eitaa logo
ترحیم خوانی
2.9هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
698 ویدیو
33 فایل
استفاده از مطالب کانال بااهدای صلوات به روح پدرومادرم کانال ترحیم خوانی👇 🍁🍁🍁 @tarhim_khaniy ارتباط با مدیران کانال 👈 @msoghandi @y_a_m_h
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃 شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد... (ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل🐝 ، مورچه🐜 ، قورباغه 🐸 ، گنجشک 🐦 ، شانه به سر و پرستو 🐧 بپرهیزید. 🐝 زنبور عسل 🐝 : به این سبب که پاکیزه می‌خورد و پاکیزه پس می‌دهد، حیوانی است که خدای ارجمند به او وحی کرد و حیوانی است نه از جن و نه در شمار انسان. 🐜 مورچه 🐜 : به این دلیل که مردم در روزگار حضرت سلیمان‌ بن‌ داوود(ع) به قحطی گرفتار شدند، پس هنگامی که به سوی نماز باران می‌رفتند، مورچه‌ای 🐜 را دیدند که روی دو پای خود ایستاده دست‌هایش را به سوی آسمان بلند کرده و می‌گوید: "خدایا، ما آفریده‌ای از آفریدگان تو هستیم و از فضل تو بی‌نیاز نیستیم، ما را از نزد خود روزی ده و ما را به گناهان کم‌خردان آدمی زادگان بازخواست منما." پس سلیمان به مردم گفت: به خانه‌هایتان برگردید که همانا خدا بر اثر دعای دیگران به شما آب💧داد. 🐸 قورباغه 🐸 : چون بر ابراهیم(ع) آتش 🔥 برافروختند، همه جانداران زمین از خدای بزرگ خواهش کردند که بر آتش 🔥آب💧 بریزند، خدا به هیچ یک از آنان اجازه نداد مگر قورباغه 🐸 که دو سوم پیکر قورباغه 🐸 در انجام این کار سوخت و تنها یک سوم از پیکرش سالم ماند. شانه به سر (هدهد) : او راهنمای سلیمان(ع) به کشور بلقیس بود. 🐦 گنجشک 🐦 : یک ماه راهنمای حضرت آدم(ع) از سرزمین سراندیب به سرزمین جده بود. 🐧 پرستو 🐧 گردش او در آسمان به دلیل اندوه خوردن بر ستم‌هایی است که ظالمان روا داشتند و عبادت او خواندن «سوره حمد» است و آیا نمی‌بینید که او می‌گوید: «ولاالضالین». 📚منبع: صفات پسندیده و نکوهیده، ج 1، ص 451 نوشته شیخ صدوق 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃🍃
احکام 🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃 👌حکم ::قربانی و خرافات ✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍✍ ♦️قربانی کردن، از سنت‌های اسلامی است که در برخی موارد مانند قربانی در حج، واجب و در برخی موارد مانند عقیقه و روز عید قربان، مستحب است. ولی متاسفانه این سنت حسنه امروزه آمیخته با خرافات و رسوم غلط شده است، رسوم غلطی همچون: 🔹1. مالیدن خون قربانی به خودرو و ساختمان 🔹2. رد شدن از روی خون قربانی 🔹3. عبور از بین سر و بدن قربانی پس از ذبح 🔹4. قربانی کردن در مساجد که باعث نجاست مساجد می‌شود و کاری حرام است. 