هدایت شده از اداره فرهنگی تربیتی دانشگاه مجازی
جلسه 19.mp3
10.37M
👈دوره زنده مسیر تربیت رسانهای
✅استاد: علی خسروی
💢 یکشنبه 1402/09/19
🌐 @aftdma
هدایت شده از اداره فرهنگی تربیتی دانشگاه مجازی
جلسه 20.mp3
7.28M
👈دوره زنده مسیر تربیت رسانهای
✅استاد: علی خسروی
💢 چهارشنبه 1402/09/22
🌐 @aftdma
🔰 جلسه بیستویکم «تربیت رسانهای»
(بخش دوم)
🔷 نکات تربیتی مهم بازی، با توجه به نظریه ریچارد بارتل!
🔘 عناوین مورد بحث:
▪️بازی شناسی و نکات مهم تربیتی
✅ امروز، ۱۴۰۲/۱۰/۳ ساعت ۱۴:۰۰
#موضوع_جلسه
https://eitaa.com/tarbiyat_rasane
🔷چکیده ای از مباحث بیان شده در جلسه بیستم و بیست و یکم تربیت رسانهای
🔵 موضوع: بازی، بازی نیست!
🔰بازی شناسی
🔘 عوامل جذابیت بازی
▪️خشونت، شادی، تنوع طلبی، ایجاد چالش، احساس قدرت، کار گروهی، ترس، ایجاد معما و ...
🔘 انواع بازیکنان
🔹بر اساس نمودار آقای ریچارلد بارتل ( نمودار بر اساس مؤلفه های نقش آفرینی – تعامل و دنیای بازی – بازیکنان)
▪️کاسب
▪️کاشف
▪️قاتل
▪️تعامل کننده
🔘 حالا چه کار کنیم؟
▪️توجه به راهبرد های چهارگانه عمومی( ارتباط عاطفی و...)
▪️توجه به تفاوت ها و انواع هوش در بچه ها
▪️استفاده از جایگزین های منطقی
▪️احساس آزادی در عمل در زندگی واقعی ( با حفظ حدود و شروط) در چهار حیطه بازیگری
🔘 روحیه رقابتجویی
🔸پیشنهادها:
▪️تحرک بدنی
▪️ورزش های رقابتی
▪️مواجه با موقعیت های چالشی
🔘 روحیه معاشرتجویی
🔸پیشنهادها:
▪️زمینه سازی انجام فعالیت ها مبتنی بر کارگروهی
▪️افزایش زمینه تعاملات عاطفی
🔘 روحیه دستاوردجویی
🔸پیشنهاد ها:
▪️مسئولیت دادن و زمینه سازی برای مدیرت کردن و تقویت هوش اقتصادی
▪️افزایش تشویق های غیر مادی (توجه های کلامی و چشمی)
▪️مهارت حل مسئله
🔘 روحیه جستوجوگری
🔸پیشنهاد ها:
▪️مواجه سازی بچه ها با چالش های واقعی
▪️حمایت به منظور تقویت مهارت حل مسئله
▪️گردش و سیر وسفر؛ کوهنوردی
▪️پژوهشگری و مطالعه واگرا
▪️نقاشی خلاقانه
🗂 #خلاصه_جلسه
https://eitaa.com/tarbiyat_rasane
🙋🏻♂️ همراه فرزندت بازی کن!
✔️ لزوم مشارکت فعال در بازیهای فرزندانمان
🎞 لینک مشاهده:
📎 aparat.com/v/ZxCwz
https://eitaa.com/tarbiyat_rasane
🌐 شبکه بازی یاران
به دنبال افزایش سواد بازی ، معرفی بازیهای خوب و مرتبط نمودن و شبکه سازی فعالان خوب در حوزه بازیهای دیجیتال است.
✅ لینک کانال بله:
📎 ble.ir/baziyaran
🔰 وبسایت فهمِ بازی
☑️ پویش جامع ارتقای سواد بازی
🔹 وابسته به بنیاد ملی بازیهای رایانهای
🔹 رسالت فهم بازی، ترویج و ارتقای سواد بازی در میان کاربران، والدین و معلمان است.
