eitaa logo
تربیت معنوی
7.1هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
92 فایل
﷽ 💌 همراه ما باشید در مسیر رشد معنوی ✅ با یک سبک زندگی قرآنی ❤️با دستورالعمل‌های مجرب علما 🙏 تبلیغات نداریم 👇ارتباط با ادمین جهت مشاوره وسؤالات @naserysaad 👇لینک عضویت در گروه هدایای معنوی https://eitaa.com/joinchat/1690239827C278acfec15
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙 🔻گام‌های خودسازی🔻 🔴 گام بیست و دوم: رضا (چهره گشودگی) «وَوَفِّقْنی فیهِ لِمُوجِباتِ مَرْضاتِکَ»، «بار خدایا در این روز مرا بدانچه زمینه ی خشنودیت را فراهم می‌آورد، موفق فرما». 🔰 سالک به آن‌چه خدا برای وی خواسته، خرسند است و با این کار زمینه‌ی را فراهم می‌آورد. یکی از زمینه‌های خشنودی خداوند، دوست داشتن ذات حق است به گونه ای که عشق به مولا، دیگر عشق‌ها را از دل او بیرون کند. ♦️در روایتی از امام صادق (ع) نقل است که فرمود: « کسی خالص نمی‌شود تا این که خدا را از خود، پدر و مادر، فرزند، اهل و عیال و مال، و از همه ی مردم بیشتر دوست بدارد/ بحارالانوار، ج۴۲، ۲۵». 💚 دوست داشتن مستمندان، بیچارگان و نیازمندان نیز باعث خشنودی خداوند است؛ چرا که این‌ها عیال خداوندند. حضرت موسی (ع) از خدایش خواست تا یکی از نشانه‌های خشنودی خود از بندگانش را باز گوید. به او وحی رسید که «ای موسی، هرگاه دیدی بیچارگان و مسکینان را دوست داری و از ستمگران بیزاری، بدان که این خشنودی و دشمنی تو نشانه ی خشنودی من است/ بحارالانوار، ج۱۲، ص۲۴۱». 📒 برگرفته از سی گام خودسازی، ص ۶۵ @tarbiatemanavi
💠اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک 🤲التماس دعا @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯 ان شاء الله ظهور نزدیک است. 🤲امشب برای ظهور دعا کنیم. 🎤 آیت الله رحمة‌الله‌علیه @Tarbiatemanavi
✨ 🔻حضرت آیت‌الله قدس‌سره: 💠 ائمه اطهار علیهم‌السلام هم ترس از جهنم داشتند و هم طمع به بهشت، ولی عبادت را برای و نمی‌کردند. 📚در محضر بهجت، ج١، ص٢٣ @tarbiatemanavi
🌙 🔻گام‌های خودسازی🔻 🔴 گام بیست و سوم: توبه (پیراستن از آلودگی) «اللّهمَّ اغْسِلْنی فیهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَطَهِّرْنی فیهِ مِنَ الْعُیُوبِ»، «بار خدایا مرا از گناهان شسته و از عیب‌ها پیراسته کن». 💠 ، شب و بازگشت به درگاه خداوند متعال و شب شستشوی اندام از آلودگی به گناهان است؛ این شب، شب پیراستن روح و جان از عیوب معنوی مانند کبر، ریا، حسد و عُجْب با آب توبه است که همه ی گناهان را پاک می‌کند؛ در همین زمینه فرمودند: «التائب من الذنب کمن لاذنب له»، «توبه کننده از گناه گویی هیچ گناهی مرتکب نشده است». ♦️فیض بی کران خداوندی در طول ماه مبارک رمضان، که ماه ضیافت الهی است، بر همگان جاری است و گسترده ترین اش در شب‌های مبارک قدر است. سالک همواره انتظار چنین لحظاتی را می‌کشد تا نفخه ی رحمانی بوزد و دل مرده اش با نسیم بهاری و نغمه ی ملکوتی زنده شود. 🤲 ارکان توبه سه چیز است. پشیمانی در دل، پوزش خواهی به زبان و بریدن از بدی و بَدان. 📚 برگرفته از سی گام خودسازی، ص ۶۸ و ۶۹ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تربیت معنوی