🔹5. باقی گذاشتن خون قربانی در کف خیابان و جلوی منازل مسکونی که منجر به نجس کردن مسیر عبور مردم می‌شود. نکته: منشأ اصلی چنین باورهایی، به این نکته برمی‌گردد که برخی افراد خون قربانی را دارای اثر می‌دانستند و می‌دانند! اما بخشی از آیه 37 سوره مبارک حج این اعتقاد شرک آمیز را از بین برده و می خواهد، جا بیندازد که از خون قربانی کاری برنمی‌آید و آنچه مهم است تقوا و نیت الهی برای قربانی کردن است. این آیه اشاره به اعمال زشت اعراب جاهلى است، که هر گاه حيوانى را قربانى می کردند خون آن را بر سر بت ها و گاه بر در و ديوار کعبه می‏ پاشيدند، و بعضى از مسلمانان ناآگاه بى ميل نبودند که در اين برنامه خرافى از آن ها تبعيت کنند، آيه فوق نازل شد و آن ها را نهى کرد. تفسیر المیزان، علامه طباطبایی 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
s . s: 🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 💠 ✅ نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد، و دستور آن به دو روش است به این ترتیب که: 1️⃣ انسان بعد از نیت، تکبیر بگوید و یک حمد و یک سوره تمام بخواند و به رکوع رود و سر از رکوع بردارد، دوباره یک حمد و یک سوره بخواند، باز به رکوع رود تا پنج مرتبه، و بعد از بلند شدن از رکوع پنجم دو سجده نماید و برخیزد و رکعت دوم را هم مثل رکعت اول بجا آورد و تشهد بخواند و سلام دهد. 2️⃣ در نماز آیات این روش هم ممکن است که طبق نظر اکثر مراجع، انسان بعد از نیت و تکبیر و خواندن حمد، آیه های یک سوره را پنج قسمت کند و یک آیه یا بیشتر از آن را بخواند و به رکوع رود و سر بردارد و بدون این که حمد بخواند قسمت دوم همان سوره را بخواند و به رکوع رود و همین طور تا پیش از رکوع پنجم سوره را تمام نماید. مثلا به قصد سوره "قل هو الله احد" 👈🏻 بسم الله الرحمن الرحیم بگوید و به رکوع رود، 👈🏻 بعد بایستد و بگوید: "قل هو الله احد" دوباره به رکوع رود 👈🏻و بعد از رکوع بایستد و بگوید: "الله الصمد" باز به رکوع رود 👈🏻 و بایستد و بگوید: "لم یلد و لم یولد" و برود به رکوع . 👈🏻 باز هم سر بردارد و بگوید: "و لم یکن له کفوا احد" و بعد از آن به رکوع پنجم رود 👈🏻 و بعد از سر برداشتن، دو سجده کند و رکعت دوم را هم مثل رکعت اول بجا آورد و بعد از سجده دوم، تشهد بخواند و نماز را سلام دهد. اگر در یک رکعت از نماز آیات پنج مرتبه حمد و سوره بخواند و در رکعت دیگر یک حمد بخواند و سوره را پنج قسمت کند، مانعی ندارد. 📕✍🏻 طبق نظر مقام معظم رهبری و آیت الله سیستانی (دام ظلهما العالی)، «بسم الله الرحمن الرحیم» به تنهایی برای یک قسمت کافی نیست. بلکه باید با آیه ی بعدی خوانده شود. 🔰مثلًا در سوره فلق اوّل «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ» بگوید و به رکوع رود 🔰بعد بایستد و بگوید «مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ» دوباره به رکوع رود 🔰و بعد از رکوع بایستد و بگوید «وَ مِنْ شَرِّ غاسِقٍ إِذا وَقَبَ» باز به رکوع رود 🔰و بایستد و بگوید «وَ مِنْ شَرِّ النَّفَّاثاتِ فِی الْعُقَدِ» و برود به رکوع 🔰باز هم سر بردارد و بگوید «وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ إِذا حَسَدَ» و به رکوع برود. ✅ چیزهایی که در نماز یومیه واجب و مستحب است، در نماز آیات هم واجب و مستحب می باشد، ولی در نماز آیات مستحب است به جای اذان و اقامه سه مرتبه به قصد