🌐 آدرس سایت:
📎 Fahmebazi.ircg.ir
🔰 آثار بازیهای رایانهای بر هویت نوجوان
🔘 نوجوانان با شما سخن می گویند:
🔹 تجربه بازیهای رایانه ای
🔸 تغییرهای رفتاری و هویتی
🔘 همراه با کارشناسی متخصصین روانشناسی و جامعه شناسی
🎞 لینک مشاهده:
📎 aparat.com/v/zS9l0
📓 مجله الکترونیکی بازیبان
▪️ به سپر بازیبان مجهز شوید.
▫️ بررسی محتوایی بازیهای دیجیتال
▪️ سواد بازیهای دیجیتال
▫️ مطالعات بازیهای دیجیتال
و...
☑️ لینک مشاهده نسخه های این مجله جذاب:
📎 zil.ink/bazibaan
📓 مجله الکترونیکی بازیبان
▪️ به سپر بازیبان مجهز شوید.
▫️ بررسی محتوایی بازیهای دیجیتال
▪️ سواد بازیهای دیجیتال
▫️ مطالعات بازیهای دیجیتال
و...
☑️ لینک مشاهده نسخه های این مجله جذاب:
📎 zil.ink/bazibaan
🔰 توپ مارکت
🔹 توپ مارکت، اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی ویژه مادر و کودک را طی فرایندی کارشناسی، انتخاب و با تهیه متن و محتوای تخصصی، آنها را دستهبندی میکند.
🌐 آدرس سایت:
📎 Toopmarket.com
🧠 تقویتحافظه و مهارتهای ذهنی
مطابق نظریه «انداموارگی فناوری»، هر ابزار و فناوری جدید به نوعی امتداد یکی از اعضای بدن انسان است. «فضای مجازی» و ابزارهای دیجیتال متصل به وب هم به امتداد مغز و حافظه انسان تبدیل شدهاند. باید توجه داشت، ابزارها و فناوریها، همان طور که قوای گوناگون انسانی را تقویت میکنند، در مواردی میتوانند همان قوا را به نوعی تضعیف هم بکنند! وابستگی مغز ما به ابزارهای دیجیتال و جست وجوی گوگل هم حافظههای ما را تنبل میکند.
📲 وابسته شدن هرچه بیشتر ما به اینترنت، هر چند فرصتهای بینظیری برای گسترده شدن دایرۀ معلومات ما ایجاد میکند، اما بر توانمندیهای پایۀ ذهنیمان، یعنی «به خاطر سپاری» و «به یادآوری» مفاهیم انتزاعی، اثر منفی دارد. لذا تعریف فعالیتهای مفرح علمی که به استفاده از حافظه نیاز داشته باشد، به عنوان مصلح این شرایط پیشنهاد میشود. مسابقۀ جدول ضرب و محاسبات ذهنی، حفظ شعر و مشاعره از جملۀ این مصلحات است.
https://eitaa.com/tarbiyat_rasane
هدایت شده از اداره فرهنگی تربیتی دانشگاه مجازی
جلسه 21.mp3
9.8M
👈دوره زنده مسیر تربیت رسانهای
✅استاد: علی خسروی
💢 یکشنبه 1402/10/3
🌐 @aftdma
🔴 قطار تربیت رسانهای به ایستگاه پایانی رسید
🔷 اما این مسیر، پایان یافتنی نیست!
🔰 جمعبندی مباحث مطرح شده در مسیر تربیت رسانهای
🔸 امروز ساعت ۱۴:۰۰
https://eitaa.com/tarbiyat_rasane
هدایت شده از اداره فرهنگی تربیتی دانشگاه مجازی
جلسه 22.mp3
10.29M
👈دوره زنده مسیر تربیت رسانهای
✅استاد: علی خسروی
💢 چهارشنبه 1402/10/6
🌐 @aftdma
🔹 ESRA.ircg.ir
▪️نظام ملی ردهبندی بازیهای رایانهای
▪️بنیاد ملی بازیهای رایانهای
▪️اسرا بازیها را بر اساس محتواهای آسیب زایی که از سه دیدگاه روانشناسی، جامعهشناسی و علوم و معارف اسلامی برگرفته است.
https://eitaa.com/tarbiyat_rasane
🔷 sciencegamecenter.org
▪️مجموعه بازی های علمی و آزمایشگاهی
▪️جایگزینی مناسب
https://eitaa.com/tarbiyat_rasane
🔹 سامانه بازیهای مهارت افزا
▪️مؤسسه هدایت میزان
📎 hedayatmizan.ir/site/parentGuideHome
🔰 مقاله بابا بازی | تجربهنگاری پدر دوقلوها بودن!