💣 خوى و خصلت‏هاى خصمانه‏ یهودی ها (بخش اول) (دلیل قرآنی و تاریخی مبنی بر اینکه رسیدن به صلح پایدار با دولت یهودی غیر ممکن است. )🔻 👿 ستم و تجاوز به ديگران و خيانت عليه بشريت، خصلتى يهودى است كه اخلاقيات خشن و تروريستى ناشى از تعاليم تحريف‏شده تورات آن را تقويت مى‏كند. اين خصلت كه در يهوديان صهيونيست به شديدترين وجه آن موجود است، آنها را وامى‏دارد كه با توجيه دينى و اعتقادى، دشمنان خود را از زن و مرد و كوچك و بزرگ، با بى‏رحمى تمام و بى‏هيچ ملاحظه‏اى نابود كنند، منازل آنها را درهم كوبند، مزارع آنها را ويران كنند و حتى به دام‏ها و حيوانات آنها رحم ننمايند. اين اخلاق وحشيانه را سفر يوشع بن نون چنين توصيف مى‏كند: ▪️ هر آن‏كس را كه در شهر است بكشيد، مردان، زنان، كودكان و سال‏خوردگان؛ حتى گاو و گوسفند و الاغ‏ها را از دم تيغ بگذرانيد و شهر را با هر آن‏چه در آن است به آتش بكشيد.(۱) ❌ تورات، كشتار مخالفان بنى اسرائيل را در روستاى «عاى» چنين توصيف مى‏كند:🔻 هنگامى‏كه اسرائيل كشتار همه ساكنان عاى در مزارع و بيابان‏ها را به پايان رسانيد و همه را از دم شمشير گذراند، جمع كسانى‏كه در آن روز كشته شدند، از زن و مرد، دوازده هزار نفر و همگى اهل عاى بودند. (۲) ❌ تورات، هم‏چنين جنگ رسوا و شرم‏آور آنها را با اهل «مديان» حكايت كرده و چنين مى‏گويد: ▪️ بنى اسرائيل، زنان و كودكان مديان را به اسارت درآوردند و همه چهارپايان آنها و گوسفندانشان و همه اموال و املاك آنها را غارت كردند و همه شهرهاى آنها و نيز جميع قلعه‏هاى آنها را به آتش كشيدند. (۳) ⬅️ سقوط اسرائيل، ص: ۸۶ (1). الاصحاح 6/ 20/ 24. (2). سفر يوشع 29/ 24/ 8. (3). الاصحاح 18/ 17/ 15/ 10/ 9/ 7/ 31. ادامه👇👇👇 @tarbiatemanavi
هدایت شده از تربیت معنوی
🔻قرآن كريم، از طبيعت خصمانه و ستيزه‏گرانه يهود در برابر كل جامعه بشرى سخن مى‏گويد و آنها را كسانى‏كه منادى جنگ و نابودى و فتنه و فساد هستند، به مردم معرفى مى‏كند و مى‏فرمايد: 📜 كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ (۴). «هرگاه آتش جنگى افروختند، خداوند آن را فرونشاند و [اكنون نيز] در زمين براى فساد و تباهى تلاش مى‏كنند و خداوند مفسدان را دوست ندارد». ✳️ از اين كلام خداوند كه فرمود: «خداوند مفسدان را دوست ندارد» درمى‏يابيم كه آن‏چه در كتاب تورات، از تقديس جنگ و كشتار در جوامع بشرى آمده است، ارتباطى به تعاليم آسمانى نداشته و صرفا تحريف‏هايى است كه منعكس‏كننده خصلت و طبيعت ستيزه‏جو، شرور و خون‏ريز يهوديانى است كه زمين را به فساد و تباهى كشانده و آتش فتنه و جنگ‏هاى