امید ثواب بگویند: "الصلاة ". ✅ مستحب است بعد از رکوع پنجم و دهم بگوید "سمع الله لمن حمده " و نیز پیش از رکوع و بعد از آن تکبیر بگوید، ولی بعد از رکوع پنجم و دهم، گفتن تکبیر مستحب نیست. ✅ مستحب است پیش از رکوع دوم و چهارم و ششم و هشتم و دهم قنوت بخواند، و اگر فقط یک قنوت پیش از رکوع دهم بخواند، کافی است . ✅ اگر در نماز آیات شک کند که چند رکعت خوانده و فکرش به جایی نرسد، نماز باطل است . ✅ اگر شک کند که در رکوع آخر رکعت اول است یا در رکوع اول رکعت دوم، و فکرش به جایی نرسد، نماز باطل است. ولی اگر مثلا شک کند که چهار رکوع کرده یا پنج رکوع، چنانچه برای رفتن به سجده خم نشده، باید رکوعی را که شک دارد بجا آورده یا نه، بجا آورد. و اگر برای رفتن به سجده خم شده، باید به شک خود اعتنا نکند. ✅ هر یک از رکوع های نماز آیات رکن است که اگر عمدا یا اشتباها کم یا زیاد شود، نماز باطل است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گروه محبان اهل بیت ع جواب درخواستی مطالب مادحین ایتا لینک 👇 http://eitaa.com/joinchat/2740453387Cca7ea66bc5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ ❓فلسفه عزاداری چیست؟ 👇 عزاداري آئینی است که نشان دهنده حالات درونی و رفتاري است که فرد در اثر از دست دادن شی ء گرانمایه اي از خود نشان می دهد و ریشه در فرهنگ هر قوم دارد و از ایدئولوژي آنها نسبت به زندگی ، مرگ و . . . سرچشمه می گیرد . 🍂🍂🍂🍂 از روزي که بشر خلق گردیده و با پدیده مرگ و حوادث ناگوار روبرو شده ، با این واژه نیز آشنا گردیده است . چرا که انسان از هر چیزي که با هستی خود در تضاد ببیند ناسازگار بوده و از نابودي گریزان است اما چون در برابر این پدیده ، قدرتی ندارد ، با از دست دادن عزیزان خود ، به گریه و عزاداري پناه می برد تا این اندوه را بدین وسیله بر خود هموار سازد. 🍂🍂🍂🍂 در قرآن کریم نیز به این مسئله اشاره شده که ؛ (( لا یُحِبُّ اللّه الجَهرَ بِالسُّوء مِن القَولِ اِلاّ مَن ظُلِمَ ؛ )) خداوند فریاد زدن و بدگویی کردن را دوست ندارد مگر از کسی که بر او ظلم و اجحافی شده است. 🍁🍁🍁🍁 پس دیدگاه قرآن در این مسئله روشن شد که در صورتی عزاداري و بلند کردن صدا را جایز می داند که ظلمی به کسی شده باشد . 🍂🍂🍂🍂 اولین نتیجه اي که از این آیه در رابطه با عزاداري گرفته می شود: 👇👇👇 این است که در واقع عزاداري نوعی برائت از ظالمان است که کسی به واسطه ظلمی که به او شده فریاد کرده و بقیه را نیز آگاه سازد و ظالم را در این میان رسوا نماید . بی تردید یکی از اقسام ظلم ، تعدي به حق خداوند و حریم کردگار است چرا که ظلم هاي دیگر نیز در ابتدا تعدي به حق خدا و شکستن حریم اوست . پس هر ظلمی در درجه اول ظلم به خداست . کشتن امام معصوم و جانشین خدا در زمین نیز بزرگترین ظلم و تعدي به حریم ذات اقدس خداوند متعال می باشد . پس با تطابق این سخن بر آیه شریفه ، به این نتیجه می رسیم که عزاداري براي چنین کسی ، بالاترین محبوبیت را نزد خداوند خواهد داشت . باید با عزاداري و تبعات آن ، ظالم را رسوا نمود و پرده از فاجعه اي که او به بار آورده برداشت . در واقع این فقط به معناي اشک ریختن بر اجحافی که به مظلوم رانده شده است نمی باشد بلکه بدون اشک نیز می توان با عزاداري پرده از چهره کریه ظالم برداشت . اگر چه ظلمی که به مظلوم می شود آن قدر جانسوز است که ممکن نیست عزاداري از اشک تهی باشد اما آنچه در فلسفه عزاداري نیز گفته شد ، 🍂🍂🍂🍂 اصل بر برائت ظالم است . 