🔷 استاد حسین غفاری
🌐 برای مطالعه روی لینک زیر کلیک کنید:
📎 azsarnevesht.ir/post/527
✅ نرمافزار هدایت مصرف رامون
نرم افزاری در حوزه هدایت مصرف فیلم، انیمیشن و بازی های دیجیتال که در بستر اندروید کار می کند. اپلیکیشن رامون رسانه، یک نسخه تعاملی به منظور بررسی و به اشتراک گذاری یافته های متخصصان و والدین در حوزه رسانه و کودک و نوجوان است.
🔰دانلود از کافه بازار:
📎 cafebazaar.ir/app/com.fanap.ramoon
🔰 سایت کدومو
این سایت به ارزیابی فیلم های سینمایی، برنامه های تلویزیونی، انیمیشن، کتاب، بازیهای دیجیتال، نرم افزارها و دیگر محصولات رسانهای میپردازد. سایت کدومو معیار هایی دارد که با بررسی هر یک از آنها، سن پیشنهادی محصولات را توسط کارشناسان خود مشخص می کند.
🌐 نشانی سایت:
📎 https://kodoumo.ir
🔹 از سواد رسانهای تا تربیت رسانهای
⛔️ داستان (آقا طاها) پسری که کالآف بازی میکرد...
🎞 لینک مشاهده:
📎 https://www.aparat.com/v/CwKWe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 مهارتهای شهروندی دیجیتال
🔰 حفاظت از اطلاعات شخصی در فضای مجازی
⁉️ چطور میتونیم از اطلاعات شخصی خودمون در فضای مجازی مراقبت کنیم؟!
👈 با رعایت دو نکتهای که در این کلیپ کوتاه بیان میشه میتونید به راحتی اطلاعات خصوصی و شخصی خودتون رو شخصی نگه دارید!!!
💡 یک پیشنهاد تربیتی:
کانال را به دوستان خود معرفی کنید
https://eitaa.com/tarbiyat_rasane
دکتر علی خسروی حریم امام ش 526.pdf
653.2K
◀️هنر شناخت مردم: سلسله مراتب تیپ!
گفتوگو با هفتهنامه «حریم امام»، متعلق به موسسۀ حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره)، دی ماه، شماره ۵۲۶
💡 یک پیشنهاد تربیتی:
کانال را به دوستان خود معرفی کنید
https://eitaa.com/tarbiyat_rasane
👌 فعالیتهای تلفیقی:
برای بهرهگیری از جذابیتهای ابزارهای دیجیتال به نفع مهارتهای جسمانی، طراحی فعالیتهای تلفیقی میتواند موثر باشد.
🎨 مثلا کشیدن نقاشی در رایانه یا تبلت و چاپگردن آن روی کاغذ و رنگآمیزی آن دست، یک نمونه فعالیت تلفیقی است.
📲 حالت برعکس این فعالیت هم جالب است؛ ترسیم نقاشی روی کاغذ و گرفتن عکس از آن و رنگ آمیزی آن در رایانه.
☑️ این فعالیت ساده میتواند زمینۀ آشنایی ما با روش ساخت پویانمایی را هم فراهم کند و کمکم استفادۀ بیهدف آنها از رایانه، به تلاش برای تولید پویانماییهای ساده با کمک نرمافزارهای کاربردی تبدیل شود.
☑️ برای نمونه، ساخت آثار کوتاه پویانمایی به شیوۀ «استاپ موشن» با کمک نرمافزارهای موبایلی، به راحتی میتواند انواع مهارتهای فکری، هنری و دیجیتال را در ما تقویت کند.
💡 یک پیشنهاد تربیتی:
کانال را به دوستان خود معرفی کنید
https://eitaa.com/tarbiyat_rasane