خون‏بارى را برمى‏افروزند كه در آن به كودكان، زنان و سال‏خوردگان بى‏گناه و حتى حيوانات هم رحم نمى‏كنند؛ ⚠️ نزد آنان، تفاوتى ميان فريب دادن و به قتل رساندن مجرمان، با كشتن انبيائی كه خود به نبوت آنها اعتراف داشته و به صلاحيت آنها شهادت مى‏دهند، وجود ندارد. ✅ از شرم‏آورترين جرائم اين جماعت كه قرآن در بسيارى از آيات مباركه خود، بدان اشاره مى‏فرمايد، كشتار انبياء و مصلحانى است كه آنها را به قسط و عدل دعوت مى‏كرده‏اند، از جمله: 📜 إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِآياتِ اللَّهِ وَ يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَ يَقْتُلُونَ الَّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِيمٍ. (۵) «كسانى را كه به آيات خداوند كفر مى‏ورزند و به ناحق انبياء را كشته و كسانى كه مردم را به قسط امر مى‏كنند به قتل مى‏رسانند، به عذاب دردناك بشارت‏ده». قرآن، در اين آيه، آنها را قاتلان انبياء معرفى مى‏كند. تجاوز، خيانت، كشتار، نيرنگ و غارت اموال ديگران، خصوصيتى ريشه‏دار و خصلتى ثابت در ميان یهودیان بوده است. جرائم و جنايت‏هاى تاريخى آنان در حق رومى‏ها و يونانى‏هاى مسيحى در قرن دوم ميلادى، مشهورتر و رسواتر از آن است كه نيازى به ذكر آنها باشد، همين‏قدر بگوييم كه تاريخ، تعداد كشته‏شدگان آن جنايت‏ها را دويست و بيست هزار زن و كودك و پير و جوان، ثبت كرده است؛ برخى كتب تاريخى صحنه‏هاى جنايت‏كارانه ای از آن جنايت تاريخى را به تصوير كشيده‏اند كه انسان از يادآورى آن به خود مى‏لرزد. 🚨 آنان پوست يونانيان و روميان نگون‏بخت را مى‏كندند و گوشت آنها را مى‏خوردند. بسيارى از آنها را از وسط دو نيم كرده و تعداد بى‏شمارى از آنان را به چنگال حيوانات درنده سپردند. (۶) (4). مائده، آيه ۶۴. (5). آل عمران، آيه ۲۱. (6). ر. ك: استاد عبد الله التل، خطر اليهود العالميه على الاسلام و المسيحيه، ص 55. @tarbiatemanavi
🌌 ✅ «و لَحمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهونَ» @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بقره 186.mp3
3.31M
🔊 بشنوید | شرح یک آیه از قرآن کریم با بیان آیت الله رحمة‌الله‌علیه ⬅️ موضوع: دعاها ⭐ إذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ⭐️ @tarbiatemanavi
🌙 🔻گام‌های خودسازی🔻 🔴 گام بیست و چهارم: استعاذه (به خدا پناهندگی) «وَاَعُوذُبِکَ مِمّا یُؤْذیکَ»، «از آن چه تو را می‌آزارد به تو پناه می‌برم». 🤲 پس از توبه و انابه به درگاه خدا و و شستشوی دل و جان و روان از پلیدی‌ها و آلودگی ها، باید از شرّ و شیطان گمراه کنننده به خدا گریخت و برای پیروزی از خدا کمک گرفت. باید لب را به ذکر «اعوذباللّه من الشیطان الرجیم» مترنّم کرده و همواره در نظر داشت که باید به حول و قوه‌ی الهی پناه برد؛ «لاحول ولا قوة الا باللّه». علمای عرفان و اخلاق دو مقام و میدان را برای پناه بردن به خدا مطرح کرده اند: ✅ یکی میدان «» است در آیه ی شریفه «و انّا الی ربنا راغبون/ قلم: ۶۸» ✅ و یکی میدان «»، «چنگ زدن به ریسمان محکم الهی» در آیه شریفه «واعتصموا به حبل اللّه جمیعأ و لا تفرّقوا/ ال عمران: ۱۰۳». 