🍂🍂🍂🍂 در تاریخ نمونه هاي زیادي از این گونه عزاداري ها که از روي اختیار انجام می شده وجود دارد که می توان از جریان جنگ احد و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداعلیه السّلام نام برد . پس از فروکش کردن آتش جنگ احد ، هر یک از زنان انصار براي شهید خود اقامه عزاداري نمود اما حضرت حمزه علیه السّلام عزادار و گریه کننده اي نداشت که پیامبراز این مسئله بسیار ناراحت شدند و فرمودند : (( وَلَکِن حَمزَةَ لابَوَاکِی لَه ؛ )) حمزه گریه کن ندارد)) . این سخن که ناشی از ناراحتی حضرت بود در بین مردم پیچید . مردم تصمیم گرفتند به خانه حمزه علیه السّلام فته و براي او عزاداري نمایند که شاید این بارزترین نمونه از عزاداري اختیاري در صدر اسلام به شمار رود . اما بی شک شهادت امام حسین ع فصل جدیدي را در این باب باز نمود . او شاید اولین و آخرین کسی بود که هنگام تولد ، همگان بر او گریستند . زمینه هاي عزاداري بر ایشان از همان روز اول شروع شد و با شهادت حضرت به اوج خود رسید . آن هم شهادت و جان فدا کردنی با فجیع ترین وضع ممکن که در زیارت مقدسه عاشورا می خوانیم : (( اَعظَمَ رَزِیَتَهَا فِی اِلاسلامِ وَ فِی جَمِیعِ السَّمَوَاتِ وَ الَارضِ)) مصیبتی که همانند آن در اسلام نبوده و در تاریخ آسمان ها و زمین هم مثل و مانند آن به وقوع نخواهد پیوست . آتش سوگواریی که سنگ بناي آن در روز اول زندگی کسی گذاشته شود ، تا قیامت خاموش نخواهد شد و شرار آتش آن ، دل و جان گبر و ترسا را خاکستر می کند . شهیدي که روضه شهادت او در روزي که همه باید از تولدش شاد می بودند ، خوانده شد و شادي تولد از یادها محو گردیده و مجلس یکپارچه عزاخانه مولودي مبارك گردید . آتش سوگ حسین علیه السّلام که در آن مجلس روشن شد ، هر از چند گاهی شعله می کشید و دل همگان را می سوزانید . 🍁🍁🍁🍁 به عنوان نمونه ، خوابی که ((اسماء بنت عمیس )) و یا (( امّ الفضل )) می بیند و براي رسول خدا (ص) تعریف می کند و حضرت خبر از شهادت حسین ع با اسفناك ترین حالت می دهند . و اینک هزار و چهارصد سال است که شیعه و هر روشن ضمیري از هر کیش و مرام ، غمزده این هتک حرمت به حرم رسول خدا و دلخون از فاجعه کربلا است . سال ها می گذرد و بر سرخی آتش این اندوه افزوده می گردد تا به دست باقیمانده این انوار مقدس ، خاموش گردد 🌾🌾🌾🌾🌾🌾
