی شریفه «و انّا الی ربنا راغبون/ قلم: ۶۸» ✅ و یکی میدان «»، «چنگ زدن به ریسمان محکم الهی» در آیه شریفه «واعتصموا به حبل اللّه جمیعأ و لا تفرّقوا/ ال عمران: ۱۰۳». 📕 برگرفته از سی گام خودسازی، ص ۷۰ @tarbiatemanavi