📕 برگرفته از سی گام خودسازی، ص ۷۰ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ ⁉️ برکات عبادت الهی چیست؟ لطف حق🔻 حق یکی از آثار و برکات عبادت الهی است؛ چنان که آمده است: 🔸روزی یکی از کارگران آشپزخانه کاخ حضرت علیه السلام، که جوانی برومند ور نجیبی بود، از برابر چشمان حضرت یوسف علیه السلام گذشت. 🔸 نازل گردید و پرسید: آیا این جوان را می‌شناسی؟ پیامبر خدا فرمود: خیر. جبرئیل گفت: این جوان همان کودکی است که به طهارت دامن و بی گناهی تو گواهی داده است. 🔸حضرت یوسف علیه السلام فوری او را احضار کرد و به عنوان سپاس، وی را به پست بالاتر گماشت و نیز به او خلعت داد. ✅ جبرئیل تبسم کرد و گفت: ای یوسف! با کسی که بدون معرفت لازم [کودکی در گهواره] از تو حمایت کرد، این گونه تلافی کردی، نمی دانم خدایی که ببیند انسانی باایمان، با اراده و اختیار خود، به ذکر و عبادت او می‌پردازد، چه قدر تلافی خواهد نمود. 📚ایمان، ص ۱۸۱، گفتار ۲۳. @tarbiatemanavi
🌙 🔻گام‌های خودسازی🔻 🔴 گام بیست و پنجم: محبت (مهرورزی) «اللّهمَّ اجْعَلْنی فیهِ مُحِبَّاً لاِوْلِیاَّئِکَ»، «بار خدایا در این روز مرا دوست دار دوستانت قرار ده». ❤️ ، دوستی و مهر ورزی است و این از عالی ترین و والاترین مقامات است، دوستی خدا و دوستی با دوستان خدا. در پایان کتاب صد میدان آمده است: و این صد میدان همه در میدان محبّت مستغرق است قوله تعالی: «یحبّهم و یحبونه» «خدا آنان را دوست می‌دارد و آنان دوستدار خداوندند/مائده: ۵». ✅ پیر هرات در تفسیر سوره لقمان گوید: «همه دوستی میان دو تن باشد. سه دیگر در نگنجد. در این دوستی همه تویی، من در نگنجم». ج۷، ص۳۱۰، تفسیر سوره قصص 🔮 و به راستی در وادی دوستی جای اغیار نیست، عاشق جز به معشوق نیندیشد و جز وصل و دیدار او نخواهد و در این راه دیگر خود را نمی بیند. 📗 برگرفته از سی گام خودسازی، ص ۷۳ و ۷۴ @tarbiatemanavi
1_1275025516.mp3
2.4M
🔺یا_صاحب_الزمان اغثنی 🔻یا_صاحب_الزمان ادرکنی 🌙جویند همه هلال ومن ابرویش گیرند همه روزه ومن گیسویش 🌙در دورهٔ این دوازده ماهِ مرا یک ماه مبارک است آن هم رویش 👌 بسیار شنیدنی 🎤آیت الله @tarbiatemanavi
🏷 بمناسبت ایام ارتحال آیت‌الله کشمیری رحمت الله علیه 👇خودتان را گول نزنید! علامه رحمة‌الله‌علیه می فرمودند: من خدمت آیت الله سید که رسیدم، شکوه کردم که کسی نیست نیاز ما را برطرف کند. کسی نیست ما در محضرش تربیت شویم. دیگر قاضی ها و ملاحسین قلی همدانی ها نیستند. 🗯جناب آقای کشمیری به من فرمودند: آقای حسن زاده، خودتان را گول نزنید! من عرض کردم: نمی دانم شما به چه جهتی می فرمایید که می خواهیم خودمان را گول بزنیم؟ ایشان فرمود: 🔺 شما وقتی که وارد حوزه شدید، همان آغاز نیاز شما در حد مقدمات بود. نیاز داشتید به استادی که به شما صرف و نحو یاد دهد. آیا چنین کسی نبود؟ بود. همان زمان نیاز به این نداشتید که کسی به شما کفایه یاد دهد. در نتیجه در آن موقع برای شما استاد کفایه‌گو اصلاً مطرح نبود. چون شما در آن حدّ نبودید. در حدّ مقدمات و صرف و نحو بودید و در همان زمان، استادش کنارش بود. همین گونه پله پله که بالا آمدید، استاد آن مرحله در کنار شما بود. الآن هم نگویید نیست. 🔺منتها شما خودتان را یک مقدار نگاه کنید. ⁉️چه مقدار فاصله بین علم و عمل را کم کردید و چه مقدار با این ملکوت رو راست هستید؟ هیچ گاه خداوند انسانی را که مستعد است بدون روزی نمی گذارد. شما کوشش خود را بکنید خواهید دید هم راه هست و هم راهبان. 📘حدیث سهر،۳۰۲ @tarbiatemanavi
🎙 : 💠 گاهی سجده‌های طولانی انجام دهید و اصرار کنید تا جاری شود، روایت دارد با اصرار فراوان، درهای آسمان باز می‌شود‌ خداوند می‌فرماید: ببینید بنده من چه می‌کند! @tarbiatemanavi
اعمال شب‌ بیست و هفتم ماه مبارک 1⃣انجام أعمال مشترك شب‌هاي ماه رمضان، به ويژه اعمال مشترك دهه آخر. 2⃣ كردن. 3⃣خواندن چهار رکعت (مانند نماز صبح) که در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و یک مرتبه سوره ملک خوانده می‌شود. 4⃣خواندن دعاي: يا مادّ الظّلِ و لَو شِئتَ جَعَلْتَهُ ساكِناً … 5⃣خواندن دعاي: اَللّهُمّ ارْزقني التّجافِي عَن دار الغرور … 📙مفاتیح الجنان @tarbiatemanavi
🌙 🔻گام‌های خودسازی🔻 🔴 گام بیست و ششم: طمأنینه (آرامش خواهی) «اللّهمَّ اجْعَلْ سَعْیی فیهِ مَشْکُورا»، « بار خدایا تلاشم را در این روز پاداش عنایت فرما». 🏆 حرکت و انسان باید برای دستیابی به هدف و رسیدن به نتیجه‌ای باشد... سالک به امید نتیجه، به نماز و روزه و عبادت می‌پردازد. آن که نمازهایش را با حضور قلب می‌خواند، به بیچارگان و بینوایان رسیدگی می‌کند، در روزهای گرم تابستان روزه می‌گیرد و در شب‌های طولانی زمستان به عبادت و راز و نیاز با معبود می‌پردازد، بی‌تردید انتظار پاداش و مزدی از خداوند متعال دارد: «وکان سعیکم مشکورا/انسان: ۲۲»، «تلاش شما مورد سپاس خواهد بود و خدا به چندین و چند برابر پاداش خواهد داد». 🌈 انسان سالک به خدا دارد و خدا نیز این اطمینان را به بندگان خود داده است که به وعده‌هایش با آنان وفا کند؛ چنان که فرمود: «اوفوا به عهدی اوف بعهدکم/ بقره: ۴۰»، «شما به پیمانتان با من وفا کنید، من نیز به پیمانم با شما وفا خواهم کرد». 💕 صاحب هیچ گاه در نتیجه بخش بودن عبادت و تلاش خود تردید نخواهد کرد. «الذین آمنوا وتطمئن قلوبهم بذکراللّه الا بذکراللّه تطمئن القلوب/ رعد: ۲۸»، «كسانى‌كه ايمان آوردند و دل‌هايشان به ياد خدا آرام مى‌گيرد، آگاه باشيد! دل‌ها فقط به ياد خدا آرام مى‌گيرد». 📗 برگرفته از سی گام خودسازی، ص ۷۵ و ۷۶ @tarbiatemanavi