‼️ ❓مداحی چیست ؟ 👇 در معنای لغوی، مداحی یعنی مدح کسی را گفتن. لکن در زمینه ی اهل بیت عصمت و طهارت ع ,که خاصه امروز، مداحی به مدح این خانواده اطلاق می شود، ابواب گوناگونی را ایجاد کرده است. در واقع آن هدفی که از این کار، مد نظر اهل بیت (ع) بود، بوجود آورنده ی این انواع بود. در جلسه ای که دعبل، شاعر اهل بیت (ع) در حضور امام رضا (ع) در دربار مأمون (علیه العنه) مرثیه ای از مصائب وارده به اهل بیت (ع) را می خواند، امام رضا (ع) بیتی به آن اضافه فرمود که مضمون آن، بیان ظلمی که در آینده نیز توسط مأمون (علیه العنه) به ایشان می شود، بود. بنایراین از این ماجرا به سادگی می توان استنباط کرد که هدف این صنعت، القای عاطفی معارف اهل بیت (علیهم السلام) در کنار بازگو کردن ظلم های وارده به این خانواده جهت روشنگری و تذکر به مردم است که مردم حواسشان به امام زمانشان باشد. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 در تعریفی دیگر بیان شخصیت و ماهیت و به طور كلی وصف كردن شخصی خاص را با آوایی دلنشین و كلماتی وزین و زیبا را مداحی گویند.شیعیان بر پایه سنتی خاص از دیر باز مدح و منقبت اهل بیت (ع) را جزئی از زندگی دینی و معنوی خود داشته اند و از آنجا كه عظمت و مقام آل الله به حق درخور ستودن و بیان است ارائه این عظمت و جایگاه در قالبهای خاص و منطبق بر نغماتی دلنشین همیشه مورد توجه بوده و خواهد بود. همه ما ایام محرم را بهترین زمان برای ارائه این هنر روحانی میدانیم و البته در طول سال هم با توجه به اعیاد و وفات و شهادتهای منسوب به اهل بیت (ع) كما بیش با این واژه آشنا هستیم.اما از نظر تاریخی بعد از واقعه جانگداز كربلا برای زنده ماندن فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی اهل بیت (ع)بسیار شیعیان را تشویق و ترغیب به سرودن اشعار و ارائه آن با حزن واندوه كردند تا آنجا كه در احادیث مختلف از معصومین (ع) مداحی و ذاكری آل الله دارای اجر و ثواب خاصی در نزد آن بزرگواران بوده 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
‼️ ❓آیا گریه و عزاداری باعث شیوع غم در جامعه نمی‌شود؟ 👇👇 جدای از آنکه اشک، شامل آنزیمی به نام لیزوزیم بوده که به پاکسازی چشم کمک می‌کند، شامل اندورفین یعنی یکی از تسکین دهنده‌های طبیعی بدن نیز هست. همچنین اشک، باعث دفع بعضی از سم‌های استرس‌زا می‌شود. به همین دلیل است که تمامی افراد بعد از گریه احساس بهتری پیدا می‌کنند. اما این فقط بعد زیستی آن است، از بعد روانی ما دو شکل گریه داریم؛ گریه‌های منفی که از سر ضعف و بیچارگی است. گریه های مثبت که دلیلش زنده بودن وجدان آدمی است. مثل گریه‌ی ترحم بر دیگری، مثل گریه حسرت برای عقب ماندن از آرمان‌ها و آرزوها. آری، گریه های منفی انسان را متوقف می‌کند، اما گریه های مثبت به رشد شخصیت انسان کمک کرده، وی را وادار می کند برای تغییر وضعیت موجود دست به کاری بزند. او را از لاک خویشتن برون آورده و به زندگیش معنا، هدف و آرمان می دهند. چیزی که امثال ویکتور فرانکل‌ها در معناگرایی، یا مکاتب جدید تحت عنوان روانشناسی مثبت نگرا سعی در اثبات آن دارند و بگویند انسان کامل، انسانی است که فراتر از خود را ببیند. لذا نه تنها این اشک‌ها غم افزا نیست بلکه بر اساس آخرین یافته های روانشناسی و البته نص صریح روایات، باعث فرح و تخلیه ی تنش های روحی است. باعث حرکت و گذشتن از خود است. خصوصا که این اشک با یک فضای معنوی و به منبع بی‌پایان هستی گره بخورد. لازم است در بعد گریه و عزاداری بر سومین امام مکتب شیعه بیشتر اندیشید و مطالعات عمیق تری داشت. مکتبی که تمام سعی اش بر توسعه ی عدالت و شکوفایی زندگی بشری بود و رهبر آن سخت ترین بلایا را در این راه به جان خرید. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
‼️ ❓فلسفه عزاداری چیست؟ 👇 عزاداري آئینی است که نشان دهنده حالات درونی و رفتاري است که فرد در اثر از دست دادن شی ء گرانمایه اي از خود نشان می دهد و ریشه در فرهنگ هر قوم دارد و از ایدئولوژي آنها نسبت به زندگی ، مرگ و . . . سرچشمه می گیرد . 🍂🍂🍂🍂 از روزي که بشر خلق گردیده و با پدیده مرگ و حوادث ناگوار روبرو شده ، با این واژه نیز آشنا گردیده است . چرا که انسان از هر چیزي که با هستی خود در تضاد ببیند ناسازگار بوده و از نابودي گریزان است اما چون در برابر این پدیده ، قدرتی ندارد ، با از دست دادن عزیزان خود ، به گریه و عزاداري پناه می برد تا این اندوه را بدین وسیله بر خود هموار سازد. 🍂🍂🍂🍂 در قرآن کریم نیز به این مسئله اشاره شده که ؛ (( لا یُحِبُّ اللّه الجَهرَ بِالسُّوء مِن القَولِ اِلاّ مَن ظُلِمَ ؛ )) خداوند فریاد زدن و بدگویی کردن را دوست ندارد مگر از کسی که بر او ظلم و اجحافی شده است. 🍁🍁🍁🍁 پس دیدگاه قرآن در این مسئله روشن شد که در صورتی عزاداري و بلند کردن صدا را جایز می داند که ظلمی به کسی شده باشد . 🍂🍂🍂🍂 اولین نتیجه اي که از این آیه در رابطه با عزاداري گرفته می شود: 👇👇👇 این است که در واقع عزاداري نوعی برائت از ظالمان است که کسی به واسطه ظلمی که به او شده فریاد کرده و بقیه را نیز آگاه سازد و ظالم را در این میان رسوا نماید . بی تردید یکی از اقسام ظلم ، تعدي به حق خداوند و حریم کردگار است چرا که ظلم هاي دیگر نیز در ابتدا تعدي به حق خدا و شکستن حریم اوست . پس هر ظلمی در درجه اول ظلم به خداست . کشتن امام معصوم و جانشین خدا در زمین نیز بزرگترین ظلم و تعدي به حریم ذات اقدس خداوند متعال می باشد . پس با تطابق این سخن بر آیه شریفه ، به این نتیجه می رسیم که عزاداري براي چنین کسی ، بالاترین محبوبیت را نزد خداوند خواهد داشت . باید با عزاداري و تبعات آن ، ظالم را رسوا نمود و پرده از فاجعه اي که او به بار آورده برداشت . در واقع این فقط به معناي اشک ریختن بر اجحافی که به مظلوم رانده شده است نمی باشد بلکه بدون اشک نیز می توان با عزاداري پرده از چهره کریه ظالم برداشت . اگر چه ظلمی که به مظلوم می شود آن قدر جانسوز است که ممکن نیست عزاداري از اشک تهی باشد اما آنچه در فلسفه عزاداري نیز گفته شد ، 🍂🍂🍂🍂 اصل بر برائت ظالم است . 🍂🍂🍂🍂 در تاریخ نمونه هاي زیادي از این گونه عزاداري ها که از روي اختیار انجام می شده وجود دارد که می توان از جریان جنگ احد و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداعلیه السّلام نام برد . پس از فروکش کردن آتش جنگ احد ، هر یک از زنان انصار براي شهید خود اقامه عزاداري نمود اما حضرت حمزه علیه السّلام عزادار و گریه کننده اي نداشت که پیامبراز این مسئله بسیار ناراحت شدند و فرمودند : (( وَلَکِن حَمزَةَ لابَوَاکِی لَه ؛ )) حمزه گریه کن ندارد)) . این سخن که ناشی از ناراحتی حضرت بود در بین مردم پیچید . مردم تصمیم گرفتند به خانه حمزه علیه السّلام فته و براي او عزاداري نمایند که شاید این بارزترین نمونه از عزاداري اختیاري در صدر اسلام به شمار رود . اما بی شک شهادت امام حسین ع فصل جدیدي را در این باب باز نمود . او شاید اولین و آخرین کسی بود که هنگام تولد ، همگان بر او گریستند . زمینه هاي عزاداري بر ایشان از همان روز اول شروع شد و با شهادت حضرت به اوج خود رسید . آن هم شهادت و جان فدا کردنی با فجیع ترین وضع ممکن که در زیارت مقدسه عاشورا می خوانیم : (( اَعظَمَ رَزِیَتَهَا فِی اِلاسلامِ وَ فِی جَمِیعِ السَّمَوَاتِ وَ الَارضِ)) مصیبتی که همانند آن در اسلام نبوده و در تاریخ آسمان ها و زمین هم مثل و مانند آن به وقوع نخواهد پیوست . آتش سوگواریی که سنگ بناي آن در روز اول زندگی کسی گذاشته شود ، تا قیامت خاموش نخواهد شد و شرار آتش آن ، دل و جان گبر و ترسا را خاکستر می کند . شهیدي که روضه شهادت او در روزي که همه باید از تولدش شاد می بودند ، خوانده شد و شادي تولد از یادها محو گردیده و مجلس یکپارچه عزاخانه مولودي مبارك گردید . آتش سوگ حسین علیه السّلام که در آن مجلس روشن شد ، هر از چند گاهی شعله می کشید و دل همگان را می سوزانید . 🍁🍁🍁🍁 به عنوان نمونه ، خوابی که ((اسماء بنت عمیس )) و یا (( امّ الفضل )) می بیند و براي رسول خدا (ص) تعریف می کند و حضرت خبر از شهادت حسین ع با اسفناك ترین حالت می دهند . و اینک هزار و چهارصد سال است که شیعه و هر روشن ضمیري از هر کیش و مرام ، غمزده این هتک حرمت به حرم رسول خدا و دلخون از فاجعه کربلا است . سال ها می گذرد و بر سرخی آتش این اندوه افزوده می گردد تا به دست باقیمانده این انوار مقدس ، خاموش گردد 🌾🌾🌾🌾🌾🌾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 روز روزى است که نه ، ، ، ، و نه هیچ آشنایى نمى‏تواند ذره‏‌هاى از و کیفر را از یار خویش دور سازد و نه کارى از کسى جز به خواست و اجازه ساخته است 🔸 و آن روز و بیدادگران از هیچ سو نخواهند شد 🔸 گفتنى است که این فراز از شریفه برخلاف پندار برخی‏ با موضوع که یک موضوع قرآنى است و بیشتر به آن عقیده دارند، ناسازگارى ندارد؛ چرا که شفاعتى که به وسیله و امامان معصوم و مؤمنان راستین و شایسته‏کردار انجام مى‏گیرد با اجازه و خواست اوست، و آیه 41 سوره بیانگر آن است که 🔸 یَوْمَ لَا یُغْنِی مَوْلًى عَن مَّوْلًى شَیْئًا وَلَا هُمْ یُنصَرُونَ*إِلَّا مَن رَّحِمَ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ 🔸 هیچ کس در روز رستاخیز نمى‏تواند عذاب را از دیگرى دور سازد و یا دیگرى را یارى کند مگر اینکه از بارگاه خدا اجازه این کار را در حق کسى داشته باشد 🔸 درست به همین دلیل است که آیه بعد در ترسیم این حقیقت می‌فرماید 🔹 إِلَّا مَنْ رَحِمَ اللَّهُ‏ 🌿🌸🌿🌿🌸🌿🌿🌸🌿🌿🌸🌿🌿🌸